پولیس مرزی ایران جلو قاچاقبران را نمی گیرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۷    ۱۳۸۸/۶/۲۱ کد خبر: 3428 منبع: پرینت

مسوولان می گویند که بیشتر مواد مخدر افغانستان از طریق سرحدات غربی کشور به ایران قاچاق می شود.
این در حالیست که قاچاقبران بر علاوه فروش مواد مخدر در بازار های ایران، مواد را از این مسیر به کشور های اروپایی نیز انتقال می دهند.

برخی از نمایندگان مردم و کارشناسان می گویند که پولیس افغانستان به دلیل نو پا بودن و مشکلات نمی تواند جلو قاچاق مواد مخدر را بگیرد، اما پولیس ایران با وجود تجهیزات خوب، جلو قاچاق مواد مخدر را نمی گیرد. آنان می گویند که پولیس مرزی ایران خود در قاچاق مواد مخدر دست دارند، زیرا اگر دست نداشته باشند می توانند مانع شود.

خدای نظر سرمچار نماینده مردم نیمروز در پارلمان به آژانس خبری روز گفت: قاچاق مواد مخدر به بسیار ساده گی به کشور ایران صورت می گیرد.
وی افزود، دلیل افزایش قاچاق مواد مخدر به کشور ایران ضعف پولیس هر دو کشور می باشد، زیرا اکثریت آنها با قاچاقبران مواد مخدر دست دارند.
آقای سرمچار اضافه نمود، با وجودی که پولیس سرحدی ایران نظر به پولیس سرحدی افغانستان بیشتر و با تجهیزات پیشرفته مجهز هستند با آنهم قاچاق مواد مخدر در آن کشور افزایش یافته است.

در همین حال محمد نعیم فراهی نماینده مردم فراه با تایید این مطلب به روز گفت: با وجودی که پولیس کشور شب و روز به خاطری جلوگیری از قاچاق مواد مخدر کوشش می نماید با آن هم بیشترین قاچاق به کشور ایران صورت می گیرد.
وی اضافه نمود که دلیل افزایش قاچاق مواد مخدر به کشور ایران قوی بودن قاچاقبران از پولیس افغانستان و ایران می باشد، زیرا آنها با تجهیزات و اسلحه قوی تر نسبت به افغان ها و ایرانی ها مجهز می باشند.
فراهی گفت، قاچاقبران به حدی قوی هستند زمانی که موتر های پولیس آنها را دنبال می نمایند، بوری های میخ های چهار سر را بر سر راه موترهای تعقیبی پولیس می پاشند تا تایر های آنها پنچر شود.
وی علاوه نمود که دلیل دیگر آن اعتیاد روز افزون مردم ایران به مواد مخدر می باشد، زیرا تقاضا در آن کشور زیاد بوده و به همین دلیل قاچاق آن نیز به آن کشور بیشتر می باشد.

غلام جیلانی دقیق رییس مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات به آژانس خبری روز گفت: ولایت هرات به ارتباط همسرحد بودنش با کشور ایران به بزرگترین مرکز ترافیک مواد مخدر مبدل شده است.
آقای جیلانی علاوه نمود، مواد مخدر از هرات به کشور ایران و از آنجا به ترکیه انتقال می یابد. موصوف می گوید که قاچاقبران قوی در دو طرف مرز فعال بوده و با تجهیزات جنگی و سهولت های لازم برای قاچاق مجهز می باشند.
وی گفت، افزایش معتادین در کشور ایران نیز عامل دیگر قاچاق مواد مخدر به آن کشور می باشد.

جنرال محمد داود داود معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله چندی قبل به آژانس خبری روز گفت: در حال حاضر 80 در صد هیرویین در ولایت هلمند تولید می گردد که مسیر قاچاق آن ولایت هرات می باشد. وی گفته بود که قاچاقبران سرحدات هلمند و هرات را مسیر خوب می پندارند و از آن طریق مواد مخدر به پاکستان، ایران و ترکمنستان قاچاق می شود.

این در حالیست که مسوولان سفارت ایران در کابل دست داشتن پولیس آن کشور را در قاچاق مواد مخدر رد نمود.
آقای جاویدان یکی از مسوولان سفارت ایران در کابل به آژانس خبری روز گفت: به خاطر جلوگیری از قاچاق مواد مخدر تا کنون 3هزار مرزبانان ما شهید شده و هیچ یک از عساکر ما با قاچاقبران دست ندارد.
آقای جاویدان افزود، در اثر سعی و تلاش مرزبانان ایران قاچاق مواد مخدر از افغانستان به ایران کاهش یافته است. موصوف اضافه نمود که، روزانه بیش از سه هزار مهاجر به طور غیر قانونی وارد خاک ایران می شوند که در میان آنها قاچاقبران مواد مخدر نیز می باشد و تشخیص آنها بسیار مشکل می باشد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دولت که خودش متهم به قاچاق مواد مخدر باشد طعبا پولیس و یک تیم بسیار قوی را برای انتقال مواد مخدر به خارج بوجود میاورد ، امروز اضافه از هزار ها پرواز طیاره های خارجی بدون کدام مجوز قانونی بنام های این و ان در کشور ما پرواز دارند و کی میداند که این طیاره ها چه میاورند و چه را با خود انتقال میدهند ، از اینکه بازار و قاچاق مواد یک تجارت جهانی میباشد که بسیاری ریس جمهور کشورها درا ین تجارت سهیم میباشند و از ان منفعت میبردارند بنا جلوگیری ان کار ساده و اسان نمیباشد فقط خداوند میتواند که این مردم شرمسار و سزا بدهد .
حسن غمکش

>>>   اگر این تهمت ها را به ایران نبندید چیزی برای گفتن ندارید در ایران جهت جلوگیری از ورود مواد مخدرسالانه مقدار زیادی از بودجه کشورش هزینه می کند و تعداد زیادی از مردم این سرزمین شهید داده است پس اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید که بی مورد تهمت نزنید

>>>   درسته که متهم کردن دولت ایران به قاچاق مواد مخدر عادلانه نیست ولی نمیشه وجود برخی عناصری رو که حامی قاچاق هستند و دارن از این راه سود می برن رو نادیده گرفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است