اعلام مواضع داکتر عبدالله در 10 عقرب
ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله ضمن تکذیب خبر انصراف وی در دور دوم انتخابات اعلام کرد که عبدالله فردا مواضع خود را بیان می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۸۸/۸/۹ کد خبر: 4577 منبع: پرینت

ستادانتخاباتی داکتر عبدالله روز شنبه شايعات انصراف وی مبنی بر عدم شرکت در دور دوم انتخابات رياست جمهوري را تکذیب کرد.

براساس گزارشات رسیده داکتر عبدالله هنوز در این زمینه هیچ تصمیمی نگرفته و قرار است فردا 10 عقرب مواضع خود را اعلام کند.
گفتنی است که برخي از رسانه هاي غربي صبح روز شنبه از انصراف داکتر عبدالله براي شرکت در دور دوم انتخابات رياست جمهوري افغانستان خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) ،چندی پیش داکتر عبدالله، شرایطی را برای برای رفتن به دور دوم انتخابات گذاشته و گفته بود که برآورده شدن این شرایط به شفافیت انتخابات کمک می کند. وی نهم عقرب را آخرين مهلت براي پاسخ به شرطهاي خود قرار داده بود.

يکي از شروط عبدالله اخراج عزيز الله لودين رييس کميسيون مستقل انتخابات افغانستان بود که از سوي کرزي به اين سمت منصوب شده است. اما آقای کرزی پیش از این شرایط او را غیرعملی خوانده و رد کرد.

کمیسیون انتخابات نیز در پاسخ به این پرسش که اگر یکی از این دو نامزد از شرکت در انتخابات منصرف شود و یا انتخابات را تحریم کند، انتخابات می تواند برگزار شود یا نه، گفت که هیچ یک از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حق انصراف یا تحریم انتخابات را ندارد و باید تا آخر در این روند حضور داشته باشند.

ستاد داکتر عبدالله تأکید کرد که اعلام رسمي مواضع داکتر عبدالله روز یکشنبه صورت خواهد گرفت.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله حالی باخته رای گریز می بپاله ... زنده باد رئیس جمهور حامد کرزی مارشال فهیم محقق دوستم ، خلیلی ، سیاف ،

>>>   نی راستی ؟خیال مه که تقلب یک افتخار ملی است بخاطریکه جز تقلب کار کسی در ادارات دولتی افغانستان نیست . یک مثال کوچک ، باید بخاطر تحویل پنجصد افغانی محصول برق دوهزار رشوه بدهی تا در یک روز بتوانی تحویل کنی در غیر آن باید حد اقل یک هفته بدوی .
بیسواد از کافه لالی

>>>   سلام به همه!
داکتر با در انتخابات بهانی میکنی این بار کدام بهانه تو وافعا یک دورغگو هستی تو یک .... هستی دیگر شرم است برایت
وحید الله

>>>   عبدالله جان!
اگر از مه میشنوی خو قراریکده برو ده خانه بشین بیازو خو تو شایستگی سمت ریاست جمهوری را نداری!! میشه که در حکومت جدید باز کدام مدیریت سواد آموزی و یا پست ناحیوی شاروالی را بدست بیاری.
حق گو

>>>   سلام خدمت کارمندان سایت افغان پی پر!!
اینکه جناب دکتر عبدالله این خبر را تکذیب نموده است که گویا او در انتخابات شرکت نمی کند کاری بسیاری خوبی است بنا نظر به اینقدر مصارف که در افغانستان بالای انتخابات صورت می گیرد کاری بسیاری خوبی کرده است که در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری شرکت می کند بخاطریکه مردم سخت در انتظار دور دوم انتخابات است بنا باید جناب دکتر عبداله در انتخابات اشتراک کنند چون کرزی و عبداله هردود نامزد خوبی هستند برای انتخابات ریاست جمهوری بنا این هیچ فرقی نمی کنند که کدام اینها برنده می گردد مهم این است که کدام کاندید با برنامه های مشخص و بهتری برای این ملت مظلوم مصدر خدمت می گردد. بنا ما حمایت خویش را از این اقدام نیک جناب دکتر عبدالله که واقعا مصالح عامه مردم افغانستان را در نظر گرفته است حمایت می کنیم و درارزوی این هستیم که هرکدام این دو کاندید برنده اعلان شوند نتایج انتخابات را بپذیرند چون افغانستان سخت در مقطع حساس تاریخی قرار دارد بنا اقدام نیکو و بجای هست .
حنیف "رستم "

>>>   اسیر بند شکم را دو شب نبرد خواب
شبی از معده خالی و شبی از پر خوردن
عبدالله جان را تا قیامت نبرد خواب
با این زور کم و بهانه پشت بهانه آوردن
سفلۀدون را چودادند قدرت و معده سیر
سفیران افغان بود همه از سقاهای پنجشیر
بیسواد از کافه لالی

>>>   سلام
جناب داکتر صاحب شما اگر اینقدر ملت دوست هستید وبه ملت خو باور دارید بگذارید همه مردم به شما رای بدهد و نمیشود که برای نفع شخصی مصالح ملی را زیرسوال برد و یک نظام را کاملا تاغیر داد شمایکی ازصمیمانه ترین کسی بودید که محبوبیت خودرا حفض کردید ولی در این اواخرفکر کنم هیچ ریو شما اعتماد نداشته باشد. از یکطرف سردی هوا بالا رفتن قیمت مواد اولیه تقریبا برهم خوردن فضاامنیتی آآآآآآخر چه میخواهید اون روز ها گذشت که شما چوکی ریاست جمهوری را به زوربگیرید . لطفا پناه به خدا بروید طرف انتخابات که چه میشود .اگر قسم خورده باشید که مه باید ریس جمهورشوم خدا هم شما را نیشناسد وقسم شما قبول نیست اگرنیرنگ هم باشد شیظان هم دیگر با شما نیست چون شما شیطان را هم آزار داده اید.
سیداکرا قدوسی " دبی "

>>>   ماهم ارزوداریم انتخابات سالم وشفاف برگذارگردد.

>>>   عبدالله فهميد كه مي بازد
وردك هندوستان

>>>   عاشق کُرسی
عشق کــــرزی رابه رسوائی کشید
اینچنین عاشق به کرسی کس ندید
درهـــوایش خـویش مجنـون ساخته
دین ودل درپای چــــوکی بـــاخته
گفت واضع این تقلـب کـــــــرده ام
ازحـــسادت ازتـعصب کــــــرده ام
بســـکه دل آشفتــــه ومفتـون شد ه
ازپی چــــوکی چنـــان مجنون شده
کاش تن این مسنــد وقــــدرت ندید
آن طبـــــاخی پیشه را ازمن برید
عیش ونوشم را دوباره پس مگیــر
عــاشقم بر این ریـــــاست ای سفیر
هشت سال این جا مـناعت کرده ام
حــکم آی إس آی اطاعت کـــرده ام
جـورج بوش ارباب وکاروحامی ام
در قبــــاه بر شیوه اسلامــــــــی ام
اعتبـــــــــــاری یافتم در این وطن
مــــــکر باشد ایـن کلاه وایـن چپن
گــــــــرچه میدانی کم و ناقابلــــــم
از نوائی دردمندان غافلـــــــــــــم
تابـــه ملــــت از جهان امـــــداد شد
مایــــه بر فـــــــامیل من ایجاد شد
شکــــــر محمود و ولی ملیونر انـــد
إیمن اندهـردوزآصـیب و گـــــزند
بی خطـــــر قاچاق افیون میــــکنند
طالبــــــان را شاد و ممنون میکنند
هر کجا جنگ است آنجا طالب است
کشت خشخاش وفروشش غالب است
چند جــــــاسوس از وزیرانی من اند
حـــــــــامی اسرار وپنـهان من اند
وردک و اتمر به خـــــرم همنـــــــوا
با تروریزم و به طـــــــــالب رهنما
وحشت و دهشت به شهر افگنده انـد
بـر مـــــــراد طالبـــــــانی بنده اند
خائینی میـــــــــراث این کشور بود
آنــکه خائین بود آن رهبــــــــر بود
مسند این رهبـــــــری مستم نــــمود
بر حــــریفــم زین جهت باشم حسود
پس چرا عاشق نبـــاشم منصفــــــــا!
بر کنــــاری می شودبرمن جفـــــــا
هـــــم وطــــن بــــــاورکنی قول نثار
عاشق چو کی تو کـــــرزی را شمار

>>>   پیروز باد تمامی مجاهدین افغانستان درمقابل تقلبکاران وزمامداران آغوشته به فساد اداری. این وطن درشرائط فعلی به یک شخص همچو داکتر عبدالله نیاز مبرمی داردکه ازبحران فساد وتقلب نجات دهد. برادران بیائید دراین مسئولیت ملی و میهنی خویش سهم بگیریم تامسئولیت خویشرا ادانمائیم تاوطن ازلوح فساد تقلب نجات پیداکند.
مراد تخار

>>>   دوستان عزیز !
هرکس غیرمسئولانه در شخصیت ملی همچو داکتر عبدالله حقارت نکنید اگرشما همچو انسانها را تحقیرمیکنید پس معلوم میشود که شماهم جز همین تقلبکاران وآغوشته به فساد هستید.

>>>   منبع:ریا نوستی
"به گفته یک منبع آگاه نزدیک به روند مذاکرات بین کرزی و عبدالله، این مذاکرات روز شنبه بطور ناگهانی قطع شدند و اعلامیه رسمی در این رابطه ممکن است طی امروز و فردا صادر شود.
طبق اطلاعات این منبع آگاه، هر دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و دستیاران آنها طی چند روز مذاکرات فشرده ای انجام دادند که طی آن عبدالله چند شرط برای دور دوم انتخابات مطرح کرد. از جمله وی انعقاد قرارداد تقسیم قدرت در کشور پیش از رای گیری را مطالبه کرد، در صورتی که کرزی موافق چنین چیزی نیست" بلی تو طئه اشکارعلیه ارای مردم و قانون اساسی
هدف از این همه هیاهوی همین بود وبس
.فرهاد

>>>   محترم داكتر صاحب عبدالله،
بهرين راه برايت همين گونه ايجاد مشكل و تحريم انتخابات است ورته ۱۰ راى هم نخواهد بدست آورد.

>>>   مردم با شهامت افغانستان شما ببنید که عبدالله چقدر تشنه قدرت است رنگا رنگ بهانه جوی میکند یک شرط ا ش ریس کمیسون انتخابات را حذف شود شرط های دیگر به تعلیق آوردن صلاحیت های سه وزیر کابینه نظارت به کارهای والی ها ووزارت خانه ها همچنان حذف جندین سایت انخاباتی شما قضاوت نماید یک شخص عادی که حالی هیچ مسولیتی ندارد خودرا ریس جمهور من داند اگر این شخض نا به کار به زور امریکایها به قدرت برسد بالای مرد م افغانستان چی بلای را خواهد آورد وحالا ازدور دوم انتخابات حراس داردبه خاصریکه می داند بازنده است با زند ه است وخداوند (ج) هیچ گاهی این شخصیت نا به کار جنگ سالار وچوکره (ربانی )را بالای این مردم ستمدیده افغانستان مسلت نه گرداند(آمین یا رب العالمین )
با احترام
شمس الدین حسین خیل از ولایت با میان

>>>   داکتر صاحب عبدالله: از ملت افغانستان چی میخواهی شرم نداری آه راستی ببخشی تو خو از جمله جنک سالاران نیستی باز میخواهی که هداف شوم شخصی خود را بالای مردم بیچاره عملی کونی خاین وطن فروش و در اخر انشاالله این همه حال است محال است خیال که در چوکی ریاست جمهوری بنشینی
محمد قیس کابل

>>>   صرف نظر از برنده شدن، احمد یا محمود آنچه مسلم است این است که در دور اول انتخابات تقلب گسترده و سازمان یافته به نفع یکی از کاندیدان صورت گرفته بود، اما به منظور احترام به رای مردم و نهادینه ساختن دیموکراسی نو پای در کشور، بایست هر دو کاندید پیش تاز دوباره به انتخابات رفته و از هر گونه سبوتاژ روند توسط دشمنان مردم افغانستان جلوگیری به عمل آورند.
البته این روشن است که هیچ برنده برنده واقعی نیست و هیچ بازنده بازنده واقعی.

>>>   برادران پشتون ما هم انسان استند ما به کسی باید توهین نکنیم .البته من یک سوال از برادان پشتون خود دارم ایا شما فکر میکنید که ما نمی دانیم
شما قوم پرستی را گرفتید ؟اگر ما در پشت قوم پرستی بگردیم خوب هلا من بگویم »ترکی»حفیظ الله»نجیب»گلبدین»وغیر وغیره که در افغانستان اینها چی کرده طفل افغان هم همه چیز را میداند. حالا کرزی از قوم پشتون 2 میلیون رای را تقلب کرده انتقاد به عبداله میکید.اگر کسی یک چیزی را وجدان میگویند داشته باشد از حقیقت تیر نشود والله که من برادر ام اگر مفعول باشد میگویم که مفعول است چرا شما به این زبان خود انقدر از همه چیز تیر استید در طول تاریخ افغانستان شما ببینید کی ها و چی کردند این افتاب واری معلوم دار است.
طاهر هرات

>>>   شمس الدین حسین خیل از ولایت با میان»»»»»تو خو اول هزاره نیستی از غول ها استی اینرا میدانی که در افغانستان به کی ها غول خطاب میکردند.باز شما نا مردان وطن فروش 200 سال وظیفه وجدانی تان وطن فروشی بوده.

>>>   زنده با داکتر عبدالله زنده با زنده باد مقاومت مرگ بر ای اس ای
زلمی کندوزی

>>>   سلام به همه !
بالاخره عقب نشینی کرد اما چنین عمل این عکس وی نمی زیبد شرم است کسانی دارای شرم باشد وشرم را بشناسد اما انان که شرم ندارد
امین از کابل

>>>   کمی صبر کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است