چرا باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد؟
روز قدس روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است، روز مقابله ملتهايي است که در زير فشار ظلم آمريکا و غير آمريکا بوده اند، روزي است که بايد مستضعفين در مقابل مستکبرین مجهز بشوند 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۳۹    ۱۳۹۱/۵/۲۷ کد خبر: 40187 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بالاخره روزهای واپسین ماه مبارک رمضان و آخرین جمعه این ماه شریف که به نام روز جهانی قدس نامگذاری شده، فرا رسید.

امام خمینی بنيانگذار انقلاب جمهوري اسلامي ايران در مورد روز قدس گفته است: روز قدس فقط روز فلسطين نيست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامي است. روزي است که بايد به ابرقدرتها فهماند که ديگر آنها نمي‌توانند در ممالک اسلامي پيشروي کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم (ص) مي‌دانم و روزي است که بايد ما تمام قواي خودمان را مجهز کنيم.

امام خميني(ره) همچنين در شرح جهاني بودن اين روز گفته است: روز قدس جهاني است، و روزي نيست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است، روز مقابله ملتهايي است که در زير فشار ظلم آمريکا و غير آمريکا بودند، روزي است که بايد مستضعفين مجهز بشوند، در مقابل مستکبرين، و دماغ مستکبرين را به خاک بمالند... روز قدس، روزي است که بايد سرنوشت ملتهاي مستضعف معلوم شود بايد ملتهاي مستضعف در مقابل مستکبرين اعلان وجود بکنند، بايد تمام ملتها قيام کنند و اين جرثومه‌هاي فساد را به زباله‌دانها بريزند.

در باره اینکه چرا باید در روز جهانی قدس به تظاهرات برخاست؟ بایدبگوییم: در روز قدس دو نقطه مد نظر قرار میگیرد؛ نقطه اول وحدتی است که از حضور امت واحده مسلمانان در جهان شکل می گیرد و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان می کشد. گفته شده است که امسال در بیش از هفتاد کشور اسلامی و غیر اسلامی حتی آمریکا و انگلیس مسلمانان به خیابانها خواهند آمد و شعار مرگ بر اسرائیل خواهند داد که این خود نشان از یک وحدت عمیق بین همه مسلمانان است.

بحث دوم این است که همه مسلمان باید به مبارزه استکبار جهانی بروند و با متحد شدن و هم صدا شدن در قبال ظلم بزرگ و آشکار دشمنان بزرگ اسلام در حق مردم مظلوم فلسطین اتحاد خود را نشان دهند. مطمئنا این وحدت یکی از دلایل بیداری اسلامی خواهد بود.

روشن و واضح است که هر تجمع و حضور مردمی برای دفاع از حقوق مسلمانان از تاثیر شگرفی برای به چالش کشاندن تهدید‌ها و اقدامات ضد بشری دشمنان اسلام برخوردار است. در واقع حضور چشمگیر مسلمانان در راهپیمایی روز قدس یک مشت محکم به جیره‌خواران و افرادی است که درصدد سلطه‌گری بر روی مردم مسلمان هستند.

روز قدس یک حرکت برای مقابله با اقدامات دشمنان، استکبار و صهیونیست بر علیه مردم مظلوم فلسطین است. مطمئنا بیداری اسلامی شعبه‌ای از حرکت‌های انقلابی گسترش یافته در میان مسلمانان و کشور‌های جهان اسلام است و راهپیمایی روز قدس سبب توقف حرکت جیره‌خواران و دشمنان اسلام برای تسلط بر ملت مسلمان بخصوص فلسطین ها می گردد.

راهپیمایی روز قدس یک حرکت ضد استکباری، ضد استعماری و ضد جیره‌خواری است تا همه یهودیان و دشمنان اسلام بدانند که مسلمانان با اتحاد یکدیگر می توانند قدرتی تشکیل دهند که هیچ کس را یارای مقابله با آن نباشد.

اینجا یک سوال مطرح می شود آن هم اینکه با گذشت 60 سال از اشغال فلسطين توسط رژيم اشغالگر قدس، چرا حكومتهاي عربي در اين خصوص سكوت نموده اند؟ هرچند جواب سوال بسیار واضح است. اما لازم است بگوییم بايد ميان ملتها و سياستمداران تفكيك قائل شد. اگر در خصوص سكوت اعراب در برابر جنايات رژيم صهيوينستي مشكلي وجود دارد، اين مشكل متوجه سياستمداران است و نه ملتها.ملتهاي عربي همواره در كنار ملت فلسطين و در برابر رژيم صهيونيستي ايستاده و خواهان پايان اشغالگري فلسطين بوده اند.

به هرحال مقامات اسرائیل؛ آمریکا، انگلیس و دیگر متحدشان باید بدانند که هرگز به آرزوی خود مبنی بر حکمرانی بر مسلمانان نخواهند رسید و مسلمانان اجازه نخواهند داد که آنان بر آنها حکمرانی نمایند.

هرچند این مستکبران باید برای خود یادآوری نمایند که چراغ ظلم و ظالم تا دم آخر نمی سوزد، اگر سوزد شبی سوزد، شب دیگر نمی سود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همیشه اول به خود فکر کردید که نمی توانید از دیگر مسلمانان کمک بگیرید و همه ما را به دردسر انداختید
چرا فکر نمی کنید که همه ما مسلمانان یک درد داریم و انهم درد استعمار است و که امریکا و اسراییل بانی تمامی غارت های کشور های ما هستند
کمی فکر کنید
انصاف داشته باشید و تحت تاثیر تبلیغات غربی ها نروید
در حقیقت اینهایی که دم از دور شدن از ارمان فلسطین می زنند و ما را می خواهند از آرمان های دینی ما دور کنند نوکران یهودی ها هستند
سلیمان از هرات

>>>   سلام برهمه دوستان !
فلسطین پاره تن اسلام است .
روز قدس روز حمایت ملل آزادیخواه جهان اسلام از مردم مظلوم فلسطین است که سالها باغاصبان خونخوار و جنایتکار به نبرد پرداخته اند .
مرگ بر صهونسیتیها .
سید احمدشاه احمد

>>>   شما درست فرموديد مشكل اعراب در زعمايشان است اگر دقيق فكر كنيد ظلمي كه حسن مبارك عليه مردم مصر وفلسطين كرده حتي يهود هم نميكند ببينيد از چندين سال است كه غزه محاصره غذايي است از طرف اسراييل مگر چرا از طرف مصر هم تحريم شوند اخاطريكه اكثرزعماي عرب سراپا درخدمت يهود ها بودند وهنوز هم هستند چند روز از حكومت آقاي مصري هنوز نگذشته كه تمامي شهروندان اسراييل درحال فرار ازين مملكت هستند وميدانند كه مرگ شان حتمي است گرچند تاهنوز مصر كدام اقدامي هم نكرده اما يهود ها فهميده اند كه بخت ديگر ياري شان نخواهد كرد زيرا تاوقتيكه اخوان المسلمين درمصر سر قدرت باشد انشا ءالله كه اسراييل هم از نقشه جهان برداشته خواهد شد و آنروز ديگر دور نخواهد بود

>>>   مسلمان تا دانش و تخنیک را نیاموزد واز عنعنات قرون وسطائی روی نگردادند، تا ابد مزدور غرب خواهد بود وبوت بوسی خواهد کرد. جهل کشورهای اسلامی بیداد می کند واین جهل آنهارا دربند دارد. اول باید ملا های بیسواد از مساجد جمع شوند و "رهبران" جنایتکار جهادی محاکمه شوند وعدالت کسترش یابد وعلم وهنر ارتقا کند بعد مسلمان از مزدوری بیرون خواهد شد ورنه هم فیها خالدون درجهل خواهد ماند ومزور.
والسلام
گل علم

>>>   قدس شریف را بار اول امیرالمومنین عمر فاروق (رض) و بار دوم ابر مرد تاریخ صلاح الدین ایوبی (رح) فتح و آزاد کردند. حالا نه فلان و نه فلان, نه کمک انگلیس یا یاری آمریکا, بلکه هوادران, دوستداران و پیروان عمر و صلاح الدین انشاالله القدس العربی را آزاد میسازند.

>>>   روح و روانت شاد باد ای رهبر بزرگ

>>>   مرگ بر اسرائيل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است