دولت ائتلافی امین و حکمتیار
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۰/۱۱/۱۱ کد خبر: 32148 منبع: پرینت

از اینکه در این اواخر سر و صداهای زیادی در مورد ایتلاف قریب الوقوع اقای گبلدین حکمتیار با دولت حامدکرزی از رسانه های مختلف به گوش میرسد و طرفداران این حزب که در اصل سکانداران حکومت اقای کرزی هستند امادگی دارند تا امیر محبوب خود را مانند یک فاتح وقهرمان "شه راغلاست" بگویند بهتر است که یکبار حتی به صورت اجمالی به پیشینه ائتلافاتی که اقای حکمتیار بادشمنان خود کرده اند نظری اندازیم تا باشد مردم خسته از جنگ ما به یک چنین زد و بند های منفعت طلبانه دل نبندند.
مردم ما شاید گفته های یکی دوسال پیش اقای حکمتیار را که در راولپندی پاکستان ثبت و به رسانه ها داده شده بود به یاد داشته باشند که ایشان دولت کرزی را دولت دست نشانده کابل خواند و بر مبارزات خود تاکید کرد. شاید دوری از مردم برحافظه امیر صاحب تاثیر کرده باشد ولی مردم ما هنوز هم کلمه کلمه گفته های ایشانرا به خاطر دارند.

میخواهیم نظری کوتاه داشته باشیم که ایا واقعا اقای حکمتیار با حفیظ الله امین میخواستند یک حکومت ائتلافی را در سال 1358 بسازند و یا خیر؟
حفیظ الله امین بعد از قصابی و طرد افراد مربوط به جناح پرچم از دولت و اردوی افغانستان متوجه ساخت که یک خطر باالقوه از طرف طرفداران تره کی در اردو و دولت متوجه اوست. زیرا این وطنجار, گلابزوی و مزدوریار وسروری وغیره بودند که کودتا و یا انقلاب را به راه انداختند و نمیخواستند در مقابل امین از خود کرنش نشان بدهند.

امین بعد از خفه کردن استاد خود متوجه خلقیان تره کی شد و انهارا هم از صحنه راند و خود یکه تاز میدان گردید. ولی متوجه شد که دشمنان زیادی از پرچمیان و خلقیان و اخوانیان را به خود جلب نموده است. اقای حکمتیار هم که شاهد تنهایی و تجرید حفیظ الله امین شده بود زمینه مذاکرات را با حفیظ الله امین پلان و قرار گفته های اسدالله سروری انها چندین بار از طریق هیات ها باهم مذاکره کردند و میخواستند یک حکومت مشترک را بسازند که دران امین رییس جمهور و امیر حزب اسلامی صدراعظم باشد. اگر چه این مذاکرات به دلایل اینکه اول طول عمر حکومت امین بسیار کوتاه بود و در قدم دوم ان اعتماد سازی لازم صورت نگرفته بود به نتیجه ای نرسید. ولی این امر را هویدا میسازد که اقای حکمتیار خواهان ائتلاف و رسیدن به قدرت از طریق حتی توطئه بوده است.

اقای گلابزوی در مورد پلان ایتلاف اقای حکمتیار با امین میگوید: (په رشتنی او واقعی معلوماتو حخه په استفادی سره چه تر لاس راغلی باید وویو که جنایتکونکی حفیظ الله امین او د سی.آی.ای C.I.A نماینده او جاسوس او عدۀ همدیوالان او دافغانستان د اخوانیانو له مشر گلبدین حکمتیار سره جور رخ درلود. او دسی.آی.ای په لارشو نه په افغانستان کی دیوی کودتا او توطئه چی په 1358 د جدی په اتمه نیته سر ته رسیدله طرح کری وه. دافغانستان په نوی حکومت کی حفیط الله امین دجمهور رئیس په توگه، گلبدین حکمتیار دصدراعظم په توگه، محمد یعقوب دافغانستان دمکراتیک جمهوریت دملی دفاع دوزیر پخوانی لوی درستیز دملی دفاع وزیر په توگه موافقه شوی وه )

بر مبنای معلومات راستین و واقعی بدست آمده باید گفت که حفیظ الله امین جنایتکار، این نماینده و جاسوس سی. آی.ای C.I.A و عدۀ همراهانش با گلبدین حکمتیار رهبر اخوانی های افغانستان بر اساس هدایت و رهنمایی سی.آی.ای می خواست توطئه و کودتای را در هشتم جدی 1358 عملی کند. در حکومتی که بعد از انجام این کودتا وتوطئه تشکیل می شد، حفیظ الله امین به حیث رئیس جمهور، گلبدین حکمتیار صدراعظم و محمد یعقوب لوی درستیز قبلی وزارت دفاع به حیث وزیر دفاع مورد توافق قرار گرفته بود.

با یک چنین پیشنه ای احتمال ائتلاف اقای حکمتیار با دولت فاسدی که درراس ان چهره های این حزب مانند خرم و وردک و ارغندیوال باشد و این حزب لاف جهاد بزند ولی در جانب مقابلش اعضای خود این حزب به حیث وکیل و سفیر و والی و وزیر باشند پس چرا اقای حکمتیار از این دولت بدور باشد؟

نویسنده امیر ارسلان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ایتلاف اقای حکمتیار با حفیظ الله امین یک واقعیت تاریخی است وتشکر ازاینکه مطلب را واضع ساختید
انیسه جهانگیر
جلال اباد

>>>   آقاې ارسلان نام،
این چندین بار است که تو به حزب اسلامی و رهبر محبوب آن ... می اندازی و میخواهی از شهرت و معرفت آن بکاهی. اګر تو یک مسلمان و افغان هستی باید بدانی که تمام امورات یک انسان به مشیت الهی است. خداوند تبارک و تعالی به هرکس که بخواهد عزت میدهد و برای هر کس که بخواهد ذلت میدهد. پس به شما لازم نیست که خود را در از حزب اسلامی بترسانید و نا قرار کنید.
یک افغان

>>>   حفيظ اله امين دروقت زمام دارياش پدر وبرادر حكمتيار را شهيد كرده بود به كدام منطق چنين دروغ
شاخدار را پزيرفت

>>>   ای کل فساد در پای او خمندک آقای خرم است که برنامه کودتاهی مدرن را بالای کرزی انجام میدهد.

>>>   در تاریخ کشور ما این موضوع به اثبات رسیده است که حکمتیار در هرزمانی که منافعش مطرح بوده است دست به ائیتلاف ها زده است . به حکمتیار این مهم نیست که طرف معامله آن مسلمان باشد یا کمونیست برای او فقط این مهم است که باید از هرطریق ممکنه به هدفش برسد. مثال زنده آن راکت باری حکومت برهان الدین ربانی است که در آنوقت بهانه می گرفت که ملیشه گلم جم یعنی دوستم در دولت استاد ربانی است واین حکومت مشروع نیست وبه این دلیل روزانه 500 راکت بالای شهر کابل فیر می کرد وهزاران نفر بیگناه را به خاک وخون کشاند. ولی دیدیم وشاهد هستیم که وقتی استاد ربانی ملیشه گلم جمع ودوستم را از کابل بیرون کرد حکمتیار صاحب رفت بااو ائتلاف کرد ودوباره تحت نام شورا همآهنگی بالای حکومت وقت مجاهدین حمله کرد. پس این مساله ومسایل دیگر به اثبات می رساند که برای گلب الدین اندیشه وآیدیالوژی مهم نیست ازهر راه ممکنه که به هدفش برسد استفاده می کند.
نثار از هرات

>>>   دو ستان !
حکمتیار را کی نمیشناسد ان رهبر محبوب شما برای مردم چه کرده است که محبوب شده . وی محبوبه امر یکا یی هاست نه از مردم افغانستان . من تشکر میکنم که افغان پیپر موضوعات خوب را در موقع ان برای روشن شد ذهن مرد بنشر می رساند .
حا ل اگر از حکمتیار محبوب شما سوال شود که در طول مبارزه ات برای چند نفر نفع رسا نده ای ( بجز از غوره مالانش در دو لت کرزی ) نمونه های انرا در همین سایت وزین نشر کنید تا مردم قضاوت نما یند . تا روسیا شود هر که دراو غش با شد . اقای محبوب تو در طول عمرش از تیزآب باشی بروی زنان ومادران هم وطنش در کابل تا انداخت 4000 فیر را کت با لای کابل ویران کردن کابل ایجاد تفرقه در بین مردم دیگر چه دست اورد دارد .
باید مردم بدانند که حکمتیار در زمان حکومت خلق وپرچم یک بار آواز داده بود که برای رسیدن بقدرت حاضر به کانفدراسیون با کشور پاکستان است . یعنی هر وطن فروشی که از دست وی بیا ید برای بقدرت رسیدن یک مدت کوتا ولی با از هم پا شیدن حکو مات دریغ نمی نما ید . دو ستان این گونه افراد که محبوب انها را کت یار است به هر وسیله ایکه می توانید وی را برسر جابا ید نشا ند . حکمتیار این آرمان را بگور خواهد برد که در بین مردم واقوام مختلف دگر تخم نفاق بپاشد وخود برای پاکستان ماهی بگیرد . اقای ار سلا ح خوب نوشته . کدام شهرت ومعرفت خوب نمونه بگوهید مثال بیاورید
کح.م از کابل

>>>   دوعا میکنیم که خداوند پاک حق را به حقدارش بسپارد. خواهان یک حکومت 100% اسلامی در وطن هستیم.

>>>   تشنه گان قدرت خود پدر وبرادران شان را می کشند ساختن با قاتل پدر که سهل است

>>>   گذشته از همه افغانستان امروزی به شخصی چون حفیظ الله امین ضرورت دارد تا باشد که همه این حزبی ها و طالبها یکبار دیگر از ترس اش در غار های موش پنهان شوند و جرت نفس کشیدن نداشته باشند.
امین مردی واقعی بود مرده باد تمام اشرار

>>>   به جواب آقای "یک افغان" این امیری که برای تو قهرمان است قاتل ملت افغان و یکی از ...ترین افراد در طول تاریخ افغانستان میباشد، اگر از سوانح شان به شکل درست آگاهی نداری، میخواهم در اینجا اندکی سوانح شخصی آقای راکتیار را برایتان باز گو کنم، آقای راکتیار که در جوانی از صورت زیبا و خوش برخور بودن شهرت خاصی داشت در جریان مکتب شامل حربی شونخی کابل گردید، که در جریان طلبه بودنش در حربی شونخی با شخصی بنام تورن لطیف از ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا ...داشت که نامبرده منحیث یک افسر در حربی شونخی وظیفه اجرأ میکرد، تا اینکه یک از روز ها اقای لطیف جناب راکتیار را به عروسی در نجراب دعوت نمود و در بزمی که به مناسبت عروسی گرفته شده بود جناب ایشان را ... که از روی تصادف کسی دیگری نیز از حربی شونخی در آن محفل حضور داشتند و این واقعه را فلفور به قومندان حربی شونخی گزارش میدهد تا اینکه روز بعد در جلو تمامی شاگردان وقت و همقطارانش یونیفورم عسکری جنابعالی بچه یا راکتیار از تنش بیرون کشیده شده و از حربی شونخی اخراج میگردد، و اینست که دوباره نزد فامیل خویش به ولایت کندز مراجعه مینماید، وقتی به شهر امام صاحب میرسد که قصه اخراج شدنش زودتر از خودش در بین فامیل و خانواده نامزادش عزیمت نموده است. فامیل نامزادش وقتی از قضیه با خبر میشوند از ازدواج نا میمون دختر خویش با این چهره ...ممانعت میکنند ولی متآسفانه شخص پدر آقای راکتیار با تادیه رشوه به ولسوال وقت امام صاحب و پولیس وقت فامیل دختر را مجبور به این وصلت تلخ میسازد. که بعداً اقای حکمتیار با خانم برادر خویش نیز برای بار دوم ازدواج نمود، ( البته بعد از فوت برادرش). خلاصه بعد از عروسی اقای حکمتیار دوباره از طریق سپری نمودن امتحان کانکور شامل پلتخنیک کابل میشود و این زمانی است که با محترم صوفی مشهور به صوفی کرن کار که نام اصلیش را نمیدانم. هم اطاقی میشود، و این اقای کرنکار چنان روزی را بالایش میاورد که تا امروز نامش در بین مردم زنده و جاویدان است، اگر زنده است یادش بخیر و اگر فوت کرده ، خداوند مغفرتش کند، که بعداً جریانات سیاسی کشور رو به وخامت گذاشت و این جوان کاکه، رقاصه ، همبستر کاکا کرن کار نظر به خوش صحبتی که در بین محصلین داشت کم کم شهرت یافت تا اینکه دست به قتل سیدالناصری زده و اولین جنایت خویش را از آنجا آغاز کرد تا اینکه مورد توجه دشمنان افغانستان قرار گرفت و حتی تا به سطح رهبری حزب کثیف اسلامی مقرر شد.
ناگفته نماند شایعاتی نیز از ...موجود میباشد که بنده فقط شنیده ام.
برای معلومات بیشتر لطفاً به کتابی نوشته دگروال محمد خروطی، مراجعه نماید.
وسلام
دشمن دشمنان افغانستان
کابل

>>>   گرچه با حزب اسلامی هیچ علاقه وپیوندی ندارم وجفای که درین 3دهه ازطرف این حزب واحزاب دیگر یعنی راست وچپ بالای مردم مسلمان وبیچاره صورت گرفته قابل بخشش نیست ،واما این هم غیر قابل باور است،این درست است که امین چپی نی بلکه یک جاسوس امریکا بود وبا اشاره امریکا دست بکشت وکشتار پیر وجوان افغانها پرداخت که یکی ازین قربانی ها پدر خودم هم است، تا ازیک طرف کمونیسم بدنام گردیده وازجانب دگر را ه برای پلان های اینده امریکا باز گردد وامریکا ازیک طرف جبهات مجاهدین را با این کشت وکشتارخالی ازمغز ساخت وازجانب دیگر اگر حزب با امین اۀتلاف میکرد چطور امریکا میتوانست انتقام ویتام را از روسها بگیرد وچطور زمینه های امروزی مداخلات خودرا فراهم سازد .

>>>   ارسلان بیادرک مازه خدان که حکمتیار چی کرده بان که بگویه هاهاها
درد قدیم که حالی کاریش کده .
مگر فراموش که کرده که مردم انجنیر صاحبه خوب درک میکنند که او مثل ای دزدک ها دشمن زیاد داره اما خوشبختانه چیزی کرده نمی توانند چون هر چیز در دست خدای پاک است .
اسلم اشرفی

>>>   حکمتیار خار جشم دزدان و چورگران است و همواره کسانیکه منافغ شخصی شان در همین راستا به خطر میفتد یگان چرند میگه ، گفته اند که آزادی مطبوعات است.
حمید رحمانی از کارته نو

>>>   سلام به خواهر و برادر افغانی
من منحیث یک دختر افغان نهایت خواستار آمدن صلح ، عدالت و اخلاق در جامعه خود میباشم وامیدوارم بخیر حکمتیار صاحب آمده و جلو این همه بی عدالتی هاره بگیرد .
شبنم رحیمی معلمه کودستان مکرویان

>>>   قدم های حکمتیار یگانه مرد مقاوم و همفکر مسعود قهرمان زنده باد !
گرچه بعضی افراد خاد و کی جی بی توانستند بین این دو قهرمان یک زنده و یک شهید فاصله های ایجاد کنند ، اما من مثل یک شاهد و نزدیک به هر دو باید بگویم که هردو مرد میدان بودند و خاک برسر هر جهاد فروش دیگر که خداوند را نادیده گرفتند و جهاد را معامله کردند .
استاد اکبر - کابل

>>>   ارسلان جان این مضمون شما برای ستمی ها خوب بدرد میخورد زیرا ترجمه فارسی نیز کرده اید
اوجوان هر کسی که افغان است فارسی و پشتو ره میداند و ای ره ده خواب بی بی که حکمتیار به گفته های تو واری انسان کدام ضرر ببینه .
شخصیت حکمتیار به مردم از امروز نه بلکه از آغاز نهضت جوانان مسلمان تا امروز منحیث یک سنگردار اسلام به همه مردم افغان معلوم است .
مرگ به اسلام دشمنان
داکتر برهان الدین عشقری

>>>   سلام به ملت عزیزافغان . میخواهم باتائید از متن آقای ارسلان اضافه کنم واقعآحرکات غیرانسانی ،ضداسلامی
وضدبشری درقبال ملت افغانوجود دارد نباید انکار کرد، ده ها بار این غلام حلقه بگوش ( آی، اس، آی) باتبانی این
سازمان تروریستی با حلقات مختلف آنهم دشمنان ایدیولوژکی اش طرح دوستی و ائتلاف را زیرکانه آنهم به خاطر
قدرت و عزمت با اشخاص چون تنی پنجابی ، دوستم، وحدت و دیگران به انجام رسانید به اشخاصی که گلبیدین را مجاهد ووطنپرست با دهل جار وصدا میزنند جای تآسف ونهایت شرمساری است ملت بزرگ ما این مایه های
شرم و خجل را که اهل پنجاب هستند نمیپذیرند
نکتهٔ جالبی راکه درجایگاهٔ دوم همین صفحه، پائین نوشتهٔ محترم ارسلان بنام مستعار(یک افغان) ارسال داشته اند
خود نماینگر آنست که حزب اسلامی صرفآ یک گروپ تروریستی خطرناک برای جامعهٔ ما خواهد بود پس ما نباید
جنایات تکاندهندهٔ این گروپ تروریستی رافراموش نماییم آمدن گلبیدین و طالبان نتیجهٔ خونبار دیگری در مقطع
زمان دیگری خواهد بود واین پروسه را هرگز به نفع جامعه و ملت مشوره نخواهیم داد ، چونکه آزموده را آزمودن خطاست. بهاریکه نیکوست از اخطارهایش پیداست.
سبزوخرم بادا ملت ما
ش.ح.نورین

>>>   کرزی براي حکمتيارميگويد
تاکئ ا ی بيوفا نميای
مردم از غم چرانميائ
حکمتيارميگويد
چراتوميکوني خودرافدايم
کجا من ابرو دارم بيا يم
جاغوری

>>>   سلام. از روباه پرسیده شد شاهدت کیست؟ درجواب گفت دمم.حالا که افغانستان در حال گذر از یک حالت جنگ وبی ثباتی است وچنین به نظر میرسد که عده زیادی از دزدان وراهزنان وچپاولگران بیت المال ودارائی های عامه وکسانیکه در دوبی وتاجیکستان وروسیه وهند دارائی هایشان را که از سرقت ورشوه مال مردم ودولت افغدانستان بدست اورده اند انبار نوده اند از سروصدای امدن حکتیار وطالبان وشریک شدن انها در قدرت وخروج قوای خارجی حامی این دزدان تاریخی که هرروز تاریخ خروج شانرا پیشتر می اورند وتاریخ انرا کم می کنند ارواح خبیثه دلالان سیاست وتزویر وفریب ودروغ به تب وتاب افتاده وهرروز ساز جدیدی را می نوازند وبه زباله دانهای تاریخ سرفرو می کنند تا شاید چیزی گیر شان بیاید تا حداقل بتوانند چنان فضائی را بسازند که بتوانند از ان به نفع شان بهره برداری کنند.
مسئله مربوط به امین مربوط به دورانیست که امین در داخل حزب کمونیست باافراد حزب در گیر شد.ابتدا مسئله ببرک وپرچمی ها بوجود امد که با فراری دادن روسها پرچمی ها را این غائله ختم شد.بعد از پرچمی ها نوبت بروز اختلافات خلقی ها پیش امد ودشمنی بین استاد خلاق وشاگرد وفادار پیش امد.در نبرد کهئتحت نظارت مستقیم روسها پیش میرفت وجاسوسهای هر طرف دربین همدیگر در حال خبر چینی بودند واحوالاتهمدیکر را میرساندند. چون مرجع اصلی ونهاد تصمیم گیری اصلی روسها بودند طرفین هریک خود را به روسها مخلصتر نزدیکتر نشان میدادند ودرین رقابت به انواع چایلوسی ها وخود فروختگی ها متوصل می شدند تا شاید روسها ان جناح را بپذیرد وحمایت کند ومخالفش خود بخود بااین انتخاب از رده رقابت خارج شده یا محو می شد یا مجبور می شد به جناح مخالف سر تعظیم فرود اورد.
درین بهبوهم که که ظاهرا قدرت را امین در قبضه خود گرفته بود وبهئهیچ کس حتی استاد رحم نکرد خود را درحال مرگ حتمی می دید خصوصا که به او اطلاع داده بودند که روسها درحال ساماندهی پرچمی ها هستند تا قدرت افغانستان رات به انها بسپارند. امین که از روسها ناامید شده بود درنهایت ضعف وذلت با جناههای مخالف در تماس شد تا بتواند خود را ازین مهلکه نجات دهد.چون حکمتیار رهبر قدرتمندترین حزب جهادی ومخالف دولت کمونیستی بود خواست با برقرای ارتباط با وی راهی برای نجات خود ودولت خود بجوید. اوهرطرحی را دربدل نجات یافتن از شرروسها می پذیرفت ومورد قبول قرار میداد.اما سندی وجود ندارد که حزب وحکمتیار در برابر تقاضای امین پیشنهادی داده باسد یاان طرح را پزیرفته باشد .
این خبر بعد از سقوط امین وکشتن او در تپه تاج بیگ از طرف پرچمی ها وروسها به عنوان یکی از علل کودتای ببرک مطرح شد وبه رسانه ها داده شد.درحالیکه این تبلیغات پرچمی ها چیزی را علیه حکتیار تابت نمیکند جز قدرت وتوانمندی او در تسلیم شدن مخالفین ودشمنان در اخرین لحظات نابودی برای نجات شان.
همانطوریکه نجیب نیز در اخرین روز های حاکمیت ننگینش دست اویز مجاهدین شد وحتی نمایندگانی برای حزب هم فرستاد ولی بهیچصورت ای اعمال زبونانه دشمن در لحظه سقوط که راهی جز تسلیم شدن ندارند دلیلی برای ضعف جناحی که در موضع قدرت است وحریف برایش تسلیم میشود واز همه چیزش می گذرد نیست.
حالا که کمونیستهای تارخ زده می ایند برای بازار گرمی مطالبی را بیان میکنند در واقع دامن خود را بالا میبرند وابروی خود را حراج میگذارند واسناد قباحت ورذالت خود شانرا که در حساس ترین لحظات تاریخی به نمایش نهاده اند دوباره تکرا میکنند.
کشتمند در خاطرات خود ودستگیر پنجپشیری درظهور وزوال ونبی عظیمی در اردو وسیاست به نحوی به این مسئله پرداخت اند ولی هیچکدام سندی مبی بر توافق حگمتیار باامین در کتاب شان ذکرنکرده اند وهنرچه گفته داند فقط در باره امین است واینکه به حکمتیار در تماس شده .البته امروز اگر انرا برخی افراد مغرض ودروغگو وبی فرهنگ وتمت چی که خود شان هرروز یک ائتلاف بوجود می اورند وکار روز مره شان اتئلاف سازی وائتلاف بازی است مدعی ائتلاف امین وحکمتیار هستند. اسناد این ائتلاف در کجاست.
متن مورد توافق امین وحکمتیار چه بوده مسوده امضا شده ان که طرفین به ان توافق کرده اند چه شد.یقین داشته باشید اگر چیزی وجود میداشت پرچمی ها وروسها بعد از کشتن امین انرا بر ملا میکردند وبحیث مهترین سند دراخبار ونشرات به نشر میرساندند. اما چنین سند ومدرکی وجود نداشته است. اصلا مسئله صرفا ازیک نظر در ذهن امین بالاتر نرفته ودر منصه عمل به ظهور نرسیده که روسها به سرووقت امین میرسند واورا با حمله به مقر زندگی اش به قتل میرسانند. خلقی های مزدور باید ازین کار رهبرشان بشرمند وبه عنوان لکه ننگی بر دامان خود وحزب خلق ورهبران شان تلقی کنند . علاوه ازین پرچمی ها امین را ماینده سی ای ا درحزب شان میخواندند واعمال ضد اتنسانی وجنایتکارانه اورا به دستورات امریکا نسبت میدادند. ایااین جرم امبین را ثابت میکند که نوکر امریکا بوده یا امریکا رامورد مواخذه میسازد که چنین جاسوسی د اشته است. ایاین ضعف امین را نشان میدهد یاامریکا را که تا حد شخص دوم حزب خلق توانسته فرد مطمئن خود را برساند.وازان استفاده کند وکونیزم را واردوگاه انرا بی اب ورسوا کند.این اغای ارسلان که معلوم نیست کیست دارای چه فکر سیاسی وایده است.
درافغانستان چه میخواهد وبه کجا میرود.به نفع کی کار میکند ودر اخور کی غذا میخورد.اخیرا مقالاتی در رابطه به حزب می نویسد وبر مبنای شایعات گذشته ومطالب بی بنیاد واکاذیب خود ساخته پروگرام تبلیغاتی را علیه حزب ورهبران اغاز کرده است.
باید متذکر شویم که دولت شوروی باتمام توان خود در دوران قدرتش هرچه توانست تبلیغات کرد.مسعود ودولت ائتلافی اش در ده سال هرچه می توانست علیه حزب گفت ونوشت وپول مصرف کرد.
به خورد ترین فرماندهان وسر گروپهای حزب مبالغ هنگفت پول وقدرت ورتبه جنرالی میدا تا انرا به طرف خود جلب کند.اما حزب تاهنوز هست.
رهبرش هست. مردم ومنسوبین واعضای حز هستند واز حزب شان تابعیت می کنند . اگر درافغانستان شرایطی فراهم شود که بدون خوف وتشویش افراد بتوانند به فعالیتهای سیاسی بپردازند شما خواهیددید افراد حزب اسلامی به رهبری حکمتیار بیشترین فعالیتها را در عرصه های فرهنگی واجتماعی وسیاسی اگاهانه انجام خواهند داند.امروز افراد حزب از امنیت ملی میترسند که متهم به تروریست نشوند.که میشوند. از امریکائی ها وقوای خارجی میترسند که توسط جاسوسهایشان در ارگانهای سیاسی ودولتی مورد تهمت قرار نگیرند ودر یک حالت بی ارتباطی با حزب بسر میبرند. اما در یک شرایط ازاد که ستم سیاسی وحزبی وجود نداشته باشد واتباع افغانستان بخاطر عقاید وسوابق سیاسی مورد محکومیت قرار نگیرند انگاه افغانستان ممهمترین میدان امتحان هرفرد وهر حزب سیاسی
شده میتواند که لیاقت وشایستگی ودوستی خود را به اسلام وملت مجاهد وکشور افغانستان ثابت کنند.
تاانروز یاالله.کابلی

>>>   حکمت یار صاحب زنده باشی از مسافرت ها خسته نشده ای بیا وطن رفیق دست به دست هم بدهید کشور را آباد بسازید.
غنی زاده از ولایت تخار

>>>   از گلبیدین بعید نبود با امین همدست شود بهمان قسمیکه با تنی همدست شد چون همه قوم پرست بودند و هستند۰ گلبیدین یک بوقلمون سیاسی ویک ...سیاسی بوده و است۰ آقای امیر ارسلان لطفاً متوجه امنیت جانی خود باشید۰ گل بیدین یک قاتل و مفعول شناخته شده است و از روز اول مرتکب قتلها و کشتارهای واقعیت گویان شجاع علیه خودش شده است۰
آسمائی

>>>   نویسنده محترم بسیار دقیق از ائیتلافها وکنار آمدنهای آقای حکمتیار یاد آور شدید. که نمونه روشن ازاعمال وبرخوردهای حزب اسلامی که دررآس آن آقای حکمتیار ودسته های مثل محمودی ارغندیوال, سّباؤن, ....وغیره ها قراردارندچنین کنارآمدنهاوتفاهمات باگروپهای خوردوبزرگ قریوی وولایتی درزمانهای جنگهای تنضیمی ورقابتها بخاطر گرفتن قدرت در محلات وجمع آوری عشر از دهقانان مظلوم وبی دفاع افغان زیر نام کمک برای مجاهدین, همچنان بخاطر سرکوب , ترور وازبین بردن شخصیتهای وسران اقوام , معلمین , حتی روحانیون صادق به اسلام از جمله عمل کردهای آن میباشد. درعدم پابندی به تعهدات وسوگند خوردنهای شان در مکه معظمه که تمام رهبران محترم مجاهدین شاهد اند ودرمساجد قرا وقصبات افغانستان وغیره تعهدات وسوگند نامه های را که نموده اند وفورآ در چند متر خلاف آئین و.کرامت قرآن عظم یشان عمل کرده این همه از اعمل دکتورین حزب اسلامی , دیکتاتوریها, وهشت گرائی ودرنهایت اندیشه جنگ افروزی مرامی حزب اسلامی ورهبری موجود وقبلی آن تشکیل میدهد . باید مردم عزاب دیده کشور که بنا به قضایای فوق از اعمال حزب اسلامی ازخود در طول مبارزات که همیش قهرآمیز بوده رعایت نکرده و برضد تعهدات وقسم خوردنها به کشتار ملیونها انسان این سرزمین دست زده ودستش بخون ملت افغان آغوشته میباشد و بیشتر ازپیش تند روانه عمل کرده است که مورد اعتماد وباور اطفال درجامعه افغانی نمیباشد چه رسد که بزرگ سالان ویا جوانان به این قماش اعتماد وباورمند شوند.؟؟
مردم ما , جوانان وخواهران مادران ما اینرا بدانند که با رویکار آمدن حکمتیار ودارو دسته آن ملت آگاه وسربلند مقاومت را نابود میسازد. وچنان دیکتاتوری خشک ودکم غیر انسانی را بالای ملت فقیر وستمدیده ما روانماید که طالبان را فراموش خواهید کرد .زیرا خیلی سلمان نرم گیر وظالم پیشه میباشد. با احترام ن. ر. ز.

>>>   گلو و امین هردو مربوط پشتونهای قوم خروطی و از یک قوم هستند که در اصل مربوط به کوچیهای میباشند که بنام ناقلین در نقاط مختلف کشور زمین رایگان داده شده بودند۰ هردو جلاد، قدرت طلب، آدم کش، و ضد همه دیگران بوند۰ این ائتلاف دو قاتل کاملاً ممکن بود۰ شخص سوم معروف این خروطی ها که همه میشناسند همان سیاف میباشد که زمانی نزد امین در پلچری زندانی بود ولی با وجودیکه هزار ها بیگناه را امین و گروه جلادش کشت سیاف را بخاطر ارتباط قبیلوی خودشان زنده نگهداشتند۰
کابلی

>>>   او برادر! این یک دروغ شاخدار درست است، قبول! مگر ایتلاف همرای تنی، دوستم را خو منکر شده نمیتوانید؟!

>>>   اقای امیر ارسلان خان
اینطور که معلوم میشود شماهم درچور وچپاول سهم وحصه داری
که از حساب وحسابگر میترسی
برادر عزیزم حکمتیار بیاید یا نیا ید
خدا خو هست قبر خو هست حساب وکتاب روز قیامت خوهست
گیرم که خلق را به فریب تو فریفتی + با دست انتقام الهی چه میکنی
بیائید خودرا اصلاح کنیم
که حساب وکتاب بسیار سخت در پیش رو داریم
کل متاع دنیا کم وناچیز است
خدا از گناهان همه مسلمانان بگذرد
تگابی

>>>   شبنم رحیمی
خاطرت جمع باشد که اگر حکمتیار صاحبت بیاید اولین کاری که میکند بروی خودت تیزاب میپاشد۰
چرسولا

>>>   اقای داکتر برهان الدین عشقری شما که تا این اندازه به اقای حکمتیار عقیدت مند هستید چرا عشقری تخلص میکنید ؟ و چرا (ربانی) تخلص نه میکنید ؟ که حد اقل مردم ستم کشیده و بلا کشیده افغانستان که پنج سال متواتر خون شان با راکت های کور این شیاد تاریخ جاری بود بفهمند که حد اقل یک (ربانی ) دیگری هم هست و قوت قلب باشید برای تمام جواسیس و نماینده های ای اس ای پاکستان و دیگر غلامان حلقه به گوش شان .
برای شبنم جان از مکرویان !
شما فقط خود تان به خانه تشریف برده و از کوچه های پر از فساد مکرویان که بچه های شان همه (اودکو ) و دختر های شان (ارمغان ) و ( ایلیز) شده اند خود را نجات دهید خیر و خیریت است فقط خود تان حجاب را رعایت کنید و الی با این دعای تان یکبار دیگر همچو شما دختران پاک تینت یک بار دیگر از منازل پنجم و چهارم مکرویان خود را به خاطرنجات از تجاوز جنسی تفنگداران تفنگ به دست جناب حکمتیار به پائین خواهد انداختند
و قربانی این دعای شوم شما خواهد شدند خود را اصلاح کنید که اگر پاکستانی ها باز با تشریف اوری راکت یار صاحب تشریف اوردند وای به حال شما و امثال شما . زنده باد اسلام بدون ریا و بدون تعصب .

>>>   ارسلان ازجمله دل کفیده هاست که شاید چور یش بند شوه
افسوس به حال کسانیکه هنوز هم مثل ارسلان آغا بی خبر اند

>>>   جناب امين ارسلان شما وياران ... نمي توانيد محبوبيت حكمتيار را در جامعه افغاني بكاهيد حكمتيار با كمك خداوند ومردم افغانستان به صحنه ميايد وبا باند ... شما محاسبه خواهد نمود واين روز بعيد نيست وانشاء الله خداوند ياري كند تصفيه افغانستان از جنايتكاران وباند هاي مافيايي توسط حكمتيار صورت خواهد گرفت، تاريخ ثابت كرده نمي تواند كه خيانت ملي را انجام داده باشد وي يك مسلمان باتقوا وحقيقي است اين كه افراد كوتاه فكر نمي دانند وحكمتيار را را در قضايا مقصر ميدانند اكر عميق فكر كنند شايد خداوند آنها را هدايت نمايند وحقيقت را بدانند، من از نويسنده يك سوال دارم آيا براي كنترول حالات فعلي وخلاصي از ظلم مافيا وبدمعاشهاي فعلي كدام شخصيت ويا گروهی را درك داريد ويا ميخواهيد به شكل فعلی زندگي زلتبار را پيش ببريم.
شما بايد به حيث يك افغان مسلمان وغير متعصب فكر كنيد وعادت دايمي خويشرا ترك نماييد ونبايد شخصيت كشي كنيد،
والسلام
حق بين

>>>   شعری بیادم آمد بجواب ارسلان بدبخت !
به پای بردن جنازه ام مناز ای رقیب
که هنوز هم مرده یی من زنده یی ترا بار است
گفته اند که گوشت بسوزه ، بسوزه از دال کده خوب است ، به همگان معلوم است که حزب اسلامی افغانستان شمول است بطور مثال 35 جبهه خو تنها در سراسر افغانستان ا زبرادران شیعه دارد والحمدالله نخبگان همه اقوام افغانستان و حتی مسلمانان خارجی نیز عضویت این حزب پرافتخار را دارد و افراد و قوماندانان اش با نام نیکی در بین مردم خود در خارج و داخل و دولت و خارج دولت موجود اند .
که فکر کنم برای اثبات دروغ و چرندیات ارسلانک کافی باشد .
دکتور میر محمد هاشم احمدزی

>>>   هاهاهاهاهاهاا!
مه میگم خی چطو ای جنایت کار ده هیچ قانون جور نمیایه خی ایتو پیشینه سیاه داشته.
یک موضوع را مردم عزیز افغانستان بدانند اینکه انسانهای بی عقلی هم استند که از این نوع جنایت کاران پیروی کنند ( بی عقل ها همرای بی عقل ها جور میایند ) خو روزی خواهد رسید که این جنایت کار و همرا هانش توسط خداوند (ج) محکمه شود و آن روز زیاد دور نیست. صدای دول از دور خوش است بعضی ها به آوازه شنیده اند که این راکتیار خوب قاتل جنایتکار است ولی راکتیار را به درستی کسی میشناسد که یک عزیز خود را از دست داده باشد که راکتیار کشته باشد در هر خانه کابل یک غار در زیر زمین وجودداشت وقتی راکتیار راکت پرانی میکرد همه در آن پنهان میشد این بود قدرت و محبت راکتیار که به آن مینازید.
خوب به یاد دارم در شهرکابل از راکتها راکتیار صاحب فرار میکردیم در امتداد راه در یک عروسی راکت اصابت کرده بود همه غرق در خون بودند طفل، پیر ،زنها آیا ای کسانیکه خودرا به جمع مسلمان ها حساب میکنید چطور از یک جنایتکار حمایت میکنید اینرا شنیده اید که و قت پسر خلیفه دوم زنا کرد خود خلیفه اورا بدست خود دره زد مسلمانی خو به نام نمیشود
سعادت

>>>   به امیدی که نشر کنید:
اقای ارسلای :
کلمه جهاد یک کلمه واقعآ پاک است که در قران پاک ذکر گردیده است ولی افسوس که این ...ملی از این کلمه سو استفاده کرده و میلیون ها جوان افغانستان را شهید و علاوه از آن هزاران فامیل را به خون کشانیده است .
اگر ذکر از این شود که رهبران جهاد کرده اند واقعا اشتباه است نه کل باند نه کدو خاک سر کل رهبران از سیاف تا ربانی مسعود محقق دوستم فهیم و دیگر ادم کش ها و غارت گر های سرمایه های ملی را نیست نابود کرد و از ملا کور تا به گلو به دین که مردم را نیست نابود کرد
برادر عزیز همیشه یک طرفه قضاوت نکنید گل بی دین که جهاد نکرده است و واقعآ چهره منفور است ...جان هم والله کی جهاد کرده باشد غیر از این که چور کردند چپاول کردند دختر ها را ربوده اند و برای قدرت مردم بی گناه را کشتن
پس همینطوری که دیگر رهبران نیست و نابود شدند همین طور خدا کند که دیگر رهبران که ...استند نیست و نابود گردد
آب گرم سزای قروت اگر اینها خوب میکردند مثل توت واری توته توته نمیشدند
کابلی
کابل

>>>   بار ها مردم شنیده و کتاب ها منتشر شده که ایشان شخص مفعول بده اند.
آه بیوه و یتم شخص حکمتیار را گرفته ایشان هیچ گاه به قدرت نخواهند رسید و آرزوی شوم ایشان برآورده انشا الله نمیشود.
ایشان از همان آوان همیشه تند رو و یکه تاز بوده و خداوند ایشانرا همیشه ذلیل نگهداشته است.
انشا الله روزی حکمتیار مثل قارون خواهد شد.
با احترام
کابل

>>>   باعرض احترام به همه خواهران وبرادرانکه نظریات مثبت ومنفی خودرا پیرامون عملکرداحزاب،گروها، افرادواشخاص بخصوص جناب حکمتیار ارائه نمودند میخوهم همه شما وکافه امت اسلامی رامتوجه یک قضیه بسیارمهم بسازم اینکه بیایدعملکردهرگروه وهرشخص رابیدون درنظرداشت روابط گروهی، قومی نژادی، محلی ومنطقه ی ارتباط به شریعت مقدس اسلام بدهیم و بعدازآن درموردآن قضاوت نموده ردویا تآئیدنمایدوبرای هیچ کس اجازه ندهید که از احساسات پاک شمااستفاده نمایدشماخود دست به دست هم داده مسئولیت خودرادررا اعاده زنده گی اسلامی تآسیس دولت اسلامی به خرچ داده وقت گرانبهای خویش رادرگقت و شنود های بی اسا س مصرف نکنید.
سعد ازبدخشان.

>>>   اقاي ارسلان وامثال شان را تب شديد گرفته كه اگر حكمتيار بيايد پس اينقدر چوروچپاولي كه سال ها انجام داديم يكسره از دست ميرود مانند بلند منزل ها شهرك ها خانه هاي دوبي تجارت مواد مخدر .....

>>>   اقای ارسالان خان اگر خواهرشما در حجاب اسلامی و مادرشما قابل قدر باشد خرسند میگردید و یا میخواهد خواهر 16ساله شما در کوجه وبازار بخصوص دفترها یهود که بخاطر خراب نمودن نسل جوان تشکل شده میخواهید برهنه و تماشاگر داشته باشد و یا میخواهد مثلی دوستمی ها خواهرتان شهید گردد مثلی که از مکرویان دختر شانزده ساله خودرا رها کرد و یا میخواهید مثلی یک افغان در زیر چادر بی بی ها زنده گی نماید تو از افغانستان و مسلمان بوده نمیتوانی اگر میبودی باز چنین نظر منفی نمیداشتی
بابه کرخیل پنیجشیر بازارک

>>>   هرقدر که دروصف جناب حضرت راکتیار صاحب در فشانی کنی فایده نداره . چون افتاب به دو انگشت پنهان نمیشود . ازجانب دیگر فعلاً جای جناب موصوف را حضرت امیرالانتحاریون جهان آقای ملاعمر پرکرده وجای برای شان در بین قبیله سالاران باقی نمامده من نمیدانم جناب ایشان را کی ها دعوت کرده چرا اقوام غیر پشتون نمیخواهند حتا نام او بشنوند .
منتظر

>>>   گلبیدین یک مهره کاملآ هویدا و روشن است/ هرکس او را نشناسد مادر و خواهر خود را نمیشناسد.
همین اکنون تمامی افراد گلبیدین چه در حکومت و چه در اروپا و امریکا وپاکستان مصروف تبلیغ و خدمت گذاری به تمامی کشورهای نامبرده اند.
پس این گلبیدین با کدام افرادش مصروف جنگ و ستیزه جویی است؟؟

>>>   جناب بابه کرخیل معلوم میشود که طرف اصلی درگیر درجنگ های کابل را که روزانه چهارهزار راکت بالای کابل انداخت میکردند فراموش کرده اند ومعلوم میشود که خواهر ومادر ایشان درکمپ کچه گری همراه باغزاله جاوید ونازیه اقبال مشغول رقص وپایکوبی بودند واز اوضاع که امیرصاحب در کابل براه انداخته بودند بیخبر بودند
نعمت الله کندهاری

>>>   ازنظر بنده ديگر هيچ شخصي نميتواند تا بعد ازين فساد را ازافغانستان ازبين ببرد ويك حكومت قوي بسازد وهر حكومتي كه بيايد ازحكومت قبلي فاسد تر وريشخند تر خواهد بود. بگزاريد تاحكمتيار بيايد اگر ميخواهيد كه فساد ازين كشور محو ونابود شود ويك حكومت قوي ومردمي داشته باشيم پس غير از حزب اسلامي ديگر هيچ كس نميتواند تاچنين حكومتي ايجاد كند اگر ميتواند لطف نموده اسمش را بنويسيد
فايق

>>>   اقای بابه کرخیل خواهان برگشت به دورانی هستند که از اعضای زن خانواده خود که درپاکستان بودند وخدا میداند چه میکردند ولی خودشان مصروف پرتاب راکت بالای کابل بودند. حکمتیاریک جنایت کار جنگی وجایش در لاهه است
امرالله جاوید

>>>   یگانه امتیاز گلبدین حکمتیار نسبت به این علقه بگوشان و دزدان اینست که اقایی حکمتیار توانی رهبری کشور را دارد اما اینها نی.

>>>   مه فکر میکنم که ای ارسلان خان به اندازه کافی جواب داده شد :
زیرا او نمی دانست بیچاره که حکمتیار صاحب در سراسر جهان و افغانستان طرفدار دارد و جالب اینکه طرفدار های که بخاطر چوکی و پول ویا قوم و لسان گردش جمع نشده بلکه ، معیار فقط اخلاص او نسبت به اسلام عزیز است .
برادر محترم بابه کرخیل را باید بگویم که شما اخلاق حزبی ندارید و کوشش نکنید با چرندیات تان نام حزبی ها و یا طرفداران انجنیر صاحب را نام زده کنید .
واگر احیانا باشید هم ، لطفااز اخلاق و اداب دور نشوید ، خواهر و مادر ارسلان جان هم خواهر و مادر ماوشماست که بهیج وجه نباید به کسی بد گفت ورنه از دایره اخلاق خارج میشوید .
انجنیر فضل احمد غنی زاده

>>>   سلام به همه عزیزان واقیعت بین:
ابرازنظرو مشوره دهی اغلبآ جنبه های اصلاحی را در یک جامعه دارد و هر انسان باخرد آنرا بید بپذیرد، مثلآ در
مقابل هرعمل خوب وبد عکس العمل آن وجود دارد پس انسانهای بادرک بخاطر خواستهایشان ناموس را وسیله
نپنداشته و تحقیر نمینمایند
بآحترام
ش،ن،نورین

>>>   خداوند این سیامار بدبخت را هرگز به کابل نیاورد
شبنم رحیمی معلمه کودکستان مکرویان

>>>   آقای بابه کرخیل....شما تا به کی می خواهید مثل یک حیوان زندگی کنید؟؟؟ با وصف این همه تکنالوژی و پیشرفت شما هنوز هم افکار دور از انسانیت دارید ؟؟؟تا به کی شما معنی اسلام را نمیدانید؟؟

>>>   سلام.
این اقای سعادت نام که خود را تیکه دار عقل حساب کرده ومثلیکه عقل اواز پاچه های پاهایش سر کرده ونمیداند دران روزهای راکتباران وحملا ت ملیشه دوستم وشورای نظار از کوه تلویزیون کدام ادم عاقل از جنس سعادت خان به فکر عروسی وگرفتن مراسم عروسی بود که مورد اثابت راکت واقع شود .گویا عقل دروغساز این سعادت شقی به اییتجا نرسیده وفی البداهه دروغی ساخته که با عقل جور در نماید.اینکه دروغگو حافظه ندارد ونیز فاقد وشعور هم میباشد واقای سعادت بااین قلم فرسائی شان سند بی عقلی شانرا امضا کردند.
ونیز در مورد کشتنهای حکمتیار باید گفت:حکمتیار در جنگی که درسال چهل ونه در پوهنتون کابل بین مسلمالنها وشعل ای ها واقع شد مرده شعله ای شاکررابه حکمتیار یار نسبت دادند وبه همین جرم اورا به زندان انداختند.بعد در دوران داوود هم که مسلمانان علیه او قیام کردن داوود ودولت او ومطبوعات ورسانه های دولتی مسئولیت را به حکمتیار حواله کردند.
بعدتر مسئله قتل خرم پیش امد واین مسئله نیز به گردن حکمتیار افتاد از طرف دولت وقت.بعد از کودتای خلق وپرچم تا دوران جهاد هم قتل ونابودی دشمنان وطن واسلام وروسهای تجاوزگر تا دوران فرار روسها به عهده حکمتیار بود.بعد از سقوط نجیب ودوران جنگهای د اخلی قدرت یک جانب شورای نظار بود ودر جانب دیگر سایر احزاب سیاسی جهاد ی.مسعود قبل از ورود به کابل ائتلافی را تشکیل داد از دوستم وسید کیان وحزب وحدت وببرک کارمل وجلسه ان در جبل اسراج در فرقه دو برگزارومنعقد گردید.
درین جنگها ابتدا مواضع مورد استقرارقوتهای حزب اسلامی در کابل ازطرف ملیشیای دوستم وشورای نظار مورد حملات شدید قرار گرفت وبا خروج حز ب از کابل جنگ ادامه یافت.
یکسال بعد حدود جنگ از حزب ومسعود به سایر گروه ها نیز کشیده شد.
شورای نظار با هم پیمانان خود دربرخی نواحی کابل داخل اقدامات مسلحانه نظامی شد.شورای نظار بالای مواضع هم پیمانش حزب وحدت در نواحی افشار حمله کرد وجنایتهای سنگین وحولناکی بوقوع پیوست.درین جنگها بود که میخ کوبیدن در کله بریدن سینه زن ونگهداری زنان در قراگاه های نظامی برای استفاده جنسی همگانی انها بصور تکاملا برهنه وغیره به سر زبانها افتاد ووارد ادبیات مردم کابل شد.
حرکت اسلامی به دو پارچه تقسیم شد وهر جناح بین خود در گیر شدند.
عبدالعلی مزاری رهبر وقت حزب وحدت در یک بیانیه که متن ان در کتابی بچاب رسیده میگوید ما درکابل تا قبل از ورود طالبان با دولت مسعود بیش از سی وسه برخورد مساحانه داشته ایم.همینطور قوای دوستم در جنگهای متعدد باافراد شورای نظار در کابل اشتراک داشت حتی قبل از حمله عمومی شورای هماهنگی.بین افراد پنجشیری مسعود وربانی بدخشانی نیز چند برخورد پیش امد وتلفاتی در برداشت.حالا این اقای عقلمند سعادت همه این جنگها را بدوش حزب اسلامی می اندازد ومسئول ان حکمتیاررا قلمداد میکند.
زهی عقل داری .اگر شما اندکی عقل می داشتید می دانستید که مسئول قتلهای کابل همه جناحهای درگیر در طی مدت جنگهای داخلی بوده واست.اگر حکمتیار راکت زد مسعود لونار زد بمباران کرد وتوپهای اوبوس ان بااتش دوامدار مناطق مختلف کابل را که در دست مخالفین او بود زیر اتش قرار میداد.
تانگهای بالا کرده در کوه تلویزیون نواحی تحت اشراف را همواره هدف قرار میداد.وبسیاری از ریاستهای امنیت ملی مثل ریاست پنج در دارالامان واز سفارت روسیه هاوان بالای مناطق مسکونی می انداخت وهدف قرارمیداد.ایاازین همه اسلحه وفیر واتش هیچ تلفاتی بجا نمانده است.
ایا معقول ومنطقی است که همه مرده های کابل رامقتول فیرهای حکمتیار بدانیم.کمی فکر کنید وازان عقلیکه مدعی داشتن ان هستید کار بگیرید وبسنجید وببینید نتجه ان چیست؟امید است کاربرد عقل را دانسته باشید.
مظلوم.

>>>   سلام برهمه :اقاي ارسلان كاملا درست گفته است ايا فاتل 65000 شهروندان كابل مرديكه شب انسان نكشد خوابش نميبرد اين شخص ديگران را محكمه ميكند بياييد صادقانه قضاوت كنيد شما مطمئن باشيد اگرهمين چند نفر كه دوركرزي اند دورشوند ديگرنام اين حزب بدنام نخواهيدشنيد چون كرزي دال چتلستان خورده واعضاي اين گروه را نگهداشته است...
داكتر صميم

>>>   برادر ها من منحيث يك افغان تآييد ميكنم كه آغا ارسلان بسيار تحليل خوب كرده است هيچ كدام دروغ بي اساس و مبالغه نميباشد كه تمام ملت افغانستان شاهد هستند و ديگر حاجت به دفاع و گلو پاره كردن يك تعداد نيست حكمتيار محبوب است و چي است و چنان است به گفته ضربالمثل معروف كه چيز كه عيان است چي حاجت به بيان است.
كاظم از بدخشان

>>>   اقای گل ببو جان راکت یار باز خیال کدام جنایت را داری.

>>>   به داکتر صمیم نام. لطفا کمی وجدان داشته باشید. واین همه سفاهت ودروغگوئی را حداقل بخاطر نام داکتریکه بالایتان گذاشته اید کنار بگذارید. من خوب بیاددارم دوسال قبل صدیق چکری که سر پرست وزارت حج واوقاف بود در یک نشست تلویزیونی در هفت ثور که از نماینده کمونیستها همین عدد شصت وپنجهزار در جنگهای کابل ذکر شد .
چکری گفت من شخصا در دوران جنگ وزیر اطلاعات وفرهنگ بودم وتمام امار مربوط به تلفات وجنگها که دررسانه ها نشر می از نظر من می گذشت .
تمام تعدا واقعی تلفات از حدود سه هراز وپنجصد نفر تجاوز نمیکرد.اما کمونیستها بان پیشینه حکوت مردم کش وجنایتکمار شان برای انحراف افکار عامه این عدد را سر زبانها انداختند که گویا در جنگهای داخلی بین مجاهدین این قدر ادم به قتل رسیده درحالیکه تعداد ان اندازه نبوده است .
حالا ببینیم در تمام دوران جنگها که بین جناح های مختلف ودر مناطق مختلف صورت گرفت وتلفات هم داشته ایا می شود همه را به حکمتیار نسبت داد؟درین تعداد سهم مسعود به عنوان یکطرف در تمام جنگهاباهمه جناح ها -سهم حزب وحدت -سهم دوستم وملیشه های مربوط-سهم قوتهای بازمانده از رژیم نجیب تحت فرماندهی جنرالهای کمونیست مثل نبی عظیمی قوماندان گارنیزیون کابل واصف دلاور لوی درستیز وسهم حزب اسلامی وحکمتیار.
بنابرین ادعای قتل یک عدد نادرست به یکطرف درگیری ها اصلا قابل قبول بوده نمیتواند.واین جز اداعی دروغین یک تعداد افراد مغرض تهمتگر بوده نمیتواند.
جمال از چهاردهی کابل

>>>   سرتانه به درد نیارین بیادره بی فایده اس. کارخودتانه بکنین! دهقان

>>>   جمال چهاردهی !
ازنظر که دیدی معلوم میشود که دست تو هم درخون 65 هزار کابلی که درجریان جنگ های شما بدبختان شهید شده الوده است روزقیامت دست خونبار شهیدان درگریبان شما سنگدلان و خفاشان کور دل خواهد بود نفرین خداوند بر تمام کسانیکه دست شان به خون بیگناهان الوده است
زلمی چهاردهی

>>>   حجاب اسلامی و اسلام را به حکمتیار چه ارتباط؟ حکمتیار که تیکه دار اسلام نیست۰ او خودش یک جانی و آدم کش است که هزار ها مسلمان را زیر راکت هایش کشت۰
کابورا

>>>   برادران مسلمان افغانستان! بعد از وحدت در محور و قرآن و سنت، هوشیار باشید و دیگران فرصت ظلم و جنایت به امثال حکمتیار ... ندهید، او بود که کابل را به خاک و خون کشید و صدها هموطن خود در شهر کابل را به قتل رساندن. حکمتیار همان خونخواری است که در کنار طالبان جنایتکار قرا گرفت و حال که از مغاره نشینی خسته شده و با این بهانه میخواهد دوباره به کاخ کابل قدم شومش را بگذارد.
هموطن شما

>>>   اين پروپاگند ها به نظر بنده هيچ كاري نخواهد به پيش ببرد. اقاي حكمتيار شخص مورد پسند اكثر مردم كشورمان است ودر آينده درسطح رهبري كشور اسلامي مان نايل مي آيد.

>>>   آقای غنی زاده: حیف به نام و تخلص ات که 30 سانتی متر جای را روی صفحه کاغذ اشغال میکند و صد حیف که تو کله پوک در دانشگاه رفتی و به اصطلاح انجنیر فارغ شدی و تاهنوز تمیز خوب و بدرا کرده نمیتوانی.
براساس کدام منطق از راکتیار این شخص ...که همانند ی جز امیرالانتحاریون ملا عمر ندارد، حمایت میکنید؟ به خود بیا و از یاوه گویی هایت دست بردار. راکتیار را همه می شناسند و از وی نفرت دارند. گفته میتوانیم که نه تنها از راکتیار بل از تمام این جنایتکاران جنگی: امیر القاتلین و الانتحاریون، سیاف، کرزی، تنی، گلابزوی، خلیلی، ربانی، محقق، دوستم، قانونی و غیره وغیره. امروز بر همگان ثابت شده است که اینها جز نوشیدن خون ملت کدام آرمانی دیگری ندارند و همه عروسک های اجنبی ها استند. اگر خودت را در ظاهر و برای عوام فریبی مثل بادارت راکتیار پیرو دین اسلام میدانی، اولاً ببین که کشتن یک انسان بیگناه قابل بخشش وتوجیه است ؟ چه رسد باین که ده ها هزار انسان که بدون هیچگونه جرمی از سوی این سیه دل، متعصب،دد صفت کشته شدند.
شاید همه جنایات راکتیار ازنظر تو قابل بخشش باشد ویاهم هیچ جرم پنداشته نشود چون تو خود همدست وی میباشی اما برای ملت هرگز قابل بخشش نیست و از خاطره های هایشان نام منفور راکتیار و سایر ...هرگز زدوده نخواهدشد.
حقگو

>>>   امریکایی ها هم عجب چال بازیهای با این اولادهای بیفرهنگ گل بیدینی خود میکنند.
ازیکطرف همه آنها را از الف تا یا بنام دموکرات و حلقه به گوش به کابل در ارگ آورده و از سوی دیگر گلی بیدین سر دسته آنها را به زنجیر روز مبادا بسته و به مردم اوغانستان هوشدار میدهند که -
او مردم اگر بر ضد ما یعنی امریکاییها رزمیدید - یک ...زنجیری خویشرا به میدان آورده و به او فرمان قتل عام را صادر میکنم.
در حالیکه همه ای این بیدینهای لا مذهب از معاونین گل بیدین مانند ناقاضی امین وقاد -وحید سباوون کوچی خروت- ارغندیول ریش گرفته تا کریم خرم وردک - پاروق زردک- عمرداودزی آمر جیب خرجی ارگ و گلبیدینیها وغیره وغیره حرف اول حکومت امریکایی - قبیلوی بدوی قرن حجر را به پیش میبرند.

>>>   خواهر یابرادری اظهار نموده اند که ظرفدار حکومت 100% اسلامی میباشند. اگر منظور شان "حکومت های اسلامی" بعد از امدن "مجاهدین" باشد درانصورت این حرف مرا بشنوید:
" به لحاظ خدا ، اوقتی کمتر از 100% چنین بودند خدا به لطف خویش از 100% شان ما را نگاه کند"!!!!!

>>>   گلبدین به هرکسی اییتلاف میکند شرط اینست که اگر کسی بخواهد با او اییتلاف کند. استاد ربانی و احمدشاه مسعود را چطور فریب داد و با انها اییتلاف کرد و بالاخره همه انها را ازبیخ و بنیاد ریشه کن نمودند. وقتیکه خودش صدر اعظم شد در مسجد پل خشتي در خطبه نماز جمعه بيانيه ميداد و گفت که ای مردم بی دفاع کابل شما چه گناه کرده اید که طالبان شمارا هدف راکت های کور خود قرار میدهد. ولی این از یادش رفته بود که یک هفته قبل راکت های تو گلبدین که می امد مردم کابل چه گناه کرده بود. خداوند مردم افغانستان را ازچنگ همه ظالمان مانند ګلبدين و امثال ان نګاه كند و خداوند اين شرانداز ها را به پيكر اعمال شوم شان برساند (امين).
شمل هوتك

>>>   آفرنیت گلبدالدین خان خوب خدمت میکنی
ازبرای قتل مردم باز ایمت میکنی - به همگان معلوم است که حکمتیار از پوهنحی انجینری دیپارتیمنت خراب کاری فارغ التحصیل گردیده است او یک غلام حلقه به گوش است
محبوب از کابل

>>>   سلام. من به دعای زلمی از چهاردهی امین میگویم.در قبال نظر داکتر صمیم نام به اعتباتر اینکه من هم فردی از جامعه افغانستان وشهر کابل هستم در قبال دروغ شاخداری که به حکت یار نسبت داد نظر تردیدم را نوشتم. اصلا شما ویا هر شخص دیگری سند ومدرک قابل قبول وتردید نا پذیری در قبال عدد شصت وپنجهزار تلفات جنگهای کابل ارائیه بذترید تا یقین حاصل شود. وبدع از ثبوت اتهام وعدد مذکور به محاکمه مجرمین بپر دازیم.بیان یک عدد نامعلوم وفاقد دلیل وثبوت نمیتوان کسی را متهم ومجرم دانست ومحاکمه کرد.
جمال از چهاردهی

>>>   محترم محبوب
گلو از همان دیپارتیمنت خراب کاری دانشکده انجینری هم فارغ التحصیل شده نتوانست بلکه به علت بد اخلاقی اخراج و بعد از قتل یک محصل دیگر در تشناب دانشگاه از مُلک فرار و تا بحال در خدمت پاکستان قرار گرفت۰ او بعداً انجنیری خود را در رشته خرابکاری و پرتاب راکت از پوهنتون شمشتو پاکستان بزور تیزاب دریافت نمود۰
کابورا

>>>   الحمدالله حكمتيار شخصيتي است كه در اين عصر و زمان در اسلاميت ، انسانيت ، و در سياست ثاني و بديل ندارد تا با ديگران مقايسه گردد زيرا محدوده ي جغرافيايي افغانستان هميشه و همه وقت مديون و مجذوب مجاهدين و ملت هاي اين سرزمين شده است.
شاكر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است