انتقاد سفیر ایران از جهان برای مبارزه با مواد مخدر
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۹    ۱۳۸۸/۷/۸ کد خبر: 3865 منبع: پرینت

فداحسین مالکی، سفیر ایران در افغانستان در پایان نشست یک روزه نمایندگان بخش مبارزه با مواد مخدر سفارتخانه های خارجی مقیم کابل که در سفارت ایران برگزار شده بود، گفت که مواد مخدر یک معضل جهانی است و مقابله با آن به اراده قاطع جامعه بین المللی نیازمند است.

وی تصریح کرد که همانگونه که ایران مخالف ترانزیت مواد مخدر به اروپا و امریکا است، از کشورهای غربی می خواهد برای مبارزه با این معضل همکاری کنند.
سفیر ایران در افغانستان با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر به تنهایی وظیفه کشورهای منطقه از جمله ایران، افغانستان و پاکستان نیست، افزود که قرار
نیست مبارزه با مواد مخدر تنها برعهده ما باشد و اگر چنین باشد تحمل آن برای ما سخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) به نقل از امیدوطن، ژنرال داوود داوود، معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افغانستان در این نشست تصریح کرد که برای مبارزه با مواد مخدر هنوز هم راه دشوار و طولانی در پیش داریم.

شرکت کنندگان این نشست به نمایندگی از پانزده کشور جهان از جمله ایران و افغانستان و نیز سازمان ملل متحد و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته ملل متحد در زمینه های تعیین راهکار شناسایی مسیرهای قاچاق مواد مخدر، برنامه ریزی برای شناسایی زمینه های قاچاق مواد مخدر، همکاری برای برآورد دقیق میزان کشت كوكنار و تولید مواد مخدر، مواد كيمياوی مورد نیاز برای تولید این مواد به توافق رسیدند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است