حکمتیار هم از لیست سیاه سازمان ملل حذف شد!
اگر کدام برنامه صلح با حزب اسلامی صورت بگیرد و این حزب از جنگ دست بردارد و امتیازاتی به آن داده شود، در آن صورت راه برای بعضی از طالبان هم باز خواهد شد که با حکومت رئیس جمهور کرزی به معاملات سیاسی دست بزنند و صفوف مخالفین کوچکتر شود 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۰/۱۰/۱۳ کد خبر: 31124 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، در حالیکه این روزها بازار مذاکره و مصالحه با مخالفان دولت داغ است، خبرها حاکیست که نمایندگان حزب اسلامی حکمتیار هم برای انجام مذاکرات صلح در کابل حضور دارند.

براساس این گزارشات هیئتی به رهبری "غیرت بهیر" داماد "گلبدین حکمتیار" در همین روزهای اخیر برای انجام گفت‎وگو با مقامات افغانستان و آمریکا وارد کابل شده اند که هدف خود از این مصالحه را پایان دادن به جنگ اعلام نموده اند.

ظاهر امر این است که قرار نیست تا زمان پایان گفتگوها، حاصل مذاکرات رسانه ای شود هم در ماجرای طالبان که اکنون در دوحه قطر تدارکات افتتاح دفتر سیاسی جدید خود را مهیا می کنند، هم در قضیه حزب اسلامی حکمتیار که هیچ سخنی درباره گفتگوهای این هیات و رئیس جمهور کرزی در ارگ ریاست جمهوری، نشر نیافته است.

درباره اینکه چرا به یکباره دولتمردان داخلی و خارجی به فکر مصالحه با مخالفان آن هم به این گستردگی افتاده اند، چندین نظر مطرح است که ایجاد تفرقه در بین صفوف طالبان، کاهش روحیه جنگی رهبران آنها با انتقال آنان از صحنه نظامی به صحنه سیاسی، اتمام جنگ،ایجاد ثبات و امنیت در کشور و ... از بهانه های اجرای این روند است.

اما اینکه چرا دولت، گفتگو با حزب اسلامی را همزمان با مذاکره با طالبان انجام می دهد، باید گفت: حزب اسلامی هرچند با طالبان آنقدر نزدیک نیست ولی در یک خط با آنها در مقابل حکومت و قوای خارجی در افغانستان می جنگد.

از اینرو اگر کدام برنامه صلح با حزب اسلامی صورت بگیرد و این حزب از جنگ دست بردارد و امتیازاتی به آن داده شود، در آن صورت راه برای بعضی از طالبان هم باز خواهد شد که با حکومت رئیس جمهور کرزی به معاملات سیاسی دست بزنند و صفوف مخالفین کوچکتر شود.

باید متذکر شویم که حزب اسلامی بعد از طالبان دومین حزب بزرگی می باشد که در ولایات مختلف مخصوصا در مناطق پشتون نشین شرق و شمال شرق کشور نفوذ دارد، اما حزب اسلامی را نمی توان با طالبان مقایسه کرد زیرا ریشه های طالبان عمیق تر و گسترده تر می باشد. ولی به هر حال مذاکره با آنها نیز اگر نتیجه ای در پی داشته باشد، بی فایده نخواهد بود!

اما سوالی که در اینجا وجود دارد این است که نام گلبدین حکمتیار در لیست سیاه سازمان ملل متحد و امریکا قرار دارد، پس چگونه اشخاص بلندرتبه حزب وی به این آزادی به کابل سفر کرده و آزادانه توانسته اند با مقامات حکومت افغانستان گفتگو و مذاکره نمایند؟ لذا این احتمال وجود دارد که آمریکاییها نام حکمتیار را نیز مانند نام ملا عمر از لیست سیاه سازمان ملل حذف کرده اند، بدون اینکه هیچ رسانه ای مطلع شود.

اگر بگوییم که آمریکاییها از این مذاکرات بی خبر هستند، معلوم می گردد که از مسائل سیاسی هیچ نمی دانیم و اگر مدعی شویم که محترم کرزی دستور اجرای مصالحه با حزب اسلامی را از کاخ سفید دریافت نموده است، باید دلیل آن را نیز یادآور شویم.

جواب این است که حکمتیار در این تلاش خود می خواهد، جدا از طالبان با گرفتن امتیازات از حکومت افغانستان با دولت همراه شود. همگان می دانند که حزب اسلامی مانند طالبان یک گروهی می باشد که در آن خواسته ها، آرزوها و نظریات شخصی مطرح می باشد. لذا همراه شدن آن با حکومت کرزی بدون شک بر طالبان بی اثر نخواهد بود، هرچند نباید انتظار داشت که با این عمل صفوف طالبان کاملا پراکنده شود.

غربیها دلخوشند که با پیوستن حزب اسلامی که بیش از 70 فیصد نفوذ در افغانستان دارد،طالبان نیز وادار خواهند شد تا دست از مخالفت در برابر حکومت بردارند و به روند صلح بپیوندند.

اینکه طرح مصالحه با طالبان و حکمتیار و القاعده و ... را کرزی هدایت می کند یا کاخ سفید، سوالی است که مطمئنا گذر جوان پاسخگوی آن است. اما لازم است که همین جا یک مطلب بسیار مهم را خدمت محترم کرزی ریاست جمهوری افغانستان متذکر شویم که بعدها نگوید چرا نگفتید؟

وقتي كه تاريخ بيست يا سي سال اخير افغانستان را مطالعه ميكنيم، متوجه يك موضوع عجيب ميشويم و آن اينكه جناب حكمتيار صاحب با هر كسي كه مصالحه ميكند و قرار داد مي بندد، شخص مذكور به زودي كشته و يا هم خلع قدرت ميگردد.

به طور مثال زماني با حفيظ الله امين قرار دادي بسته بود كه به اساس آن قرار بود امين رئیس جمهور و حكمتيار صدر اعظم باشد كه با كشته شدن امين قرارداد هم از بين رفت. بعدها عين همین قرار داد را با جناب تني و بعد از آن با استاد رباني منعقد نمود كه نتيجه اش را همه ميدانند.

درباره این عملکرد جناب حکمتیار باید بگوییم یا به قول عوام الناس قدمش شوم است و يا هم وظيفه اش همين است و براي چنين مواقعی حفظ و نگهداري ميشود. به هر حال خداوند برای رئیس جمهور محبوب ما محترم حامد کرزی خير پيش کند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چه سیاه بازی هایی که ندارد این سازمان "سیا" با ما؟
سرور نایمن از جاپان

>>>   حکمتیارتنها شخصی منحصر به فردی است که جزجنایت وآدم کشی وظیفه دیگری ندارد درطول زندگی اش فقط خون ریخته است وبس چه دردوران جهاد که جمعی ازبهترین فرماندهان جهادی با دسیسه های شوم این شخص مغرور به قتل رسیدند وچه دردوران پیروزی که کابل راباموشک باران خودبه ویرانه تبدیل کرد یک روزبهانه ملیشه های شمال رابهانه راکت باران کابل قراردار چندی بعد باهمان ملیشه ها اءتلاف کرده برعلیه مردم دست به کشتار میزد واینک هم که ازهمه جا رانده شده کوشش می کندبه هرنحوی ازدولت ضعیف ولاغرجناب کرزای امتیاز بیگیرد

>>>   طالبان مدم هوشیار است وحزب اسلامی را خوب شناخت دارند .که به درد بخور نمیباشند .

>>>   زنده باد حکمتیار یگانه شخصیت پر نفوس در کشور

>>>   حسرت بدلان قدرت به كابل خوش آمديد اما بدانيد كه دردنيا اگر يك انسان واقعي وجود داشته باشد باز هم امكان حكومت كردن حكمتيار سرش وجود ندارد بيخود زحمت نكشيد اين مرد جنون خون دارد وبدون ناامني حيات بسربرده نميتواند ازسي سال به اينطرف نقش يك عروسك كوكي را به نفع آي اس آي بازي كرده وهمواره درسنگرخيانت به كشور وملت قرارداشته است نه غيرت ملي دارد ونه تعهد اسلامي هرگز به وي اعتماد نميشود كرزي هم درچنين حالتي مجبور است دست به هرخاروخاشاكي بگيرد اما كورخوانده است.
رءوفيان ازهرات

>>>   خوب دیگر کسی باقی نمانده در لیست سیاه ، پس برای چه در کشور خود بر نمیگردن ؟؟؟؟؟؟

>>>   حال زماني است كه مردم از همه چيز آگاه اند و ديگر دير شده كه حكمتيار از نام اسلام به نفع باداران امريكايي خود استفاده كند من مطمن هستم درين روز ها گيمي كه بنام حكمتيار بود تمام خواهد شد . حكمتيار+ملا عمر + حقاني+باداران شان +مرگ= آرامي وطن، آزادي.
با احترام اسد از لوگر

>>>   مايان به رهبر واقعي مردم مسلمان افغانستان خوش آمديد ميكوييم، البته من يقين كامل دارم كه حكمتيار رهبر افغانها است نه بشتونها حكمتيار يك شخصيت مخلص است مكر متأسفانه بعضي از برادران حكمتيار را از نظر غربيها ودشمنان اسلام ميشناسند بايد همه افغانها يك رهبر دلسوز داشته باشند ويكانه شخص همين است.
ناصح

>>>   با ابراز احترام به تیم افغان پیپر و هم میهنان عزیز
حکمتیار و طالبان در طول مدت زمان طولانی با استعمال شدن توسط حکومت های خارجی و حلقات نظامی و استخباراتی آنها بر علیه منافع ملی این کشور فاقد عزت و آبرو میباشند. ملت آنها را بیگانه و دشمن میپندارد و در بین مردم جایی ندارند. حکومت فعلی نیز یک ادارۀ دست نشاندۀ غربی ها است تا آمال پلید آنها نیز تأمین گردد. لازم است تا ملت سرنوشت خویش را به دست گرفته، حاکمیت ملی خود را تأمین نموده، و پالیسی های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی را مبتنی بر منافع علیای کشور که در طی تاریخ تثبیت گردیده است اتخاذ نماید. حرکت لازم است.
سردار سرمست

>>>   با عرض سلام باید ابراز نظر نمود که اگر بدقت مطالعه نماییم هیچ یکی از رهبران سیاسی افغانستان بدور از مشکلات ذاتالبینی نمانده است و همه به بد بختی افغانستان شریک اند روی همیت منظور اگر بخواهیم ویانه حکمتیار یکی از رهبران سیاسی و مهم جهاد و افغانستان است و ار جانب دیگر پیروان خیلی زیادی در هر مناطق و هر قوم افغانستان دارد بلکه گفته میتوان یگانه تنظیمی است که حتی در میان برادران هزاره ما نیز پیروان زیادی دارد که بنابر این اگر به پروسه صلح بی پیوندد یک کار خوب است شاید به مصلحت افغانستان تمام شود.
از جانب دیگر امکان صلح پذیری در ادبیات حکمتیار بیشر از ادبیات طالبان است به این معنی که حکمتیار طرحی جهت بیرون رفت معضله افغانستان دارد وطالبان این چنین نیست میتوان روی این طرح با ان بحث نمود و کنار امد واما طالبان هیچ زرحی به جز از جنگ ندارند.

بهمین ترتیب باید عاقلانه باخود باندشیم که تا چه وقت جنگ و خون ریزی حکمتیار فرد نیست حکمتیار یک تنظیم بزرگ و نیرومند را رهبری میکن که همین حال بیشتر از چهل نفر در پارلمان دارد واین در حالی است که خود ان از کاندید انها در پارلمان راضی نیست و این یک حقیقت است که با ان تن دهیم وانرا منحیث یک واقعت قبول کنیم در غیر ان به جز از ادامه جنگ دیگر راهی نداریم.

>>>   گلبــــــــدین راکــتیــــــــــار جنــــــایت کار شناختــــــــه شـــده اجیــر نمبر 1 اســـــراییل دشمن اصلی اســـــــــلام و مسلمین است رهبــــــــــر افغانهـــــــــا نبــوده رهبــــــــر منافقان و رهزنـــان است هر کس بنـام افغان از منافق حمایت بکنند در جمع منافقان است
احمــــــد جان

>>>   شخصیت حکمتیار را همه میدانند که یک :
مجاهد
آزاده
مصمم و باهیبت است که جهادش را نفروخته وبه خون شهیدان این سرزمین خیانت نکرده است .
به تبلیغات منفی نمیشه کسی ره بدنام کرد او را همه افغانستان از خورد و بزرگ و بخصوص مسلمان خوب میشناسند و این شایعه که او با امین سفاک کدام کاری داشت کاملا مزخرف و پوچ است .
حزب اسلامی اگر با کمونستان و یاکفار و دشمنان افغانستان جور می آمد ، حال دیکه نوبت به ای چهار تا دلقک های امروزی نمی رسید ، این حقیقت ایست که دوست و دشمن میداند .
حمیده فروغ فارغ التحصیل فاکولته حقوق و علوم سیاسی

>>>   از 40 سال باینطرف غربی ها بالای این چهره غامض سرمایه گذاری دارند در واقع حکمتیار با مبارزه ومخالفتش با مخا لفین
امپریالیزم گوی سبقت را ربوده هرانکه برضد غربی ها اواز بند کرده اورا به بها نه های مختلف ازبن برده ومهر روسیبودن و... را باو زده وبه بادارانش خدمت کرده است ازجمله عبدالله عزام شهید واحمدشاه مسعود شهید وربانی صاحب وصدها بلکه هزاران ازادی خواه پشتون را در سرحد به دیار عدم رهسپار نموده اند او که تربیت یافته اصیل ای اس ای وفرزند عزیزپاکستان است به غربی ها هم فرزند حسبی بوده هرانچه تا امروز انجام داده و اسم اسلام را بالایش گذاشته فقط خدمت به پاکستان وامپریالیزم جهانخوار بوده وحق غلامی وخدمت گذاری را خوب انجام داده اند ومیسزد هر مقام ومنزلتی را برایش بدهند چشم بخیل کور گذشتن از دین وایمان وغیرت گذشتن کار اسان نیستدر مقابل این ایثار بزرگ پااش بزرگتر لازم است به نظر ما ریاست جمهوری مقام خیلی کوچک وبی ارش خواهد بود واین دیگران هرچه بدست اورده اند بدون هیچ نوع زحمت و تکلیف وبه مفت مقام ببرک کارمل وشاه شجاع را بست اورده اند

>>>   بلی این ها که هرکارازدست شان آمد این ها جنایت کارنیستند
بلی جنایت رامردم بیچاره افغانستان کرده ومیکنند بخاطریکه این جنایت کاران( گلبدین وکمتیار) هرچه میکنند مردم فقیروحقیر سکوت کرده وتماشام میکنند تاتماشا کرده چراقیام مردمی نمی کنید چرابادست چرااینقدرظلم رادیده خودمتقبل میشوید مگردیگرمردم جهان نمیبینین که چگونه حکومت های دکتاتوری راشکست داده ومردم شان خودشان سرنوشت شانراتعین میکنند برپاخیزید خودشمامردم افغانستان این جنایت کاران رادرلست سیاه ترین نام شان را درج تاریخ کنین چیزیکه سزاوارشان است وجزای این جنایتکاران خودمردم افغانستان بایدتعین کنند کسی که رنج ازدست این جنایت کاران دیده است

>>>   خداوند توناصح رادردنیاوآخرت رسوا سازدکه خون مردم بیچاره رانادیده گرفته واین حرف هاره میزنی مگرآن راکت های این بی دین یادرفت که طفل که یک روزازعمرش تیرنمیشدبه دست این ملحدشهیدمیشد خداونددرغضب خودگرفتارت کند تو(ناصح را)

>>>   گب من طرف کسانی است که این حکمتیار را یگانه رهبر میداند در حالیکه خودرا دخواب زدی برادر یا حکمتیار را نمی شناسی و یا خودت از مزدوران پاکستان مانند رهبرت هستی ورنه جنایت و مزدور بودن حکمتیار و ملا عمر و خون های که ریختند از هیچ فرد افغان مخفی نمانده وتمام افغانها از دست این دو مزدور چه ها که نکشیدند بیخود خود را در جنایات این ها شریک نکنید
حدیث است از رسول اکرم که در قیامت هر کس با رهبرش مهشور میشود ویا با امامش
پس حیف نیست بخاطر نژادوقوم گرایی انسان به جهنم برود آنهم به خاطر وطن فروشان مانند حکمتیار و ملا عمر

>>>   هموطنان گرامی!
اگر کسی ویا کسانیکه پسوند و پیشوند های اغراقی چون برادر حکمتیار, امیر حکمتیار, برادر مجاهد ....به جلو و عقب گلبیدین و طالبان چسپ میزنند و هنوز هم به مزدوری و خودفروختگی حزب اسلامی گلبدین و طالبان شکی داشته باشند,به برنامه جالب و تحقیقی "پشت پرده پاکستان" که تا حال در دو بخش نشر شده, گوش کنند. واقعآ شرم آور است و باعث سرافگندگی این مدعیان دروغین اسلام است. حالا به همگان آشکار است که هدف اصلی انها مستعمره ساختن افغانستان برای پاکستان است و بس. و اسلام و استفاده از این نام مقدس صرف برای کتمان اعمال شوم شان است .
محمد حنیف نیازی هرات

>>>   خدارحم کند برملت ما !!!!!

>>>   ناصح بچیش! در خواب خرگوش هستید هنوز
تمام اراکین بلند پایه دولت ات افراد حکمتیار هستند چی فرق میکند که خودش حضور فزیکی داشته باشد یا نه اصلآ ده قصیش هم نیست.
فعلآ بالایت حکومت میکند خوش باشی یا خفه

>>>   خدایا کشور رانجات بده
از شر حکمتیار و اطرافیانش
خدایا تومیدانی
محمد

>>>   پشتون ها این بار به بهانه طالب شدنش شان امتیاز میگرند
خا ک برسرت فهیم خان که به خاطر معاونت کرزی سکوت کردی
مگه ارزش دارد !!!؟
من به آن عده از برادران پشتون که عقل برسر دارن میگویم از این کارها دست بردارید تاکی ؟!!!
از تاریخ پند بگیرید به کجا؟!!
یک افغان

>>>   مردم ما هم پله ترازو را میبینند، اگر طالب در قدرت بیاید یا نزدیک به قدرت گرفتن شوند بازه همه از رسانه ها شروع تا دانشمندها میگویند زنده باد طالبان طالبان!
اگر کرزی باشد باز میگویند زنده باد کرزی کرزی!
حالا که حکمتیار صاحب قدرت را بوی بوی میکند باز مردم میگویند زنده باد حکمتیار، شخص پر نفوس و....!
از خود اراده ندارید؟ همیشه یک انسان خوب را خوب و بد را بد بگوید. چرا اینقدر زود تغییر میکنید. تا دیروز همین شما حکمتیار را چوچه آی اس آی پاکستان لقب داده بودید و حالا چه میگویید؟
خداوند همه ما را هدایت کند تا اصلاح گردیم، خوب را از بد فرق کرده بتوانیم.

خوجه گل

>>>   ***
حكـــمـــتــــيــــار و مـــلآعـــمر و ديگر تروريستها ممكن است از ليست سياه حكومتهاي مسيحي و يهودي و ديگر كافران خارج شوند؛
اما آنچه اهميت دارد اين است كه براي ابـــــــد در ليست سيــــاه مردم مســــلمان افغانستان خواهند بود تا روزيكه بدست اجــــل يا پنجه قانون انتقام خونهاي بي گناهي كه بنام اسلام ريخته اند ، گرفته شود!!
حكمتيار و ملا عمر روي حفيظ الله امين و ببرك كارمل و...را سفيد كردند.
(غ/م)

>>>   درود وسلام به مردم مظلوم ما....!!!!خداوندا مردم وملت مرا از دستى شيطان بزرگ نجات ده ....راكتيار را هم عفو نمودن واز لست سياه كه خود ى شان نام نويسي نمودن و خودى شان حذف مي كنند؟؟؟ آيا اقاي راكتيار كه هزارها انسان ها بيگناه كشور مارا به شهادت رسانيده و شهر كابل را با خود خواهي ها جا هلانه خود ويران نمود ...ايا اين شخص قابل عفو است ؟؟ اگركرزي و برادران راضي كه در پهلوي ان است بخاطر مليت خود گوشش مي كنند كه همچو انسان خونخوار و نوكر. Isi
از لست سياه باداران خود حذف كنند پس بكنند ؟؟؟از عدالت الهي و از دفتر نامه عمل اقاي راكتيار اياكسي پيدا خواهدشد كه شفاعت شان را كنند ؟؟؟ برق را در سرما زمستان وگرما تا بستان قطع نمود ارد و روغن كه از طرف پاكستان براى مردم بى دفاع كابل مى أمد اجاز ه نمي داد خوب اگر از حقيقت فكر كنيد يك فرعون بوده نه يك رهبر اسلامي....ت

>>>   خاربیدین راکتیار(گلب الدین حکمتیار) در زمان جهاد هم سرش در آخور غربیها بود ودرین چند سال هم غربیها اورا تفریح ورفع خستگی داد حالا دیگه وقت آن است که راکتیار صایب راکت پرانک وباطلان (طالبان) واسکت پرانک کنند.

>>>   حکمتیار، طالب و کرزی همه یکی اند ولی در نقش ها متلف کار میکنند.
مردم فریب امریکا و نوکرانش را نخورید.
احد

>>>   سلام به شاگرد مولوی صاحب کرندکار خورسندشدم ازاینکه نام ... تان ازلیست پدرکلانت حذف شداما درپهلویش بودیدوامروزهم هستید. به امیدنابودی هرچه زودتر تان
کرندکار جرکن
کندز

>>>   اوووو راکتیار ساییب هنوز هستی نوش جانت راکت هاره کجا کردی؟؟

>>>   این شخصیت غامض ومغلق که خیلی ها مجاهدش میخوانند وعده هم به ای اس ای نسبت میدهند واز اوانیکه در کندز بوده وبعدا درلیسه عسکری چند صباحی را گدرانیده وبلاخره محصل فاکولته انجنیری کابل گردیده اند تا وقتیکه مدت زمانی را درایام جهاد امتیاز بگیربیشترین تنظیم ها بودند همیشه اواز ضد غربی سر میدادند ولی بیشترین سهم مجاهدین ومهاجرین را ازغربی ها ونماینگانشان {اب اس ای} بدست میاوردند موصوف ائیتلاف های عجیب وغریبی را تشکیل داده اند اینکه با شخص امین چگونه روابط داشتند و این رابطه را درسفر موعود اغا شاهی در کابل تحکیم مینمو دند مر موز وپوشیده ماند ولی کودتای تنی را همه میدانند که به تبانی وتنسیق ای اس ای باجناب حکمتیار صاحب صورت گرفت قریب بود که حکمتیار صاحب راب اریکه قدرت بنشاند بخت اری نکرداینکه چقدر انسان مجاهد از اثر امر اقای تنی زیر بمب های خوشه ای وبیلری شده بود مهم نبود مهم فقط نشستن شاهزاده حکمتیار به کرسی بود بعد با بقایای خلقی ها درزمان سقوط داکتر صاحب نجیب اتحا تشکیل داده چنان مطمئین بودند توگوی رفتن بارگ برایشان صد در صد حتمی به نظر میرسید که متاسفانه نشد بعد حگومتی را زیر رگبار راکت قرار داد که خودش صدر اعظم ان حکومت بود تا اینکه صدها هزار انسان را مقتول ومجروح نمود وواقعا شعار منطقی ملیشای دوستم را سر دادند که راستی تا اندازه برایشان برائت خوب بود باکسانیکه ملیون ها مجاهد را به شهادت رسانیده بود چقدر ور وچپاول وبی ناموسی انجام داده بود چطور میشد حومت مشتر ک تشکیل داد من که از همکران حکومت ربانی بودم به ای مسئله با اقای حکمتیر هم صدا بودم ولی بعدها ایتلاف شورای هم اهنگی تشکیل گردید که دران حزب وحدت وجناب حکمیار صاحب وجنبش دوستم وحضرت صبغةالله مجددی ر یک حکومت کار میکردند این هم که نشد باز بایاران سابق مسعود وربانی علیه طالب یکجا شدند تابتوانندکاری از پیش
ببرند اینبار هم هیچ دست اورد نداشتند چون از مزار شریف برامدند از طریق پنجشیر خودرا به ایران رسانیدند سروصدای را به راه انداختند که گویا مسعود حکمتیار صاحب را میکشت فرارنمودند باز رفتند به دامان همان بادار اولی ای اس ای که انها را با طالب هم اهنگ کردند که باز چیزی بدست نیامد ولی یک چیز همیشه واضح وروشن بود که جناب حکمتیار صاحب به روسها وهم پیمانانشان به نفع امریکا هرقدر توانسته انذضربه وارد کردن هرکسی به ضد غرب بود بنام روسی وجاسوس روس به قتل رساندند از عبدالله عزام شهید شروع تا هزاران پشتون خواه های سرحد ومسعود وربانی و...تا اینکه امروزه بعد از ختم وظیفه محوله وموفقانه که همه مخالفین امریکارا نیست ونابود نمود می ایند تا پاداش خودرا بگیرند ودیر مزدوران وحلقه بگوش ها را کنار زده خود از خدمت غیر مستقیم خدمت گذاری را اعلان وبه کرسی ریاست بنیشینند وواقعا بعد ازین همه خدمات شایان تقریبا 50 ساله به امریکا وهم پیمانان مستحق هم هستند معلوم شود که اولیای اموراین جایزه ناچیز را لایق حالشان میبینند ویا در مرکز امپراطوری کدام مقام بهتر را پیشکش مینمایند

>>>   یک پیام برای افغانان
همین که جناب حکمتیارصاحب ازلست سیاه حذف شد، مابرایش درراینجاجشن گرفتیم او بخاطرازیکه مابعدازاین قدرت رادراوغانستان دوباره بدست خواهیم گرفت وکرزی هم شاهد باشدکه ازرقیبانش بیشترماتلاش داریم وشاید هم قبل ازختم دوره کاری اش مابه قدرت برسیم.
یکتن ازنزدیکان آقای حکمتیارصاحب.

>>>   مردم شریف افغانستان
این همه شوخی های سازمان های بزرگ استخباراتی دنیا است که همرای ما میکنند و این را هم باید بدانیم که کرزی صاحب خطرناکتر از ملاعمر وحکمتیار است.

>>>   دوستان عزیز خصوصا ناصح آیا راکت باران های شهر کابل را فراموش کردی یا شاید درآن زمان خودت هم از کسانی بودی که تعداد کابلیان عزیز رازیرراکت بارانهای تان به شهادت رسانیدید آیا همین گلبدین نبودکه دراوایل حکومت مجاهدین دوستم را یک کمونیست می نامید وبه بهانه کمونیست بودن دوستم مخالفت وجنگ را با حکومت مجاهدین آغازکرد وبعدا بامزاری وهمان دوستم که میگوفت اگردر دولت سهم داشته باشدبا آن دولت مبارزه میکنم شورای هماهنگی ساختندکه بمباردمان های دوستم وراکت بارانهای گلبدین هنوزهم درگوش بیوه هاویتیمان که بهترین پدران فرزندان وشوهران شان را ازدست دادند طنین اندازاست وهرگزفراموش نمی کنند پس قضاوت به دست شما هموطنان است که گلبدین لعین که هست وکه بود آیا با آمدنش وطن ساخته میشود وارام میشود یا با آمدنش بدبختی دیگری بالای وطن ما خواهد آمداما ما دعا میکنم که خداوند هرگزاین جلادآدم کش را هرگز به وطن نیاید.

>>>   ګلبدین ملا عمر و کرزی وطنفروشان نوکران حلقه بګوش خارحیان اشکار شدن مردم افغانستان تا هنوز اګر باور نداشتن ګذشت زمان به مردم افغانستان ثابت کرد این اشخاص خاین های بی سابقه افغانستان هستند روی خاین های افغانستان سیاه باد۰

>>>   تاریخ شاهد است که حکمتیار در مسیر درست روان است و اگر در مسیر کج روان میبود پس چرا در مبهوت کردن تمام رژیم های مزدور و فاسد نقش کلیدی را بازی میکرد.

یک افغان

>>>   سازمان ملل که اسمش را گذاشته اند تا خیلی وقت ها مورد قبول حد اقل چند در صد از ساکنان کره خاکی قرار داشت هر روز که از عمر ان میگذرد بی باوری مردم بالای ان اضافه تر شده مبلاخره مرحله رسیده که کنون بکلی سلب اعتماد گردیده نه اعتباری برایش باقیست ونه هم کسی بان دل میبندد این سازمان از اول هم روی اهداف از قبل تعیین شده بنا یافته بود کدر گذشته ها هم برای سوئ استفاده قدرت های بزرگمورد استفاده قرار میگرفت وصدای ضعیف را دران کسی نمیشنید والبته این در مراحل جنگ سرد وبودن اقطاب مختلف درجهان بود کنون که جهان یک قطبی گردیده همه چیز یک طرفه شده است همه چیز از جهانی بودن وبین المللی بودن برامده وامریکای وانگلیسی شده استمیگردیم با صل مسئله اگر این سازمان قاتل هزار ها مردم ازاده وازادیخواه در پشاور پاکستان وقاتل هزار ها انسان مجاهد ورزمنده را در افغانستان هنگام مبارزه برحق مردم افغانستاندر هنگام جهاد ومقاومت ومسئول راکت باران کابل را که بیشاز یک ملیون راکت را بالای این ملت بارید وصدها هزار انسان راشهید ومعلول وبی خانمان ساخت و... در لیست سیاه نمیگیرد ویا اورا از لست سیاه بیرون میکندبراین سازمان وبرلیستش وداع باید گفت وبه گودال تاریخ باید سپرد هرگاه ملا عمر با این همه کشتار وتخریب وقلع وقمع مردم ونابود کردن اراضی زراعتی وباغ ودرخت وکشتزار اصلا درلیست سیای این سازمان شامل نبوده وحکمتیار که انهم در همه اوان تاریخ دست برادر ملایش را از پشت بسته بوداز لیست بیرون میشود پس باید که اسم این لیست را لیست سیاه نه بلکه لیست سیاسی واسم این سازمان را بجای سازمان ملل باند ملل گذاشت وانهم در اختیار یک یا دوکشور وبا این سازمان وعمل کرد هایش برای همیش وداع نمود وکآس نا امیدی را به دسر کشید ودر انتظار جنا یات هرچه بیشتر این دو ابر مردمعروف وسفاکان قرن دقیقه شماری نمود وخود را چون مذبحه در قربانگاه مهیا نمود

>>>   هموطن : با اینکه من مخالف هیچ دین و مذهبی نیستم زیرا طبق قوانین حقوق بشر جهان انتخاب دین و مذهب آزاد است و نیز سوء تفاهم نشود بنده طالب و خواهان این نیستم که دین زدایی کنم، ولی منصفانه قضاوت کنیم دینی و عقیده ایی که توان تحمل آزادی و تکنولوژی جدید و آزادی بیان و قلم و اندیشه را نداشته باشد، پس آن دین چه پشتوانهً عقلی و علمی و منطقی و عملی دارد و به چه درد می خورد ؟ مگر پیغمبر اسلام محمد ص نگفت که اطلب العلم من المهد الالحد ( زگهواره تا گور دانش بجوی) و آیا دیگر آن دینی که از نظر شما مخالف آگاهی و رشد و ترقی و اطلاع رسانی باشد؟ دیگر مال و متعلق عصر آگاهی و ارتباطات قرن 21 هست؟ یا تعبیری است که فقط به دوران جاهلیت و تاریکی تعلق دارد که در آن فقط شیوخ و ملاها و آخوندهایی مانند طالبان،حکمتیار .... مغز شویی کرده و با خرافات بر مردم چوپانی می کنند. وانگهی خدا وکیلی ! مگر ما در 1400 سال گذشتهً تاریخ اسلام، به جز جنگ و خونریزی و برادر کشی( سنگسار و سربریدن و دست بریدن و چشم درآوردن وحشیانه که حتی در بین حیوانات نیز معمول نیست، و یا غیر از و ترور و آدمکشی...) و ویرانی و عقبمانده گی چیزی و یا عمل و نتیجه دیگری نیز بدست آورده و یا تجربه کرده ایم؟ لطفاً به ما بگوئید تا ما هم آگاه شویم.
به امان خدا

>>>   کارنامه های آقای حکمتیار و همدستانش چنان سیاه و شوم است که بودن و یا نبودنش در لست سیاه چیزی از بار و انبوه گناهان و اعمال زشت او نمی کاهد.
گیرم به فرض محال وی بر اریکه "قدرت" کشور ما تکیه زند, اینرا بخاطر داشته باشید که چنان فضای خفقان را حاکم سازد که مردم جنایات سال های وحشت 57و58 حاکمان خلق و پرچم را قراموش کنند. وی و سازمان اطلاعاتی وی در پاکستان بویژه در زمان ضیاالحق چنان دست بازی داشتند که از هیچگونه جنایات در حق هموطنان مهاجر ما دریغ نداشتند. زندان های ورسک, شمشتو, لندی کوتل و شکنجه های قرون اوستایی مو بر بدن راست میکرد, بر علاوه این زندانها زندانهای متعدی مخفی دیگر در مناطق مختلف پیشاور و کویته داشتند و در بیسیاری موارد طعمه خود در روز روشن در جلو چشم پولیس پاکستان می ربودند و یا هم ترور میکردند. جنایات " حزب اسلامی" به چند سطر بالا محدود نمیشود و باید کتابها نوشت. هموطنان عزیزم فریب این شیاد را مخورید!
عبدالعلیم مجاهد قبلی

>>>   اگر ادعا شما درست باشد, گویا %70 از مردم طرفدار و هواخای ظالم حکمتیار باشند پس به این نجیجه میرسیم که کشورما سرتاسر تا به فرق در ظلمت تاریکی بسر میبرند پس بعنی که هیچ کدام امیدواری بر بهبودی کشور نداشته باشیم؟

>>>   زنده باد حکمتيار ،
مرگ بر اشغالگران و کاسه ليسان شان
ملت کفر شکن ما ها گز غلام نبوده و غلامي را قبول نمي کند
ما هميش وطن فروشان را ديده و مي بينيم چون : شاه شجاع، تره کي، ببرک ، نجيب و در نظام فيلي به صدها نفر
خديجه سلجوقي

>>>   ملت افغان, هوشمندان , آگاهان, جوانانیکه امید بفرداهای روشن وعاری ازجنگ وبی عدالتی دارید بیدار شوید ازخواب غفلت , ریا وهوا بیرون آید. به همرای گازوبنزین به سرنوشت خود ونونهالان آینده وطنت بازی مکن. ده سال دولت مردان ناکاره وافراد فروخته شدگان اجیر شمارا در خواب غفلت ودر راه تاریک وبازی های پنهانی زیر نام جرگه, کنفرانس وپیمانبازی ها شما وخلق ستم کش افغانرا مصروف ساخته جیبهای خودرا لبریز نمودند. آکنون باز کشور تانرا که امید شما بفردای تان نزدیک شده است باز ببر خیره سر وبیشرم وبی حیایکه او شرمی بخود ندارد پس چگونه غیرت وچشم انسانیپیدا کرده باشد که به اعمال گذشته خود نظر اندازد که اگر او ودست اندر کاران او افغان و مسلمان باشند چطور بطرف منظره کابل ویران که بر اثر فرمانهای غیر افغانی واسلامی روزانه هزارها راکت وماینهای هاوانهارا از چهارآسیاب وارغندی وکوه صافی بالای برادران مجاهد خود وهمشهریان شریف کابل شلیک مینمود که منجر به قصاص وکشتار 999999 ازجمله عموم شهدای سه دهه جنگ و 80 فیصد از مجموع مهاجرینکه وطن خودرا ترک نموده وبدیار غربت راه بستن همین چهره بدانام وخون آشام که از چهره خونین حکمتیار وهمدستانش صدای غم انگیز999999 شهدای این سه دهه جنگ عرش مهلا را میلرزانند فغان میکشند .نباید به کمیت شهدای وویرانی این وطن افزود وجلو این ناشخوران را گرفت . متحدانه از آقای کرزی و تعدادی ازانسانهای پاک نهاد اطرافیان اقای کرزی تقاضانمایئد وبصراحت لهجه بگوید که که با آمدن این شخص در زیر نام صلح ومصالحه همانطوریکه حکومت داکتر نجیب و ربانی را زمینه ساز برای سقوط نمود اطمینان داشته باشید که دست آوردها خوب این ده سال اخیر را یک بار دیگر بخاک وخون میکشاند . این شخص کسیت ؟؟؟؟ کسیست که درخانه خدا در مکه معظمه سوگند خورد ولی در دهن دروازه خانه خدا مکه معظمه سوگند خودرا به تشناب ها انداخت وبازهم به خونریزی ملت افغان وانسانهای پاک جهان ادامه داد. هزار ها مرتبه درجنگهای تنظیمی مجاهد ین سوگند مصالحه را خورد ولی فوران نه به قران ونه بالای خداوند اعتقاد دارد برضد سوگند خود عمل نمود . روی شهدای گلگون کفنان را ببینید , به اشک یتیمان برهنه پا قسم, به قطره قطره اشک مادران داغدار وطن سوگند که فریب این کهنه کار وبی عزت تاریخ ونفرین شده شهدای وطن را نخورید. نه حکمتیار ونه همدستان او مسلمان اند ونه افغان همه شان اجیر وغلام بیگانه هااند . ورنه تاریخ وزمان شمارا هم نفرین خواهند کرد.
با احترام ن. و.

>>>   حقيقت مسلم اينست كه درجنگ هاي داخلي كابل همه گروه هاي مجاهدين وغير مجاهدين دخيل بودند وما نميتوانيم كه بگوييم كه فلان حزب يا تنظيم درجنگ هاي داخلي كابل دست نداشت. حزب اسلامي آقاي حكمتيار مانند طالبان همه ازيك قوم ساخته نشده وهم اعضاي آن مانند طالبان بيسواد نستند اين حزب درسراسر افغانستان قويا نفوذ دارد همه ميدانند كه پرنفوذ ترين حزب سياسي افغانستان حزب آقاي حكمتيار است كه درهيچ نقطه افغانستان نيست كه نفوذ نداشته باشد وشامل همه اقوام افغانستان است درشرايط فعلي بدون حزب اسلامي هيچ حزب سياسي ديگر نميتواند تاوحدت ملي را حفظ كند ويك حكومت قوي ومستحكم درافغانستان ايجاد كند بلخصوص بعد از خروج نيروهاي بين المللي از كشور ما اگر بانظر بنده مخالفيد لطف نموده يك شخص را كه افغانستان را قادرباشد كنترول كند ويامانند حكمتيار شخص قاطع باشد وهم تحصيلات عالي ودانش سياسي داشته باشد وحزب وي هم افغانستان شمول باشد نه قوم شمول ونه سمت شمول بگوييد كه كي خواهد بود. حكمتيار يك رهبر وسياست مدار بزرگ است مانند ملاعمر حزبش توسط پاكستان ساخته نشده حزب وي به صد ها هزار اعضاي خودرا فداي آزادي وطن كرده وكشورمارا از چنگال خونين ارتش متجاوز شوروي به آزادي رسانيده اويك رهبري است كه درآزادي افغانستان نقش بسيار مهم را ايفا كرده ملل متحد اين حق را ندارد تايك رهبر بزرك يك مملكت را كه سال ها براي آزادي برحق كشورش عليه متجاوز جهاد ومبارزه كرده باشد درلست سياه بگيرد اونه تروريست است مانند اسامه وملاعمر ونخواهد بود ومردم افغانستان اين حق را نه به ملل متحد ونه به هيچ كشوري خواهند داد اورهبر آزادي ما افغان ها است ومتيقن هستم غير از حكمتيار كسي ديگر نميتواند درين كشور صلح وآرامش را بياورد وفساد را ازبيخ بركند ويك حكومت قوي مركزي ايجاد كند مردم افغانستان وجهانيان درزمان جنگ باروس ها اين حزب را امتحان كرده اند كه يك ميل سلاح جهاد را نميفروخت برخلاف ديگر تنظيمها نصف وحتي بيشتر سلاح كمك شده به جهاد افغانستان را ميفروختند وفساد ازهمان زمان درديگر تنظيمها به مشاهده ميرسيد به همين خاطر مورد تاييد جامعه جهاني قرارگرفته بود امريكا استنگرخودرا صرف به همين حزب ميداد و50 تا60 درصد كمك ها درآنزمان مربوط ميشد به اين حزب زيرا نفوز زياد داشت وكنترول خوب ازحبش را داشت يك رهبر قوي ومبتكر است كه همه مجاهدين اين حقيقت را ميدانند ويك شحص قاطع و ضد فساد است
سيد اكبر از مزار

>>>   بلي افغانستان به رهبري ضرورت دارد مانند حكمتيار كه شجاعت ودرايت داشته باشد وقاطع باشد ما متيقن هستيم اگر حكمتيار قدرت را به دست گيرد ديگر هيچ خاين نميتواند درين مملكت خيانت كند هيچ مفسد نميتواند فساد كند هيچ وطن فروش نميتواند وطن را بفروشد بلي حكمتيار قادر است تا ازسرحدات وآزادي كشور حراست كند ازين ايتلاف بازي چيزي جور نميشود كه همه بخاطر بدست آوردن چوكي ايتلاف ميكنند چند روز بعد مانند زن ها يكي از ديگر خفه ميشوند ودشمني اعلان ميكنند بگزاريد يك حزب قوي ونيرومند ازين كشور حمايت كند تاوطن آباد گردد تاچه وقت كشور ماومردم ما توسط ناتو وامريكا حفاظت شود اگر صد حزب خوردوكوچك يكجا شود نميتواند اين كشور را اداره كند بخاطر جمع آوري سلاح از مردمان بي بندوبار ما به يك حكومت وشخص قاطع ضرورت داريم كه حكمتيار است ديگران را همه امتحان كرديم از ايشان حتي خانم شان هم ترس ندارند. بتواند جلو طالب وتروريستهارابگيرد درغير آن طالب ها نه يك عالم نه دانشمند ونه انسان خوب رادرافغانستان زنده نخواهند ماند همه را قتل عام خواهند كرد

>>>   هرچه نباشد آقای حکمتیار مجاهد است. در جنگ نان و حلوا تقسیم نمیشود, اگر چند نفر در جریان جهاد از حزب اسلامی متضرر شده باشد, به این معنی نیست که از کار های خوب حزب چشم پوشی کرد. پاکستان در جریان تهاجم شوروی به ما و شما افغانها زیاد کمک کرده است و باید قدر احسان شانرا بدانیم. اگر افغانستان و پاکستان با هم اتحاد کند خیلی به نفع هر دو کشور است , مگر کشور های اروپایی چنین نمیکنند؟
بدگویی به یک شخص عالم و مجاهد بسان حکمتیار گناه کبیره است.
فضل الرحیم اسلامیار

>>>   شرم است آقای فضل الرحیم با این متن زشت که نوشته اید.
آخر چاپلوسی هم از خود حد دارد. روزانه کشورت قربانی میدهد از دست دولت مزدور پاکستان، اگر قبل باور نمی کردم حلا یقین میکنم که حزب اسلامی از پاکستان تقویه و کنترول میگردد. بنده در مورد جهاد آقای حکمتیار، مسعود و ربانی و غیره حرفی ندارم، قابل ستایش است. اما این چشم پوشی تو از حقیقت که روزانه مردم شهید میشود باز هم دنبال پاکستان و قاضی حسین احمد شیطان را الا کردنی نیستید؟
کشور تو در سالها روابط دوستانه با پاکستان نداشته و این غیر عملی است بخاطریکه دولت پاکستان یک دولت اسلامی نیست، یک دولت دست نشانده انگلیس و امریکاست. پاکستانی ها بخاطر منافع خود پروای ناموس کشور ما را ندارد. بنظر بنده هر جا پاکستانی یافتید بزنید و در صورتش ... کنید تا باشد اگر یک روز رستگار گردند؟
خوجه گل

>>>   کی میگوید که گل بی دین در لست سیاه بابایش امریکا بود؟؟
هرگز نبوده - مکر همین اکنون کریم خرم -پاروق وردک -ارغنیدیوال - اولاد رسمی و اصلی آی اس آی یعنی عمرداودزی -وووغیره همه افراد اول حکومت خود ساخته به اصطلاح دموکراسی امریکایی -انگلیسی - پاکستانی نیستند؟؟
پس گل بی دین بیهویت یا بی حکمت در مقابل کدام حکومت مزدورو کدام خارجی بادار با کدام افراد میجنگد ؟؟؟ در صورتیکه همه افراد سر شناسش در کابل جرگه و جرگه کی میسازند ؟؟

>>>   حکمتیار یک خائین ملی است و نوکر حلقه بگوش پاکستان ازهمین سبب هیچ کس اورا خوش ندارد جز یک تعداد نوکران پاکستانی . مردمان ازادی دوست افغان همه از حکمتیار و باند ادمکش او نفرت دارد
رحیم صافی

>>>   از اينكه نام جناب حكمتيار را از لست بد نام سياه حذف شد براي اقاي حكمتيار صاحب تبريك عرض ميدارم.
ولي جنايات و وطن فروشي اقاي حكمتيار هر گاه از قلب هاي افغانان داغديده حذف گردد شايد قرن ها زمان را در بر خواهد گرفت .

>>>   اهای ؟ وطنفروشان . مفتخوران . زورگویان . چوکی پرستان . عیاشان . قاتلان . خونخواران . وکمونیستان . خلقیان . پرچمیان . شوروی پرستان .غرب پرستان .دزدان . درکل همه خائنین ومفسدین کشور .. باخبر . زنگ خطر
اوضاع طوری پیش میرود که انگار باداران تان مانده شده وعزم دیار خود کرده اند شما را تنها ایله میکنند
از او طرف صدای شرنگ شمشیر عمری علوی حکمتیار به گوش میرسد .. زود زود زود تانرسیده فرار را برقرار ترجیع داده خود را به جاهای امن برسانید اوجه هم مخفی شوید اگرنه بزور قانون همه تاوان مردمه ازشما میگیرد
تگابی

>>>   الحمد الله که چهره این جنایت کار امریکایی ، جاسوس و چمچی پاکستان به همه ملت سله شور وطن واضح گردیده است و این چوچه سعودی دیگر ضرورت به توضیع ندارد.
ناگفته نباید گذاشت که کرزی با شریک کردن راکتیار، طالب ها وهمسال شان در قدرت می خواهد یک حکومت ظاهر شاهی دیگر بسازد که خود شاه و راکتیار صدراعظیم آن باشد.
با احترام
همتی از پنچشیر

>>>   برادران محترم درست است که در زمان جنگ های کابل بیشتر مردم زیان های را متحمل شده اند ولی بیایید از خود هم بپرسیم چرا جنگ های کابل بوجود آمد در زمان جهاد این به همه هویدا است که نسبت به همه تنظیم های جهادی حزب اسلامی در راس قرار میگرفت و خسارات متعدد و مجاهدین بیشتر این حزب جام شهادت نوشیده اند و اگر آقای حکمتیار دنبال چوکی های وزارت میگشت مانند تنظیم ها و ایتلاف های فعلی که مرگ شان صرف یک وزارت پر درامد برای تنظیم و ایتلاف شان باشد آقای داکتر نجیب به حکمتیار پیشنهاد نمود که بیا که قدرت را برایت تسلیم نماییم ولی این کار را ننمود آیا این درست که بعد از پیروزی حکومت اسلامی در دروازه های کابل بجای استقبال و خوش امدید دروازه ها به روی اش بسته شد انهم به پشتیبانی ممالک مغرض اگر خود بجای وی میبودی چی احساس و تصمیم میگرفتی مجبورا از خود دفاع میکردی این پاداش که به امر مزدوران خارجی ونوکران شان به وی داده شد ولی از زمان حکومت داکتر نجیب الله اگر وی خواهان دالر و چوکی میبود شاید حمایت ممالک مغرض و مفسدین کنونی که در حکومت کرزی جمع شده اند دور ان جمع میشدند. و این یک واقعیت امر است که نسبت به هیچ تنظیم دیگر در زمان جهاد در دولت و هم خارج از دولت اشخاص فهمیده مربوط تنظیم مذکور میشد که در فروپاشی حکومت وقت و موفقیت دولت اسلامی نقش بسزای داشت آیا صرف جنگ کابل که به وی تحیمل شده است و دیگران یک فیر هم بخاطر نگهداشت چوکی خویش طور که همه گان دیدند و میبینند که با حفظ چوکی خویش چگونه استفاده نمودند فساد داد میزند امروز از دست همان دروازه بانان و مفسدین دیسانتی غربی ها و اروپایی ها واقعا بجاست که رشوت بخورند بخاطر که چند روز از سگ شویی خلاص شوند و زمان که علیه متجاوزین اگر جهاد شروع شود باز بروند تا شرایط برای شان مساعد شود و کسانی که با فیر توپ تفنگ از ورود حکمتیار که میفهمیدند موافق به این دزدی ها و فساد نیست و جلو شان را باز میگیرد دیدید پس ازموده را ازمودن خطا است با این خوش استید که عاشقان چوکی و فساد تحت قیادت رهبران بین المللی شان با تداوم جنگ و فساد به نفع شان در منطقه افغانستان را انتخاب نمایند.

>>>   بیایید باهم دسا وحدت وهمبستگی دهیم نباید در فضای تعصب کورکوررانه زنده گی کنیم وحکمت همین را میگوید تا از بدبختگی ها جلوگیری نماییم ونگذاریم کشور ما تا قیامت به بد بختی ها کشنده شود. اگر بخواهیم ونخواهیم حکمتیار یکی از رهیران با نفوذ در افغانستان است که نه غرب و شرق از نیرومندی ان چشم پوشی کرده نمیتواند وبدین دلیل به واقعت ها نادیده گرفت. وهرروز که میگذرد در سایه همسن اختلافات رهبران عزیز خود را مانند احمد شاه مسعود شهید واستاد ربانی شهید وفرید شهید از دست دادیم وخوب باید درگ نمود که در عقب اینهمه غربی ها هستند.

>>>   محترم اکبر از مزار شريف: من ۱۰۰٪ با شما موافقم اي کاش همه دوستان قضايا را بسيار دقيق و همه جانبه بررسي کرده و نظر بدهند. ملت ما به حکمتيار صاحب ضرورت دارد.
نجيم سالنگي
مکروريان _ کابل

>>>   انشاالله مجاهدت و وفاداري حكمتيار نسبت به مردم مجاهد افغانستان نام نيكي را به خواهد بخشيد كه او هميشه در قلب هاي مردم چون يك كوه پابرجا باقي خواهد ماند.
نبيله احمدي از كارته 4

>>>   حکمتیار خارچشم :
دزدان
چورگران
فرصت طلبان
زمین چوران
و هز بدبخت بی سویه و بی سواد که در پست های دولتی تکیه زده اند
حکمتیار یعنی :
محاسبه
مدیریت
حاکمیت
اخلاق
فرهنگ
حکومت خوب
خدمت
عدالت
زنده باد حکمتیار رهبر مدبر و اگاه و مجاهد افغانستان
که باعمل و اخلاق و مجاهدت خویش ثبوت کرده که او میتواند برای درد های افغانستان دوا باشد .
مرد مجاهد واقعی راه خدا وند ج را خداوند خود در پناه و عصمت خویش نگهدارد.
شفیق کوهستانی

>>>   سلام هم میهنان عزیز و گرامی : به آنعده از هموطنانیکه نظریات شانرا عنوانی سایت محترم افغان پیپر ارسال میدارند صرف مفکورهٔ شخصی خود شانرا تبارز میدهند نه خواستهای ملت رنجدیده را ، پس ما نظردهندگان متوجه
این نکتهٔ مهم باشیم نظر واقعی یعنی نظر ملت بزرگوار و رنجدیدهٔ خویش را ارج بگذاریم نباید اشخاص و افراد نا بکار را همه کاره و صادق جلوه دهیم و بالای ملت بزرگ بقبولانیم حالا دیگر آنزمانها گذشته است از تعریف و توصیف بیجا بگذریم در صدد وحدت ملی براییم دیگر این شخصیت پرستی ها را از خود دور بسازیم چراکه هیچ دردی را درمان نخواهد کرد ملت به یک شخصیت فداکار و صدیق ضرورت دارد نه قاتل ملت واشخاص وطن فروش و مافیایی ، بنده به نظریات تمام وطندارن سخت احترام داشته ول در قبال اضافه گویی نمیتوان سکوت کرد
آنهم اگر بر واقیعت استوار نباشد
بآحترام ح نورین

>>>   مردم افغانستان اگر واقع بین بوده و دنبال صلح و ثبات و پیشرفت باشند، بایستی از روند رشد سیاسی موجود به کمک آمریکا نهایت بهره را برده و کشور خود را از تحجر رهانیده و با ایده و تفکرات مدرن به صلح ثبات پایدار برسانند. وگرنه اگر افغانستان دست دینداران تزویرکار بیافتد باز هم آش همان آش جنگ و برادر کشی و کاسه همان کاسهً غم و اندوه خوری و فقر و فلاکت و تداوم دهه های گذشته است.

>>>   مردمیدان ، حکمتیار ، حکمتیار
زنده باد حکمتیار مرد قول و عمل که برای مردم افغانستان ثابت ساخت که عاشق چوکی و قدرت نیست فقط خدمت به مردم و اسلام میخواهد .
پاکیزه نوابی - مکرویان کابل

>>>   گلبدین حکمتیار خودش از ادم های خاص سیا است او سیا کاری خیلی خوب بلد است . گذشت زمان واقعیت را روشن خواهند کرد
جویا

>>>   نوکر دیرینه ومزدور دیرینه ای اس ای پاکستان که همیشه بیشترین امتیاز را از ای اس ای میگیرد حکمتیار است او هیچ وقت نمی خواهد که در وطن عزیز ما صلح ودوستی بوجود اید او دشمن تمام ملت افغانستان است خداوند کریم او را اولا هدایت فرماید اگر قابل هدایت نیست او را محو ونابود گرداند.
ح . خ . هرات

>>>   عده از برادران چون سید اکبر از مزار شریف وباقی برادران که در دفاع از حزب اسلامی چیز های نوشته اند از نظر بنده حق بجانب هستند زیرا قران کریم میگوید کل حزب بما لدیهم فرحون انهایکه علیه حزب اسلامی هم نوشته اند ودرد دلهای خودرابیان نمو ده اند نظر خودشان است ما که مر بوط هیچ حزب وگروه نبودیم ونیستیم ومیگویند تماشابین عق چهل وزیر را دارد موضوع تنظیم های جهادی ورهبران انها را فرا مرزی به تحلیل وبر رسی میگیریم در جهان چند سال قبل ترک جنگی سردی وجود داشت که کمونیزم وامپیالیزم هردو به دنبال تاسیس گروپها وپیدانمودن ایجنت ها وعمال خود بودند غربی ها در خاو رمیانه و جنوب اسیا برای دفاع از کمونیزم ومبارزه علیه حزب پر ولتری جز پناه بردن به اسلم وتحریک نمودن احساسات مسلمانها چاره دیگری نداشتند . مجبور بودند برای بزرگترین دشمن جهانی خودها قوی ترین وافراطی ترین احزاب وگروه ها را تشکیل وتقویه نما یند وچنان کردند ودر نتیجه موفق هم شدند وچون در مناطق وکشور های خودشان دچار نفوذ فراگیر اسلام ومسلمین شدند برای بد نام کر دن اسلام ومسلمین مجبور شدند روپ های افراطی تر وسخت گیرانه تر از اول را بمیان اورند تا از یک طرف اسلام را به اذهان جهانیان منفور بگردانندواز سوی دیگر عده از رهبران واحزابی را که از حیطه نفوذشان میخواستند خارج شود نا بود نمایند ودرین پلان های دقیق انگلیس دست بالا را دارد از اول این خطرات را احساس مینمود بنابران عده زیاد از مدارس خصوصی را در پاکستان وسایر مناطق تاسیس وتقویه مینمود تا روز ازانها استفاده ابزاری نمایند وچنین هم کردند بصورت خلاصه نتایجی را کهانها بدست اوردند بر یشماریم
1توانستند در مقابل کمونیزم اسلام که منطق قوی وپیروان احساساتی داشت پیروز شوند
2خود اسلام که مشکل ساز اینده برایشان بود بد نام نموده وکسان وسازمانهای را در راس این دین در دست داشته باشد تا در موقع ضرورت ازان ها استفاده نمایند چون ای اس ای واتباع ان
3از شر ملیون ها مسلمان افراطی ودو اتشه که در هر جای از شور های اسلام ظهور نمایندتوسط مهره ها دست داشته که قبلا تذ کار دادیم با کشتن واربین بردن انه رهای یابند
4به بهانه همین گروپ های خود ساخته خود {تروریزم} درمنطقه داخل شده پایگاه های دایمی وپیمانهای استراتیجی بسازند وامضا نمایند چنانچه همین اموز لئون پا نه ته وزیر دفاع امریکا در پنتا گون اعلان نمود{منطقه اسیا نقطه کانونیاسترتیجی نظامیاینده امریکا خواهد بود ونقاط پاسیفک برای مادارای اولویت کلیدی است وازان برای کنترل ارتش های مانند چین استفاده خواهیم کرد اینها وده ها اهداف مرموز وغیر مرموز غربی ها که تا امروزه به همه ان اهداف موفق گردیده اند حال ما با این همه ساده اندیشی وکوتاه نظری مان کجا واهداف دراز مدت واستر اتیجی جهان گشایان کجا؟ تا مسلمانها دقیق بین وتیز هوش واسترایجیست نشوند وتا مزدوران فردی وگروهی ازمیان مسلمانها گم نشود تا اقبال لاهوری دیگری در بین ما بمیان نیاید حالت ما بد وبدتر خواهد بود وما رامتعصب تر وکورتر تربیهخواهند کرد وتسلط وسیطره خود را به همن منوال ادامه خواهند داد و روی همین ملحوظ پیامبر گرامی ما فرمودند که المومن کیس یعنی مسلمان باید زیرک وباریک بین باشد اگر چنین نبودیم نه تنها مسلمان نیستیم بلکه ننگ اسلام وعوامل نا بودی اسلام خواهیم بود
محمد جواد از ساچارک

>>>   میگویند پیشک بالای گوشت خیز زد نتوانست بگیرد گفت گوشت بو میدهد اتاد کردن با دوستم کجا یش خدمت با سلام ونفرت از چوکی است وائیتلاف کردن وکودتا کردن با تنی چه خدمت اسلامی است وراکت پراگنی بالای مردم کابل ایا خدمت اسلامی است این دوستان همه نوشتندمگر نوای نخواندند والله شرم هم خوب چیز است حد اقل سکوت به نفع شماست اگر میخواهید با این گفته هادر دل مردم جا بگیرید بعید است در غیر ان تمام دنیا هم علیه شما بیان بدهد شما از مرکب جهالت پایان نمیشوید واز هدایت خداوندهم محروم هستید

>>>   خدیجه جان سلجوقی
ازآن غلام های حلقه به گوش یکی هم جناب حکمتیارصاحب است< اشتباه نکنید که او باریش دراز هیچی ازامریکا نخورده اگرقات ریشهایش را بپالید هنوزخوردوریزه خوردگیهای آن زمان موجوداست.
زمانیکه من خودم درزمان جهاددرکمپ حکمتیارصاحب بودم من میدانم که چقدرامتیازکمک های امریکا مال حکمتیارصاحب بود؟
دیگه احزاب مثل یتیم بچه بودکه اگه حکمتیارصاحب اجازه میداد برایشان میرسیددرغیرآن نه!
چطورمیشودکه اوامروزازجمع خوردگیهانباشد؟
حمید وردک ازمنطقه سیدان

>>>   من متاسفم از جوانان که از نفرت یار دفاع میکنند وایشان را نماد از دین داری وعدالت می دانند .!!!!!
جای بسیار تاسف است وتعجب !!!!
جوانا ن عزیز وبرادر وهموطن متوجه هستید که ازکی دفاع میکنید ؟!!!
آیا میشود به زور کسی را در قلب کسی دیگر جای داد؟
آیا میشود که ملت افغانستان خون خواری ها وخون ریزی های نفرت یار را فراموش کنند ؟؟
از شما به عنوان یک روشنفکر بعید است که از همچو شخصیت دفاع میکنید وبرهمه ملت افغانستان شناخته شده است شخصیت ایشان جای برای صحبت کردن باقی نیست .
من به عنوان یک افغان اگرنفرت یار را ببینم با ایشان نان نمی خورم وحتی صحبت هم نمی کنم نه به دلایل شخصی چون هیچ مشکل شخصی با ایشان ندارم .
فقط به این خاطر که
او ملت افغانستان خیانت کرد.
او وسیله برای دشمنان افغانستان قرار گرفت .
او همیشه درخدمت دشمان سرزمین مان است .
اویک انسان خود خواه است .
او به خاطر قدرت به هرمقدارکه لارم بود خونریزی کرد.
او به خاطر خوشحالی اربابانش هرمقدارکه لازم بود خون ریزی کرد.
اوکشتن انسان هارا مبامباح میداند.
اوهزاران راکت را بر سر شهروندان کابلی ریختاند.
اوهرشخصیت است که هروقت افغانستان سرپا شد دشمن از طریق اغفال ایشان افغانستان را به هم میزند نمونه آن درحال حاضر.
او با کمونیست ها تنی .... دوستم .... وغیره هم پیمان شد .
اویک آدم روانی وعقده است واز صحت روانی برخوردارنیست.
او برسر ملت افغانستان انتحاری می فرستد .
اوهنوز هم می خواهد با بی احترامی گوسفند گونه به ملت ما حاکم باشد واز یک طرف میکشد واز طرف دیگر حکومت میکند.
او ننگ است برای اسلام وافغانستان .
اورفتار های وحشیانه اش را با اسلام خودش توجیه میکند.
او یک آدم فاشیست است و واکثریت ملت افغانستان را به رسمیت نمی شناسد .
او ......
او.....
او..... اخلاق ایجاب نمی کند.
هرکس افغانستان را دوست دارد ومی خواهد زندگی کند آدم نکشد وبا همه برادر باشد درمورد نفرت یار دقیق نگاه کند واحساساتی قضاوت نکند بنام حزب وجمعیت وغیره
چون همه آنها پوچ است وفعلا ماوشما وارزشها هستیم خودتان قضاوت کنید !!!!!! به عنوان یک افغان روشنفکر نه یک وحشی
محمد

>>>   آفتاب به دو انگشت پت نمیشود
همه مردم افغانستان دیدند کی غلام است کی وطن فروش است کی بنده زور وزر وچوکی است
یک کلام ؟ کی مرد و کی نامرد است
تگابی

>>>   باخارج شدن آقای محترم راکتیار عزیز قلب دوستان که نظر میدهند واز جنایت فراموش ناشدنی وازانجام اعمال غیر انسانی این خائین ونوکر حلقه به گوش غرب وعرب های فاسد همایت می کنند این لیست دیگه لیست سیاه نیست چون کسانی که این لیست راسیاه کرده بودند ازلیست خارج شده انددیگر لیست سیاه وجود ندارد.

>>>   محمد که بگفته زنها صدقه نام محمد شوي اگر يک فيصدي بسيار کم ايمان، جهاد و وطن پرستي در دلت باشد چنين الفاظ پوچ از دهنت نمي برايد .. من صرف يک مؤضوع را برايت ميگويم که اگر حکمتيار و مجاهدين نمي بودند حالا خودت يا (محمد اوف) ميبودي و يا (الکساندر محمد) ميبودي......
داکتر ع جواد

>>>   زنده باشي داکتر صاحب جواد
سيل بين

>>>   داكتر جواد بگذار مردم افغانستان درد دل خود را از دشمن اصلي اين سر زمين كه همين آقاي قاتليار است ابراز نمايند گرچي خود م من هم مجاهد هستم ازمجاهد هنوز هم نفرت ندارم اما نفرين برين دشمن مردم و جهاد مردم افغانستان نثار ميكنم هزار ... بر وي باد.
نسيم (هروي

>>>   آفتاب به دو انگشت پنهان نمیشه !
حکمتیار شخصیت محترم و رهبر جهادی مردم افغانستان است که مجاهدت و اخلاق و تقوای او را همه دوست و دشمن میداند
او و مسعود مثل دو آفتاب در افغانستان میدرخشد که متاسفانه رهراوان دورغی مسعود شهید راه اوراه اورا ادامه ندادند و جهاد را فروختند اما حکمتیار مثل یک رهبر خوب به قول و قرارش با خون مجاهد همچنان در سنگر مقاومت علیه کفار ایستاده است .
خداوند به کسانیکه هنوز هم از پشت عینک های :
قوم
پول
چوکی
لسان
منطقه
بجای دین خدا به حکمتیار و یا هر مجاهد دیگر سیل میکنند، انصاف نصیب کند.
سلیمه نوابی - مکرویان کهنه

>>>   نسيم هروي؛ بالايت تهمت نکن که مجاهد هستي ... اگر نه امريکايي ها و اشغالگران از پيشت خفه ميشوند ... مجاهد کسي است که اگر هيچ چيز از دستش پوره نباشد اقلآ در دل خود کفار، منافقين و اشغالگران را بد ميبيند و با کسانيکه در راه خدا و بخاطر ازادي وطن از چنگ تجاوز گران مبارزه ميکند محبت ميکند... ليکن خودت از جمله مجاهديني هستي که امريکا ميگويد تا سال 2014 از افغانستان مي براييم شما را از حالا تب لرزه گرفته و علم برداران راه حق را قاتل ميگويد.....
وکيل فارغي

>>>   من بازهم وقت این جوانان را میبینم که این طوراظهار نظر میکنند ناراحت میشوم.
قوم گرای وتعصب وسیله است که دشمنان افغانستا برای متفرق کردن وبد بخت کردن ملت افغانستا بکارگرفتند.
ودرمیان جوانان که مدعی روشنفکری هستند نباید این سخنان باشد واز عوام گله نداریم
اما این یک واقیعت است که حکمتیا ر منفور ملت افغانستان است وشما هم این را با ید بپذیرید.
به عنوان یک روشنفکر نباید روابط جلو کشف وفهم حقایق را بگیرد .
روابط شما نباید مانع دیدن خون هزاران انسان بی گناه توسط آقای حکمتیار شود
حکمتیار هین حالا که درحال مذاکره است انتحاری هایش را برسر مردم می فرستد وهرروز انسان هارا می کشد
شما چرا این قدر سنگ دل هستید ویاگمراه فردا درپیشگاه خدا ، تاریخ ، اخلا ق انسانیت چه میگویید
این قضاوت دور از انتظاراست
اگر به هرکدام شما بگویند بی سواد هستید یقینا ناراحت میشوید
ولی این عمل یعنی طرفداری از جناین کار آن هم بنام اسلا م از شما ها دور از انتظار است .
خدامیداند وشما
به خدامی سپارمتان
کریم

>>>   قابل درک است هموطنان عزیز باید به دقت بی ایدیشم که محترم حکمتیار یک رهبری مجاهد وبا تقوای بوده واست اگر دقیق درک کرده نمیتوانید برای چند دقیقه در بستر خواب تان فکر کنید که حکمتیار با دیگر احزاب چی فرقی داشت کاملاً واضیع وروشن است حکمتیار 70 درصد درزمان مجاهدین نفوس داشت بلکه از صداقت او معلوم میشد که حکمتیار شخص پرنفوس بوده واست حزب اسلامی به رهبری حکمتیار هیچ گاه ناخواست با دشمنان اسلام معامله کند بلکه با زور شمیشیر با دشمنان اسلام حرف میزد ومیزند در حالیکه مجاهیدین دیگر هم است که دربگرام با دختران افغانی امریکایان تجاوز میکنند ولی درقصر های سرخ وسفید نشسته افتخار میکنند که ما جهاد کردیم جای تاسف اور است وجای جیف است.

>>>   با عرض سلام!
حکمتیار دستش به خون مزدم بی گناه الوده است.اگر می خواهین این را معلوم کنید یک همه پرسی کافیست فکر میکنم در نوشته های با لا افراد چپ بیشتر حکمتیارحکمتیار میگویند که منافع شان را در جریان مبارزات آزادی خواهانه ملت غیور ما از دست داده اند ملت ما حا لا همه را شناخته اند دوست دشمن خویش را تشخیص میدهند افغانستان دیگر جای برای ... نیست بگذارید ملت ما خودشان تصمیم بگیرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است