پاکستان میزبان سران افغانستان و ایران
پاکستان نگران است که در مذاکرات قطر به حاشیه رانده شده است و طالبان به سوی بادار اصلی شان یعنی آمریکا روان هستند و در میان نقش پاکستان به عنوان میانجی کمرنگ شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۹    ۱۳۹۰/۱۱/۲۲ کد خبر: 32556 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper) اسلام آباد هفته آینده میزبان یک کانفرانس سران افغانستان و ایران خواهد بود که هدف آن مبارزه با تروریزم عنوان شده است.

وزارتخارجه پاکستان اعلام کرده است که این کانفرانس دو روز بطول می انجامد و در این کانفرانس حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان و محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران شرکت می کنند.

این همایش زمانی صورت می گیرد که پاکستان احساس کرده که دیگر از اهرمی بنام طالبان بطور گسترده نمی تواند برای نفوذ در افغنانستان استفاده کند و لازم است تا در نشستی بازهم مانند گذشته حامد کرزی رییس جمهور افغانستان را فریب داده توجه مسولان افغانستان را به سمت پاکستان متمایل سازد.

پاکستان نگران است که در مذاکرات قطر به حاشیه رانده شده است و طالبان به سوی بادار اصلی شان یعنی آمریکا روان هستند و در میان نقش پاکستان به عنوان میانجی کمرنگ شده است.

عبدالباسط سخنگوی وزارتخارجه پاکستان به خبرنگاران گفت : این کانفرانس در تاریخ 27 دلو سال جاری آغاز و در 28 دلو به پایان می رسد.
وی اضافه نمود : این کانفرانس که در اسلام آباد برگزار می شود پیرامون هماهنگی سران سه کشور افغانستان ، ایران و پاکستان در رابطه با روند مبارزه با تروریزم و قاچاق مواد مخدر می باشد.

تا کنون سران دو کشور ایران و افغانستان پیرامون شرکت در کانفرانس مذکور اظهار نظری نکرده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای کاش امکان میداشت که همسایه های خود را تبدیل میکردیم و یا خاک پاک خود را گرفته جای دیگری کوچ میکردیم.

>>>   پاکستان دروغ میگوید پاکستان یک کشور باج گیر و طمع کار است که به دنبال جیفه می دود, حالا که مناسباتش با آمریکا بد شده می ترسد که آمریکا بازیچه دست پاکستان را یعنی طالبان را از پاکستان جدا کند لرزه به تن سیاست مداران پاکستانی افتاده است کسی نیست که از پاکستان به پرسد که چطور شد کمی دیر به فکر مبارزه با تروریزم افتاده ای من به پاکستانی ها توصیه میکنم عجله نکنند ممکن است پشیمان شوند. برای شما که این کار ها نان و آب دارد اما به کرزی ما رحم کنید بیچاره را چقدر این طرف و آن طرف میدوانید این بیچاره حرف کدام تان را باور کند.
ارغند آبی _ غزنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است