افشاگری دیگری بابت گندم های اهدایی هندوستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۲۹    ۱۳۸۸/۶/۱۲ کد خبر: 3138 منبع: پرینت

امروز درست سه ما از داوطلبی انتقال دو صدو پنجا هزار تن گندم بلا عوض کشور دوست هندوستان به مردم افغانستان میگذرد. ولی دولت افغانستان در طول این مد ت نخواستن و نگذاشتن که این قرار با شرکت برنده عقد و گندم مذکور انتقال گردد.
از نظر اگاهان در شرایطی که بیشتر از چهل فیصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی میدارند و کشور به خود کفائ زراعتی نرسیده جذب جنین کمک ها از جانب دولت خیلی منطقی و بجا بود.
سه ماه قبل هیاتی از جانب وزارت زراعت و تجارت عازم دهلی و تهران گردید. هیات هند تحت ریاست کندزی معین وزارت زراعت با ساخت بافت و بدون داوطلبی با یک شرکت ترانسپورتی هندی شریک و قرار داد را به قیمت بالا به ان شرکت میدهد.

هیات تهران تحت ریاست فروزان ریس لوژستک خاد و معاون نجیب در خاد (که حال ثابت میگردد با وجود عضویت در ک.ج.ب عضو سازمان آ.اس. آی نیز بوده است) در تهران با شرکت ایرانی شریک وتمام شرایط برایش مساعد میگرداند (گفته میشود شرکت مذکور چهل پنج دقیقه بعد از دیگران داخل مجلس داوطلبی گردیده ) ولی چانس بدی فروزان یک شرکت افغانی با تفاوت شش ونیم ملیون دالر برنده قرار داد میگردد. دیگر فروزان و شهرانی شکار بزرگ را از دست داده فکر کرده و به توطه های مافیائ اغاز مینما یند و از کرزی سپس از معاون وی خلیلی خواستار کمک میشوند. کرزی طفره میرود و خلیلی با تثبیت حق خود حا ضر به حل مسله میگردد . جلسه غیر نوبتی کمیته استرار دایر میگردد ،شهرانی به جلسه گذارش میدهد که دو معین من ( شریفی و فرهادی ) در قضیه دست دارند و داوطلبی تهران باید لغوه گردد خلیلی دستور لغو قرار داد تهران را صادر و قرار داد دهلی را به نفع ملی خوانده و دستور میدهد تا امضا گردد. چون قضیه مهم بوده توجوع ارگان های امنیتی و قضائ را جلب و سا رنوالی به هیات خود هدایت بازجوئ از هیات هند وتهران را صادر می نماید .ریس امنیت قضیه را شخصا تحت نظر گرفت و شخصاََ از فروزان تحقیق مینماید .به اثر تحقیات سارنوال و امنیت از فروزان ،فروزان شفأهی نه تحریری تمام مسولیت بالای شهرانی میاندازد.سارنوال با شهرانی ملاقات و جنایت واقع شده را تشریع و خواهان نظر وی میگردد ،شهرانی که باند نیرومند اختلاس را رهبری میکند واز تجارب خوبی بر خوردار در جواب میگوید : قانون را بالائ هیت که جرم شان مشهود است تطبیق نماید. ولی وقتی سارنوال در مسیر را به لوی سارنوالی میباشد از طرف امر خود دستور میگیرد که وظیفه اش به وزارت تجارت ختم گردیده دیگر به ان وزارت نرود. شهرانی نزد کرزی رفته از او میخواهد به ریس عمومی امنیت هدا یت دهد تا از بررسی اختلاس فروزان صرف نظر نماید.

قرار اطلاع بنده قضیه تحت برسی پارلمان قرار دادرد و در روز های نزدیک در جلسه عمومی پارلمان موضوع تحت برسی قرار میگیرد. گفته میشود که شهرانی قبل از رفتن به پارلمان شروع به ملاقات با بعضی نمینده ها نموده تا قضیه از اجندا کشیده شود ولی این بار شانس با شهرانی نیست و موضوع نتنها در اجندا خواهد ماند بلکه دوسیه هایکه قبلا توسط انورالحق احدی از وزارت مایه به پارلمان تسلیم گردیده مورد بررسی قرار میگیرد که اختلاس های خیلی بزرگ بوده و سرنوشت شهرانی را معین خواهد ساخت .
اگر نماینده های ملت بخواهند انچه را راجع به این باند ( شهرانی،کندزی،فروزان،صافی.....) در چند ماه اخیر جمع اوری نموده ام خدمت شان تقدیم میدارم . در غیر ان اسناد این باند از طریق سایت وزین افغان پیپر نشر مینمایم.

به امید روزیکه همه جنایت کاران در محکمه ملت غیور افغا ن محکمه وحق ملت از این جانیان گرفته شود.
جا وید اخگر – کابل


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شهراني يگانه وزيرزحمتكش با تقواكه از ساغت 7صبح الي9شب در خدمت مردم است وازرشو ت و رشوتخوران سخت نفرت دارد اين يك حقيقت است خودم بخاطركار رسمي جند بارساعت 7صبح ملاقات كردم وتغيرات خوبي دروزارت اورده واقوام خودرادر پست هاي وزارت مقرر نكرده من هراتي هستم وابستگي ندارم وطرفدارحق-بلي در مو رد وزير ديگري بگويند من حرف شمارا قبول خواهيم كردمگرشهراني وزير پاك است جوان وپرتحرك...بلي انوالحق وزارت ماليه را چوركرد...
عمرهراتي تاجر

>>>   قرار اطلاعات موثق ماهانه بطور متوسط بیست جوان در ادارات مختاف به پست های مختلف تقرر میابند که همه از طرف اداره استخبارات پاکستان معرفی میگردند .
اقای سلیم کندزی که از هو یت مجهول بر خردار میباشد وپدرش از ناقلین پاکستانی میباشد وپسر به سرزمین پدری خد مت مینماید.
کندزی معین اداری یک وزارت نه سند تحصیلی دارد نه سوابق کاری ،چطور به اساس فرمان کرزی به پست اساس مقرر گردیده ؟
در دو هفته گذشه تعداد زیاد از این پاکستانی ها با تخلص های شنوار...وغیره یکباره داخل وزارت تجارت گردیدند .
من از همکاران در وزارت تجارت خواهشمندم اگر سوانح این شخاص را در دسترس داشه باشند در قسمت من را یاری نمایند.
س.و

>>>   جناب هراتی
وقتی نوشتید تقوا عا جل دوسیه حجاج سال قبل به یادم امد که مسلما نانی با خدای بودند و راهی زیارت خانه خدا . جناب شهرانی ( با تقوا ) پنجصد هزار دالر این مسلمانان با تقوا را دزدید .
شمس

>>>   محترم هراتی
برای یک لحظه با وجود اینکه ممکن نیست که هراتی باشید قبول میکنم که از هرات باستان هستید و از شما سپاس می نمایم که سوال چند ماه من را حل نمودید ان اینکه :
هیچ عقلم قد نمیداد که چرا غضنفر بانک بانکی است با معاملات اسلامی ؟
حال سرم را باز کردید که شهرانی صاحب با( تقوائ) که دارد پولهای که اگر مربوط کفارهم باشد حلال و اسلامی می سازد. چنانچه پول کمک کشور جاپان را وقتی دزدید اسلامی ساختش از ان بانک ساخت و انهم بانکی با معا ملات اسلامی. ولی چرا از گندم و جنایت در این مورد خاموش ماندید و از تقوا در این مورد حرفی نگفتید ؟
جاوید اخگر

>>>   وقتی نام شهرانی را می شنوم به یاد میلیونها دالر می افتدم که اهم از کمک دولتها به وزارت و هم اختلاس پول حجاج گرامی را به یاد می آورم.
نظرتان در مورد زاخروال چی است که چند وقت مشاور اغای کرزی بود و بعد به وزارت تجارت رفت و در وزارت تجارت چی کارها؟؟؟ و بعد از آن به وزارت مالیه بحیث وزیر به امر اغای کرزی گماشته شد.... نظر شما به ایمانداری اغای زاخروال چی است؟
به نظر بنده سایت وزین افغان پیپر باید در سطر اسامی اسم اغای حامد کرزی را بنویسید تا .......... نکته گذاشتن و اگر می خواهیم جنایت کاران از بین بروند باید از سرچشمه آب را پاک کنیم.
م.ج

>>>   ببخشيد آقاي شمس! اگر مقصد شما شهراني صاحب وزير اسبق حج واوقاف باشد؛پس اين شهراني صاحب جوان فرزند محترم شهراني صاحب شايد باشند و شايد پسربهتر از پدر باشد وشايد مانند پدر.
ناظر از هرات

>>>   من نوشته محترم هراتی را تصدیق مینایم زیرا روزیکه من به ملاقات جناب شهرانی رفتم سکرتر شان به من گفت
چند لحظه منتظر باشید وزیر صاحب نماز می خوانند.ولی بخطاریکه تقوای وزیر تجارت به ملت ثابت گردد دو سوال دارم :
1شرکت جاده رانان جهان را چرا 45 دقیقه بعد از اغاز مجلس داوطلبی شامل مجلس ساختید ؟
حتما جواب مدهید که حقیقت ندارد پس لطف نماید که
2سکرتر شما بنام محراب به اساس چه رابطه قانونی بانک گرانتی این شرکت را بعد از ده ها تلیفون از نزد موظفین بخش قرار داد های وزارت پلان تسلیم ورسید تسلیمی نیز داده اند ؟
من خیلی ارزو دارم در یک محکمه عادلانه حق ملت را از شما ظالمان بگرم در غیر ان خود را نخواهم بخشید .
ربانی یوسفی

>>>   من با نظر عمر هرا تی موافق ام واقعا" شهرانی آدم پر تحرک است و کسی از خویشا وندان و اقا رب خود را در جا ههای مهم مثل دیگران مقرر نکرده . لیا قت برایش زیاد ارزش دارد با هیچکس عنا د و دشمنی هم ندارد و نمی کند .
الکوزی تاجر

>>>   شمس برادر
به شترکفتند که جرا کردنت نا متوازن است کفت کجایم راست و متوازن است که گردن باشد. شاید باند متزکره کاری کرده باشند ولی همین اکنون حق تمام ملت افغانستان دزدیده میشود و همین کسانی میدوزدند که درراس قرارداردارند. شما به کی شکایت میکنید.

>>>   جناب هراتی
وقتی از تقوای شهرانی گفتی این به یادم آمد که وی بیا بر تجویر امر انتقال حجاج توسط شرکت ترانزیتی ......... سه سال قبل تقاضاس سه لک دالر کرده بود که به شماره حسابی در دبی واریز کنند بعد امر انتقال حجاج را میدهد
انکه را که خدا بخواهد هدایت میکند و آنکه را که خدانخواهد هدایت نمنکند
...... و مولوی ....... از جمله آنانی اند که هدایت نشده اند.پس وای بر انان اوشان فکر منکند که به عرفات رفته گناهان شان پاک میشود. انان خداوند غفار را خوت نشناخته اند اگر علم دارند شیطان در زمانی که رانده شد از اینان بیشتر علم داشت

>>>   پشتون های فاشیستی احدیزیسم چرا اینقدر افواهات میکنید؟ همین آقای شهرانی بود که دم دزد کلان تان را در وزارت دارایی گرفته بود و نمی ماند که سرمایه ملت را به غارت ببرد. همین شهرانی بود که پول بازسازی های سمت شمال را بزور خود اجراء میکرد. به خاطر که احدی هیچ نمی خواست که پول های بازسازی سمت شمال داده شود. مرگ به شما دشمنان سمت شمال
نبیل

>>>   محترم نبیل
من به علاقمندی شما به شهرانی عرج میگذارم . ولی این دوست شما (شهرانی) چرا جواب نمدهد چرا از خود دفاع نمیکند ؟
ایا گندمی وجود دارد ؟
اگر وجود دارد چرا ما ها بی سرنوشت مانده ؟
ایا تقرر جوانک های پاکستانی در وزارت تجارت واقعت دادرد ؟
اگر شهرانی صاحب ادم شریف است باید با منطق از خود دفاع نماید
حنیف

>>>   دوستان محترم
من رابطه کاری با قرار داد داشتم که فعلا ندارم . به اساس اطلاعات بنده شهرانی صاحب به این قرار داد سر قلفی پرداختن تا امور قرار داد را عده دار شوند در حالیکه مسله انتقالات کار وزارت ترانسپورت میبا شد .
مشکل اینجاست برنده داوطلبی حاضر به پرداخت یک سنت نیست نسبت دخالت چند اورگان دادن قرار داد را به بازنده را غیر ممکن ساخته .
شهرانی صاحب میگوید : من زنده جهان زنده .اگر پولم را بد ست نیاورم ... و فلان ملت . کاری خواهم کرد که یک کیلو گندم را کس نبیند .
م.د

>>>   وطنداران نازنین سلام!
حکومت را که همه ی ما و شما و جهانیان دزد مینامند و در راس آن دزدی بنام کرزی باشد چطور امکان دارد که وزیری صادق داشته باشد.
بلال

>>>   خریداری گندم از دهقانان در کندز
تیم جنایت کار (کندزی،صافی) به همکاری ریس زراعت ولایت کندز از خریداری گندم بطور علنی فی سیر گندم هفت افغانی رشوت میگیرند.نمیدانم وزیر زراعت اطلاع دارند یا شریک اند. ننگ وشرم به شما دزدان و وطنفروشان .
عزیز- کندز

>>>   محترم ریئس صا حب یا مدیر مسئو ل صا حب afghanpaper!
هر چند کوشش کردم وضا حت که تحریر و تر تیب نموده ام در این مورد فقط در مورد "داوطلبی هند " به آدرسهای شما ارسا ل دارم اما هیچیک از آنها فعا ل نبود حالا آنرا در این بخش ارسا ل میدارم امید بشکل مضمون جداگا نه تیرتیب و پخش شود .

*******************************************
تو ضیح در مورد پخش خبرنا درست انتقا ل گندم از هند به افغا نستا ن

چنا نچه همو طنا ن عزیز اطلا ع دارند که دو لت هندو ستا ن بمقدار 250000 هزار تن گندم را بمردم افغا نستا ن مسا عد ت نموده البته اعلا ن رسمی اعطا ی این مقدار گندم حین سفر جلالمتآب ریئس جمهور افغا نستا ن جنا ب کرزی صا حب که بتا ریخ 11 و 12 ما ه جنوری سا ل 2009 م انجا م شد صورت گرفت ولی قبل از این نیز سعی و تلاش زیاد از طرف محترم سفیر صا حب افغا نستا ن مقیم هند شا غلی د کتور رهین در حصه جلب و حصول گندم د وا م داشت تا با لاخر مثمر واقع شد و اینمقدار گندم را دولت هند به مردم افغا نستا ن کمک نمود. و گفته شد که از منا طق که به افغا نستا ن نزد یک با شد این مقدار گندم فرا هم میگردد و افغا نستا ن میخوا ست این محمو له را از طریق بندر واگه که در بین هند و پا کستا ن مو قعیت دارد از راه خشکه بکشور برسا ند و طی سلسلسه مذاکرات که بین حکا م افغا نی و پا کستا نی صورت گرفت دو لت پا کستا ن ببها نه اینکه اگر این گندم کدام مرض داشته با شد زراعت بخصوص گندم کشور شا ن را متضرر خواهد سا خت از دادن اجا زه ابا ورزید . (( باور کنید در ما ه می همین سا ل جهت اشتراک دریک کنفرا نس مربوطه سا زما ن سارک در شهر کتمندو بودم یک روز در وقفه چای حین گفتگوی غیر رسمی که موضوع گندم هند یاد شد به آصف خا ن عضو هیئت پا کستا نی به پشتو گفتم که جا ی تعجب است که طی بیشتر از یک دهه که انوا ع و اقسا م اسلحه و بارود و کارتوس و غیره از طریق خا ک پا کستا ن جهت ویرا نی افغا نستا ن حمل و نقل میشد و بسا ل 1988 م در راولپندی ذخایر هیمن اسلحه وبارود طی انفجا ر وحشتناک منظر قیا مت صغری را در منطقه بوجود اورد در ان رابطه شما هیچ نمی گفتید و این که یک کمک بلا عوض بشری بود ه این قسم بها نه بی منطق را در پیش گرفته حکو مت شما که مو صوف در جوا ب سر خود را بعلا مت تا ئید گفتار من جنبا ند و خنده که خجا لت از آن نمایا ن بود کرد .))
وقتی حکو مت افغا نستا ن دانست که به هیچ صورت پا کستا ن حا ضر به دادن اجا زه به این گندم از طریق ترانزیت خا ک خویش به افغا نستا ن نیست در صدد راه د یگری شد تا بتواند این محموله را برای مردم نیازمند خویش برسا ند و نزدیکترین ثم کم مصرفترین راه هما ن راه بندر کا ندلا در شهر گجرات هند الی بندر جدید چا بهار ایران بود . ( باید یاد اور شویم که بندر کا ندلا در ایا لت گجرات هند در فا صله هفده ساعته قرار رفتا ر متوسط بحری از بندر شهر کراچی پا کستا ن مو قعیت دارد و بندر ممبئی نیز بین 300 الی 400 کیلو متر در جنوب کا ندلا در ایا لت مها رشترای هند واقع بوده هکذا تقریبا" بهمین اندازه فا صله بندر عبا س از بند ر چا بهاردروتر است .) بناء از هر نا حیه که مشا هده شد بهترین و مفید ترین راه هیمن راه بندر کا ندلا – چا بهار در نظر گرفته شد .

تشریف آور ی هیئت :
بعد از سلسله تما سها در کا بل میان سفا رت هند و مقا ما ت محترم وزارت ها ی تجا رت و صنا یع و زارت زرا عت و ما لداری برای اولین بار هیئا ت رسمی دولت افغا نستا ن مرکب از چهار نفر در را س سلیم خا ن کندزی معین وزارت زراعت و ما لد اری به دهلی آمد و از تاریخ 21 الی 27 ما ه می 2009 در هند مقیم بود در اینجا طبق
هد ایت جنا ب محترم وزیر صا حب تجا رت اینجا نب و طبق هدایت جنا ب محترم سفیر صا حب
شا غلی عبا س بصیر سکرتر اول سفارت با هیا ت یکجا شدیم وهیئا ت با مقا ما ت ذیربط سلسله ملاقا تها را انجا م داد که از آنجمله خا نم الکا سیروهی معین وزارت مواد غذائی و پبلک دستریبیوشن شا غلی تی .سی ای. راغوان جا ئینت سکرتری " تقربیا" معا دل معین " در وزارت خا رجه هند و حکا م (F.C.I یا Food Corporation of India ) و بعدا" با مشوره جوا نب هندی با دو شرکت مهم و بزرگ دولتی هند بنا م ( S.T.C.) و (M.M.T.C.) سلسله گفتگو ها را آغاز نمود در کنا رآن با سه شرکت خصوصی دیگر بنا م ها ی (Falcon Logistics Ltd. – PS Bedi Group – و Ramindar Group ( نیز صحبت شد بعدا" هیا ت به ایا لت پنجا ب سفر نمود و گدام ها ی گندم را از نز دیک مشا هد ه نمود و نمونه ها ی مختلف آن را با خود گرفته روز بعدی به دهلی برگشت و از اینجا رهسپار کا بل گردید .

تشریف آوری هیئا ت بار دوم :
بتاریخ 21 می سا ل 2009 در شهر کتمندو مرکز کشور نیپا ل بودم که ایمیل عا جل از طرف وزار ت محترم تجا رت و صنا یع عنوا نی آتشه تجا رتی ممبی که بکا پی آن بدفتر تجا رتی در دهلی جدید اطلاع داده شده بود که اینک هیئا ت باز به هند می اید و ترتیبا ت پذیرش و سلسله ملاقا تها باید بر ای شا ن ترتیب شود عین روز که هیا ت به دهلی رسید خودم نیز از کتمندو رسیدم اینبار در هیئا ت ذوا ت ذیل شا مل بودند :
1- محترم سلیم خا ن کندزی معین وزارت زراعت و ما لداری ریئس هیئا ت.
2- // سعدالدین صا فی رئیس عمو می کنترول و کیف وزارت زراعت و ما لداری.
3- // محمد عظیم وردک ریئس تجا رت بین المللی وزارت تجا رت و صنا یع.
4- // سا حل چشتی ARDS وزارت اقتصاد .
5- // عبدالعظیم ورد ک آتشه تجا رتی افغا نی در ممبئی – هند.
6- // عبا س بصیر سکرتر اول سفارتکبرای ج.ا. افغا نستا ن در دهلی جدید .
7- اینجا نب عبدالمنیر (یوسفزی) مستشار تجارتی سفارتکبرای ج.ا. افغا نستا ن در دهلی .

هیئا ت بعد از تجمع در مقر سفارت و چون جنا ب سفیر صا حب خارج از هند بودند با جنا ب مستشار وزیر مختار سفارت ملا قا ت نموده و بعدا" بلا فا صله با مقا ما ت هند ی سلسله مذاکرات را شروع نمودند و اما دگی خویش را برای انتقا ل این محموله ابراز داشتند .
در این و قت گفته شد که باید اعلا ن آفر گیری و مجلس داو طلبی در روزنا مه های هندی نشر شود و حینیکه نرخ چا پ و نشر یکروزه اعلان در روزنا مه تایمز اف اندیا که فقط سه شهر دهلی- ممبئی و احمد آباد گجرات را در پو شش خود میگرفت طور رسمی و تحریری تو سل ورزید که قیمت آن مبلغ (-/1866000) روپیه هندی قریب چهل هزار دالرآمریکا ئی میشد و این مقدار پول و صلا حیت استعما ل آن با هیچکس نبود بناء از چا پ و نشر آن انصراف بعمل آمده عو ض آن در هما ن روز در سایت سفارت اعلا ن پخش گردید در کنارآن ازادارت معتبر هندی بنا مها ی ( FICCI) یا ( Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry ( و ( FIEO) یا ( Federation of Indian Export Organization) همکاری خوا سته شد که طی آن در کنار شر کت ها ی که در دور اول با آنها مذاکرات صورت گرفته بود مسئو لین چند ین شرکت دیگر نیز بسفارت آمده بحث و مبا حثه با اوشا ن انجا م شده و اوراق آفر گیری برای شا ن تسیلم داده شده و به داو طلبی دعو ت شده اند .

جریا ن د اوطلبی : بتاریخ 29 می 2009 بسا عت ده بجه قبل از ظهر مجلس داو طلبی در تا لار کنفرانسهای سفارت تدویر یا فت که در آن در کنار دو شرکت دولتی هند بنا مهای (S.T.C) و (M.M.T.C.) پنج شرکت از سکتور خصو صی اشتراک نمودند بشرح ذیل :
1- M/s PS Bedi and co.
2- M/s Falcon Logistics Pvt. Ltd.
3- M/s OLAM Exports Ltd.
4- M/s LMJ International Ltd.
5- M/s Adani Enterprises Ltd.
که البته شرکت ادانی با اس.تی سی. اتحاد نمود و یک آفر مشترک تحویل نمودند . مسئولین تما می همین شرکت ها نرخ و آفر شا ن را بطور سربسته تقدیم نمودند که توسط سا حل چشتی که عقب ما یک لاودسپیکر قرار داشتند به آواز بلند قرائت میگردید که عکسها و تصا ویر جریان داو طلبی تما ما" مو جود اند .
با ید یا د آور شد که کمپنی ها و شرکت ها تعداد شا ن به دها و صدها چه که به هزار ها میرسد در هند اما با ید مشا هده گردد که آیا کسی یا مردم که میخوا هند این وظیفه مهم را انجا م دهند صا حب شرکت و کمپنی راجستر شده و فعا ل اند یا خیر ؟ نیز چه تعداد در این بزنس علاقه و دلچسپی دارند و طبق مقررات و شرایط دولت افغا نستا ن خود را عیار میسا زند طوریکه چند ین شرکت از سکتور خصوصی در کنار یک شرکت دیگر دولتی هند بنا م ( Punjab Grains ) بعد از گفتگوی ابتدائی و ملاحظه شرطنا مه عقب نشینی کردند و بمجلس داوطلبی حا ضر نشدند زیرا عده ای از مسئو لین همین شرکتها البته از سکتور خصوصی تقا ضا د اشتند تا از طرف جا نب افغا نی برای شا ن 50% و یا 25% تما می مصا رف کرایه طور پیشکی پرداخته شود و علاوتا" تضمین با نکی هم نداشتند .

ارائیه آفر ( نرخ ) از قرار فی تن مع بارجا مه "بوری 50 کیلوئی" به واحد پول دالر آمریکا ئی از بندر کا ندلا الی بندر چا بهار ایران توسط شرکتها ی فوق قرار ذ یل است :

شماره شهرت شرکت نرخ فی تن به دالر
1- اس.تی .سی و ادانی لمتد 68.45
2- ایم. ایم. تی. سی. 80
3- فالکن لاجیستکس لمتد 50
4- اولم ایکسپورتس لمتد 50.50
5- ایل.ایم.جئی . انتر نیشنل لمتد 40.95
6- پی. اس. بیدی گروپ 38

قرار که دیده میشود بیدی گروپ نازلترین نرخ را پیشکش نموده است اما دو موضوع ذیل را نا دید ه گرفته است :
1- حکا م هندی در مذاکرات شا ن بجا نب افغا نی گفتند که دولت هند فقط جنس (گندم) را که البته در داخل واگونهای ریل خواهد بود در ستیشن ریل نزد یک بند ر کا ندلا تسلیم میدهد بعدا" مسئولیت جا نب افغا نی بوده که چطور اجراآت میکند ؟ . شرکت بیدی گروپ طی صحبت و گفتگو با هیئا ت محترم افغا نی در سفارت اظهار داشتند که آنها مسئو لیت تخلیه و بار گیری در کا ندلا و چا بهار را انجا م نمی دهند از ستیشن ریل دربندر کا ندلا اموا ل را تخلیه نمی کنند – گدام برای ذخیره کردن گندم بکرایه نمی گیرند – به کشتی دوباره بار وغیره امورات را انجا م نمی دهند- ترخیص و تصفیه گمرکی را انجا م نمی دهند فقط آغاز سفر بحری در کا ندلا و انجا م آن در بند ر چا بها ر را اجرا میکنند .
2- مهمتر از همه اینکه قطعا" سندی که با بت گارنتی با نک باشد ضم آفر شا ن تقدیم ننموده بودند.
بناء هیئات بطور متفق علیه دومین نر خ نازل را که مربوط به ایل . ایم . جئی انتر نیشنل بود برنده شنا ختند زیرا این شرکت تما می شرایط و مقررات را از قبیل تسلیمی ما ل از ستیشن ریل در بندر کا ندلا – تخلیه و انتقا ل ان به گدام ها – تصفیه و ترخیص گمرکی – بارگیری دوباره از گدام به لبه کشتی – بارگیری در کشتی و بعدا" سفر بحری علاو تا" گا رنتی با نکی شماره ( 065/LG/37/09) مورخ 28/05/2009 صادر شده از ( Indian Overseas Bank ) حا وی مبلغ پنج میلیون روپیه هندی معادل بیشتر از یکصد هزار دالر آمریکا ئی را ضم آفر خویش تقدیم نموده بود که الی تاریخ 25 ما ه آگست 2009 اعتبارداشت و در حا لت اصلی فی الحا ل در دفتر تجا رتی سفار ت قید میباشد .
در تما می اوراق و اسناد مربوطه کلیه اعضا ء هیئا ت در محضر آفر دهند ه گا ن بسیا ر به خوشی امضاء نموده اند و هیچکس کدام اعتراض و مخا لفت نداشت و هیئا ت موفقا نه بکشور برگشت. در مرکز بعد از غور و بررسی همه جا نبه بطور رسمی قرار نا مه شماره ( 639) مورخ 23/04/1388 وزارت محترم امور خار جه عنوا نی سفارت افغا نی در دهلی ازهیئا ت شرکت ایل. ایم. جئی . دعوت بعمل آمد تا جهت عقد قرارداد بکا بل بیا یند و هیئا ت دو نفری شر کت متذ کره بتا ریخ 28/04/1388 بکا بل سفر نمود و بعد از سپری نمودن سه روز و انجا م مذاکرات با مقا ما ت افغا نی و نها ئی نمودن مسوده قرار داد با آوردن بعض ترمیم و تعد یلات علاو تا" کمپنی پا بند قرار داده شد تا قبل از صدورحکم منظوری تضمین با نکی مبلغ بیشتر از یک میلیو ن دالر را از یکی از با نک های مشهور عنوانی وزارت تجا رت و صنا یع تر تیب و تقدیم نما ید و بعدا" این هیئا ت دوباره به دهلی بازگشت وفعلا" منتظر میبا شد که از طرف دولت افغا نستا ن چه وقت برایش هدایت داده میشود که کا ر خود را آغاز نماید.
بد بختا نه این کار در افغا نستا ن مد شده که اگر یک کار(99.999) فیصد مثبت – درست و صحیح و سالم با شد باز هم مردم مخرب کوشش میکنند نکته منفی رادر آن تلاش نما یند و بعدا" آن را بزرگ جلوه دهند که یک عمل نها یت خشن و نا شا یسته است . طوریکه در این موضوع نیز عده از افراد نا خبر از شکم خود حرفای را زده اند که طفل شیر خوار نزند مثلا" اینکه معین و ریئس وزارت زرا عت آقایا ن کندزی و صافی توسط آتشه تجا رتی در دهلی جدید شرکت را پیدا نموده که بزعم آنها به روساء هیئا ت چیزی بپردازد و هما ن شرکت را بدون دایر نمودن مجلس داوطلبی برنده اعلام نمو دند چقدر سا ده – مضحک- احمقا نه و...
اینقدر که سهل و آسا ن تخیل و تحریر شده اگر با عقل سلیم عمیقا" فکرو خوب د قت شود ممکن نیست علاوتا" بمرا تب بد تر اینکه عده ای از مخربین کار را از کجا تا کجا کشا ندند و مو ضوع گندم را با مقا ما ت محترم علیاء دولت - وزارت تجا رت وزرات زراعت - شرکت هندی همه را در یک گره بستند و تا په آی. اس. آی. زدند بنظر بنده از طرف بعض عنا صر این کار شعوری دیکته شده تا مخربین شا یعا ت زهراگین پخش کنند و چو ن انتخا با ت نزد یک بود بشکل یک حربه از اینطریق نیزسوء استفا ده نموده سعی و تلا ش نا فرجام انجا م دهند و رقبائ سیا سی خود را به تهمت های نا حق به اصطلاح ( Blackmail) نما یند زیرا از روی منطق آ ب و آ تش با هم یکجا شده نمی تواند یعنی شرکت برنده هندی و آی. اس.آی چطور یکجا میشوند ؟ آیا هند و پا کستا ن با هم د و ست هستند ؟ افزود بر آن قرار ادعا ی مخربین آی.اس.آی نمیخوا ست که این گندم به افغا نستا ن برسد و شرکت هندی این کار را میکند یعنی گندم را میرسا ند پس چطور اینها همه در یک گره علیه منا فع افغا نستا ن بسته شده میتوا نند ؟ نمیدانیم عقل این نوع مردم در کجا است ؟.
علاو تا" تا حا ل مشکلا ت تخلیه و ذخیره در بندر چها بهار مرفوع نشده آنقدر گدام وسیع و مامون وجود ندارد که بین 30 الی 50 هزار تن گندم در آن ذخیره و نگهداری شود نیزمیزان تخلیه از کشتی یومیه الی 2000 تن تخمین شده و درافت بندر کشتی ها ی به ظرفیت 35هزار الی 45 هزار تن را پذیرفته نمی تواند و کشتی ها ی خورد که مقدار 10 هزار الی 15 هزارتن گندم را حمل کند برای شرکت ها ی بار چا لانی سودمند نیست افزود بر آن شرکت بارچا لان میگوید باید در چا بهار یومیه بین 5 الی شش هزار تن گندم تخلیه شود در غیر آن اگر کشتی از میعا د مقرره اضا فه تر تو قف کند با رچا لان با خساره موا جه میشود .
و از طرف د یگر همین شر کت تجا رتی یا بار چا لانی هندی بنا م ایل .ایم . جی. که برنده نیز
شنا خته شده نسبت بلند رفتن قیمت تیل یا ( Crude Oil)در این اواخر در ما رکیت جها نی که بسبب ان شرکت های کشتی رانی نرخ کرایه های شا ن را بلند برده اند حا لا تقریبا" دلچسپی اش در این بزنس کا هش یا فته و در حا لت پشیما نی قرار دارد.
از سوی دیگر بفضل پرودگار نسبت بسا لها ی گذشته امسا ل تولید گندم خود افغا نستا ن بمراتب افزایش یافته و حکو مت یک کار خوبی میکند که از کوپراتیفهای دهقا نا ن بمقدار یکصد هزار تن گندم را بقیمت منا سب خریداری میکند اگر هما ن گندم نیز بطور صحیح ذخیره و نگهداری شود برای مردم کفا یت میکند و اگر دریک مقطع زما نی این گندم هند بو طن برسد حا لت آن گندم یا حا صل خود داخل کشور که دهقا ن با لایش نصف سا ل جا نکند ن نموده و بدون فروش بما ندیا قیمت ان در ما رکیت بسیا ر پا ئین بیا ید چطور خواهد شد ؟
متو قعست تصو یر روشن از نحو جریا ن داو طلبی انتقا ل گندم از هند به افغا نستا ن و سعی و تلاش دلسوزانه هیئا ت افغا نی که از کا بل به دهلی تشریف آورده بود به خواننده گا ن گرامی و همو طنا ن عزیز هر چه بیشتر عیا ن وبطور شفا ف ظا هر شده با شد در کنار آن تما می اسنا د مربوط به جریا ن سفر هیئا ت – گفتگو و مذاکرات با ارگا نهای دولتی هند و شرکت های خصوصی در هر قسمت بطور جا مع و تفصیلی قید در دوسیه بزرگ بدفتر تجار تی در سفارت ج.ا. افغا نستا ن مقیم دهلی جدید مو جود اند.
یک نکته را برای آن خواننده گا ن و بیننده گا ن و نظر دهند ه گا ن که تا حا ل به هند نیا مده اند عیا ن بسازم که تما می این گندم با آن تکلیف که همو طنا ن ما حین سفر هند وستا ن در راجستریشن پولیس در دفتر ( F.R.R.O) میکشند شاید هیچ ارزش نداشته باشد و با وجود تما می تلاشها ی سفارت ومقا ما ت افغا نی حکومت هند این مشکل را سهل نسا خت و نمیسازد .
در پا یا ن اگر حکو مت افغا نستا ن هر گا ه تورید این گندم را بنفع خویش ندانست و از اخذ آن ابا میورزید میشود یک هیا ت را فرستا د تا موافقه جوا نب هندی را حا صل و همین گندم را بعد از تعین قیمت متفق علیه بشکل یک تجارت بارتر در همین جا به یک شر کت معتبر هندی تسلیم داده و عو ض آن تراکتور و ما شین الآت زراعتی جهت تقویه اسا س و بنیاد زراعت بکشور وارد سا زد تا باشد د رسا لها ی آینده و نسل آینده ما محتا ج دانه گندم دیگران نبا شد.

با احترا م
عبدا لمنیر ( یوسفزی )
مستشا ر تجا رتی سفا رتکبرای ج. ا. افغا نستا ن در د هلی جدید
For Feedback E-mail : muniryousofzai@yahoo.com

>>>   برادر محترم عمر هراتی تاجر:
تاجائیکه من فکر میکنم و شما را مشناسم اینچنین حدس میزنم که آقای شهرانی باید برای شما کدام پمپ اتشیشن را یدون دواطلبی داده باشد البته درشهر هرات درغیرآن این چنین از یک شخص فاسد دفاع نمیکردی . جای شرم و خجالت است که از این چنین وزرای فاسد بخاطر منافع شخصی خود دفاع کنیم و منافع ملی را زیر پا گذاریم .
وطندوست

>>>   جناب آقای عبدالمنیر یوسفزی آتشه تجارتی دهلی!
من شما را خوب و به تمام معنا میشناسم و میدانم که در وقت مقرری مبلغ پانزده هزار دالر را طور رشوت پرداخت نموده بودی تا در دهلی مقرر شوی در غیر آن مثل تو آدم بیسواد را کی در دهلی به صفت آتشه تجارتی مقرر میکرد . تو و کسانی که پولت را گرفتند وزیر سابق تجارت را گول زدید و تو را مقرر نمودند. و حال میخواهی که پولی را که رشوت داده بودی به این شکل وصول کنی ولی حالی کاسه رسوائی همه تان شکسته و رسوا شده اید و این گونه چاپلوسی ها بدرد ات نمیخورد .

>>>   جنا ب نظر دهنده !
شما که مرا میشنا سید بهتر بود برای من مستقیما" ایمیل ارسا ل میداشتید . یا حد اقل جرئتمندانه هما ن اسم مبارک و آدرس تا ن را نیز مینگا شتید تا که من هم میفهمیدم که جنا ب شما که هستید ؟
به یقین کا مل میگویم که در حا لت تحریر همین جملات و جدان جنا ب خود شما بر شما ملامت گفته که در حق یک آشنا ء خودت کلما ت مینو سید که کا ش یکفیصد قریب به حقیقت میبود.
درست من بیسواد صحیح و لیکن نمیدانم به پنج زبا ن مروج و زنده جها ن یعنی دری - پشتو - اردو "هندی" - انگلیسی و عربی چرا تحریر و تقریر را بلد استم ؟ و به کدام معیار پوهنتون هندی کا ندیداتوری اینجا نب را برای دکتو را پذیرفته ؟
نیز نخستین شخص که در مورد (رو ابط تجار تی افغا نستا ن و هند از آغاز تا امروز ) کتا ب تالیف مینما ید و 50% تکمیل شده من بنده خدا استم .
اگر خودت بخدا ایما ن داری بیا به قرآن دست گذاشته و سوگند یاد کو که آیا من برای تقرر در اینجا مبلغ که ذکر کرده ائی بکسی پرداخته ام ؟.
اگر کدام عناد شخصی همرایم داری حرف جدا است در غیر آن کمی از خدا بترس .
حا لا حقیقت مثل آفتا ب روشن را در با لا بتفصیل ذکر کرده ام که تما ما" مستند است و کسی که چشم بینا د اشته با شد و توا ن در ک نمودن مفهو م چیزی را داشته باشد همینقدر برایش کفا یت میکند . با احترام
منیر یوسفزی - دهلی جدید

>>>   این یک حقیقت تلخ است که راجستر به دفا تر پولیس هند یک کار بسیار بسیار سخت و مشکل است روزی هم میاید که چهار طیاره از کا بل به دهلی پرواز میکند بروز دیگرش مسافرین باید به چهار بجه صبح به این دفتر بروند و با پولیس هندی که رویه بسیار نادرست انجا م میته مقا بل شوند الی پنج عصر انتظار بکشند اگر شانس اوردند و کا رشان شد خوب اگر نه باید فردا باز بیایند و روزدر گمی تیر شود .
بخا طریکه فقط یک غرفه است و یک خا ن بد قواره سیاه در ان نشسته هر نفر را ده دقیقه یا زیاده خوب معا ینه میکند اگر اسنادش درست بود ثبت میکند در غیر ان پرتاب میکند و جیغ میزند که هی برو فلان ورق را بیاور و فلان را .
پیش چشم خود ما طفلک خورد سا ل جا ن داده مریضی که شفا خا نه خارجش کرده در دفتر راجستر تا نوبتش میرسید مرد .
میگویم از گرسنگی نخوا هیم مرد و در دفتر راجستر هر دقیقه اش صد بار از مرگ بد تر است هما ن شخص که در این نوع سناریو باز هم گفته کشور دست هندوستا ن یک کمی خجا لت بکشه شرم بکنه ما یه ننگ است که دیروز به شوروی اشغالگر دوست میگفتیم امرز به هند بگویم .
از دولت خویش میخواهیم که به دولت هند بگوید که افغانها دانه گندم را نمیگیرند تا که همین جنجا ل راجستر را خا تمه ندهد اگر با افغانها دوستی میخواهد حکو مت هند .
حا جی محمد اشرف

>>>   اقای شهرانی باز چانس اورد
جلسه وزیران خارجه اتحادیه اروپا از حکومت اینده افغانستان خواست تا کسا نیکه شهرت در رشوت خوری دارند به کابینه راه ندهد .
جناب شهرانی از اینکه در لست اختلاس گران است در کا بینه اینده چانس شمولیت دارد .
غمگین

>>>   در یک قرار داد مواد نفتی جناب شهرانی مبلغ سه صدو پنجاه هزار دالر امریکائ را نصیب خود(نوش جان ) نموده . حال که این اختلاس توسط سارنوانی نظارتی کشف گردیده شهرانی صاحب مجبور به حق داری با انها گردیده . توجو نماید وزیر میدزدد سارنوال حق میگیرد عا قبت ملت چه خواهد شد. خداوند رحم کند .
حنیف –وزارت تجارت

>>>   برادر محترم یوسفزی صاحب !
خود را اینقدر هوشیار جلوه ندهید بخاطریکه من در مضمون قبلی خود نوشته کرده بودم که من شما را به تمام معنا میشناسم در در جریان 9 سال وظیفه ات در پشاور چی کارها کرده ای حتی به گفته بزرگان از کفن مرده هم حق گرفتی . زیاد خود را برای شهرانی خوب جلوه ندهید بخاطریکه وقت شهرانی به اخیر رسیده و این چاپلوسی های خود را بگذار برای وزیری بعدی وزارت تجارت وصنایع. اگر تو آدم پاک میبودی بخاطری مقرر شدن باز مبلغ پازنزده هزار دالر رشوت نمیدادی اگر میخواهی که من نام اشخاصی را که برایشان رشوت دادی بگیرم لطفاً ایمیل آدرس خود را برایم روان کن که من برای نام ها و جاهائیکه تو برایشان پول دادی واضح سازم.
این همه داستان را که تو نوشته کردی ظاهر قضیه است لطفاً گپ های پشت پرده را برای هموطنان ما واضح بساز که چی معاملاتی در عقب پرده صورت گرفته است . اگر تو خودت در این معامله دخیل هستی خو به دفاع بپرداز اگر نه این معامله ، معامله خورد و کوچک نیست که مثل تو آدم ها بتواند آنرا هضم کنند این قسم معامله ها دل و گرده میخواهد که تو نداری ناحق خود را با اینگونه دورغ پردازی ها به دام نیانداز که در اخیر نتوانی خود را از باطلاق نجات بدهی و دیگر اینکه این گونه دفاعیه را بگذار اشخاصی کنند که خود در فساد اداری مانند تو غرق نباشند .
در مضمون خود نوشته کرده بودی که شرکت اولی که برنده شده بود بنام بیدی گروپ نتوانست اسناد بانکی و بعضی دیگر موضوعات را رسیدگی کند و شما مجبوراً همراه با شرکت ال . ام . جی انترنشنل قرار داد انتقال گندم را روی دست گرفتید که این خود واضح و روشن میسازد که معامله ئی در پشت پرده صورت گرفته است . در غیرآن باید که همین پروسه دوباره به اعلان داده میشود و حرف دیگر که با اعلان دواطلبی انتقال گندم چرا شرطنامه انتقال گندم برای دواطلبان داده نشد که آنها بدانند که شرایط انتقال گندم به افغانستان باید به چی گونه صورت بگیرد تا آنها بتوانند که خود را به آن شرایط اعیار سازند. خوب باشد همه گپ ها همه هموطنان ما میدانند که همه گفته های خودت صرف از روی کاغذ است هیچ مجرم به زبان خود نمی گوید که من جنایت کرده ام و و تا جائیکه معلوم است گناه خودت نیست همه این گپ ها از طرف وزارت برای گفته میشود که باید تو انجام بدهی در غیرآن وظیفه خود را از دست میدهی من برای میگوئیم که از این همه گپ های دورغ بگذر بدرد نمیخورد تا که جان داری راست بگو و همیشه از دورغ متنفر باش . و در مورد معرفی من که گفته ای که باید من نام مکمل خود را نوشته کنم باید بگوئیم که من از تو واری آدم ها بیم ندارم من در شهر دهلی زندگی میکنم و انشاالله حتما به دیدنت میایم و مثل تو از که از منفک شدن از وظیفه میترسی و مینوسی ترسی ندارم. در این پروسه از خودت تاچندی پیش هیچ نام برده نشده بود ولی چی شد که یکبار تو سر دهلی بلند کردی و به طرفداری از شهرانی برخواستی این را باید همه هموطنان ما باید بدانندکه نظر به هدایت مرکز یعنی وزارت خودت این همه کارها را میکنی.
میرویس کندهاری دهلی

>>>   قا بل توجه !
حین پخش اولین خبر در اینمورد گفته شده بود که آقای وردک رییس روابط خارجی وزارت تجارت در وقت امضا نمودن قرارداد از امضا کردن ان خودداری کرده بود .حالا آغای یوسفزی آتشه تجارتی میگوید کلیه اعضا هیات آن را امضا نموده اند و این گفته بر وردک صا حب نیز اطلاق میشود که باید اسناد را امضا کرده باشند . حالا با ید خود اغای ریس زحمت کشیده توضیح بدهند که اسناد را به دهلی امضا کرده بودند یا خیر ؟
زیرا تما می مشکل از همین جا برخاسته اگر اسناد را امضا کرده باشند حتما" بنزد شا ن د رست بوده و خبر نگا ران کار خوبی نکرده اند که خبر های غیر موثق پخش کرده اند اگر نکرده با شند آتشه تجارتی چرا حرف کلیه را استعما ل نموده باید کلمه اکثریت را بکار میبرد که اکثریت اعضا هیا ت اوراق قرارداد را امضا نمودند ؟
بخاطر یکه همین اطلاعا ت ضد ونقیض با عث کندی روند انتقا ل گندم شد و میشود .
از طرف دیگر قرار که دیده میشود با نرخ بلند که قرارداد نشده نرخ اولی با شراط برابر نبوده و دومین نرخ نا زل که با شرایط و مقررات برابر بوده انتخا ب گردیده اگر بعوض نرخ نازل دوم نرخ سو م که در حدود پنجا ه دولار است انتخاب میگردید آنگاه صحت بود که میگفتیم با نرخ بلند معا مله صورت گرفته .
مع الاحترام
سارنوال ع.ن. صاحبزاده - مکروریان 3 کا بل .

>>>   جناب یوسفزی
با نوشته که به همکاری کندزی وصافی نوشتید فقط خود تان را فریب داده اید زیرا طبق قوانین نافذ در افغانستان هیچ داوطلبی بدون اعلان قانونی نیست .شما دلایل غیر قانونی اورده اید . قانون در افغا نستان اولین شرط داوطلبی اعلان را قرار داده اینکه در کجا اعلان ارزان است و در کجا قیمت نمیتواند سندی برای عمل ضد قانونی شما و شرکائ جرمی تان گردد .
امید به سزائ اعمال ننگین تان برسید .
اخگر

>>>   برادر عزیز سارنوال ع.ن.صاحبزاده !
من گفته های شما را تائید مینمائیم و از آقای یوسفزی تقاضا میدارم در صورتیکه ادعا میدارند که تمامی هئیات قرارداد را امضا نموده اند لطف نموده یک کاپی از ورق امضا های هئیات متذکره را جهت اطمینان خاطر هموطنان ما در همین ویب ساید به نشر بسپارند.
وطندوست

>>>   برادر محترم میرویس کندهاری صا حب !
خدا کند صحت داشته باشید .
اگر یک چند سطر بالا نظر کنید ایمیل اینجا نب در با لا تذکر رفته .
باز هم میگویم که بهما ن خداوند متعا ل که ما و خودت به ذاتش ایما ن داریم قسم است که اتها م همین مقدارپول و پرداخت آن برای تقرر قطعا" بی اساس و غلط است و از این چیزی بیشتر گفته نمیشود .
از اینکه جنا ب شما در دهلی زندگی میکنید بسیار خوب یک روز زحمت کشیده به سفار ت تشریف بیا ورید تا با هم از نزدیک ببینیم و تما می اوراق و اسناد را بنظر خودت مشاهده نماید
با احترام
یوسفزی

>>>   جناب محترم حنیف جان از وزارت تجارت !
تشکر از اینکه یک معامله دیگر شهرانی را افشا کردی و از اگر امکان داشته باشد لطف نموده اسنادی از این اختلاس را جهت روشن شدن ذهنیت مردم برای هموطنان عزیز ما به نشر بسپار تا باشد که مردم بدانند که وزیر چی گونه رشوت میخورد و سارنوال چی گونه بررسی میکند.
وطندوست

>>>   برادر محترم نبیل جان !
من با خواندن مضمون خودت بسیار جگر خون شدم که چی گونه مانند تو یک جوان از یک دزد حمایت میکند . میدانم که در وزارت تجارت در دفتر وزیر کار میکنی ولی باید حقیقت را مدنظر داشته باشی . باید بگوئیم اگر بعضی ها فاشیست احدیزیسم است تو خودت فاشیست شهرانییزیسم هستی و تو نوشته بودی که شهرانی به زور خود پروژه های سمت شمال را اجرا میکرد بلی من اقرار میکنم که اجرا میکرد ولی بزور خود نه بلکه بزور همیشره خود که در ارگ کار میکند و پول ا این پروژه ها را بخاطر ملت اجرا نمیکرد بلکه بخاطر استفاده جوئی خود اجرا میکرد . بخاطریکه بسیار از پروژه های وزارت خانه ها بود که در سمت شمال باید اجرا میشد ولی شهرانی چون کدام منفعتی از آن ها نمی برد اجرا ایشان نکرد.

>>>   جنا ب آخگر !
گفته هایت فقط از روری احساسات بوده نه منطق . بکدام زبان بگویم که اعلان درینمورد در سایت سفارت پخش گردید و کمپنی اولم از ممبئی فقط نظر به مطلع شدن از همین طریق در مجلس داوطلبی اشتراک کرد. نیز قبل از داوطلبی برای تما می شرکتها کا پی شرطنا مه توزیع شده و تا حا ل پیش شا ن است .
و اگر مطلوب روزنا مه معتبر است ثبوت آن موجود است که قیمت پخش یک اعلان یک روزه بیشتر از هیجده لک روپیه هند ی بود و اگر در اخبار بسیار ضعیف هم نشر میشد باز هم از دو الی پنج لک روپیه که کم نبود و این مقدار پول و صلاحیت استعما ل ان پیش کسی نبود .

منظور همه تا ن چیست چرا وقت خود را هم تلف میکنید و از دیگران را هم هیمن کمپنی برنده پشیما ن است نمیخواهد همین کار را بکند . بس خلاص .

یوسفزی

>>>   دوستان گرامی سلام بر شما
اینجا نب شخصا" رئیس بودم و هستم در وزارت تجا رت وصنا یع هر چند قبلا" در بست مهم و فعلا" در بست که مسئو لیت و اهمیتش کم است کار میکنم .
حتما" شما میدانید که اقای یو سفزی را بهتر از دیگران خواهم شنا خت و همینطور است نسبت به اینجا نب هیچکس موصوف را خوب نمیشنا سد .
این یک واقعیت است که یوسفزی تحصیلا ت عا لی دارد در امورات مربوطه تجربه کافی دارد و یک شخص فعا ل بود و است .
جریان تقررش اینطور بود که برای همین پستها یک امتحا ن در وزارت گرفته شد و شخص اقای فرهنگ امتحا ن گرفت و برای یوسفزی پا رچه اش را نشا ن دادند که هشتاد و پنج فیصد نمره حا صل کرده بود اما با وجود ان در هیچ جا مقرر نشد شش هفت ماه ته و بالا تپ وتلاش کرد ولیکن بی فایده . یک روز یک پرزه کاغذ را از یک مقا م که فعلا" د راین دنیا نیست آورد و راسا" به هاشمی مشاور وزیر تجار ت اسبق تحویل داد و از طرف دیگر پست دهلی نسبت وفا ت اغا صاحب کمبود بود پس در هیمن جا مقرر شد ما که در آنو قت نقش داشتیم دو کارت مبایل که فقط یکهزار افغا نی میشد از نزدش خواستیم چپ خوده اورد و پانزده هزار دالر که بسیار چیز است بهیچ صورت پانزده صد هم کسی را نداده . لاکن واسطه بخا طر حصول حقوق خویش کرده و هما ن پرزه خط از مقا م بسیار مهم آورده شده بود که فرهنگ جرات رد کردن ان را نداشت .
م.د. ل . وزارت تجارت

>>>   جناب اخگر صاحب !
براستی که چقدر موضوع جالب را یادآوری کرده اید. و به واقعیت که جای شرم و خجالت است برای کسانی که بیهود دفاع میکنند.
میرویس کندهاری دهلی

>>>   برادران محترم هریک میرویس . سارنوا ل صا حب ووطندوست همچنا ن آقا ی آخگر.
در قدم نخست سلام بر شما و سلام بر مسئولین سا یت وزین افغان پیپر .
خودم در دهلی با هیات همکاری نزدیک داشتم و اکنون هیچ مصروفیت رسمی ندارم .
چیزی که البته اقا ی یوسفزی تحریر و تو ضیح نموده و اقعیت دارد و جریا نا ت همینطور پیش میرفت .
نکته بسیار مهم که فقط اوراق آفر دهی ارایه نرخ در محضر افر دهنده گا ن توسط تما می اعضاء هیا ت بدون استثنا ء هیچکس به امضا رسیده قرارداد امضا نشده کو قرارداد کئ با برنده تا حا ل قرارداد شده . امید متوجه این نکته باشید . با احتراما ت فایقه
س. ی.

>>>   جناب قندهاری
این یوسفزی وادم های مثل او که سویه وسواد ندارند وکاری هم در انجا انجام نمدهند جز چا پاوسی چاره ئ ندارند.
به اخرین جواب این یوسفزی اگر توجو نماید معلوم میگردد که ادم نورمال نیست .من قبلا نوشته بودم که قوانین هیچ داوطلبی را بدون اعلان اجازه نمیدهد .
اصلا باید قبل از سفر هیت اعلان داده میشد وهیت بعد ازان به کار خود اغاز میکرد .این ها بخاطر اینکه بتوانید اختلاس نمایند اعلان نکردند حال بچه گانه دلایل خلاف قانون میگویند که این عمل شان کار اورگان دیگر را ساده میسازد.
و بلا خره در باره داوطلبی تهران و اعما ل اختلاس گرانه شهرانی بد اخلاق چه دلیل می اورید .
من ایمان دارم که این ملت یک روز صاحب پیدا خواهد کرد و همه شما دزدان بی وطن را دار خواهد زد .
اخگر

>>>   جناب محترم م . د ل هرکسی که هستی چرا از افشای نام خود میترسی ، به نظر من خود آقای یوسفزی هستی به چشم مردم خاک را نزن مثل که در چشم فرهنگ زدی . یوسفزی نه کدام پرزه آورده بود و نمره کامیابی هم نگرفته بود بخاطریکه من خودم کاندید پوست های آتشه های تجارتی بودم و خودم بچشم های خود تمام نمرات را دیدم بشمول خودم آقای یوسفزی نیز در لست ناکام ها بودیم وقتی که شماره خود را دیدم قناعت کردم و پشت کار خود رفتم ولی یک وقتی که شنیدم که یوسفزی به صفت آتشه تجارتی دهلی تعیین شده بسیار تعجب کردم بعداز بسیار جستجو ها و تحقیقات ، چون من با بسیاری از مامورین وزارت آشنائی چندین ساله دارم بشمول دفتر وزیر اسبق ، فهمیدم که آقای یوسفزی نسبت دادن پول گزاف به دهلی مقرر شده .
این را خود آقای یوسفزی بهتر میداند برای اشخاص دیگر ضرورت نیست که از یوسفزی به دفاع بپردازد و یک گپ دیگر هم است شاید همین شخصی که میگوئید من رئیس بود ولی حالا به صفت یک مامور عادی کار میکنم از طرف آقای یوسفزی پول دریافت کند بخاطریکه اینگونه حالات زیاد در وزارت تجارت روان است که از آتشه های تجارتی پول اخذ میکنند. طور مثال رئیس دفتر وزیر اقای حاجی خلیل که از کفن مرده هم پول میگیرد برای شهرانی شرم است که شخصی مانند حاجی خلیل را به حیث رئیس دفتر خود گرفته که در تمام معاملات دست دارد .
مجللی از کابل

>>>   برادر س. ی .
لطفاً موضوع خویشرا را بصورت روشن نوشته نماید.
مجللی

>>>   عزیزم س ی
شما را می شنا سم و باعث تعجب من این است که چرا از دزدان و اختلاس انها دفاع میکنید. در حالیکه ترک وظیفه نموده اید عکس تان بحیث کار مند ممتاز هنوز هم در اداره تان موجود است. شما بهتر از این همه میدانید یک داوطلبی شفاف چیست و اعلان در این میان چه جائ دارد . شاید این باند بالایت فشار بیاورند ولی تو به خود وشخصیت خود فکر کن .
ج.ب

>>>   میر و یس تو دروغ میگوئی
تو کجا از راه تورخم تجا رت کرده ای او ..........
تو اگر تجارت کرده ای از راه چمن و سپین بولدک به کندهار ما ل بردی نه به ننگرهار و کا بل هیچ خط سیر تجارتی تو از اینطرف نبود پس تو کجا و نفر یکه در پشاور کار کند کجا انقدر برو نا حق میگوئی در پشاور کسا نی که از کفن مرده حق میگرفتند دو نفر آمرین بالا بودند نه یوسفزی که یک انسا ن شریف و لایق بود.
خودم در شهر جلال اباد صا حب سه شرکت استم از پدر کلانها پیشه تجارت داریم هیچگاه از این شخص شکا یت ندا شتیم .
عبدالحکیم عرب تاجر در شهر جلال اباد

>>>   دوستا ن محترم میرویس جا ن و آخگر صا حب
گفته های خود تا ن بر عدم تقصیر یوسفزی مهر تائید میزند .
مو صوف از نوشته و اسناد ومدارک پیش کرده خودش و مردمان دیگر ثا بت میشود که کمپنی برنده را او پیدا نکرده. قبو ل داریم
گفته های شما درست است چرا هیا ت قبل از سفر به هند این تما می امور از قبیل اعلان داوطلبی و هزینه ان ای اگر در کار بود چرا انرا تدارک نکرد .
تو صیه من برا ی خودت آغای اخگر اینست سعی کن هیچوقت کسی را به نفهمی بیسوادی و چاپلوسی متهم مساز از نوشته های فوق خود یوسفزی و دیگر مردم در اینمورد اگر دقت شود قطعا" چا پلو سی و بیسوادی از ان احساس نمیشود .
اگر میخوا هی اینده روشن د اشته با شی قضایا را از یک زاویه هیچوقت ارزیا بی نکو تا مورد تائید و احترام همه قرار گیری.
امیدوارم شاگرد ممتاز من جاوید اخگر که مهذب و مودب بودنش زبانزد خاص و عا م بود متو جه این نکته باشد و استاد خود را که مثل پدر برایش احترام قا یل بود ازرده و رنجیده نسازد .
پو ها ند مشرقی وا ل

>>>   سخت حیرا ن استم و افسو س میکنم به حا ل تو آخگر و دیگران
در باره همو میلیارد میلیارد دالر های که گم شد و ما فیا ی داخلی و خارجی غیب و غارت کرد هیچ چیزی نمی گوئیئ و صدها موارد دیگر اختلاس که انجا م شده تا هنوز که ای معا مله فقط روی کا غذ است و عملی نشده و یک قران دولت و ملت بمصرف نرسیده تو ادم بی دانش چی سرو صد ا ره انداختی بسیا ر بی عقل استی .
احمد شکیب از خیر خا نه حصه اول

>>>   استا د عزیز سلام
قسمیکه یک تعداد دوستان اطلاع دارند موضوع تحقیق من (کرزی و پنج سال اداره در افغانستان ) است .
بار ها به وطن جهت جمع اوری مواد رفته ام ولی با تاسف هر بار جز اسناد اختلاس چیزی دیگری از این اداره بدست نیاوردم. که میترسم انتشار کلی باعث قیام ملی خواهد شد .
این شهرانی دارای باند ورزیده اختلاس میباشد ،اگر زنده بودم و کارم تمام شد واگر نشر گردیدحداقل نخواهد گفتید اخگر نا خلف بوده. تاسف در این که هر بابی را که تمام میکنم با شرمنده گی به استاد می سپارم . چون همه راجع به اداره نیست بلکه دزدی در ادره است.
حدود صدوبیست صفحه از قضیه گندم و دست اندر کاران او بدستم رسیده وانچه خوانده اید تقریبأ هیچ چیزی از ان نیست .
اگر خلافی در نوشته های باعث رنجش شما گردیده باشد با بزرگواری مرا معذور بدارید.
اخگر

>>>   خودم در وزارت تجا رت 22 سا ل خدمت نموده ام و حالا نیز ریئس یک بخش استم لاکن خودم شما را نشنا ختم و هیچ بذهن من نمیا ید که شما در لست امتحا ن دهند ه گان بوده با شید .
دوم کدام تکلیف برای شما رسیده از طرف محترم حا جی صا حب خلیل که تما می ادب و احترام قلمی را زیر پا نموده
اینطور سخن میزنید.
م.د.ل.

>>>   معلو م است که داوطلب محترم به حق نرسیده است و اگر بحق میرسید انگاه وطن ومردم و منافع کشور این حرف رخت می بست. به تصور من این همه تلاش های مذبوهانهای یک داوطلب است تا یک وطن دوست وخدمت گار.

>>>   آقا و یا خانم م.د.ل توکه خو د را کارمند 22 ساله وزارت تجارت معرف کردی و در دفاع از آدم بنام خلیل برآمدی حتماً شریک اش استی او از کفن مرده چه که در معامله و فساد اداری از هیچ چیزی دریغ نمیکند حتی کمک ها را که برای کارمندان خدماتی هم باشد زنده نوش جان میکند
جان محمد تاجر

>>>   قابل توجه شهرانی وزیر محترم تجارت و صنایع
_ به ارتباط خیانت در پروشه مناقصه اول گندم حکومت انقلاب اسلامی ایران حاجی ابادی رییس چاه بهار را از کار بر کنار کرد . نظرت در مورد رییس هیات افغانی فروزان چه است ؟
_ در مناقصه دوم هیات های مورد نظرت را بدون حکم مقام ریاست دولت به ایران چرا فر ستا ده یی ؟ مگر تو ماموریت را مسخره فکر کرده ایی ؟
_ در رابطه با قرار داد هندوستان چرا واضع نمی سازید که داکتر صاحب وردک به چه مناسبت در پای قرار داد را امضا نکرد ؟
_در مورد قنسول افغانی در تهران که خود را داماد استاد خلیلی معرفی و از نشر اعلان مناقصه های گندم در اخبار ایرانی پول دزدی کرد چه اجراات کرده اید ؟ ایا پول دولت وصول شد و یا خیر ؟
_ راستی اقای انوری مشاور پا کستانی شما که قبلا در زیر زمینی بورد پشاور تکه فروشی داشت ایا میتواند چند نظر در رابطه به امور اداری حتی به لسان مادری خود بنویسد ؟
مردم منتظرجواب است .
حیف از وزارت تجارت
یوسفی

>>>   حنیف جا ن بی خبر ور دک صا حب شخصیت بسیار بسیار محترم است اما داکتر نیست .
م.د.ل. وزارت تجا رت

>>>   جناب محترم آقای پو ها ند مشرقی وا ل صاحب
تشکر از پند و اندرز تان . طوریکه در گفته های خود یادآور شده بودید تذکر داده بودید که باید قضیه را از یک زاویه نباید دید ولی من میگوئیم که این قضیه کدام زاویه دیگر ندارد بجز از یک زاویه استفاده جوئی و بس.
خودت میتوانی به وزارت تجارت بروی و مشاهده نمائی که هستند بعضی از هئیات که بعداز آمدن از سفر برای خود موتر های لوکس خریدند از کجا کردند .
میرویس

>>>   برادر محترم عبدالحکیم عرب تاجر در شهر جلال اباد
تشکر از حسن نیت تان نسبت به آقای یوسفزی ، ولی یک گپ را به خاطر داشته باش که از اقارب یوسفزی هستی بگذار که این قضاوت را مردم افغانستان کنند نه تو و براستی باید که از شبکه اطلاع رسانی افغانستان ممنون باشیم که اینگونه اشخاص را بسیار به ساده گی افشا میسازد ولی کجاست حکومت و عدالت که اجراآت کند.
میرویس

>>>   اقای یوسفزی منیر احمد
تو با وجود که چندین لسان و چندین دپلوم داری فرمایش فروش گندم اهدایی را در هند نمودهای او بی عقل تو نمی دانی که کسی تحفه کسی را بالای خودش نمی فروشد ؟
اکمل قندهار

>>>   سلام خوانندگان محترم
در روز های نزدیک سندی دیگری را خد مت تان تقدیم خواهم کرد.
سند راجع به گندم نیست . سند راجع به خیانت ملی دیگر شهرانی ( در مورد خط اهن از اوزبکستان به افغانستان ) شما خواهید دید که وزیر به کجا ها سفر میکند و این پروژه حیاتی به کی ها می دهد ؟ یا درست تر بگویم میفوشد .
اخگر

>>>   برادر عزیز اخگر صاحب !
لطفاً هرچه عاجل سند های خود را در این سایت منتشر کن که دیر نشود . همه مردم وطندوست منتظر سند هستند که از طرف تو منتشر شود. براستی که آدم دلسوز مردم و وطن هستی.
وطندوست

>>>   اخگر صاحب !
منتظر نشر سند هایت هستیم هرچه عاجل مارا از انتظار بیرون بیاور.
میرویس کندهاری

>>>   ريس صاحب سابق سلام
حضورمبارك تان عرض شود كه وردك صاحب دوكتور اقتصاد است نه ط

>>>   وزير محترم تجارت
قرار شنيدگي شماان كنسل رشوه خور سفارت افغاني درتهران راازكار بركنار نموديد تشكر ازين كار تان خيرببينين در مورد فروزان نيزتوجه نماييد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است