در نامه ملاعمر به کاخ سفید:
درخواست رهایی زندانیان طالب از گوانتانامو
رهبر گروه طالبان با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید ضمن استقبال از مذاکرات صلح، خواستار آزادی زندانیان این گروه شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۰/۱۱/۱۵ کد خبر: 32284 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ملاعمر، رهبر گروه طالبان با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید ضمن استقبال از مذاکرات صلح ، خواستار آزادی زندانیان این گروه شده است.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش نشود به رویترز گفته است که این نامه در ماه ژوئیه 2011 به کاخ سفید ارسال شده اما امضا ندارد.

وی تصریح کرد؛ مقامات کاخ سفید در حال حاضر در مورد این نامه تحقیق می‌کنند تا مشخص شود که از سوی ملا عمر ارسال شده است یا خیر.

در این نامه ضمن استقبال از مذاکرات صلح افغانستان، آزادی زندانیان طالبان از زندان‌های آمریکایی درخواست شده است.

این مقام آمریکایی افزوده است که تاکنون پیام‌های زیادی که گفته می‌شود، توسط مقامات ارشد گروه طالبان ارسال شده به کاخ سفید رسیده؛ چنانچه این نامه از سوی رهبر طالبان باشد، برای آمریکا که در تلاش پایان دادن به جنگ افغانستان است، بسیار اهمیت دارد.

این در حالی است که مذاکرات آمریکا با طالبان که محور آن را ایجاد دفتر برای این گروه در قطر و آزادی شماری از زندانیان طالبان از زندان گوانتانامو تشکیل می داد از مدتها به این سو ادامه دارد.

با وجود آن که طالبان با انتشار بیانیه رسمی، مذاکرات خود با آمریکا را مورد تأیید قرار داد اما بر ادامه جنگ علیه نیروهای خارجی تأکید کرد.

اینکه طالبان واقعاً می خواهند تا در گفتگوهای صلح شرکت کنند و یا این که تنها خواهان رهایی زندانیان خود هستند، تا هنوز مشخص نیست.

رویترز همچنان می نویسد؛ این روشن نیست که نامه پارسال ملا محمد عمر، بالای تلاشهای صلح که از سوی مارک گراسمن، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان به پیش برده می شود، چه تاثیری خواهد داشت.

مقامات اداره اوباما می گویند آنها تردید دارند که این نامه توسط ملا محمد عمر نوشته شده باشد زیرا در آن امضا دیده نمی شود.

به گفته آنها، با این همه، مسایلی در نامه تذکر یافته که در گذشته ها، نماینده های طالبان و یا مذاکره کننده های این گروه، به امریکا گفته بودند.

مقامات ایالات متحده می گویند که روی انتقال زندانیان طالبان توافق نکرده اند.

هر چند انتقال احتمالی پنج زندانی بلندرتبه طالبان، از سوی مقامات ایالات متحده به عنوان یک اقدام اعتماد سازی خوانده شده است که بر اساس آن راه برای مذاکرات صلح و پایان جنگ ده ساله در افغانستان هموار گردد. اما کاخ سفید با مخالفت اعضای کانگرس امریکا روبرو است.

اعضای کانگرس می گویند که طالبان در گفتگو ها قابل اعتماد نیستند و به باور آنها، پس از رهایی رهبران طالبان از زندان، این گروه دوباره مشغول جنگ خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ا د ب گاه محبت ناز شوخی بر نمیدارد
سری موی گر اینجا خم شوی بشکن کلاه انجا
طالب شکست خورده بقول اوبا ما نا مه مینویسد وپیشنهاد ودرخواست مینماید پیروز از جنگ وقهرمان میدان جنگ موضوع را زیر بر رسی دارد بچه عبدالاحد خان من سر در نمی اورم تو ره والله راست بگو اصل گپ چه است؟موضوع به همین سادگی است ویا زیر کاسه ها نیم کاسه ای ها نهفته است ؟ اگرمیدانی ونمیگوی گردت بسته میشودواگر نمیدانی باید بدانی که ندانست عیب بزرگ است چون امروزه خواه به زر وخواه به رضا کلان ملت هستی ومسئولیت ملت به دوش خودت افتیده اخر این ناموس ملیست به خاکش نبری ... به دل چاکش نبری
اگر از من کسی سئوال کند میگویم این همه مسابقات دوستانه وتمرین ها وتطبیقات هم پیمان های بیش نیست وانچه میگذرد وما شاهد ان هستیم مانور های رفیقانه وعوام فریبانه است تا خود ابرومندانه اینجا راتک نموده وهم رزمانشان را قهرمانانه به سلطنت بنشانند اینکه کانگریس مین ها تشویش دا رند طالب ها پس از رهای همرزمانشان دوباره وارد جنگ میشود تازه به بی باوری ما می افزاید گویا یک ابر قدرت جهانی میترسد با اضافه شدن ده ویا بیست طالب معا دله جنگ بهم میخورد بعد طا لب دنیا را فتح میکند بنازم همت داکتر نجیب را که همه مجاهدین وقت وهمه همین طالب ها و القاعده با تمام کش وفش ونیروهای پاکستان به لباس مجا هدین جنگ علان شده واشکارا را در جلال اباد به راه انداختند ولی موصوف خم به ابرو نیاورد وانها را به شکست فاضح وادار نمود وباز هزار بار بنازم همت مسعود را که نه امکانت کافی مانند داکتر نجیب داشت ونه هم حمایت وپشتیبانی کدام دولت را ولی بیشتر ازده سل در مقابل هم این نیرو های متذکره مقا ومت نمود تا جان به جان افرین تسلیم کرد تسلیم هیچ گونه پیشنهاد های معارضین ومعاندین نگردید وحتی زندانی های طالب راهم رها میکرد ومیگفت برو دوباره با ما بجنگ بامید انروز که همه دسایس افشاگردد

>>>   اگر زندانیان طالبان از گوانتا نامو ازاد شود طالب همان است که بود هیچ تغیر در مفکوره طالب ایجاد نمیشود . تغیرات در سنگ می اید اما در مفکوره طالب نی !!
باید این اسیران طالب از قندهار و کابل را هم به همانجا روان میکرد شما دیدید که چطور با نیرنگ فراری دادند.

>>>   این طالبان باید به اعدام محکوم شوند نه اینکه آنهارا از زندان گوانتاناموازادسازند.
نقوی

>>>   اول اينكه مردم افغانستان به نام ملاعمر تاهنوز كسي را نديده اند ونه آوازش را شنيده اند ما مردم افغانستان به اين باور هستيم كه اصلا ملاعمري وجود ندارد ونداشته اگر ميداشت يكبار خودرا مانند مرد به مردم افغانستان وجهان نشان ميداد حتي اگر زن هم ميبود اين كار را ميكرد اما به فكر اغلب كه ملاعمر كدام اسراييلي يهودي تبار يا پنجابي پاكستاني است كه گروه طالبان وآي اس آي نميخواهد كسي ملاعمر نام را ببيند وشايد هيچگاه مردم افغانستان ايشان را هم نبينند مردم افغانستان وجهان فقط ميتوانند يك عكس فوري يك ديوانه كه فعلا درپرده هاي تلويزيون ها نشان داده ميشود را ديده وملاعمر قبول كنند اصلا ملاعمر نه به زبان پشتو ونه به زبان فارسي صحبت كرده نميتواند هركسي كه هست افغان نيست زيرا نه درمسجد ديده شده ونه درمحفل تاهنوز اورا كسي ديده پس فكر كنيم چنين يك شخص كر گنگ بيسواد بدقواره رييس جمهور افغانستان شود خداي ناخواسته باز هم ميگم خداي ناخواسته پس فكر ميكنيد كه از افغانستان چه جور خواهد شد. مه خو فكر ميكنم كه چند وقت بعد شايد يك آوازه شود كه ملاعمر كشته شد و بجاي آن ملا متوكل ويا ملاضعيف ويا يك ملاي ديگر كه از تلويزيون وعكس گرفتن نميترسد روي كار شود ديدار مردم افغانستان باملاعمربماند به روز آخرت وهيچگاهي ما مردم ملاعمر را ديده نتوانيم قسميكه درين 20 سال نديديم وپت شده وياد ملاعمر باقي بماند بايك عكس فوري ودرآينده نزديك طالب ها هم طالبان دسكو ونكتايي دار ودريشي پوش و طالباني كه نشستن بالاي ميز وچوكي را بدانند روي كار آيند وملاعمر براي هميش بايك عكس فوري اش دفن تاريخ گردد اين يك پيش بيني نه بلكه يك واقعيت است وهمين كار شدني است دوم اينكه قصر سفيد گفته مه ما تحقيق ميكنيم كه اين نامه واقعا از ملاعمر وطالبان است يانه بايد گفت كه ملا صاحب عمر يك بيسواد محض است كه اگر الف برابر پايه برق هم باشد نميتواند آنرا بخواند امريكا تحقيق كند ميداند كه اين خط در پاكستان وتوسط آي اس آي نوشته شده
طالب شناس

>>>   باید اعدام شوند ، نه آزاد ، چه تضمینی وجود دارد که دست از مخالفت با دولت بردارند، همین اکنون هم طالبانی که دولت پیوستند چه تضمینی وجود دارد که پس به مخالفت نپردازند
( م . ص )

>>>   اولا خاک برسر آن افغانی که حاضر است برادر مسلمانش در زندانهای جهنمی کفار بسر برد . ثانیا ملا عمر وجود دارد و در زمان حکومت طالبان در قندهار بسیاری از مردم آنرا ملاقات نمودند و یک افغانی الاصل میباشد . ثالثا این تصویر که رسانه ها بجای تصویر ملا عمر استفاده میکنند بهتر است که استفاده نکنند و تمام این مدت مردم را با این عکس دروغین فریب دادند و آن تصویر مربوط شخص دیگری است.

>>>   طالبان بازمیخواهدآب راخوب گیل آلودساخته ماهی بگیرند
به نظری من اگرآن گرگانی درنده اگررهاشوند بازامان آصااست و امان دول
مثل اینکه گرگ راباخودچوپان کنی ؟

>>>   اوبرادربازچه نیرنگی است که مخالفین اسلام بیادی خرمنه آتش مزن میدهد . خداازریاست امریکانجات بدهد....

>>>   بجواب برادر كه خود را طالب شناس معرفي نموده است دانش و لياقت در قيافه و جواني نميباشد چي فرق ميكند كه عكس فوري باشد و يا رنگه و شما گفته ايد كه ملا عمر بيسواد شما آيا كدام دليل داريد كه ملا عمر بيسواد است يا خير خواهشمنديم كه ديگر در تبلغات كمي انصاف نمايد.
سليم از بغلان

>>>   زیاد گپ نمیزنم منیحیث یک افغان پیام واضیح برای طالب صفت ها دارم اگر طالب میخواهید لطف نموده پیش بادارخود کویته وآنطرف مرز بروین افغانستان دیگه جای طالب وطالب صفتان نیست
م ح چ

>>>   سليم خان بغلاني تاهنوز كدام رهبري را سراغ داريد كه از مردم وملت خود پت شود آيا ملاعمر از حكمتيار كرده شخص مهم است آيا ملا عمر از اسامه كرده شخص مهم است همه ميدانيم كه نيست حكمتيار صد ها بار درجمع صد ها هزار افغان سخنراني كرده وميكرد وتاهنوز كه مانند ملاعمر مخفي است اما از طريق فلم وويديو بامردم هميشه درتماس است وهمچنان اسامه هميشه مصاحبه هاي ويديويي وصوتي هر چند ماهي ميداشتند ولي ملاعمر از زمان ظهور طالبان تا امروز حتي وقتيكه در كابل حاكميت داشتند خودرا از مردم پت وپنهان ميكرد دليل پت شدن ملاعمر از مردم ژورنالست ها مطبوعات تلويزيون حتي راديو ها را شما درچه ميبينيد خود جواب دهيد. ملاعمر را حتي تاهنوز كسي در مسجد نديده كه نماز خوانده باشد نه دركدام محفل ملي افغانستان ياكدام محفل اسلامي سخنراني كرده باشد من به اين دلايل گفته ميتوانم كه يا اصلا ملاعمري وجود ندارد اگر دارد افغان نيست فرض كنيم اگر افغان هم باشد بيسواد است وقابليت گپ زدن وسخنراني را ندارد به اين دلايل گفته ميتوانيم كه آي اس آي (پدر طالب) هيچگاه نخواهد گزاشت تا ملاعمر دربرابر مردم ومطبوعات قرار گيرد زيرا اگر مردم افغانستان ملاعمررا ببينند صد فيصد مطمن هستم كه ديگر كسي نه نام طالب را ميگيرد ونه از طالب حمايت ميكند. زيرا تاجاييكه مردم افغانستان ميدانند ملاعمر نه عالم است ونه ملا بلكه يك قاچاقبر بسيار بزرگ مواد مخدر درسطح آسيا است با يك باند مافيايي. ملاعمررا حتي مردمان قندهار هلمند زابل و اروزگان نديده اند چه حاجت به ولايات شمال وكابل وشرق وغرب افغانستان. حال شما خود قضاوت كنيد كه به اميري مانند ملاعمركه از مردم پت شود بيعت از نظر اسلام جايز است؟؟
طالب شناس

>>>   ملا عمر اگر یک سنگ هم باشد تحریک اوشانرا به حیث رهبر تعین نموده ونسبت به کسانیکه هر روز قیافه شان درتلویزیونها نمایان میگردد قاطع تر وباهدف تر است .

>>>   بجواب طالب شناس بايد اضافه شود كه اصلا شما جناب نه سيواداري نه بصيرت ؟ ملاعمر شخص مجهول هويت نيست بلكه أميرالمؤمنين مسلمانهااست شخص عالم است بزبانهاي بشتو وفارسي صحبت ميكند وبيشتري مردم افغانستان وي راازنزديك ديده ومصاحبهاي وي رابزبان بشتو ازراديو بي بي سي شنيده شده وي از ولايت روزكان است بقوم هوتك است ودرتاريخ افغانستان مردقهرمان است مردبوط شكن است وتمام كفاردنيا ازوي درهراس است وي خادم دين رسول الله است وخادم مسلمانهااست وخدوند دوباره برسراقتيدار بياورد أمين ثم أمين . بااحترام بغلاني ازدبي

>>>   سليم خان بغلاني تاهنوز كدام رهبري را سراغ داريد كه از مردم وملت خود پت شود آيا ملاعمر از حكمتيار كرده شخص مهم است آيا ملا عمر از اسامه كرده شخص مهم است همه ميدانيم كه نيست حكمتيار صد ها بار درجمع صد ها هزار افغان سخنراني كرده وميكرد وتاهنوز كه مانند ملاعمر مخفي است اما از طريق فلم وويديو بامردم هميشه درتماس است وهمچنان اسامه هميشه مصاحبه هاي ويديويي وصوتي هر چند ماهي ميداشتند ولي ملاعمر از زمان ظهور طالبان تا امروز حتي وقتيكه در كابل حاكميت داشتند خودرا از مردم پت وپنهان ميكرد دليل پت شدن ملاعمر از مردم ژورنالست ها مطبوعات تلويزيون حتي راديو ها را شما درچه ميبينيد خود جواب دهيد. ملاعمر را حتي تاهنوز كسي در مسجد نديده كه نماز خوانده باشد نه دركدام محفل ملي افغانستان ياكدام محفل اسلامي سخنراني كرده باشد من به اين دلايل گفته ميتوانم كه يا اصلا ملاعمري وجود ندارد اگر دارد افغان نيست فرض كنيم اگر افغان هم باشد بيسواد است وقابليت گپ زدن وسخنراني را ندارد به اين دلايل گفته ميتوانيم كه آي اس آي (پدر طالب) هيچگاه نخواهد گزاشت تا ملاعمر دربرابر مردم ومطبوعات قرار گيرد زيرا اگر مردم افغانستان ملاعمررا ببينند صد فيصد مطمن هستم كه ديگر كسي نه نام طالب را ميگيرد ونه از طالب حمايت ميكند. زيرا تاجاييكه مردم افغانستان ميدانند ملاعمر نه عالم است ونه ملا بلكه يك قاچاقبر بسيار بزرگ مواد مخدر درسطح آسيا است با يك باند مافيايي. ملاعمررا حتي مردمان قندهار هلمند زابل و اروزگان نديده اند چه حاجت به ولايات شمال وكابل وشرق وغرب افغانستان. حال شما خود قضاوت كنيد كه به اميري مانند ملاعمركه از مردم پت شود بيعت از نظر اسلام جايز است؟؟
طالب شناس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است