داکتر عبدالله
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۸    ۱۳۸۸/۲/۱۹ کد خبر: 413 منبع: پرینت

داکتر عبدالله عبدالله هلمندی ولد غلام محی الدین زمریالی سناتور انتصابی ازولايت هلمند دور اخیر شورای در شهر کابل به تاریخ پانزدهم میزان 1339 هه – ش مطابق سال 1960 میلادی در یک خانواده متدین متولد گردیده است.
تحصیلات ابتدایی خود را در مکتب غازی محمد ایوب خان تکمیل نموده و درسال 1355 مطابق سال 1976 میلادی از لیسه نادریه کابل فارغ گردیده است.
درسال 1356 شامل فاکولته طب دانشگاه کابل گردیده که در سال 1362 تحصیلات خود را به اتمام رسانیده و تا سال 1363 در شفاخانه نور به حیث داکتر چشم مشغول خدمت بوده در سال 1363 به پاکستان هجرت نموده و تا سال 1364 در شفاخانه سید جمال الدین مشغول خدمت به مهاجرین افغانستان گردید.
در سال 1364 داخل جبهات جهاد گردیده و منحیث سرپرست صحی جبهه پنجشیر و بعدا بحیث مشاور و همکار احمد شاه مسعود تا ازادی کابل مصروف خدمت بوده از سال 1992 الی 1996 در کابل بحیث رئیس دفتر و سخنگوی وزارت دفاع ملی و در سال 1997 بحیث معاون وزارت خارجه تقرر حاصل نمود.
همچنان در سال 1999 سرپرستی وزارت خارجه دولت اسلامی افغانستان را بعهده داشت.
بعد از سقوط طالبان در سال 2001 در اداره موقت و بعدا در دوره انتقالی مسوولیت وزارت خارجه را بعهده داشت.
داکتر عبدالله متاهل بوده، دارای سه دختر و یک پسر میباشد.
به لسانهای پشتو، دری و انگلیسی تسلط دارد و همچنان به لسانهای عربی و فرانسوی نیز بلدیت دارد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جوان مسلمان و مجاهد است. بد نیست که انتخاب گردد. و از کرزی کرده به مرتبه ها بهتر است.

>>>   آفرین داکترصاحب عبدالله! موفقیت شما را در انتخابات آرزومندم!
مرگ به نژاد پرست، قوم پرست، سمت پرست. زنده باد مجاهدین دلیر افغانستان!

>>>   زنده باد مجاهدین دلیر کشور ما، ما با تو هستیم آقای عبدالله.و از کومنستها نفرت داریم،

>>>   ما ازکاندیداتوری محترم دکتورعبدالله عبدالله صمیمانه وقلبا حمایت می کنیم، وامید واریم که ایشان با محبوبیت که دربین مجاهدین واقشارمختلف افغانستان دارن ،درین مبارزه کامیاب شده ومانند آقای کرزی غور وغوریان فراموش ننمایند.
به امید موفقیت شما .
خان محمد سیلاب ازغور

>>>   هرچه بیشترموفقیت محترم داکترصاحب عبدالله رامیخواهم موفق باشی زنده باد مجاهدين افغان غيور
محمداعظم نورستاني مقيم سعوديه

>>>   بنده حقیر هم رای خود را به تو مجاهد قهرمان خواهد داد. و از کرزی و امثال آن و از کومنستها و امثال آن نفرت داریم، امید وارم با رای ما بازی نشود. ما چه میخواهیم:
1. قوای خارجی را خارج به تدریج خارج ساخته و جاگزینش اردو ملی و پولیس افغانستان را از مجاهدین گزشته تقویه کنید.
2. با مخالفین راه مفاهمه را پیش گرفته و در قدرت سیاسی ایشان را هم سهیم بسازید.
3. رابطه محتاطانه و زیرکانه با کشور های همسایه و کشور های غربی داشته باشید. و از حق ملت زیر نام خواست و رای ملت حق خود را از کشور های نام برده گرفته و نگزارید که زیر پاه گردد.
4. رابطه حکومت را با مردم نزدیک ساخته و از نیروی مردم برای جلوگری از دشمنان افغانستان و مخالفین خارجی در کشور استفاده گردد.
5. سرحدات کشور با همسایه ها بصورت جدی و دوامدار کنترول گردد.
6. برای کسانیکه با فساد اخلاقی، فساد اداری، کشتن مردم بی گناه و امثال آن کار دارند مجازات سخت و مشخص اعلام نمایید.
7. هر نوع قوم گرایی، زبان پرستی، سمت پرستی ممنوع بود و مرتکبین این اعمال سخت مجازات گردد. و در شناسنامه افغانی نام قوم وجود نداشته باشد تا با همه سان ،انسان، مسلمان، و افغان برخورد شود.
8. به صورت کل و شکل درست قوانین اللی و اسلامی در کشور تطبیق گردد. از ملا ها و علمای کرام برای تبلیغ قوانین دولت و راهنمایی مردم به دین اسلام استفاده گردد.
9. به علم و سواد مردم کار گرددو در صورت توافق مردم سواد بودن جبری گردد. همه مردم باید و باید از قوانین اسلامی باخبر بوده و دین اسلام را یک دین میراثی تلقی نکرده و خود را از اسلام با خبر سازد.
10. حقوق زنان مسلمان را که در تاریخ افغانستان بخاطر فرهنگ و رسم رواج های پوچ زیر پا گردیده ، به توجع جدی صورت گیرد.
11. به همه ولایات کشور در قسمت باز سازی و... یکسان توجع گردد.
12. وزارت کنترول از قوانین نافذ شده دولت و قانون اساسی تشکیل گردد و متخطیان را سخت مجازات سازد.
13. کارمندان دولت از راه وزارت کار به کار های که شایستگی آنرا دارند تقرر گرند.
14. راه برای عودت مهاجرین مهیاسازد.
15. برای جوانان و کودکان توجه خاص صورت گیرد. و برای مردم عامه برنامه های عملی حرفیی مدت کوتاه ساخته شود تا در بی کاری کاهش بوجود بیاید.

موفق باشید.

>>>   داکترصاحب از بارگاه خداوندمتعال موفقیت شما و تمام اعضای جبهه متحد را خواهانم..
نصیر از کابل.....

>>>   آدم مسلمان و صادق است به افغانستان تا حال کدام خیانت نکرده است خداکند که موفق شود

>>>   سلام!
برو بچیش موفق میشی

>>>   من مطمئن هستم که آقای داکتر عبدالله عبدالله از هلمند نمیباشد. پدر وی از کندهار و مادر وی از ولایت پنجشیر میباشد

>>>   افسوس که بعضی کسان بیشرمانه نام از جهاد میبرند. از برکت همین مجاهد نما ها امروز غلام 50 کشور هستیم
فواد از هرات

>>>   بهتر خواهد بود که از این کار تیر شوید پس به خدمت ملت به یک شفاخانه لطف کنید وبه مریضان کار کنید .
بعد از این هیچکسی بالای مجاهدین ...... اعتماد نمیکنند . برادر عزیز وقتیکه شما در وزارت خارجه افغانستان بودید چه کار کردرید که حالا در ریاست جمهوری خواهد کردی .در زمان وزارت شما همه پنجشیری ها ی که صنف شش را خونده بودن انها دیپلومات بودند درهمه کشورها مردم بیسواد را جمع کرده بود . شما دیګر ختم شدید .

>>>   خدا تو را موفق داشته باشد داكتر عبدالله خوب است كه فرد تحصيل كرده اي چون شما امور را در دست گيرد البته اگر اقايان بگزارند و پارتي بازي نشود
نيلوفر از ايران

>>>   گذشته از مسئاله جهاد مهم ترين رقيب كرزي داكترعبدالله خواهد بود.

>>>   >>>برادر محترم مجاهدو حامی جهادومقاومت من متیقین هستم که موفقیت از آن شما خواهد بود ما مقاومت گران شمالشرق یعنی تخار ازدل وجان درپهلوی شما هستیم . >در صورت موفقیت اولین گامیکه برداشته شود جهاد برعلیه فساد اداری که این فساد دولت مانرا روبه زوال سوق میدهد و عواقب این پدیده نهایت وخیم است هرچه زودتر تصمیم گرفته شود.>دربازسازی تمامی ولایات کشور به خصوص ولایت تخار توجه بیشتری شمارا معتوف میدارم چونکه درزمان جهاد و خصوصا درزمان مقا و مت بیشترین خسارات را دیده است چیزیکه عیان است حاجت به بیان نیست طوریکه جناب خود شما با قهرمان ملی در طول جهاد ومقاومت درآن دیار بودید.

>>>   آيا ميدانيد كه داكتر عبدالله عضو و كانديد جبهه متحد است كه متشكل از چه كسانى است؟؟؟ اولاً فكر كنيد كه اگر داكتر عبدالله برنده شود چه كساني كابينه وى را تشكيل خواهد كرد؟؟؟
وليد

>>>   سلام هموطنان عزیز آقای داکتر عبدالله بهترین گزینه هست برای انخاب فرصت را ازدست ندهید......
آقاشیرین

>>>   مردم خو میګویند که داکتر صاحب خو از پنجشیر است و یکتعداد میګوید که از قندهار است و شما میګوید که از هلمند است من نه فهمیدم که شما چرا میګوید که او از هلمند است اخر این اقا از کدام ولایت افغانستان است لطفا معلومات درست و دقیق ارایه بدارید.

>>>   نه فوادی نه جوادی از هرات چنین چیزی نمینویسد چون مردم هرات همه با خدای خود عهد بسته اند که با انزجار عمیق از 8سال حکومت فساد وارتشاء، هروئین سالار، تفرقه افگن وقبیله محور کرزی اینبار به فرزند همیشه درصحنه ومجاهد خویش داکتر عبدالله عبدالله که باتجربه ودلسوز ملک وملت است رأی بدهند.
بشیر بارکزی ازهرات

>>>   مجاهدين؟با بلاهايي كه بر سرما آورد ه اندباز هم از جان نيمه جان ما چه مي خواهند؟؟داكتر عبدالله در پست وزارت خارجه چه كار كرديد؟به غير از اينكه سفراي نالايق و بي سواد را به عنوان نماينده كشور افغانستان در سرتاسر جهان روان كرديد سفرا ي شمادر ايران پاكستان عربستان كويت واروپا و ساير كشورهابراي مهاجران چه كردند؟؟لابد وزراي شما مثل همان سفرا و نالايقان ديگري است كه خون به دل مهاجران و هموطنان خود در ملك بيگانه مي كردند
عالمي

>>>   داكتر صاحب موفق باشيد
طنين هروي از تهران

>>>   بعداز آقای رمضان بشر دوست می توانیم روی داکتر صاحب عبدلله هم حساب باز کنیم
رفیع بدخشی

>>>   عزیزان سلام
این ههم نیست که کاندیدی درجه تحصیلی دارد و یا به چند زبان صحبت میکند مهم این است طرح وی برای معضلات سیاسی امنیتی و اقتصادی چه است اگر این داکتر صاحب میتواند حد اقل امنیت را تامین کند و از وابستگی های حزبی و قومی اش فرا تر رود باید این را در طرح خود برای دانستن مردم از صمیم قلب بگوید من در باره این اقا شک دارم ریس وی و خود وی و حزب وی بار بار امتحان دادند.
از هالند

>>>   سلام ولید برادر!
همه میدانند که جبهه از چی کسانی تشکیل شده است. و همه میدانند که داکتر صاحب عبداالله کی استند. اگر ایشان به کمک خداوند پیروز شوند همه افرادکابینه ایشان از افغانستان خواهد بود و بس در صورتی نگرانی شما اعضای کابینه کنونی از کی ها متشکل استند.
نرم شنو سخت گوی

>>>   با عرض سلام خدمت تمامی خواننده گان این مطلب!
خوشحال هستم که از سنگر مقاومت و از همرزمان قهرمان ملی و مجاهد کبیر کشور جناب محترم احمد شاه مسعود و یک معاون و همکار ایشان در انتخابات 29 اسد سال 1388 کاندید داریم و امید هستم که ملت مجاهد افغانستان به این نکته پی برده باشند که امنیت در افغانستان بدون کمک و همکاری مجاهدین امکان پزیر نیست و طرح های مجاهدین به خصوص جناب محترم داکتر عبدالله در جهت تامین امنیت و ترقی کشور رول بسزایی خواهد داشت.
نورالله قانونی از ولایت تخار ولسوالی فرخار

>>>   برادر عزيزم نرم شنو و سخت گوى،
خاطر ات كاملاً جمع باشد، داكتر عبدالله هرگز نميتواند اكثريت آرا را بدست آورد. حالا حتى مردم ولاياتييكه عبدالله در انها نفوذ دارند فهميدند كه ديگر به جنگ سالان و دار ودسته شان نه بگويند.
با احترام احمد وليد

>>>   افسوس که بعضی کسان .... نام از جهاد میبرند. از برکت همین مجاهد نما ها امروز غلام 50 کشور هستیم

>>>   سلام
برادر محترم نرم شنو و سخت ګوی :همه میدانند که جبهه از چی کسانی تشکیل شده است و همه میدانند که کی،کی است من صرف برای شما میخواهم بګویم که شما لطف نموده فلم چراغ شهید را تماشا کنید همه حقایق خود بخود برملا میګردد.که کی ،کی است و به فعلا باید مردم به کی رای بدهند ما به کسی رای میدهیم که این وطن از این حالت نجات یابد اګر نه کرزی صاحب خو صد بار از عبدالله بهتر است. من نه میخواهم این فلم را تشریح کنم فلم را ببینید ،نظر بدهید وباز میدانی که برای کرزی صاحب،داکتر عبدالله،رمضان بشردوست،داکتر اشرف غنی احمدزی و یا کسی دیګر رای بدهی.

>>>   داکتر صاحب عبداله یگانه امید ودریچه امید برای مردم افغانستان درجهت رهائی ازبند فساد،تفرقه افگنی وسائرنارسائی های کشور میباشد. ازخداوند برای شان موفقیت آروزمکنم.

>>>   من از داکتر صاحب عبدالله این سوال را مینمایم که اګر برنده شوی دایره حکومت تان مانند اقای ربانی صرف بالای خیرخانه و شهر نو خواهد و یا اینبار تصمییم دارید که بالای چند ناحیه دیګر کابل نیز حکومت کنید و در آنصورت متباقی افغانستان را چه کسی اداره خواهد کرد. بخاطر اینکه تجربه حکومت داری حزب تان نشان میدهد که شما اضافه تر از یک ولایت را کنترول کرده نمیتوانید.
وصیب الله از کابل

>>>   او با احترامی که به آزادی دارد هیچگاه وسیله دست دیګران نخواهد شد شاید سازش های زودگذری صورت گیرد اما در نهایت او متواند با یک تیم کاری مجرب وبا اهل اقدامات بنیادی واساسی را در عمل پیاده سازد .مسلمان است .تحصیلات عالی دارد.عقبگرا نیست .قوم ګرا نیست .ظالم نیست .تجارب کاری دارد ومیدانیم که علم زاده تجربه است .ظاهر موزون وکلام فصیح واز مکتب دیپلوماسی باخبر .وبسیاری را عقیده براین است که دستانش خونین نیست که البته ازهمه مهمتر است .وبالاخره اینکه در فکر تخریب دیګران نیست شخصیست وابسته به قانون وفرهنګ مذاکره وتفاهم ..جدیت کافی ابتکار عمل ودلسوزی فراوان به کشور ومردم ازمواردیست که من نمتوانم راجع به آن بنویسم البته این بدین معنی نیست که ایشان دارای این اوصاف نیستند بل من اطلاعات کافی در زمینه ندارم .بهر صورت ما بایست آګاهانه عمل نمایم تا باشد بعدآ نادم نباشیم .ودر اخیر اینکه درضمن اینکه رسالت خویش را به هر نحویکه میسر است ادا ساخته و از بارگاه خالق توانابا دست دعا طالب خیر خود وملت خود باشیم .
هموطن

>>>   موفق باشی داکتر صاحب. انشاءالله کمک خدا و روح شهداء و به خصوص روح پاک شهید مسعود رح با خودت است. کرزی را امریکا تا برگزاری انتخابات نگاه میکند، و نزدیک انتخابات از قدرت دورش میکند. کرزی دل خوش کرده که اوباما همرایم دیدار کرده است. بدین معناست که من دوباره در قدرت میمانم. برنامه براندازی کرزی از وقتی مبارزات انتخاباتی اوباما طرح ریزی شده بود ، این که حال چرا نمیکنند بخاطر که کدام جنجال و خلای قدرت باعث زیری سوال رفتن سیاست های امریکا نشود.

>>>   عزيزان سلام همه ميدانند که شير سفيد است اما با آنهم دورغ ميگويند و ميگويند که نه شير سياه است. بخاطريکه ما به نفع وطن و مردم افغانستان کار نميکنيم فقط فائده خويش را بصورت انفرادی ميبينيم خوب ميدانيد که اقای عبدالله با مسعود کار ميکرد و هميشه به نفع او دروغ ميگفت بنا اينها کسانی اند که نيروهای خارجی که امروز در کشور ما است و استقلا ل نداريم از برکت گلبدين و مسعود و طرفداران او است اگر اين دو مزدور که از نفوس بسيار قوی برخوردار بودند از ابتدا بين خود جور ميامدن و جنگ نميکردند و خون 60000 هزار کابلی را نميريختن نه طالب ميبود ونه خارجی اينها و ديگران که در جنگ و ويرانی افغانستان دست شان شامل است بدترين مردم ميباشند وهمينها بود که حالا به افغانهای خارجی التبار حق دادن که به وطن بيايند و خود را به رياست جمهوری افغانستان کانديد کنند. و جاسوس مکمل همان کشور باشند که برای شان تابعيت داده است. لطفآ هموطنان از اينکه در آينده نزد وجدان خويش شرمنده نباشيد . بسيار دقيق رای خويش را استعمال کنيدو يا اصلا هيچ رای ندهيد.
رشيدی - کابل

>>>   سلام
رشیدی صاحب شما میفهمید که مردم برای شان رای میدهد اګر شما صد بار بګوید که کابل ویران شده ویا مردم کشته شده و حقوق مردم نقض ګردیده همرای مردم چی کنیم چون اینها رای میدهند ما انیطور ماشین خو نداریم که فکر انها را عوض کنیم و برایش بګویم که به ناقض حقوق بشر رای ندهید و به مردم خوب رای بدهید و انها همه به شما لبیک ګفته این کار را کند درصورتیکه رای میبرد و قدرت را بدست میګیرد باز نظر شما دری مورد خواهانم
تشکر

>>>   او متواند برای تحکیم وحفظ وحدت ملی موثر واقع ګردد چه او خود به برتری قومی باورندارد وشایسته سالاری را در عمل پیاده خواهد کرد .

>>>   داکتر عبدالله از همه کاندید ها ی دیګر شایسته تر میباشد. اګر خواهان کشوری آزاد وغیر وابسته به همسایګان هستیم در شرایط فعلی با درنظر داشت حال وسوابق کاندید ها انتخاب دیګری نداریم .

>>>   به نظر من آقای عبدالله عبدالله به مراتب از کرزی بهتر است با نظر دوستم موافق هستم
ا.ا از کابل

>>>   اقای داکتر عبدالله عبدالله یک شخص با نفوذ بوده ولی مناسب ریاست جمهوری نیست چون برنامه کاری ندارد.
مصطفی ج

>>>   هم وطنان عزيز : سلام عليكم .ملت با شهامت و غيور افغانستان كه صفحات زرين تاريخ شاهد اين مدعا است . آنچه برايشان اهميت دارد تدين ، آزادي و استقلال ، رفاه و ترقي اين كشور و مردم ميباشد .هر انكه اين تضمين را بدهد ولو از هر مليتي باشد . قابل تآئيد است .ما اميدواريم چنین شخصيتي در عرصه سياسي افغانستان ظهور نموده وبراي رسيدن به آرمان هاي والاي مردم مصدر خدمت گردد.

>>>   سلام هموطنان عزیز . آقای داکتر عبدالله بهترین کاندید انتخاباتی است از او حما یت کنید
رحیم از بلخ

>>>   سلام
این شخص هرچه که میداند در خدمت تاجکها زیادتر و در خدمت پشتونها کمتر قرارمیدهد و دیګر مردم خو دست خودرا بشویند هزاره ها ، ازبک ها ، ایماق و پشه یی را خو هیچ نخواهد شناخت که این در افغانستان زندګی میکنند یا نی .به گذشته اش توجه کنید همانطوریکه ولید جان ګفت که عضو جبهه است اګر کامیاب شود همانګونه که در وزارت خارجه تغیرات ګسترده اورد در کابینه چی حالت باشد فکر کنی که این کابینه ،کابینه جبهه است یا کابینه مردم که از افغانستان نماینده ګی کند از پاین رتبه تا بالا رتبه را از جبهه ملی پر خواهند کرد.
عبدالله حسین

>>>   ن مطمئن هستم که آقای داکتر عبدالله عبدالله از هلمند نمیباشد. پدر وی از کندهار و مادر وی از ولایت پنجشیر میباشد

>>>   چند سال پیش یکروز خودم شاهد بودم که در بیر و بار ترافیک جاده های کابل نزدیک چهار راهی صدارت ،موتر سیاه رسمی وزیر امور خارجه کشور دکتور عبدالله هم گیر مانده بود. دکتور بدون هراس و بدون ضیاع وقت از موترش پیاده شد و در میان مردم در حالیکه همه با حیرت به سویش می نگریستند به سوی وزارت خارجه رفت. همان روز همه بر تواضع اش آفرین گفتند... ولی حالا فصل دیگریست ببینم این کاندید همانسان با شکسته نفسی پا در میان ملت در بدر خواهد گذاشت؟

حبیب از کابل

>>>   ....به همه اونهايي كه از خون مردم به نان و نوايي رسيدند و با افتخار نسل كشي هاي شان را افتخار مي دانند.

>>>   سلام دوستان جة در داخل ىا در خارج اؤ كشور ...حة حة حة دوستان هنوز از خواب بىدار نشدة است ...من متعجب استم اىن دوستان ما هنوز ك هنوز است از اىن جناىت كارا هماىت مىكند,,, اى مردم بخواب رفتة تا كى جشم بستة قزاوت مىكنىد... مكر همىن جنايتكاران جة ها كة نكردن خوب ,,, خىلى دور نىست ك فراموشكنىد.بس دوستان خوبم ... و وطن دوستان ؤوطن خورابكارانم دىكر بس است هىماىت كور كورانة مردم عاقل باشىد بة خاطر خود واطنت و مردمت,,, مرك بر جهالت وبيسوادي ودعا دوستان براى نابودى غارتكران واطن ما تشكركة خواندي قندم

>>>   سلام افعانها عزیزم حا لا ماها باید از فکر کار بیکریم. چون اقای عبداالله مدت 4 سال چی کرد برای افعانها ؟در ایند اکر ریس جمهور بشود چی مکیند حون مردم را حوردن پول های از حارج داخل افعانستان امد همین احمق ها بود کی در بانک های سیویس ذحیره کردان حانها ی با سیستم مدرن دورست کرده برای حود موتر های مودیل 2009 سوار میشود باز ماه افعانها از یاد میبریم مرگ بر قوم پرستی زنده باد ازاذی
سبقت االله از پنجشیر

>>>   برادر عزیر عبداله حسین این حرف های که بیان داشته اید دیگرجائی دربین مردم آگاه که همیشه درد تفرقه افگنی ها ی چون حرف شما را چشیده اند وبنام قوم ،ملیت زبان وغیره مسائل تفرقه زا را کشیده اند،هیچ گاهی فریب نخواهند خورد وهرشخصی که حرف وبیانات تفرقه افگنانه را ابرازمیداردمنافق است وخداوند ازانسان منافق گریزان خواهد بود.
با احترام
عیار

>>>   باز جه خواب پر کردن جیب ها را دیده ئی؟

>>>   سلام به برادران هر یک احمد ولید و برادر بی هویت که اسمش را از هراس نمی نمیویسد.
با ارج گزاشتن به نظران هر یکی از شما می خواهم نکته مهم که اگر منظورتان از شهید شدن هموطنان باشد آیا در جنگ و هر آنچه که منظورتان باشد ، آیا در دفاع از حریم کشور حلوا تقسیم می شود؟؟؟ آیا این دفاع جرم پنداشته میشود؟؟؟ میدانم کسانیکه در آنطرف جبهه قرار داشت و حال با هم یکجا شدند آیا این بهتر نیست از اینکه با هم در سنگر باز با هم بی جنگند؟؟؟ و آیا این دفاع از کشور، از کشتن مردم که از این خطه برابر به خون و جان رزمیدند معقولتر است؟؟؟ دست داشتن در قاچاق مواد مخدر (فامیلی) ، نقض صریح قانون اساسی، ارج نگزاشتن به پارلمان ، اهدا مدال های که در برابر ابر قدرت های کنونی که کرزی یار ویاورشان است به اشخاص فعلی (دیروزه) ، کشتار هموطنان مظلوم توسط بم افگن های بی پنجا و دو و گزری سر سری با یک تسلیت و روان کردن بازماندکان آنان به بیت شریف و... دیگر مواردی که همه میدانند و لازم به گفتن نیست که به چشمانی نیمه بینا و مملو از ملیت پرستی اتان مشاهده میکنید اما افسوس که شما با وجدان زخمی و آگنده از جوش بی خروش به قضاوت میپردازید.
نرم شنو سخت گوی

>>>   هموطنان عزیز:
جناب داکتر صاحب ازینکه از پدر پشتون است و از مادر تاجیک میتواند در وحدت ملی بین اقوام بسیار نقش اساسی داشته باشد و نباید فراموش کرد که معاونین جناب ایشان هم داری تحصیلات و تجربه های بسیار خوب در عرصه سیاسی هستند و میتوانند کشوری مثل افغانستان به بسیار خوبی رهبری بکنند .

>>>   هموطنان عزیز:
جناب داکتر صاحب ازینکه از پدر پشتون است و از مادر تاجیک میتواند در وحدت ملی بین اقوام بسیار نقش اساسی داشته باشد و نباید فراموش کرد که معاونین جناب ایشان هم داری تحصیلات و تجربه های بسیار خوب در عرصه سیاسی هستند و میتوانند کشوری مثل افغانستان به بسیار خوبی رهبری بکنند .
بسم الله بهادر دانشجوی حقوق دانشگاه کابل

>>>   سلام هموطنان عزیز جناب داکتر صاحب عبدالله بنظر بنده بهترین شخصی هست برای ریاست جمهوری البته نظر شما بستگی بشمادارد امید وارم درست بیندیشید و درست انتخاب کنید به امید روز های یکبارچگی صلح آبادی وتن عزیز مان
حمید از ایران

>>>   عبدالله عبدالله در زمانی که در وزارت خارجه بود تمام وزارت خانه را از پنجشیری پر کرده بود حتی از تاجیک های ولایت های دیگر هم کمتر کسی را در وزارت خارجه مانده بود و وزارت را پنجشیر خانه جور کرده بود من فکر میکنم ای آدم مفکوره ملی خو ندارد مفکوره تاجیکی هم ندارد دنیای ای آدم صرف پنجشیر است و بس. بنا ای آدم صرف رییس جمهور پنجشیر شده می تانه نه افغانستان که متشکل از اقوام بسیار زیاد است.

>>>   خوب است بد نیست

>>>   جناب داکتر صاحب عبدالله عبدالله یک افغان وطن پرست است و در طول مشکلاتی که افغانستان داشت؛ جناب داکتر صاحب عبدالله عبدالله در افغانستان اقامت داشته و از مشکلات افغانستان به تمام جهان رسانید. از خداوند متعال موافقت بیشتری برای ایشان میخواهیم. به لطف خداوند رئیس جمهور آینده افغانستان خواهد بود.

نورزاد

>>>   سلام دوست که اسم تان را ننوشته ايد ودررابطه به نظر اينجانب چيزی فرموده ايد درست است که کسی که به آقای عبدالله رای ميدهد حق خودش است اما من ياد آور از تاريخ سياه عبدالله شدم که او يک شخص و......و دروغ گو ميباشد و در زمان که وزير امور خارجه بود يک شخص وابسته به يک ولسوالی که دراين اواخر ولايت شده است ميباشد نه يک شخص ملی و از همه افغانستان به نظر من اين مهم نيست که او تاجک ،پشتون،ازبک،هزاره ويا از کدام قوم ديگر است بايد همه را به يکنظر داشته باشد که ما اين مفکوره را در ذهن آقای عبدالله نميبینيم . استعمال رای در اين شرايط بسيار مهم است تا در اينده مثل که يکتعداد از دادن رای خويش در انتخابات رياست جمهوری کذشته پشيمان هستند. باز پشيمان نشوند. و در نزد وژدان خويش شرمنده نباشند. خدا کند که سوال شما را جواب شده باشد.
رشيدی

>>>   بنظر نت آقای عبدالله شخص مناسب است. اما اگر با اشرف احمدزی در ایتلاف باشد بهتر خواهد بود.

>>>   سلام به تمام خواننده گان محترم
من خوشحال هستم که داکتر صاحب عبدالله عبدالله خود را کاندید کرده اند از خداوند بزرگ موفقیت ایشان را آروزو دارم

>>>   باید بابشر دوست ایتلاف کند یا معاوین اول بشردست شود یا بشر دوست معاوین اول او
چنگیزی جاغوری

>>>   برادر نرم شنو و سخت گوى،
بنا بر كمى وخت و بى مفهوم بودن مطلب ات نتوانيستم آنرا بخوانم.
بخشش باشد.

>>>   جناب داکترصاحب عبدالله یک شخص مناسب به ریاست جمهوری است مردم افغانستان ازکاندیدبودن داکترصاحب پشتیبانی میکنن به بخصوص جوانا ن داکترصاحب درافغانستان بوده مشکلات افغانستان میداندایشان شخص مناسب است به ریاست جمهوری ازهرنگاه .کاوه

>>>   رشیدی تو که اینقدر منتقد سرسخت آقای عبدالله هستی کدام سندی هم داری که دروقت وزیربودن همه کارمندان از ولایت پنجشیربودن یا که
گپ ... میزنی آدم نا..... کززی تو جی کرد به مردم همین قدر نفر که در بمباردمان امرکائی ها گشته میشوند درجنگ تحمیلی که گلبدین براه انداخت وحکومت وقت از مردم دفاع کرد کشته شده بود ای آدم ناسنج واح...بدان وفکر کن که به چی حالتی خستم
احمدی

>>>   رشیدی تو که اینقدر منتقد سرسخت آقای عبدالله هستی کدام سندی هم داری که دروقت وزیربودن همه کارمندان از ولایت پنجشیربودن یا که
گپ مفت میزنی آدم نا..... کززی تو جی کرد به مردم همین قدر نفر که در بمباردمان امرکائی ها گشته میشوند درجنگ تحمیلی که
گلبدین براه انداخت وحکومت وقت از مردم دفاع کرد کشته شده بود ای آدم ناسنج واح...بدان وفکر کن که به چی حالتی خستم
احمدی

>>>   به یک شرط رای برایت میدهیم که این..... را از کنار خود دور ساخته و به میز محکمه حاضر ساخته و ویزای جهنم را برایشان صادر نمایید. و برای وحدت ملی و حق مساوی برای همه اقوام، و مجازات سخت برای قوم گرایان، سمتپرستان، زبان پرستان، و غلامان بیگانه گان تعیین کنید.
خان گل بی کلاه

>>>   بعض انسانهارا نمیشه از ظاهرش شناخت بلکه به باتینش هم باید توجو داشته باشیم درست است آقای عبدلله انسان خوب است اما اگر ریس جمهورشود شاید فرق کند دوستان ما باید عاقلانه فکر کنیم و رای بدهیم چون کرزی هم اول همینطور بود باوعده های بجا مردم رافریب داد
میرزا رسولی

>>>   سلام
میشد که مانند اشرف غنی احمدزی یا رمضان بشردوست یک کاندید سرتاسری میبودید نه انکه حمایت از یک جبهه که در افغانستان نام نه چندان خوب دارد میداشتید چون باعث ضعیفی شما همین جبهه شده باید از این خود را خلاص کنید باز من ۱۰۰٪ یقین دارم که ان شاْالله پیروز میشدید ، چانس شما از ۱۷-۲۷ فیصد است . باز ببینید و خودتان قضاوت کنید .
ابراهیمی

>>>   سلام هموطنان عزیز من از شما که اسم داکترعبدالله را در قلب باک تان جادادین تشکر میکنم داکر صاحب عبدالله لطف شماهارا هیچ وقت فراموش نمی کندداکتر صاحب کسی هست که چه در سختس و جه درمستی درکنار شما مردم شریف افغانستان بوده وهست تا آرضوی شمارا براورد کند
حمید

>>>   آقای داکتر عبدلله مانند دوای تاریخ تیر شده است و اگر استعمال شود سبب از بین رفتن تعداد زیاد مردم میشود. و با ری دادن به ایشان بارگناهان شان را زیاد نکنید و همان قدرگناهان را که مرتکب شده برایش کافیست که در روز آخرت جزایش را ببیند.
لطفا بالایش رحم کنید.
فرزاد کابل

>>>   داکترصاحب عبدالله شخص شایسته ویاورنزدیک مجاهددلیروسپهسالاراسلام شهیداحمدشاه مسعود(ح)بوده وایجاب میکندکه پوست ریاست دولت جمهوری اسلامی افغانستان را ازآن خودنمایدومن من حیث یک فرددلسوزجامعه برای این مردمجاهدرای داده وازتمام مردم افغانستان تقاضامینمایم تاهمچومجاهدین راپیشوای خودقراردهند
بااحترام
انجنیرقدرت الله "عیار"

>>>   کرزی برنده شود یا داکتر عبدالله و یا احمدزی ریس جمهور باز هم پشتون است... شما در سری یکی دیگر زده بروید...

>>>   سلام به تمام دوستان بخصوص به آقای احمــــــــــــــــدی : بايد بگيوم که شما نوشتهء مرا به درستی نخوانده ايد يا درک نکرده ايد من از هيچ آقای که خود را به رياست جمهوری افغانستان کانديد کرده است پشتيبانی نکرده ام اگر ميکردم پس فرق بين من و شما چي بود. من گفته ام که چندان سوابق اين اشخاص ندارند بخصوص کسانی که در اين سه دهه اخير شخصيت ملی نه بلکه شخصيت تنظيمی، گروهی و زبانی شده اند. بنا وقتی که ما به يک کانديد رای ميدهيم اين نکته را بايد خوب بدانيم که به شخی رای بدهيم که نماينده گی از تمام افغانستان را کرده بتواند نه از يک جبهه خونخوار و چيزی که در مورد عبدالله گفته ام همه مردم بياد دارند دير نميگذرد فقط سالهای 1372و1373 ميباشد که موصوف بسيار زياد در رسانه های گروهی دروغ ميگفت وچه رسد به اينک عبدالله رئيس جمهور و شود و دروغ نگويد، محال خواهد بود. مثل که يک دوست در نظر شان گفته است که در اول آقای کرزی هم ادم خوب بود نه حال . آقای احمدی خدا کند که از نوشته من بد ات نيايد.

>>>   دکتر ، بیسواد ، عبدالله
واقعا که

>>>   من اگر ریسس جمهور شون اول هرکس از قومیت یا ملیت به عنوان دفاع حقوق آن ملت صحبت کرد به جرو گسترش نفاق ملی که تخمش را انگلیس سالها پیش ریخته اعدام میکنم این است راه مردم سالاری و راه خود کقایی
جهان از فاریااب

>>>   آقاي دكتر عبدالله در دوران وزارت اش تنگ نظر ي زيادي ازخود نشان داد بنظر من او هيچ گونه شايسته گي ندارد
برات غوري

>>>   سلام برادر شما اشتبا فکر میکنید دیگر دوری عبدرحمان گزشت بعد ازین هرکس میتواند از حقوقش دفاع کند هرکس مسله پشتون تاجیک هزاره و اوزبک را بزبان بیاورد دیوانه محض است

م ر

>>>   خوب است تاجائیکه دیده میشود در بین کاندیدان نام داکترصاحب عبدالله نام روشنی است اما معاون دومش را تایئد نمیکنم
خرمی

>>>   بعض اقلیت سری خودرا جاکند در کونش جارو میبندد مواظب باشید این هم نوکر مسعود است

>>>   دوستان عزیز تمام این عزیزان کانکور زده شده اند بخدای که من و تو را هست کرده اگر یک دلسوز پیدا شود که در فکر من و تو بعد از انتخاب دشنش باشند همه در فکر خود هستند، هرچند نمیخواهم جناب داکتر صاحب کدام توهین نمایم ولی ایشان انی مساله را بخوبی خود خواهد درک کرد که جواب گفتن به همه پاسخ های ملت که در این سی سال اخیر به خاک خون یکسان شدن چقدر سخت است.
ولی میخواهم که یک نکته را ذکر کنم در پهلوی این شخصیت ها بزرگ مردان دیگر نیز با نیت خوب، علم عالی، پاکدامنی، طرح های جدید به نفع ملت، با معنویت، مبرا از خونرزی، صاحب کما روابط دیپلوماسی، ملت پرور، خدا را به وحدانیت اش حاضر و ناضر نگریسته گر، وجود دارد که اگر ملت و مردم ما کمی پی ببرند انتخاب بهتر خواهد داشتند، بیاید ایشان را یک چانس بدهیم و یک آزمایش نمایم، چون حالا ما ملت افغانستان، ملا، مجاهد، کمونست، میانه روی، ریش کل ریش دار، شاهی، هر گروه را تجربه کردیم دیگر نمیتوانیم که ما یک تعداد ما پیشیبانی از یک گروب نمایم، وقت این همه نیست من شخص را میشناسم که تغییر مثبت و همه جانبه در افغانستان میاورد. در بین همین کاندان است دیابید.
م ا اشکریز

>>>   نويسنده .... رييس جمهور پشتون يا هزاره يا تاجيك يا هندو هر كسي مي خواهد باشد حرف اينجا است كه بايد خدمت مردم را كند و در غير اين صورت يك رييس جمهور منفوري مثل كرزي خواهد بود
عالمي

>>>   سلام هموطنان اگر برای بیشرف و ترقی و صبات افغانستان عزیز میندیشید به داکتر عبدالله راحی بدهید که همیشه درفکر وطن بوده وهست فرصت را از دست ندهید
حمید از ایران

>>>   زنده با داکتر عبدالله

>>>   بس است جنايت

>>>   هرچه باشه يك جنگ سالاره راي دادن مساوي با برگشتن سر خانه اول وزارت خارجه او مساوي با كابينه اينده اش است واقعا مصيبت است
فريد اشنا

>>>   سلام
میګویند که همرای کرزی صاحب یکجا شده باز شما چی میګوید ایا از او حمایت میکنید یا از کسی دیګر لطفا حامیان داکتر صاحب برای من جواب بدهند ؟ درصورتیکه یاور احمدشاه مسعود باشد باز خیر است که هرچیز است پشتون است هزاره است تاجک است پشه یی است وغیره ما از او حمایت میکنیم درصورتیکه یاور و اندیوال امر صاحب نباشد و لو که نابغه باشد از هر قوم که باشد مانند اشرف غنی احمدزی از قوم پشتون ، رمضان بشر دوست از قوم هزاره ، اکبر بای از قوم ترکمن ، سید جلال از قوم تاجک ولو که بسیار دیپلومها ، تجربه کاری ..... داشته باشد حمایت نه میکنید چرا ؟ و در صورتیکه اګر این اقای داکتر صاحب عبدالله باز همرای کرزی صاحب یا اشرف غنی احمدزی یا رمضان بشردوست اتحاد کند باز شما چی میګوید ایا به قول خود ایستاد هستید و باز از داکتر صاحب عبدالله حمایت میکنید یا اورا نیز مانند مارشال صاحب محمد قسیم فهیم بدنام میسازید یا نه ؟

>>>   از کرزی کرده خوب است ، موفق باشید

>>>   سلام دوستان آقای عبدلله هم یکی از...... کاران جنگ افشار است فراموش نکنید

>>>   سلام هموطنان عزیز اگر داکتر صاحب برای خود ادامه بدهد ما از او حمایت می کنیم داکتر صاحب یک آدم محبوب باشخصیت و همرزمان کسی هست که سالها از کشور عزیزما دفاکرده و شب روز بفکر آزادی کشور ما بو وووووووووووووووووووووووو

>>>   در صورت کنار رفتن به کرزی ترکش میکنیم چون مبارزه ما علیه تیمی فاشیستی است و بس که کرزی .... در راس آن است. و در صورت تفاهم با هر یکی از این کاندید ها ولو هر کسی دیگر باشو حما یه اش میکنیم.

یمــــــــــــــــــــا کابل

>>>   بلی آقای عبدالله آدم بسيار خوب است اما سه چيزی را خوب ميتوان در شخصيت او ديد .
1- دست ايشان به خون مردم افغانستان بخصوص شهروندان کابل سرخ ميباشد.
2- ايشان اگر رئيس جمهور شود شايد که تمام پست های عالی را به پنجشيری ها تسليم نمايد.
3- ايشان بعوض يک دروغ صد دروغ خواهد گفت.
4- ارگ رياست جمهوری مثل وزارت خارجه مهمان خانه پنجشيری ها خواهد شد.
خلاصه که موصوف يک شخصيت ملی نه بلک يک شخصيت تنظيمی خواهد بود که مردم افغانستان به ان باور نخواهد داشت طوريکه از نظريات بالا معلوم ميشود چندان علاقمندو طرفدار ندارد.
آغا شرين

>>>   س است جنايت

>>>   ما از داکتر عبدالله حمایت می کنیم شایسته تر ازاون دیگر کاسی را نمی بینیم با احترام

>>>   هموطن عزیز من هم یک پشتون هستم وتمام توهین های شمارا در چند صفه خواندم متسفانه از جنگ 30 ساله نه تجربه گرفتید نه عبرت هرکس از دولت های کذشته خاطرهای دارد اگر باز هم ازهمه انقاد کنیم چیزی عوض نخواهد شد بجای همه اینها بیاید به بهمه آنها بکید در کنار هم بشیند ومثل کشورای دیگر به ملت خدمت کند راستی منهم از دوره مجاهدین خاطره دارم که بد نست شماه هم بدانید آنکه شپش را به راننده 30000000 میفروخت این کار هم انسانی نیست میدانم قبول دارید ولی اینها کذشته بیا ئید به فکر آینده باشیم نه تشویق به قوم کرائ
ولی از مهاجرین در تهران

>>>   کسی که طرفدارش خداوندبزرگ هست آدم ها مهم نیست که از او طرفداری کند
هراتی

>>>   باید واقعیت را بگویم، داکتر عبدالله یک.... به تمام معناست، بنابرین با وجود چنین ..... ها افغانستان به جایی نخواهد رسید، تقاضای من از هموطنان عزیز این است که با هوشیاری کامل کسی را انتخاب کنید که در هیچ...شرکت نداشته والان تنها صدای ملت است که از پارلمان مظلومیت ملت را فر یاد می زند.

>>>   اگر بابشر دوست یک شود ان زمان امکان داره برنده شود باید یک نفرخود به معاوین اول انتخاب کند دیگرش ریس جمهور وسلام
دلارام

>>>   ما از داکتر صاحب عبدالله حمایت می کنیم
هیدر

>>>   بنام خداوند(ج)بزرگ سلام عزیزان من همه نامها را خواندم و دریافتم که مردمی عزیزی افغانستان چی میخاهد من که خود مجاهدین را دوست دارم و خانواده خودم مجاهد بودن و حالا هم مجاهد استن در برابر امریکا خو بهر صورت داکتر صاحب عبدالله عبدالله ادمی خوب هستن اما خودم به اقای کرزی رای میدهم چرا که من خودم تاریخی افغانستان را خاندم نه از اول این چنین ریس جمهور داشتیم و نه خاهم داشت چرا که بسیار ادمی خوب و ملت دوست هستن.
با احترم احمد عربستان سعودی

>>>   باتوجه به وضعیت ناهنجار کنونی بمنظور ختم بحران و ایجاد یک حکومت مقتدر ملی انتخاب داکتر عبدالله عبدالله به عنوان رئیس جمهور افغانستان آخرین مرحله امتحان دموکراسی خواهد بود.
عبدالحلیم خان از ولایت غور

>>>   داكتر عبدالله شخص مناسب براي آينده افغانستان است. حقوق همه افراد و از انجمله حقوق زن را محترم ميداند.

>>>   داكتر عبدالله ازلحاذ سواد بد نيست بالاخره هرچه باشد بچه اين وطن است ولي ايشان درگذشته باعملكرد هايش نشان داده كه جامع صفات كه يك رءيس جمهورباشد نيست بهتراست كه اين اغا دست ازسياست برداشته وبه فعاليت فرهنگي بپردازد.
هادي اميري

>>>   بنام خداوند مهربان
هموطنان عزيز!انتخابات آينده قريب است ما وشما فرصت داريم تا درباره افغانستان وملت زجركشيده افغانستان وسر نوشت خودمان لحظه بينديشيم و بكسى راى بدهيم كه رنجهاومصيبت هاى ملت را احساس نموده وبراى كاهش آلام مردم بكوشد, ونبايد سرنوشت كشور وملت را بدست چوپان وماجراجو بسپاريم كه كشور مارا به پرتگاه انهدام واضمحلال سياسى,فرهنگى واجتماعى ببرد. عزيزان گرامى براى انتخاب شما دو كانديدا را در برابر داريد ( دكتور رمضان بشر دوست , محترم داكتر عبد الله)اينها شخصيت هاي بارز و درجه اول كشور ماهستند هركدام از آنان انتخاب شوند ميتوانيم نفس راحتى بكشيم وبا اطمينان كامل از آينده بهتر سخن بگوئيم .
سيد مجيب الله از شهر جده عربستان

>>>   ملا احمد آخند از عربستان!
كدام تاريخ را خواندي؟ نيازي به خواندن تاريخ نيست، ما عمل كرد كرزي را ميبينيم.

>>>   سلام هموطنان عزیز همه بیشرفتهای افغانستان در هرزمینه بستگی به امنیت داره متاسفانه آقای کرزای درتول این (هفت سال)در هیچ زمینه کاری موافق نبوده یا درست عمل نکرد بس مابیائیددست بدست همبدیم کسی را انتخاب کنیم که درست عمل کنه امنیت شادی ونشادرا برای کشورعزیزما برای مردم که سالها در انتظارش هستن برگردونه به امید یک دولت درست
حمید

>>>   سلام خدمت ان برادرکه اقای عبدالله عبدالله را بیسواد خوانده بعدآ برایشان اینطور به عرض میرسانم که اقای عبدالله شاید به طول من تو تحصیل وتجربه دارد .بعد برادر گرامی اقای عبدالله یک تن ازکاندیدان مطرح بوده وهم یک جوان متعهد به وطن ومردم میباشد چون درطول زمان جهاد ومقاومت درپهلوی هموطنان خود ازهیچ گونه ایثارگری دریغ نکرده برای همیشه درخدمت قشر مظلوم این مرزبوم بوده بنآ ازنظر من اقای عبدالله ازجمله جوانان موفق در کاندیداتوری درکشور ماهستندماازکاندیداتوری جناب شان حمایت میکنیم.
داور:ازتخار

>>>   داکتر عبدالله بهتری جایگزین برای کرزی ونجات برای مردم از فاجعه است.
بهار کابل

>>>   داکتر عبدالله یګانه امید مردم اصیل افغانستان درمیان همه کاندیدان میباشد .

>>>   نه عبدالله نه کرزی و نه احمد زی و نه سایر کسانی که چوکی های اهم در دولت های ماضی و حال داشته اند و شرایط زندگی شان مرفه بوده و از حال و احوال و درد و رنج و دسترخوان مردم غریب کشور آگاه نبوده اند بلکه یک انسان صالح و باخدا به کار است که به سطح مردم مظلوم زندگی کرده و هیچگاه زندگی شاهانه نداشته و تمام عمر خودرا در خدمت مردم فقیر و بی بضاعت گذشتانده و از تربیت فامیلی عالی برخوردار بوده و کوچکترین عمل خلاف دین و ملت انجام نداده و با مسببین تباهی های سه دهه اخیر وطن کوچکترین همنوایی نداشته و بلکه همواره در نقش یک آمر بالمعروف و ناهی عن المنکر برای زورمندان اتمام حجت کرده و....
زیرا این بار انشاالله توبه مردم مظلوم و در بدر و خاک بسر ما نزد خداوند قبول شده و دیگر برای چل بازان و عوام فریبان نوبت داده نخواهدشد چراکه این بار نوبت عدالت و نجات ملت ماست نه تکرار تجارب تلخ و ننگین گذشته
والسلام یک افغان از افغانستان

>>>   کرزی باید برود قانونمندی با فاشیزم تحقق نمی یابد. کرزی پدرود
بهارکابل

>>>   دکتر عبدالله از بطن مردم است و بالای تانک خارجی به وطن نیامده است داکتر گزینه خوبی برای ریاست جمهوری است باید به ایشان رأی بدهیم.
جوینده

>>>   او بیادر احمد جان در عربستان بجز چاه کنی کدام کاری دیگر را هم کردی اید؟ در بین چاه از جهان سیاست چه میدانی. کرزی چه خوبی دارد لطفاً بیان فرماید اما بنده حقیر از بدی هایش زیاد می داند: ...امریکا، قومگراه، ... در مقابل همسایگان، .....، .....، هیچکاره.... نباید از یاد برد که زیر چپن و کلاه قرقل خود خدا خبر که چه چیزها را پنهان کرده است.
خانگل بی کلاه

>>>   سلام انتخاب ما داکتر صاحب عبدالله عبدالله پیروز و سربلند باشی
جاوید

>>>   داكتر عبدالله از لحاظ سواد بد نيست بالاخره هر چه باشد بچه اين وطن است ولي ايشان در گذشته با عملكرد هايش نشان داده كه جامع صفات كه يك رئيس جمهورباشد نيست بهتر است كه اين اقا دست از سياست برداشته و به فعاليت فرهنگي بپردازد.
هادي اميري

>>>   داکتر عبدالله شایسته است.
حمایتش می کنیم

بهار کابل

>>>   داکتر عبدالله جایگزین خوبی برای کرزی است تا مردم را از بحران به طرف ثبات سوق دهد، امید است درین گام بزرد محترم اشرف غنی احمدزی هم باهاشان هم گام شود.

الهی
کابل

>>>   یک روز غرض احوال پرسی بیک وزیر دورانهای شاه زنگ زدم بعد ازحوال پرسی ؛ معلوم شد که دلش بسیار پر بود ، برایم چنین فرمودند : بچیم ازیک طرف غربت و از طرف دیگر توهین اگاهانه کشورهای بزرگ به ملت افغانستان توسط یکتعداد افغانهای بی وجدان مرانهایت آزار میدهد .
من پرسیدم کاکاجان منظور تانرا درست نتوانستم بفهم؛ فرمودند بچیم منظورم را حتی یک کودک هم میتواند بفهمد، بخاطرئیکه واضیح است . آدادمه دادند که شف شف نی شفتالو تو نمدانی که اختیارات وطن را به کی دادند؟ ایا کرزی ، مارشال فهیم ، عبدالله ....... این همه اگر توهین نیست پس چیست ؟بچیم باور کو که راست برایت میگم که در تاریخ کشور ما مثلی انهائیکه ما به انها کافر میگفتیم خوبترین دلسوز ترین فهمیده ترین و وطنپرست تیرنشده افسوس حالی وخت از وخت تیرشده . من پرسیدم کاکاجان انها خو مردم قتل عام میکردند ؛ بلی بچیم ، مگر اینها در دوران جهاد چی کردند و حالی چیی میکنند ؟ اسلام ، جهاد و وطن را زنده در مقابل چند دالر به کی که نبود چند بار فروختند و میفروشند . بچیم کارمل و نجیب از بهترینهای زمامداران ما بودند در حالیکه دردوران حاکمیت شان بخاطر ئیکه بخدا باور نداشتند و هم با روسها بودند ازایشان نفرت داشتم بعد از انهاکه اعمال جهادیها و طالب رادیدم نزد خود گفتم که از اینها کرده خو تره کی بیسواد و حفیض الله امین فاشیست هم خوب بودند حداقل یک کمی دلسوزی خوداشتند .

این بود یک خاطره از یک مرد دین دوست و وطندوست که فعلا در حیات نیست روحش شادباشد .

بااحترام . نور

>>>   احمد خان از عربستان سعودی :
شما کدام تاریخ افغانستان را مطالعه کرده اید در کدام وقت مردم از سبب گرسنگی با این امکانات امروزی ازبین رفته بودند به نظر شما ملت یک مملکت از سبب سهل انگاری یک رئیس جمهور....از ملت بی خبر از بین برود از نظر شما گویا آن رئیس جمهور ملت دوست است .
نخواستیم همچ. ملت دوستی را ما میخواهیم که آدم رئیس جمهور داشته باشیم نه خ........
حفیظ هالند

>>>   هم وطنان مسلمان .
اسلام عليكم .
داكتر عبدالله در سه دهه اخير از جمله شخصيت هاي محبوب بعداز شهادت مرحوم امر صاحب شهيد ( قهرمان ملي كشور ) در بين مردم افغانستان ومخصوصآ مجاهدين ميباشد . از خداوند بزرگ برايش پيروزي توآم با هدايت در مسير اسلام وخدمت گذاري براي اين ملت شهيد پرور ورنجديده افغانستان و استقلال اين وطن از دست بيگانه ها ، استدعا دارم .
شريف از پنجشير

>>>   ای کاش من رئیس جمهورمی شدم..
اگرمن رئیس جمهورمی شدم اول این کارها رامی کردم:
1) درجلوی چشم هزاران نفر تعدادی ازطالبان را به آتش می کشیدم.
2) اولین سرمنزل کارمن فقط وفقط ایجاد امنیت اجتماعی فکری روانی وفرهنگی برای تمامی اقشارجامعه وتمامی قوم ها بود
3) به شدت بهداشت ومسایل آن را دراجتماع پی گیری میکردم وصددرصد عملی
4) بشدت با رانت خوری وپارتی بازی مبارزه می کردم. وتمام مردم را صاحب حق می دانستم.
5) سعی جدی می کردم برای بهبود راه ها ومسیرهای حمل ونقل بهمراه امنیت جانی وخاطر برای تمامی رانندگان ومسافران
6) سواد را تا صنف 12 اجباری ورایگان می کردم.
7) باتمام وجود ازمیراث فرهنگی وآثارباستانی درکشور دفاع کرده ودرمسیرزنده کردن آنها وتشویق خارجی ها برای بازسازی وسرمایه گذاری وبازدید اقدام میکردم
8) آبادسازی افغانستان را به طورجدی سرلوحه ی کارقرارمی دادم
وهزاران کارنیکو وپسندیده که لیاقتش را مردم همیشه خسته ورنجدیده ی کشورم دارند.
اما ا زاول وآخر پدرطالبان را درمی آوردم تارومارشان می کردم وبعد هم حساب پاکستان را ازطریق روابط کاملا سیاسی می رساندم .....وسعی می کردم با تمام کشورها روابط بسیار دوستانه داشته باشم وآنها را برای بازسازی کشورم نظرشان را جلب کنم
محمدصالح

>>>   سلام هموطنان عزیز آیا شما به چه کاسی می خواهید رای بدهید مهبوب ترین شخصیت درمیان این کاندیدها چه کسی هست ؟ درمیا این کاندیدها کدام شخصیت بیشتر درافغانستان متره هست( آقای کرزای . بشردوست . یا عبدالله عبدالله یا خلیل ذاد بین این چهار شخصیت چه کسی بیشتر در افغانستان فعالیت کرده وبا درد رنج مردم عزیز خود آشنائی داره؟ عاقلانه قضاوت کنید بنظر بنده مردم عزیز روشن فکر آفغانستان به کسی رای خواهددادکه در طول عمرش درکنار هموطنان عزیز خود بوده وهست
حمید از ایران

>>>   داکتر عبدالله یک مجاهد است مردم باید به داکتر عبدالله رای بد هد
شیراقا از ولایت میدان وردک

>>>   زند باد کرزی برای کرزی رای بدهپد باور کنپد طوری آدم ها مپتواند که از خود کند که هيج فکرش را کرده کسی نمپتواند. پس برنده هم اوست.
اصيل - کابل

>>>   محمدصالح جا احساساتی نشو بیدر گل!
همین کارها را که شما نوشته کردید که انجام میدهید به کدام پول و به کدام سرمایه؟ آیا این وآن کردن تنها به گفتار میشد یا طرح های عملی و زیرکانه؟
اگر بنده حقیر مردم کشور انتخاب میکرد باز من از خوشونت اسفاده نمی کردم. من چه میکردم.
1. من به خواست اکثریت ملت و گوش داده و طبق خواست های ملت برنامه خود را بشکل ماهرانه تنظیم میکردم.
2. یک تمی کاری از متخصصان افغان در داخل کشور که داری لیاقت خوب برای چوکی اش،انسان ایماندار و ملت دوست و با خوبی های دیگر... به تناسب قومی و مذهبی از همه اقوام جمع آوری کرده و یک نظام سالم، کم مصرف و پرکار می ساختم.
3. در کنار هر وزیر یک تیم 10 نفری از اهل تخصص هم از افغانهای داخل و خارج از کشور با در نظر داشت تعادل قومی و مذهبی تهیه میکردم.
4. ایجاد یک وزارتخانه بنام وزارت تفتش یا کنترول که از صلاحیت خوب برخورد بوده و همه عملکرد های وزارت خانه هارا حتی عمل کرد های من را هم مطابق قانون اساسی کنترول کرده و متخلفین را سبک دوش و مجازات میکرد.
5. نواقص قانون اساسی را اصلاح کرده، از جمله سیستم پارلمانی، ایجاد یک قوه بالا تر از ریس جمهور و نخست وزیر. یا به عبارت دیگر یک تیم از علمای اسلامی و متخصصین که دارای علمیت فراوان و دستش به کدام جنایت آغوشته نباشد و به تناسب قوم و توسط هما قوم هر 10 سال بعد انتخاب میشدند و این تیم بلند ترین مرجع برای سیستم دولت داری ما برای همیش میبود.
6. امنیت ملت برای من مهم است، ساختن با مخالفین، تعیین و کنترو ل مرز های کشور و سیاست زیراکانه با همسایگان در عین حال جدی.
7. نقش علما در بخش دین واقعی برای فردفرد افغانستان و بدین وسیله علم و سواد را بشکل نیمه جبری به مسولیت دینی هر فرد در اجیندای آیینده من میبود.
8. من برای مترقی ساختن و آبادی کشور چندان عجله ندارم. برای من استقلالیت و امنیت و شکم سیر بودن ملت مهمتر است. نخست باید جامعه را آمده پزیرش ترقی ساخت.
9. برای فهم قرآن و دین اسلامی برای و احکام دین حقیقی اسلامی مردم را راهنمانیی کرده و از خرفات و مخلوط ساختن کلتور و دین مردم را نجات میدادم.
10. هر نوع تعبض نژادی را ممنوع ساخته و متخلفین آنرا سخت مجازات میکردم.
11. مردم را بکار تشویق کرده و امید شانرا از کمک های رایگان دولت کشور های خارجی قطع ساخته و به کارهای ساده از دهقانی تا... تشویق میکردم.
12. من بسته های درجه یک و دو .... برای بیرون رفت بحران های اقتصاد، امنیتی، سیاسی و... می داشتم. در صورت عملش شدن بسته اولی ام باز به بسته دومی شروع میکردم.
13. اگر در نیم از سال های کاری ام به ناکامی روان بودم استعفا و از هموطنان عذر خواهی کرده و کرسی دولت را رها میکردم.
14 و.... دیکرایش را نمی گویم ورنه دیگران کاپی کرده و به شکل غجولانه و غلط استفاده میکنند ....

جاغوری

>>>   مردم ماه باید به کر زی رای ندهد در طول هفت سال حکومت خود هیچ کار مثبت راه انجام نداده است جز جنگ خون ریزیحکو مت که سر تا سر به دفساد غرق بوده باید برای بهبود ی بهتر تغیر بیاد در صورت که کرزی دوباره انتخاب می شودمشکلات جدیتر خواهدشد
شیراقا از ولسوالی مرکز بهسود

>>>   انتخاب ما داکتر عبدلله هست

>>>   داکتر عبد الله همان ... پیشه دیروز ومصلح امروز است چه لکه تا ریک را در جر یان کشوری مان دارد مطمئن باش موفق نمیشه همان طوری که وزارت از سیطره اش برون شد تا الان سیا ای هایکه در سطح سیا ستی خا رج از کشور براه انداخته پاک سازی نشده تا قوم گرای وانحصار طلبی ایشان ونژاد پرستی ایشان از روح روانش جدا نشده هم چنان در انز وا با قی میماند
عوض احمدی

>>>   مادامیکه تقسیم مقام های دولتی در مرکز وولایات انتصابی وبر اساس فورمول کهنه وفرسوده ای اکثریت واقلیت صورت ګیرد حال ما زار است وپریش.

>>>   داکتر صاحب دولت برای افغانستان نمی خوا هد بلکه یک حکومت تا جکی میخواهد نمو نه اش دروزارت خا رجه معلوم شد وایشان سر سخت نکر ایران است حسین محمدی قم

>>>   در شرايط كنوني مناسب ترين فرد براي رياست جمهوري افغانستان كه بتواند كشور را از بهران كه در حال حاضر به آن مواجه است به كمك و ياري خداوند نجات دهد شخص ديگر به جز جناب داكتر عبدالله عبدالله نيست.
و از خداوند كاميابي ايشان را استدعا مي كنم
احمد ضمير حبيب از كابل.

>>>   عبدالله به همه معلوم اما چند نفر که از نزدش تغذيه شده است به تکرار نظريات شان را به طرفداری از عبدالله ارسال ميکنند. در صورتيکه همه ميدانند که او در زمان وزارت امور خارجه اش چی گل را به اب داده بود که در وقت رياست جمهوری بکند . ديگر اينکه يکتعداد ميگويند که کرزی در اين هشت سال حکومت خود چی کرد که حالا بکند من برايش ميگويم به راستی و با وژدان قضاوت کنيد که هيچ تغيرات نامده است. درست که کمی و کاستی وجود داشته اما به ان اندازه هم نيست که در طول 4سال حکومت عبدالله و دار و دسته اش که انهم فقط در کابل بود 60000 باشندگان افغانستان را کشتندو به ميليونها مردم را آواره ساخت و همچنان باعث ايجاد گروه ...شدند. لذا مردم ما از هيج کسی راضی نيستند . خداوند همه را توفيق بدهد تا از اين مرض رهای يابند.
شيردل - کابل

>>>   ازداکتر عبدالله میخواهم ازکادیدا توری صرف کند بجای آن در یک شفاخانه مشغول طبابت شود چون هرکی درحوزه تخصصش فعالیت کند تاکار به اهل کارسپرده شود.
شهاب

>>>   سلام
شیر دل خان و شهاب خان راست شما راست میګوید باید کسیکه شایستګی این مقام را داشته باشد باید رییس جمهور شوند ن کسانیکه درین وطن کانکور زده شده اند و حتی حکومت در دست ایشان بود به مردم چی کردند که ما خداناخواسته برایش رای بدهیم و چوکی ها و ادارات دولتی مانند وزارت خارجه که تقسیم شده بود تقسیم ګردد نه به اهل کار بلکه یک وزارتخانه جور کرده بود که همه میدانند اګر این اقا رییس جمهور شود باز همان اش و هما کاس است و بس .

>>>   شهاب جان،
بدبختي دراينجاست كه در افغانستان كلمۀ داكتر به نرس، دوا ساز، فزيوتراپست، تكنالوجست... استعمال ميشود. آقاى داكتر عبدالله اصلاً از نرسنگ فارغ شده است اگر كسى قبول ندارند، من نزد اش ثبوت ارايه مكنم.
جعفر

>>>   سلام دوستان به راستی که کسانيکه به طرفداری از عبدالله سخن ميگويند انعده از .... هستند که در زمان حکومت ربانی از طريق.... تغذيه ميشدند حال باز انها گرسنه ماندن و ميخواهند که دولت را بدست گيرند اما نميدانند که ايشان يک حصه محدود از چند ولايت استند و با رای خود نميتوانند حکومت را بدست گيرد در ان زمان هم يک چانس آوردن و مردم افغانستان فکر کردند که شايد ربانی بتواند حکومت کند اما ديده شد بجز از سوم حصه شهر کابل در ديگر نقاط شهر حاکميت نداشتند چی رسد به تمام افغانستان. حال مردم هوشيار شده اند و ميدانند که چی کنندو باکی آرام ميباشد. بنا دوستهای نزديک داکتر عبدالله وی را تنها گذاشت حال شما فکر کنيد وی موفق ميیاشد.
شير دل

>>>   جعفر تو دروغ شاخدار میګی .داکتر عبدالله نه اینکه داکتر است بلکه بامقایسه با دیګر کاندیدان متوان ګفت او پروفیسور است .

>>>   زنده باد مجاهدین دلیر کشور ما، ما با تو هستیم آقای عبدالله

>>>   بزرگترین سایت حامی داکتر صاحب عبدالله
تقدیم به طرفداران ایشان

www.omid.af

www.afghn88.com

به ما بپیوندید.

>>>   داکتر عبدالله یکتن از شخصیت های سیاسی و جامعه شناس است که تمام اقوام را به یک نظر مینگرد . آگاهی کامل از اوضاع داخلی کشور و خارج کشور دارد میتواند به نفع افغانستان خدمات شایسته ئی انجام دهد

>>>   داکتر عبدالله یکتن از شخصیت های سیاسی و جامعه شناس است که تمام اقوام را به یک نظر مینگرد . آگاهی کامل از اوضاع داخلی کشور و خارج کشور دارد میتواند میتواند به نفع افغانستان خدمات شایسته ئی انجام دهد .
احمد جواد (عمری ) مسکونه ولایت باستانی سمنگان

>>>   سلام
ربانی یک خدمت بزرګ که کرد به ملیت خود خصوصا مردم بدخشان و پنجشیر کرد و انهم همان کسانیکه به او تعهد کرده بودند نه مردم متعهد به این وطن . و دیګر خدمت که کرده به مردم کابل و افغانستان کرده که کابل ویران شد و افغانستان به جنګهای داخلی مبدل ګردید . دیګر خدمت این بود که از دوستی پاکستانی ها خودرا نجات داد و دوست روسیه و ایران شد این هم یک خدمت کلان است .
ای کاش داکتر باشد که در شفاخانه کارکند او هیچ تجربه ندارد همین سیاست برایش خوب که میګن سیاست یعنی دروغ ګفتن میتواند از این راه خدمت کند .راستی زنده باد مجاهدین افغانستان که همان مردم بیچاره هستند نه کسانیکه قاچاقبر . اختطاف ګر ، معامله ګر ، قاتل ، متعصب وفادار به دولتهای همسایه نه انکه ما او را مجاهد نه میګویم بلکه اګر روزش رسید و خدا کند که ما افغانها یک زعیم ملی را درین انتخابات تعیین کردیم باید مجازات و به میز محاکه کشانده شوند و همه نیست و نابود ګردند .
زنده باد مجاهدین افغانستان ( مردم بیچاره افغانستان)

>>>   ما از داکتر عبدالله حمایت نموده موفقیت ایشان را خواهانیم.
قندهاری

>>>   به گزارش آسوشيتدپرس، بر اساس نظرسنجي‌هاي انجام شده در بين مردم افغانستان حامد كرزي، پيروز انتخابات رياست‌جمهوري در 29 اسد خواهد بود.
بنا بر اين گزارش، 31 درصد از پرسش‌شوندگان در اين نظرسنجي اعلام كردند كه اگر امروز انتخابات برگزار شود به كرزي راي مي‌دهند. اين در حالي است كه تنها 7 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام كردند كه به عبدالله عبدالله، وزير خارجه سابق كشور و مهم‌ترين رقيب كرزي راي مي‌دهند. همچنين تنها 4 درصد از پرسش‌شوندگان گفتند كه به «اشرف غني»، ‌وزير مالي سابق و ديگر نامزد انتخابات 29 اسد راي مي‌دهند

>>>   برادرا ن وخوهرا ن وبرنا مه سا زان افغا ن paper اسلام عليكم ورحمت الله وبر كا ته وبعد شما مجا هد دوست يكبا ر براي داكترعبدالله قسم بدهد كه ب كشتا ر شهيد احمد شا ه مسعود دست ندا شته با شد من بشما اطمينا ن مد هم كه به كشتا ر شهيد نام د ا ر افغا نستا ن احمد شاه مسعود جند نفر دست دارد معرفي خوا هيم كرد هريك استا د سيا ف استا د ربا ني ما ر شا ل فهيم استا د عطا وجنرا ل داود فرخا ري احمد ضيا مسعود برا دران عزيزم وخوهرا ن كرا مي من خو دم از بهلو فيل مسعود شهيد ر ح هستم كه انها را ديد م به دور امر يكا ها دور ميخوردن بس است من فلان هستم كه به همرا ي مسعود

>>>   زنده بادمجاهدین دلیر مردان

>>>   سلام هموطن دربدر !
در اولین روز مبارزات انتخاباتی ما شاهد پاره شدن وکندن پوسترهای متعدد کرزی ،احمدزی،عبدالله و غیره جنایتکاران که دست های ناپاک شان به خون ملت دربدر ما آلوده است در نقات مختلف کابل و ولایات بودیم که این نشانه واضح وسریح انزجار وتنفر ملت ما در برابر این معامله گران ملت کش وبیگانه پرور است .
ملت ما آنقدر از این ها خسته و کوفته و مانده است که حتی تصویر شان را روی دیوار ها تحمل ندارد چه رسد به رییس جمهوری شدن شان .
آخر چرا این غافلان نمیدانند و تا بکی خود را به اصطلاح گول میزنند و به خود نمیگیرند .
به قول آنکه گویند : اگر در خانه کس است یک سخن بس است.
ولی حالا یک سخن نه بلکه هزاران سخن و بیزاری ملت در کران تا کران وطن خرابه ما طنین افگن است همه میگویند که :
بس است ! بس است ! بس است!
ای جانیان قصی القلب و ای شرافگنان و اختناق پیشگان شرقی و غربی و ای فرزندان ناخلف وعاق شده این وطن!
دیگر دست از سرنوشت ما بردارید و دیگر مارا نه فریبید و نیازارید .
قلب ملت از کابل

>>>   داکتر عبداله ادم خوب است اما از کجا بای شده ؟البته جهاد کرده مجاهد پادشاه شده نمتواند غیر از مرحوم مسعود دیگران مجاهد نیست

>>>   سلام آقای کابلی شما فرمودین که این کاندیدها همه شان بدهستن مالوم به این میشه که شمابهتر هستین وقتی که شما بهتر هستین چراه خودت را کاندید نکردیکه ما میامدیم به شما رای میدادیم؟
قندهاری

>>>   برادر کابلی عزیز اگر یکتاانگوشت خودرابطرف کسی نشان بگیری چهارتای دیگه سمت خودت می مانه شما حق انتخاب کردن رادارید نه توحین کردن
حمید

>>>   بشر دوست برنده می شود نه شخص دیگر
ما مردم اسلامی افغانستان ازبشردوست حمایت می کنیم

>>>   سلام به همه!
در مورد داکتر صاحب عبدالله زیادتر نمیدانم ولی در مورد داکتر چراغعلی که یک زمانی رئیس پوهنتون طب بود باید بگویم که یک شخص نهایت خاین و نهایت پست است.
در زمان ریاست خویش همه پول کمک شده به دانشگاه طب را در جیب خویش انداخته و فعلاً پوهنتون شخصی را با همان پول ایجاد کرده است. من تعجب میکنم داکتر صاحب عبدالله چرا وی را به صفت معاون خویش تعیین کرده است.

>>>   برو بچش موفق میشی

>>>   کمی عقل داشته باشید!!!
خوب دقت کنید بنگرید که افغانستان مثل یک ویرانه تحویل جناب کرزی صاحب شدوبیچاره شبا خواب درچشم نداشت واین افغانتسان را بالاخره بالاکشید از ویرانه آباد کرد.
من شخصا به فرزند مشروع طالب کرزی صاحب رای می دهم برو کاکه که موفق میشی امریکا نگهبانت

>>>   چرا داکتر عبدالله یک شخص.... و بی نهایت .... سیاسی یعنی چرغ علی را معاون انتخاب کرده است مگر دیگر کسی پیدا نمیشد آن شخص به ..... طب چی کرد فقط .... . داکتر عبدالله اگر یک بار فقط از یک مخصل یا کارمند طب در باره ظرفیت و او میپرسید مطمین بودم که او را انتخاب نمیکرد
فکر میکنم داکتر عبدالله با داشتن چنین معاون از بسیاری رای های مردم بی نصیب شده است

>>>   سلام
انشاالله داکتر عبدالله برنده است .

>>>   (به نام خداوند یگانه هستی)
سلام:سلام من به همه مردم افغانستان و هرکجای دنیا.......
بنده یک فرد اف......ستم خلاصه عرض کنم از هیچ نامزد های ریاستی جمهوری اطلاع ندارم خواهش من از برادران و خواهران عزیزانم این هست تودل شان کینه و نژاد پرستی نداشته باشند و کسیرا انتخاب کنیدکه دلش به مردم رنج دیده افغانستان بسوزه بنظرمن افغانستان ازنظر سوات نسبت به کشورهای مختلف خی..... ت به رخ همدیگر نگوید من ازبک هستم یاتاجیک پشتون و و و....خلاصه فقط همه باهم بگویم افغانی هستیم و مردم دنیا بدانند ماباهمدگر تفاهم داریم بیایم مغز را در کار ببریم همه ما تا{ماه}شویم
کار بی علم کام و کر ندهد/تخم بی مغز بار و بر ندهد
التماس دعا :غوس الدین تاجیک از ایران
همراه 00989151980925 تلفکس00987117399396

>>>   کرزی بدان که بشردوست سرور تواست

>>>   جناب داکترصاحب عبدالله سلام علیکم ورحمت الله وبرکاته!
بعداً خداکند در انخابات برنده شوید ماد عاگوی شماهستیم که شما جناب محترم وعالیقدر رئیس جمهوری ماشوید امید که همیشه سربلند وکامیاب باشید.
بااحتـــرام عبدالواسع از ولایت تخار
با امید پیروزی تان
نوت: عکس های تان درولایت تخار کم دیده میشود اگرامکان داشته باشد عکس های تان زیاد روان کنید تاما به ولسوالی ها هم روان کنیم.

>>>   سلام و احترامات قلبی خود را به خدمت داکتر صاحب عبدالله تقدیم میدارم.
داکتر صاحب شما یک شخص بهترین در مابین کاندی های کشور هستیند شما حتمآ پرنده میشویند. ما متعلیم شما را حمایت میکنیم . خداوند پاک یاور تان باد.
خلیل زاد از بلخ

>>>   داکتر صاحب عبدالله از جمله چهره های سیاسی کشور به شمار میرود اگر انتخابات عادلانه صورت بیگیرد جناب داکتر برنده است درغیر آن خدا میداند ومن آمید وار استم که درصورت برینده شده در دولت آینده از یک حکومت دکتاتور کاربیگیرد تشکر ....
دیپلوم انجنر محمد قاسم سالنگی . شرین جان طوطاخیل
محترم محمد آصف کو هستانی معاون شورای اجتماعی تاحیه 17

>>>   سلام
خبرگزاري ها ديروز گزارش كردند كه تمامي عكس ها و پوسترهاي حامد كرزي از چهارراهي ها، دفاتر دولتي و برخي اماكن ديگر در شهر مزارشريف و ولسوالي هاي ولايت بلخ برداشته شده و به جاي آن، عكس ها و پوسترهايي از عطامحمد نور؛ والي بلخ، احمدشاه مسعود و داكتر عبدالله؛ نامزد رياست جمهوري نصب شده است. برخي منابع مستقل در تماس با روزنامه نخست گفته اند كه اين اقدام درپي فشار حامدكرزي بر عطامحمد نور مبني بر كناره گيري وي از سمت اش انجام شده است. اين منابع كه نخواستند نامي از آن ها برده شود، گفته اند حتا عطامحمد نور به زيردستان خود دستور داده است كه نگذارند حامدكرزي كارزار انتخاباتي خود را با دست باز در ولايت بلخ انجام دهد. شماري از شهروندان بلخ در كنار تاييد، برداشتن آن تعداد از عكس هاي حامدكرزي كه از مدت هشت سال به اين سو در دفاتر حكومتي، برخي چهارراه ها و ميدان هوايي بلخ وجود داشت، گفته اند كه اكثريت پوسترها و عكس هاي كارزار انتخاباتي آقاي كرزي نيز يا پاره شده اند و يا هم به روي آن ها گل و رنگ ماليده شده است. اين اقدامات در پي آن انجام شده است كه حدود يك ماه پيش، عطا محمد نور والي بلخ بر خلاف تصور همه و به خصوص حامدكرزي از نامزدي داكتر عبدالله، نامزد ديگر رياست جمهوري اعلام حمايت كرد
شمالی وال

>>>   سلام
به نظر بنده به اول به قدرت خداوند و رای مردم عزیز افغانستان داکتر صاحب عبدالله عبدالله در انتخابات پیروز خواهد رسید زیرا رئیس جمهور فعلی امتخان خود را برای مردم و جهانیان نشان داد حتی بخاطر باقی ماندن در پوست ریاست جمهوری خویش در افغانستان دست به کشور دشمن ... یعنی... دراز کرد که غیرت افغانی خود را زیر سوال بورد دیگر به وعده های گرم و نرم کرزی بازی نخورید تصمیم در دست شما رئیس جمهور اینده خود را به دقت انتخاب کنید به امید داشتن یک افغانستان نو با چهر جواب داکتر صاحب عبدالله عبدالله موفیقیت پیروزی برای از بارگاه خداوند میخواهم

>>>   سلام!!
به نظر من از داكتر صاحب عبدالله كرده آدم فهميده كسي در بين كانديدا ديده نميشود.
از اين ادم احمق كرزي كرده خو بهتر است!!‌ اين .... كي فهميدگي داكتر صاحب عبدالله را دارد؟؟؟ هم در عرصه سياست بسيار فهميده است و هم در عرصه حكومت داري ان شاالله كه موفق است.
داكتر صاحب !! ما حمايت خود را از جناب عالي اعلام مي داريم. ما در پشت شما هستيم تا جايي كه مي توانيم از شما حمايت مي كنيم.
(مطيع الله )

>>>   پلان داکتر صاحب عبدالله برای تغیر حکومت از ریاست جمهوری به پارلمانی برای کشوری مانند افغانستان ( کشور فقیر و رو به انکشاف ) خیلی ارزنده خواهد بود ولی در این صورت باید کمیسیون انتخابات در راستایی نظارت از نحوی انتخاب اشخاص در پوست های شورای ولایتی و عضو پارلمان توجه بی درییغ را انجام بدهند چون باید اشخاص فهمیده و تجربه کار باشند تا بتوانند همگام با صدراعظم توانمندی رهبری خوب را داشته باشند، نه فضولی مانند اعضا پارلمان فعلی و شورای ولایتی که تمام بی سواد هستند و همیشه برای مقاصد شخصی خود کار می کنند نه به ملت که برایشان ری داده اند ( عضو پارلمان برای استخدام پسر خاله خود به یک دفتر خارجی سر خم می کند ولی در دیگر دنیا ها عضو پارلما برخواسته علیه یک کشور خارجی نظر میدهد و تصمیم می گیرد )

فریدون از کابل

>>>   داکتر عبدالله شایستګی ریاست را دارد.او از مشکلات ومسایل مردم وکشورش بخوبی آګاه است وانشاءالله پیروزی از آن او است.

>>>   شاید عبدالله...یک شخص خوبی باشد ولی وقتیکه وزیر خارجه بود ببخشید هواداران داکتر عبدالله بنده و اکثریت مهاجرین شرم داخل شدن به سفارت و گپ های نا مسلکی تمامی کار نه کنانی سفارت افغانیستان مقیم هر کشور خارج بودن.سفارت ناخانه به مرکز رشوه و تجارتی تبدیل شده نه خدمت به افغانان که در مشکلاتی همه روزه دچار بوده وهستند.

>>>   سلام به همه بیننده های
ولی میخواهم یک نکته ای را بگویم که این است به کسی رای بدهید که دستش به خونه ملت آغوشته نباشد و برای ملت و مردم خدمت خود خدمت کند. داکتر عبداللله یا کرزی و یا دیگر آن باشد. فقظ انتخاب در دست خود ماست

A از هرات

>>>   ماه مردم افغانستان همشه طرفداری از مجاهدین مکنم همین مجاهدین بودن که افغانستان را از شهر طالبان خلاص کردن ما باید کسی را انتخاب کنم که در این وطن خدمات کرده باشد نه کسی را انتخاب کنم که از خارج آمد و هچی کدام معلومات در باری مردم افغانستان نداشت باشد من از مردم افغانستان مخواهم که تا راهی خود را برای کسی بدهید که در وطن خدمات کرده باشد امید وارم که مجاهدین قهرمان کشور مارا انتخاب کند که در این کشور خدمات کرده است.
"عزیزاغا" از ولایت پنجشیر

>>>   سلام
این سایت را ببینید و باز میفهمید که برای کی رای بدهید امید است همانطوریکه دوستان عزیز ما ګفته که رای دادن به کسی باشد که او باید اهل کار باشد و دستش به خون مردم الوده نباشد http://www.urozgan.org/fa/index.php?news=245
ما برای داکتر صاحب رمضان بشردوست و یا داکتر صاحب اشرف غنی احمدزی که دستش به خون مردم الوده نیست و مردمان راست و صادق میباشد رای میدهیم به امید یکجاشدن هردو یشان .و ناکامی جنګسالارن که این وطن از دست انها ویران و باعث تفرقه بین تمام ملیت های افغان ګردید میباشیم.
http://www.urozgan.org/fa/index.php?news=245
ما از همه دوستان خود تقاضا میکنیم که در این شرایط باید چهره های واقعی مردم برملا ګردد تا با سرنوشت مردم بازی نګردد.

>>>   واقعا داكترصاحب عبدالله عبدالله يك شخصيت مناسب براي پست رياست جمهوري بوده چراكه ايشان مدت هاي زيادي رادرصحنه سياست درافغانستان كاروفعاليت نموده اند حتي درشرايط بسياردشوار- شرايطيكه اكثريت كانديدانيكه امروزماوشما ميبينيم درخارج كشور حضورداشتند وازحال اين مردم بيچاره هيچ آگاهي نداشتند. درحاليكه داكترصاحب ازابتدا تابه حال دركنارملت ودولت خويش بوده وصادقانه خدمت نموده اند وخوب است كه براي شان راي بدهيم
محمد قاسم وعبدالله ازهرات باستان

>>>   هر چند دست دعا را بلند کنید کامیابی در نصیب اش نیست بخاطریکه جبهه متحد شان پاشان پاشان شده و مورد اعتبار مردم نیست

>>>   اګر میخواهید کشور تان ارام شود نی به داکتر عبدالله و نی به کرزی رایی بدهید از دیګر کاندید ها یک شخص مسلمان را انتخاب کنید که دست های شان به خون ملت سرخ نباشد و هیچ فرق بین اقوام افغان نکند

>>>   فقط داکتر عبدالله لیاقت وشایستګی ریاست را دارد .

>>>   انجانب از کاندیدا توری داکتر عبدالله عبدالله بسیار پریشان هستم ریرا کسیکه دست باخون ملت آغوشته است امروز میخوا هد درد این ملت را دوا بکند برای زخم این ملب بیچار مرحم بگذارد هیچ وقت نه این اشخاص هیچگاه نمیتوانندکه خصلت خود راتغیربدهند هموطنان عزیزکسیکه قاتل فرزند مجاهد این کشور احمد شاه مسعود است امروز از آدرس ان مجاهد کبیر صحبت میکند تا به کی از نام وشخصیت آن مجاهد کبیر احمد شاه مسعود استفاده میکند و خاک را به چشم این ملب مجاهد پرور میزنند بس است هموطنان عزیز دیکر به هم چنین اشخاص که همیش با سرنوشت این ملت بازی نموده اند رای ندهید زیرا در روز زستاخیز در روز قیامت شخص خود تان نزد خداون (ج) مقصر هستید اگرمیخواهید که در نزد خداوند یکتا گناه کار شمرده نشوید پس هوشیارانه شخص که قابلیت این کار را دارد شخص که دست آن باخون این ملت آغوشته نیست رای بدهید تا به کی خود مان برای خود مشکلات را خلق بکنیم تا به کی داکتر عبدالله شخص است که صد ها هزارها اولا د شماملت بیچاره درد دیده و رنج دیده افغانستان را به قتل رسانیده است باز هم شما مردم مظلوم به دنبال امان قاتل ملی افغانستان روان هستید وباز هم میخواهید که برای امان قاتل بین المللی که تا بحال بخاطر جمع آوری پول و سرمایه برای خودش اولاد کوشیده و هیچ گاه بخاطر این ملت حتی فکر هم نمیکند وتا بحال نکرده چطور امروز باوعده های دروغین خود این مردم را اولاد این مردم را به فتل برساند هموطنان عزیز تا به کی به خواب خفلت خواب هستید شمارا بخداوند قسم است که از خواب غفلت بیدارشوید و برای آینده خود و الادهای خودتان فکربکنید.

>>>   تمام عمر عبدالله در کوه ها تیر شده . ای چیوقت داکتر شد .
و یکرقم زنا واری ګپ میزنه . لیاقت ریس جمهوری را ندارد .

اجمل ننګرهار

>>>   سلام به تمام عزيز ان يک دوست ما که اسم خود را ننوشته است و اظهار کرده است که در کشتن احمد شاه مسعود دوستان نزديک او دست داشت مثل استاد سياف استاد ربانی، عبدالله فهيم و غيره نزديکان مسعود.
من برايش ميگويم که البته احمدشاه مسعود کدام مشکل عمومی داشت که از دست نزديکان اش بقتل رسيد لذا او را نميتوان قهرمان خطاب کرد بخاطری که دوستان نزديک او که به او وفا نکرد مردم افغانستان خو هيچ وفا نميکرد. و کسی هم به او قهرمان نميگويد سوال اينجا است که قهرمان چی قهرمان قتل و کشتن مردم مظلوم کابل و شمالی .
سيلاب

>>>   زنده باد داکتر عبدالله عبدالله تو تنها امید مردم شاریف افغانستان هستی فقت تو شایستگی ریاست جمهوری راداری ما باشما هستیم

>>>   هموطنان عزیز ما به کسای که طابعت دوگانه دارند رای نمی دیم مسل بشر دوست احمدزی اینها درطول این جندسال که بالای هموطنان عزیزمان آتش باران بود کوجابودن

>>>   داکتر عبدالله شیاستکی ریاست جمهوری را دارد خدا کند موافق شوید....
"میراحمد"از قندهار

>>>   زنده باد مرد مجاهد داکتر عبدالله عبدالله ما از مجاهد افغانستا حمایت مکنم تا زنده هستم موافقیت تان را از خدا بزرک خوانم
"حیدری"

>>>   امت مسلمان :
اگر شما واقعاً مسلمان هستید واگر میخواهید که نزد خدا مسول نباشید لطفاً به هیچ یک ازکاندیدای که تعداد شان به 41 نفر میرسد رای ندهید چون از میان اینها درشعار هیچ یک شان ازاسلام وشریعت خدا نام برده نشده تمام شان ازعدالت اجتماعی حقوق زن دموکراسی وغیره حرف های که اصلاً دراسلام جایی ندارد سخن میزنند وشعار میدهند پس آگاه باشید که هرکسی که رای میدهد حتمی داخل گناه میشود
م.م ازکابل

>>>   محترم داكتر صاحب عبدالله عبدالله مظهر بيش از اين مواصفاتي هستند كه به زبان خود بيان و توصيف نمايم. رئيس جمهور افغانستان بايد شخص مجاهد . خداپرست دلير . شجاع وفرهيخته اي چون محترم داكترصاحب عبدالله باشد. از بارگاه ايزد متعال طلب نهايت موفقيت را در انتخابات كنوني افغانستان بر ايشان تمنا دارم.
محمد فايق روضه باغي از ولايت هرات باستان

>>>   برادر که اسمشه نوشته نکرده .
شما ګفتین که کسانی که تابعت دو ګانه دارند به اونا رای نتین.و همچنان یاداور شدین که بشردوست در وقتیکه سری مردم اتش میبارید کجا بودند؟ ګوش و چشمیته واز کو. بشردوست تابعت دوګانه نداره. و همچنان افتخار کشتن،بوردن،....،....
دزدی کردن. خاک فروختن ........ را ندارد . در این قسمت عبدالله
زیاد افتخار کمای کرده
ناصرکابل

>>>   به دکتر عبدلله رأی بدهید
از طرف مجاهدین کوهدامن، پروان، کاپیسا، پنجشیر

>>>   داکتر عبدالله شباهت های زیادی با آن افغان های دارد که در تاریخ کشور مان افتخار وسربلندی آفریدند .اوآشنایی کامل به تاریخ ومنزلت مردم خویش در میان دیګر ملل دنیا دارد واحیای این هویت که در نهایت بیانګر همه چیز است از علویت های کاری وی میباشد.با دادن رأی خویش به داکتر عبدالله بیایید اسباب این حرکت ملی وقابل درک او را فراهم ساخته با او معاونت وهمکاری نماییم.بی آیید خط پایان بر این سردرګمی وبی معرفتی وبی هویتی که از دیری بدین سو معرف ما ګردیده کشیده یکبار دیګر خودمان را به مقام اصلی خود برسانیم.به امید پیروزی حق بر باطل.
همسفر

>>>   سلام به همۀ مردم افغانستان عزيز !
همين چهل نفر کانديد همه چوکی کرزی را ميخواهند ؟ مگر نمی دانند که اين چوکی را کرزی مردار کرده است .
حسين جاودان -- جاپان

>>>   داکتر عبدالله یکی ازبرجسته ترین مردی است که مردم بالای آن اعتماد مینماید وما نیز بالای این باوردارم که میتواند یک افغانستان باصبات ومستقل وآزاد ایجاد کند
آرزوی موفقیت برای آن مینمائیم
ستار امیری

>>>   من از برنامه داکتر عبدالله مبنی بر انتخابی شدن والی ها ،شاروالی ها و ولسوالها حمایت می کنم این را میگویند حوکمت دمکراسی.
بی نام از هرات

>>>   برای آینده خود و فرزندان وبرای ازبینردن همله های انتحاری وازبینبردن بکاری ورشتی اقتصادی کشور موقع رای دادن کمی فکرکند بشخص که مخواهد رای بدهید که افغانستان را ازاین بحرانها نجاد دهد بنظرمن برای عبدالله این کار سخت دشوار است بخاطریکه داکتر عبدالله تجربه به ریست جمهوری را ندارد وازنظر تحصیلا هم قانع کننده نست ولی این حرفهارا برمردم میکوید عمل کرد ندارد و این وظفه من وشما است که کی را انتخاب کنم که تاازاین بحرانها نجاد پیداکنم به نظر من تاجائ که تحقیق کردم تنهاکسی که افغانستان را از این بحرنها نجاد دهد فقد رمضان بشردوست میتواند و دستش درخون ملت افغانستان آلوده نست هموطنان باید دقـد کند این وظفه همه ماست
محمد رضا از کابل

>>>   با عرض سلام خدمت هموطنان محترم
به نظر من هر کدام از ما برای انتخاب رییس جمهور آینده کشور باید یک سری معیارها را در نظر داشته باشیم و من با توجه به چهار معیار ذیل به محترم داکتر صاحب عبدالله رای خواهم داد.
1.متدین بودن و حضور فعال در دوران جهاد مقدس
2. داشتن تحصیلات عالی
3. داشتن سابقه نیک در دوران وزارت و قبل از آن
4. آشنا بودن باسیاست داخلی و بین المللی
ف ر کابل

>>>   سلام
داکتر صاحب عبداله واقعا یک انسان شریف و وطن دوست است وشایسته ریت را هم دارد

>>>   من منحیث یک دختر افغان از داکنر عبدالله حمایت میکنم

مینه از کابل

>>>   سلام : داکتر عبدالله شخص فهمیده و روشن فکر است از خداوند (ج) برایش طلب کامیابی میکنم .
احمدی از کارته تو

>>>   با عرض سلام و تقدیم احترامات :
داکتر عبدالله واقعآ بهترین کاندید است امید در آیند بتواند یک ریس جمهور خوب برای ملت با شد .موافق باشی جناب داکتر عبدالله .
تهمینه احمدی از کابل

>>>   سلام دوستان گرامی :
داکتر صاحب عبدالله دوستانی زیادی است که خواهان شما است در اینده یک ریس جمهور خوب باشی و غریب و غربه را در نظر بگیری و همیشه به وعده های خود وفاع دار باشی .
موافق باشی .
صمیم

>>>   باعرض وحرمت به پیشگاه همه مردم شریف افغانستان ویژه به انانیکه طرفداری خوش را ازمرده که سالها عمرعزیزخودرادرپهلوی رادمردبزرگ قهرمان ملی کشور سپری نمود شبها وروزهای خوشتن رادر راه دفاع ازاین خاک مردم عزت وشرف دفاع کردنند ودیگران درخارج ازخاک عیش وعشرت میکردند .
به نظرمن جناب داکتر صاحب عبدالله عبدالله بهترین کسی است لایقت وشائستگی ریاست جهموری را دارد به خاطر یکه ازبین مردم برخاسته وتمام مشکلها ی این مردم را نسبت به دیگرکاندیدان بهتر درک میکنید وباروح و روان مردم اشنای دارد
ازدرگاهی خداوند موفیقت مزید مخواهم .وقاص ازبدخشان باشکو

>>>   تشــــــــــــــــــــکر خواهر گرامی من هم از داکتر صاحب عبدالله حمایت میکنم

نافع از مزار شریف

>>>   سلام مینه جان.
من هم بخاطر ګل روی تو به داکتر صاحب رای میپرتم.
اګه نی خو چندان .........نیست
دریور سروس

>>>   اقای داکتر عبد الله یک شخص مورد اعتماد ملت افغانستان است میباشد وخواهد بود

>>>   او برادر چرا نوشته های مارا نشر نمیکنی ؟ کدام چیز خارج از چوکات من نګفتیم .معلوم میشود که شما یک آدم تعصبی استین. خواهش میکنم برادر که دیګر مثلی دلاک که .......میبوره
تو هم نوشتهای مارا ......................
ناصرکابل

>>>   داکترعبدالله یک شخصیت ملی ماست مگرملا عطا رادرکنارخودگرفت من متیقن نیستم که برنده انتخابات شود
س.خ.مزارشریف

>>>   سلام
به هیچ وجه امکان ندارد..... چون شایستگی سمت ریاست جمهوری از وی بمشاهده نمیرسد.!!!
احمدکابل

>>>   سلام

صد فیصد یقین دارم که عبدالله عبدالله ناکام است ،(اګر اینها اشرف غنی احمدزی .رمضان بشردوست، هدایت امین ارسلا، میرویس یاسینی ،عبدالله عبدالله، یکجا نشوند کرزی میبرد و برند است ) کرزی حتما کامیاب میشه چون استاذان عبدالله همرای کرزی همکاری دارند پس شاګرد در مقابل استاد چی کرده میتواندو عبدالله عبدالله از جمله فرد درجه سوم میباشد نه درجه اول مانند مارشال محمد قسیم فهیم که همه مردم شمال همرای او همکاری داریم .

>>>   داکتر عبدالله هر قدر که خود را به امریکا عرضه کند و پیش پیش نماید کارش به جایی نمیرسد و امریکا بالای او و امثالش هیچ گاهی اعتماد نمیکند زیرا که او عملاً نفر اول مسعود بود و مسعود خو معلومدار است که دستبوس فرانسه و هم پیمان روس بود .
امریکا بسیار هوشیارانه عمل میکند مثل روس واری لوده و عجله زده نیست و این آدم ها و نو بچه های کوچه سیاست مثل عبدالله واحمد زی و کرزی وغیره را هزار بار تا لب دریا برده و تشته باز میاورد.
و به این دیدار های خالی و خشک آنها را خوش میسازد ولی اصل کار شان این نیست .
راسخ از کابل

>>>   هموطن گرامی !
بیا که یک کمی با دقت و توجه به مسایل نظر افگنیم .
اگر داکتر عبدالله و امثالش واقعاً نیروی مردمی دارد که ندارد و باور به مردم خود دارد که ندارد و نیت اش خیر و فلاح جامعه افغانی است که نیست ،پس چرا پای بوسی و دست بوسی امریکا و غیره را میکند و مقصدش از این کار چه است؟
اگر کدام نیم کاسه زیر کاسه نیست پس به این همه تملق و چاپلوسی به اجانب چه حاجت است .
بلی !
اصل گپ در اینجا است که او راچون روس های بی حیا و فرانسه و هند گماشته است و پیش کرده و این همه پول گزاف و سرشار به او داده اند تا اگردر این معامله گری دوم (اول آن خو در بن بود که معامله کردند) برنده شود منافع بادارانش را در این سرزمین تامین کند و پلان های آنان را پیش ببرد.

و این نو بچه سیاست که چند روزکی در چوکی وزارت خارجه بنابر معامله گری بن نه به شایسته نشسته است خیال میکند که با امریکا هم معامله آسان است و به اصطلاح میتواند دیل کند، که نمی تواند .
بیایید صاف گپ بزنیم !
امریکا و همه اینها را 8 سال پیش در بن جمع کرد و از همه این ها امضا گرفت و تجاوز خود به افغانستان را مشروعیت بخشید و این ها معامله کردند و ملت و مردم و وطن را بسیار بسیار ارزان فروختند و امریکا خود در آنوقت گفت که ما باور نمکردیم که این ها با ما اینقدر ارزان معامله کنند و این قدر کم جاغور و تنک مایه و نادیده و کم ظرف باشند.
و دیدیم کمی که امریکا بر اوضاع حاکم شد و کارش پیش رفت همه این ها را یکی بعد دیگر دور انداخت و از کابینه اخراج کرد.
نزد استعمار شرق و غرب و غیره استعمارچیان خورد و کوچک معامله گران و استخدام شدگان فقط حیثیت یک قلم خودکار را دارد وقتی رنگش تمام شود به دور انداخته میشوند.
حالا روشن و هویدا است که افرادی چون عبدالله ،کرزی ، احمدزی وغیره مثل همان قلم های رنگ تمام شده و به دور انداخته شده است که نمیشه دیگر از آن کار گرفت و این یک واقعیت بسیار بسیار واضح و روشن است که نمیتوان انکار کرد و خود را گول زد.
پس بیایید خود ها را بیدار ، هوشیار و عیار نماییم و رای خود را به دیار شوره زار نریزیم که حاصل نمیدهد و ضایع میشود.
و برعکس در جستجو و انتخاب اشخاص خبیر و آگاه و دانشمند و هدفمند که از تمام کوره های آزمون زمان موفق بدر آمده باشد و با همه امواج و تلاطم های عجیب و غریب سه دهه ما دست و پنجه نرم کرده باشد و بر آن فایق آمده باشد و خود و هم رزمان خود را از معامله گری ها، کشت و خون ها ،خانه ویران کردن ها مردم و ملت آزاری ها بیت المال قپیدن ها چاپیدن ها و غیره جنایات ضد بشری و ضدانسانی حفظ و نگهداشته باشد و دست شان به خون و مال و ناموس وطن و مردم شان آلوده نباشد.
و بتواند اعتماد ملت و مردم رنجدیده ما را جلب کند و بر زخم های آنان مرحم بگذارد و وطن را به سوی آبادی و شگوفایی و ترقی و امن و امان رهبری کند .
لطفاً و اخلاقاً نشر کنید تا وظیفه تان که همانا آگاهی مردم از حقایق است انجام یافته باشد.
انجنیر سید عمر از کابل

>>>   سلام هموطن عزیز رای همه ما دکتر عبد الله
به امیدروز پیروزی

>>>   داکتر عبدالله امید فردای با سعادت افغانستان.
او ریس جمهور آینده کشور است اشاءالله.

>>>   سلام دوست های عزیز اسم من فهد سنگی است من ازینکه داکتر صاحب عبدالله خود را کاندید نموده است سپاسگذاریم همیش از درگاه خداوند ج کامیابی داکتر صاحب را خواهانیم و من از آنعده مردمان که تمام عمر خویش در خارج از کشور سپری کرده است تفکرات پوچ خود را در نزد خودشان نگهدارد خوب میشود سخن زدن خیلی آسان است شما که در باره داکتر صاحب میگویید این آن آیا گاهی بالای فامیل خویش حکومت کرده اید آیا از خواهر و مادر خود خبر دارید
دیگر پیش ازینکه در شان مقدس داکتر صاحب عبدالله سخن های پوچ بگوید دهن مردار خویش را هفت مرتبه با آب تصفیه شده شسته بعد اسم داکتر صاحب را بر زبان خویش بیاورید
داکتر صاحب ما همیش با تو هستیم تا یک قطره خون داریم از شما خواهیم دفاع کرد
زنده باد اسلام ..... زنده باد جهاد ..... زنده باد شخص جهای ما (داکتر صاحب عبدالله عبدالله )

>>>   سلام !
آيا تنها رئيس جمهور ميتواند برای افغانستان خدمت کند که همه خود را کانديد کرده ؟ يا چوکی رياست جمهوری درآمد و خورد و برد خوب دارد ؟
به نظر من اگر منظور خدمت باشد ، در هر گوشۀ افغانستان که باشيم خدمت در دم دست ماست ، از پاک کردن کوچه و دور و پيش خانه گرفته تا ساختن مکاتب و شفاخانه وپل و سرک . از صداقت کار گرفتن و حق مردم نخوردن و ظلم نکردن و طرف ناموس مردم به نظر بد نديدن و بلاخره خود را اصلاح کردن ، به مراتب خدمات بهتر از رياست جمهوری ميباشد . اگر اين 41 کانديد بخاطر خدمت کردن کمپاين ميکنند ، ضرورت به کمپاين نيست هر جائيکه هستيد خدمت کردن را شروع کنيد افغانستان در مدت 6 ماه به گلخانۀ جهان تبديل خواهد شد .اما صد افسوس که کوشش همۀ شما خدا نا ترس ها به خاطر درامد سِمت رياست جمهوريست نه خدمت آن .خداوند همۀ ما و شما را به راه راست هدايت کند .
حسين جاودان --جاپان

>>>   سلام به همه: برادران و خواهران مسلمان افغانستان داکتر عبدلله مرد مجاهد و حامی همه ملت افغان است در این هیچ جای شک نیست اگر چه بنده هیچ نوع روابط سیاسی و غیره با ایشان ندلرم اما انصافا لیاقت ریس جمهور بودن را دارد و حدی اقل از مذدوری بدش میاد
فیاضالدین غیاثی کابل.

>>>   قابل توجه کرزی، احمدزی،عبدالله ، وغیره مصرف کننده گان نامشروغ !
اگر واقعاً به وطن و مردم وطن میخواهند مصدر خدمت شوند میتوانند که از این پول های سرشار باد آورده گی حد اقل یکی دو فابریکه اعمار کنند تا جوانان وطن در آن استخدام شوند و از رفتن به ملک های بیگانه و سوختن در کانتینر ها و غرق شدن در بحر ها نجات یابند .
بلی !
از این طرق میتوانند که جنایات گذشته خود را جبران کنند ونه اینکه باز عوام فریبی کنند و به اصطلاح رای مردم بی خبر را به پول بخرند و پول مصرف چند روز شانرا بدهند ولی 5 سال دیگر ملت بیچاره مثل سابق لب و دهن خشک بسر برد و این جنایتکاران ومعامله گران باز بالای شان آقایی و بابایی کنند و به بقای خود هنوزهم ادامه دهند.
جوان کابلی

>>>   ای ملت مظلوم افغانستان !

شعله های هفت ننگین این وطن بریان نمود
سیل هشت دهشت و خون ملک ما ویران نمود

از کودتای هفت گاو تا هشت گاو و از هشت گاو تا حال که حال است. همه این گرگان تا توانستند به امر بیگاناگان ملت مظلوم و بیدفاع مارا کشتند ،بستند،شکستند و وطن را به گاودال برابر کردند وهمه همه جنایت آفریدند و آتش گشودند بر ساکنان این مرز وبوم بیچاره.
آخر تباه و برباد شدیم از دست این شومهای تاریخ و لکه های ننگ افغان زمین .
باز به شعبده بازی های سیاسی عوام فریبانه میخواهند که بر سرنوشت تان بازی کنند.
هوشیار باشید و فریب این نوکران معلوم الحال استعمار شرق وغرب را نخورید .( بی ریش و ریش دار)(نکتایی دار ولونگی دار)
گرچه این گرگان درنده خودها را به لباس بره ملبس کرده اند.
همه ما خوب میدانیم و شاهدیم که نه برای ما وطن ماند نه ناموس ونه غیره و همه ارزش های ما را به باد فنا دادند.
به کسانیکه دستهای ناپاک شان به خون ملت آلوده است هرگز رای ندهید .
ورنه به پشگاه خدا و خلق خدا مسوول اید.
کابلی

>>>   سلام برادران وخواحران عزیز اگر به فکر اتحاد و هم بستگی و وحدت ملی و نجاد دادن کشور عزیزما از این بهران هستین به داکتر صاحب عبدالله عبدالله رای بدین من متما ئین هستم که به لطف خداوند متعال وشمامردم عزیز تنها عبدالله متوند ازاین بهران سیاسی واجتماعی نجاد بده

>>>   سلام انتخاب ماهمه مردم کاپیسا .. پچغان نجراب کوهستان داکتر صاحب عبدالله عبدالله باشخصیت مجاهد شجاه وطن دوست هست

>>>   داکتر صاحب به یگان وزارت می ارزد نه به زعامت، آنهم اگر درجریان کمپاین به نفع یک کاندید صادق و صالح که در میان شان است ایثار کرده و تسلیم شود.
والسلام
مولانا شوقی از پنجشیر شریف

>>>   به نظر من هم عبدالله وهم کرزی.... وطن فروش میباشد و... و.... وبالاخره هر چه درباره اش بگوید گم گفتید وبهترین گزینه انتحاباتی جناب جلال مآب آقای بشر دوست میباشد
(عطا خان)

>>>   داکتر عبدالله بخیر برنده است. او شایستګی ولیافت این مقام را دارا است.

>>>   درود بر همه مردم خون گرم افغانستان مخصوصا جوانان
و بیژه از خواهر عزیزم به اسم وطن افتخار کرده منحیث یک فرد افاغنی : ای کاش همه ی مردم اف.... می دانست قدر وطنه
مهاجر مقیم ایران تاجیک

>>>   سلام
بشردوست حتما برنده است چون مانند دیګران دستش به خون مردم الوده نیست . این اقا خو میګن که تذکره اش از کابل است پدرش از کندهار و مادرش از پنجشیر است .
زنده باد بشردوست رییس جمهور افغانستان

>>>   با عرض سلام خدمت هموطنان محترم
لطف نموده هنگام نوشتن مطالب مورد نظرتان به املاء درست کلمات دقت کنید زیرا بعضی مواقع یک اشتباه املایی مفهوم را کاملاً برعکس می سازد .در ضمن استفاده از الفاظ رکیک و زننده هیچ دردی را دوا نکرده بلکه فرهنگ و ادب افغانی ما را زیر سوال خواهد برد.بنابر این پیشنهاد من به عنوان یک هموطن این است یک تعداد خواهران و برادران محترمی که بسیار احساساتی برخورد می کنند ، عفت کلام را نیز در نظر داشته باشند سپاسگزارم.
ف ر کابل

>>>   عبدالله خو آدم رفیق آدم کشان بود و بعداً معامله گر بن شد و حالا منافقت را هم یاد گرفته ببینید که به معاون دوم سید جلال یک میلیون دالر رشوت داده است که از معاونیت او دست بردارد
این خیانت و منافقت آشکار نیست چیست؟
از شما ملت قهرمان صمیمانه تقاضا میکنم که به این چنین منافقین رای ندهید که شریک جرم او محسوب می شوید.
ببینید که در این زمان حساس بازوی سید جلال آغا صاحب را عبدالله منافق قطع کرد .
این کار در قانون انسانیت و آدمیت نیست چه رسد به اسلامیت .
انجنیر سید عمر از کابل

>>>   سه ده قبل هم ما از سلاطین امرا کدام نیکی آبرو عزت برای ملت
افغانستان ندیم همه مزدور وابسته .
باز در این سی سال تجربه نشان داد که هیچکس قصد خدمت را
ندارد لذا بر ماست که از میان بدها خوب ترین را انتخاب کنیم.
چون یک امر اجتاب نا پذیر است. باید یکی انتخاب شود.
از نظر من عبدالله یا اشرف غنی بهترینی بدهاست.

>>>   افسوس صد افسوس به مردم افغانستان
مردم ساده لو . ما و شما چی وقت هوشیار میشم؟ از برای خدا چی وقت هوشیار میشم ؟همه ما میفهمیم که این کاندید ها مارا میفروشد
باز ما چرا هوشیارنمیشیم ؟ تعصباتی قومی ،سمتی،مذهبی را یکطرف بګذاریم به کسی رای بدهیم که در آینده ما در یک فضای
صلح و آرامش زندګی کرده بیتوانیم.ما در هیچ یک از کشور های جهان سراغ نداریم که یک قوم خاص تا عبد چوکی ریاست جمهوری را تیکه کرده باشد .
ناصرکابل

>>>   با عرض سلام و درود به همه مردم مجاهد کشور.
من ذبیح الله هستم پشتون میباشم و افغانستانی هستم غوربندی هستم.
گذشته از همه چیز نظر بنده قسم است که در هر کار انتخاب ما باید قسم باشد که از خوب کرده خوب ترین را ترجیح بدهیم و از بد ترین کرده بد را.
خداوند متعال را تمنا میکنم که هر آنکس که خادم اصلی اسلام و افغانستان ما باشد و هیچ گونه تبعیض نداشته باشد کامیابش گرداند.
با آنکه معلومات درست در مورد داکتر صاحب در دسترسم نیست قرار دید خود انتخاب این شخص را منحیث یک افغان کسی که از افغانستان دفاع کرد و از کشور خارج نرفت رزمید جهاد کرد بیشتر ترجیح میدهم از کزری کرده.
کسی انتقاد دارد بفرما.
خداوندا به روی حبیبت مارا ببخش. و ذعیم آینده کشور مارا صادق بساز.

>>>   ناصر جان ! ابد نه عبد
حسين جاودان جاپان

>>>   راه ما ازداکتر صاحب عبدالله است.
او یک شخصیت ملی و وطن دوست است.
عبدالله ظفری از کابل

>>>   داکتر عبدالله وداکتر پدرام دارای لیاقت ریاست جمهوری هستند.
سیدیاسین سداد

>>>   داکتر عبدالله یک فردی سیاسی فرهنگی واجتماعی است که از هرلحاظ شائیسته ریاست جمهوری را دارد.
سیدیاسین سداد اندراب

>>>   سلام
محترم من صد فیصد یقین دارم تو خو ګفتی که تو پشتون هستی اما یقین دارم که تو خو حتی مانند هندوی افغان ما هم شده نه میتوانی چون ما افغان هستیم نه افغانستانی و از قانون اساسی خود حمایت میکنیم . و دیګر اینکه ..... کرزی از عبدالله خوب است چون همه مردم میفهمند که عبدالله کیست و کرزی کیست کرزی کسی است که تو فعلا از مغاره برامدی و نظر مینویسی به امید روزیکه کرزی رییس جمهور باشد و باز عبدالله خان مانند قبلی در دروازه اش ایستاد و طلب پوست چوکی داری را کند.

>>>   به كسي راي نميدهم

>>>   ۱- سفارت های افغانستان مقیم لندن۰ فرانسه۰ مسکو و غیره اصلاٌ عاید نداشتند چراکه در وزارت خارجه عبدالله جان اکثریت قاطع پوست ها را به دزد های شورای نظار داده بود۰ خودم به گوش خود شنیدم که در فبروری سال ۲۰۰۷ میلادی سفیر جدید ما در لندن طی یک اعلامیه چنین گفت( جای خوشیست که سفارت افغانستان در لندن در قطار آنعده سفارت های ما قرار گرفت که عاید دارند۰)۰

۲- قرار مطلب چاپ شدهٌ ایکونومست انگلستان در جون سال ۲۰۰۷ بعد از ۹ماه برکناری عبدالله جان از پوست وزارت خارجهٌ افغانستان عاید این وزارت ۲۰۳ برابر بلند رفته که قابل بارو نیست ولی باید باور کنیم چراکه حقیقت دارد۰ این خوب ثابت میکند که شورای نظاریان دزد استند ولی هیچ شرم ندارند۰

۳-قرار چشمدید خودم در زمان عبدالله جان برای تمدید پاسپورت هیچ ضرورت به پر کردن کدام فورم یا آوردن آویز بانکی در سغارت ها نبود۰ فقط پاسپورت را تحویل غرقه میکردی و دزد شورای نظار مهر میکرد و پول را در جیبش میگذاشت۰

۴- سفارت های ما در بسیاری گشورهای مهم به دوکان های زمرد فروشی و پوسته های شورای نظار تبدیل شده بودند۰ که خودم هم شاهد اضهارات بی شرمانهٌ یکی از مامورین سغارت ما در پاریس بودم که میگفت ( ما در جنگ هزاره ها بسیاری قومنده ها را ازین جا میدادیم۰ اشاره میکرد به یک اتاق در طبقهٌ دوم سفارت۰)

>>>   عبدالله که به اصطلاح ............. کند برنده نیست زیرا یک چند تا تاجک که انها هم نمیدانند که چه کنند با خود دارد و بس.
از حمایت وسیع ملت افغانستان که پشتون ها ، تاجیک ها، هزاره ها ، ازبک ها، بلوچ ها، و غیره است به هیچ صورت بهره مند نیست.
می بازد می بازد و باز هم می بازد.
صدای ملت

>>>   بازنده های پرمصرف !
کرزی، غنی احمدزی و عبدالله .
اینها به خطا رفته اند که پول های گزاف مصرف میکنند و آخر هم بازنده هستند .

اگر این پول ها را فابریکه میساختند و مردم را ازبیکاری نجات میدادند خوب میشد.
پول ها را در دریا می اندازند که آب ببرد .افسوس
جوانان بیکار میهن

>>>   بعضي اشخاص متاسفانه طوري نظرميدهند كه اخلاق وكرامت انساني خويش را زيرسوال ميبرند كه اين كار.كاردرستي نيست بهتراست خودشان اولا فكركنند بعدا صحبت كنند ويا چيزي بنويسند چيزيكه منطقي باشد وهمچنان بدون تبعيض من شخصا باهمه كانديدان محترم احترام دارم ولي به هركدام شان كه ازلياقت .شايستگي وكارنامه بهتري برخوردارباشند وضمنا انسانهاي دلسوزبه اين وطن باشند ودركارهاي خويش صداقت داشته باشند راي خواهم داد

>>>   سلام به همه بیننده های که این پیام هارا میخوانند.

در انتخبات سال 1388 خدا کند شفافیت باشد. البته این را میدونم که در افغانستان قوم پرستی و نژاد پرستی وجود دارد تا این ها همه از بین نرود تا اتفاق درست با هم نداشته باشیم وطن ما درست نخواهد شد. دوستان به کسی رای دهید که لیاقت و شایستگی داشته باشد.

عزیز از هرات

>>>   با عرض سلام خدمت هموطنان محترم
این که طی چند دهه در کشور ما چه گذشت و هم اکنون در چه شرایط قرار داریم،برای هر افغان واضح و آشکار است و همه میدانیم کشور ما در حال حاضر یک مستعمره است.اما بهتر آن خواهد بود که با بیان دردهای گذشته و حال زخمهای کهنه را تازه نسازیم و هر فرد ما به عنوان یک مسلمان و یک افغان و با توکل به خداوند متعال، زعیم خود را انتخاب کنیم و به آینده خوشبین باشیم ان شاالله که لطف الهی شامل حال ما خواهد گردید و از رنج بدبختی رهایی حاصل خواهیم نمود.
ف ر کابل

>>>   من هم یکی از جوانان ولایت تخار میباشم که ازکاندیداتوری داکتر صاحب عبدالله حمایت میکنم . یک مرد قوی بادرایت وبا داشتن قویترین خط مش برای انتخابات ریاست جمهوری من میگزیم . این نظر مرتبط به دو نسل جوانی است که شب وروز انتظار تغیر رژیم را دارد.
سید رضا "فریاد" و فرید احمد " رجب زارده"

>>>   ما با داشتن درایت کاری خوب داکتر صاحب عبدالله وبا پیشنهاد نظام پارلمانی که خواست مردم افغانستان است ما اورا هم میپذیرم.

>>>   با عرض سلام خدمت هموطنان محترم
متاسفانه شرایط بدی که طی چند دهه در کشور ما حاکم بوده است از اکثریت ما انسانهای منتقد ساخته است که صرف از کار کرد دیگران انتقاد کنیم و خود ما تحت هیچ شرایط انتقاد را نپذیریم.بیاییم یک بار هم که شده با خود صادق باشیم و به این بیندیشیم که ما به عنوان یک فردی که در این اجتماع زندگی می کنیم و در قبال خود و جامعه خود در پیشگاه خدای متعال مسوول هستیم،چقدر کار و خدمت صادقانه و مفید انجام میدهیم ؟بیاییم کار روزانه ی خود را بررسی کنیم و در هر موقفی که قرار دارییم با خود تصمیم بگیریم که خدمت به خود و اجتماع را از خود آغاز کنیم آن وقت است که انتقاد شایسته و سالم از دیگران نیز مفید واقع خواهد شد.
من خدای نخواسته قصد نصیحت و راهنمایی هموطنان محترمم را ندارم صرف آنچه در ذهنم خطور کرد،در این صفحه تحریر نمودم.
ف ر کابل

>>>   داکتر عبدالله در میان بدها خوب ترین است از باب دفع افسد
فاسید داکتر را ما انتخاب می کنیم در قبل بعد حکومت های افغا نستان هیچکس را به سود ملت ندیدیم
در این مر حله انتخابات فقط بخاطر کا هش درفساد
عبد الله را رای میدهیم.
مهرا کولا

>>>   زنده باد داکتر عبدالله عبدالله ماهم همرای توهستیم برنده باد داکتر عبدالله بازنده باد کرزی قوم پرست .

>>>   عبدالله جان تو تنها کسی هستی که لیاقت ریاست جمهوری راداری تو موافق میشی بس وادهای که به مردم دادی فراموش نکنی
خوشتیب حمید

>>>   داکتر عبدالله از همه کاندید ها ی دیګر شایسته تر میباشد. اګر خواهان کشوری آزاد وغیر وابسته به همسایګان هستیم در شرایط فعلی با درنظر داشت حال وسوابق کاندید ها انتخاب دیګری نداریم .
سبحان الله از کابل

>>>   با عرض سلام خدمت هموطنان محترم
در کشور ما در طول سی سال هیچ کسی با نیت نیک و با اخلاص کار نکرده پس بیاید به داکتر صاحب رای بدهید که حد اقلا یک تیت و شیپ خو دارد

>>>   به جواب جناب انجينيرسيد عمر ازكابل بايد گفت كه سخناني كه ايشان نوشته اند به نظراكثريت مردم كشورماپوچ وبي اساس است چراكه اگركسي بخواهد كه ازطريق پول وياچوكي كسي رابخرد وفريب به دهد اولا خوكسي راميخرد كه به خريدنش بيارزد نه معاون يكي ازكانديدانيكه چندان مطرح هم نيست اين گفته راكه گويا داكترصاحب عبدالله يكي ازمعاونين سيد جلال كريم رابه دالرخريده است اين يك گپ مفت وبيهوده بوده وكسي اين رامي پزيرد كه ازنعمت فهم ودرك درست ازمسائيل محروم بوده وبدون اينكه راجعبه يك موضوع فكركندراجعبه آن صحبت ميكند اينكه راست ميگويد يادروغ مهم نيست فقط براي آن اين مهم است كه عده راباگفته هاي پوچ وبي اساس خود فريب بدهد .
نوت : كسيكه ميخواهد بوسيله معامله باعده ازاشخاص ازطريق ويادادن چوكي به آنها واستفاده ازامكانات دولتي خودربه پيروزي برساند به همه مردم واضح وآشكاراست چراكه بطورعلني صورت ميگيرد ضروربه اين نيست كه ما دراين رابطه ليكچربدهيم وآن هم معلوم نباشد كه راست است يادروغ مثل گفته انجينير سيد عمر ازكابل ..................موفق باشي داكترصاحب عبدالله عبدالله ..................

>>>   سلام
اگر شیپ و تیپ خوب میخواهی برو به اسرائیل از گپ ات معلوم است که تو چقدر جائل هستی!!!!
حق گوی کابل

>>>   به جواب يكي ازكسانيكه قبلا به ارتباط قوميت نظرداده بودند بايدگفت كه همين قوم پرستي هابودكه وطن مارا ومردم قيوروسربلند اين سرزمين رافقير وبيچاره ساخت مابايد ازگذشته پند بگيريم ومملكت خودراازاين بيشتربه ويرانه تبديل نكنيم بايد به كسي راي بدهيم كه همين طوركه حالا به مردم توجه دارد درآينده هم به مردم توجه داشته باشد نه اينكه مثل گزشته به مجرديكه درانتخابات پيروزگرديد ازمردم فراموش كرده وبطوردائيم پيش خارجي ها سرخم نموده وتقاضاي همكاري وكمك نمايد قافل ازآنكه ميتوان دربيشترمواردازمردم خودنيزتقاضاي همكاري وكمك نمود بايد گفت كه ريشه مشكلات موجود درفاصله گرفتن دولت ازمردم وباالمقابل روي گشتاندن مردم ازدولت بوده است
پس بايد گفت كسيكه درآينده پيروزميگردد بايدكه متوجه اين امرمهم باشد وكوشش كند تادرپهلوي حساب كردن روي كمك خارجي ها همكاري مردم خويش رانيزفراموش نكند چراكه اگرمثل حكومت فعلي مردم ازدولت ناراضي باشند هرچند نيروي خارجي دراين مملكت زيادگردد ناامني ومشكلات بيشتر ميگردد .
نوت : بايد گفت كه قوم پرستي ميراث شوم جاهليت بود ه وبايد سخت ازآن اجتناب ورزيد چراكه خداوند ج دراين مورد دركلام مجيد خود ميفرمايد ( ان اكرمكم عندالله اتقكم) يعني بهترين شما بنده گان مسلمان نزد من پرهيزگارترين شمااست ) دراينجا ميبينيم كه به قوم . نژار . لسان ومنطقه هيج اشاره نشده است
اينجانب فقط بخاطراينكه شخص داكترصاحب عبدالله يك آدم بهتري نسبت به ديگركانديدان معلوم ميشود به وي راي خواهم داد.

>>>   سلام اقای داکتر عبدالله .وزیر امور خارجه بودی برای مردم چی اوردی که حالا میخواهی ریس جمهور شوی
علی اکبری دانشجو دانشگاه سمنان

>>>   آقای انجنیر سیدعمر از کابل شما یک دروغ کلان گفتی که ریشه آن در مغز تو و شاخه های آن به آسمان رسید فکر میکنم سند فراغت انجنیری رادر رشته دروغ پراگنی اخذ نموده اید آیا به ماستری وداکتری هم ادامه تحصیل میدهید یا در همین حد اکتفاء میکنید ؟ من در زندهگی ام به فاصله 5 کیلومتری هم با دوکتور عبدالله نزدیک نشده ام مگر بیک انجنیر هم همچو دروغ وافتراء نمودن را علیه دیگران منا سب نمیبینم .
م .ح . هالند

>>>   پنجشیری ها را امریکا طلاق داد زیرا که کم ظرف و کم جاغور بودند و مسعود را به بهای اندک معامله کردند .
امریکا شما را تست کرده است بیغم باشید از چوکی موکی خلاص هستید.
از سقوی و مستری گری و کلینری و باشی گری یکدم به پادشاهی رسیدید خود را گم گردید حالا دگه چانس تان از بین رفت .
مقصد زیاد خود را مانده و زله نه کنید و این پول های که دزدیده اید ببرید در یک جای مطمین سرمایه گزاری کنید که فردا به درد تان بخورد و در انتخابات سرمایه گزاری حاصل به شما ندارد.
جوانان ملت

>>>   به جواب کسی که نام خود را هم نوشته نکرده است.
جان لالا!
یکبار خود را از اوضاع خوب خبر و مطلع کن باز بیا سخنان که استوار بر واقعیت ها است رد کن و نظر بده.
خود آقای سید جلال در مصاحبه با تلویزیون پیام افغان این اظهارات را بیان کرد . و تو بیچاره که پول های دزدی عبدالله در جیب ات انداخته شده است و تو را کور و کر کرده که از اخبار ها هم آگاهی نداری که در دنیا چه میگذرد.
افسوس به حالت دیگر چیزی نمیگویم بس ات است.
انجنیر سید عمر از کابل

>>>   زنده باد داکتر عبدالله تو بخیر به کمک مردم نجیب افغانستان پرنده هستی انشاالله تو به نزدیکترین فرصت به چوکی ریاست جمهوری مینشنی ای هم وطن بیاید دست را به دستی یک دیگر یکجا سازم عبدالله یاری نمایم تا آهنده درخشان افغانستان را باهم بسازم عبدالله از ماست از جسم وجان ما باید صادقانه با عبدالله باشیم

>>>   بلی شما با عبدالله تان منتظر( آهنده) باشيد بگفتۀ شما عبدالله( پرندۀ آهنده) است ،و برندۀ انتخابات و رئيس جمهور( آينده ) عبدالله نيست . انشاالله
شما گفتيد عبداللۀ ماست ، مگر او عبداللۀ چکه و دوغ است .
خودم از کابل جان ويران

>>>   داکتر عبدالله برنده است خاطر دوستان جمع وخاطر دشمنان هم جمع باشد !!!

>>>   چه کسی میخواهد من و تو ما نشویم
خانه اش ویران باد!
من اگر ما نشوم ، تنهایم.
تو اگر ما نشوی ، خویشتنی.
از کجا که من و تو
شور یکپارچگی را در شرق
باز برپا نکنیم.
از کجا که من و تو
مشت رسوایان را وا نکنیم.
من اگر برخیزم.
تو اگر برخیزی.
همه برمیخیزند.
من اگر بنشینم.
تو اگر بنشینی.
چه کسی برخیزد ؟
چه کسی با دشمن بستیزد؟
چه کسی
پنجه در پنجه هر دشمن دون آویزد؟!

>>>   تا حال داکتر صایب دهن جوال میگرفت.و وند ها ره زد.
حالی کشاد یافته میخایه کله ره تیر کند.
بگو حرام اس سرت که دشوربایش چکه کنی.کله مردم از نصف ولایت پنجشیر نیست که کت ات شراکت داشته باشه.
مارشال صایب دلته بد میکنه...او هلمندی

>>>   سلام برادر محترم رشيدي .شما كلمه وجدان را (وﮊدان ) نوشته ايد شما را به وﮊدان تا ن قسم در صورت كه سواد كسي به همين اندازه باشد حق دارد در مورد يك شخصيت ملي نظر بدهد ؟

>>>   آقا ویا خانمیکه خود را از کابل ویران معرفی کردید بروید اولا سواد آموزی یعنی خواندن و نوشتن را خوب یاد بگیرید و قتیکه سند فراغت را بدست آوردید آنوقت اگر توانستید در صفحه انترنت داخل شوید مگر اینرا بخاطر داشته باشید که خودت از اظهار نظر کردن در همچو قضایا زمین تا آسمان فاصله دارید .
هموطن شما

>>>   داکتر صاحب موفقیت شما را ارزو میکنم

>>>   هموطن عزيز سلام !
از سلام ندادن شما و دوست عزيزيکه ( آهندۀ درخشان ) را وعده داده ، سواد و درجۀ تحصيل تان نمايان است . بعد از زمان حال ، زمان آينده ، بعد از آن زمان گل نی و بلاخره زمان( آهندۀ ) ميباشد که در زمان آهنده عبدالله رئيس جمهور خواهد شد . يعنی بعد از زمان گل نی .
جواب اولی که برای شما عزيزان نوشته بودم ،به علت تعريف زياد از شما نشر نشد . و اين جوابم اميدوارم نشر شود . اگر هر دو نشر شد فقط اولی را بخوان .
حرف دير است اما برای نوشتن مجاز نيست .
وسلام
خودم از کابل ويران

>>>   هموطن عزيزم سلام !
آقای با سواد ! از سلام ندادن شما درجۀ سواد و تحصيل شما نمايان شد .
پشت سواد بنده و وزن و قافيه مطلبم نگرد ، مطلبم را گرفته باشيد ، کفايت ميکند .
شايد شما هم با آقای که بدون سلام به زنده باد گفتن شروع کرده و ( آهندۀ درخشان ) را وعده داده همسويه باشيد . شما خود تان گفتيد که ، عبدالله رئيس جمهور ( آهنده ) است. مگر نميدانيد که ( آهنده ) کدام زمان است ؟ من برايتان تشريح ميکنم .
زمان ماضی ( گذشته) ، زمان حال ، زمان آينده ، زمان گل نی وبعد از آن زمان ( آهنده ) . يعنی عبدالله جان بعد از زمان گل نی رئيس جمهور درخشان شما خواهد شد .
اميد احساساتی شده دچار اشتباه نشويد .
وسلام
خودم از کابل جان ويران

>>>   داكتر صاحب عبدالله اگر واقعا شما به افغانستان كمك ميكنين و از بد بختي نجات ميدهين پس ما همدستي شما هستيم و موفقيت شما را از خداوند متعال خواهانيم داكتر صاحب!

مدينه"محمد زي" افغانستان-كابل

>>>   ما از داکتر عبدالله از صمیم قلب حمایت می کنیم
هراتی

>>>   عبدالله یعنی مظهر اقتدارملی و انسجام همگانی
محمد

>>>   بیائید منو شما باهم باشیم تا ماه شویم (ترا دارم ای وطن جان بامن است /همه گی ما باهم باشیم و جهان بامن است:
.مهاجر مقیم ایران غلام تاجیک

>>>   سلام خود را خدمت تمام مجاهدین افغانستان
فقط میخواهم کوتا به عرض برسانم انشاالله به امید خداوند تعالی خودی داکتر صاحب عبدالله برنده است و ازاینکه مجاهد بوده و است بنا ما از آن پشتیبانی میکنم
احمـــــد مســــــعود "نجیمــــــــی"

>>>   سلام برای گرداننده گان این صفحه.
وقتی در عنوان سایت شما نوشته شده که سایت الکترونیکی آزاد پس چرا شما بدون در نظر داشت تبیض موضوعات ارسالی مارا نشر نمی کنید.
مثلا من یک موضوع انتقادی در قسمت داکتر عبدالله نوشته کرده بودم اما چهار روز شد شما نشر نکردید پس از این معلوم میشود که سمت پرستی در این سایت حمایت میشود.در این کاندید ها من کسی را نمیبینم که واقعا راجع به آبادی -آزادی و امنیت افغانستان فکر کنند صرف موضوع گرفت چوکی بسیار مهم است حیف این ملت مظلوم و بیچاره که حالی حتی از دست هموطن خود هم خیر نمیبیند.تاسف به حال افغانستان و افراد مظلوم آن که بازیچه دست چند جنایت کار جنگی و مافیایی قرار گرفته است.
لطفا هر انتقادی که در قسمت موضوعات من داشتید جواب آنرا به ایمیل آدرس من روان کنید.
تشکر
ر- از کابل

>>>   داکتر عبدالله از ماست وما از داکتر عبدالله وبا خواهد بود .
رهبیئت داکترصاحب مانند قهرمانی ملی است.
سداد

>>>   باعرض سلام خدمت کلیه کسانی که قدم درراه خدمت به این وطن زجر کشیده برمی دارند و تا بتوانند گوشه ائی از زخمهای این وطن را ترمیم کنند اما همه چیز برعکس می باشد زیرا همه کسانی که در این وطن حرف از خدمت می زنند نوعی ریا و عوام فریبی است نه کمک و همیاری مردم و میهن عزیزمان از کجا معلوم که داکتر عبدالله هم مانند کرزی که همه چیز را به نمام برادر خود چه در قندهار و یا که فابریکه سیمنت بغلان را به نام وی کرده،بعداز که به قدرت رسید همه باقی مانده خون این میهن را به کام خود وسایر بستگان خود نکند و بعداًٌ طی یک بهانه به خارج از کشور فرار کند یاکه بگوید رئیس جمهور هستم و اختیارم.
آیا تاکنون کسی را دیده ائد که بر اریکه قدرت تکیه بزند و بعد به این وطن خدمت کند از زمان امان الله خان غازی تا اکنون کجای این وطن آباد گردیده که حال این مرادان عوام فریب خواهان خدمت به این مردم هستند، مهاجران ما در ایران و پاکستان از دست دولت مردان بی غیرت ما چه ها می کشند؟
آیا این دولت مردان از خود پرسان کرده اند که چرا ؟؟؟ چرا دولت ایران دختران را از مکاتب گرفته بدون هیچ سرپرستی به این طرف مرز ارسال می کنند؟؟
آیا آنها کشور ندارند، رئیس جمهور ندارند؟ و آیا تاکنون مرهمی روی درد این قشر جامعه گذاشته شده که حال همه می گویند که ما خدمت می کنیم و بعد از آنکه جیب هایمان پرشد دیگر کاری به وطن و مردم نداریم!!!
قبلاً هم انتخابات شده بود و تمامی آرا در دارالامان جمع گردیده بود اما شب قبل از شمارش آرا نماینده سازمان ملل متحد شبابه با 25 کامیون لاری آمده و تمامی صندوقهای آرا را جابجا کرده که بعداً اعلام شد که حامدکرزی رئیس جمهور می باشد از کجا معلوم که باز هم همین حادثه تکرار گردد. به من هیچ ربطی ندارد«« ..... زرد برادر ......»» چه کرزی ، چه عبدالله ویا هرکس دیگر همه به فکر خودشان هستند نه این مردم ......
خداحافظ

>>>   اول زنده باد عبدالله عبدالله بعدآ آقای بشردوست ، بعدآ بیژن صاحب بعد هم کرزی جان بخاطریکه همه شان باالترتیب بهتر از اشرف غنی اوغان ملتی هستند.

>>>   سلام عرض ادب به همه هم میهنان عزیز: دوستان عزیز اگر از تعصب و قومیت دور برویم و حقیقت های جامعه را جویا شده تاریخ افغانستان را دقیق مطالعه کنیم میابیم که رژیم های گذشته به شمول حکومت آقای کرزی بر مبنی قومیت استوار بوده و هیچکسی در افغانستان به جز به اعضای فامیل خود به ملت خدمت نکرده است. بنا براین من منحیث یک شهروند افغانستان در انتخابات سال جاری جناب داکتر صاحب عبدالله عبدالله را شخص مناسب در پوست ریاست جمهوری کشور میدانم تاکه بتواند این ملت رنجدیده را به کمک و یاری خداوند بزرگ و یکتا از این بلا ها نجات دهد. تا هرکس بتواند در تصمیم گیرها سیاسی،اقتصادی،فرهنگی واجتماعی کشور خویش در سطح ولایات و ولسوالیها سهیم شوند.
باحترام
ظهیرالدین امامپور
کابل

>>>   سلام
ماهمه وندیا به داکتر صاحب عبدالله رای میدهیم چون وند ما چالان است و اګر خدا کند که رییس جمهور شود به صفت امر عمومی وندیا در شمال مقرر میشوم به امید موفقیت عبدالله خان ....... قوماندان عمومی و رییس جمهور وندیای اهنده افغانستان

>>>   به كسيكه ازطرف جوانان ملت چيزهاي پوچ ومفتي رانوشته بايد گفت كه ايشان اولا خوبه دنبا لياقت وشايستگي نميگردند بلكه به دنبا قوم پرستي وقوم گرائي ميگردند اين قسم اشخاص به عوض اينكه به مردم خود وبه وطن خود خدمت كنند برعكس خيانت نموده وبه خارجي هاخدمت خدمت ميكنند اين قسم اشخاص به درد اين ملت نمي خورند اگرواقعا فكركنيم كسي خوائن است كه چوكي هاي وزارت خانه ها ولايات وغيره به خاطرپيروزشدن درانتخابات معامله ميكند خوائين واقعي همان كس است وبس خداوند ج اين قسم خوائنين راهدايت كند اگرقابل هدايت نيستند بادارودسته شان آنهارانابود كند ويك حكومت اسلامي وخدمت گزاربه اين مردم رارويكارآورد .
آمين

>>>   سلام به هموطنان گرامی که امیروز نظرات خود را به این سایت ارایه مینمایند .
داکتر صاحب عبد الله واقعا یک مرد دلیر ورزیده میان کاندیدان جمهوریت اسلامی افغانستان بوده از بارگاه متعال به ایشان آرزوی موفقیت می کینم خدا کند به اریکه ریاست همیشه در قبال پیش رفت وترقی افغانستان عزیز باندیشند تا ملت را از ظلمات وتنگدستی بسوی نورو خود کفائی هدایت فرمایند
عتیق الله" سلحشور" از قاهره

>>>   سلام خدمت شما من برای شما عرض کنم که ما از داکتر عبدالله از صمیم قلب حمایت می کنیم وجان خود را برایش فدا می کنم چون مجاهید دلیرماست داکتر عبدالله از ماست ما از داکترعبدالله هستیم .
بااحترام محمدنادر"عزیزی" ولایت تخار شهر تالقان .

>>>   سلام خدمت شما من برای شما عرض کنم که ما از داکتر عبدالله از صمیم قلب حمایت می کنیم وجان خود را برایش فدا می کنم چون مجاهید دلیرماست داکتر عبدالله از ماست ما از داکترعبدالله هستیم .
بااحترام محمدنادر"عزیزی" ولایت تخار شهر تالقان .

>>>   با عرض خجالت
جاه افتخار است برای کرزی و تيم اش ، چون همه بلا ها در افغانستان بود مگر ايدز نبود و کرزی توانست با دموکراسی خيالی ايدز حقيقی را هم وارد کند .
( متوجه باشيد عبدالله هم در تيم کرزي بود .)
خودم از کابل ويران

>>>   با عرض سلام خدمت مخالفين عبدالله و عرض تسليت بر موافقين عبدالله !
عبدالله ناکام بود ، است و برای هميشه ناکام خواهد بود ، خاطر تان جمع باشد .
اين سه چهار نفر چقدر عبدالله - عبدالله ميگويد ، يک برادرشان ميگويد ؛ عبدالله از من است من از عبدالله ، فقط همرايش ميخواهد ..... کند . يکی ديگرش ميگويد ؛ از صميم قلب حمايت ميکنم !؟ از صميم قلب بايد تشکری کنی و صادقانه تا آخرين رمق حيات حمايت و ديگرش از عبدالله (آهندۀ )درخشان ميطلبد . عجب طرفدار هايکه عبدالله دارد !
خودم از کابل ويران

>>>   او مردم به خاطر خدا چشم و ګوش تانرا باز کنید.
امروز نظر به شرایط فعلی باید بپزیریم که اکثریت تابع اقلیت باشد نه اقلیت تابع اکثریت ( ۴۰ نفر منافی افغانستانرا در فروش آن میبینند و یک نفر در خرید آن ) اګر کس است امیقه بس است. به امید روزی که ما ازادانه در هر جای بدون ترس و لرز ګفته بتانیم که ( ما از افغانستان هستیم )
و از مسولین این سایت خواهش میکنم که نوشته هایم را نشر نمایند . یک جهان تشکر .
ناصرکابل

>>>   سلام به روح باك شهيد احمدشاه مسعود؟
اكرما به خواهيم كه افغانستان آباد شود بس داكتر عبدالله رااتخاب كنيم جون راهي داكتر عبدالله راهي (شهيد احمد شاه مسعود)است
و من آخند هستم وما آخندها داكترعبدالله را انتخاب ميكنيم
زنده باد اسلام
الحاج آخند زمري جشتي از هرات

>>>   داكترصاحب عبدالله عبدالله موفق وسربلند باشي به اميد اينكه درانتخابات برنده شوي به شرط آنكه بتواني خدمتي رابه اين ملت انجام دهي راي ما ازتواست زنده باشي

>>>   سر بلند چی باشه ؟ از کدام روی و آبروی ؟
فاروق ( خروطی )

>>>   سلام
اګر راه عبدالله خان راه احمدشاه مسعود است پس ما مردم کابل به او هیچ رای نه میدهیم و ما صرف به بشردوست و یا اشرف غنی احمدزی رای خواهم داد چون ما همه واقعه غرب کابل را تا هنوز فراموش نکرده ایم و دیوانه خو نه شدیم که عبدالله رای بدهیم زنده باد مردم کابل زنده باد کسانیکه به هوشیاری به افراد شایسته و لایق رای میدهند.
حسینی

>>>   من هرگز به عیدالله عبدلله رای نخواهم داد زیرا ایشان جهادی است و مردم شریف ما جهادی ها را تجربه کرده اند. اگر گیریم عبدالله موفق شد کابل باز بدست برادر های پنچشیری چو ر خواهدشد.
گفته معروف است که آزموده را آزمودند خطا است. من به عنوان یک هزاره از داکتر صاحب اشرف غنی احمدزی حمایت میکنم.و برایش از خداوند متعال کامیابی آرزو می نماییم. به امید چونین روزی.
شمس الدین - هندوستان

>>>   من فقط بخاطر کامیاب نشدن کرزی به عبدالله رای می دهم، هر چند می دانم کرزی هم اکنون آرام ننشسته و دست به فراهم سازی زمینه های تقلب سازمان یافته می زند. دوستان! رای دادن به کرزی رای دادن به 5 سال بدبختی تضمین شده!!
در ضمن از دوست خود شمس الدین تقاضا می کنم که به هیچ کسی توهین نکند و حساب چند چپاولگر را از حساب سایر مردم جدا بداند.

>>>   درصفحات شمال عموم مردم فکر میکنم به داکتر عبدالله رای خواهد داد جون داکتر عبدالله یگانه امید مردم ما هست همه اقوام دست به دست هم داده به کامپاین داکتر خدمت مبنماید مردم در این وقت از داخل شهر خود بیرون برآمده نمیتوانند این چه حالت است همین قسم هم حکومت میشه تابکی مردم از حکومت آرزوها دارد نه اینکه مردم حراص داشته باشد از دست این حکومت مردم ریش که سنت پیغمبر ما هست مانده نمیتواند چرا که طالب نامیده میشود چرا چرا چرا

>>>   سلام به دوستان میزان بورد داکترصاحب عبدرالله بسیاربالا است اماحرف اساسی این است که به نظرمن امکان بیشترمی رودکه انتخابات به راه نه افتد چون آقای کرزی خودرادرباخت می بیند وزارت داخله پافشاری دارد که ما امنیت راگرفته نمی توانیم وکوشش می کنند که وضعیت را نا امن اعلان کنند وحالت را اضطراری
بااحترام عابد

>>>   ملت با توست خدا با تو باشد داکتر صاحب
داکتر منوچهر

>>>   خداوند برای انسان عقل داده که به واسطه آن خوبی هارا ازبدی ها تمیز کرد. وودیعه خدادادی که وجدان نام دارد ودرضمیر انسان وجود داردازآن استفاده بایدکرد.ازبهتان بستن واتهامات بی موردکه ازعقده ها ناشی میشود اجتناب بایدنمود. باتفکر واندیشه سالم به سرنوشت آینده گام برداشت.
بنأ دکتورعبدالله یگانه شخصیت برازنده .معقول است که نسبت به دیگران ازاین باردرمی آید. وانسان مناسب وشایسته است من برایش رای می دهم ودیگران را نیز تشویق می کنم.
م. ا ص

>>>   فقط داکتر عبدالله شایستکی ولیافت ریاست را دارد

>>>   سلام هموطنان عزیز بهترین هابهانه نمی آورند
آنها شکست های شان می پزیرند وحرکتی تازه را آغاز می کنند
.این شجاعت رادارندکه برگردند وکار مورد نظر رابه درستی آنجام دهند معتقدند که اعمالشان از کلمه سخن می گویدء به خاطر همینء سر افراز درمیدان مسابقه باقی مانده واشتباهشان تصحیح می کنند.
به امید پیروزی حمید

>>>   زندباده مجاهدین کشورما که در (30 ) سال از وطن و دفاع کرد امید وار هستم که برنده شوید دکتر صاحت عبدلله عبدالله
"عزیز" از پاکستان

>>>   ما بايد به كسي راي بدهيم كه مردم خود رادوست خود بداند ودشمن مردم خودرا دشمن خود بداند نه اينكه مردم خودرادشمن فكرنموده ودشمن مردم خودرادوست خود بداند وهميشه ازآنها كمك طلب نمايد غافل ازاينكه مردم هركشور ميتوانند بيشترين كمك وهمكاري رابادولت خود انجام دهند ودولت خودرابه يك دولت قوي وسرفرازتبديل كنندشخصيكه هيچگاه جرئت اين رانداشته باشد تادرميان مردم خود حاضرگرديده وباآنها صحبت نمايد بايد گفت چنين كسي نميتواند به اين وطن ومردم مظلوم آن خدمتي راانجام دهد چناچه درگزشته امتحان نموديم بايد به كسي راي داد كه بتواند بدون اينكه امنيت اوراعساكرخارجي تامين كنند دربين مردم خود حاضرشده وازنزديك باآنها صحبت كند..............داكترصاحب عبدالله يكي ازمناسبترين اشخاص براي پست رياست جمهوري افغانستان ميباشند چنانچه درتجمعات مردم ديده ميشود

>>>   داكترصاحب عبدالله يك ازشخصيت هاي مطرح درانتخابات رياست جمهوري بوده وبايد به وي راي داد چراكه اين قدرت وغيرت رادارد تا برود دربين مردم خود وازحال ايشان آگاهي حاصل نمايد ما يك رئيس جمهور باغيرت وباوجدان ميخواهيم

>>>   با عرض سلام خدمت محترم داکتر عبدالله عبدالله کاندید ریاست جمهوری خواستم خدمت شما برسانم اینکه ملت و مردم مجاهد افغانستان با شما است موفقیت اذان شما است انشاالله موفق باشید
از طرف محمد اجمل شریفی

>>>   با سلام خدمت تمام دوستان و هموطنان عزیز برادران و خواهران عزیز اگر واقعاً خواهان یک تغیر مثبت هستید لطفاً به محترم داکتر عبدالله عبدالله رای دهید چرا که آقای کرزی تا حالا هیچ کدام خدمتی به وطن مردم نکرده است به جز از معامله گری جناب داکتر صاحب توانی و قدرت کاری و تجارب خوب در قسمت افغانستان دارد لطفاً برادران گرامی مواظب باشد.
از طرف محمد اجمل شریفی از ولایت بدخشان ولسوالی درواز . یکتن از دوستداران جناب محترم داکتر عبدالله عبدالله . جناب داکر یار و یاور محترم سردار جهاد افغانستان شهید احمد شاه مسعود است و مورد اعتماد تمام ملت میباشد .

>>>   با تجاربيكه برادرمحترم ومجاهد داكترصاحب عبدالله عبدالله درزمان مقاومت وجهاد دربرابرمزدوران وخودفروختگان خارجي ازخويش نشان داد بازهم باكانديدنمودن خود درچنين مقطع حساس وجدان وطن دوستي را دردل تمام هم وطنان خود زنده ساخت به اميد ان روزيكه سرنوشت افغانستان بدست مجاهد بزرگورار وهمكاري مردم ازاين وضعيت نجات يابد
آقاي كا ظمي ازهرات

>>>   سلام: داکتر عبد الله عبد الله یک مرد مخلص وطن پرست که همیشه وقت و زندگی خود را در راه خدمت به افغانستان سپری کرده است. و لیاقت این را دارد که به حیث رئیس جمهور افغانستان و برای خدمت به افغانستان باشد و من از مزار شریف میباشم و برای وی رای میدهم نه تنها من بلکه تمام فامیلم به وی رای میدهد من و هوا خوهان داکتر صاحب عبد الله عبد الله موفقیت های بیشتر در این انتخابات را برای ایشان خواهان هستیم . با تشکر

>>>   با عرض سلام : خدمت محترم جناب عالی قدر داکتر صاحب عبد الله عبد الله کاندید ریاست جمهوری افغانستان میخواهم به خدمت شما برسانم اینکه موفقیت با شماست و مردم نجیب افغانستان همراه با شماست شما مرد واقعی در عرصه زندگی و خدمت به افغانستان بودید و هستید. آفرین به شما .
من و مردمم با شما هستیم.
غفران عطائی هستم از شهر مزار شریف

>>>   خداوند پشت وپناهت باد،
من یقین دارم صداقت واخلاص شما ممدبرندگی خواهد شد. وخداوند پیروز وبهروز داشته باشد.آمین
سکینه- کابل

>>>   تا جايکه معلوم است تمام اشخاصيکه در رس دولت پود و است خيانت کردند هر ان چه که په دست شان آمد
لاکن داکتر عپدالله واقعآ آدم فهميده است په هر صورت آنجه خير ما است خداوند همان را پيش کند
تهمينه

>>>   جناپ داکتر عپدلله شخص غريپ پرست و واقعآ سیاستمدار است . امید بعضی وطن فروشان از نام وی استفاده سو نکنند.
مینه

>>>   عبدالله ميگويد !
حاشا که من در مقام رياست ترک خيانت کنم
من لاف عقل و ميزنم ولی حتمآ جنايت کنم
از قال و قيل نرسنگ حــــــــال دلم گرفت
يک چند و نيز خدمت اغيار در رياست کنم
خاک مرا را چو در ازل از وند سرشته اند
به ملت بگو که کيَ حفظ هر امانت کنــــم
با طلب معذرت ازا رواح پاک حافظ شيرازی و احمد ظاهر
خودم از کابل ويران
وسلام

>>>   مينه جان سلام !
همرای شما دهن به دهن شدن خلاف شأن ما است ، اما با معذرت ، کس از نام انسان خوب شايد سوء استفاده کند نه از نام ..... چون عبدالله که همه ازين نام .....اند واين نام قابل استفاده نيست چه رسد به سوء استفاده
خفه نشده باشی عزيز

>>>   عبدالله جان بچه ام اینجا جای تو نیست برو همان تداوی چشم را پیشات قرار بته اینجا جای کسانی است که تحصیلات داکترا داشته باشد که بتواند در مجامع ملل حرف بزند خودته به این دردی سر مبتلا نکن
افرین بچه ام
از شوخی که بگزریم من هر گیز به تو رای نمیدهم بلکه این پشنهادرا به همه میدهم که از دادن رای بشما خودداری کند شما واقعا خجالت نکشیدی
چه دست اورد داری در زمانی دوره وزارت خارجه تمام زندانهای دنیا از افغانی مملو شده بود با امدن اسپنتا بهتر شد

>>>   سلام به دوستان و دوشمنان .
به نظر من مردم عزیز ما پشت جنګ دیق آوردن میخواهند باز
بین مردم هشیار و بیدار ما یک جنګګ بسیار دوستانه و آرام
۲۰ ساله دیګر را آغاز کنند . به امید ناکامی جنګ طلبها (ع.ک.ا.)
اینجانب از کابل

>>>   هم وطنان این مهم نیست که عبدالله از کجااست! هلمند،قندهار... ، این مهم است دلسوزیش تا کجاست ؟ اگربه مجاهد بودن مسعود شهید یقین دارید این هم یکی از همکاران نزدیکش است ، سیب از سیب دگر رنگ میگیرد! واگرنه میتوانید دیگری را انتخاب نماید؛اما متوجه باشید که خداوند (ج) از ما سوال میکند روی کدام دلیل فلان شخص را انتخاب کردید ، تعصب یا به رضای خدا و دلسوزی به مردم و وظن تان.
احـمد آرین پور

>>>   سلام و عرض ادب دارم خدمت مردی بزرگ افغانستان عزیزم
جای بسیار خوشی است امروز ما بنامی عبدالله کاندید ریاست جمهوری دارم عبدالله کسی است در برابر وطن وخاکی وطن از جسم وجان مبارزه کرده است او نه تنها یک مجاهد بلکی یک شخصی با ایمان وطن دوست هم است او خاکی افغانستان را بلندتر از هزار گنج کشور های دیگر میداند او خاک فروش و....نیست او مجاهد است قاتل نیست او صادقانه جهاد کرده او شریک زره زره غم واندوه کشوری بوده او ملت رنجدیده افغانستان را درک کرده پس فقد او میتواند جواب گوی هر فرد افغان ما باشد فقد عبدالله فقد وفقد
سویتا از ولایت تخار

>>>   سلام
رای دادن به عبدالله رای دادن به جنګ میباشد ما مردم خو دیوانه نه شده ایم که به جنګ رای دهیم ما تغیر میخواهیم اګر تغیر نه میاید باز نسبت به عبدالله خان خو کرزی صاحب به مراتب خوبتر راست .

>>>   سلام برادر محترم حق گو صاحب اول خو خودت برو به یکی از سودا آموزی ثبت نام کن
که هیچ املا و انشاء نداری جائل ما در فرهنگ فارسی نداریم و او کلمه (جاهل ) است

>>>   سلام ودرود مردم فراه به داکتر عبدالله از خداوند می خواهم این مردبزرگ را موفق بدارد من از طرف خود و مردم فراه جمایت وپشتیبانیمان را ازایشان اعلام می دارم

>>>   نظریات حمایوی بیشتراست بدین معنی است که چانس برنده شدن داکتر عبدالله زیاد است.
ذبیح ازقندهار

>>>   احمد جان آرين پور سلام !
سوال من از شما اين بود که اگر عبدالله از مسعود رنگ گرفته فهيم هم بايد عين رنگ را گرفته باشد پس اين دورنگی فهيم و عبدالله از برای چيست ؟
موفق باشيد
عزيزيکه کلمۀ جاهل را اصلاح کرده ای ، خودت هم سواد آموزی را سودا آموزی نوشتی !
خفه نشويد عزيزان
خودم از کابل ويران

>>>   آه های دوستان بیایید نه فریب جهاد را بخوریم و نه فریب غربی ها راو زنده باد آرمان کمونیستان که به فکر آبادانی افغانستان بودند نه اینکه مانند امروز نوکر 50 کشور خارجی؛ خود فکر کنید که آن دوره با این دوره چه تفاوت های داشت؟ بعداً کاندید مورد اعتماد را خواهید شناخت و اگر در شناخت ایشان به مشکل مواجه گردیدید من او را به شما معرفی مینمایم!
با تمنیاتِ نیک
جویا از کابلِ زیبا ولی پر درد و سوز

>>>   داکتر عبدالله یکی از شخصیت های ناب ما است که اهلیت رئیس جمهور بودن را دارد گر چه آقای کرزی با استفاده از صلاحیت و پول دولت سو استفاده میکند بازهم همه کار به دست خداوند است و استدعا میکنم از خداوند برای موفقیت داکتر عبدالله

>>>   سلام ودرود مردم هرات باستان خدمت جناب محترم داكترصاحب عبدالله عبدالله تقديم است ما اميدوارهستيم تادرانتخابات خداوند ج شما وهمه هموطنان مارا پيروزگرداند به اميد پيروزي همه هموطنان عزيزومظلوم اين وطن .......................... راي دادن به داكترصاحب راي دادن به يك كانديد شايسته ولايق محسوب ميگردد.
احمدي ازهرات باستان

>>>   یګانه شخص لایق و شایسته برای مردم افغانستان خصوصا شمال کشور محترم لطیف پدرام میباشد که ما همه مردم بدخشان و شمال برای او رای خواهم داد تا به کی این حکومت بدست پشتونها اداره شود اګر کرزی باشد اګر عبدالله باشد و یا دیګران .
ما میخواهیم تغیر بیاید و یګانه تغیر که باید بیاید سپردن ریاست جمهوری به مردم تاجک است و بس.
ذبید الله

>>>   بايد گفت كه چيزيكه مهم است براي يك كانديد شايستگي .لياقت.صداقت وغيره شرايط خوب است كه بايد داشته باشد اين جهالت است كه بگوييم به فلان كانديد راي ميدهم كه پشتون است يا تاجيك ................................وغيره
من شخصا به خاطرداشتن شرايط خوب براي داكترصاحب عبدالله راي خوهم داد انشاءالله

>>>   بهترين آدم كسي است كه به وعده هاي خود حامه عمل بپوشاند و مانند .......... كه حتي به گفته هايش يقين كامل ندارد نباشد اميدوارم محترم اينطوري نباشند...
با احترام( ا-ج-احمدي)( ولايت بلخ)

>>>   بعد از سلام و احترامات.
ميخواهم در باره كانديد محترم آقاي عبدالله عبدالله، اين آقا هم براي رياست جمهوري بهتر است اما از كرزي بيشتر نه.
اگر اين سه كانديد برتر با هم يكجا ميشدند افغانستان ما آباد ميشد.
به نظر من آقاي عبدالله عبدالله اشتباه كرده كه خود را كانديد كرده بخاطريكه آقاي كرزي برنده انتخابات است.
والسلام
مريم

>>>   آقایون محتر م
به قول روز نامه گاردین انگلسی که حکومت افغانستان توسط خر ها اداره وکنترل می شود بدون شک شما نیز از پیروان پرو پا قرص ...صفتان هستید.
بجای ایکه واقع بینانه به اشخاص وافراد نگریسته شود تازه مزید بر علت هم شدید یعنی ما مکلف یا مجبور هستیم که
الفاظ رکیک نا مطلوب در قبال اشخاص بکار بیبریم همانطوریکه
من از واژه خر نسبت به آدمهای کج دهن استفاده کردم
در این نظریه تا عملا برایشان ثابت شود که .
الفاظ برای همه بداست.
لطفا نقد عالمانه را پیشه خود قرار داده به کار وان خر دمندان
بی پیودیم.
برادر چنان خوبی کنیم که از دیگران همنرا انتظار داریم.
مهرا کولا مهر پور

>>>   مصلحت تمام اقوام محکوم و محروم بخصوص تاجیک ها، هزاره ها، ازبک ها در این است که فقط از دکتر پدرام یا بشر دوست حمایت کنند.
بقیه همه معامله گران هستند که فقط از نام مردم تجارت و معامله گری می کنند.
بدخشی

>>>   آقای بدخشی اگر در جر یان باشید کنگره ملی ریس ومعاون
هر دو کاندیدای ریا ست جمهوری شدند
شما که از سر زمینی شعر، ادب، فر هنگ وهنر هستید که بدون
شک لطا فت طبع دارید واز سری مهربانی انسان دوستی صحبت می کنید من با شما همدر دی میکنیم. اما ، چگونه
به آدمی رای بیدهیم خود شان هم با یگدیگر توافق بر موضوع مهم واساسی که سر نوشت کشور است ندارند
بیا با هم آدمی را ی بیدهیم که برنده شدنش تا حدودی قریب
به یقین است.
ما با جمعیت مردم همه با هم به عبدالله رای می دهیم.
مهرا کولا مهر پور

>>>   مر یم جان قبل از دیدن آب پاچه را بر مزن
تا هنوز برنده انتخابات معلوم نیست.
لطفا اول قضیه را تحلیل وبرسی کنید بعد در مقام قضا وت وداوری
بینشنید
زیرا رقابت حق مسلم هر فردی افغانی است که در مقا بل کرزی به اصطلاحی روزنامه گار دین رهبر خر ها انجام دهد .
چون کرزی باعث سر افگند گی مر دم افغانستان شده است .
ما به تمام وجود تلا ش کنیم که رهبر خرهارا از گر دونه رقابت حذف کنیم
مر یم جان عزیز در این مسیر مارا همراهی نماید
تا از مرز خر ها عبور کنیم واگر نه در مو جودیت کرزی
مجبوریم که تو هین های زیاد را بیبینم وتحمل کنیم
چو ن چاره نداریم زیرا توانمان به تحلیل رفته.
اکبری

>>>   تشكر ازداكترصاحب عبدالله عبدالله كه درسفرخود به هرات باستان به مردم اين ولايت يك اميد تازه بخشيدند.................

>>>   سلام
بروهید به لحاظ خدا!! شرم خوب چیز است چه میخواهید از جان این ملت بیچاره ؟؟؟ بعوض کاندید شدن به یگان کلنیک صحی کار کنید.. یک خدمت بزرگ در جامعه خواهد بود
الهام از کابل

>>>   زنده باد عبدالله عبدالله

>>>   سلام برای جناب محترم داکتر صاحب عبدالله ما شهرمندان شهرباستانی مزارشریف ازخدا میخواهم شمابرنده شوید وما پشتیبانی خودرااعلان میکنیم.
وحید امیری ازشهرمزارشریف

>>>   محترم داکترصاحب عبدالله عبدالله اسلام علیکم ....وبعد من به تواطمنان مدهم که تو درانتخابات ریاست جمهوری افغانستان کامیاب نمیشی خاطرجمع با شید

>>>   خوانندگان عزیز! بیایید درجستجوی حقیقت باشیم نه در تلاش انتقام از هر قومیت وملیت افغانستان, اگر به گذشته ای کاندیدان به چشم باز دیده شود عبد الله دارای تجربه ای کافی در حکومت داری وغیروابسته ومجاهدومسلمان ودارای روابط گسترده ونیک باکشورهای جهان میباشد که میتواند خود یک موفقیت چشمگیر در اداره اینده کشور داشته باشد اگر قبول ندارید به خط مشی وی مراجعه فرمایید حتماٌ چیز های معنی داری را خواهید یافت
ابراهیمی

>>>   سلام دوستان!
شاید عبدالله عبدالله به دلایلی که قبلاً ذکر کردم مناسب ترین فرد نباشد فرض کنیم خدای نخواسته بد باشد ولی بین بد تر و بد، باید بد را برگزید!
وی خواستار نظام نا متمرکز است، یعنی شاید بتوانیم روزی نظام فدرالی داشته باشیم که هر ولایتی در امور داخلی خود آزاد باشد و برای گرفتن یک اجازه دکان مجبور به رفتن به کابل نشویم. چی ضرری دارد اگر مردم هلمند به دلخواه خود والی خود را انتخاب و طبق قوانین طالبی زندگی کنند.
اگر سیستم فدرالی شود مسلماً ولایاتی که فساد اداری کمتر دارد سریع تر رشد خواهند کرد و مردم دیگر ولایات هم با رقابت با این ولایات به فکر اصلاح و رشد ولایت خویش خواهند شد.
صادقانه بگویم حد اقل این سیستم نیمه شمالی افغانستان را آرام خواهد کرد. به قول عوام از صد شهر ویران یک شهر آباد بهتر است!
با احترام
پرسوک هراتی

>>>   رای به داکتر عبدالله رای به یک حکومت سالم
رای بدهید
رفیع از کابل

>>>   هموطنان به داکتر عبدالله رای دهید تا پشیمان نشوید تا هنوز جنایت را مرتکب نشده است امیدواریم ملت را فراموش نکند.
خواهش من از داکتر صاحب همین است بعد از پیروزی یک روزی را خاص به ملاقات مسکین و غریبکه کس صدایشان را نمیشنود اختصاص داده و مسوولیت خود را در برابر همین ملت بیچاره انجام دهد. ( هر عمل اجرء و هرکرده گناه دارد )
احمد آرینپور از لندن

>>>   زنده باد عبدالله
سلطان ترکمن از هرات

>>>   زنده زوری سلطان

>>>   زنده باد داکتر عبدالله

>>>   اکبری صاحب من هم با مریم جان موافق هستم چون کرزی صاحب برنده میشود.
دهذاد

>>>   من از داکتر عبدالله سوال دارم که آیا در صورت برنده شدن تماماً اعضای دولت را از شوروای............... نظار متشکل میسازی یا کمی مسئله ملی را نیز مدح نظر می گیری؟؟!!
فرید کابل

>>>   بهیچ وجه امکان ندارد که برنده شوی ........! یا شاید شوی!!!
هاهآهاهاهاها.................................!
راستگوی هرات

>>>   عبدالله جان ظفری!!
من ترسیدم که نگوی .............از داکتر عبدالله است
پس پیامم به تماماً برادران که از آقای عبدالله حمایت میکنند این است که من صراحتاً گفته میتوانم که شما تا هنوز به مفهوم اعتماد پی نبرده اید! بسیار جای تاٌسف خواهد بود که شما عبدالله را که یک شخص بی نهایت ...............است او را با اعتماد میگوئید.
ربانی یر خانه کابل

>>>   ماخواهان یک نظام اسلامی هستیم و داکترصاحب عبدالله استعداد از این را دارد که به ریاست جمهوری انتخاب شود و مردم و مجاهدین که دست و پای خویش را به دفاع از افغانستان از دست داده اند فراموش نکند که باز دعای همین ملت ایشان را خواهد سوزاند .
ربانی بهــــــــــرام از ( لند )

>>>   سلام براي جناب محترم داكترصاحب عبدالله عبدالله موفقيت مزيد تانراازدرگاه خداوند ج خواسته وخواهانيم خداكند كه انتخابات پيش رورا باسلامتي وسرافرازي پشت سركنيد وازاين امتحان باموفقيت عبوركنيد تادرآينده بتونيد مصدرخدمتي براي اين مردم مظلوم شويد

>>>   سلام جناب عالی رئیس صاحب جمهورمحترم داکترعبدالله عبدالله ازخداوند موفقیت برایت آرزومینمایم وامید وارهم هستم که خودت برنده میشوی
اماااااااااااااااااااااااا یک چیز رابخاطر داشته باش که بعضی افراد (((( پوک)))) وبی نسب ازنام شما استفاده نکند .
موفق باشید .( ساهی )

>>>   داكترصاحب عبدالله عبدالله درمبارزات انتخاباتي خود نشان داد كه يك شخص لايق ومناسب براي پست رياست جمهوري درافغانستان است وانشاءالله پيروزهم خواهد گرديد چراكه استقبا ل مردم ازايشان زياداست وهمين مردم هستند كه راي ميدهند نه خارجي ها..............................

>>>   عبدالله !
10 ميليون دالر برای کمپاين که تا حالا مصرف کردی ، اگر اين مقدار پول را در هر ولايت يک باب مکتب و دو باب شفاخانه ميساختی ضرورت به کمپاين بود ؟؟؟؟؟؟؟؟
ديگرانيکه مصرف کرده اند هم اين سوال را جواب بدهند.
خودم از کابل ويران

>>>   برادر عزیز در هر ولايت يک باب مکتب و دو باب شفاخانه مشکل مردم را هل نمی کند امنیت وآرامش را برای مردم برنمی گردانه
بیا ئید دست بدست هم بدیم تا مشکل همه مردم عزیز افغانستان را هل کنیم
حامید

>>>   جناب داکتر عبدالله عبدالله کسی است که از بین ملت برخاسته است.با درد ها و رنج های ملت شریک است.نه از امریکا آمده است و نه از جای دیگری.

>>>   به جواب كسيكه خودراازكابل ويران معرفي نموده بايد گفت كه اگرداكترصاحب عبدالله عبدالله پول كمپاين خودرامكتب ميساخت آيا آقاي كرزي با پوليس واردوي ملي خود ميتوانست آنهارا محافظت كند ياخير اين سوال رالطفا جواب بدهيد ............... داكترصاحب اگردركمپاين هاي خود پول هم مصرف ميكنند بجااست چراكي بابعضي حريفاني مقابل اند كه نه تنها پول مصرف ميكنند بلكه حاضراند با وعده دادن وظايف بلند دولتي عده رابه سمت خود بكشانند.......
. ازهرات باستان

>>>   سلام
انتظارمردم بسررسیده انشاالله امیدوارم کاندید مورد نظرمرد م افغانستان کامیاب گردد واواست جناب داکترصاحب عبدالله عبدالله ازتمامی هموطنان خود خواهشمندم که رای خودراضایع نکنند وبه داکترصاحب رای بدهند .

>>>   سلام
داکتر صاحب امیدوارم موفق باشی وانشاالله موفق هستی رای ماجوانان وکهن سالان ولایت تخاردرمجموع ازآن شمااست .
مخلص شما سید حکمت الله (اسلامپور)

>>>   ، از هرات باستان سلام !
چرا کرزی و اردوی ملی ؟ خود جناب مگر يکی از وزراء کرزی نبود ؟ خود جناب عبدالله مگر مسئوليت ندارد ؟ اين عبدالله و کرزی از کدام خزانۀ پدری مصرف ميکنند ؟ از کدام کسب و تجارت سالم ؟ برادر ای کاش هر چه ميخواهم بنويسم ، نشر ميشد .خلاصه اين مصارف بی معنی کانديدان بخصوص کرزی و عبدالله جان همانا ، ازکيسۀ خليفه(بيت المال ) بخشيدن است .
خرچ که از جيب مهمان ( ملت ) بود
حاتم طايی شدن آسان بود
خودم از کابل ويران
مسئول عزيز ! مطلبم به جواب يکی از دوستان است لطفآ نشر نمائيد

>>>   براردان محترم !
طوریکه دیده میشود هنوز هم عده ازهموطنان عزیز تحت تآ ثیر نظریات عوامل بیگانه قرارگرفته بنام پشتون وتاجیک و مجاهد و کافر وغیره یکدیگرخویش را میکوبند درین مورد فکرنمیکنند که دراثر همین زهر پراگنی های بیگانه بود که درطی سی سال اخیر ملیون ها نفر بیگناه حیات شیرین خودرا ازدست داده وهمین حالا هم روزانه حد اقل صد جوان ما با صد ها امید به خاک فرومیروندوبا کشته شدن آنها صد زن بیوه وصد فامیل بدون سرپرست و صدا ها طفل یتیم و صدها خانه ویران میگردد وصد ها عواقب ناگوار دیگر . امروزمهمترین ومشکلترین مسله ایکه نزد آینده ما قراردارد عبارت است ازتآمین صلح وزندگی ارام برای مردم افغانستان است و این وظیفه مردم افغانستان است تا فردای به حیث زعیم خویش انتخاب نمایند که با درایت وکاردانی خویش بتواند صلح را به مردم تحفه دهدنه . اگر کاندیدی برنامه دقیقی برای تامین صلح نداشته باشد تمام وعده های دیگرش بی معنی بوده نه نظام ریاست ونه نظام پارلمانی و نه بازار آزاد ونه دولتی ونه سایر وعده عای دیگر هیچ یک به درد ملت نچواهد خورد همه درروی کاعذ باقی خواهد ماند( مثل دولت فعلی)
مقیم

>>>   جناب داکتر عبدالله مرد مسلمان ,مخلص و مجاهد واقعی است امید پیروزی اش در انتخابات بسیار زیاد است . به امید موفقیت شان .
عبیدکیهان از شهرکابل

>>>   حاضرنشدن آقاي كرزي به مناظره باحريفانش اين خود نشانده ناكامي وي است چراكه وقتي يك رئيس جمهور نتواند جواب دونفر ازين ملت رابدهد جواب 30 مليون نفوس اين كشوررا چه خواهد داد اميدواريم درانتخابات پيش رو يك آدم خوب وشايسته اين پست به اين مقام پيروزگردد.......................

>>>   دوست عزیز از هرات آفرین به این قضاوت درستت که گفته ای آقای عبدالله
بخاطریکه با حریفان عمده اش روبروست حاضر است با هر دولتی که بخواهد معامله پنهانی میتواند که نمونه مثالش ا روسیه است !!!!!اگر این طور نیست؟؟؟؟ پس این عبدالله جان اینقدر پول باد آورده را از کجا میکند لطفا کسی است که جواب مرا بدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
منتقد کابل

>>>   سلام هموطن عزیز که اسمت را نه نوشتی عرض کنم ختمت تان که برای مامردم افغانستان مهم نیست که آقای عبدالله این پول را از کجا آورده از کجا کرده و ازچه مامله ای بدست آورده مهم این هستک مردمرا ازاین بهران نجاد بده جواب گوی مردم باشه شاسیصتگی ختمت راداشته باشه که به عقده همه اینکارها برمیاد
جاوید

>>>   جاويد جان قند !
از اشتباهات املايی شما درجۀ فهم شما نمايان شد ، نفس . شما گفتيد که عبدالله اين پولها را از هر جائيکه آورده مهم نيست . عزيزم ، نفسم ، مهمترين موضع همين مدرک درامد پولهاست . خفه نشوی عزيز
اشتباهات املايی شما ؛
ختمت => خدمت
مامله=>معامله
نجاد => نجات
شاسيصتگی =>شايستگی
عقده => عهده
خودم از کابل ويران ( برادر شما

>>>   زنده باد دکتورعبدالله عبدالله
من رای خود برای کسی ميدهم که او در تمامه شرايد در افغانستان بوده و است
عبدالشور بخشی از کابل

>>>   با سلام
موضع => موضوع
خودم از کابل

>>>   جاوید جان صنف چند هستی؟

>>>   سلام به هموطنان عزیز
پس از مناظره ی تلویزیون طلوع مردم افغانستان به خوبی فهمیدند که اقای کرزی توان جواب گویی مردم خودش را ندارد.و از این که 8 سال وقت ملت را تلف کرده است خجالت است.
متاسفانه حاظر نشدن اقای کرزی در مناظره ی تلویزیونی باعث شد که همه ی طرفدارانش را از دست بدهد که خودم یکی از انها هستم که بعد از ان شب تصمیم گرفتم که رایم را به داکتر عبدالله عبدالله بدهم.و از تمام شما هم خواهش من این هست که نباید 4 سال دیگر فرصت طلایی خود را از دست بدهیم.
با تشکر ثریا از کابل

>>>   آفرین داکتر صاحب از گب های قشنگ وزیبای تان در منازره شب گذ شته شما همیشه خودت رابرای مردم نشان دادی که شایصتگی ختمت را داری

>>>   سلام
اگر داكتر عبدالله عبدالله شخص مناسب براي رياست دولت نباشد
پس براي اين مردم شايد حضرت جبرئيل هم خوب نباشد.
بااحترام
وطندوست

>>>   مردم مجاهد ولسوالی ادرسکن از شما حمایت مینماید

>>>   >>> اسلام من از داکتر عبداله عبداله حما یت میکنم

>>>   سلام برای جناب داکتر صاحب عبداله من همیشه دعامیکنم که شما برنده شوید

>>>   سلام خدمت تمام هموطنانم دوکتورعبدالله داری ویژگی خاص هست که آن ویژیگی اش مسلمان بودن او است واین نکته را بااشتراک درجهاد مقدس به اثبات رسانیده واکنون هم مانند هزارهم وطن ازدرد ورنج که توسط رژیم کرزی برمردم مان تحمیل شده به سطوح آمده ودرمقابل آن قیام سیاسی نموده بهتر است تما هموطنان از اقدام شان توسط رای وسایر امکانات داست داشته همایت نمایم با احترام بتمام مردم عزیز کشورمان
صلاح الدین سنگری

>>>   به جواب برادرعزیزمان که درمورد اینکه داکترصاحب عبدالله پول را ازکجا آورده باید بگویم هنوز بسیار تجار واشخاص ثروتمند بااحساس باغرور ومتدین داریم که به زعامت وآزادی وآبادی کشور ومرمش می اندیشد ودر رای نجات وطن حاضر است ازجان ومال بگزرد ودرپاسخ برادرعزیز دیگرمان که گفته است که چرا پول های که درکمپاین مصرف نموده درساخت مکاتب وشفاخانه بمصرف نه رسید ه باید بگویم که بااین پول میتوان ده یا بیست شفاخانه ساخت اما اگرنظام در دست یک تیم مسلمان ووطن دوست باشد صدها مکتب وصدها شفاخانه وسایر موسسات زیربنایی را آباد نمود که پاره ازمشکلات مردم کشور حل گردد .

>>>   جناب داکتر صاحب عبدالله!
ببین برادر! ریاست جمهوری به داکتر طب نی بلکه به داکتر سیاست ضرورت دارد، ولی به هر صورت اگر داکتر بشردوست کاندید نمی بود انتخاب بعدی ما خودت بودی.
امید از کابل

>>>   مورچه چيست ؟ که کله پاچيش باشد .
ارسلايی کيست ؟ که رأی اش باشد .
عبدالله چقدر جاهل است که ارسلايی را خريده .
خوب شد ! کانديد کم کمپاين بيمعنی کم .
در حقيقت ، کرزی و احمد زی و عبدالله کم ، دل همه بيغم !

>>>   ملت سربلند و پرافتخار افغانستان!
با احترام به نظریات کل هموطنان عزیز، بیاید صادقانه تشخیص کنیم بین شخصیت ها افغانستان.
چرا ما شخصیت کش هستیم ؟ چرا ما رهبران واقعی خود را درک نمکنیم؟ داکتر عبدالله عبدالله فرزند این مرزبوم است، از بین شما مردم برخاسته و با شما مردم در دشوارترین حالات مبارزه کرده، چرا ما مردم تحمل نداریم؟ چرا ما دیده نمیتوانیم؟
برادران و خواهران عزیز!!! بیاید بخاطر خود نه بلکه بخاطر نسل اینده مان فکر رهبر کشی، داشتن تبعیض، اندیشه نژاد پرستی را برای همیش از فکر و مغز خود دور کنیم. همین رهبران فعلی خود را قدر کنیم. تا یک افغانستان آزاد سربلند مستقل برای خود و نسل آینده خود به ارمغان آوریم.
نظریات و پیشنهادات تان را به تعقیب گفتهای بنده بفرستید.
بااحترام
لطف بخشی کابل

>>>   از مناظره معلوم میشد که داکتر اشرف غنی احمدزی برنده است امید که بار اینده در صورتیکه این سه کاندید هریک حامد کرزی اشر غنی احمدزی و عبدالله عبدالله روبرو میشوند محترم داکتر عبدالله عبدالله اماده ګی کامل داشته باشد ورنه همه مردم به نفع کسی رای خواهم داد که در مناظره پیروز شود

>>>   داکتر صاحب عبدالله انسان خوب است خداوند کمکش کند .
و خداوند دیګران را هم در راه راست هدایت کند.

>>>   با سلام
برادر عزيزيکه مدرک درامد پولهای عبدالله را از طرف تجار ميهن دوست ميدانی و سوال که چرا مکتب نساخته را جواب داده ای ، تشکر از شما . هر دو سوال از من بود . جواب اول شما را طوری رد ميکنم که شايد کدام تاجری چند هزار دالر داده باشد اما 99 فيصد پولهای شخصی عبدالله است و از کجا آمده برای تمام افغانهاييکه در داخل کشور است معلوم است . شرط ميبندم شما حد اقل 20 سال اخير را در داخل کشور نبوده ايد .
جواب دوم شما کاملآ درست است که گفته ايد ، اگر نظام در دست يک تيم مسلمان و وطن دوست باشد صد ها مکتب وشفاخانه و موسسات را ميتوان آباد کرد . مگر در شناخت تيم کاملآ دچار اشتباه شده ايد . تيم عبدالله امتحانش را در دوران بعد از نجيب و قبل از طالب داده است . و تيم احمد زی در دوران طالب و تيم کرزی بعد از طالب امتحان شده اند . در بارۀ اين سه تيم فکر کردن اشتباه است . به نظر من آن تيم که ميتوان در دوران قدرتش آرام بود و صد ها مراکز عام المنفعه را آباد کرد اگر خدا بخواهد تيم محترم بشر دوست خواهد بود و بس .و سلام
اميد از برادرتان آزرده نشده باشيد .
خودم از کابل ويران

>>>   داكترصاحب عبدالله عبدالله خداوند ج پشت وپناهت انشاء الله كه برنده خواهد شدي درانتخابات آينده

>>>   وطندار کابل ویران:
اینطور معلوم میشود که شما بالای تمام این نامزد ها باور ندارید. و من یقین داریم که بالای هیچ کس باور نمی کنید.
پس چرا خودتان کاندید نشدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مژگان کابل

>>>   برادركه خودرا كابل ويران معرفي ميكني اين سوال را هم باسخ بده كه ايا عبدلله كه بول را تقسيم ميكند تا مردم به او علاقه بيدا كنند بهتر است و يا اينكه اقاي كرزي افغانستان را تقيسم كرده تا مردم به علاقه مند شوند. تو به عنوان يك شخص وطن دوست فقط بگو كدام كاربجا ميكنند.
لعنت بردروغگو
كابل زيبا

>>>   مژگان جان سلام
در هر صفحۀ افغان پيپر نظرم نشر شده است . شايد به آسانی بيابی که من به کردار و گفتار و وطندوستی محترم بشر دوست باور دارم . و اينکه چرا خودم کانديد نکرده ام ، در وجودم استعداد رئيس جمهور واقعی را نيافتم ، گرچه يقين کامل دارم که با استعداد تر از حد اقل 25 کانديد اين دورۀ انتخابات استم . تعريف از خود نباشد ، به هفت لسان ميتوانم تکلم کنم و چهار لسان را ميتوانم تدريس کنم .
با احترام
خودم از کابل ويران

>>>   سلام کابل ویران .
من ۱۰۰ فیصد با نظر شما موافق هستم .به واقیعت که این ۳ تیم
( کرزی،احمدزی،عبدالله زی ) ( مادرش قندهاری اس ) امتحان
چهارنیم ماه و سالانه خودرا داده اند .
ناصرکابل

>>>   لطف (لطيف ؟) جان بخشی سلام !
نظريۀ شما قابل قدر است ، اما در بارۀ عبدالله جان کاملآ دچار اشتباه شده ای .
بخدا قسم ! بسيار جای تأسف است که عبدالله را لايق رياست جمهوری بدانی .
برادر !خداوند (ج) را حاضر ديده فقط يک سوال را جواب بده .
آيا مسئول تمام بد بختی های بعد از سقوط حکومت شهيد داکتر نجيب همين عبدالله و تيم اش نيست ؟ ( به شرطيکه خودت در کابل بوده باشی ) چراکه ، شنيدن کی بود مانند ديدن .
( داکتر نجيب را بخاطر شهيد گفتم ، که بدست پنجابی ها از بين رفته ).
خودم از کابل ويران

>>>   خدمت "خودم از کابل ویران"
نام خدا کوشش کن چند زبان دیگر را هم یاد بگیر
چون کسی که هفت زبان را یاد دارد حتما استعداد خارق العاده دارد
کامیاب باشی
من هم از جمله طرفدار های آقا بشر دوست هستم
اگرچه بعضی اوقات سر او هم شک میکنم که

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم نخست از همه کاندیدی دکتر عبدالله عبدالله را برایش تبریک میگویم
من محمد ابراهیم متعلم صنف دوازدهم لیسه عالی غلام حیدرخان می باشم

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم نخست از همه کاندیدی دکتر عبدالله عبدالله را برایش تبریک میگویم من محمد ابراهیم متعلم صنف دوازدهم لیسه عالی غلام حیدرخان می باشم من از جناب دکتر عبدالله سوالی دارم که آیا جناب عبدالله به این وعده های خود وفا خواهد نمود آیا به این مملکت مجاهد که دونیم دهه جنگ را سپری نموده خدمت خواهد نمود یا مثل آقای کرزی مردم را در سیاهی قرار خواهد داد لطفا به سوالها من جواب بدهید هر چه زود تر تشکر

>>>   سلام بمردم افغانستان شما مردم ميدانن كة داكترصاحب عبداللة يك انسان شريف استن شمامردم بايدبكسى راى دهيدكة بايد يك اسلام و افغان باشد
وسلام دانشكا الازهرشريف مصر قاهرة

>>>   ابراهيم جان سلام
تازه از کانديد کردن جناب عالی خبر شدی ؟
شايد مصروف امتحانات بوده باشی خير اس .
برادرت
خودم از کابل ويران

>>>   برادر عزيز از کابل زيبا سلام
عبدالله و کرزی دو روی يک سِکه هستند .
خودم از کابل ويران

>>>   عبدالله عزیز ! با جان دل حمایتت میکنیم
توئی رهبر محبوم ما
توئی همسنگر با غیرت ما
توئی یار و یاور قهرمان ملی ما
زنده باد خراسان

مسیح کابل

>>>   مسيح جان سلام
چقدر جاهل استی به رهبرت ( تو ) خطاب ميکنی

>>>   شما انسان هاي كه همه از عقده وبد بيني نظريات خود را به عليه داكتر صاحب عبدالله ميدهيد همه ادم ............ هستيد كه ديده باز نداريد و اصلا درك درست نداريد از كارهاي مثبت كه وزير عبدالله انجام داده در امور وزارت خود .اگر شما درك درست ميداشتيد حالا زمينه ان مساعد نميشد كه وزارت خارجه كشور مركز ...........در زمان وزير فعلي معرفي ميشود و شخصيت تعداد از خانمهاي وزارت زير سوال ميرفت خجالت بكشيد با اينهمه پرت و پلا گفتن تان . هرچه است داكتر عبدالله اخلاق شايسته اداري در وزارت خارجه داشته و مطمين استم كه در رياست دولت هم عزت و وقار اجتماعي مردم عزيز افغانستان را حفظ خواهد كرد و در امور كاري خود موفق و توانا خواهد بود.
با احترام
نيك از كابل

>>>   جناب کابلی:
لطفاً تبعیض آمیز صحبت نکنید، با احترام به عموم کاندید های ریاست جمهوری. بنده در قسمت انتخاب ذعیم اینده کشور دچار اشتباه نه بلکه کاملاً دقیق و بجا انتخاب کرده ام.
اگر خدا خواسته باشه داکتر عبدالله رئیس منتخب ملت افغانستان از طرف ملت انتخاب گردد. من یقین دارم که مشکلات موجوده در کشور را به یاری پروردگار حل و به مشارکت و کمک همه ملت افغانستان انشالله یک افغانستان سربلند با عزت به ارمغان میاورند.
بااحترم
لطف بخشی

>>>   سلام به همه خواهران و برادران هموطنم !
همه کانديد ها را ميشناسيد ، ضرورت به تشريح شان نيست .
خواهش من از تمام شما اينست که لطفآ برای نجات خود و وطن خود به محترم بشر دوست رأی دهيد
با احترام
خواهر شما ملالی جويا - لندن

>>>   با سلام به عزیزان هموطن افغانستانی.....از میان کاندیدای محترم ریاست جمهوری افغانستان بهترین فرد اصلح جناب اقای داکتر رمضان بشر دوست میباشد و کسانی او را دیوانه یا روانی خطاب میکنند به نظر من خود ان ها ....... هستند. و اما جناب داکتر عبدالله به هیچ عنوان شایستگی و لیاقت رییس جمهوری افغانستان را ندارد برای اینکه دست او در خون مردم افغانستان اغشته است.در تاریخ افغاننستان عبدالله واحمد شاه مسعود و ربانی به عنوان جنایتکار جنگی معرفی شوند اگر انحصار طلبی و رزالت این ها نبود افغانستان گرفتار چنین مشکلاتی نمیشد.
محمد زجایی از سمنگان

>>>   خواننده گان عزیز
هر شخصی که واقعا ّبه صلح و امنیت رای میدهد او د اکتر صاحب
داکتر صاحب داکتر صاحب عبدالله است
محمد رفیع بشر دوست
کابل ناحیه هفتم

>>>   عیب عبدالله این است که سواد به درد بخور ندارد. او طب را رها کرد و در کدام رشته ای دیگر هم تحصیل نکرد. عمرش هم در جنگهای داخلی تیر شد. کدام فکری از خود ندارد.
اسلم

>>>   پایان این حکومت مواد مخدر و ظالم توسط هر کاندیدای محترم که صورت گیرد ما از آن حمایت میکنیم
ما فقط و فقط در انتظار ختم این نظام... و بی کفایت هستیم بناً امیدوارم که هر افغانستانی درک این را داشته باشد که بخاطر نقطه پایان گذاشتن با این تیم .... به یک محور شایسته و خوب رای بدهند تا شر این نظام کرزی.... رهائی یابیم
مریم الکوزی

>>>   من نمیدانم به کی رای بدهم به کسانی رای بدهم که این وطن رارهاکردن ورفتن به کشورهای خارج وزندگی پرنشاط را سپری نمودند وامروزآمده اند دعوای رسیاست جمهوری میکنند ویابه کسانی رای بدهم که شمیشه درپهلوی مابوده دردی مارادیده زبان مارا فهمیده مانندما گرسنه بوده پای برهنه بوده وتاامروزهم هست وخواهندبود . نمیدانم این کسانی که حالادعوای افغانی وافغانیت میکنند کجابودند تاازمادفاع میکردن وآه ناله مارابگوش مردم دنیامرساندن انسان که مهاجرمیشود بیچاره وغریب میشود این همه پول که درکمپاین اینتخاباتی مصرف میشود ازکجاهست آنهاخو مهاجربودند .
عبدالله (اندرابی )

>>>   شاګرد مسعود است مسعود در سال ۱۳۷۲ تا امدن طالبان چی کرد که شاګردش کند همه میدانند که به کی رای دهند ما به پدرام رای میدهیم حداقل تاجک خو است از این سه نفر هریک عبدالله خان نیکتایی پوش ، کرزی و احمدزی ما رای نه میدهیم چون دستانش به خون الوده است و احمدزی از خارج امده .

>>>   سلام و احترامات تقدیم است بعد از عرض سلام دوکتور عبدالله "عبدالله " کاندید محبوب ما 29 اسد روز پیروزی
احمد فرید "ایزدیار"

>>>   تغیر یعنی در چی داکتر صاحب میگوید که تغیر خواهد اورد یعنی درچه به فکر من کلمه خوب هست برای جلب و جذب مردم بیچاره و بی سواد من شنیدم که ربانی به داکتر صاحب پول قرض داده بخاطر به مصرف در انتخابات خوب به هرصورت داکتر صاحب شاید قرضدار شود و انتخابات راهم نخواهد برد داکتر صاحب شان یک تیر دو پاختک میزنند یعنی داکتر صاحب همرای فهیم شریک هستند.

>>>   کارت خود را در میدهم و به پدران رایی نمی دهم. اگر تنها پدران در انتخابات باشد

>>>   سلام و احترامات تقدیم است بعد از عرض سلام دوکتور عبدالله "عبدالله " کاندید محبوب ما 29 اسد روز پیروزی
احمد فرید "ایزدیار"

>>>   دوست عزیز اصل نه توتاجک نیستی ونه افغان بس است ازتاجک بودن پشتون بودن هزاره بوده پدام کیست درکجابود چه میکرد وچه کرد درکجا تحصیل کرد ودرگرو کدام کشوراست ایامیدانی باگفتن حرف های انتقادی کسی ریس جمهورنمیشود کسانی ریس جمهورمیشود کی ملی باشد ودربین مردم افغانستان بوده باشد وتااخرین لحظه ازخاک ووطن خوددفاع کرده باشد .
(اندرابی )

>>>   برادران و خواهران هراتی بس است اینقدر به نام داکتر عبدالله و مجاهدین افتخار نکنید این مجاهدین اگر اینقدر دلیر و قهرمان میبودن طالبان را از افغانستان گم میکردند طی شش سال حکومت طالبان یک ولسوالی را هم نتوانستند از دست شان ازاد بکنند و این سبب شد که غلامی امریکا را قبول کرده و تمام کشورهای جهان به نجات افغانستان شتابان امدند و فعلا هم دم از جهاد و مجاهدت میزنند این ها همه مزدوران کالدار و دالر اند به گپ های دروغین شان باورنکنید نزد مردم کابل امتحان خود را دادند و کابل و کابلیان را به خاک و خون کشیدند. اگر باز به حامد کرزی راضی نشدید باز من در ولایت هرات شاید خواهم بود.
با احترام عبدالقدیر هراتی

>>>   زنده باد زنده باد الحاج داکتر عبدالله عبدالله انشاه الله موفق باشی
صفی الله /هرات

>>>   من داکتر عبدلله رادوست دارم ازنظر من یک ادم خوب است

>>>   ملالی جان!
فکر میکنم به هدف رسیدی پس !!! اینقدر زدو بند مجاهد و جنگ سالار تنها رسیدن به لندن بود؟ بیا و ببین بی تو چقدر پارلمان افغانستان آرام است حتی رسم بوتل جنگی و موی کنک گم شده.
رادر برزگوار ما آقای بشردوست گذشته که از کجا آمده به کی کار میکند. یک Asset خوب برای افغانستان است ولی استعداد یک رهبر در او وجود نداره.
من به زعیم آینده آفغانستان پیشنهاد میکنم که از اقای بشر دوست در پوست های کلیدی استفاده شود.
ملالی جان خه نشی، ما در افغانستان هستیم و از حال و احوال هموطنان خود اگاه هستیم. لطف نموده شما از دور ,,,, نکونید.
بااحترام بخشی

>>>   بخشی جان
نکنيد است نه نکونيد
طرفدار خواهر ملالی و برادر بشر دوست استم.
برادر بخشی ! ملالی جان بخاطر به لندن رسيدن مبارزه نکرده . آيا خبر داری که در بارۀ من و تو و امثال ما ، درين روز ها کتابش چاپ شد . ملالی جان در لندن بخاطر کندن ريشۀ عبدالله و امثالش شب و روز در سازمانهای مختلف حقوق بشر و مبارزه با جنايتکاران جنگی و غيره مصروف گرفتن حق ماست . بد گفتن ملالی جويا ، بهترين نشانی جنگسالاران و جنايتکاران است .
خودم از کابل ويران

>>>   سلام به تمام هموطنان عزیز!
داکتر صاحب عبدالله یک شخص خوب میباشند. ولی بدبختانه کسانی که در اطراف ایشان هستند یعنی از نگاه سیاسی مردم نیستند که ما خیری ببینیم از ایشان.

>>>   عبدالله عبدالله و دیگر اشخاصیکه به نام مقدس جهاد کرده و افغانستان را تکه و پارچه کردند و حالا به ملیون ها افغانی را به مصرف میرسانند این پول را از کجا کردند. او خود را در پهلوی احمدشاه مسعود گرفته تا صاحب پول وشهرت شده و اگر ریس جمهور شود قسم است که به هیچ فرد کمک نخواهد کرد و باز امان دوزدان ملی و خیانت کاران در پهلویش بوده خیر به هرصورت عبدالله را همه میشناسد و به کسی رای ندهید که در مقابل مردم خیانت کرده است پول سرک خانه و تونل و به ابرو و عزت مردم بازی کرده است اگر رایی دادید بد بخت میشوید نه خوش بخت
ام

>>>   به عبدالله رایی دهید بخاطریکه در گذشته برایتان وظیفه و یا کار پیدا کرده که باز برایتان پیدا کند. در دوران سابق این ها موتر های حکومت را میسوختادند و حالا طالبان فرق شان چیست طالبان هم علیه دنیا میجنگند و یا هم جنگیده بودند هردوی این ها لیاقت حکومت را ندارند اگر چه عبدالله قوم من هم است مگر چه کنم

>>>   بنام خدا
سوادش کم است اما از کرزی ...بهترتر است.

>>>   (خودم از کابل ویران) من فکر میکنم که خودت گرچه به گفته خودت به چند لسان تکلم میتوانی اما به انازه سر سوزن عقل نداری ملالی جویا یک لوده هوشیار نما بود و تو یک هوشیار لوده نما بشر دوست چی باشد ریس جمهور شدنش دیگ و کاسه را بشوی

>>>   عبدالله یگانه امید برای یک تغییر مثبت در افغانستان است
ما ملت مسلمان افغانستان در روز 29 اسد به پای صندوقهای رای خواهیم رفت و نقطه پایان به حکومت مواد مخدر آقای کرزی خواهیم گذاشت و تاریخ 29 اسد پیروزی ملت افغانستان را تجلیل خواهیم نمود.
مریم الکوزی

>>>   دوستان عزیز در قدم نخست سلام برای همه شمایان باد
من شخصآ در عبدالله کدام معلومات قبلی نداشتم که ایشان چقدر دست شان به خون مردم آغوشته است یا خیر . ولی من اکنون جناب را درک نمودم که یک شخصی است که واقعآ میخواهد مردم افغانستان از این بد بختی ها نجات بدهد . ما فعلآ دو شخص را برای مناسب برای کاندید ریاست خمهوری داریم که آنها داکتر صاحب عبدالله و جناب محترم اشرف غنی احمد زی است پس ما باید یکی از دو کاندید برای خود انتخاب نماهیم و مفاد کشور خود را در نظر بگیریم نه این که ملیت پرستی بکنیم .

>>>   با سلام
کسی بی هويتيکه بر من و جويا و بشر دوست حملۀ لفظی کرده ای بايد بدانی که لوده اشخاص بيهويت است و لوده تر کسی که مايان را لوده فکر کرده و لوده ترين کسی که بشر دوست را لايق ديگ و کاسه شستن ميپندارت . اگر بشر دوست لايق ديگ شدن است ، عبدالله جان تو لايق پاروکشی هم نيست
خودم از کابل ويران

>>>   به جواب کسی که ( خودم از کابل ویران را ایچنین ګفتی )
ما میخواهیم ریس جمهور ما از خودی افغانستان باشد .
و شما میخواهین که ریس جمهور افغانستان ( پنجابی ) باشد.
( تو ... استی لیکن آدم نما )
ناصرکابل

>>>   محترم داکترعبد صاحب عبدالله ع

>>>   محترم داکترصاحب عبدالله عبدالله.ماازتوهمایت وپشتیبانی میکنیم .اولآ موفقیت برای شما از خداوندج آرزو مندیم .بعدآ درصورتکه برنده شوید درریاست جمهوری فغانستان خصوصآ کدام پالیسی مواثر را در ولایت تخار انجام خوهید داد.
بااحترام
ازطرف :حاجی عبدالبصیر/ خلیلی (ازولایت تخار)

>>>   سلام خدمت تمام دوستان
خاطر همه شما جمع باشد كه داكتر عبدالله برنده نخواد شد و مردم مي شناسد كه داكتر عبدالله كي است در دوران كه وزارت خارجه بود از تمام شعبه هاي وزارت تعصب مي باريد و همه جا را پنجشيري گرفته بود و حالا مي خواهد كه تمام وزارت خانه هارا پكول بگيرد نه جانم كور خوانده است

>>>   ریی من فقت دکتر عبدلله

>>>   >>> زنده باد مجاهدین دلیر کشور ما، ما با تو هستیم آقای عبدالله
Abed

>>>   ديگ شدن اشتباه شده ببخشيد منظورم ديگ شستن بود
خودم از کابل ويران

>>>   ناصر جان سلام
ازينکه نظرم را تکميل کرديد جهان سپاس .
خودم از کابل ويران ( متخصص )

>>>   اگرخواست خداوند ج باشد داكترصاحب عبدالله برنده خواهد شد چه بدخواهان ايشان خوش بشند وچه ناخوش باالاخره به نظرمن كسي خوب است كه براي مردم خود اعتمادكند براي آوردن امنيت دركشوراولا ازخداوندج كمك بخواهد بعدا همكاري وكمك مردم راباخود جلب كند بعدا ازكشورهاي خارجي تقاضاي كمك وهمكاري نمايد چراكه يكي ازعوامل شكست حكومت فعلي اين بوده كه هميشه ازكشورهاي خارجي تقاضاي كمك نموده ولي به مشكلات داخلي بين مردم هيچ توجه نكرده وهمين چيزسبب گرديده تامردم ازدولت خودناراض گرديده ازدولت فاصله گرفته وترجيح بدهند تابا مخالفين دولت همكاري كنند وهم عوامل باعث خرابي اوضاع وافزايش نامني هادركشورگرديده است بايد كانديدان اين رابدانند كه اگرآنجه رابه مردم وعده ميدهند درعمل تطبيق نكنند به سرنوشت حومت فعلي مواجه خواهند شد0

>>>   چندان مال نیست عبدالله

>>>   از آقای داکتر عبدالله سوال شود که در زمان وزارت خود چه نفع به مردم رسانده که باز در زمان ریاست جمهوری برساند.
ضمناً این همه پول را از کجاه کرده آیا از طریق نسخه دادن به مریضان به دست آورده است؟؟؟
و همچنین چرا لونگی به سر مانده اگر آدم خوب هست؟؟

>>>   هم وطنان عزیز
ما خجالت میکشم که یک غلام را مجاهد مینامیم
این همان فرد است که کشور عزیز ما را به بیش از 32ممالک جهان معامله نموده است
و در ویرانی افغاانستان عزیز رول درجه 1را یه عهده داشت.
مرگ به عبد الله

>>>   داکتر عبدالله کوشش نکن که خود را پشتون خطاب کنی و از ولایت هلمند بخاطریکه مردم افغانستان تورا خوب میشناسند که تو از کجاهستی تو یک تاجک هستی و از ولسوالی پنچشیر با این چال و نیرنگ کوشش نکن که دل پشتون ها را بدست بیاری پشتون ها پوست تورا به سلاغخانه هم اگر باشه پیدا میکنند و برسد مسله ریاست جمهوری افغانستان به خواب هم نخواهی دید ارمان ریاست جمهوری افغانستان را بگور به پهلوی خلیفه ات احمد شاه مسعود خواهی برد تا به حال کسی از ولسوالی پنچشیر در افغانستان ریس جمهور شده؟ دست تو و هزاران جهادی تو به خون مردم مظلوم افغانستان الوده است .
با احترام عبدالقدیر هراتی

>>>   خدا نکند که عبدالله....ریس جمهور شود.
اګر اینچنین شود ارګ ریاست جمهوری را در پریان پنجشیر
خواهی یافت .
شهنواز و خروطی خان

>>>   تمام مردم افغانستان به خوبی میدانه که فعلا ملالی چی کارمیکند و شاید در حال ساختن فلم.......باشد او که بی آبرو بود و خواست که مردم افغانستان هم مثل خودش بی آبرو بسازد اما مردم افغانستان به وی لبیک نگفتند و نا چار به صف یهودیان پیوست و همه میدند که او چه کارمیکند.
سهیل "جویا" هرات باستان

>>>   سلام خدمت همه هموطنان عزیزم
ضمن ابراز امیدواری ازاین که شماخوب وسرهال بوده باشید وهیچگونه کسالتی نداشته باشید وبا تشکروقدردانی ازشما هموطنان که دراین مدت با نیت پاک تان وبا قلم زیبای تان از کاندید محبوب ومجاهد وطندوس ما دوکتور عبدالله عبدالله که دغدغه تغیر رادارد حمایت کردین یک جهان سپاس .سابت ماندن وتغیر نکردن مخالف همه قوانین هست .. به امید آنکه بتاوانیم افغانستان را سرفراز و افغان را سر بلند گردانیم
حمید از کاپیسا دره پچغان

>>>   سهيل جان جويا سلام
سهيل جان قسميکه از تخلص شما معلوم ميشود ملالی جويا شايد خواهر سکۀ شما باشد .
پس چرا ؟ با چنين کلمات زشت به او حمله ميکنی ؟

>>>   یک رای از این بنده هقیر و فقیر هم بشمارید
ما به تو اطمینان داریم که این ملت را از فقر و نادانی نجات میدهی
فیروز با جهاد
زنده باد جهادی

>>>   فرزانه ترین فرزند افغانستان انشاالله در 29 اسد سال روان قدرت را دوباره به مردم افغانستان بر خواهد گرداند، اینست شعار و آرزوی یک تن که از میان ملت افغانستان برخواسته است. نامبرد فقط داکتر عبدالله عبدالله بوده میتواند. وقتیکه سخنرانی های خردمندانه اش را از طریق رسانه های تصوری مینگرم، امید یک فردای بهتر را در ذهن خوده تجلی میکنم بناً ما با تمام قدرت از داکتر صاحب عبدالله حمایت و پشتیبانی میکنم

هیلی کندز

>>>   سلام:درباره خیلی ازکاندیدا مردمی که به کابل بودندبهترقضاوت میتوانندبکنند:ماخارج ازگود:فقط قهرمان وخاین راازطریق رادیواختیم:؟
صبورغوریانی:ازمسکو

>>>   سلام
مصاحبۀ خبر نگار سر چوک با عبدالله !
خبر نگار : آقای عبدالله شما واقعآ داکتر هستيد ؟
عبدالله : بلی تا صنف دو نرسنگ را رسمي خوانديم بعد از آن در دورۀ جوانی و جهاد پيش پروفيسر ربانی ياد گرفتيم .
خبر نگار : آيا شما جسمآ در ميدان جهاد رفته ايد ؟
عبدالله : بلی مگر نه در خط اول بلکه در خط شش و هفت ، يعنی اگر جنگ در سروبی بوده بنده از پشاورتا تورخم رفته ام .
خبر نگار : پس وظيفۀ شما چی بود ؟
عبدالله : گرفتن پول از کشور های خارجی ، چون از همان وقت ميخواستم روزی وزير خارجه شوم و پول گرفتن را نسبت به ميدان جهاد رفتن بسيار دوست داشتم .
خبر نگار : تشکر ، خوانندهگان عزيز چون وقت برنامه به پايان رسيده نا گذير با شما خدا حافظی ميکنيم . خدا نگهدار
بقيه سوال جواب در آيندۀ نزديک
متخصص

>>>   برادران و خواهران عزیز!
داکتر عبدالله تنها محدود به مردم هلمند ، قندهار ویا پنجشیر نیست او تعلق به مردم افغانستان و ابرو و عزت مردم افغانستان است.
از همه افغان های خود خواهش میکنم که افغان کشی را درو گذاشته دست به دست هم داده یک افغانستان آباد سربلند با عذت و با ابرو به ارمغان آوریم.
دامن زدن به موضوعات قومی، شخصیت کشی، چرت گوئی همه و همه فقط زایع وقت است. یا عبدالله یا کرزی یا اشرف غنی احمد زی هرسه ایشان فرزندان این کشور هستند.
اگر عبدلله را دوست نداری به کرزی رای بتی اگه کرزی را دوست نداری به اشرف غنی رای بتی اگر هیج کدام را دوست نداری هیچ رای نتی. تو حق داری !!!
بااحترام بخشی

>>>   زنده باد عبدالقدیر هراتی مردم دلیر و شجاع سرزمین باستان افغانستان .
او خو نه تاجک است نه پشتون چون در مناظره اول همه سخنان او همرای یکی دیګر خود ربط نداشت اګر کسانیکه به تاجک رای میدهد باید به پدرام صاحب رای بدهد اګر کسانیکه به پشتونها رای میدهد باید به کرزی و احمدزی رای بدهد اګر کسانیکه به هزاره رای میدهد به بشردوست رای بدهد
زنده باشد پدرام و ارمانهای او در افغانستان

>>>   سلام خدمت همه هموطنان عزيزم
آقاي عبدالقدير اينطور كه معلوم هست شما اسلن هراتي نيستين مردم شريف هرات با نيت پاك كه داشتن خودشان رانشان دادن كه چه قدر از يك نمذاد مهبوب شان استقبال كردن و دوست شان دارند و باز هم استقبال ميكنند من سپا سگزار همه شان هستم
حميد

>>>   سلام: داكتر عبدالله عبدالله اميد امروز آينده فردا است پس راي دهيد و آينده خود را تضمين كنيد از كرزي چيزي حاصل نميشود

>>>   سلام به همه
این یک گپ قبول شده است که تمام امتیازات جهاد متعلق به پنچشیر است بقیه ولایات ومردم افغانستان در هنگام جهاد خواب بودند.
اگر آقای داکتر عبدالله برنده شود که احتمالش بسیار ضعیف است بازهم همان تک سالاری و تک حزبی خواهد بود وزمینه برای جنگ های بیشتر آهسته آهسته آماده میشود.
وکسانیکه میخواهند از اصلیت وی بفهمند .
پدر نامبرده از قندهار بوده ولی در پنجشیر خانه دامادشده بود آقای عبدالله دروقت ضرورت قنداری است درغیر آن پنجشیری است.

>>>   داکتر عبدالله در میان غرب و مجاهدین پا درهوا خواهد ماند
تا آخرین روزهایی که داکتر عبدالله عبدالله خود را کاندیداي ریاست جمهوری کرد، کسی نمیدانست که او نامزد این مقام خواهد بود و به این خاطر جبهه ملی که امروز یکی از پشتیبان های اصلی او به حساب می آید نیز در نوعی سر درگمی به سر میبرد و پیوسته اعلان میکرد که رهبری آن در حال مذاکره برای کاندید خاص ریاست جمهوری میباشد. اما بعد از آنکه مارشال فهیم به عنوان شاخص ترین فرد این جبهه ازان برید و در کنار کرزی ایستاد و بعد مصطفی ظاهر فرد نامدار دیگر این جبهه که برخی ها فکر میکرد، جبهه او را کاندید خود معرفی خواهد کرد نیز از جبهه برید و به کرزی رای خود را داد و بعد تر دوستم نیزازان برید و با حامد کرزی اتحاد کرد و درین جریان محقق و اکبری نیز در کنار کرزی ایستادند و در آخر سیدمحمد گلابزوی هم با ملاقاتی که با کرزی داشت، این جبهه را به لقایش بخشید؛ جبهه در بلا تکلیفی عجیبی قرار گرفت و چون بسیار ضعیف شده بود، راهی جز اینکه به داکتر عبدالله رای بدهد برایش باقی نماند. گفته میشود که در جلسات این جبهه که همه خود را ناگزیر به حمایت از داکتر عبدالله میدیدند، آقای ربانی با کاندیداتوری داکتر عبدالله راضی نبود، زیرا او داکترعبدالله را گاهی عضو جمعیت ندانسته و نمیتوانست از کاندیداتوری او حمایت کند و بعد از آنکه با اکراه حمایت جبهه اعلان شد و چون داکتر عبدالله میدانست که جبهه دیگر از وجهه و پایه قوی برخوردار نیست، لذا با تشکر از حمایت جبهه، خود را کاندید مستقل اعلان کرد. حمایت از کاندیداتوری داکتر عبدالله نزد بسیاری از قومندانان جمعیت و شورای نظار به حال تعلیق در آمد و حال برای کسی معلوم نیست که این قومندانان از او حمایت خواهند کرد و یا در کنار مارشال فهیم قرار خواهند گرفت- مارشال فهیمی که در کنار اوالماس، ضرار، جرئت و دهها قومندان خورد وبزرگ دیگر قرار دارند و قاطعانه از کرزی حمایت میکنند. اکثر رهبران ومسئولان شورای متحد ملی که درمیان جوانان جمعیت و شورای نظار طرفدارانی دارد، قبل از کاندیداتوری داکتر عبدالله نظر مناسبی نسبت به او نداشتند، مخصوصا که فکر میکردند، داکتر عبدالله با غربیها بسیار نزدیک میباشد. به این خاطر وقتی حفیظ منصور رئیس دوره ای این شورا بود و داکتر عبدالله خود را کاندید کرد، او از داکتر عبدالله سند گرفت که بعد از به قدرت رسیدن باید فرمایشات این شورا را پوره بسازد که این برخورد از یکطرف بی اعتمادی این شورا بر عبدالله و از سوی دیگر ضعف عبدالله را نشان داد که چگونه فورا چنین سندی به آقای منصور داد. برخی از رهبران آن شورا از نزدیکی با داکتر عبدالله شدیدا ناراضی میباشند که احتمال میرود در آینده نه چندان دور میان آن دو دستگی رسمی به وجود آید. یکی از کسانیکه در جبهه ملی نقش مهم و جایگاه خاصی داشت و جبهه با حضور او خود را بسیار قوی وانمود میکرد، اسماعیل خان بود که مدتها به عنوان امیر حوزه جنوب غرب، حاکمیت منطقه ای وسیعی در کنترول داشت. اما او بعد از کاندیداتوری داکتر عبدالله و حمایت جبهه از او دیگر درین جبهه نه تنها فعالانه حضور نداشت که گفته میشود او از کرزی حمایت میکند، تا جایی که در ابتدای فعالیت های کمپاینی شایعاتی سر زبانها بود که او شاید کمپاین کرزی را درحوزه جنوب غرب به پیش ببرد. اسماعیل خان زمانی که امیر حوزه جنوب غرب بود، مورد یورش طالبان قرار گرفت و با نیروی مقتدرش در گرشک بر ضد طالبان میجنگید. در چنان لحظات حساسی داکتر عبدالله که فرستاده ی شورای نظار به غرب کشور بود، در هرات تصمیم گرفت تا اسماعیل خان را خلع امارت و به جایش علاالدین خان که معاون اسماعیل خان بود و نسبت به شورای نظار و شخص داکتر عبدالله مطیعانه تر برخورد میکرد را به امارت حوزه جنوب غرب منصوب کند. درین جریان قومندان نصیراحمد شیندندی که قومندان خط اول جنگ اسماعیل خان بود، به شکل مرموزی در جبهه گرشک به قتل رسید و اسماعیل خان با این توطئه که در غیابش در هرات شکل میگرفت و مخصوصا قتل نصیراحمد را سر آغاز توطئه ای بر ضد زندگی خود میدانست، لذا مجبور شد تا جبهه جنگ را بگذارد و به هرات و از آنجا به ایران برود. در جریانی که طالبان به تعقیب او به سوی شیندند و هرات میتاختند، حدود 700 تن از نیروهای شورای نظار که برای تقویت این خط آورده شده و در منطقه میان فراهرود و دلارام جابجا شده بودند با یورش قهار طالبان همه به قتل رسیدند. چون بعد از عقب نشینی نیرو های اسماعیل خان این نیروی هفت صد نفری نا آشنا با منطقه تنها مانده بودند، انتظار هم نمی رفت که بتوانند از چنگ طالبان نجات یابند. به این صورت اسماعیل خان میداند که در شکست جبهه ی او در گرشک و بالاخره ختم امارت او در جنوب غرب، داکتر عبدالله چقدر نقش داشت و با چنان گذشته ای ممکن نیست که حال از کاندیداتوری او حمایت کند. اینگونه یکی از اعضای دیگر جمعیت با دهها گروپ پیرواش نمیتواند با داکتر عبدالله همراه شود.

حمایت تعدادی از قومندانان جمعیت و حزب اقتدار ملی دایره تنگی است که ممکن نیست بتواند داکتر عبدالله را به سر منزل مقصود برساند. داکتر عبدالله با تمام اینکه سنگ جهاد و مجاهدین را به سینه میزند، اما عملا در میان مجاهدین جایگاه مهمی ندارد، چون اکثر سران تنظم های جهادی مثل عبدالرب رسول سیاف، پیر سید احمد گیلانی، هر چهار جناح حزب وحدت، حزب حرکت مولوی نبی محمدی، جناح رسمی حزب اسلامی، جبهه نجات صبغت الله مجددی وبالاخره بخش اعظمی از شورای نظار و جمعیت اسلامی همه در کنار کرزی ایستاد هستند و رسما از او حمایت میکنند. داکتر عبدالله از نظر قومی نیز در میان پنجشیر و قندهار تا حال جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده، در نوسان قرار دارد. چون اکثر او را از پنجشیر، اما بعضی او را از قندهار میدانند. با موقعیتی که داکتر عبدالله در میان سمت، قوم ، تنظیم و طیف های محدود سیاسی دارد، پیروزی او درین انتخابات بسیار نامحتمل به نظر میرسد و الی که دست هایی از بیرون بخواهد او را بر اریکه قدرت سوار کنند. خود داکتر عبدالله نیز موقف خود را درک می کند و امیدی به رسیدن به قدرت ندارد، لذا برای باخت خود از حالا خمیر مایه مانده، ناشفاف بودن انتخابات و تکرار حوادث انتخابات ایران را درین انتخابات علم میکند. اما مردم افغانستان به آسانی جایگاه هریکی ازین کاندیدان را درین انتخابات به روشنی از همین حالا تشخیص میدهند.

سعید

>>>   اولتر از همه سلام بعداً از آقا داکتر عبدالله عبدالله میپرسم که شما به نفع سمت شمال کارمیکنید ویا به تمام مردم واز داکتر عبدالله میپرسم چندفیصد سرتان اطمینان دارید . که شما رئیس جمهور اسلامی افغانستان شوید .
ومثلی حامد کرزی وعده های ناق برای مردم میگوید

>>>   از شما چه توقع میرود ایا شما به نفع خود کار نمیکونی

>>>   سلام : جناب داکترصاحب بی صبرانه انتظار29 اسد راداریم وامیدواریم که جناب تان موفق هستید وماحد اقل درجای که هستیم چه دفتروچه خانه ویا جای دیگرازاین پیروزی جشن بگیریم .
تشکر سید احمد شاه هستم ازولایت تخارولسوالی فرخار.

>>>   سلام : هموطنان عزیزامیدوارم ازبیهوده گوئی جلوگیری نمایدوبه جناب داکترصاحب عبدالله عبدالله رای بدهید که هم تاجک است وهم پشتون وهم هزاره وهم ازبک به این معنی که ازهمه اقوام افغانستان است ومربوط به همه افغانها است افتخارماوتمامی افغانها است باوجودش افتخارنماید. به امید پیروزی انتظارروز29 اسدرا داریم که ازرئیس جمهورخود یعنی جناب داکترصاحب عبدالله عبدالله استقبال نمایم .
تشکر محمد آصف تخاری

>>>   اقای حمید خان من افغان هستم فرقی نمیکند که از هرات کابل یا شهری دیگری از افغانستان اما به نام افغان یاد میشم نظر بنده سر مجاهد ها است که چه ظلم خو بالای مردم نکردند حتی رقص مرده به مردم نشان دادند چور و چپاول کردند هنوز هم مردم کم سواد افغانستان به دنبال جهاد و مجاهد میگردند مجاهد ها امتحان خود را مانند طالبان یک بار دادند عبدالله عبدالله وزیر زیر دست اقای کرزی است و نمیتواند با وی رقابت کند چون که شایستگی و لیاقت ندارد فقط نرسنگ خوانده و داکتر خود را خطاب میکند داکتر زخمی ها ی مجاهد ها شرم کن ای داکتر عبدالله مزدور فرانسه و المان احمد شاه مسعود به سزای اعمالش رسید تو هم انشاالله خواهی رسید.
با احترام عبدالقدیر هراتی

>>>   زنده باد عبدالقدیر هراتی شیر مادرتو به خدا به این نظر خوب تو راجع به داکتر عبدالله و مجاهد نماها من هم دل خوشی از مجاهدین ندارم چون که من فرقی بین مجاهد و طالب نمیبینم طالبان حتی بهتر استند از مجاهدها بالای غیر نظامیان ظلم کمتر کردند و مسلمان هم بودند.
برادر شما پادشا خان از ولایت هرات

>>>   بخشی جان سلام
اگـــــــــر آبرو و عزت ملت افغان کسی باشد که آبرو و عزتش با مايکروسکوپ هم قابل ديد نباشد ، وای بر ملت افغان

>>>   ســـــــلام به هـــــمـــــه !
برادران گـــــــــــــــرامــی ای کاش این دلا لان قــــدرت چـــــیری که وعـــــده مــــــیدهنـــــــد بعـــــــــداً عــــــــمل نمایند .
بیاید دوران وزارت خارجه آقای دکتور را بیاد بیاوریم. وقتیکه جناب داکتر همراه یاران شان به کابل آمدند معیار تقرر در وزارت خارجه چه بود کـــــــــی ها حق داشتند در نمایندگی ها وسفارت های افغانستان در خارج تقرر حاصل نمایند.
مشارکت اقوام در وزارت خاجه چقدر بود.
1ــــ کسانــــــی حق تقرر در سفارت ها را داشت که اولاً یا از پنچشیر میبود دوم از بدخشان میبود زیرا استادش ربانی هدایت میداد و یا سفارش خط از کدان جنگ سالار را میداشت
2ـــ در مجمــــــوع درسفارت ها 17 فیصد پشتوزبانها مقرر بودند 5 فیصد هزاره ها مقرر بودند 2 فیصد ازبک وترکمن و 76 فیصذ پنجشیری ، بدخشی و...... شورای نظار
البته ارقام که من ارائه کردم مستند است در صورت داشتن اشتباه میشود از یک تن از کار مندان سابقه دار وزارت خارجه بپر سیر تا جریان را برای تان کحایت نمایند .
و میدانید که این فاتحین مقرر شده از جانب داکتر عبدالله چند سال را در سفارت خانه های افغانی به صفت دیپلو مات تیر میکردند.
باور کنید که از حدود ده الی 14 سال را میگذشتاندند البته با آنکه نه کدام لسان خارجه بلد بودند ونه سواد کافی داشتند.
وبرای بقیه که به واسطه ها ویا چانسی به سفارت ها مقرر میشدند فقط سه سال مدت نهایی بود و بس.
میدانید من کسانی را میشناختم که بادیگارد ، مخابره چی ، معاون فارمسست، بچه دلقک آمر صاحب خدابیامرز و حتی دریور
در پنجشیر بودند ولی برسر کار آمدن داکتر صاحب عبدالله عاجل دیپلومات شدند وتا سالهای سال دیپلومات بودند ولی جای تاسف این است که اکثر شان سواد نداشت.
حال شما قضاوت کنید که اگر جناب سر قدرت بیاید این بار چه خواهد کرد.
پس بر ما وشما افغانها واجب است تا اینبار از صلاحیت خود خوبتر ودقیق استفاده کنیم و شخص صادق و راست گو را انتخاب نماییم.
با احترام شش چارکی از سنچارک

>>>   سلام خدمت تمام هموطنان عزیز
به نظرمن دوکتور صاحب عبدالله یک وطن پرست است ودر طول سالهایکه افغانستان دچار بد بختی بود او همرای شهید بزرگ درخدمت وطن بودن ما از محترم داکتر عبدالله حمایت مکنم داکتر عبدالله یک مجاهد است.
عبدالاحد ازتخار - ولسوالی ورسج

>>>   به اميد ان روز كه جناب داكتر صا حب ريس جمهور ايند
افغا نستا ن باشد.

>>>   با سلام !
تبريک کاميابی شما محترم بشر دوست !!!!!!!!!!!!!!
انشا الله رئيس جمهور منتخب افغانها خودت هستی .
حالا نه تنها افغانها بلکه جهانيان به پاک بودن شما پی برده اند . تلويزيون BBC شما را ميستر کلين ( Mr CLEAN ) يعنی آقای پاک ، خطاب کرد . اگر مخالفين شما غيرت داشته باشند بايد زهر نوش جان کنند چون جهانيان به خيانت آنها هم پی برده اند .
اگرچشم وجدان مخالفين ذرۀ ديد داشته باشند بايد همه از ملت معذرت خواهی کرده به نفع آقای پاک ( بشردوست ) کنار بروند و از اعذاب جهنم خود بکاهند .
متخصص

>>>   یاره قدیر خان هراتی هزار سال زنده خو باشی ای کاش همرای بشردوست یا سروراحمدزی یا اشرف غنی احمدزی همکار میبودی تا از این تجارب شما استفاده میشد .
شما میدانید که داکتر عبدالله برنده است چون داکتر عبدالله رهبر مقاومت بود که مقاوت توسط احمدشاه مسعود یګانه قهرمان ملی کشور اداره میشد و او یار و یاور امر صاحب بود همه مسلمانان و مجاهدین به داکتر صاحب عبدالله رای میدهند اشرف غنی احمدزی ، کرزی ، به شر مردم دوست ( بشردوست) حتی ۲ رای هم اورده نه میتواند چون این کشور از ماست و ما از مردم هستیم بنا باید همه مردم از ما حمایت کند و برای داکتر صاحب عبدالله رای بدهند.

>>>   با سلام
کانديدان عزيزيکه کلمۀ تغيير را شعار خود قرار داده ايد ! به خصوص عبدالله جان از تقليد بيجاه خجالت نميکشيد ؟
تقليد هنر ( کمال ) نيست !!!!!
اگــــر اوباما کلمۀ چينج ( CHANGE) يعنی تغيير را شعارش قرار نميداد شما ها چه خاک بر سر ميکرديد و کدام کلمه را شعار قرار ميداديد ؟
چطور ناصر جان ؟
متخصص

>>>   میگویند ازموده را ازمودن خطاست ملت به جنایتکاران فرصت تجدید اعمال سفاکانه گذشته را ندهند رجال جدید خوشنام خلاق مبتکر ازمایش شود شاید اقبال من و تو بلندباشد واز یوم خوش ان افغانستان عزیز و افغانی درد کشیده از دور باطل فلاکت بیرون ایند انشاا...

>>>   با عرض سلام خواهر عزیزم مریم جان !
آیا میدانی که جناب کرزی صاحب دوباه وکاندید میشود .
شاید به کفته بعصی ها پیام از اوباما گرفته که باز هم ریسمان را به گردن ما میندازد اگر شود ساید به واسظه در عیر ان فکر اش را هم نمیکنیم .
سالهای قبل بنده هم از جناب وی طرفداری میگرد مگر انحال ............................................
داکتر صاحب موا فق باشی
م ی ن ه

>>>   با سلام
اين طرفدارهای عبدالله جان چرا در اکثريت صقحات اين سايت بی هويت و بی نام و نشان استند ؟ اقلآ يک نام در آخر نظرتان بنويسيد تا در صورت نوشتن جواب تان ازان نام استفاده شود .
جوان عزيزيکه پوست کله اشرا ميکَنی ، شما که پيش از مردن به کفن پاره کردن شروع کرديد . يعنی شما که به کانديد بودن عبدالله جان پوست کله قطع کنيد ، اگر عبدالله رئيس جمهور شود شايد کامل سر اشرا قطع کنيد . اميد نکته فهم باشی !!!
و اخطار دادن های جيره خور های عبدالله ، از نظر قانون عبدالله را به آسانی ميتواند به محکمه و حبس و بلاخره به دار بکشاند نه به رياست جمهوری !
زياد اخطار ندهيد به خوبی تان نيست .

>>>   زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله زنده باده داکتر عبدالله عبدالله

>>>   سلام
او بيسواد ! او بينام !
زنده ( باده) چيست ؟ که صد دفعه نوشتی .
از رياضی کار بگير !
مثلآ : مرده باد عبدالله ضرب لايتنائی !
آسانترين طريقۀ جمع را ضرب گويند ، فهميدی !
متخصص

>>>   - عبدالله نامزد جبهه ی ملی است ، جبهه ای که تنظيم های وابسته به آن نه در گذشته و نه در هشت سال اخير ، توانسته اند برای دولتداری برنامه وضع کنند . اعضای اين جبهه بيشتر به غوغا و سرو صدا مصروف بـــوده اند تا پيشکش برنامه . اين جبــهه که تمــام مشخصه هــای « بازگشت به گذشته» را با خود دارد ، به صورت طبيعی عبدالله هم که وابسته به آن است ، برخوردار از همين مشخصه ها می تواند باشد.

- عبدالله يکی از تاييد کنندگان موافقتنامه ی بن و شريک حکومت موجود به حساب می آيد و او حتا هنوز رييس جرگه ی امن منطقوی هست – زيرا خبر استعفا يا عزل وی از اين مقام اعلام نشده است - بنا بر اين انتقاد های وی از حکومت دامنگير خود او نيز می شود .

- عبدالله پس از برکناری از وزارت خارجه ، پيوسته در وصل و فصل تعهد با حکومت بوده است .

- عبدالله هيچ گاه در هشت سال اخير در نقش فعال سياسی صاحب برنامه ظاهر نشده است .

- عبدالله که امروز دفاع از مجاهدان را شعار اصلی مبارزات انتخاباتی خود ساخته است ، در هشت سال اخير در هيچ تريبيون و محفل سياسی داخلی و خارجی در مورد جهاد و مجاهدان هيچ حرفی مطرح نکرده است . تنــها در هفته های اخير به اين شعار پرداخته اســت اين حرکت در نزد بعضی از جلقه های مجاهدان ، نشانه ی سوء استفاده از احساس های خاص بعضی از گروه های اجتماعی خوانده شده است . اگر عبدالله ارزش های جهاد را در وجود خود خلاصه می کند ، پس بايد به صراحت چهره هايی مانند : صبغت الله مجددی ، اميرمحمد اسماعيل ، محمد کريم خليلی ، عبدالرب رسول سياف ، احمدضيا مسعود ، محمــد قسيم فهيم ، محمد محقق ، حاجی دين محمد ، گل آغا شيرزی و ... که از پيشتازان جهاد و مقاومت بوده اند ، و اکنون در کنار کرزی اند ، را تهی از اين ارزش ها معرفی کند .

- رسانه های وابسته به وی بيشتر مصروف غوغای سياسی است و در رعايت کمترین اصل های ژورناليزم مترقی خود را مسؤل نمی داند ، این رفتار رسانه ای از بی تعهدی وی به اخلاق و اصل های ژورناليزم مترقی که از عنصر های مهم دموکراسی می باشد ، خبر می دهد .

- تکيه بر صاحبان اسلحه و زور به نام مجاهد ، نشانه ی باج دادن به زورمندان شمرده می شود .

- عبدالله از لحاظ تخصص ، ضعف های جدی دارد . او پس از فراغت از دانشکده ی طب ديگر به اين مسلک وفادار نماند و در هيچ رشته ی ديگری هم دارای تحصيل نيست . بنا بر اين او را نمی توان در رديف چهره های تخصصی دانست که بتواند از آن به نفع اداره ی کشور استفاده کند . سواد وی در سطح عادی می باشد .

- در صورت پيروزی ، با گروه هايي در گير خواهد شد که در گذشته با شورای نظار و جمعيت اسلامی که وی به آن ها وابسته است ، به شدت در تنش و جنگ به سر برده اند و هنوز اين نگاه مخاصمت آميز به قوت خود باقی است .

- در صورت پيروزی ، پيروان عبدالله از وی خواستار امتياز هايی می باشند که چندان شايستگی آن ها را نداشته باشند و وی ناگزير است به آن ها امتياز بدهد و بدينگونه شايسته سالاری مقوله ی فراموش شده تر از اکنون خواهد شد .

- با پيروزی وی تفکر خشونت و خود محوری بار ديگر تازه خواهد شد

>>>   همه انها درست بوده وما از مردم میخواهیم که به عبدالله رای ندهد و به کسی رای دهد که شایستګی این مقام را داشته باشد

>>>   من نمی دانم این دوست ما که پرپره نقاط بی مورد را نوشته از ملت چه میخواهد؟ نامزد مورد پسندش باید تخصصی باشد، مستقل باشد، وابسته به امریکا نباشد، اسلام را خیره خو به دیمکراسی بابند باشد و.... از این نوع مضخرفات.. باید شرایط کشور را درک کنید، اگر در خارج استی باز گناهت نیست، افغانستان امروز اشغال است، رو ی کار آمدن نامزد مستقل غیر ممکن است. باز به عبدالله که شکر است، دعا کن که کرزی دوباره نیاید اگر نه باز 6 سال بدبختی....
نا شناس

>>>   سلام عبدالله يك آدم صادق هست نمي خاست جايكه يك دولت فاسد قرار دارد خودرا شر يك كند
حميد

>>>   سلام به همه !
عبدالله رهبر مقاومت نبود ونیست او مردم بیسواد .................بلکه عبدالله یکی از چوکره های مسعود شهید بود که دایم کارش(عبدالله) چاپلوسی و دروغگوی بیش نبود وبالاخره طی یک سازش با طالبان و القاعده مسعود را از بین برد. شما چرا نمیفهمید؟؟؟؟ یگانه عامل قتل مسعود همین عبدالله ...............! میباشد
وصیم کابل

>>>   سلام و احترامات قلبی خویش برای تمام هموطنان و به خصوص برای داکتر صاحب عزیز ( عبدالله عبدالله ) تقدیم میدارم امیدوارم که در انتخابات آینده کشور پیروزی از آن شما باشد . ما کاندیداتوری جناب شما رایک فال نیک در آینده این کشور رنج کشیده میدانیم و از خداوند رب العذت موفقیت در تمام عرصه ها ی زندگی تان و به خصوص کامیابی تانرا در انتخابات خواهان هستم .
رونا از افغانستان ولایت تخار

>>>   سلام و احترامات قلبی خویش برای تمام هموطنان و به خصوص برای داکتر صاحب عزیز ( عبدالله عبدالله ) تقدیم میدارم امیدوارم که در انتخابات آینده کشور پیروزی از آن شما باشد . ما کاندیداتوری جناب شما رایک فال نیک در آینده این کشور رنج کشیده میدانیم و از خداوند رب العذت موفقیت در تمام عرصه ها ی زندگی تان و به خصوص کامیابی تانرا در انتخابات خواهان هستم .
رونا از افغانستان ولایت تخار

>>>   سلام و احترامات قلبی خویش برای تمام هموطنان و به خصوص برای داکتر صاحب عزیز ( عبدالله عبدالله ) تقدیم میدارم امیدوارم که در انتخابات آینده کشور پیروزی از آن شما باشد . ما کاندیداتوری جناب شما رایک فال نیک در آینده این کشور رنج کشیده میدانیم و از خداوند رب العذت موفقیت در تمام عرصه ها ی زندگی تان و به خصوص کامیابی تانرا در انتخابات خواهان هستم .
رونا از افغانستان ولایت تخار

>>>   کاندیداتوری عبدالله خان هم مثل املای جاوید جان واری است. به یکی دیگر سر نمیخورد. بگذار پولهای جمع کرده گی حرام شان مصرف شود. میگن آو به آو دوغ به دوغ.
عطا محمد نور والی بی ........... نمک کرزی کرده نتوانست.گرچه ارتباط نداشت ولی جایش بود باید گفته شود. میگن که مورچه گم شدنش بگیره بال میکشه. بال های این نخود پز هم رسیده.
سروش از کوچه مرزاقاسم مزارشریف. لطفآ نشر کنید

>>>   سلام
من کاملآ با نظریات متخصص جان موافق هستم.
برادران که از عبدالله ( کج کلا ) دفاع میکنین ، در حقیقت
بیچاره را ریش خند میکنین. مسلی قسیم فهیم ( مارشال )
اګر کمی دقیق فکر کنند برادران ما رتبه ( مارشال ) به ایشان
یعنی لوده بودن ایشان را سابت کردن است .
ناصرکابل

>>>   سلام برادر عزیز شما خودتان میدانید که چه نوشتید؟ اینطور که مالوم هست از صواد بلای بر خردار هستی آفرین ملای پاکستانی قدیر

>>>   دست عبدالله به خون مردم الوده است وقتی که مسول وزارت دفاع ربانی در سال ۱۹۹۲ - ۱۹۹۶ بود در باره اغاز و ختم جنګ ها او تصمیم میګیرفت اګر در اینده نزدیک عبدالله از ترف یک محاکمه بینلمللی و بی ترف به جنایات جنګی متهم شده بعدا اعدام شود ان وقت حق به حقدار میرسد
فرید از خیرخانه

>>>   یارب متخصص صاحب زنده خو باشی با ای نکته های تخصصیت اگه همه فکرکنندشایدکم کم اصلاح شوندمثل که درشعارشان (زنده باده ..)
دنباله رو همانطورکاندیداهمینطورنفرها!هم جای زیادپرکرده وهم خوده مانده کرده یک باره ازریاضیضرب هرچه که گفته اگردرخانه کس است یک حرف بس است
دوست همه
علی دوست دنمارک

>>>   رای دادن به دبل عبدالله رای دادن به ظلم و تاریکی است بنا از مردم میخواهیم که به کسی رای دهد که مانند عبدالله اعمال زشت انجام نداده باشد بلکه شخص لایق باشد نه متعصب.

>>>   من بعنوان مشاور انتخاباتی در طول 15 سال تجربه ی خود که بعنوان مشاور انتخاباتی برای کاندیدای های مطرح در ایران بودم خواهان آن هستم که با تیم داکتر عبدالله همکاری همه جانبه داشته باشم با توجه به شرایط کنونی افغانستان داکتر عبدالله می تواند رقیب بسیار آذار دهنده ای برای آقای کرزی باشد

>>>   سلام عبدالله جان تو هميشه و همه جا پيروز هستي پيشا پيش براي تان تبريك مي گويم

>>>   مامردم هرات ميگويم كه داكتر عبدالله عبدالله فرشته نجات افغانستان است
با احترام غلام محبوب سروري وسينا سروري از ولايت هرات قولاردو

>>>   بنده نجات از هرات به شما ایمیل نموده ام من سن من 18 است .و خودم واجد شرایط رای دهی هستم من برای داکتر صاحب عبدالله رای میدهم.

>>>   بیسار خوب :در صورتیکه عبدالله میتواند ریس جمهور خوب باشد
پس چرا اقایی عبدالله و حکومت دسته جمی شان که اکثریت انها از چنجشیر بودند وطن را اغوشته جنگهای داخلی در کابل ساخته بودند؟یا اینکه شما چشم نداشتید؟
معسود در دهلیزها استاده اسناد های را امضا میکرد که چقدر و به چی اندازه پول به کی داده شود .در صورتیکه باور ندارید لطفا به فلم های مستند دولتی انروز مراجعه کنید.شرایط فعلی افغانستان خیلی دشوار است به گپ های گرم و نرم بازی نخورید.خواستن و توانستن فرق دارد.

>>>   عبدالله یک شخض خودخواه است در دوران ریاست و جهاد بدون بادرنظر داشت منافع شخصی خود و یک عده مردمان که در چهار اطراف اش بود هییچ کدام کار بخصوصی ننموده که مردم بالایش اعتماد نمایئد. لطفا بعد از این بالای قاتلین و وطن فروشان اعتماد نکند.

>>>   سلام برای تمام هموطنان رنجدیده خوب میدانیم که آقای کرزی در مدت دوره دولت انتقالی ودوره جمهوری خویش آنچه که باید برای ملت انجام میداد متاسفانه نتوانست با اینگونه پول هنگفی که از جامعه بین المللی برای این کشور کمک گردیده بود وحال ای مردم ایا میخواهید چنین یک دست نشانده امریکا ریس جمهور شمامردم غیور وباشهامت افغانستان باشد وها ازآنجاییکه هویدا است ملت این سرزمین هرگزغلامی ومنت اجنبی هارا نپذیرفته است.
وحال ازتمام ملت باشهامت کشورعزیزماافغانستان تقاضا مینمایم که در برگزیدن ریس جمهورخویش(داکتر صاحب عبدالله "عبدالله" که هرگزغلامی به کشور های خارجی را نپذیرفته است، بسیار دقت کنید تا درآینده یک افغانستان نوین، مستقل وباثبات داشته باشیم آرزوی موفقیت.
مرتضی عظیمی ونثار احمد حبیبی مسکونه ایالت پونه کشور هندوستان ومحصلین پوهنحی اقتصاد پوهنتون پونه هندوستان.

>>>   آقای سروری:شما ازخودت وکالت کن:مردم:هرات:هرکس میداندچی کند؟؟؟فرشته نجات هم٠وقتیکه بایدنجات میداد امتحان خودرا داد
(۳)هرات(غوریان

>>>   ناصر جان سلام
سابت اشتباه است بايد به ث بنويسی عزيز ثابت
متخصص

>>>   سلام
آقای با سواد و بی نام که نظر مبارکت بعد از ناصر جان نشر شده و بر سواد قدير جان انتقاد کرده ای متوجه گلکاری های کتابت خودت شده ای ؟
مالوم => معلوم
صواد => سواد
بلای => بالای
( ناصر جان ، گرچه قدير جان طرفدار کرزی و ما طرفدار بشر دوست هستيم ، اما همه ضد عبدالله هستيم ، بيا از قدير جان نيز دعوت کنيم و با هم ريشۀ عبدالله گک را بسوزانيم . )
متخصص

>>>   شما مردم هرات نميگوييد چون مردم هرات لوده نيست ، فقط شما دو نفر ميگوييد عبدالله فرشتۀ نجات است ، اگر عبدالله فرشتۀ نجات شما باشد شما دو نفر پست تر از ابليس هستيد .
قدير هراتی اصلی

>>>   من از بنچشیر هستیم من برای داکتر عبدالله کمباین میکنم
زنده باد داکتر عبدالله

>>>   عبدالله عبدالله !
برادران عزیز به نامبرده انقدر صفت لیاقت میکنید که حتی خودداکتر عبدالله از ان خبر و به ان باور نداشت.
برادراهای که در وقت جنگهای داخلی کابل در خارج زندهگی میکردند از انروزهای خونین و برادر کشی خبر نداشتن و اگر خبر داشتن یک طرف نگا میکردن.عبدالله و شورای نظار در کشمکش
های چور و چپاول کابل بودن .
برایم جواب بدهید ارشیف ملی کجاست ؟ اثار های موزیم کابل بدست کیست؟موزیم وزارت دفاع به دست کی چور شد؟نمایشگا به دست کی و کجا است؟ لست های دیگر وغیره وغیره در صورت که شما انقدر پیشتیبانی از چپاول گرها میکنید پس ما مردم بیچاره چیزیکرده نمیتوانیم ولی خاطره های مردمکه اکثریت شان کمپیوتر ندارند نمیتوانند که براتان جواب بدهند . دروغ گویان یاد ندارند.
عوض علی

>>>   14.08.2009 شبکه اطلاع رسانی افغانستان
پس از آنکه حامد کرزی و داکتر عبدالله از حضور در مناظره امشب تلوزیون طلوع خوداری کردند، اشرف عنی احمدزی این دو نامزد ریاست جمهوری را مورد انتقاد قرار می دهد و می گوید که حامد کرزی و داکتر عبدالله با این کار در افزایش تشنج کمک می کند.
داکتر اشرف غنی احمدزی در یک نشست خبری، حاضر نشدن حامد کرزی و داکتر عبدالله در مناظره تلوزیون طلوع برخلاف دموکراسی می خواند و می گوید که این مناظره فرصت خوبی برای جلوگیری از تشنج و آگاه ساختن از برنامه های شان بود.
آقای احمدزی از تلوزیون طلوع خواسته است که به وی وقت داده شود تا نظراتش را به مردم برساند.
مناظره ای که در طلوع باید شب پنج شنبه صورت می گرفت ، با غیبت حامد کرزی و اقای عبدالله صورت نمی گیرد، هر دو کمپاین از مشارکت در مناظره انکار کردند، من این عمل را غیر دموکراسی می دانم.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان به نقل از طلوع، پس از آنکه حامد کرزی از حضور در این مناظره انکار کرد، داکتر عبدالله نیز از تصمیم قبلی اش منصرف شد.
داکتر عبدالله در این خصوص می گوید که تقاهم ما به تلوزیون طلوع این بود که در صورتی که آقای کرزی شرکت کند، من در مناظره شرکت می کنم و در صورت شرکت نکردن حامد کرزی من ضرورتی به شرکت در مناظره نمی بینم.
حامد کرزی و داکتر عبدلله در حالی از این مناظره انکار می کنند که شهروندان کشور و کارشناسان از مناظره دو هفته پیش داکتر عبدالله و اشرف غنی احمدزی در تلوزیون طلوع استقبال کردند و این مناظره را برای آگاه ساختن مردم از برنامه های نامزدان سودمند می دانند
این است کاندیدان محترم ما که داد از خدمت میزند و باز د مناظره حاضر نه میشوند چون میترسند که حقایق برملا نګردد و مردم از ایشان حمایت نخواهم کرد امید است که اشرف غنی احمدزی به مناظرات خویش ادامه داده و موفقیت خودرا به اثبات رسانده و رساند که یګانه شخص که لیاقت این مقام را دارد داکتر اشرف غنی احمدزی میباشد . چون با پلانهای همه جانبه خودش دل همه مردم را بدست اورده و حمایت خویش را از ایشان اعلام میدارند

>>>   سلام به همه
از وقتی که شما عبدالله ( کج کلا ) را داکتر خطاب میکنین
همه کسانی که در شفاخانه ها کار میکنند ( نرسها و کسانی که وظیفه پاک کردن شفاخانه را دارند ) همه به خود میبالند.
( ماهم داکتر استیم )
زیارت ګل قندهار

>>>   ارشیف ملی موزیم ملی گالری ملی وغیره وغیره را کی با کدام
علت چور و چپاول کرد؟مردم میدانند.

>>>   به جواب كسيكه خودرامتخصص معرفي نموده بايد نوشت كه دربين متخصيصن چنين شخص ......... وجودندارد و ايشان اصلا"متخصص نيستند واگراحيانا"متخصص هم باشند دربين آدم هاي ,...... دررشته ....................متخصص هستند وسند فراغت خويش را ستاد انتخاباتي...........بدست آورده اند تقديم به متخصص صاحب وطرفداران ايشان

>>>   زنده باد دكترعبدالله فرشته نجاد افغانستان

>>>   عوض علی افرین برار عزیز راست میگویی ما هم این چور وچپاول
شورای نظار را به چشم خود دیدیم.

>>>   این سابقه تاریخی خیلی شرم آور است برای مردم افغانستان چون اگر به واجدین شرایط که میخواهد در بست 7 کار کند باید زیادتر از این سابقه تاریخی و بگروند خوبی داشته باشد. ببخشید
ذاکر: کریس

>>>   سلام
عبدالله جان چرا از مناظره گریختی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هاهاهاهاهاهاهاهاها طرفداران ...... عبدالله.
ای کاندید محبوب تان خو از بحث رویاروی فرار را بر قرار ترجیح داد
هاهاهاهاها
کبیرکابل

>>>   رای به داکتر عبداله رای به چپاول سال های 1371 است
رای به ماهویست هاست نه به مجاهدین
رای به فروخته شده گان بن است نه به ازادی کشور

>>>   بينام و نشانيکه بر گفتار و شخصيت اينجانب متخصص انتقاد کرده ای !
جهان سپاس از تعريف و توصيف شما ، واقعآ از فاميل با تربيه و با شعور استيد ( ضرب منفی يک ) ، و چون در آخر کلامت بنده را صاحب خطاب کرده ای تو را ميبخشم .متخصص ( صاحب ات )
خانه خالی اول نظر ت => با وجدان
دوم با استعداد
سوم تشخيص ميکروب جامعه ( عبدالله)
چهارم محترم
ميباشد

>>>   دوست بی هویت مسایل بن را درمیان نیاور اگر موافقه بن صورت نمیگرفت. تو امروز .....و یا غلام بچه پنجابیمیبودی!!!
پیام کابل

>>>   عبدالله شایسته گی یک بست ریاست را دارد نه وزارت و ریاست جمهوری را بهیچ وجه نه......................

>>>   امشاه الله عبدالله عبدالله برنده انتخابات است به امید آینده بهتر زنده باد عبدالله عبدالله

>>>   تا انتخابات خیلی کم مانده آرزوی موفقیت برای شما

>>>   جناب داکترعبدالله عبدالله شایسته ترین شخص برای پست ریاست جمهوری می باشد.
امیدوارهستم که این حکومت قاچاق وفاسد را هرچه زودتر پایان دهد

>>>   سلام خدمت همه ای هموطنانم
بعداز گذشت هشت سال از دولت آقای کرزی شاهد هیچ پیشرفتی را ما نبودیم هشت سال فرست زیادی بود که ما متا سفانه از دست دادیم امروز مردم عزیز وشریف ما نیازمند این پیام < امید وتغیر>بودن که تاباورکنند که ما میتوانیم با یک رهبر شا یصته زندگی مانرا تغیر بدیم به گونه ای دیگر زندگی کنیم ما مردم افغانستان امروز همه چیز داریم و تنها باور نداریم با ید باور هاراعوز کرد . باید اندیشه هارا از نو ساخت .باید امید وروحیه ای شاد در مردم غمزده و جوانان دلمرده ایجاد کرد.
خداوند یار ومددگارتان حمید

>>>   شماها................. صدها که بگوئید عبدالله برنده است مثل اینکه او را (عبدالله) دشنام میدهید. بهیچ وجه امکان ندارد.........................!
ویم کابل

>>>   سلام علیکم لطفاً تبعیض آمیز صحبت نکنید، با احترام به عموم کاندید های ریاست جمهوری.
اگر خدا خواسته باشه داکتر عبدالله رئیس منتخب ملت افغانستان از طرف ملت انتخاب گردد. من یقین دارم که مشکلات موجوده در کشور را به یاری پروردگار حل و به مشارکت و کمک همه ملت افغانستان انشالله یک افغانستان سربلند با عزت به ارمغان میاورند. بااحترم
زاهد خا ن پنجشیری از جرمنی

>>>   سلام به همه کسانی که نظرهای منفی دادن ، یک کمی به خود ایند ازهمی فکر های پست وپلید شما درمورد یکدیگر میدانین که که چقدر دشمنان کشور ما استفاده های سو میکنند شما نباید شخصیت های برجسته ای کشور توهین کنین کسانی که شخصیت های برجسته کشور را بنابر ملیت گرایی ها وسمت پرستی ها توهین مکنن اصلا خود شان شخصتی بسیار ضعیف دارند درهر رویداد دست خارجی ها بیشتر زمینه تشنج را درکشور به وجود اورده پس انها هوشیار استن واز فکروذهن پست شما درمورد یکدیگر استفاده سو کرده یکی را به جان دیگری انداخته اند . انسانهای ناآگاه فقط خیر تان از خداوند بخواهید از او بخواهید که یک کسی را زعیم کشور گرداند که واقعا بتواند به ملت بیچاره که درطول تاریخ از طرف هر گروهی صدمه دیدن مقررکند به شما فقط توهین کردن رسیده وبس بی سویه ها

>>>   برادران عزیز و خواهران محترم به هر کسی رای میدهید
خوشبخت اسوده ارام وپولدار باشید.
م ر ر ا

>>>   پنجشیری صاحب همه گی بیسار تعجب خواهند کرد اگر شما پیشتیبانی دیگر کاندید را میکردی.

>>>   داكتر عبدالله عبدالله اكر فكر كنيم كه سما مهاجر كسوري همسايه بوديد واز مهاجرت كه امديد هيچ چيزي نداشتيد پس اين همه پول شركت ها موتر هاي گوناگوني بلدينگهاي گوناگوني كه يك مدي .. را از خانه اش به ذور بيرون كري و از اين سري كوچه تابه او سري كوچه بند كرديد بس اين همه پول را شما از كجا كرديد

>>>   موافق وسربلند باشی عزیزم

>>>   واقعہ افشار را نباید فراموش کرد رای بہ داکتر عبداللہ عبداللہ فراموش کردن واقعہ افشار ھمین داکتر عبداللہ عبداللہ بود کہ ھزاران طفل را یتیم کرد و ھزاران زن را بیوہ کرد
باھترام یتیم افشار

>>>   هموطنان سلام
شب در ميان است خدا مهربان است .يکدفعۀ ديگر هم فکر کنيد خوب فکر کنيد و بعد از رأی دادن پشيمانی فايده ندارد . آيا در بين کانديدان دلسوز تر از بشر دوست وجود دارد ؟ نه ندارد ، پس مستحق رأی ما فقط بشر دوست !!!!!!!!!!
اگر به کرزی ميخواهيد رأی دهيد ، در بارۀ هفت هشت سال اخير فکر کنيد .
اگر به عبدالله رأی ميدهيد دورۀ حکومت ربانی را به خاطر بياوريد .
اگر به احمد زی رأی ميدهيد دورۀ طالب را به ياد بياوريد .
اگر به بشردوست نمی خواهيد رأی دهيد ، گناهش چيست ؟ هيچ گناهی نکرده ، اگر ميگوئيد بينی رئيس جمهوری ندارد مهم نيست ، چون دماغ رئيس جمهوری دارد .
به اميد پيروزی بشر دوست
متخصص

>>>   سلام برای داکتر صاحب عبدالله فراد امید موفقیت ترا از خداوند می خواهم انشا برنده استی اکر کرزی غلطی نکیند در سنجش آرا مردم و مردم افغانستان هم ترا می خواهید
زهره

>>>   سلام واحترام خدمت تمامي هم وطنان عزيزم اميد وارم خوب وسرهال باشيد .
درآزل برتوحسنت زتجلي دمزد
عشق پيداشود وآتش به همه عالم زد
.......
جلوه اي كردرخت ديد ملك عشق نداشت
عين آتش شود از اين غيرت وبر آدم زد
.....
برادران وخواهران عزيز اين فرست طلاي راازدست نه تين خوب وبد رادرست تشخيص بدين عبدالله بهترين ها است

>>>   عبدالله لیاقت ریسجمهوری را ندارد چون که ما دیدیم ایشان را
در پنجشیر .
فیض محمد ( پریان پنجشیر )

>>>   به فکر من چندین نفرکه درباره عبدالله نوشته اند یک طرف به نظر من ا صلا ... نیست تا بما ند ریا ست جمهوری
ب ص غوربند

>>>   رای دادن به عبدالله ( کج کلا ) ( نتیجه)= روزی ۱۰۰۰ بار خود را نعلت کردن .رای دادن به احمدزی ( نتیجه ) = دوباره مهاجرشدن
در کمپ های مهاجرین پاکستان و ایران .
رای دادن به کرزی ( نتیجه)= نسل آینده افغانستان ۱۰۰ ٪ قاچاقبر
حرفوی . رای دادن به بشر دوست ( نتیجه) = زنده ګی سربلند
آزاد مترقی و بلاخره یک افغانستان روشن و آباد و تضمین شده .
انتخاب در دست شماست .................................
ناصرکابل

>>>   سلام داکتور صاحب عبدالله تو همیشه در قلب ما هستی ما همیشه برای امید تغیر اتحاد همبستگی از شماه همایت می کنیم
حمید

>>>   رای به کرزی رای به طالب ها . رای به داکتر عبدالله رای زنده گی با صلح و امید بهتر برای زنده گی و مؤفقیت های بیشتر در افغانستان.

>>>   سلام جاب داکترصاحب !امید مردم مجاهدپرورافغانستان هستی،ورای ملت مسلمان افغانستان ازشماست به ازکرزی .
رای به کرزی رای به انتهاری ،فساد اداری ، فساد اخلاقی ، تجاوزجنسی وباالاخره به فقروبیچاره گی
موفقیت بیشتر شمارا ازخداوند توانا میخواهیم .

>>>   برای من بیتفاوت است که نامی مردم فروش چی است.
هر کسی که به وطن و ملتش خیانت کرده باشد هر کسی که باشد از او من نفرت دارم.اقای ...... یکی از انها است.

>>>   سلام من خواهستم به عبدالله رای دهم مگر دیدم که تمام پنجشیریان ادعا ریاست جمهوری خواهد کردند. چون عادت دارند همگی شان رول شهید احمد شاه را ایفا کنند و خود را مالک افغانستان حساب کند. چون که ما همه شا هد ان در کوچه های کا بل هستیم.

>>>   یا اخی لا تحب کرسی، فقط خدمت فی ملت مظلوم افغانستان.
کدام زره فامیدی یا نه؟ منضور به خدمت آستین هایت را بر بزن!

>>>   داكتر عبدالله عبدالله اكر فكر كنيم كه سما مهاجر كسوري همسايه بوديد واز مهاجرت كه امديد هيچ چيزي نداشتيد پس اين همه پول شركت ها موتر هاي گوناگوني بلدينگهاي گوناگوني كه يك مدي .. را از خانه اش به ذور بيرون كري و از اين سري كوچه تابه او سري كوچه بند كرديد بس اين همه پول را شما از كجا كرديد

>>>   این انتخابات تقریبا هشتاد فیصد غلط و پر از تقلب های خاینانه و غیر ملی از سوی زورمندان کرزی و عبدالله انجام شده است.
انشاءالله این هردو جناح سرتقسیم بین خود ددصفتانه خواهند جنگید و پوز و پکل همدیگر را خواهند شکستاند و نزد ملت ما و جامعه جهانی هرچه بیشتر ملامت و روسیاه خواهند شد و مردم ما که گوسفند وار و طفل گونه بعضا فریب شان را خورده و برای شان رای داده اند هوشیار و بیدار خواهند شد و در جستجوی و دریافت پاکترین زعیم ملی موفق خواهند شد.
و تا جاییکه ما تحقیق کرده ایم تمامی صفات یک زعیم کامل و جامع الاطراف پاک و صدیق و ناجی وطن در وجود استاد معتصم بالله مذهبی موجود است و انشاءالله ایشان را ملت ما و جامعه جهانی عنقریب درک خواهند کرد.
( کریم الله از قندهار جان)

>>>   او بچه دیوانه هستی یا نی ؟
بانک های کابل و موزیم کابل را کی چور کرد.

>>>   سلام آقای عبد الله عبد الله مئوفقیت شمارا در انتخابات کنونی خواهانم .
نجات ازولسوالی دولینه ولایت غور

>>>   به عقيده بنده برنده انتخابات بشردوست است كه با مصرف كاملا ناجيز توانست بيشترين راي ازان خود كند

>>>   نجات جان توهم ديوانه استی يا نی ؟

>>>   نجات جان توهم ديوانه استی يا نی ؟

>>>   بیرار عزیز راست میگوی برنده واقعی بشر دوست است.

>>>   شخص بی نام موزیم و بانک ها را مثل تو مردم فرصت طلب چور کرد و این داکتر عبدالله از ناموست در مقابل روس و پنجابی ها دفاع کرد که انشاله برنده است و روی دشمنان افغانستان سیاه میشود

>>>   آقای داکتر صاحب : کسانی که در دوران جنگ های جاطلبانه گروه گک کثیف شما در افغانستان بودند به همچو جنایتکاران وطن فروش که کشور خود را به خاک و خون کشانده ، میلیون ها افغان مظلوم و بی گناه را به قتل رساندند ، تعصبات قومی و مذهبی را دامن زدند و پلان پارچه پارچه کردن و فروش وطن را به باداران پاکستانی ، ایرانی و روسی داشتند هیچ گاه نخواهند بخشید ، رای دادن به همچو اشخاص گپ بسیار دور است . مردم افغانستان هم وجدان دراند و هر گز آزموده را نخواهند آزمود ،.مطمئین باش.

>>>   داکتر عبدالله عبدالله یک شخصیت مشهور در سطح افغانستان و خارج میباشد و همچنان پر نفوذ میباشد .
اگر در انتخابات 29 اسد 1388 از طرف کرزی نقلب صورت نمیگرفت
داکتر عبدالله برنده می شد . فعلاً هم برنده است .
از داکتر عبدالله عبدالله خواهشمندیم تقلب ها را تعقیب نماید
تا نماند که کرزی جالاکی نمایند .
مردم با داکتر عبدالله عبدالله میباشد .

>>>   حقیقتا برنده واقعی بشر دوست است

>>>   حقیقتا برنده واقعی بشر دوست است

>>>   شخص بينام که شخص بينام را توهين کرده ای بدان که هر افغان خود توانايی حفاظت ناموس خود را دارد ، اگر شما ناموس تانرا جهت نگهداری پيش عبدالله گذاشته ايد اشتباه کرده ايد

>>>   همانطوریکه من قبلا هم ګفته بودم که اګر عبدالله عبدالله چهل ۲۰۰۰ سال خودرا کاندید کند باز هم برنده نه میشود امید است که بار اینده این کار شایسته را انجام ندهد که باعث رسوایی او میشود تا فعلا ۴۰ میلیون دالر مصرف کردی اګر هزار میلیون مصرف کنی باز هم مردم فریب نه میخورند و هوشیار هستند و به کسی رای میدهند که حداقل دلسوز خو باشد

>>>   کرزی برنده است

>>>   ما افتخار میکنیم به مجا هدین افغانستان
مصطفی (شریفی)
ازولایت کندز

>>>   داکترعبدالله درانتخابات 29اسدپیروزچون مردم باداکترعبدالله است کرزی بابرادران قاچاق چی خود هزارکه تقلب کند مردم افغاانستان ازری خوددفاع خواهندکردمردم پیروزچون به یک رهبرشایسته رای دادن.
غوری

>>>   شریفی شما افتخار کنید .من نمیخواهم افتخار عبدالله را کنم.
هیچ دلم نیست که بکسی افتخار کنم.

>>>   اقای عبدلله سلام راشد هستم و من میکویم زنده باد عبدلله و خود شما ریس جمهور هستید کاندید محبوب ما عبدلله عبدلله
با احترام

>>>   اقای عبدلله عبدلله یک شخص خوب و عالی برای ریاست جمهوری است و خواهد بود ما تغیر می خواهیم اکر کرزی درانتخابات تقلب نکند شما برانده هستید و ما موفقیت های شما را ارزو می کنیم > زنده باد عبدلله عبدلله
راشد از خیرخانه

>>>   دوست قهرمان ملی مسعود شهید ما از شما هستیم و از شما حمایت می کنیم ...........
رو ...................کارمند طلوع
رئیس جمهور محبوب خوش قیافه ما ...............

>>>   در صورتی که به رای مردم احترام گذاشته شود، ملت قهرمان افغانستان پیروزی خود را در اعلان نتایج نهائی جشن خواهند گرفت و اگر کرزی باز هم یکبار دیگر تقلب کرد، در حقیقت ملت افغانستان در سوگ آینده تاریک و مملو از مواد مخدر به ماتم خواهند نشست. اما یک چیز را کرزی و تیم قاچاقبرش خوب بداند که خاموش کردن یک ملت کار آسانی نیست و خشم مردم انشاالله کرزی و همدستان مافیایی اش را بدوزخ قرن خواهند افگند.
به امید پیروزی مردم افغانستان
تهمینه بلخی
دانشجوی حقوق علوم سیاسی دانشگاه بلخ

>>>   جاي مرمي هاي داكتر عبدالله از روي ديوارهاي غرب كابل و افشار هنوز محو نگرديده كه پوسترهاي انتخاباتي شان پهلوي آنان قرار گرفته اند
شير دوست--دره پنشير

>>>   غیر از کرزی تمام نامزدان ریاست جمهوری افغانستان شخصیت های خوبی هستند ولی عبدالله عبدالله شایسته تر از همه نامزدان است. بناً ملت افغانستان و جامعه جهانی باید جلو جعل و تقلب را بگیرند تا کشور ما بار دیگر به بحران عدم مشروعیت نرود در غیر آن مسئولیت تمام بدبختی ها بدوش کرزی و جامعه بین المللی خصوصاً ایالات متحده امریکا خواهد بود.
به امید پیروزی داکتر عبدالله
مسیح کابل

>>>   محترم جناب اغای کرزی لطفآ منتظراین جواب هستیم ؟
شما همرا با یک جوره کالا ویک پتو وارد افغانستان شدید حلا که بیشتر از 100 میلون افغانی را درکمپاین های خویش خوراک والیان ووکلانمودید از کجابدست آورید در واقع شما شاید قاچاقبرکوکنار استید ویا وطن را فرختید .ملت خیر برای خداوند(ج) چه جواب دارید

>>>   داکتر عبدالله عبدالله بوت پاک مجاهدین فعلا کرزی ریس جمهور است و خواهد بود تو همان کسب سابق خود را شروع کن.
با احترام عبدالقدیر هراتی

>>>   عبدالقدیر خان هراتی، فکر میکنم خانواده محترم تان در طول حیات یک زره هم برایت اخلاق و تربیه ره یاد نداده، پس معلوم است که تو نماینده گی از یک خانواده نجیب نمیکنی، چون از حرف های کوچه ئی و بازاریت کاملا هویدا و روشن است
کرزی یک آدم بیسواد و دست نشانده است، صدا ها کرزی مواد مخدر فروش و سرباند مافیایی اقتصادی به ...... چوچه داکتر عبدالله هم نمیرس
تهمینه بلخی

>>>   با سلام خدمت تمامی هموطنان عزیز.
داکتر عبدالله نمی تواند شخص مناسبی برای ریاست جمهوری باشد، واضح است، حتی اگر ما به گذشته ی این شخص نگاهی نداشته باشیم می بینیم که هدف فعلی او فقط در رسیدن به قدرت خلاصه می گردد و هیچ چیز دراین راه برای او مهم نیست. بسیار ساده است، او با قسم خوردگان خانه ی خدا همراه است. همان کسانی که با خون شهدای راستین ملت افغانستان قصرها برای خود در داخل و خارج از افغانستان آباد کردند. آیا تا بحال از خود پرسیده اید که آقایان فهیم و دوستم و ربانی و صیاف و خلیلی و محقق و ... این قدر ثروت و دارایی را از کجا آوردند؟ اینها که همان به قول خودشان جهادی های ساده ی افغانستان بودند! پس چطور امروز شدند میلیاردر های مملکت؟ شاید بعضی از دوستان فراموش کرده اند و بعضی هم تحمل شنیدن حقیقت را ندارند اما باید بدانند که اینان همان غلامان حلقه به گوش پاکستان و شوروی بودند و هستند و جالب اینکه شخصیتی که خود را وطن پرست می گیرد برای رسیدن به قدرت سعی دارد تا حمایت چنین افرادی را جلب کند.آدمی که با دروغ و نیرنگ شروع کند چطور می تواند با موفقیت به پایان برساند؟ گذشتگان ما می گویند که بار کج به منزل نمی رسد.
حارث از تهران

>>>   از عبدالله گفتن زیاد به پرهیزید وگر نه خود را فریب داده اید!!
راشید
پروان

>>>   چشم قیچ دارد ای مردم ترس کنید.

>>>   دوستت دارم آقای عبد الله عبد الله مئوفق میخو اهمت .
نجات از ولسوالی دولینه ولا یت غور

>>>   تهمینه جان قندول چی حال و احوال دارید؟ من داکتر عبدالله عبدالله را از زمان ویرانی کابل میشناسم که یک شخص دروغگو است و همیشه با سرنوشت مردم بازی کرده اگر باور ندارید از مردم کابل پرسان کنید واقیعیت گفتن خیلی تلخ است من از دیدگاه خود این حرف ها را نمیزنم بلکه از دیدگاه هزاران کابلی که در دوران جنگ های تنظیمی به خاک و خون کشیده شدند میگم کمی باید فکر کنید تما واقیعیت ها برملا میشود انشاالله جای داکتر عبدالله به پهلوی خلیفه اش احمد شاه مسعود است.
با احترام عبدالقدیر هراتی

>>>   میگن عبد الله بچه... مسعود بوده راست است ؟
احمد چین

>>>   عبدالله جان زیاد پخ پخ خنده نکن هیچ فایده ندارد. در ظاهر ملنگ هستی و در باطن پلنگ. مگر کوشش کن که شکاری های زیاد پیدا شده میخواهند پلنگ ها را شکار کنند . خدا نکرده به مفت شکار شکارچی ها نشوید.
اعصاب خراب

>>>   از ک.. معسود چشمایش قیچ شده است.

>>>   عبدالقدیر خان هراتی سلام، اول باید گفت که تو صدقه هرات شوی که این چنین الفاظ بی خردانه از یک هراتی با فرهنگ دور از تصور است ثانیاً تو و امثال تو پیش از این که نام نامی شهید مسعود را بگیرید، واجب است که صدبار دهن..... خود را شسته بعداً چنین اظهاراتی داشته باشید.
تهمینه بلخی

>>>   سلام
ما رئیس جمهور تقلب کار را نمی خواهیم ما از داکتر صاحب حمایت میکنیم داکتر صاحب نه باید ای انتخابات را قیول کند ما ای انتخابات تقلبی را قیول نداریم .
تشکر روهینا بره کی کارمند طلوع

>>>   ما تحمل كرزي را ديگه نداريم

>>>   چه چاره داری که (تحمل کرزی را دیگه ندارید)؟
شیرمحمد کندهار

>>>   عبدالله مردم کابل را لالان و سرگردان کرد.

>>>   شما بخواهید ویا نخواهید خوب ګوش کنید ! داکتر عبدالله برنده اصلی است مطمئن باشید .!!!

>>>   ای مردم عزیزم.
چرا نا حق جنجال مینمایید و چرا یکی دیگر تان را توهین و تحقیر مینمایید لطفآ بس است .من ریس جمهور تان هستم دلتان که فبول دارید یانه چرا که من با کاکای امریکای ام گپ زدم و او قبول کرد. لطفآ آرای خودرا به مرحله بعدی بگذارید. یعنی پنج سال بعد.
گاتم اوباما

>>>   مسیح جان مگر تو از کابل ویران نیستی که بخاطر از بین بردن حکومت شورای دزدان ربانی مسعود عبداله بتنگ امده و گل به سر موتر های طالبان می انداختی و دعا مینمودی که هندوی سرای خواجه بیاید اما شورای دزدان از کابل براید مگر باز هم هوای مهاجرت به سرت زده به راستی که میگویند گذشته زود از یاد میرود.
بلی عبداله چون یک سخنگو است خوب میگوید مانند اقای قانونی
مگر خوب نمی کند وقتی به قدرت رسید کمونست ماویست ها و ستمی هارا در پهلو گرفته مجاهدان اصیل را از صحنه خارج مینماید مثلا
بر علاوه مجاهدین حزب اسلامی افغانستان مجاهدین جمعیت اسلامی مانند امیر صاحب اسماعیل خان علم خان مزار شریف یعنی کسانی که در توطئه های ملیت پرستی سهیم نیستند با خود در حکومت سهیم نمینماید.

>>>   مسیح جان مگر تو از کابل ویران نیستی که بخاطر از بین بردن حکومت شورای دزدان ربانی مسعود عبداله بتنگ امده و گل به سر موتر های طالبان می انداختی و دعا مینمودی که هندوی سرای خواجه بیاید اما شورای دزدان از کابل براید مگر باز هم هوای مهاجرت به سرت زده به راستی که میگویند گذشته زود از یاد میرود.
بلی عبداله چون یک سخنگو است خوب میگوید مانند اقای قانونی
مگر خوب نمی کند وقتی به قدرت رسید کمونست ماویست ها و ستمی هارا در پهلو گرفته مجاهدان اصیل را از صحنه خارج مینماید مثلا
بر علاوه مجاهدین حزب اسلامی افغانستان مجاهدین جمعیت اسلامی مانند امیر صاحب اسماعیل خان علم خان مزار شریف یعنی کسانی که در توطئه های ملیت پرستی سهیم نیستند با خود در حکومت سهیم نمینماید.

>>>   گاتم اوباما راست میگویند، تانوکرآمریکاباشد نوکرایرانی راصبراست.

>>>   برادران محترم سلام خدمت همه شما.
قبل ازانتخابات هر کاندیدی به نوبه خود شعار داشت که با صراحت اعلان میکردند وبا شعار خویش اقتخار داشتند.که ازآن جمله جناب داکتر عبدالله شعارشان این بود که( شما به من رای بدهید تا قدرت را دوباره به شما برگردانم)
سوال اینجاست ک در صورت موفقیعت شان قدرت به کی بازخواهد گشتاند؟
1- مجاهدین
2-مردم
3-کابینه که فعلآ با آقای کرزی هستند( ربانی _قانونی_سیاف_فهیم_خلیلی و امثال آنها)
اگر منظورشان شماره 1 و 3 باشد فکر میکنم باز همان خرک خواهد بود وهمان درک فقط همان فرار و مهاجرت قیمتی و قحطی و دزدی قتل و غارت و چپاول خواهد بود قسمیکه دیدیم و میبنیم.
واگر به مردم باشد چطود و چی ثبوت خواهد بود؟
به خاطر معلومات بیشتر از هموطنانم لطفآ بدون عصبانیت جواب دهید.

>>>   سلام برادران مجاهد پرور خوش شدم از اینکه نظرایاتی نیک واسلامی تانرا در بازی داکتر صاحب ودیگر مجاهیدین مطالعه کردم وافسوس میکنم به حالی وطندارهای شوروای خود بیچاره خو غیرتی جهاده کردنه ندارند و به محاهدین توهین هم میکنند گنای شان نیست هی وطنه بی آبرو کردین از برکت خونی همی محاهدین است که ناموس های تان در پیش تان است راستی شما خو کلمه ناموس ره نمی فهمید .....

>>>   سلام به همه!
من نيز به نوبه خود اميدوارم كه در اين انتخابات داكتر صاحب عبدلله برنده شود زيرا او يك مجاهد است و همه وقت در خدمت مردم بوده است.
بسمل از غزني

>>>   داکترعبدالله به نظرمن جاوید یک شخص بسیارلایق ورزیده وموفق میباشد ومن خودم به داکترعبدالله رای میدهم

>>>   به نام خداوند بی نهایت بزرگ و توانا اولآ سلام خود را به تمام مردم شریف و رنجدیده افغانستان عزیز تقدیم میکنم بعدآ باید تمام ملت افغانستان قهرمانی جهاد را فراموش نکنید و یگانه کسی که بتواند مشکلات ملت خودرا حل بسازد تنها داکتر عبدالله عبدالله است
ملا صمد از کابل

>>>   لعنت به کسی که میگوید عبدالله برنده شود آیا شما ندیدید که آنها چکار نکردند مملکت را مجاهدین خراب کردند و امروز هر کدام صاحب بزرگترین دارائی ها میباشند

>>>   داکترعبدالله عزیز امروزامیدتمامی ملت مسلمان مجاهد خداپرست تو هستی زیرا تو دیروز درکنارما ملت بیچاره بودی درد و غم و رنج ما را بهتر از هر کسی دیگر میدانی.هستند کسانیکه از غرب امده اند بجز در فکر دالر در فکر گرفتن ابرو عزت و شرف و انتقام جویی از مردان راه خدا هیچ هدف ندارند. باید ما هوشیار تر از دیروز باشیم . این بار ملت فریب ....... .. را که تحت نام دموکراسی وارد سرزمین مقدس مان شده اند نخواهند خورد.تو از قران حرف میزنی از اسلام از شهامت از افتخارات. برای انها مشکل خواهد بود که کلیسا را رها کرده و همکار مسلمان شوند..
///. ذبیح الله ذاهد .بدخشان

>>>   زنده باد افغانستان زنده باد اسلام زنده باد مجاهدین ازادیخواه. ..
.نادیه بدخشان

>>>   ازینکه مسلمانهای واقعی درافغانستان کاندیدی دارندخورسندهستم زیرادرطول هفت سال گذشته صدای توحیددرگلوهاخفه شده بودواین غربی های وطن فروش همه توان خودراصرف بربادی دین مبین اسلام میکردند.وحال امیدوار هستم بااینتخاب داکتر عبدالله عبدالله یکبارسایه توحید بالای تمام ملت پهن شده وملت مسلمان ماراازین نابودی نجات دهد وبه امید پیروزی همه مسلمانان جهان به خصوص مسلمانهای کشورما.....
مهندس احمدالله( حمیدی) ازکابل

>>>   ما جوانان افعانستان از آعای داکتر عدالله عبدالله حمایت مینمایم

>>>   سفارت افغانستان مقيم مسکو الوده به فساد است

>>>   ما ازداکتر عبدالله عبدالله حمایت میکنیم
وه خوشی داکتر عبدالله عبدالله را میخواهیم

>>>   زنده باد داکتر عبدالله عبدالله موفق باشید در کار های سیاسی تان

>>>   کس که می تواند به افغانستان خدمت کند فعلا وحود ندارد.کرزی اصلا نی
. زحل تنها از کابل

>>>   داکتر عبدالله عبدالله عضؤ فامیل افغانستان است که درهمه حال برای افغانها چه در پاکستان و چه در افغانستان به خدمت مردم عزیز ماه بوده است او خوب میداند سیاست را چون زیر بنائی او در جنگ و جدال در افغانستان و حالات بحرانی افغانها در پاکستان سپری شده است اما بیا از جناب حامد کرزی بشنویم که سابقه کاری اش به مردم افغانستان معلوم نیست که آیا حامد کرزی زاده خارج و خارجی است یا زاده داخل و داخلی اگر خودش و خارجی ها برایش در انتخابات و رساندن او در ریاست جمهوری پیش گیری نمی کردند مردم داکتر عبدالله عبدالله را چو پرنده صلح به مقام ریاست جمهوری کشور افغانستان مینشاندند
جاوی عیار کارمند شبکه طلوع. تشکر

>>>   سلام برای هم هم وطنان عزیز: داکترصاحب عبدالله عبدالله یک شخص مجاهدووطن دوست میباشدکه درطول دوران جهادومقاومت برای هم آشکاراست وهم چنان میخواهددرآینده نیزبرای مردم رنج کشیده افغانستان خدمت کند.نفرین بادبرای کسانیکه درافغانستان تفرقه می اندازند.
فاروق ازهلمند

>>>   جوان است که خواستاربه وجود آوردن صلح وثبات درکشوراست ویکی از شخصیت های برجسته کشوربوده که همیشه وقت خودرا وقف خدمت به مردم افغانستان نموده است واو خواستارتشکیل یک حکومت است که بتواند تمام درد های ملت را دورنموده وزمینه کاریابی را فراهم نماید تا مردم رنج دیده ما به کشورهای همسایه مهاجرنشودند وخواستارازبین بردن فساد اداری ومحو کشت کوکناردرکشوراست
زنده باد داکترعبدالله عبدالله
جیحون

>>>   سلام دوستان عزیزازکجای افغانستان که هستید قوم گرائی وجود داردواین قوم گرائی هیچ سرانجام خوشی ندارد اگرازهرقوم که باشیم ،من فکرمیکنم که علج دردماحکومت فدرالی هست که هرقوم درمنطقه خودبه آبادی پرداخته ویک رقابت سالم به میان آمده وافغانستان را آبادخواهد نمودتمام این موضوع برای تان نوشته ام دریک جای خواندم وبرایم قبل قبول بوده دیگرهیچ راه برای مردم ما باقی نمانده است واکنون شما نیز بخوانید .
نظام فدرالی راه حل بحران کنونی درافغانستان قسمت دوم
درمقالهء اولی درباره نظام فدرالی بحث کلی ارایه گردیده بود اما درقسمت دوم مقاله کنونی دررابطه به برخی ازمکانیزم تطبیق نظام فدرالی درافغانستان روشنی انداخته میشود .افغانستان کشوریست که اقوام و اتنیکهای خورد و بزرگ درآن بود وباش دارند ولی با وجود شعارهای کاذب نظامهای حاکم درباره ملت واحد افغانستان وکاربرد مقوله های و حدت ملی تا اکنون درین سرزمین آغوشته به خون ملت واحد ایجاد نشده است استفاده ازبکارگیری کلیمه ء ملت واحد افغان بوسیله حکام مستبد صرف اغفال مردم تحت ستم کشور میباشدگرچه همراه با حضورنظامی وسیاسی جامعه جهانی جدا ازنا کامیها وکاستیهای که درعرصه اداره کشوربه همراه داشته، اما در زندگی مردم افغانستان، بطور نسبی تغیرات مثبت و منفی معینی نیز برجای گذاشته است که بی ثباتی سیاسی، امنیتی وفساد اداری درسالهای پسین نیز، نتوانست مانع سیرتکوین این روند طبیعی گردد که برخی ازمجموعه ایندگرگونیها خوش بینیهای را پدید آورده ودرصورت سمتدهی درست این پروسه، برافقهای روشن ، ره خواهد گشود.

ولی تسلط و نفوذ بیش ازحد حلقات تمامیت خواه قومی دردولت فعلی،که تفرقه وچند دستگي را درميان نخبگان اقوام غير پشتون ايجاد کرده است.درحالي که رهبريت اقوام غير پشتون دچار آسيبهای مرگبارنفاق دروني شده ودردام تزویرسیاسی گروه حاکم دردولت گيرمانده اند،ولي تيم انحصارطلب دردولت برای تک قومی ساختن دستگاه دولت و سازماندهی طا لبان کوچی نما برای سرکوب خونین مردم بهسود و دایمیرداد و زهرچشم نشان دادن دولت کابل به مردم هزاره وبرگزاری جرگه مشورتی صلح برای نزدیکی بیشتر پالیسی برتری خواهانه دولت با مخالفینش ازجمله سیاستهای انحصار طلبانه گروه حاکم بوده که فشار بر اقوام ديگررا بیشتراز گذشته تشدید نموده است.

تقریباً نو سال قبل درموافقتنامه ء بن درسال2001،احصائیهء تقریبی نفوس چهار قوم عمده ءافغانستان ازجمله اقوام هزاره– تاجک-ازبک وپشتون مشخص گردید وبراساس همان احصائیه تقریبی جامعه جهانی که شالوده وبنیاد ساختاردولت موقت افغانستان با شرکت نمایندگان این چهارقوم بزرگترریخته شد گرچه اقوام ازبک-تا جک-هزاره وپشتون نسبت به سایراقوام ازلحاظ نفوس تقریبی بزرگترمحاسبه شده است ولی براساس نفوس شماری تخمینی جامعه جهانی هیچ یک ازاین اقوام چارگانه به تنهائی نمیتواند اکثریت نفوس را درافغانستان تکمیل نماید باین ترتیب افغانستان رامیتوان سرزمین اقلیتهای قومی نامید.

ازهمه مهمتربرای حفظ هویت قومی و حقوقی اقوام گوناگون افغانستان درستون ملیت وقوم تذ کرهءهویت بایدهرشهروند کشوربنام قوم وملیت که منسوب است تحریریابد یعنی شهروندهزاره بنام قوم هزاره وشهروندتاجک بنام قوم تاجک تحریرگردندتاهیچ یک ازاقوام به بهانه تعلقیت قومی– زبانی ومذهبی مورد تبعیض وبیعدالتیهای حکومتهای قوم گرا قرارنگیرند وهمه اقوام کشورخودها را صاحب سرنوشت مشترک سیاسی درین سرزمین بدانند.

فدرالیزم براساس ترکیب وساختار قومی درافغانستان یگانه راه حل بیرون رفت ازبحران دیرپا وخونین کشورمیباشد تا اقوام گوناگون افغانستان خودها را درزیرسایه نظام فدرالی شریک همه مسایل سیاسی این سرزمین احساس نمایند.طوریکه درتشکیل نظام فدرالی پاکستان چهارقوم بزرگ وعمده از جمله پنجابیها - سندیها – بلوچها و پشتونها نقش عمده را دارا بوده است.که اکثریت نفوس باشندگان ایالت پنجاب را اقوام پنجابی واکثریت نفوس ایالت سند را اقوام سندی و اکثریت نفوس ایالت بلوچستان را اقوام بلوچ و اکثریت نفوس ایالت صوبه وسرحد ومطابق نام جدید آن ایالت پشتونخوا را اقوام پشتون تشکیل میدهند و بدین ترتیب در ایجاد نظام فدرالی پاکستان اقوام چهارگانه آن کشور نقش وسهم قابل توجه داشته ودارند.

بنا ء درافغانستان نیزمیتواند براساس تنا سب ترکیب نفوس اقوام عمده چهارگانه نظام فدرالی تطبیق وعملی شود تا.اقوام گوناگون کشوربتوانند درمناطق خودشان حاکمان ، والیان و شهرداران شان را انتخاب ودرعین حال صلاحیت قانونگذاری داشته باشند وبرای ادارات محلی، مثلا حاکم از قندهار يا بدخشان لازم نیست بياورند، مردم خودشان بايد درمحل،حاکم خود را انتخاب ودرهمه امورمحلی و لایتی شان مشارکت داشته باشند.

اگردولت وجامعه جهانی بخواهند که مردم افغانستان درتصميم گيریهای سياسی همواره حضور داشته باشند، باید دريک سيستم که، مردم ازواحدهای کوچک تا واحدهای اداری کلان حضوریابند ومسايل خود را حل کنند باید يک ساختار شکنی درنظام کنونی صورت گیرد که درانتخابات رياست جمهوری بعدی مناطق وولایات بتوانند به طور مستقل تصميم بگيرند يعنی اجبار نداشته باشند که رئيس جمهور فلان والی رابه آن منطقه فرستاده، پس بايد برای اوکارکند.

اگراجازه داده شودکه مردم درولايات خود حکام شان را انتخاب کنند،هرکه رئيس جمهور شود درانتخابات بعدی، نمیتواند اعمال فشارکند.امابرخی ازنویسندگان کشورتطبیق نظام سیاسی فدرالیرا درافغانستان بخاطرترس ازتجزیه وطرفداری ازنظام سیاسی متمرکزنادیده گرفته وبرنظام قوم گرایانه واستبداد تکقومی صحه میگذارند جفای بزرگی درحق اقوام تحت ستم افغانستان شمرده میشود.وکسانیکه ازنظام سیاسی فدرالی ابراز تشویش دارند صرف اوضاع سیاسی افغانستان را اززاویه منافع انحصارگرایانه وقوم گرایانه ء خودارزیابی میکنند که با منافع جمعی اقوام زیرستم کشوردر مغایرت کامل قرار دارد.

ارایه طرح پشنهادی درمقاله ء کنونی درباره نظام سیاسی فدرالی درافغانستان بازهم یک طرح ابتدائی ومقدماتی بوده وباید کاردقیق تحقیقی بالای آن انجام گردد ودررسانه های جمعی داخلی و بیرون مرزی مورد بحث وگفتگوی بیشترقرار گیرد. براساس نامهای قدیمه مناطق مختلف افغانستان ترکیب قومی و اتنیکی و موقعیت و ساختار جغرافیائی کشور را میتوان با برخی اصلاحات جدید به .یازده.ایالات و فدرال های ذیل تقسیم نمود.

چون بنا برتداوم سه دهه جنگ های خونین میان قومی– تنظیمی- گروهی – حزبی و مداخلات ممالک خارج – تعداد کثیری ازمردم کشور مجبور به مهاجرت ازافغانستان به خارج و درداخل کشوردر مناطق امن تر بحیث بی جا شدگان داخلی تن در دادند که بنا بر تداوم جنگ تاهنوز این وضعیت ادامه دارد و براساس این نقل مکان های داخلی و خارجی نفوس ساحات گوناگون افغانستان ثابت باقی نمانده و تعداد نفوس مناطق مختلف کشور درحال تغیروبا دیگر گونیها و تفاوتهای جدی مواجه میباشند با درنظر داشت این واقعیت های تاریخی و اجتماعی نمیتوان ارقام دقیق و ثابت تناسب و ترکیب نفوس اقوام ساکن درمناطق مختلف کشور راتعین و مشخص نمود.

درین طرح پشنهاد ی صرف ازاقوام گوناگون ساکن در هرایالت پشنهادی نام گرفته میشود که الی نفوس شماری عمومی ودقیق زیرنظرسازمان ملل متحد درکشوربا نام گرفتن ازهریک ازا قوام ساکن در یک ایالت و یا فدرال بسنده شده تا درمورد تعدادنفوس هریک از اقوام کشورسوء تفاهم بوجود نیاید .

اول : - ایالت و یا فدرال- شمال( ترکستان ) که شامل ولایات بلخ – جوزجان – فاریاب – سمنگان و سرپل میشوند که باشندگان آن را اقوام ازبک و ترکمن ترک تکبار و اقوام تاجک – هزاره و پشتون تشکیل میدهند که مرکزیت ایالت شهر مزارشریف خواهد بود.

دوم :- ایالت و یا فدرال شما ل شرق ( قطغن ) که شامل ولایات قندوز – بغلان – تخار و بدخشان میشوند که نفوس آن را اقوام تاجک - ازبک – هزاره – ترکمن و پشتون تشکیل میدهند که مرکزیت ایالت شهر قندوز خواهد بود.

سوم :- ایالت ویا فدرال دند شما لی ( کوهستان) که شامل ولایات پروان – پنجشیر و کاپیسا است که نفوس آنرا اقوام تاجک- هزاره -پشتون و پشه ای میسازند و مرکزیت ایالت شهر چاریکا خواهد بود.

- ایالت ها و یا فدرالهای غرجستان و یا هزارستان که شامل ولایات بامیان و دایکندی و مناصفه نفوس و بیشتر از مناصفه ء از مناطق جغرافیائی ولایات غزنی و وردک هم مرز با هزارستان مرکزی و با فیصدی های متفاوت برخی ازمحلات ولایات پروان – غور - سرپل – سمنگان و بغلان را که هم سرحد با هزارستان مرکزی است نیز احتوا مینمایند که اکثریت نفوس این مناطق را اقوام هزاره تشکیل میدهند که باید ایالتها و یا فدرال ذیل درین مناطق ایجاد گردند -

چهارم -ایالت ویا فدرال غرجستان و یا هزارستان مرکزی وشمالی که مرکزیت آن بامیان بوده که شامل مناطق هزاره نشین پروان- سرپل – سمنگان وبغلان میشوند.

پنجم-ایالت ویا فدرال غرجستان ویا هزارستان غربی که مرکزیت آن دایکندی بوده که شامل مناطق هزاره نشین غور- ارزگان جنوب شرقی وبرخی مناطق هزاره نشین غزنی و بامیان همجواربا دایکند ی میشوند. -

ششم- ایالت ویا فدرال غرجستان ویا هزارستان جنوبی که مرکزیت آن جاغوری بوده که شامل مناطق هزاره نشین غزنی -زابل و مناطق هزاره نشین همجوار ارزگان شرقی- جنوب غربی- بامیان و وردک را شامل میگردند .

هفتم-ایالت و یا فدرال غرجستان ویا هزارستان شرقی که مرکزیت آن بهسود بوده که شامل برخی از مناطق هزاره نشین همجوار ولایات غزنی - بامیان -کابل و پروان میشوند

هشتم :- ایالت ویا فدرال غرب که شامل ولایات هرات – غور و بادغیس- فراه ونیمروز است که نفوس آنرا اقوام تاجک – بلو چ – - ایماق - هزاره – ازبک – ترکمن و پشتون-تشکیل میدهند و مرکزیت ایالت هرات خواهد بود .

نهم :- ایالت و یا فدرال جنوب که شامل ولایات قندهار-هلمند – ارزگان مرکزی و جنوبغربی و ولایت زابل میشوند که نفوس آنرا اقوام پشتون -هزاره - تاجک وازبک میسازند که مرکزیت ایالت قندهار خواهد بود.

دهم :- ایالت و یا فدرال شرق که شامل ولایات ننگر هار – کنر -لغمان و نورستان است که نفوس آنرا اقوام پشتون- نورستا ن – پشه ای – تاجک و اهل هنود تشکیل میدهند که مرکزا یالت شهر جلال آباد خواهد بود.

یازدهم :- ایالت و فدرال جنوب شرق که شامل ولایات پکتیا – پکتیکا – خوست – لوگر و برخی از محلات جنوب غربی غزنی

میباشند که نفوس آنرا اقوام پشتون – تاجک – هزاره و اهل هنود تشکیل میدهند و مرکز ایالت پکتیا خواهد بود .

>>>   اقای عبدالله از جمله اغضای شورای نظار است
حادثه افشار را اقای عبدالله فراموش کرده اقای عبدالله به قتل عام و نسل کشی دست دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است