آمریکا با بهانه کردن دیگران خود را بی تقصیر می داند
برای فرار از شکستها؛ آمریکا همسایگان افغانستان، ایران و پاکستان، را به دخالت در کشور متهم میکند اما تاکنون مدرکی را در این زمینه ارائه نکرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۰    ۱۳۸۸/۶/۳۱ کد خبر: 3680 منبع: پرینت

ژنرال استنلی مک کریستال، فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان برای توجیه شکست این نیروها، کشورهای همسایه افغانستان را متهم به دخالت در ناآرامیهای این کشور کرد.

این ژنرال در گزارش محرمانه ای که از اوضاع افغانستان به وزارت دفاع آمریکا ارائه داده، ایران و پاکستان را به کمک به طالبان متهم کرده است.

مک کریستال در این گزارش ادعا می کند که آی اس آی پاکستان و سپاه قدس ایران برای تحت تاثیر قرار دادن منافع آمریکا در افغانستان و ناآرام کردن اوضاع این کشور تلاش می کنند پس اطمینان داشته باشید که آمریکا مسبب این به هم ریختگی در افغانستان نمیباشد!

به نوشته فرمانده ناتو در افغانستان، طالبان با کمک سرویس های اطلاعاتی کشورهای دیگر مواضع نیروهای ائتلاف در افغانستان را مورد حمله قرارمی دهند.

فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان در حالی ایران را متهم به کمک به طالبان می کند که پیش از این رنگین دادفر اسپنتا، وزیر خارجه افغانستان در گفتگو با مهر این گونه اتهامات علیه ایران را رد کرده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، البته چنین گزارش هایی از جانب فرماندهان آمریکایی و متهم کردن کشورهای دیگر در ناآرامیهای یک منطقه و یا کشور خاص اقدام جدیدی نیست و پیش از این در عراق نیز بارها فرماندهان آمریکایی ایران را متهم به دخالت در امور این کشور می کردند اما هیچگاه برای این ادعای خود سند و یا مدرکی ارائه نکردند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است