از هواداران خود میخواهم تا در انتخابات شرکت کنند
داکتر عبدالله پس از اعلام انصراف از شركت در انتخابات گفت شخصا در انتخابات شركت نخواهد كرد اما مانع شركت هواداران خود در انتخاب آینده كشور نخواهم شد 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۴    ۱۳۸۸/۸/۱۰ کد خبر: 4622 منبع: پرینت

عبدالله عبدالله یكی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات پس اعلام كناره‌گیری از ادامه مبارزات انتخاباتی، به طرفداران خود توصیه كرد با حضور پررنگ خویش در دور دوم انتخابات شركت كنند.

وی كه پس از اعلام انصراف از شركت در انتخابات، روز یكشنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود شخصا در انتخابات شركت نخواهد كرد ولی مانع شركت هواداران خود در انتخاب ریاست جمهور آینده كشور نخواهم شد.

عبدالله در پاسخ به این پرسش كه آیا دولت آینده به رهبری حامد كرزی تا چه حد مشروعیت قانونی خواهد داشت گفت من نمی‌توانم در این خصوص ابراز نظر كنم زیرا مشروعیت و یا عدم مشروعیت دولت آینده بستگی به نظر یک شخص ندارد. مردم، نمایندگان ملت و نهادهای با صلاحیت از جمله قوه قضائیه در مورد آن تصمیم‌گیری خواهند كرد.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری كه ‪ ۲۹‬اسد برگزار شد، به دلایلی از جمله وجود تقلب گسترده كه در آن هیچ یک از ‪ ۳۴‬نامزد موفق به كسب ‪ ۵۱‬در صد آرا نشدند، دو مرحله‌ای شد كه در آن حامد كرزی و عبدالله به عنوان دو رقیب باقی ماندند.

چندی پیش، عبدالله خواستار بركناری رئیس كمیسیون انتخابات، تعلیق وزیران كشور، آموزش و پرورش و اقوام و سرحدات و رئیس اداره ارگان‌های محلی شد.
با وجود آنكه عبدالله شرایط خود را كمک به شفافیت انتخابات عنوان كرد اما كرزی شرایط عبدالله را رد كرد و آن را خلاف مصالح ملی دانست.

دولت افغانستان تاكنون نسبت به كناره‌گیری عبدالله از ادامه مبارزات انتخاباتی واكنشی نشان نداده است.

دفتر سخنگوی دولت روز شنبه بخشی از سخنان هیلاری كلینتون، وزیر خارجه آمریكا كه گفته بود انصراف عبدالله مانع مشروعیت دولت آینده افغانستان نخواهد شد برای رسانه ها ارسال كرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanistan)، كمیسیون انتخابات هم قبلا اعلام كرده بود كه هیچ یک از نامزدان حق انصراف و یا تحریم انتخابات را ندارند انتخابات در موعد مقرر برگزار خواهد شد و آرای ریخته شده به نام عبدالله ثبت و اعلام خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   معلوم نیست باز پشت پرده چه سریال موش و گربه ای در حال سناریو سازیست خداوند خیر مردم کشور بلا کشیده را باز پیش نماید .........
با احترام حسن غمکش

>>>   نمی دانم که باداران محترم عبدالله عبدالله باز به ایشان چه درسی داده اند که از شرکت در دور دوم کناره گیری می کند.
انصراف آبرو مندانه تر از شکست مفتضحانه است.
آفرین
ذاکر ذاکر بازم ذاکر از هرات

>>>   "عبدالله عبدالله یكی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات پس اعلام كناره‌گیری از ادامه مبارزات انتخاباتی، به طرفداران خود توصیه كرد با حضور پررنگ خویش در دور دوم انتخابات شركت كنند." اما اقای عبدالله نگفتید به که رای بدهیم. اگر ما در انتخابات حضور پر رنگ داشته باشیم باز شما نتایج این دور را قبول میکنید وبه رای ما احترام میگذارید؟

>>>   داکتر صاحب عبدالله آخر تاچی وقت مردم را فزیب میدهید ازیکطرف میگویید انتخابات را تحریم میکنم وازیکطرف میگویید به انتخابات اشتراک کنید بس است این سترنج بازی را بس کنید کمی هم به حال این مردم دربدر دل بسوزانید مردم را ازاین زیاد فریب ندهید زیر کاسه هرچه باشد بگویید. اگر خدای نخواسته اینبار جامعه جهانی مردم افغانستانرا ازخاطر شما تشنه های افغانستان را رهاکنند مردم هرگز شما را فرمش نمیکنند

>>>   به دلیل دست داشتن رهبری کمیسیون انتخابات..) در تقلبات دور اول انتخابات ریاست جمهوری لازم است در رهبری این کمیسیون تغییر ایجاد شود, اگر تغیرات کلی در کمیسون نا مستقل (وابسته بیک شخص) صورت نگیرد کشانیدن انتخابات بدور دوم هیچ معنی ومفهومی نداشته و نتیجه واقعی و مثبت را که خالی از همه جانبداری و بیطرفی باشد ببار نخواهد آورد .
م خوگياني قاهره

>>>   اقای عبدالله عبدالله از طرفداران خود خواسته تا در انتخابات حضور پر رنگ داشته و رای خود را به کرزی بدهند بعداً ادعا کند که:
او بیادر ای چی قسم عدالت اس که کرزی 95 فیصد رای برده و مه 5 فیصد.
داد الله دادالله

>>>   داکتر صاحب از این اقدام شما نمی دانیم چی کنیم در اول تقلب گفته تقلب گفته نام افغانستان و این مردم را در تمام جهان بد کردید و حالا که انتخابات به دور دو کشیده شد خودت کناره گیری میکنی، لطفاً داکتر صاحب برنامه های درست طرح کن افغانستان یک اتاق کوچکی که یک فامیل 2 الی 5 نفر در آن زندگی کنند نیست.
لطفاً با سرنوشت ما بازی نکنید!!!!!!!

>>>   به نظر بنده کار را که جناب عبدالله انجام داد کاری کوچکی سیاسی وی را نشان داد زیرا وی بر پایه پیشنهادات خود که از طرف دولت پذیرفته نشد از انتخابات کنار رفت در حالی که پیشنهاد خود وی کاملاً با قانون اساسی کشور مخالف بود در قانون کشور واضع است که در کدام صورت وزیر از کار گوشه شود و کی حق نظارت از کار وزرا دارد و داکتر عبدالله از انتخابات گوشه نیشینی کرد که نه تنها به وی صدمه وارد خواهد کرد بلکه هم به چهره سیاسی آینده عبدالله صمده زده و هم به دیموکراسی نوبنیاد افغانستان صدمه زد اگر وی اشتراک میکرد اگر بازنده هم میبود باز هم طرفداران خود را از دست نمی داد.
با احترام
مسعود محصل پوهنتون کابل

>>>   داکتر صاحب شکست را درچند قدمی خود می بینید حق تان است که در انتخابات شرکت نکید. لطفا فضای کشور را بیش ازاین به چالش نکشانید.
مظفری

>>>   مرگ به نوکر امریکا (کرزی) پشتون های با غیرت را شرماند. من از اینکه یک پشتون هستم میشرمم. اخر چرا هر وقت یک پشتون باید دلیل پراگنده گی افغانستان شود.

>>>   آقای عبدالله این کارا سوسول بازیه .... ای کاره نکن

>>>   شخص اقای عبدالله و دار و دسته حامی اش مخصوصا بدنه جمعیت و شورای نظار از اول هم به انتخابات به عنوان یک وسیله ایجاد بحران نگاه می کردند نه انتخابات. تا کنون نیز همین دید را دارند. اگر دولت افغانستان شرایط غیر قانونی عبدالله را قبول می کرد باز هم بهانه دیگری جستجو می شد تا به نحو دیگری به تشدید آشوب و نا ارامی کشور دامن زده شود.
خرج پول های هنگفت که از کشورهای .... به طرفداری از جناب داکتر خرچ شد چندان مفت هم نیست.

>>>   من اول افغان هستم بعد پشتون.
در شرایط فعلی اگر چی کرزی (صاحب)خوشم نمیاید مگر باز هم به انتخاب مردم خود (اگر چی بدون دسیسه و دست خاریجی ها نبود)باز هم احترام دارم.

>>>   دوستان و خواننده گان عزیز!
نظریه اول این صحفه که بنام حسن غمکش تحریر گردیده ازمن نمیباشد ،
حسن غمکش

>>>   حسن عمکش!!
ها ها ها
سبزینه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است