در انتخابات 16 عقرب شرکت نمی کنم
داکتر عبدالله لحظاتی پیش طی نشستی در جمع هوادارانش ضمن اشاره به عدم مشروعیت دولت اعلام کرد که در انتخابات دور دوم شرکت نمی کنم 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۳۸۸/۸/۱۰ کد خبر: 4613 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،داکترعبدالله روز یکشنبه طی نشستی در خیمه لویی جرگه و در جمع هوادارانش اعلام کرد که به نشانه اعتراض در انتخابات 16 عقرب شرکت نخواهم کرد.

وی افزود من با تأکید و اعتراض به عملکرد نادرست حکومت و کمیسیون انتخابات در این انتخابات شرکت نمی کنم. داکترعبدالله اظهار داشت که این تصمیم در نتیجه گفتگو با مردم و برای منافع افغانستان وحقوق ملت و سرنوشت مردم گرفته شده است.

این در حالی است که بر پایه بررسی های کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در مورد آراء تقلبی، بیش از 1 میلیون رأی باطل اعلام شد که درحدود 200 هزار آن مربوط به آقای عبدالله وبیش از یک میلیون دیگر آن مربوط به آقای کرزی می شد.

عبدالله دراین نشست تأکید کرد که کمیسیون انتخابات مستقلانه عمل نکرده و در پروسه انتخابات ازامکانات دولتی به نفع یک نامزد مشخص استفاده شده است.

پس ازآن داکتر عبدالله برای حضور درانتخابات دور دوم شرایطی گذاشت که بركناري رئيس كميسيون مستقل انتخابات و به تعليق درامدن فعاليت تعدادي از وزراي کابينه از شروط اصلي وی بود .اما آقا کرزی شرایط داکترعبدالله را غیرعملی خواند و رد کرد.

داکترعبدالله دراین نشست اظهار داشت براي من ثابت شده است كه انتخابات گذشته مملو از تقلب بوده و براي جلوگيري از تكرار آن و بمنظور احترام به آراء مردم افغانستان از شركت در دور دوم خودداري مي كنم.

وی در پایان افزود من در حالی که با درد این تصمیم را می گیرم به مردم افغانستان متعهد می شوم که از کوچکترین تلاشی برای تأمین حق شان دریغ نکنم.

بالاخره و پس از کشمکش های طولانی عبدالله مواضع خود را اعلام کرد ؛حال باید دید با شركت نكردن وی در انتخابات 16 عقرب اين انتخابات برگزار می گردد يا خير و این اقدام چه پیامدهایی درپی خواهد داشت؟


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باز هم بازي!!!چون ميفهميد در دور دوم همان چند فيصد راي هم كه در دور اول آورده بود نمياره فقط به نام مردم و به كام خود بهانه نشدني گرفت تا به طريقي هم از اين خفت فرار كنه و هم دستاويزي براي ادامه اعتراض ومخالفت داشته باشه.واقعا او اگر به فكر مردم ميبود مطمئنا راه بهتري از اين بازي ها پيدا ميكرد.
س.كبير

>>>   کاملاً معلوم است که انتخابات برگزار نخواهد شد چون وقتی از انتخاب سخن به میان می آید باید از میان چندین و یا دو یکی را باید انتخاب کنن در حالیکه فعلاً هیچ کسی در رقابت با کرزی قرار ندارد که از میان این دو از حق انتخاب شهروندان استفاده نمایند بناً بنظر من انتخابات برگزار نمیگردد و سال آینده یعنی بعد از زمستان شاهد برگزار انتخابات دور دوم خواهیم بود
تهمینه بلخی

>>>   به نام خدای بزرگ
شرایط به لوجرگه امده است.ممکین زعیم مملکت راتعین کند.نظر من هست. تشکر

>>>   سلام دوستان عزیز |
یکباردیگر داکتر عبدالله وهم پیمانان شان ثابت ساختند که نمیگذارند مردم آرام باشد وآبروی کشور حفظ شود ومیخواهند یکبار دیگر کشور را به انزوا کشانیده وبه جهانیان بفهمانند که مردم این کشور جور نمآیند مردم ماجرا جوهستند بنا" مردم باید هوشیار باشند وبه پای صندوق های رای بروند وبه جهانیان ثابت کنند که مردم تشنه صلح هستند واین تشنه های قدرت هستند که نمیگذارند مردم آرام باشند 100هامیلون دالر به انتخابات مصرف میشود اگر تحریم میکردی قبل ازانتخابات میگفتی تاانتخابات به دور دوم کشانیده نمیشد.

>>>   این کار بسیار خوب است از داکتر صاحب عبدالله عبدالله که در انتخابات دور دوم اشتراک نمی کند پس باید اشتراک نکند چرا که اقای کرزی در مقابل وی از تمام امکانات دولتی که دارد استفاده می کند پس انتخابات یعنی چی ؟ هر گاه انتخابات شفاف می گوید باید به شروط داکتر صاحب عمل می کرد در غیر ان این انتخابات شفاف و عادلانه نخواهد بود.
بااحترام عبید از آلمان

>>>   سلام دوستان

بالاخره داکتر عبدالله خود را به مردوم نشان داد که تا چه حد در فکر مردوم در به در افغانستان است و برای مردوم واضیح ساخت که این یک شخصیت ملی نیست بلکه یک غلام حلقه بدوش غلامان هست که از اجنبیان الهام میگیرد انشاالله تمام مشکلات افغانستان حل خواهد شد و صداقت و وفاداری داکتر عبدالله همیشه در ذهن مردوم خواهد ماند. که دانمآ کوشش کرده تا زمینه را مساعد نمایند که افغانستان زیر تسلط باداران شان باشد.البته از عبدالله بیشتر از ملت افغانستان انتظار نداشت.
عبدالغیاث

>>>   سلام خدمت تمام دوستان !!!
واقعا جای تعجب است برای مردم افغانستان که از یکطرف خواهان انتخابات به دور دوم می گردد چون بدون داکتر عبدالله هیچ کاندیدی مشخصی دیگری اینقدر غالمغال نکرده است اما وای به حال این ملت که سیاسیون مانند داکتر عبدالله دارد و اقعا هم همین طور است چون دکتر عبدالله اعلان نموده بود که انتخابات تقلبی است بنا او خواهان دور دوم انتخابات گردیده بود اما در صورتی که انتخابات به حالت دوم برگردد یعنی واقعا کسانی که تقلب کرده اند باید تمام شرایط دکتر عبدالله را می پذیرفت تا دیگر هیچ راهی باید برای دکتر عبدالله نمی بود تا در انتخابات هم شرکت نمی کرد و این را هم نمی گفت که انتخابات دروغ است بنا این موضع گیری دکتر عبدالله کاری بسیاری خرابی است و همه ما واقعا تاسف می خوریم که در افغانستان چنین سیاسیونی دارد که منافع شخصی را برتری مید اد به منافع ملی افغانستان اما وای به حال این ملت واقعا بسیار متاثر شدم که این متن را خواندم خدایا بالای این ملت تو رحم خودرا ترحم فرما .
حنیف "رستم "

>>>   واواوا عبدالله میگویند که یک رایی مردی گریز است. ای کاش قبل از بر گزاری انتخابات دور اول چنین کار را میکردی!!
امید کابل

>>>   خداوندبه حال این ملت رحم کند.

>>>   داکترعبدالله پیش ازاین هم میدانیست که بازنده میدان است.باید جوانمردانه تا آخر ایستادگی میکرد و ملت را تنها نمیگذاشت. این تصمیمش نه تنها به سود ملت نبوده بلکه آتش فتنه را دربین اقوام افغانیستان شعله ور میکند. و به همه ثابت خواهد شد که به جز جاه طلبی و خودخواهی دیگر هدفی نداشت.شاید عبدالله آرزوی دهه 70 را دارد. این تصمیمی وی ملت سالاری نه بل تفریقه اندازی بین اقوام است. افغانیستان امروزنیاز به اشخاصی همچو عبدالله دارد تا ملت را در برابر دشمن مشترک متحط سازند نه متفرق. متاسفانه که آینده تاریک و تاریکتری را پیش رو داریم که امکان دارد خونها ریخته شود که مسولیت آن باز بدوش داکتر عبدالله خواهد بود. درست است که کرزی نقاط منفی بسیاری دارند و در حکومتداری ضعیف است اما به قانون احترام دارد «این یک حقیقت است ماباید آنرابپزیریم» مثال خوبش تن دادن به دور دوم انتخابات است.

>>>   عبدالله واقعاهوشیاراست چون خوب میفهمیدکه برنده نمیشودکناد رفت
شفیق

>>>   این وطن را بیشراز این نه بایدسرگردان کرد مردم ازسیاست بازی سیاست مداران خسته شدن بس است

>>>   بدون اشتراک عبدالله انتخابات معنی ندارد اما برای کرزی بی تفاوت است چنانچه بیشتر از چهارمیشود که رئیس جمهور غیرقانونی است وبشکل غیرقانونی بالای افغانهای بیچاره حکومت خواهد کرد
وژمه ازمزار

>>>   دوستان گران ارج سلام ! سناریوی کنونی که به ظاهر داکتر صاحب عبدالله آن را طراحی نموده و پروسه تدویر انتخابات و تعیین زعامت آینده کشور را به چالش کشانیده است ، یک پلان از قبل طراحی شده از سوی ابر قدرت ها می باشد که قدم به قدم در جهت تحقق آن گام های استوار برداشته میشود . آمریکا و متحدین غربی آن از نا کارایی ضعف رهبری و اداره ای مملو از رشوت ، فساد و قاچاق مواد مخدر آقای کرزی بکلی دلگیر و خسته شده و در جستجوی آن اند تا هر شخص دیگری را عوض کرزی انتخاب و به کرسی بنشانند . ولی آقای کرزی با همه کاستی ها ، ضعف و ناتوانی های که دارد مذبوحانه در تلاش است تا بار دیگر خود را بالای جامعه جهانی و مردم افغانستان تحمیل نموده و در خلال این مدت همه آثار و علایم سوی استفاده خود و اعضای خانواده خود را یکایک از بین برده و پلان مطمئنی را برای زندگی آینده خود طراحی نماید . باید بی طرفانه بیان نمود :حرف های که از دهن جناب داکتر عبدالله خارج میشود نیز حرف های خود او نیست بلکه این حرف ها انعکاسی از موضع گیری های آمریکا و کشور های غربی در برابر اداره فاسد کرزی میباشد . چنانکه به تعویق انداختن عمدی نتیجه دور اول انتخابات و ضیاع چندین ماه وقت از یک سو ، ارایه و هیاهوی طرح پلان صلح داکتر وحید وحیدالله از سوی دیگر و ایجاد کاروان صلح آقای مسکین یار این چهره شناخته شده سیاسی از سوی دیگر ، زمینه تدویر لویه جرگه اضطراری و تعیین زعامت جدید را به وضاحت مساعد نموده است زیرا در شرایط کنونی که اوضاع جوی و اوضاع امنیتی کشور رو به وخامت گذاشته و امکان رفتن به دور دوم انتخابات را به مشکل جدی مواجه نموده است . به عقیده این کمترین تدویر لویه جرگه اضطراری به مراتب ساده تر از تدویر دور دوم انتخابات و کنار زدن آقای کرزی از صحنه سیاسی کشور میباشد . آقای کرزی باید خوب بداند که این چنین موضع گیری های خصمانه در برابر ولی نعمت جبارش هرگز بدون پاداش باقی نخواهد ماند . خداوند خیر ما ملت بیچاره شده و گرسنه ساخته شده را پیش کند .
با احترام استناقل میمنگی از لندن

>>>   حقا مردانگی را بجا آوردی .هم سنکر مسعود شیهد
فراخان احمد زی بلخی

>>>   سلام بيننده گان سايت (afghanpaper)
ازنظربنده كه خودمحصل حقوق ميباشم ميتوان گفت كه تصميم آقاي عبدالله بجابوده زيرااگردرانتخابات ايشان وهواخواهانشان شركت ميكرداين خودآب ريختن به آسياب تقلب آقاي كرزي بود وكرزي ميخواست بااشتراك جناب عبدالله وطرفدارانشان مشروعيت پنج سال آينده حكومت راكه ازنتيجه تقلب بدست مي آوردامانتيجه ديگرگون شد. وتوطيه هاي تيم كرزي نقش به آب شد.
مامحصلين مكتب حقوق ازتصميم خردمندانه داكترعبدالله(عبدالله) پشتيباني كرده ودرانتخابات پرازتقلب آنهم توسط كميسيون به سركرده گي لودين اشتراك نميكنيم.
خالد (لوگري)

>>>   خدا حافظ !
اخر فرار کردي وفهميده بودي كه شما نه ميتوان برنده شويد.به پولهای که شمار مصرف کردید یک ظلم باخود کردی . حالا درخانه بشین وچای ها را بنوش .........

>>>   با عرض و آدب ،
به نظر بنده این خود نشان دهنده باخت داکتر عبدالله است. و او این مثله دانسته و انصراف خود را در روند دوم انتخابات اعلان نمود. بنا این مثلی بسیار مهم است که او هیچ گاه در باره این ملت مظلوم فکر نمی کند و نکرده است و همیشه قدرت خود را از همه چیز بلند تر می داند.
با احترام (آرین)

>>>   جناب داکتر عبدالله صاحب تصمیم عاقلانه گرفتند زیرا شرکت نمودن در این انتخابات هیچ معنی و مفهومی نداشت چون همه کارمندان کمیسیون به اصطلاح مستقل انتخابات وابسته به شخص آقای کرزی بودند درانتخابات قطعا تقلب صورت میگرفت وهیچ آبرویی به جناب داکتر صاحب نمیماند آقای عبدالله دوستت داریم
منیژه تهران

>>>   سلام عليكم به هموطنان عزيز!
اينك بازي ديگري از داكتر صاحب عبدالله كه تا قبل از نتايج دور اول ميگفت كه انتخابات بايد به دور دوم كشانده شود ولي فعلآ در دور دوم حاضر نيست كه اشتراك كند چرا كه:1. ميخواهد كه اوضاع نيمه خوب افغانستان كه در 8 سال بوجود آمده آنرا برهم بزند تا كه تفنگداران (عبدالله) و طالبان دوباره ظهور نمايد.
2. از قبل ميداند كه در دور دوم شكست ميخورد بنآ شرمنده گي را از قبل قبول نموده است كه نسبتآ برايش بهتر است.
ديگر همه مردم غيور خوبتر ميدانند كه لازم به يادآوري نيست.وسلام
از مزار شريف

>>>   آفرین داکتر عبدالله برای تو حلال باشد که مامردم برای تواعتمادنموده رای دادیم وتوهم درمقابل این اعتمادمردم معامله نکردی وماملت هرزمان باتوهستیم درتصمیمگیریهایت جدی باشی.
مقاومت گران قتغن

>>>   سلام :
بيشكت است خوب زودفهم استي عبدالله جان دیدید که برنده نمیشوم رها کردید خوب کردید (یک راه جوانی گریزاست ) . افسوس دراینجاست که چقدر پول بمصرف رساندید باخبرباش که میدان را باختی ورهاکردی ولی این را باید بدانی که در روزقیامت نزدخداوند جواب گوخواهی بود .
ش.م

>>>   عبدالله كه نمادي از بازگشت به سال هاي درد و الم يعني دهه هفتاد است و در دور نخست انتخابات ناكام گرديد دست به توطيه و افترا بر حق راي ملت افغانستان زد و مدت سه ماه سرنوشت ملت را به بازي گرفت و خواستار دور دوم انتخابات شد نظر به تهديد هاي وي مبني بر اخلال امنيت و مظاهرات مسلحانه ، امريكا بالاي اقاي كرزي قبولاند كه دور دوم انتخابات برگزار شود عبدالله كه فكر ميكرد انتخابات برگزار نمي شود شايد بر اثر فشار و تهديد هاي وي در دولت آينده نقش داده ميشود ولي اقاي كرزي نظر بر منافع ملت افغانستان از پذيرش افراد .... خود داري نمود و اماده برگزاري انتخابات شد . عبدالله كه ميداند هرگز برنده نخواهد شد و در اين دور مفتضع و ريشخند خواهد شد از رفتن به انتخابات گريخت و خاو گفت ملت افغانستان ديگر بيدار شدند و هرگز نمي خواهند كه ديگر ظلم دهه هفتاد بالاي شان تكرارشود و يك دولت .... سركار ايد
پرويزبشرمل

>>>   از ميدان گريخت از اول ميدانستم كه ميگريزد و توان مقاومت در مقابل كرزي را ندارد
شاه احمد

>>>   حواب خوب و دندان شکن به کسانی که فکر میکردند داکتر عبدالله قدرت میخواهد دوم یک تصمیم خوب در مقطع تاریخی چون انتخابات تقلبی را جنبه قانونی دادن خیانت ملی بود

>>>   عبدالله نام مجاهد را بد نام كردي اگرچه چندان نامي هم نداشتند
مقصود

>>>   عبدالله ... علومي ، انوري ، عطا ، رباني ، بهزاد و اوغلي شرمنده بودند شرمنده تر شدند واي به اين ها كه اله دست عبدالله شده بودند خجالت بكشند
نعيم از هرات

>>>   غلط كردي عبدالله كه مردم را فريب دادي و حالا خو كردي .....
عظيمي از هرات

>>>   اقای عبدالله با این باور بود، که شرکت آن در دور دوم انتخابات چلوصاف واقعیت ها از آب بیرون میشود. یعنی که اقای کرزی بازهم برنده میشود. برنده شدن و یا بودن اقای کرزی درهردو دور انتخابات شفافیت را در قبال نداشت، بلکه حمایت امریکا و جامع ای جهانی اقای کرزی را بپیروز رسانید.
ح.آ.ن

>>>   او می گویداین تصمیم در نتیجه گفتگو با مردم و برای منافع افغانستان وحقوق ملت و سرنوشت مردم گرفته شده است. اما نتیجه این کارش خلاف ان را نشان می دهد و در افغانستان اغتشاش ایجاد می کند او دشمن افغانستان است و این کار را به دستور بادارانش انجام می دهد.

>>>   داره اشتباه میکنه نباید جلوی یه دولت نوپا سنگ گداشت نباید قدرت دولت رو تو عرصه بین المللی تضعیف کرد هر چند دولت از نظر ایشون مشروعیت نداشته باشه نباید آینده کشور رو زیر سوال ببره

>>>   عبداله جان خوب کار شد, از اولش معلوم بود که کرزی و ... فقط تقلب میکنن و به فکر مردم نستن. کرزی تقلب کار

>>>   وقتی به ارایی مردم احترام گذاشته نمیشود ، وقتی کسانیکه به صورت سازماندهی شده در انتخابات به سود کرزی تقلب صورت میگیرد ، وقتی باز هم همان مهره های اصلی کمیسیون فاصد انتخابات استفاده صورت میگیرد . با توجه به اثبات تقلب گسترده به نفع جناب کرزی به خواسته های یک کاندید مستقل که کاملا به جا هست به این معنی که ، پس که بود که تقلب سازمان یافته را انجام داد یعنی همین کمیسیون دست نشانده ، توجه جدی صورت نمی گیرد پس چی فایده دارد ادامه این سناریو.بهترین انتخاب همین است که کرزی به همان حکومت مونارشی و فاسد خود ادامه بدهد
انجینر علی صادق مشهد

>>>   سلام به مدریت سایت
این انصراف به نظر میرسد بهانه جوئی بیش نیست زیرا
عبدالله به خوبی میداند که رائ نخواهد آورد برای جلو گیری از آبروی خویش البته با مصلحت
ونظر تیم خویش این تصمیم را گرفته تا هم نشانه ای اعتراض وعدم قبول دولت باشد و بعدا
هر کاری که او وهوادارانش خواست انجام دهد

>>>   .... برسرت عبدالله گک همه وهمه را شرمنده کردی خاک برسر من که برای شما گریزی تبلیغ میکردم ودرانتخابات آول تنهاخودم شش باربرایت رای دادم افسوس به حالم وبه حالت چه خوش گویند>(قمار را که باختی حریف را ازدست مده) ولی شما هردورا ازدست دادید .
خانم" ازهرات

>>>   من هم اغلب نظریات مذکور را تایید می کنیم که عبدالله به جای منافع ملی به منافع گروهی و شخصی پرداخت و در حق ملت ما ظلم کرد
خدا ظالمان را رسوا کنند
گلزاراحمد گلزار غزنی

>>>   عبدالله گريختي ميدانستم از اول كه مرد ميدان نيستي
نام مسعود را بد كردي
راستي مسعود از... زي گريخت و عبدالله از كرزي
مجاهد از هرات

>>>   باعرض سلام خدمت همه خوانندگان این سایت
من خیلی از نظرات خوانندگان سایت را مرور کردم خیلی جای تأسف است برای بعضیها که واقعاً عقل وبینش ندارند ویا اینکه تعصب وقوم گرایی آنهارا کور کرده ونمیفهمند که چی میگند ودر قرن بیست یک هم زندگی میکنند تا حالا هم نفهمیده اندکه کرزی جز نوکر غربیها بخصوص آمریکا وانگلیس و نوکر نوکر یعنی پاکستان نمیباشد واقعاً این یک تصمیم عا قلانه وبه موقع بر ای دکتر عبدالله میباشد اگر دکتر عبدالله انصراف نمیداد شریک جرم کرزی ودیگر بادارانش در طی پنج سال آینده یابیشتر میبود کرزی عروسکی بیش نیست این تصمیم غیرت مندانه دکتر تصمیمهای نامشر وع وهدفهای شوم غربیها را به چالش خواهد کشاند تا آنها هم متوجه شوند که این کشور بی صاحب نیست هر کسی رانمایشی بیارند وببرند وبا رأی مردم بازی کنند وخودرا درپشت پرده ای آزادی ودموکراسی قایم کنند وباید کرزی وغربیها وغرب گراها وهمه طرفدارانشان بدانند که دراین کشور خون صدها هزار شهید ریخته شده بخاطر آزادی واینکه سرنوشت شان دست خودشان باشد نه بیگانگان و این تحویل قدرت برای آقای کرزی که مفتی آنرا صاحب شد جز یک امتحان چیزی دیگه نبود تا مردم افغانستان به این باور برسند که هیچ وقت غربیها وسایر بیگانگان وعروسکهای شان بدرد ملت ما نمیخورد خیلی از ساده لوحان دوباره به این فکر افتیده اند میتوانند روی این ملت واین خاک بخاطر ماندن در قدرت معامله کنند کور خوانده اند دیگر گذشته گذشت دیگر انشاءالله تکرار نخواهد شد انشاءالله حق پیروز خواهد شد.
ف0د

>>>   سلام برتمام خواننده گان
نميدانم چرا اين چينين مشكلات هاي شخصي كه خود را هميشه خدمت كننده مردم جلوه ميد هند انها خود دشمن مردم افعانستان اند داكتر عبدالله هم يكي از شخصيت هاي خوا هد بود كه تاريخ بد ترين لقب را تحفه برايش داد پيش ازين با حرفهائي پر شور و جنجال اميز خود مردم افعا نستانرا مدتي در بي سرنوشتي روبرو كرده بود با سخنان نيش دارش كه ثقلب در انثخابا ت صورت گرفته است همه را دعوت وتشويق به دور دوم انتخابا ت مينمود گويا كه حتما دور دومرا برنده است حالا كه هنگام ان رسيده دخودر ا به بهانه ديگري رو بر كرده است يكي از حقيقت هاي چشم ديد خودم را كه در روز ها ئي انتخابا ت كه در افغانستا ن بودم چينين است در ولايت تخار وليسوالي اشكميش مردومي ازبسيار نذديك شنخت دارم كه تعداد شان از صد نفربشتراست خود انها مي گفتن هريكي ازشان يازده بار رائ خودرا در يك روز براي عبدالله داده اند اين هم يك تقلب گسترده است عبدالله ارزوي ارامش مردم افعانستان ندارد تنها منفيعت جيب شخصي خودرا دارد بس
م ق

>>>   داکتر عبدالله گفت :" به خاطر مصالح علیای کشور و منافع ملی و احترام به خون شهدا در انتخابات شرکت نخواهد کرد" اقای عبدالله! ایا سنگ ا ندازی در برابر اجرای اصل مردم سالاری وتاکید بر یک معامله پشت پرده (تقسیم قدرت) به سود مصالح علیا کشور و منافع ملی است؟
واما جهاد و خون شهدا ! بلاخره حرف دل تانرا گفتید. سی سال بنام جهاد وسو استفاده از احساسات پاک وروح ازادی خواهی مردم، ملت را به خاک و خون کشانیدید. بدستور وپول سلاح باداران تان در برابر تحولات دموکراتیک ومدرنیته قرار گرفتید. در سالهای 1990 بخاطر غصب وحفظ انحصاری قدرت با همه اقوام ،مذاهب ونهاد های سیاسی افغانستان وحشیانه جنگیدید. شیرازه یک دولت را ویران کردید وهزاران ناگفته های دیگر.در ان سالها گاهی هم در فکر مصالح علیا کشور ومنافع ملی نشدید.شاید شما تعریف وتفسیر خاص از مصالح و منافع ملی دارید!!! اقای عبدالله مردم عقل وحافظه را از دست نداده است.

>>>   بنام خدا
مردم شریف افغانستان هرگز چهره واقعی شخصی را فراموش نخواهد کرد که منافع پلید خود را بر منافع ملت ترجیح داده و بخیال.... خود که با تصمیم نا بخردانه خویش کشور را به بحران بکشاند در حقیقت وقاحت خود ار در تاریخ افغانستان ثبت کرد که ذره ای از سیاست بو نبرده است

>>>   باسلام بنظرمن بهترازین نمی شد . زیرا تما تبهکارانی که این روزها بصورت اشکار دور ستاد ها ی انتخا باتی کرزی صاحب جمع شده بودند وپول خرچ کردند به امید اینکه بعداز پیروزی کرزی از مردم به زور وصول کنند امید شا ن با نا امیدی تبدیل شد . حمایت از تبهکارا ن ورشوت خورها این است نتیجه اش .کرزی صاحب اوت.
ک گ

>>>   سلام دوستان
اينكه طالبان ميگفتند شر و فساد واقعا اين داكتر عبدالله بقاياي شر و فساد است وقتي دانست كه به كنار رفتن از انتخابات وضعيت نابسامان كشور خرابتر شده ميرود تصميم گرفت كه در انتخابات شركت نكند و عجيب اينكه اين تيكه داران ظاهرا وطن دوست از نام مردم افغانستان استفاده مكنند يكي نگفت كه قربان اگر ميگويي مردم افغانستان، پس به لحاظ خدا تو خود هم ميداني كه اين حركت به نفع مردم نيست چرا به اين ملت بيچاره ديگر رنج ميدهي

>>>   دل شیرنداری ،سفر عشق نکن
جیگرپولادی نداری،هوای کاخ جمهوری نکن
به این میگویندرفیق نیمه راه!!!!!!!!!!!!.
واقعامتعاسفم ،یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.

>>>   بنام باری تعالی :
من فکر میکنم این همه جریانات ناشی از مداخلات مستقیم غرب و در راس آمریکا در امور داخلی افغانستان است .. علرغم تاریخ پر شکوه و با افتخار که افغانستان در زمره کشور های متمدن جهان دارد, امروزه آماج کشور های غرب که اصلآ نه از تاریخ آنها خبری است و نه از گذشته ی آنان .. گردیده ایم .. از دوستان عزیز متمنی ام که نظریات شان مبنی بر یک راه حل از چنگال اجنبی ها و بیگانگان در افغانستان باشد بهتر خواهد بود تا اینکه ما زعما و رهبران داخلی خودرا محکوم نمایم . این فقط یک خواهش است .. تشکر
جاوید از شبرغان

>>>   داکتر صاحب عبدالله عبدالله اگر به راه مقدس مجاهدان شهید تعهد داری اشتباهات دهه گذشته را تکران نکن. خودخواهی و زیاده خواهی یک تعداد از سران جمعیت کشور را به بحران دچار ساخت و جنگ و خونریزی و ویرانی به بار اورد و بد تر از آن اعتماد ملی بین اقوام افغانستان را خدشه دار نمود. سیاستمداران اقوام دیگر با درس عبرت از گذشته به خوبی در صدد جبران اشتباه از گذشته است اما باز عده ای از رهبران ما در صدد ایجاد بحرانی است که تنها منافع گروه محدود و اندک را تضمین می کند. داکتر صاحب اگر واقعا درد مردم و تعهد در برابر منافع انان را دارد به وحدت واقعی بیندیشد و بیش از این هزینه های انسانی و مادی بر ما مردم تحمیل نکند.
از سران اقوام برادر پشتون، هزاره و اوزبک بیاموزید و منافع مردم تان را در برابر منفعت های شخصی و باندی سودا نکنید.
کسی منکر این شده نمی تواند که در انتخابات گذشته تقلب نشده است، قطعا شده است. اما امار نتایج در مناطق اوزبک نشین و هزاره نشین که انتخابات در انجا سالم برگزار شد ه و ارای مردم ابطال هم نگردید نشان می دهد که مردم چندان به داکتر صاحب عبدالله رای نداده اند. این شاهد بی اعتمادی ملی است که بین اقوام وجود دارد و نشان می دهد که چه قدر اعتماد مردم به رهبران قوم ما ضربه دیده است.
ما به این اعتماد ضرورت داریم و کشاندن مردم در انزوای ملی خطرناک است و مسوول پیامد های ان رهبران ما می باشد.
با احترام
احمدسیر رشیدی از تخار

>>>   با عرض سلام
تا کی سیاست بازی؟ اگر واقعا بفکر افغان و افغانستان بودیدد زوتر از این باید تصمیم می گرفتی آقای عبدالله اما حالا دیگر فرستی نیست. اگر راست می گوی پس در انتخابات شرکت کن و برای مصالح کشور بیندیش نه برای تخریب آن.
عتیق الله سلطانی از کابل

>>>   داكتر عبدالله ناكزير با يد همين كاررا ميكرد.كرك را جوبان كرفتن.در جوييى كه اب رفته ,دوباره ميرود.از موده را ازمودن خطا ست.با جعل كار و تقلب كار كه همين تازه همه را به يغمابرده است .

>>>   نطر برادر جاوید خوب نطر است اما مشکل اینجاست که کس بساز ما نمی رقصد خصوصا امریکا.

>>>   شرکت کرده نمی توانی خدا میداند تا 16 عقرب در کدام کشور دنیا باشی انسانهای مثل شما پاسپورت های شان همیشه در بالا جیب شان میباشه شاید ویزه هم خورده باشه!!!!!

>>>   درمقابل معامله گري ها وتقلب كاري هاي كرزي وتيمش هيچ كانديدي نميتواند پيروزشود اين غيرممكن است بنابراين پس كار خوبي شد كه داكترصاحب دردوردوم اشتراك نكردهمان 32 فيصد راي هم كه دردوراو گرفت راي بسياربالاي بود ونشانده موقعيت خوبي است كه وي درميان مردمش دارد تشكر
ازهرات باستان

>>>   اگر داكترصاحب عبدالله مثل ديگران بيغيرت ميبود دركشورهاي زيادي ميتوانست كه بروه ولي او يك انسان غيرتي است كه هميشه مثل آمرصاحب شهيد دركنارمردم اش ايستاده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است