افزایش اعتراضات به هتک حرمت پیامبر اسلام (ص)
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۲۱    ۱۳۹۱/۶/۲۳ کد خبر: 41338 منبع: پرینت

با کشته شدن سفیر امریکا در لیبی و حمله معترضان مسلمان به سفارت امریکا در قاهره گزارش ها از افزایش موج اعتراض ها در کشورهای اسلامی نسبت به هتک حرمت پیامبر(ص) خبر می دهند.

مسلمانان کشورهای مختلف امروز در اعتراض به هتک حرمت پیامبر اعظم (ص) در یک فیلم آمریکایی تظاهرات برپاکردند . شرکت کنندگان در این تظاهرات ، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

فلسطینی ها امروز در اعتراض به ساخت و پخش اینترنتی یک فیلم در آمریکا که درباره وهن پیامبر اسلام است تظاهرات برپاکردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات ، پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

مردم سودان در اعتراض به هتک حرمت به پیامبر اسلام تظاهرات کردند.

امروز مردم سودان در مقابل سفارت آمریکا در شهر خارطوم (پایتخت) تظاهرات کردند. این تظاهرات در اعتراض به ساخت و پخش فیلم موهن درباره پیامبر اسلام در آمریکا بود.

مردم افغانستان نیز در اعتراض به ساخت فیلم موهن درباره پیامبر اسلام تظاهرات برپا می کنند.

پیش بینی می شود واکنشهای گسترده ای هم در افغانستان به انتشار این خبر صورت پذیرد. این خبر در شرایط بسیار حساسی منتشر می شود زیرا احساسات ضدآمریکایی در افغانستان به شدت شدید است. چندی پیش هم در داخل پایگاه نظامی آمریکا در بگرام افغانستان ، چند جلد قرآن سوزانده شد. این اقدام نظامیان آمریکایی با واکنشها و تظاهرات گسترده در افغانستان همراه شد. بسیاری از مردم ما می گویند نمی خواهند نظامیان خارجی در خاک کشورشان حضور داشته باشند.

قرار است فردا در اکثر ولایتهای افغانستان، مردم تظاهراتی در اعتراض به ساخت و پخش این فیلم آمریکایی برپاکنند.

مردم مصر در اعتراض به اکران یک فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام در آمریکا در مقابل سفارت این کشور در قاهره تجمع کردند.

مسلمانان خشمگین با حمله به سفارت آمریکا، پرچم این کشور را به زیر کشیده، پاره کرده و سوزاندند.

تجمع کنندگان شعار می دادند «ملت مصر خواهان اخراج سفیر آمریکا از کشور است»، « با جان و خون مان از اسلام حمایت می کنیم».

تظاهرکنندگان مصری پلاکاردهایی در محکومیت این فیلم و تولید کنندگان آن در دست داشتند. آن ها به شدت از تولید کنندگان این فیلم یعنی قبطی های خارج نشین انتقاد کردند.

واتیکان که مرکز مسیحیان کاتولیک جهان است به انتشار فیلم ضد اسلام و پیامبر اسلام در آمریکا واکنش نشان داد. واتیکان در بیانیه ای این فیلم را «تحریک آمیز» خواند و از آن به شدت انتقاد کرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نمیدانم چرا در رابطه به توهین امریکائی ها دولت های پاکستان... همیشه خاموشی اختیار میکنند.
نادر

>>>   مسلمانان در هر مکان که زندگی دارند به شکل یک ملت واحد در برابر این گروه اقلیت انسان صفت استادگی نموده و از مقدسات دینی که وجیبه هر مومن به شمار می آید حد توان دفاع نمایند و حد اقل آنرا تقبیح کنند.
م. مجددی
لوگر

>>>   نفرین باد به انهائیکه که درچنین عمل شنیع سهیم هستند در رس یهودی های امریکا
حیران

>>>   به این گونه رفتارهای ضد بشری باید اعتراض شود
هم چنین به آن فردی که در دم رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام اهانت کرد و حضرت را گفت این مرتیکه هذیان می گوید و ایلا گویی می کند، هم باید اعتراض شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است