پولیس محلی 20 تن را به ضرب گلوله کشت!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۱    ۱۳۹۱/۶/۱۲ کد خبر: 40865 منبع: پرینت

20 تن از باشندگان حومه ی مرکز قندوز کشته شدند.

مسوولان شفاخانه ی قندوز می گویند: تا کنون 13 جسد را به این شفاخانه انتقال داده اند.

در همین حال شاهدان می گویند: پولیس اربکی صبح امروز به منطقه ی کنم کلان حمله کردند و 20 تن را با ضربه ی گلوله کشتند.

بر بنیاد گزارش ها، اکنون این حمله کنندگان به منطقه ی کنم خرد رسیده اند.

در همین حال مقام ها در این ولایت می گویند: نیروهای امنیتی به این منطقه رفته اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مقام‌های محلی در ولایت قندوز در شمال افغانستان تایید کرده‌اند که در پی درگیری افراد مسلح "غیرمسئول" و طالبان، ۸ غیرنظامی کشته و ۹ نفر زخمی شده‌اند.
عنایت‌الله خلیق، سخنگوی والی قندوز روز یکشنبه ۱۲ سنبله/شهریور به بی‎بی‌سی گفت که این حادثه در روستایی موسوم به "کَنَم" در حومه شهر قندوز، مرکز ولایت قندوز روی داده است.
مطالب مرتبط
' فرمانده طالب که حکم سنگسار یک زوج را داده بود، بازداشت شد'
'دو عضو ارشد جنبش اسلامی ازبکستان در قندوز بازداشت شدند'
حمله مردان مسلح به یک شرکت امنیتی در شمال افغانستان
موضوعات مرتبط امنیت افغانستان ، سخنگوی والی قندوز افزود که این درگیری در پی قتل یکی از خویشاوندان یک فرمانده گروه‌های مسلح سابق به نام "قدیر" به دست گروه طالبان آغاز شد.
به گفته آقای خلیق، زمانی که فرمانده قدیر با افراد تحت امر خود برای برداشتن جسد فرد مقتول به این روستا می‌رسند، با افراد طالبان درگیر می‌شوند.
او افزود که در این درگیری دو تن از افراد قدیر کشته شدند و به دنبال آن او و افراد تحت امرش به هر سو تیرانداز کردند که به اثر آن ۸ روستایی کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.
پیشتر روستاییان به بی‌بی‌سی گفتند که فرمانده قدیر و افرادش وابسته به نیروهای شبه‌نظامی موسوم به "پلیس محلی" هستند.
اما سخنگوی والی قندوز گفت که در این ولایت نیروی پلیس محلی وجود ندارد و فرمانده قدیر و افرادش "غیرمسئول" شمرده می‌شوند.
عنایت‎الله خلیق گفت که چند تن به اتهام دست داشتن در خشونت‌های بامداد یکشنبه در روستای "کَنَم" بازداشت شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
او افزود که در حال حاضر نیروهای ارتش و پلیس در منطقه مستقر شده و وضعیت در آن جا تحت کنترل این نیروها است.
ولایت قندوز ناامن ترین ولایت شمالی افغانستان است که در برخی از مناطق آن گروه طالبان نفوذ دارند و هر از گاهی دست به حمله مسلحانه می‌زنند.

>>>   بسيار كار خوب و عاقلانه كردند هركسي از طالب و تروريست ها و دشمنان افغانستان حمايت كند همين جزايش باشد ب..
به وطن فروشان و مزدوران پاكستان همين جزا بايد داده شود تا در وطن ما صلح برقرار گردد.
همه روزه جنگ و انتحار و مين گزاشتن و جوانان و مردم مارا قتل عام كردن ما از اقدام نيك شان قدر داني ميكنيم.
اگر من كدام انتحاري طالب و تروريستي را گرفتار كنم نه تنها حودش بلكه تمام فاميلش را ميكشم تا كسي ضد اين وطن و مردمش جاسوسي و غلامي نكند به هدايت آي اس آي مردم وكشور خودرا ازبين نبرد.
اگر همين قسم درمقابل دشمنان دين وطن ناموس ومردم خودجدي باشيم باور كنيد طالب درظرف 3 ماه ازبين ميرود اگرچه كرزي حمايتش هم كند و پاكستان هم طرف ما نه راكت زده ميتواند و نه موشك حالا عساكر لنگي پوش خود (طالب ها) را عليه ما روان ميكند و مارا مصروف جنگ داخلي كرده و خودش خاك مارا زير آتش سلاح ثقيل ميگيرد و پيشروي ميكند اگر ما آرام باشيم ابداچركستان اين جرات را نميكند كه بالاي خاك ما تجاوز كند.
... ديروز در سيد آباد وردك بيشتر از 80 نفر از هموطنان مارا قتل عام كردند كشتند و زخمي كردند آيا اين ها رحم ميكنند.
واقعا اينها افغانان غيرتي وشجاع هستند وشير مادر افغان را خورده اند كه درمقابل دشمن مردانه عمل ميكنند

>>>   این افراد غیرمسول سلاح و مصارف از کی گرفته دولت چرا درقتل افرادملکی تماشابین است . جنگ برضد طالب حوب است اما امریکا در خاک ما چه کاره است ؟آیا اجیرامریکا خاین وطن نیست ؟
نظرخان اوزبیک

>>>   من امید وار هستم که تمام ان قریه های که به پاکستانی ها اجازه بود و باش و قعالیت های تروریستی را میدهند و نان و غذا برای شان اماده میسازند به همین سرنوشت دچار شوند .

>>>   اربکی سازی بدون کنترل و نظارت حکومت مرکزی قدرتمند بازگشت به خشونتهای قومی فرقه ای میباشد .دولت اول خود را اصلاح بسازد تا مقبولیت مردمی و همکاری خودجوش مردم را در امنیت داشته باشد .مردم نیز به قوانین .حاکمیت قانون و انتقاد از فساد و نقض ان متعهد باشند.
نواندیشان بلخ

>>>   همه قواي امنيتي ما بايد متوجه اين امر باشند كه اول بايد بستر طالب و دشمنان افغانستان را ازبين ببرند كسانيكه انتحاري هارا رهنمايي ميكنند نان ميدهند جاي ميدهند بايد بالايشان رحم نشود.
مانند يك انتحاري باايشان رفتار شود تا ديگر كسي جرات نكند كه به دشمنان مردم وكشور ما جاي دهند نان دهد و همكاري كنند. تاوقتيكه دشمنا اين وطن دربين ما خانه امن داشته باشند جنگ ادامه خواهد داشت و روزانه ما قرباني جنگ و انتحار خواهيم بود.
ازهر خانه ايكه ماين سلاح واسكت انتحا و... چيز ها پيدا شد آن خانه باصاحبش يكجا آتش زده شود اين يگانه راه حل جنگ است.

>>>   سلام به همه وطنداران که نظریات شان را شریک ساختن من برای آنانیکه در صف طالب اند و یا با دولت اند احتراماٌ اطلاع میدهم که درکشور ما نه مساله جهاد فرض بودن است و نه مساله مداخله خارجی ها.
در افغانستان بازی مهم بازی حکومت داران پاکستان است که در لباس اسلام مارا دربین هم هم می اندازند تا کشور ما بیسواد، غریب و دست نگر پاکستان باقی بماند. الحمد لله همه مردم افغانستان مسلمان است . بیاید حرفهای دشمنان را گوش نکنیم و بنام این و آن کشور و مردم خودرا برباد نسازیم.
خوب بیبنیم ده سال قبل در چه حال بودیم و حالا در چه حال هستیم. امریکای ها و اروپای ها میروند و لی کشور ما با این نیت و قصد که داریم در آتش نفاق و بد بینی و جاه طلبی خوهد سوخت. بیاید توبه کنیم بصدای همدیگر گوش بداریم و برای انتخابات آینده پلان بسازیم وکشور را ازین بدبختی نجات بدهیم که دیگر این وقت طلای بر نمیگردد. تشکر.
انس

>>>   ازنظر بنده تمام افراد و اشخا صكه دست به قتل مردم بي كنا ه زنان وكو كان مي زنند خدا وند ايشان را به كيفر ا عما لشان بر ساند تا انيكه مردم از شر اين ها در امان و زندكي خوشي را سبري نما يند.
عبدا لرشيد كريمي كا رمند ولايت

>>>   امید وارم حامیان طالب تروریست در هر جا نابود شوند.

>>>   اولین افرادی با عزت و با غیرت در شمال همینها بودند -که ناقلین پاکستانی را به سزای اعمال شان رسانیدند-
نه آنکه طرفداران ربانی و داود داود- و مطلب بیگ و دیگر... وابسته به مزدوران پاکستانی یعنی....

>>>   خداوند هم حامیان طالب را نیست و نابود کند و هم حامیان مکروب شر و فساد را


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است