حکومت جديد کرزى را به رسمیت نخواهیم شناخت
عطا محمد نور، والی بلخ گفت که ما از سلاح استفاده نکرده اما از حق قانونی و مدنی خویش در مقابل چنين حکومتى استفاده خواهيم کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۸۸/۷/۲۴ کد خبر: 4196 منبع: پرینت

عطا محمد نور، والی بلخ هشدار داد درصورتى که نتیجه انتخابات به نفع حامد کرزی اعلام شود حکومت جديد را به رسمیت نخواهند شناخت.

وى اين مطلب را در کنفرانس خبرى که در آن، شمارى از نمایندگان احزاب و اعضاى شوراى ولايتى و پارلمان شرکت داشتند در مزارشريف بيان داشته است.
وی همچنین گفت که اين موضع را به نمايندگى از تيم داکتر عبدالله اتخاذ نموده است.

والى بلخ افزود درصورتى که نتیجه انتخابات بدون در نظر داشت آرای تقلب اعلام شود برای ما قابل قبول نبوده و حکومت آينده را به رسمیت نخواهيم شناخت.


عطا محمد نور بیان کرد که در مقابل حکومت جديد کرزى، از سلاح کار نخواهند گرفت اما اين حکومت قابل قبول آنها نخواهد بود.

وى در پاسخ به اين پرسش پژواک که عکس العمل وى بدون دست زدن به سلاح چه خواهد بود اعلام کرد که ما از سلاح استفاده نکرده اما از حق قانونی و مدنی خویش در مقابل چنين حکومتى استفاده خواهيم کرد.

نور به شکل واضح از دست زدن به مظاهرات سخن نگفت اما علاوه نمود در صورتیکه آنها حکومت جديد را به رسمیت نشناسند اوضاع امنیتی وخیم خواهد شد.

والى بلخ گفت وضعیت امنیتی آینده کشور در صورت این اعلام، دورازتصور خواهد بود.

موصوف ميگويد اگر حکومت کرزى دوباره به قدرت برسد، وضعيت کنونی تمام افغانستان تا پنج سال آینده از کنترل بيرون خواهد شد.

نور تلاش برای ايجاد حکومت ائتلافی را نيز رد نکرد و افزود در صورتیکه در حکومت پُستهای کلیدی برایشان داده شود و پالیسی های حکومت فعلى تغيير کند و قدرت از اشخاصى که وی از آنها به نام اجاره داران نام برد، رهايی یابد در آن اشتراک خواهند نمود.

والى بلخ که در گذشته حامى حکومت حامد کرزى بود، در جريان کمپاين انتخاباتى رياست جمهورى ناگهان به کمپاين داکتر عبدالله پيوست و بعدا حکومت را به تقلب انتخاباتى و مسلح ساختن شمارى از فرماندهان سابق محلى در ولايت بلخ متهم نمود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، گفته هاى والى بلخ واکنش جدی وزارات امور داخله را در پی داشت.

وزارت داخله اتهامات والى را تقبيح و رد نموده و از شوراى امنيت ملى کشور تقاضاى بررسى آنرا نمود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عطامحمد علم رسمی مخالفت را برداشته است و این در این زمان به نفع ما نیست
ما امروز بیشتر به اتحاد و همبستگی نیاز داریم نه به اختلاف افکنی.
میترا دانشجوی علوم سیاسی تهران

>>>   سلام حضور تمام خوانندگان عزیز !
علراغم اینکه در اول کسی به فکر باور کردن به حرف تقلبکاری بزرگ و پلان شده ی داکتر عبد الله نبود اما حق با داکتر عبد الله و تیم او بوده است و امروز نه تنها تیم مخالف بلکه سفیر حکومت کرزی هم این تائید میکند که انتخابات به دور دوم خواهد رفت.
میترا جان عزیز ، حق خود را گرفتن از ظالم نه تنها یک وجبه دینوی بلکه دینی هم میباشد و اگر هر آنکه احساس کند بعد از این همه سر و صدای تقلب که حتی منجر به تقسیم بندی نه تنها در افغانستان بلکه در سازمان ملل هم شد ، هنوز جلالتمآب کرزی خود را برنده اعلان نمایند ...پس بدون شک که کسانیکه در جهت مخالف قرار دارنده این را قبول نخواهند کرد....
هر چند بعضی میگویند که امنیت شمال از برکت سیاست های خوبی حکومت کرزی است اما این را ما همه میدانیم که امنیت شمال بستگی به مردم این منطقه دارد و اگر آنها بخواهند نه تنها حکومت کرزی بلکه تمام نیروی ائتلاف هم نمیتواند که صلح بیاورد اما خوشبختانه دیگر مردم ادا نموده اند حق خود را به این سرزمین و امروز هر خانه شمال بیش از شهید داده است در مقابل روس ها ، پاکستانی ها و همپیمانان آنها...پس این حق این مردم است که حق مدنی خود را از دهان شیر هم که شده بگریند و در این راستا نقش رهبر های قومی بارزتر خواهد بود و ما انسان موجود اجتماعی و دارائی طبیعیت تجمعی هستیم که بدون رهبر رهکار درستی را نمیتوانیم با اکثریت متفاوت النظر انتخاب کنیم...
والسلام
احمد الله - بغلان

>>>   اگر والی صاحب سخن از اجاره داران قدرت سخن گفته است، بنظر من یکی از این اجاره داران خود ایشان استند و فعلا هم هراس شان از دست رفتن این اجاره است، اگر ایشان ضمانتی دریافت نمایند که پست ولایت شان تضمین است، هرگز بر ضد کرزی نخواهند بود اما فکر میکنم در هر حالت قرارداد اجارۀ داری شان در هر حالت ختم است.
عبدالله عبدالله

>>>   با عرض سلام
در زمانیکه تمامی مدارک نشان میدهد که تخلفات فراوان روی داده است. اگر دولتی هم که سر کار بیاید که با تقلب به قدرت رسیده باشد باید تا آخر غلام و نوکر افراد سازمان ملل باشد. آخر این افراد سازمان ملل چرا باید برای ما تکلیف تأیین کنند.
همانطوریکه روزنامه واشنطن پست فاش کرده درصد زیایدی از اراء تقلبی است. پس باید :
1 یا باید دولت اتلافی بوجود آید با حظور هر سه کاندیدای برتر.
2 یا انتخابات از اول برگذار شود
به امید موفقیت افغانستان عزیز
محمد امین
دانشجو افتصاد
استرالیای جنوبی

>>>   هااهاهاهاهاهاهاه بسيار جالب است !
اقاي نور شما اگر دولت اينده كرزي را به رسميت بشناسيد و يا نه در حكمت داري اقاي كرزي هيچ نوع كندي نخواهد به جود امد
م خ جلال اباد

>>>   سلام به همه !
میترا جان هیچ فکر نمیکنید که چگونه حکومت که بر اساس تقلب گسترده بوجود می آید درد ملت را دوا کرد؟ کدام وحدت و هم بستگی؟ 250 دهن پاره کردیم وحدت ملی گفته ولیکن افغان ملیت های بی شرم و پست همه بزرگان مانرا به بهانه های مختلف سرزدند. ( البته نه همه پشتونها) یک صهیونیزم که در بین پشتون ها وجود دارند آنها هیچ گاهی نمی خواهند که دیگر اقوام در قدرت باشند ، چه باشد که وحدت ملی را قبول کنند.
میترا خواهر سنجیده صحبت شود بهتر است. اگر استاد عطا محمد نور این دولت فاسد و مفسد را زیر فشار نگیرد ، حکومت بالای مردم تحمیل میشود که درد و رنج مردم را دوا نکرده ، بلکه بسیار مشکلات و درد های دیگر را به وجود میآورد. ما فعلاً به زور نیاز داریم تا در مقابل دولت فاسد کرزی ایستاده گی نماید تا از حق مردم دفاع شود. نه وحدت ملی . وحدت ملی ساخته گی تنها بر پایه های شعار چه درد را دوا میکند؟ میترا عزیز خودت هم دانشجو استی باید خیلی مدبرانه فکر کرده و نظر بدهید. بنده هم صد در صد طرفدار وحدت ملی نه منحیث شعار ، بلکه باید به اساس متقابل باشد، نه این که از یک طرف همیشه ما شعار وحدت ملی بدهیم و از پشت سر مارا گروه صهیونیزم پشتونی که در بین مردم پشتون مان خانه کرده ، خنجر دهد. به هر صورت دعا میکنم که مردم مارا از شر این قبیله پرست ها که تنها منافع خود شان را در قبیله گرایی ، برتری جویی ، جهل و جهالت میبینند ، یک صلح و صفا را برقرار سازد.
عاصم

>>>   اقای نور تشنه قدرت است نه شیفته خدمت به مردم ، او یک قاتل و چپاولگری خود خواه است که غیر از خود کسی دیگری را تحمل نکرده و نخواهد کرد .
او بخوبی میداند که در صورت شکست تیمش از ولایت بلخ غزل میشود لذا ا اکنون علم بغاوت و یاغی گری را برداشته است .
درحالیکه برای مردم افغانستان قیافه فرق نمیکند چی از کرزی باشد یا از عبدالله و یا فرد دیگر .
مردم باید فریب هیچ یکی از این باند ها و تیم های سیاسی را نخوردند و یکپارچگی خودرا حفظ کنند .
نه فریب بیانات سوزنده عطا را بخورند و نه از کرزی و یا دیگران را بلکه به فکر ترمیم خانه شکسته خود باشند که زمستان پیش رو است .

>>>   میترا جان این را یک کودک خورد سال هم میداند که ما حالا از هرچه بیشتر به وحدت ضرورت داریم ولی سوال درین است که حاضر به پرداخت کدام قیمت برای حصول این وحدت باشیم !!؟؟
حقانی

>>>   ی مرد قهرمان به خدواند پاهایت از بوسیدن است. مرگ به وطن فروشان دیرینه اوغانستان@@@@@ناهید

>>>   خواهر عزیز میترا جان
اگر افغانستان میبودی حتما اینطور نظر نمیدادید.
عطام محمد نور کاملا حق است

>>>   سلام بنظر من حق با آقای عطا محمد است تا کی ما منتظر بمانیم تا این قچاقبران و زور گویان از طریق جل وتقلب بالای مردم فقیر افغانستان حکومت نمایند من فکر میکنم این اختلاف نیست این حق مردم است تا به کسانیکه رای دادن از رای شان حمایت کنند در غیر این صورت حکومت بعدی مثل قبل ناکام و بدتر خواهد بود.
و سلام احمد از کابل

>>>   جناب والی بلخ از فرزندان صدیق افغانستان است. وی زیر رگبار آتش و در میان آتش و دود متجاوزین طی سی سال گذشته به فولاد آبدیده ئی تبدیل گردیده است که باید وجودش را در شرایط فعلی از نعمات خداوند بدانیم و به آن شکر کنیم. آنچه وی میگوید وزن دارد و باید محترم پنداشته شود.

>>>   ميترا جان كاملا راست ميگويند.من كاملا با ايشان موافقم
ابدالي داشجوي علوم سياسي از هند.

>>>   خاموش نشستن دیگر بس است من واقعا به موجودیت شخصیت ملی چون عطا محمد نور افتخار میکنم بلاخره یکی جرائت ایستادگی در برابر لجام گسیختگی های این حکومت نامشروع را کرد ما هم تا آخرین قطره خون ازین موضع گیری پشتیبانی میکنیم . خجسته باد مردانگی .
بزرگمهر از هرات

>>>   ګپ از اتحاد وهمبستګی ګذشته دیګر باید روبرو نشست و طالب حقوق حقه خویش شد. مارا همیشه ودر طول چندین دهه اخیر به همین بهانه ها فریب دادند .وقتی مشلی باشد اتحاد وزمانیکه رفع بحران شد شعار اکثریت وبرادر بزرګ وو...!
خیر دیګر اګر غافل باقی ماند نتیجه جز ندامت وپشیمانی را بدست نمی آوریم هم مانند همیش.

>>>   ما از حرف های نور پشتی بانی کرده و درصورت لزوم دست به صلاح خواهیم کشید. ما حق خود را بزور از تقلب کاران خواهم گرفت. و پنج سال دیگر ستم را به خود و کشور خود قبول نخواهیم کرد. ما خواهان یک حکومت متسقل، واقعی اسلامی دور از تعبیضات قومی، لسانی، سمتی و ساخته از تمام اقشار ملت باشد میخواهم. همراهی شما هموطنان را هم میخواهیم.
هراتی

>>>   راست میگه برادر یگان تا خو بیخی اجاره کردن وهیچکاری هم نکردند جز چور و چپو خد ا جان خو حلمتیار صاحبه بیاره که بااین دزد ها محاسبه کنه وحالی دیگه مه میفام که نام انجنیر صاحب سرکل شراب خورا و ادم های بی دین بد میخوره ..بیا یک امتحان میکنم گپ بین خودما وشما که اگرتوهم حکمتیارصاحبه بد میگی توره بخدا که شراب نخوردی ؟ زنا نکردی ؟ دزدی نکردی وبلاخر ه اینه از حکومت اسلامی نمیترسی خو ده یک امتحان کرد ه قضاوت کو چی نوع افراد از انجنیر صاحب بد میگن ....
بیاین از حق تیر نشیم کی جهاد کرد که زحمت کشید وکی عیش میکنه وهمه مردم افغانستان میدانند که گپ چیست ؟
عزت مجاهد درپیروی از خداست وذلت ان نیز به سببت بی خدایی اوخواهد بود که همه دیده میرن
کلک راست گویی از کابل

>>>   درحیرتم که چطور یگ والی درافغانستان چنین حقی رادارد که این گونه گستاخانه در برابر دولتی مرکزی حرف از زور بیگوید... نه مثلی اینکه کاسه زیر نیم کاسه است وایشان توانسته دلی اربابان را خوب بدست بیاره وبازور اَنان است که اینگونه بلند بلند می پره .. خوب خدا بخیر بگذرانه که مردم بیچاره زیر ثم این زورمدارن اربابدار نابود نشود بد تشنه گان قدرت شده اند..
مهاجر

>>>   سلام دوستان
استاد عطا باید عاقلانه عمل کند نباید از احساسات منفی که منتج به حرج و مرج در جامعه مظلوم ما گردد.
چوکی و قدرت نه در دست توست و نه در دست کرزی و عبدالله وغیره وغیره................به دست بلاکیف خداوند است به حرکه خواهد عنایت
کند.
حاجی رهین

>>>   بیشک آقای عطا محمد نور قدرتت به سرحدی رسیده کی دولت مرکزی را همرا.......... خود جواب میدهی
تو اول سر به گریبان خود فرو ببر و ببین که در گذشته چی و فعلا چی هستی و کی هستی و توسط کدام بادارت به این قدرت رسیدی باز بازی کسی را خوردی فرق نمی کند میگویند :خود کرده را نه درد است و نه درمان.
فروغ لندن.

>>>   میترا جان این مخالفت صریح با رییس جمهور غیر قانونی است و این حق مدنی ما می باشد. کسی با نظام مخالفت ندارد با بی قانونی و تخلف و تقلب مخالفیم.

>>>   درود به همه شما عزیزان، قابل توجع !!!! آقای دانشجوی تهرانی ، من متاسفم که شما در دانشگاه علوم سیاسی تهران مشغول تحصیل اید!!!!!!!! و منحیث یک روشنفکر در رابطه نظر خود را ابراز نمودید!!!!!!!!!!!!!!!!!!! من هم یک زمانی از طرف حکومت خدا بیامرز داکتر نجیب (پکتییای) جهت تحصیل عازم یکی از کشور های دوست وقت شدم، و با افتخار من یک تاجک تبار (طبار - قابل توجع عرب ها ) هستم و همیشه از دولت خدا بیامرز داکتر نجیب همایه خواهم کرد، (( دوستان و همشهریان روشن فکر بیاد بیارید دوران نجیب دار آویخته توسط طالبان پاکستانی را و مقایسه نماید دولت (....) محترم کرزی را برمیگردم به حرف های مستر دانشجوی تهرانی، درست است که بحث شما روی دولت و شخصیت خدا بیامرز نبوده، اما ناسیونالستی شما این را روشن ساخت که شما یک فاشیست پشتون هستید ( با حرمت فراون خدمت تمام ملت پشتون) اگر به نام عطا محمد نور ، احمد شاه پنجشیری، نمیدانم بنام این و آن اگر شعله ای از یک گوشه و کنار این آریان زمین روشن شده باشد فغان شما و همرزمان شما به یکصدو هشتاد درجه (180) بلند میشود، جای تاسف است؟ نخیر اگر تو با حرمت ( شما) واقعآ زاده این کشور باشید از همچو مرد شریف با وقار وطنپرست مثل آقای عطا محمد نور و ( بازهم خدا بیامرز داکتر نجیب) همایت خود را نشان خواهید داد!
اما با تاسف و باز هم با تاسف تختم نفاق به قدر کشت شده که جمع آوری آن قابل درک است بیاید از منطقه گرای و محل گرای منصرف شویم ، بیاید به حرف های پوچ این عرب و آن عرب ولو اگر هم شاه عربستان باشد گوش ندهیم، بیاید دست برادری را به هم دهیم اگر شما فرزند فرزانه این جامعه پر افتخار هستید، تسلیم واقعت شوید !!!
برادر کوچک همه شما عزیزان (تصدق مقیم افریقای جنوبی)

>>>   دراصل اگر روابط کرزی و عطا محمد از سر بیگریم برای عطا محمد بی تفاوت است کی ریس جمهور شود او و به مفاد خود میجوید نه به اینده افغانستان.و اگر انتخابات دوباره شود همه انها بیسار خوب میدانند که کی در انتخابات پیروز میشود.اگر چی خودم هوا دار بشر دوست صاحب هستم.
گلم جم

>>>   بنام اتحاد شما افغانستان را به جهنم بدل کرده اید، چرا با نور اتحاد نمی کنید که به نفع همه ملت حرف میزند نه به نفع تنها کرزی.
عجب همیشه بنام نفع ملی و... وطن و مردم را فریب میدهید.
باقی

>>>   ايا والی صاحب محترم فعلاً در کدام چوکات قانون و مدنيت زندګی میکند که او حرف از تائيد ونه تائيد دولت آينده کرزی هوشداری میدهد ؟آيا والی صاحب محترم اکنون خود نماينده دولت مرکزی به صفت والی در مزار شريف نه می باشد؟ ايا موصوف از اين چشم پوشی می کند که او درطول مدت پنجسال دولت کرزی چيزی را که کرده همه قابل بازپرس است ؟و اشتباه وخطا کرده است ؟ پس درصورت ايکه خود رامنفی ارزيابی میکند دراينده هم به درد مردم شمال نه خواهد خورد ! صرف اين همه بازی های سياسی و تنظيمی ميباشد بهتر است جای مقام ولايت را به شخصی واګذار شود که عاری ازاين ګونه ملحوظات سياسی ومنطقوی باشد .به اميد راه هدايت در زندګی آينده موصوف !!!
عمران از المان

>>>   تو کدام (ک) هستی که حکومت جدید کرزی را به رسمیت بشناسی یا خیر.
جادوگر - کابل

>>>   عطا محمد باید به محاکمه کشانده شود .چرا که از قوانین ملی شر کشی میکند .این نوع افراد را مرتت می خواند .
پنجشیری از سالنگ

>>>   مو قف وا لی صا حب نور کا ملا شبا هت دارد با مو قف خا نم سارا پا لین والی ایا لت الاسکا ی آمریکا که از طرف جمهوری خواها ن سا ل قبلی کا ندید پست معاون ریس جمهور بود و علیه او با ما شعا ر میداد و حا لا نیز موافق نیست اما فرق میا ن نور صا حب و پا لین اینست که خا نم سا را پا لین والی منتخب مردم ایا لت آلاسکا است در حلیکه نور صا حب از کرزی صا حب در بلخ سمت نیا بت را دارند .
همین را میگوید دیمو کراسی چطور درست است؟ .
میر بلخ شیر لغما نی

>>>   والی بلخ: خود را چی فکر میکنی اول برایش بگوید گپ زدن خودرا یاد بیگر و باز بیا ولایت کن. تو را کرزی به قدرت رساد ن و تو میگویی که حکومت آینده کرزی را برسمیت نمی شناسم . و تو میگویی از سلاح کار میگیرم درمقابل دولت. تو فکر می کنی که از گپه که تو زدی مردم بلخ از تو حمایت می کند ....
تو کی هستی!؟
پرویز مهرزاد از روسیه

>>>   جای تاسف است که آقای نور ویا هرکسی دیگری که از عزل شدن شان بخاطر نا کار امدی و غیره هراس دارند اینگونه موضع گیری نمایند چه بسا اینگونه افراد بی لیاقت که اسم والی را باخود به یدک میکشد آیا غیر ازین است که وضعیت پیچیده افغانستان با اینگونه موضع گیری های مغرضانه بد تر هم خواهم شد. آواره دربدر

>>>   آقاي جادوګر سلام به کرامت انسانی ات ! اما افسوس که ان هم با تحرير همچو ايميل در اين صفحه در وجود خودت به فکر ام در اصل وجود نه دارد برای خودت هم به مثل امتايت از بارګاه خداوند هدايت خواهانم تا قدری از شتابزدګی و کم حوصيلګی فاصله ګرفته وخود راخونسرد نګاه داريد هنوز فکر بچه کی در سر داريد ،و پخته نه شده ايد و نيزلطفاً از جادوګری هم فاصله ګير شويد که خدا نه خواسته کدام روز جادو ات بند ګرديده مثل اکنون نقش بر آب می ګرديد !!!!! مخاطب شما از المان

>>>   او برادران و خواهران غزیر اقای اعظا نور بدون دستور خارجی ها هرگز چنین جملات را از خود بزبان نمی آورد. و یا عبدالله عبدالله که بسیار خیز و جست میکند. هر چه است در عقب پرده راز های است که خداوند خودش میداند. نه ما و شما . پس من و تو بدون درک سیاسی آب را نا دیده موزه را از پا نکشیم.
گرز رستم

>>>   مثلیکه آقای نور میخواهد خود را به دوره دوم کاندیدکند، چی کند پول ها زیاد شده است، بلاخره آن مرد قهرمان جهاد کرده است، و پول را غنیمت بدست آورده است، باید مثل آقای عبدالله آنرا مصرف کند، و به مردم کشور خود خدمت کند.
مهران
هرات

>>>   جادوګر
ببین چطور زود به اصلیت خود آمدی ؛این شما تنها نیستید که اصلیتی چنین دارید بدبختانه اشخاصی چون شما زیاد شده وشرایط طوری است که هر کس متواند حرف بزند ویاوه سرایی کند. زنده باد استاد عطا محمد نور والی مقتدر ولایت باستانی بلخ.
بیدار خان

>>>   انتقادات هموطنان در مورد خیانت، تقلب و حق تلفی های باند کرزی بکلی درست و بجاست و سخن گفتن از صهیونیزم پشتون ها هم واقعیت دردناکیست که نمیتوان آنرا انکار کرد ولی درینکه علت این انتقادات از باند کرزی روحیه عدالت خواهی و حق طلبی منتقدان باشد درین قدری شک دارم چونکه از باند کرزی به عنوان باند زود گو وخود خواه و قوم پرست و قبیله گرا یاد کردن ولی قوم پرستی ها و زور گویی ها قلدری ها و تنگ نظری های دوران اقتدار خود را فراموش کردن و از شخص تفنگ سالار و زوزسالار که دارایی های از راه چور و چپاول بدست آورده اش نیم ولایت بلخ را احتواه می کند و تا دیروز که با باند کرزی میانه ای خوب داشت دهن جوال را برای او باز میگرفت حالا ازو بنام مجاهد و فرزند صدیق وطن یاد کردن گمان کنم خیلی دور از انصاف و عدالت بوده و باعث بی اعتباری مطلق مدعی خواهد گشت !
اینرا متاسفانه باید منحیث یک واقعیت تلخ پذیرفت که در جامعه ما هنوز قانون جنگل حاکم است و زور دار کم زور را زیر پا می کند ودر ینجا سخن از حق طلبی و عدالتخواهی عمل بس احمقانه خواهد بود !!!
حقانی

>>>   استاد اعطا، شما كاشكى ميشد كه در وقت طالبان نيز با اين جسارتتان در صحنه افغانستان حضور ميداشتيد! اما باز هم هشيار و بيدار باشيد كه جنرال دوستم باز شمارا از سمت شمال در ظرف دو ساعت با دار و ندارت بيرون نيندازد. با سيلى محكمى كه از دوستم خورده بودى، سرت چنان گنگس شده ود كه زمان طالبانرا نيز فراموش كردى.
دوستان عزيز، به كدامين روزها مانديم كه كسى بغير از استاد (؟) اعطا، كسى نمانده تا از حق و حقوقمان پرسان كند.
با احترام به تمامى ملتهاى با هم برادر و برابر افغانم.
aqchali

>>>   سلام !
برسمیت شناختن ویانشناختن حکومت اینده کرزی حق مسلم هرهموطن مااست.مگر سوال دراینجا که ایا چنین تصمیمی را که اغای معلم عطامحمد برسمیت نشناختن حکومت اغای کرزی اتخاذ کرده اند بخاطر وطن ومردم بیدفاع و یا بخاطر عضویت خود در ان حکومت است؟
تاجایکه از مصاحبه موصوف معلوم میشود؛معلم صاحب حکومت جدید ایطلافی را رد نمیکند به این معنی که جای وی باید در ان حکومت گرانتی باشد ،اینکه تقلب صورت گرفته یعنی که سرنوشت کشور نادیده درنظرگرفته شده و حق مردم بیشرمانه زیرپا شده به او برابریک سرمو اهمیت ندارد.
اسد

>>>   جای تآسف است که این برادرما بجای اینکه به ارتباط وحدت واتحاد ملی نظراندازی نماید درنفاق بدبختی بادشمنان افغانستان همکاری می نماید وآن بخاطر نرسیدن قدرت به یک شخص است به یقین گفته میتوانم که داکترعبدالله وتیم کاری شان نمیتواند خدمت گاراین ملت مظلوم باشد بخاطریکه فعلا کلید کار بدست افغانها نی بلکه بدست خاریجی ها میباشد بنا انهائیکه ازداکتر عبدالله بشتبانی میکند بخاطربفدرت رسیدن وجمع اوری پول وخریداری خانه درمرزهای بیرون افغانستان بالخاصه کشورهای غربی میباشند ازطرف دیگریک تعداد چهره ازستمی ها و راوا نیزدرتیم داکترعبدالله دیده میشود که سروصدای های را برپاکرده اند که هویت انها به همه مردم افغانستان معلوم است بنا جناب اعطا محمد خان پشنهاد میکنم که جناب شان خوشنودی خداوند وملت مظلوم را میخواهد ویا تباهی ملت را بخاطر رسیدن چندنفرمحدود که ازجمله پسرنوجوان استاد ربانی به بلندترین مفام دولتی. پس یقین داشته باش که زجمات دوره جهادات به صفر ضرب خورده وهرقطره خون این مظلوم دامنگیرت درروزمحشرمیگردد بازهم یک باردیگر مرگ را به یاد بیاور وببین که منفعد از ان کی است.
امنی ازکابل

>>>   با سلا م خدمت همه دوستان ووطنداران عزیز .
کسانیکه حرفهای استاد عطا محمد نور را تایید نرده اند وعطامحمد نور را قدرت طلب دانسته اند .من از ایشان سوال میکنم که عطا محمد نور کدام حرفش نا بجا است وکدام حرفش این را وانمود میکند که ایشان تشنه قدرت است بر عکس شما ایشان را با کرزی مقایسه کنید کرزی میخواهد که باز هم با هزار ...... وتقلب به قدرت باقی بماند او تشنه قدرت نیست بخاطریکه او یک ...... وپشتون است اما استاد عطا محمد نور که حرف واقعیت را جهت بدست آوردن حقوق حقه خود بزبان آورده برای شما نا خوشایند است .
د.حفیظ .ع هالند

>>>   استاد عطا محمد نور شخصیت با نفوذ شمال بوده واز محبوبیت به مراتب بیشتر ازکرزی برخوردار است او از اراء مردم صیانت نموده است وحق با اواست اگر کرزی تقلب سالار به همکاری جنگ سالاران وتاجران مواد مخدر وحمایت خلیلزاد دوباره به قدرت برسد هیچ افغانستانی اگاهی این حکومت برامده از تقلب را به رسمیت نخواهد شناخت من از نطریات نور را پشتیبانی می نمایم.
کابینه وحکومت برامده از تقلب ووزیر خارجه رد صلاحیت شده که ده بیسواد وخانم های بد نام وبیسواد را بحیث دپلومات مقرر نموده اعتبار ندارد باید وزیر خارجه ومعین سیاسی فاشیست وی محاکمه شود
صمدی سکرتر اول وقونسل
سفارت افغانستان دوشنبه

>>>   بدون درنظرگرفتن علم دار جهاد شمال هیجکس نمیتواند بالای مردم شمال حکومت کند زنده باد عطامحمد نور

>>>   سلام
یک مامور دولت هم میخیزد و به دولت که خود از او معاش میگیرد اخطار میدهد. پس اینده این دولت چه خواهد بود.
قدوس " دبی "

>>>   کسیکی تشنه شهرک های مجلل باشد طبعا" زنده گی خود و مافیای همدستانش به خطر میباشد لهذا آقای نور باید دست وّ پاچه بزند چرا که دیگر مجال برای نوشیدن خون بیگناهان برایش نمیماند
میترا

>>>   والی صاحب بلخ در وجود شان یک راز نهفته که در وجودی بسیار انسان هانیست وشما اینطور که گمان میبرید دلیل اش هم همینست.وان راز عبارت از شهامت دلیری و مردانه گی اوست که همه تعجب میکنید.ما همه میدانیم ومن یقین کامل دارم که این یک حقیقت است وبا گذشت زمان همه شما درک خواهید کرد.که والی صاحب میتوانست مانند دیگر دوستان مصلحت جویی کندومنتظر بماند که کدام جناح به نفع وی خواهد انجامید.اگر نه شما فکر میکنید که شما میدانیدووالی صاحب که خود در داخل دولت است نمیداند.خوب بدانید اگر شما انسان بیطرف وعاطل باطل باشید هیچ کسی هم با شما کار ندارد.فلهذا استاد غلام وفرمانبر متخلف بود خوب است وقابل ستا یش .در غیر ان زمانکه از حق عدالت شفافیت سخن گفت خار چشم سفاک است. اینست منطق شما..دوستم قلب ماست هرگز بار دیگر فریب توطه دشمن را نخواهیم خورد...چی کفیت دارد تحصیلات جارجی ودوکتورای که بجز نفاق قوم پرستی تفرقه اندازی برتری جوی.امتیاز طلبی یک انسان از حق محروم ساختن ودیگری غیر عادلانه حقوق بخشیدن.عدالت معلم ما بلاتر از اندوخته های دوکتورای شماست.اگر والی صا حب کسی است ویا نیست فعلاً از حق ملت حمایت میکند. تو خودت سالهاست که وسیله وابزار بقدرت رسیدن هستی از حال خود خبر نداری که از سبب بی منطقی مثل شما دومین کشور غریب دنیا میباشیم. ..
یاری بچه بای

>>>   عطا ----------و-------------كرزي
1--عطا محمد معاون عمومي جبهات استاد ذبيح الله شهيد در دوران مقاومت بر عليه روس و كرزي يك فراري مجهول الهوية
2--عطا محمد يك سمبول مقاومت بر عليه طالب و القاعدة در جبهات دره صوف و بلخاب و زاري در وقتيكه جنرال دوستم حتي فرار كرد و كرزي در ان زمان يك كارمند استخبارات باكستان در شهر كويته
3--عطا محمد همراه با جنرال دوستم فاتحانة به زور كلاشنكوف وارد مزار ميشوند و براي مزاريان ستمديده نويد افول ارتجاع سياه طالبيزم شوم ترين بديده وحشت قرن را ميدهند وكرزي يك نا بكار كه تنها و تنها اينكه سياستمداران خارج بايد در اين كشور يك بشتون را حاكم بسازند با فراشوت ديسانت ميشود
4--عطا محمد مثل اسماعيل خان رمز امنيت و بهبودي براي بلخ و كرزي رمز تخريب امنيت هرات و بي امنيتي
5--عطا محمد دشمن نفوذ حكمتيار قاتل در شمال و كرزي با طرح اتمر در ايتلاف با حكمتيار افراد اورا با هلي كوبتر به شمال انتقال ميدهد فكر كنم همينقدر مقايسه براي ادمي كه حيا داشته باشد بس است باقي ميماند موضوع اينكه عطا جه كاره يا ني كه اين حرف را ميزند بايد واضح بيان كرد كه ساختار سياست افغانستان اشكارا به سوي تمثيل قومي ميرود شايد وحدت ملي را در مشخص بودن حقوق همه اقوام اين كشور بدست بياريم وقتي ميبينيم كه بشتون ها نه اينكه انوار الحق احدي بلكه كرزي و شيرزوي و حكمتيار و سياف و ملا مد عمر دارند كه هميشه با زور و يا فريب يك موضوع را در افغانستان در قدم اول دمبال ميكنند و ان اينكه در افغانستان بايد حاكم و ريس يك بشتون باشد و الحمد لله كه ملت بشتون هم از اين هدف با راي دادن قاطع به يك فرد بشتون سخت دفاع ميكند و ميبينيم كه برادران هزاره در ساختار تمثيل قومي اقاي محقق و خليلي را دارند كه به حق هردو تا حدي قابل ستايش اند و وقتي ميبينيم برادران ازبك جنرال دوستم را نماينده خود تلقي ميكنند بناء تاجك ها در تمثيل قومي كه را دارند؟مسعود؟ان مرحومي متاسفانه رهبريت تاجك را به سياف تسليم نموده بود و خودرا فرا قوم ميدانست ,,رباني؟وي نواسه سليمان اسماري است و بر علاوه هميشه تاجك فروشي كرده است ,,داكتر عبدالله؟و ي با وصف بشتون الاصل بودن يك ادم ليبرال است كه قضاياي قومي برايش حايز اهميت نيست ,,بناء ما در شرايط فعلي خواه مخاه در مقابل حنيف اتمر در مقابل نفوذ حكمتيار در مقابل شورش بشتون هاي ناقل قندز بغلان و مزار نياز مند يك دكتاتور قوي هستيم تا اينكه توازن را حفظ و حد اقل تاجك هارا از صحنه حذف نكنند بر علاوه اينكه استاد عطا در دوران ولايت خود با همه اقوام توازن را حفظ كرده است و اميد واريم كه استاد عطا بعد از اينكه كرزي ايشان را سبك دوش ميكنند ارام ننشسته و تحريك ملي منظم را زمام داري نموده و از حقوق ما اراي ما اهداف ما نفرت ما از طالب حمايت كنند_زنده باد فرهنك --زنده باد عدالت,,نفرين به طالب و حكمتيار و حاميانشان,,,
والسلام ايشان قيوم تخاري

>>>   آقای نور توره بخدا قسم اگر دوباره به ولایت بلخ ماندنت تضمین شود باز هم همین سخن ها را خواهد گفتی .معلوم است که نی از دست دادن جایدات هایت هراس داری .

>>>   معلوم میشود که تو يک افغان هم نیستی. يک والی و يک ستر جنرال ای مملکت که اینطور دهشت انگیز باشد ما از خارجی ها تو فع داشته باشیم. 1000 تا امريکا هم اگر در این مملکت بیایید باز هیچ امکان جورشدنش نيست تا زمانکه اشخاص مانند تو در این ملکت زنده باشد.
تو باید مردم را به صلح و وحدت توعوت کنی، نه به جنگ. از همه گپ ها میگذریم آخر مرگ آمده نی است يکبار فکر کن. نمی گویم که تو باید همراه با این گپ های در سر چاراه اعدام شوی چون باز هم يک افغان و برادر ما هستی برایت دعا میکنم که خداوند اصلاح ات با دیگر هم نظرآنت کند.
عابد

>>>   استاد عطا عزیز، تا پای جان حمایتت میکنم و نمیگذاریم که کرزی تقلب کار و تیم قوم پرستش 5 سال دیگر ملت ما را در گرو فکر ....... شان به نابودی بکشاند.
تهمینه بلخی

>>>   دوستان عزیز:سلام شما در مورد اقای نور معلومات زیادی دارید او ترس از دورشدن از چوکی را دارد وی مارکیت ها:زمینها:ّّبولها وغیره را بایدحفظ کرد نه در غم مردم است ونه در غم وطن صرف از احساسات یک تعداد مردم بیچاره که در آتش تعصبات قومی خود در داده اند وعیچ حاصلی بدست هم نیاورده اند استفاده می نماید .
برادران وخواهران هوشیار باشید فریب این فتنه گران وقدرت طلبان را نه خورید.
باحترام
انور از بلخ

>>>   اگرنتیجه انتخابات به نفع کرزای باشد حکومت بر اساس تقلب است به گفته اقای نور اما اگر به دور دوم کشیده شود نیز نتیجه تهیدات وبغاوت های جنگ سالار های امثال نور ودیگر قاچاقچیان تریاک است. درجریان انتخابات 88 جامعه جهانی یک نتیجه خوب از اوضاع کشور بدست اورد وان تشخیص جنگ سالار ها است قطعا بعد از تشکیل حکومت اینده اقای نور وامثالش باید بداند که سرنوشت وی چه خواهد بود تبعید درتاجیکستان ویا ایران ویا محاکمه اعلان نشده مانند طاهر یولداش وبیت الله محسود.حا لا با پیان یافتن داستان انتخابات داستان جنگ سالار ها شروع خواهد شد .با تمام شرارت های که درطی شش ماه کذشته راه انداخته بودند ،درنهایت خدا باملت است ومردم پیروز نهایی خواهند بود . نه انهای که با فشار وتهدید وایجاد رعب ووحشت درصدد ادامه یافتن چپاولگری هایشان بودند.
قسیم ازمزار

>>>   بزرگان گفته اند :
عاقبت گرگ زاده گرگ شود --- گرچه با آدمی بزرگ شود
کرزی عزیز نخورده بودی
توشله باز از میمنه

>>>   حاجی صاحب عطا محمد آنقدر پول جمع کرده که از حسابش بیرون است و به اجاره دیگر ضرورت ندارد ونه هم به ولایت.

>>>   همنکه دولت جدید روی کاراید اقای نور باید جول وپلاس خودرا جمع کند برای همین ایشان خیلی ناراحت است ناراحتی برای چه بس است اقای نور

>>>   با عرض سلام به همه دوستان!
من به آنعده برادران که پرسیده اند استاد عطا در وقت طالب ها کجا بود که حالا چنین گپ ها را برضد حکومت مرکزی میزند؟ من به آنان خاطر نشان میسازم که واقعا شما.... تاریخ استید.
استاد عطاء این فرزند رشید بلخ در زمان حکومت کمونست ها و قوای اشغالگر روس، در درۀ مارمل همراه با استاد ذبیح الله شهید مصروف جهاد بود که در آن وقت کرزی و باند مافییاییش همراه با بعض از وزیرانش تازه به غرب به جاسوسی مشرف شده بودند، اما در وقت نظام قبیلوی طالبانی باز هم استاد عطاء این فرزند نجیب بلخ، و دست پرورده شدۀ مکتب استاد ذبیح الله شهید و احمد مسعود.... وطن عزیزش را رها ننموده در ولسوالی های شولگره و آقکبروک بر علیه این طالب نماها، این دست پرورده شدۀ مکتب انگریز لعین، درسنگرهای داغ مقاومت در حال مبارززه بود،
بازهم من از شما میپرسم که در آنوقت این دوستم پاچای شما در کجا بود؟ وطنش را رها نموده به ترکیه فرار کرده بود.
مثلکه چند روز قبل از انتخابات آمد و تمام رأی ملتش را به پنج ملیون دالر فروخت و دوباره به ترکیه رفت.
و این کرزیک مداری بازت در یک شرکت تیل فروشی در نویورک که مربوط به روبرت گیتس بود مصروف تیل فروشی بود...
حقا که راست گفته اند سرنوشت این ملت بدست وطن فروش و تیل فروش مانده... خدا عاقبت ما آشپز هارا بخیر کند که باز تیل قیمت نشه
چوین آشپز

>>>   عمران جان از آلمان
خودت هیچگاه مزار شریف رفتی ؟ اگر نرفتی یکبار برو ویا از دوستانی که به مزار شریف سفری داشتند بپرس که استاد عطا محمد نور والی صاحب ولایت بلخ درین مدت پنج سال خیانت کرده در ولایت خود یا خدمت .
شما از خدمت وخیانت ایشان معلومت که ندارید ضرور نیست که نظر خود را اراهه بکنید وکسی رتوهین وتحقیر کنید .معلوم میشود که شما یک پشتون ... بیش نیستید نزد شما جمعه خان همدرد پست قابل تمجی است ولی خدمتگذاران مثل عطا محمد نور خار چشم.
د.حفیظ.ع.هالند

>>>   میترا خودت بسیار انسان نادان بودی من فکر میکردم که خودت یک دانشجو بافهم هستی ولی متاسفانه که چیزی دیگری بر آمد. یک ذره با چشم باز ببینید نه از یک چشم پشتون ... . استاد عطا محمد نور خوب نیست؟ مردم آرام است کار و بارشان را میکنند؟ بعضی های که نظر دادند به نام پنجشیری و تاجیک این ها همه پشتون های فاشیست هستند که با استفاده از نام تاجیک ها رهبران مانرا می کوبند. مردم دلیر تاجیک زمین هوشیار باشید و دیگر این فاشیتان قسم خورده را اجازه ندهید که رهبران مان را توهین و از بین ببرند. استاد عطار فعلاً خار چشم این .... خدا ناترس قرار گرفته ازین خاطر دست به تبلیغات گسترده پشت ایشان مکنند. به هر صورت وقت .... تان خلاص است دیگر مردم سمت شمال هوشیار شده است. ما خواهان صلح هستیم نه جنگ. ولیکن ... پشتون خواهان این هستند که استان های شمالی را هم به مثل استان های جنوبی به خاک و خون بکشانند. از بلخ باستان ، هلمند دوم بسازند. ولیکن این خواب و خیال خود را انشاءالله که به گور خواهند برد. .... به نادر غدار احمد شاه ابدالی مهمند ظاهر داوود خان... زنده باد استاد عطا محمد نور این فرزند اصیل سرزمین بلخ باستان و افتخار همه تاجیکان در سراسر جهان.
عاصم

>>>   من واقعا سخنان والی صاحب بلخ را تائید میکنم.
حکومتی که به تقلب روی کار آید به این همه مشکلات که مردم افغانستان دست وپنجه نرم میکنند دردی را دوا نمی کند.تا به کی مردم بیگناه به اثر بمباران خارجیها کشته شوند.یا به توطئه های مختلف ازبین میروند.تا به کی فساد اداری؟تابه کی قاچاق مواد مخدر؟تابه کی یکتازی ؟تا به کی دیکتاتوری ؟تا به کی این همه ظلم به مردم بیچاره افغانستان .بس است بس است
آزموده را آزمودن خطااست .8 ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــال دیدیم.
محمد حسیب باشنده ولایت هرات

>>>   زنده باد امپراطور شمال!
میترا جان تو چلو مرغیته بخور، همبستگی یعنی چه!؟ حمایت از دولت نامشروع به اساس تقلب روی کار بیاد؟ شعار های اتحاد و وحدت ملی ما را در بدر کرده است، تا کی باید فریب وحدت ملی و همبستگی را بخوریم.
گلاب جنگجو

>>>   باید دیگر شخصیت های با نفوذ و پاک سرشت از دولت تقلب حمایت نکنند تا که یک دولت مشروع و قانونی بوجود بیاید.
سید آصف علائی از هرات

>>>   من بعد از عرض سلام خدمت تمام صاحب نظران محترم دو سوال دارم:
1-ايا در كشوري كه تا گلو غرق در چنگال استعمار است و هيچ نوع حق تصميم گيري از خود ندارد.اين بگو مگو ها چه فايده دارد؟
2-اگر طالب نباشد خو مملكت ارام است .ايا بودن كرزي يا عبدالله يا عطا نور يا بشر دوست و غيره وغيره براي طا لبان چه فرق ميكند؟ ايا اين فر زندان رشيد تان كدام يك شان امنيت افغا نستان را تضمين ميكنند؟
بنا جر و بحث همگي بيهوده است. ازموده را ازمودن خطاست. بحث منافع شخصي است نه منافع ملي و امنيت افغانستان.
شمال از هرات

>>>   پیام با همه مردمان آزاده ومسلمان !
هر کس که حکمتیار صاحب را بد میگه به خود مراجعه کنه که چک کنه که ایا صفات اتی دروجود است یانه باز باخود قضاوت کنه :
با گذاشتن ترازوی انصاف نزد خو باید خود قضاوت کنی که ایا بی انصافی نیست که چشم از همه حقایق پوشیده ویک مجاهد آزاده را که از ایام جوانی تا به حال هدف اش اقامه نظام عدل الهی وعدالت است بد بگویم در حالیکه خود به سر چشم میبینم که دشمنا ن درجلو چشمان تمام مردم دنیا چی کار ها ودسیسه های را بخاطر جلوگیری از اقامه نظام های اسلامی بکارمیگرند
پس بیایید با هوشیاری لارم بدور ازهمه تعصبات کثیف صلیقوی ، قومی و انواع دیگر ان به دربار الله بی نیاز سرتسلیم مانده واز ین به بعد درموقف گیری ها قیصله ها ، دوستی ها ، دشمنی ها از شر نفس کثیف خود به خدا پناه ببریم
درآخر با پوزش از دوستان خواننده فقط همین قدر میگویم که باید ما برای شناخت رهبران خود یک معیارات را تعین کنیم که مارا درخوب ویا بد گفتن دیگران به اشتباه نبرد همین ما بودیم که تمام مردان خدا مثل سید جمال الدین افغانی وابن سینا را از وطن با همین گپ های خود مجبور به ترگ این وطن کردیم بیایید هوشیار شوییم ونا سپاس نباشیم منظورم تنها یک شخص نیست ما درحق خود ظلم میکنیم .
خداوند همه مارا به پاس شهادت شهیدان راستی راه خود هدایت کند
بیادرا اینجه دیگه جای ریا ودروغ نیست که حالی شما مره خوب بگوین یا کدام چولی بتین
بخاطر خدا گفتم همی گپ هارا دلتان اما متوجه باشین که خدا از زره زره حساب میکند
به سلامتی همه مجاهدین راه آزادی وایمان
خالد از هرات

>>>   با وجو اینکه، کرزی دشمن اوزبیکهاست.من کرزی را ترجع میدهم ، نه عبدالله را. کرزی یک قبیله گراست، اورا میشود مهار کرد.
امّا عبدالله اوخیلی حطرناکست سلاح زنگ زده ی او به آسانی از کار نخواهد افتاد.نگدارید عبدالله برکرسی قدرت تکیه زند.
باعرض حرمت
پیر تورکستان

>>>   آشپزك گل و قند، من از شما دعوت آنرا دارم تا كمى به معلوماتتان در مورد تاريخ ده ساله اخير افغانستان خود بيافزاييد. چراكه تام دنيا ر صدد آنست كه دوستم را بمحاكمه كشانيده جزا دهند. دنياى غرب و شرق ادعاى آنرا دارد كه دوستم با از بين بردن هزاران طالب، بزرگترين ضربه را به طالبان وارد موده است. اما شما، كه نام خودرا آشپزك جويين مسمى نموده ايد، انكار اين حقايق نموده ايد. جاى سوال است، آيا شخص شما آشپز اسطاد اعطا ممد هستيد؟ كه تمامى محبوبيت خودرا تسليم .... چون وى كرده ايد. بدانيد كه استاذ مذكور، شخص دلسوزى بقوم والاى تاجك نيست. اين درست است كه نزد بزرگمردانى چند بمدتى بوده است. اما اين، .... را آدم قلمداد كرده نميتواند. اين شخص، در فكر كسى بغير از خودش نيست. با نظرى به گذشته وى، خواهيم ديد كه جناب استاد، با اندك فشارى، بسان يك مارى بسوراخى در تپه هاى مار مل خزيده است.
aqchali

>>>   سلام علیکم برادران و خواهران !!!!!! بیشتر از 7 ملیارد انسان در کره زمین زیست میکنند این همه اگر بگویند که اقای نور حق است و واقعت میگوید باز هم اقغانملتیها میگویند نه اینطور نیست. بخاطر که فاشستها هیچ وقت دیگران را خوش ندارند...........فاشستها را با مقاومت میتوان ادم ساخت. موفق باشی فرزند افغانستان .
طوفان

>>>   استاد عطا فرزند صدیق و مجاهد کشور را نمتوان با هر کس وناکس مقایسه کرد.

>>>   دوستان عریر!! وقتیکه از مدیریت اقای کرزی انتقاد میکنیم شما چرا نا راحت میشوید؟ وقتیکه خارجیها به وطن ما امدنند گویا به کمک باید از طرف رائس جمهور افغانستان وظیفه خاص به ایشان داده میشد نه بر عکس از طرف خارجها به کرزی وظیفه خاص داده شده است به نفع مردم افغانستان نیست. زیر کاسه نیم کاسه بناان شهامت و جرات اقای نور به مراتب نسبت به اقای کرزی برتری دارد
طوفان

>>>   نظر نور خنده دار است از کوزه آب مینوشد وکوزه را میشکند
قرقین

>>>   جنگجو ایا کدام کتابی تاریخی را در زنده گیت مطالعه کرده ایی و یا صرف فلم هندی تماشا میکنی؟
گلم جم

>>>   عطا محمد نور گل پدر!!!!!!
صرف موضوع قدرت است بچیم پس شما را والی مزار مقرر میکنم چرا ورخطاهستی جانم
پیر تان کرزی از ریاست جمهوری کابل

>>>   من حمایت خود را از استاد عطا اعلام میدارم وی حامی مردم شمال است.
اما میخواهم در مورد اقای صمدی این ناخوانده دپلومات که در گذشته ها طرفدار دوستم بود اظهار نظر نمایم.
این اقا که به قول خودش از اکادمی پولیس فارغ است؟؟؟؟ چگونه دپلومات شد این را همه میدانند که در زمان اییتلاف ملک با طالبان وی با لنگی سفید در جمع افراد ملک قرار داشت واز همان زمان در وزارت خارجه اوراه افغانستان ثبت نام نمود. وی یک انسان چاپلوس، شیطان وبی مایه است وی بار ها به استاد عطا واسطه نمود تا به سفیر افغانستان در تاجکستان زنگ بزند که فونسل شود ولی نه سواد ونه توانانی یک قونسل ویا یک دپلومات رادارد وی بیشتر ازینکه یک دپلومات باشد بیک قمار باز ولافوک می ماند کسانیکه وی را میشناسند حتما این حرف ها تایید می کنند. او یک بار در اثر بد اخلاقی دردوشنبه مورد لت وکوب تاجکها قرار گرفته ودست اوشکسته بود.او یک ادم لومپن ورشوه خوار ونا لایق ونا فهم است حیف چوکی قونسل که در اختیار چنین بودنه باز ها قرار گرفته است
اکنون که وی میداند حکومت کرزی رو به پایان است میخواهد با جنین اظهاز نظرها بقا خود را در چوکی های دولتی چند صباحی دیگر حفظ کند.

>>>   استاد عطا ! ای مجاهد کبیر!
ما با شما هستیم، و این کومنست ها و یا مسلمان نما های غربی و قوم گراه را نخواهیم گزاشت که ستم را به هموطنان شمال ما روا داشته باشد. هرچند که من از ولایت لوگر هتسم و پشتون هستم، من عبدالله را ترجیح میدهم نسبت به کرزی تقلبکار. ما همه باهم برادرهستیم(پشتون، تاجیک و...) و خواهان وحدت ملی هستم مانند دوره مقدس جهاد علیه کومنستهای وطنفروش.

>>>   خالد از هرات بر عليه اسلام نباش اسلام در قدم اول تنفيذ حدود ميخواهد كه حكمتيارت بنا بر قتل عام مردم كابل بايد قصاص شود ولكم في القصاص حياة را در قران بخوان

>>>   این نمک خور نمکدان شکن تشویش مارکت زیرزمینی و شهرک خوده داره نه غم ملت رنجدیده را.

>>>   استاد عطا فرزند اصیل خراسان زمین است، حرف های وی تماماً بر حق است.
خراسانی

>>>   با عرض سلام خدمت همه شما
هنگامى كه يك معضله در پيش باشد شايد دو راه به نظر آيد يك راه موافقت و راه دوم مخالفت،،، لكن مى دانيد راه سوم هم هست،، به نظر بنده جناب محترم والى بلخ مى توانند به راه سوم متوصل شوند،،، يك حكومت ائتلافى مى تواند بسيارى از معضلات را حل كند،، همه را به دور يك ميز گرد آورد واين تصريحات به گفتارهاى زيبا مبدل شود،،، از شما عزيزان مى خواهم در اين باره قبل ازينكه بنويسيد يك لحظه فكر كنيد،، زيرا ما و شما فقط زاييده افكار خود هستيم،، پس بايد افكار مثبت داشته باشيم،،، موفق باشيد
سيد

>>>   مسافرهای هالندی و آلمانی سلام . شماصبرکنید که من ار برادرم که دربلخ زنده کی میکند بپرسم که والی بلخ خدمت کرده یا جنایت زیرا برادرم ازچندین سال دربلخ شریف است واز شما مسافرهاشاید بهتر وخوبتر بداند .
تنـــــــــــــــــــــها

>>>   'گرگ .زاده گرگ شود گر چه با ادمى بزرگ شود كله كرزى هنوز هم خلاص نشده و نه خواهد شد او از يذيد اب خواسته عاقبت انرا خواهد ديد و حالتى را بسر او خوهند اورد كه دوباره قابليت برگشت به را اصلى را نه خواهد داشت هركسى چون دور ماند از اصل خويش باز جويد روزگارى وصل خويش
پااحترام كاكه كابل

>>>   ای صاحب نظران عزیز نمیدانم حالت مردم کابل را درسالهای قدرت گرفتن رهبران مجاهدین ندیده اید ؟اقای اعطا محمد خان تو که یک مجاهد هستی و مجاهدین هم تنها قدرت میخواهند فلهذا اگر کرزی یا عبدالله باشد تو والی هستی . پشت گپ نگرد.
خ از هرات

>>>   برادر یا خواهر آفرین که در مورد همین صمدی نام خوب بشا خی بادش کردی زیرا
صمدی اگر از الف با ی ماموریت آگهی میداشت اینطور نمیکرد
آیا مو صوف در آنجا مامور و نما ینده یک ولایت است یا نما ینده افغا نستا ن ؟
تا همین لحظه کرزی صا حب و داکتر اسپنتا او للامر وی میباشند مو صوف بکدام اصول دراین پست بوظیفه دوام میدهد باید فورا یا استعفی کند و یا هم منفک کرده شود .
درست است که اسپنتا در هیچ جا مردم را به اسا س لیا قت و شا یستگی مقرر نکرده است و اکنون یک وزیر خارجه غیر قانونی است اما مگر هر چه است آمر اعلی صمدی است باید آقای صمدی قا نون را زیر پا نکنند .
من این حرفا را زده میتو انم زیرا مامور وزارت خا رجه نیستم .
ع. م. MA Ph.D

>>>   قربان حرف های تو جناب عالی عطا محمد نور....واقعا قهرمان هستید کسی حرف زده نمیتواند در مقابل تان. موفق باشید.
خداوند قدرت بیشتر بدهید تا این خاک فروشان را از افغانستان دور کنی..
ما دولت نا مشروع را قبول نداریم و نمیخواهیم کسانی درافغانستان حکومت کنند که سابقه کار شان ..........
نصیر پنجشیری

>>>   رای حق مردم است.تا به هر کسیکه اعتماد دارند بدهند اگر تقلبی در آرا صورت گرفته باشدسایر کاندید ها بر علیه متقلب اقامه دعوا میکنند و مجاری قضائی بعداز صحت و سقم آن برله یا بر علیه متهم رای خواهند داد- پس این موضوع به والی و استاد تعلق نمی گیرد، این کار تداخل در حق مردم وامور برسی نهاد های مؤظف است - میتوان این نوع تداخل را فضولی سیاسی نامید.

>>>   تنها جان اول از برادرت میپرسیدی بعد نظر میدادی خوبتر نبود ؟ حالا تا بپرسی و نظر دهی این صفحه میرود پشت کارش
م ت

>>>   عا صم بچیش زیا د با لا پروازی نکردی ؟
کردی بچیش کردی . اینقدر هم شا خ پیدا نکو دیگه آآآآآآآآ هههههه
ما ر شا ل اخرامیف

>>>   با سلام به همه ای دوستان !
تمام نظریات شما را مطالعه نمودم هرکس به اساس بر داشت ودردی که دارد نظریه ای ارائه نموده است که از سایت افغان پیپر یک جهان تشکر مینمایم زیرا همین زمینه را مساعد نموده است نظریات تان معقول است وهرکس از دیدگاه خود وارد معقولات میشود پس نظر من را نیز مطالعه نمایئید:
من ازین هراس دارم که در زیر کاسه نیم کاسه نباشد و تمام این موافقین ومخالفین به خاطر اغفال ملت به این نیرنگ سیاسی دست نزده باشند ، چون همه ایشان سر وته یک کرباس اند و امیال و آرزوهای مارا به بازی نگرفته باشند . من به مخالفت وموافقت این تیکه داران باورندارم وهم از نظر سیاست امکان و مجال این را نمیبینم که یک والی برحال یک ولایت درجه اول با وجودیکه به چوکی ولایت تکیه زده است بنای مخالفت را با نفر اول مملکت گرفته وبا این همه وضاحت و جرآت ابراز نظر نماید .
خلیل آرایائی از مزار شریف .

>>>   تو چیکاره هستی که به رسمیت نمی شناسی وزن تو برابر یک رای که تو هم به صندوق ریختی من هم.
فیض بچه از اندخوی

>>>   عطا محمد نور خیلی هم شخص مهمی نیست که دولت اقای کرزی را به رسمیت بشناسد یا که نشناسد و خودش باید بداند که توسط کی به مقام ولایت بلخ تعیین شده .خود عطا محمد نور فعلا به امرباداران پاکستانی و ایرانی خود این حرف های ناشایسته را به دولت قانونی اقای کرزی روا میدارد در حالیکه پیش از دولت اقای کرزی نرخ شلغم را هم کسی از عطا محمد نور پرسان نمیکرد چی جا برسد به مقام ولایت به خواب هم نمیدید.
با احترام عبدالقدیر هراتی

>>>   برادران هر چی که میگویند شاید راست بگویند مگر به نظر من این انسان لیاقت گپ زدن و جدال مایان را ندارد. شما خوب به چهره و چشمان او نظر بیاندازید کمی از قلب تان استفاده کرده
واقیت را بگویند.
پرهیز

>>>   گپو مپی تان را نمیفهمم ولی چهره خطر ناک دارد.
امشب خواب بیسار وحشتناک میبینم.

>>>   استاد عطا : مایه افتخار برای همه ملت افغانستان است و با پیروی از سردار شهداء افغانستان قدم بر میدارد که قدم های مستقلانه آن باعث عزت وشرف خود وهمه ملت افغانستان شده است به یقین که اکثریت ملت آزاد منش او را قلبا دوست دارند و از بارگاه خدای متعال برای شان توفیقات مزید را تمنا میکنم
مولوی عبدالرب
سمنگانی

>>>   متخصص صاحب محترم وگرامی سلام شما درست بخوانید من تاهنوز نظر نداده ام
تنها

>>>   كسي نيست كه از آقاي عطا نور به پرسد كه سنگ مرمر پنجشير را كي فرخت كه تو حالا دولت را به رسميت نمي شناسي...................................

>>>   برادر عزيز سنگ مرمر چي آدم فروش مطلق است

>>>   مردم از گورسنگي از بين ميرود عطا خان هنگامه را از كانا دا دعوت ميكند بخاطر موسقي نواختن...................................

>>>   نوش جانش
میتانه میکنه مه و تو که نمیتانیم از بی پولی پول نصوار نداریم.
مربی داری مربا دی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است