از سومین حمله بزرگ در کابل جلوگیری شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۳    ۱۳۹۱/۲/۱۹ کد خبر: 35818 منبع: پرینت

روزنامه دیلی بیست در شماره¬های اخیر خویش تحلیلی را پیرامون حوادث و رویدادهای تروریستی که اخیراً در شهر کابل بوقوع پیوسته و توسط گروه طالبان انجام شد تحریر و به بخصوص در ارتباط نقش امنیت ملی در جلوگیری و سرکوب چنین حمله های تروریستی مطلبی را بدست نشر سپرده که ترجمه بخشی از آن ذیلاً ارایه می گردد.

از آنجایکه حملات تروریستی اخیر طالبان در شهرکابل توسط تعداد زیادی از رسانه¬ها تحت پوشش قرار گرفت همزمان کارشناسان امور قضاوت¬های متعددی را در این خصوص داشتند، سازمان اطلاعاتی افغانستان از تاریخ 13 اپریل سال جاری به این طرف از چندین حمله مهم تروریستی که به قصد خاک و خون کشاندن مردم در شهرکابل سازماندهی گردیده بود جلوگیری بعمل آوردند.

یکی از آژانس¬های مهم خبری (لانگ وار) در گزارشی قبلاً موضوع کشف یازده تُن مواد انفجاریه خودساخت را به تاریخ 13 اپریل توسط منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی همچنان دستگیری گروپ از تروریستان را به تاریخ 15 اپریل که قصد حمله را بالای معاون دوم ریاست جمهوری داشتند تحت پوشش قرارداده است. از جمع این حمله کننده گان سه تن آنان همراه با مواد منفجره دست داشته شان دستگیر شده که باشنده کشور پاکستان بوده و دوتن دیگر آن تبعه افغان هستند که وابسته به گروپ تروریستی قاری بریال می باشند.

در تداوم چنین دست آوردها علیه تروریستان، ریاست عمومی امنیت ملی اعلام داشت که نیروهای اطلاعاتی افغان یکعراده موتر باربری بزرگ را که حدود یک هزار کیلوگرام مواد انفجاریه را باخود حمل میکرد همراه با راننده¬ آن که باشنده قبایل پاکستان می باشند دستگیر نموده اند.
به گفته¬ی سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی آقای لطف¬الله مشعل، هدف مشخص این تروریستان در قبال این حملات تاهنوز معلوم نیست گفته می شود منسوبین امنیت ملی موتر مملو از مواد منفجره را در قسمت شرقی شهرکابل در امتداد شاهراه کابل جلال آباد دستگیر نموده اند درست همان جای¬که به تاریخ دوم اپریل سال جاری حمله کننده انتحاری خودرا در مقابل کمپ گرین ویلیج که گفته می شود تعداد زیادی از کارکنان خارجی و افراد قراردادی آنان زندگی میکنند خودرا منفجر نمود که در این حمله دست کم هفت نفر کشته و دو نفر زخم برداشتند که حد اکثر آنان افراد ملکی بود همچنان افراد حمله کننده مربوط به طالبان در این حمله از بین رفتند.

جلوگیری از حملات تروریستی و انتحاری امروزی در شهری که شش ملیون نفوذ در آن زندگی می کند خود نمایانگر بلند رفتن توانایی های سازمان استخباراتی افغانستان را نشان میدهد. گمان میرود که نیروهای امنیتی افغان در مبارزه امروزی ناتوان هستند، ولی فعالیت های این نیروها در سرکوب و از پادرآوردن مهاجمان که همزمان چندین حمله گروهی را در نقاط مختلف شهر و سایر نقاط افغانستان سازماندهی و به راه انداخته اند خود بیانگر توانایی و اعتماد ایشان در میان مردم است.

باید گفت که رسانه¬های امروزی مسوولیت دارند تا بالای ظرفیت و توانایی های موجود در صفوف نیروهای افغانستان تمرکز نموده و فعالیت های شان را به اذهان مردم برسانند، به دلیل اینکه مطبوعات امروزی تنها و تنها فعالیت های مخالفین مسلح دولت را تحت پوشش قرار میدهند.

مترجم: اتل غیرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امنيت ملي پوليس ملي واردوي ملي صد ها وهزار ها طالب وتروريست را باز داشت كرده اند وميكنند اين سه ارگان بسيار خوب كارخودرا انجام ميدهند مشكل در كرزي است كه اين جنايت پيشه گان ودشمنان افغانستان وقاتلين مردم را عفو وبخشش ميكند وجرات آنها بيشتر ميشود ببينيد 500 تروريست يكجا از زندان قندهار رها شدند يعني زمينه فرارشان مساعد شد سياست دولت درمقابل دشمنان اين وطن غلط است اگر يكي آن علنا اعدام شود ديگر كسي جرات نميكند مگر ما درين ده سال نديديم كه حتي يك تروريست جزا ديده باشد مشكل درين جاست

>>>   خوانندگان عزیز امید های ما روزتا روز در خصوص تامین امنیت کشور بر آورده خواهد شد نیروهای امنیتی کشور وبه ویژه امنیت ملی باید بدون داشتن بعضی تعصابات قومی ، گروهی که گویا آن منسوب امنیت از زمان حکومت های گذشته بوده با دیده شک با او برخورد شود فقد همه باید دشمنان افغانستان را ، دشمن مشترک خود دانسته وجلو هرنوع توطئه ودسایس آنها گرفته ومردم درین راستا باید با نیروهای امنیتی شان همیشه همکاری نمایند.

>>>   نفوذ نه بلکه نفوس و جمله درست " که شش میلیون نفر در آن زندگی میکند "
با سواد باشید

>>>   عاقلان پی یک نقطه نروند

>>>   با عرض سلام
مسول محترم ما را ناامید نساز و حتمی نشر نما .
ما قبول داریم که توانایی امنيت ملي پوليس ملي واردوي ملي بلند شده است ولی بدون این که نتچه مثبت در قبال داشته باشد .
زیرا با شهید شدند افراد امنيت ملي پوليس ملي واردوي ملي و دستگیری دشمنان کشور ورهایی ان توسط حارنوالی ویا مقامات کشور واسترمحکمه باعث ازدیاد فعلیتهای تروریستی میشود شما فکر نماید بنام این ان مردم ما شهید ویا سر بریده میشوند واینها رهایی میابند جای سوال از مقامات کشور است
چرا بخشهای قضایی بشکل درست عمل نمیکند و مجرم را رها میکند ویا اینها هم دست نشانده ویا جاسوسان دشمنان کشور ما هستند .

>>>   اگر دروجود نیروهای امنیتی ارق و وطن دوستی باشد میتوان امید وار بود

>>>   انشالله دستگاه قضا آن انتحاری ها و بمب والا ها را محاکمه و اعدام کند تا شرشان از سر این ملت کم شود. جناب کرزی بچه نوح با بدان نشست و عاقبت کار خود را دید و هلاک شد تو هم بگذار این برادران نا اهلت به سزای اعمالشان برسد. آیا دیگر مردم مظلوم افغانستان برادر تو نیستند؟ آیا مردم مظلوم افغانستان مستحق عدالت نیستند؟ آیا رها کردن قاتلان مردم عدالت است؟ وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است