هشت واقعیت از هشت منطقه جهان
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۶    ۱۳۸۸/۷/۲۵ کد خبر: 4228 منبع: پرینت

واقعیت‌های عجیب و غریب در دنیا کم نیستند. برخی از آنها باورپذیرند و برخی دیگر آن‌قدر عجیب به نظر می‌رسند که باورشان سخت است. حال نگاهی می‌اندازیم به 8 واقعیت جهانی که شاید خیلی از شما از آن بی‌خبر باشید...

1 -در هند گاوها مقدس‌اند:
در فرهنگ هندی‌ها، گاو حیوان مقدسی است. وقتی یک گاو تصمیم می‌گیرد دقیقا وسط یک جاده استراحت کند، هیچ‌کس او را از سر جایش بلند نمی‌کند؛ بلکه رانندگان مسیر خودشان را عوض می‌کنند.
هندوها می‌گویند انسان حق استثمار گاو را ندارد و مصرف گوشت، شیر، چرم یا حتی کار کشیدن از گاو ممنوع است. حتی زمانی که گاو پیر می‌شود، باز هم آنها باید به او غذا بدهند و احترام َگذارند و او را آزاد کنند تا در دشت و دمن بچرخد.

2 - چینی‌ها سگ می‌خورند:
شاید شما هم شنیده باشید که می‌گویند چینی‌ها علاقه شدیدی به گوشت سگ دارند. این موضوع برای مردم بسیاری از کشورها به ویژه آنهایی که سگ را بهترین دوست انسان می‌دانند، غیرقابل باور است و معتقدند این حرف‌ها دروغ یا خرافه است اما باور باید کرد که چینی‌ها گوشت سگ می‌خورند. با آنکه مقامات بیجین در آخرین دوره از بازی‌های المپیک سرو گوشت سگ را در رستوران‌ها ممنوع اعلام کردند باز هم این غذای محبوب از منوی غذاها محو نشد. نزدیک به 7 هزار سال است که چینی‌ها سگ شکار کرده و گوشت آن را می‌خورند. البته در حال حاضر نسبت به چند هزار سال گذشته به نظر می‌رسد چینی‌ها مهربان‌تر شده و به دوستی با این حیوان علاقه‌ پیدا کرده‌اند.

3 -مردان مکزیکی‌ استراحت را به هر چیزی ترجیح می‌دهند:
می‌گویند مردهای مکزیکی عاشق لم دادن در سایه و استراحت‌های طولانی‌مدت هستند و چندان به دنبال کار و تامین معاش نمی‌روند. این حرف تا حدی صحیح است. البته 22 میلیون جمعیت مکزیک هم مانند مردم تمام کشورها به دنبال کار می‌روند و داستان به جایی برمی‌گردد که مردم مکزیک را با همسایه قدرتمند شمالی یعنی آمریکا مقایسه می‌کنند.

4 -بسیاری از کانادایی‌ها در زمستان‌ به زیرزمین‌ کوچ می‌کنند:
می‌گویند زمستان که فرا می‌رسد، کانادایی‌ها به شهرهای زیرزمین نقل‌مکان می‌کنند. تعجب نکنید. این موضوع حقیقت دارد. در مونترال دمای هوا در زمستان گاهی به 30 درجه زیرصفر می‌رسد. در کانادا تونل زیرزمینی 32 کیلومتری وجود دارد که به مراکز تجاری، مترو، سینما، برخی مغازه‌ها، موزه و... متصل است و به ساکنان اجازه می‌دهد با وجود برف و سرمای شدید به زندگی روزانه خود ادامه دهند.

5 -مردم اسکاندیناوی عاشق سونا هستند:
این یک افسانه نیست. در فنلاند برای 5 میلیون سکنه حدود دو میلیون سونا وجود دارد و تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند.
اسکاندیناوی در منطقه‌ای سردسیر بین اروپا و روسیه قرار دارد و نزدیک به 2 هزار سال است که سونا در آن از جمله مهم‌ترین مکان‌های اجتماعی بوده است. حتی برخی مشاوره‌ها و سخنرانی‌های سیاسی و اقتصادی در آن انجام می‌گیرد.

6 - انگلیسی‌ها اصلا خوش‌خوراک نیستند:
می‌گویند انگلیسی‌ها آشپزهای خوبی ندارند و نمی‌توانند غذاهای خوش‌مزه تهیه کنند. به همین دلیل از آشپزهای فرانسوی کمک می‌گیرند. درواقع باید گفت انگلیسی‌ها علاقه زیادی به خوردن غذاهای ساده و متنوع دارند و برخلاف مردم بسیاری از کشورها که با ترکیب موادغذایی مانند گوشت و سیب‌زمینی و غلات کنار هم غذاهای خوش‌مزه تهیه می‌کنند، آنها هر یک را جداگانه می‌خورند.

7 -ایتالیایی‌ها در قهوه درست کردن، نظیر ندارند:
در واقع باید گفت دلیل خوش‌مزه بودن قهوه ایتالیا نوع متفاوت تهیه آن است. ایتالیایی‌ها قهوه را غلیظ درست می‌کنند و قهوه‌خورهای حرفه‌ای گمان می‌کنند این قهوه خوش‌مزه‌ترین قهوه در دنیاست، در صورتی که برای قهوه‌خورهای تازه‌کار این موضوع صحت ندارد. تصور اشتباه دوم که رایج شده این است که می‌گویند ایتالیایی‌ها قهوه‌خورترین مردم دنیا هستند، در حالی که ایتالیا در جایگاهی پس از سوئد، نروژ و لهستان قرار دارد.

8 - سوییسی‌ها تمیزترین مردم دنیا هستند:
وقتی وارد سوییس می‌شوید، در هر گوشه می‌توانید یک سطل آشغال ببینید، حتی یک تکه کاغذ هم روی زمین دیده نمی‌شود. همه ساختمان‌ها برق می‌زند. باور نمی‌کنید، حق دارید. در واقع سوییسی‌ها به زندگی تمیز و مرتب اهمیت می‌دهند و به دلیل قوانینی که در کشور وضع شده و اکثر ساکنان به آن احترام می‌گذارند، کشور آنها بسیار تمیز است و مردم برای حفاظت از محیط ارزش زیادی قایل‌اند. کافی است یک تکه کاغذ تصادفی از دست‌تان روی زمین بیفتد، آن وقت کسی هست که دوستانه به شما تذکر دهد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از هشت گوشۀجهان هشت واقعیت ؟
در یک کوچۀ افغانستان هزار واقعیت جالب تر وجود دارد.
1- گاو برای هندو ها مانند مادر است چون شیرش را مینوشند و به پاس شیرش اورا میپرستند . و ...
2
چینائی ها میگویند که ما در هوا طیاره ودر آب کشتی و در زمین موتر و عراده جات را نمیخوریم دیگر تمام جنبنده ها را میخوریم . شما باور کنید که چینائی ها مغز سر شادی زنده که از گردن پائین آن زیر میز است و سرا شرا با چکش میشکنند و مغزشرا میخورند و شادی چیغ و پیغ میکند .
مگر نسبت به آنهایکه که انتحاری میکنند و یا تشویق به انتحاری میکنند و دست و پاه انسان را قطع میکنند شرف دارند
بقیه فردا انشالله / دوازده ونیم بجۀشب شده
م ت

>>>   سلام م ت جان محترم وگرامی . یک سوال آیا واقعیت دارد که چینایی گوشت انسان هارا نیز میخورند من شش سال قبل دریک سایت انترنیتی عکسهای از ادمخوران قرن بیست ویک را دیدم وتابحال بیاد دارم و فکر کردم شاید این عکسهارا کامپیوتری ساخته باشند .میخواهم ازشما بدانم که آیا این عکسها واقعیت داشت ؟
تنهــــــــــــــــــا

>>>   سلام مجدد
3 - مکزیکی ها از استراحت طولانی لذت میبرند. قربان دل جمع و قناعت شان .
ما که اولآ امکانات آنرا نداریم واگر داشته باشیم ، قناعت نداریم و همیشه میخواهیم که مال خود ما هم از ما باشد و مال مردم و خدا هم .
4- اصلآ همین نظر سوم ام به جواب سوم الی هشتم صدق میکند .
در زمستان زیر زمین گرمتر از روی زمین است .
در فنلند چون چشمه های آب گرم طبیعی به کثرت موجود است به این دلیل آنها عادت کرده اند .
لیاقت و تنبلی ایتالوی ها و اینگلیس هادر آشپزی باشد سر جاهش اما تمیز بودن سویسی ها از برکت سواد و منطق شان است . به گپ میفهمند و ضرورت به چکه و سوته نیست .
در ممالک عقب مانده به علت کمی سواد و منطق کسی به گپ نمیفهمد و ازآنچه که منع شده اند باید انجام دهند .
م ت

>>>   تنها جان ( ن ن جان هههها) سلام
بلی گوشت آدم را نیز میخورند اما نه در رستورانت ها و در بازارهمۀ شان، شاید عده شان .
شاید به یاد داشته باشید چندی پیش یک آلمانی که گوشت آدم میفروخت (از طریق انترنت )دستگیر شد .
م ت

>>>   سلام متخص صاحب شاید این ادمهارا اختطاف کننده و بعدا به قتل رسانده بخورند یا انسان مرده را میخورند اما در تصاوی نشان میداد که دختران وپسران جوان اطفال نوزاد ومادران را به اختطاف کرده و به قتل میرسانیدند و بعدا در یخالها نگهداری میکردند و حتی کنسرو مغز انسان را ساخته بودند
شکر خداجان که درچین نبودم
تنها

>>>   سلام !
واقعیت های هم به این وطن وجود دارد که باید به آنها اشاره شود:
1- مردم ما از نوبت ، صف ، لین و حق دادن به دیگران سخت متنفر میباشند .
2- تمام ما میگویم که کوچه ، سرک ، خیابان و معابر عمومی را باید پاک و تمیز نگهداریم ولی خود ما از همه اولتر کثافات وآشغالی را از خانه ویا دوکان خود به راه رفت و آمد عام می اندازیم وآنگاه از بام تا شام شاروالی را مقصر دانسته و میگویم که کار نمیکنند .
3- تمام رهبران ما خودرا برائت داده گناه کرده و ناکرده را به گردن مخالفین ولو هرکس که باشد می اندازند .
4- تمام اقوام و ملیت های ساکن کشور ملیت خودرا سر آمد دیگران دانسته و دیگر اقوام را خوار ، ذلیل ، پست و حتی گاهی کافر خطاب مینمایم . مگر همه ای ما اولاد آدم (ع) نمیباشیم .
5- ما مرد ها از حقوق زن و فرزند دیگران در جاهای که لازم باشد دم میزنیم و خود ما هرگز و هیچگاه به آن باور نداریم و عمل نمی نمایم .
با احترام
استاد خاوری از مزار شریف

>>>   مردم افغانستان در استراحت طلبی بسیاراز مردم مکزیکو پیش هستند چرا که اګر پیش نمی بودند افغانستان هم حد اقل مثل مکزیکو پیشرفته می بود.شاید شما بګوید که مکزیکو همسایه مثل امریکا دارد در پاسخ باید ګفت که ما هم همسایه چون روسیه و ایران داریم. یا اینکه افغان ها همیشه در حال خواب زمستانی هستند(خداوند ما را از خواب غفلت بیدار کند و ما افغان ها را با هم متفق سازند........... امین یارب العالمین)
خالد منصور

>>>   سلام !
خالد جان منصور احترامات تقدیم است . نظر خودت را احترام دارم ولی یک کمی باید موضوع همه مردم که به خواب زمستانی به عقیده خودت فرو رفته اند به بررسی باید گرفت :
من در اکثر ولایت افغانستان از غور تا به تخار وظیفه اجرا نموده ام و مردم خودرا سخت زحمتکش ، پویا و کارکن ارزیابی نموده ام ولی برای مردم بیچاره ما زمینه کار مساعد نمیشود تا در بدل عرق که بریزند یک لقمه نان حلال برای اهل و اعیال خود بدست آورند بیاید موضوع را اینطور طرح نمایم که خداوند (ج) دولت مردان مارا از خواب غفلت و از این بی تفاوتی بیدار و هوشیار بسازند تا برای مردم زمینه کار مساعد شود اگر ایشان کار نکردند باز خودت حق به جانب خواهی بود . ما نمیگویم که یک شبه دولت راه صد ساله را پیموده خواه مخواه در مملکت فابریکه های از قبیل موتر سازی ، طیاره سازی و ازین قبیل را آماده بسازند ماصرف این ارمان و این اندیشه را داریم که درقدم اول آب های دریا ها را مهار نموده زمینه کشت و زراعت را برای توده های ملیونی مردم مهیا نمایند تا از نگاه زراعت و مالداری خود کفا شویم و آنگاه میتوانند که صنایع خفیفه را رشد و تقویه نمایند تا اقلاٌ از زیر یوغ استثمار اقتصادی پاکستان ، چین بیرون شویم .
مردم سخت کارگر هستند ولی بسیار نا امید .
شما متوجه باشید که از 32 مملکت جهان پسر ها و دخترا ها برای تامین امینت وطن ما سرازیر شده اند و یک نیروی عظیم جوانان ما به داش ها خشت ایران مصروف جان کندن هستند و خیلی هم واضح است که با دهم حصه مصرف نیروهای جهانی که مصروف خدمت میباشند ما میتوانیم که یک اردوی عظیم و بالقوه را تنظیم و تجهیز نمایم ولی کجاست گوش شنوا و کجاست چشم بینا ؟
با احترام
خاوری از مزار شریف

>>>   سلام به همه خواننده گان ایملللللللللللللل ها!
درهرکوچه کابل هشت صدواقیعات میباشد افسوس که چشم رئیس جمهوری مانمی بیند.
درهر روز هشت فردافغان توسط خارجی هاازبین میروند آیااین واقیعات مهم نیست که بدون کدام خطاکشته میشوند؟اگریک فردخارجی راانفلنزای خوکی بگیرد تمام جهان خبرمیشود اماوقتیکه اکثریت افغانهارابگریدهیج کسی حتی خبرنمی شود این حقوق بشرفقط باعث آوردن فسادبی حدبه کشورماشده است
سیماثمرباید محاکمه شود.چراکه قرآن کریم راپشت سرگذشتانده ازحقوق بشر مسیحی تقلید میکند.
تششششششششششششششکر

>>>   سلام به تمام خواننده گان:
از سایت شما تقاضا دارم که یک واقیعت جالب را از افغانستان هم اضافه کنند و آن اینکه در انتخابات اخیر ما بیشتر از 40 نفر کاندید ریاست جمهوری بودند......واقیعتی که در هیچ کشور نظیر نداشته است.
تشکر
اکبری

>>>   سلام من ايراني هستم اميدوارم آزادي افغان را به جشم ببينم و جوانان غيور افغان متحدو يكبارجه به افغان بروند هميشه متحد باشيد
لادن ظهوري اهواز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است