در صورت ادامه ناامنی ها ، از دولت خارج می شوم
اسماعیل خان : گر دولت يك استراتژي مدون براي ايجاد صلح و ثبات تدوين نكند و شرايط بدين گونه ادامه پيدا كند، من ديگر در كابينه شركت نخواهم داشت. 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۵    ۱۳۸۸/۷/۶ کد خبر: 3804 منبع: پرینت

به دنبال عمليات انتحاري روز يكشنبه که با هدف ترور اسماعيل خان  و در راستاي تازه‌ترين تلاش‌هاي طالبان براي بي‌ثبات كردن كشور صورت گرفت، محترم محمد اسماعیل خان در یک کانفرانس خبری ، اظهار داشت: خشونت در افغانستان به صورت چشمگیری افزایش یافته است به نحوی که اکنون هزاران تن از پناهندگان به خاطر حملات شبه نظاميان در مناطق دوردست افغانستان، به دنبال پناهگاه در هرات هستند.

وزیر انرژی و آب ابراز داشت: سوء قصد‌هاي عوامل طالبان عليه مقامات دولتي در سال جاري ميلادي افزايش يافته و تا به حال بيش از صد مقام دولتي و رهبران قبايلي طرفدار دولت مورد سوء قصد قرار گرفته‌اند كه نيمي از اين حملات منجر به كشته شدن شخص مورد هدف شده است که این حملات هدفمند شبه نظاميان، دولت افغانستان را متزلزل مي‌كند و از طرفي مانع حضور افراد تحصيل كرده و با كفايت افغان در پست‌هاي دولتي مي‌شود.

والی سابق هرات افزود: همچنین دو روز پيش يك مرد جوان تنها در فاصله چند كيلومتري پايگاه ناتو و ساختمان دولتي افغانستان، توسط طالبان به دار آويخته شد، و علاوه بر افزایش حملات انتحاری،  ربودن اعضاي خانواده‌هاي متمول از جمله ربودن دختران افزايش يافته است.

اسماعیل خان با بیان اینکه عوامل امنیتی از انجام ترور بر علیه وی خبر داده بودند، اظهار داشت: این دومین ترور ناموفق بر علیه وی بوده است .

محمد اسماعیل خان که روزی لقب امپراتور هرات را به خود اختصاص داده بود، در سخنانی عنوان داشت: به طور خيلي واضح و روشن مي‌خواهم بگويم كه اگر دولت يك استراتژي مدون براي ايجاد صلح و ثبات تدوين نكند و شرايط بدين گونه ادامه پيدا كند، من ديگر در كابينه شركت نخواهم داشت.

این سخنان وزیر انرژی  در حالی بیان شد که خبرنگار اختصاصی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper )  روز شنبه از نشست افراد با نفوذ هرات از جمله تجار، رئیسان اصناف مختلف و عده ای از سرشناسان با اسماعیل خان خبر داده بود.

براساس گزارش خبرنگار ما از هرات، این افراد به نمایندگی از مردم هرات،  از اسماعیل خان خواسته بودند تا دوباره سمت والی هرات را قبول نماید تا اوضاع اقتصادی ، امنیتی و اجتماعی هرات بهبود یابد. اما اسماعیل خان در جواب گفته بود در سمت والی فقط به یک ولایت خدمت می کنم در حالیکه اکنون به سی و چهار ولایت کشورم خدمتگذاری می کنم.

این هم عکسهایی از حمله تروریستی روز یکشنبه در هرات

http://96.0.54.242/ap/pics2/200909281221551839.jpg

http://96.0.54.242/ap/pics2/200909281221552247.jpg

http://96.0.54.242/ap/pics2/200909281221554586.jpg

http://96.0.54.242/ap/pics2/200909281221552669.jpg

http://96.0.54.242/ap/pics2/200909281221551274.jpg

http://96.0.54.242/ap/pics2/200909281221553918.jpg

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شکرکه امیرصاحب درامان ماند

>>>   حمله های انتحاری و زد و خورد های که درین اواخر به منظور سؤ قصد به جان مقام های دولتی و اعضا شورا نشاندهنده کامل تسلط نداشتن دولت کرزی بر امنیت و فاقد دستگاه استخباراتی کارآمد میباشد.
حمله بمب بر کاروان حامل اسماعیل خان نشاندهنده وخیم تر شدن اوضاع در غرب میهن میباشد ، که عامل اولی این ناآرامی ها در غرب کشور دولت مرکزی تحت رهبری کرزی میباشد. اسماعیل خان که با دموکراسی میانه خوبی ندارد اما در تأمین امنیت، و آبادانی حوزه غرب کشور در طی حکمرانی خویش در هرات شخص مؤفقی بوده است. موحودیت امنیت و توجه به آبادانی باعث جلب و جذب سرمایه گذاران در هرات گردیده بود ، که تأسیس بیش از 150 کارخانه نمونه آن میباشد. رشد سرمایه گذاری که موجود بودن امنیت و پشتیبانی دولت از آن میباشد،میتوانست برای جلب و برگشت کارگران ماهر مهاجر ساکن در ایران و پاکستان تا کارشناسان و متخصص های مهاجریکه در کشور های پیشرفته غربی زندگی مینمایند خیلی ها مؤثر باشد.
در نهایت باعث پیشرفت کشور و نمونه خوبی برای ولایاتی که جنگ، دهشت وجهل در آن حاکم است میباشد.
بازبین از هالند

>>>   بسيار خوب است كه حالا محترم امير صاحب اسماعيل خان به اين نتيجه رسيده است كه "بايد اشخاص با كفايت و تحصيل كرده به وظايف پر مسوليت گماشته شوند"
ناظر

>>>   هموطنان :
هرگاه صفحات تاریخ را ورق بزنیم درمیابیم که انسانهای شریف همیشه در جستجوی انجام کار های نیکو برای مردم و ملت خویش بوده که نام شان به خط زرین درتاریخ کشور ثبت گردیده است.مگر متأسفانه کسانی هم بوده و فعلاً این گروه بالای مسند قدرت تکیه زده و ایشان بیشرمانه در صف ....، آدمکشان، اختطافگران، مافیها،خائنین و.......خود را قرار داده، اسلامیت، انسانیت، افغانیت و.......رافراموش نموده وفکر مینماید که عمر ابدی داشته و به خاطر بدست آوردن مادیات و پول حتی شرف و ناموس نیز برایش اهمیت ندارد وشما هموطنان ایشان را خوبتر میشناسید که دور یک حلقۀ نا مقدس مانند ...و ... جمع گردیده اند، و وای به حال ایشان که روزی مانند خبیثان از روی زمین ....میشوند. و باز هم وای بحال این نامردان و وطنفروشان.................با احترام

>>>   ناظر جان!
همیشه تحصیلات بالا کفایت و لیاقت نمی آورد. شجاعت، استقامت و ایمان مدارج بلندتری است که متاسفانه عده ای انگشت شمار شاید آنها را داشته باشند. وزیری که تحصیلات عالی داشته، اما از درد مردم خود خبر نباشد، به خود ایمان نداشته باشد و شجاعت بکارگیری از صلاحیت را به نفع مردم نداشته باشد، بدرد... پوهنتون می خورد.

>>>   خدا يارت که در دولت ميمانی یا خارج میشی.
هرچند مردم به اشخاص مجرب و دارای توانایی های جسمی و فکری ضرورت دارند. پنایت به خدا

>>>   هموطنان بادیانت:
دولت افغانستان بیشتر به باند معافیا میماند هر کس که در چوکی های این دولت کار کند بیانگر عضویت او در باند معافیا میباشد ازینکه بیشترین رای را اقای کرزی برده است نمایانگر اینست که بیشتر مردم افغانستان خلاف کار هستند من از اقای کرزی میخواهم که ازین بیشتر باعث ازار و اذیت مردم نشود یا بفکر خدمت باشد اگر نمیتواند چوکی را به کسی بدهد که واقعا خدمت کند . مگر اقای کرزی چقدر عمر میکند؟ ای رهبران کمی هم به فکر اخرت خود باشید وقتیکه رهبران جهادی و طالبان که دم از مسلمانی میزنند اینهمه قتل میکنند پس از دیگران چه گله باشد نمیدانم درین کشور کی مسلمان است از ملا گرفته تا هندو همه بیدین شده اند بترسید از قهر دوباره خداوند

>>>   این عملیات کار عواملی غیر از طالبان بود من نمیدانم چرا طالبان آن را پذیر فته اند

>>>   آقای کرزی فعلا بره یی دو مادره است. یا سکه دورو که یک طرفش طالب و سمت دیگرش امریکایی او میسنجد که کی را توسط کدام سمت ازبین ببرد.
غفورچرسی

>>>   هاهاهاهاه غفور جان چرسی سلام نمیدانم که امروز چرس خود را کشده بودید یانی یک حرف زدی گل گفتی اما بی ربط . کاشکی این حرفت را به جای مناسب و صفحه مناسبش مینوشتی زیر این صفحه مربوط میشود به اسماعیل خان جانم
ناهید

>>>   حمله هاي انتحاري و دزديدن مردمان ثروت مند و دكتران در شهر هرات به اوج خود رسيده است .
شب جمعه دكتر شير عالم بگرامي مشهور به دكتر كابلي در شهر غوريان ولايت هرات به كمك همسايگان خويش از دست ربايندگان آزاد گرديد .
ربايندگان در نيمه شب خود را به عنوان مريض داخل خانه ي دكتر نموده و مي خواستند كه دست و پايش را به تناب بسته كنند كه با واكنش خود دكتر مواجه شده و فرياد هاي دكتر ، همسايگانش را از موضوع با خبر نمود كه به دادش رسيدند در حالي كه همان لحظه به دولت خبر داده شده بود ولي ساعت 9 صبح و محل حادثه تشريف آوردند .
اين موضوع مردمان شهر غوريان را اين دولت نااميد نموده و مجبور به ترك خانه هاي خويش شدند .
در گذشته ها ولسوالي غوريان يكي از با امن ترين ولسوالي هاي شهر هرات بوده كه اكنون از شدت ربايندگي و جنگ هاي قومي به شدت رنج مي برد .
اميد وارم كه دولت مردان ما به فكر كشور باشند و هميشه افغانيت خويش را حفظ كنند .
ا . م . س . غورياني . هروي . افغانستاني

>>>   ازنظر من خواسته اصلي مخالف دولت همين است كه اسماعيل خان از كابينه يا ازدولت خارج شود اگر اين طور باشد مخالف دولت به هدف خود رسيده وباخيال راحت به فعاليت خود ادامه ميدهد آقاي اسماعيل خان نبايد به گفته خود عمل كند زيرا اگر به گفته خود عمل كند مخالفان دولت به هدف خو ميرسند بااحترام
برادرشما ملامحمد ازتخارولسوالي دشتقلعه

>>>   نباید زیاد تعریف کرد ولی اسماعیل خان یک افغان با غیرت و شجاع است با وجود اینکه من یک هراتی نیستم ولی افتخار میکنم که امروز افغانها به این نتیجه رسیده اند یک ولایت و یک قوم خاص نمیتواند در افغانستان حرف اول را بزند بلکه دست در دست هم دادن و متحد شدن میتواند خیلی از مشکلات را حل نماید.

>>>   من باور دارم که غير از امير محبوب القلوب ما جناب امير صاحب اسمعيل خان هيچ واريانت ديگري وجود ندارد که به اين بدبختي ها در هرات حد اقل وقفه بدهد ، اي کسانيکه هنوز بين خود افتيده و بجان هراتي هايتان تحريک ميشويد، خوب بدانيد که گفته اند : کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است