سفیر افغانستان هم ، طالبی و قوم ستیز شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۹    ۱۳۹۱/۱۱/۱۵ کد خبر: 47589 منبع: پرینت

روز دوشنبه هفته گذشته در یک گردهمآیی بنده شرکت نمودم که در سفارت افغانستان در کویت به خاطر میهمانی برخی از شخصیت هایی که از داخل کشور برای اشتراک در کورس های کوتاه مدت در مورد ( اعتدال و میانه روی ) تشریف آورده بودند برگزار شده بود و در این محفل مهمانان هریک به نوبه خود صحبت کرده که از جمله میهمانان دوتن از شخصیت های جنبش طالبان هم حضور داشتند و یکی شان رییس دانشگاه کابل (مولوی پیر محمد روحانی) در زمان طالبان بود که هر کدام به نوبه خود صحبت کردند.
اینان هرگز اعمال انتحاری طالبان و قتل بیگناهان و سوزانیدن مدارس و مکاتب و ترور شخصیتهای جهاد و مقاومت را نه تنها که مردود نشماریدند بلکه از مبارزه برحق خود در حضور سفیر کشور سخن پردازی کردند و جناب سفیر نه تنها که کوچکترین عکس العملی را در این مورد از خود نشان نداد بلکه با کمال بی شرمی و خود باختگی به سخنان آنان گوش فرا داده بود.

از سوی دیگر سفیر کشور با دعوت نمودن شخصیتهای طالبی به کویت بزرگترین جنایت را در حق مردم بیگناه کشور خود انجام داد که توسط طالبان بدنام به گونه های مختلف تعذیب ، کشته و در حمله های کور کورانه به شهادت رسیده بودند و حتی افغانستانی ها در خارج و از جمله کویت از شر و بدنامی طالبان در رنج اند.

موضوعی را که می خواهم در مورد آن حرف بزنم این است که آقای سفیر از دیر زمانی است که هزاره ستیزی ماهرانه را آغاز کرده است که هموراه در مناسبت های مختلف از همه برای شرکت در محافل دعوت صورت می گیرد ولی جامعه تشیع عمدا به زاویه کشانیده شده اند و همچنان مقامات بلند رتبه دولتی زمانی که به کویت سفر میداشته باشند.
وی از شخصیتها و روحانیون هزاره در کویت برای دیدار با مقامات دولتی قصدا دعوت به عمل نمی آورد و همیشه آن جلسات را در حلقه تنگ نگه داشته تا صدای برحق مرد را مقامات دولتی از زبان خودشان نشنوند.
به همان اساس وی از حامیان طالب و اعضای حزب اسلامی دعوت می کند و احیانا برای استفاده از برخی فارسی زبانان نیز دعوت صورت می گیرد.

در همان محفل سفارت که به خاطر میهمانان برگزار شده بود بر علاوه روش های دوگانه سفیر کشور در گذشته که هزاره ستیزی اش را از ابتدای کارشان در کویت به نمایش گذاشته بود که برطرف نمودن یک دریور هزاره از سفارت بود، این بارهم یکتن از میهمانان شدیدا علیه هزاره ها در حضور سفیر و در داخل سفارت کشور که متعلق به همه مردم افغانستان است ، حمله نمود و آنان را مزدور ایران شماریده و بزرگترین خطر از سوی ایران علیه افغانستان شمرد.

همچنان وی بر خلاف واقعیتها پشتون ها را مظلوم دانسته که بزرگترین توطئه علیه شان ادامه دارد که همه مان باطل بودن این ادعا را میدانیم و بعد از سخنرانی وی که بسیار با حماسه و شور صحبت کرد، کوچکترین تصحیح و ترمیمی و یا عکس العملی از سوی سفیر و گرداننده محفل صورت نگرفت و این عمل بزدلانه سفیر کاملا باعث آزردگی ما گردید و ما از وی توقع داشتیم که جلو آن فرد را بگیرد و یا اقلا خود با ما در مورد اشتباه آن میهمان چیزی بگوید و عذر خواهی نماید.

بناء ما نخست از مقامات وزارت خارجه کشور جدا می طلبیم که این سفیر قوم ستیز و متلون را مورد باز خواست قرار داده که با این گونه کردار های نامسئولانه خویش در داخل سفارت کشور اجازه میدهد که چنین موقف نادرستی علیه یک قوم از منبر سفارت و زیر نظرخودش صورت گیرد و این یکبار نیست بلکه همیشه این گونه روشهای نادرست از وی صورت گرفته است.

همچنان ما از مقامات بلند پایه کشور جناب کرزی صاحب و جناب مارشال محمد قسیم فهیم و جناب عبدالکریم خلیلی خواهش مندیم که جلو این گونه دیپلومات های خود سر و تفرقه انداز را بگیرند و باید این سفیر را شدیدا مورد باز خواست و نکوهش قرار داده و دیگر برای وی اجازه ندهند که به پستی گماشته شود تا درس و پندی باشد برای دیگران و همچنان از نمایندگان مردم در شورای ملی و مجلس سنای کشور نیز خواهش مندیم که این موضوع را جدا پیگیری نموده و از جناب وزیر خارجه طالب معلومات شوند.

من نمیدانم آقای اسد الله حنیف چرا اینگونه دشمنی را علیه قوم خاص در پیش گرفته است به گمان من یگانه دلیل فقط چاپلوسی و ریاکاری برای افغان ملیتی ها و افراد تند رو حزب اسلامی است که تا از وی راضی شده و سفیر از آن طریق برای احراز پست های دولتی و یا ابقای شان برای مدت دیگر در سفارت کویت کمک کنند و دلیل دیگر سابقه تحصیلی سفیر است که در سعودی درس خوانده و متأثر از افکار وهابیت شده که دید آنان در مورد هزاره و شیعه ها معروف است.

نا گفته نماند که جناب سفیر مشکل حتی با بقیه کارمندان سفارت هم دارد زیرا حین سفر آقای کرزی و وزیر خارجه به کویت چند ماه قبل آقای سفیر برای کارمندان سفارت اجازه دیدار با آقای کرزی و وزیر خارجه را نداد برای آنکه گلایه های بیشماری که در حق وی وجود دارد به گوش آنان نرسد به همان سبب به عوض اعضای سفارت پسر خود را گرفته و به دیدار کرزی رفت و زمانی که آقای کرزی از علت عدم حضور دیپلوماتان دیگر پرسید این سفیر خود خواه و متکبر در جواب کرزی گفت که آنان به زبان انگلیسی و کمپیوتر آشنایی ندارند به همان خاطر آنان را نیاوردم. پس شما از این روش سفیر همه فعالیتهای دیگر وی را میتوانید برداشت کنید، وی آدم خود خواه، متملق، متکبر، متعصب و کینه توز بوده که نه تنها ما بلکه همه به جز چند تاجر مافیایی که منافع شان به هم گره خورده دیگر همه افغانستانیهای کویت از وی شکوه دارند.

نوشته از: جعفر موسوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ﺟﻌﻔﺮﻱ ﺻﺎﺣﺐ ﺣﺮﻓﻬﺎﻳﺖ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺩاﺭﺩ. ﻭ ﺩﻭﺭاﻥ ﺳﻴﺎﻩ اﻳﻦ ﻓﺎﺷﺴﺘﺎﻥ ﺗﻔﺮﻗﻪ اﻧﺪاﺯ....ﻛﻪ ﺑﺤﺮﻣﺖ ﻣﺤﻤﺪ ﻭ ﻋﻠﻲ ﻭ ﺯﻫﺮا ﺭﻳﺸﻪ ﻭﻫﺎﺑﻴﺖ ﻭ ﻃﺎﻟﺐ ﻭ ﻗﺎﻟﺐ ﺑﺮﻛﻨﺪﻩ ﻣﻴﺸﻮﺩ.
ﺑﺮﻭﻣﻨﺪ

>>>   برادار محترم
ما و شما در کشوری زندګی میکنیم که مقامات مسوول در داد مظلومان هرګز نرسیده اند پس این ګله و شکوه هیچ دردی را درمان نخواهد کرد و من خودم هرګز بالای این مقامات باور ندارم و باور نخواهم داشت

>>>   فکر کنم مشکل در سفارت کویت است نه در سفرا... چون سفیر قبلی هم (عبدالرحیم کریمی)که از مشکلات تقریبا مشابه داشتیم. به قول وطنی دعای بدرفته سر سفارت کویت چون هر سفیر که میره اونجا خراب میشود.
ج.پور

>>>   جعفری صاحب سلام بر شما در تمام امور حکومتی ملت افغانستان این جنایت کاران جنگی راه پیدا کردند، اما چاره بجز اتحاد سایر اقشار چیزی دیگر نیست امروز هم مامی بینیم که بین هزاره به و تاجک دامن زدن هاشروع شده اگر در مقابل این قوم.....استاده گی کامل نداشته باشیم مطمینآکه بازی باز هم در دست این قاتلان مردم افغان خواهد بود هوشیاری دقیق در کار است تشکر که این مطلب را درسایت پخش نمودید

>>>   بيادرم جعفري صاحب!
درين حكومت و در چوكات وزارت خارجه فعلي به سركردگي(زلمي رسول)چيزي اضافه تر ازين قماش مردان... مغرور و متعصب توقع نداشته باشيد. به اميد پايان عمرسياسي شان.
لوگروال

>>>   گله نکن اقا طالب ،انتحاری و ای اس ای همه اش برادران کرزی است و همیشه افتخار میکند

>>>   ...لطفاً نظر و عمل شخصی یک فرد را به یک قوم ارتباط ندهید. حالا ببین کرزی هم پشتون است اما در تمام پستهای کلیدی هزاره ها را استخدام کرده است. پس لطفاً تفرقه اندازی را بس کنید و بگذارید مردم افغانستان برادر وار زندگی نمایند.
سرگردان از کابل

>>>   ...داکتر اسدالله حنیف یک شخص مسلمان و با تقوا است. حرف های ارایه شده افترا و بهتان است.
شاهزاده از بامیان

>>>   عجب نیست ......برو از سفارت افغانستان در ریاض خبر بگیر که سفیر آنجا به طور رسمی از طالبان و حزب اسلامی و حزب اتحاد اسلامی حمایت می کند و خارجی های که برای باز سازی و نوسازی افغانستان امده اند اشغالگر می نامد . اگر باور ندارید از ریاست دوم سیاسی بپرسید
پیر خانه از کوچه خرابات

>>>   برادران این مشکل در همه سفارت خانه ها موجود است. در قطر خالد ذکریا پشتون ها را... لقب میدهد. و تمام روز با چند اشخاص بد چلند، بد کردار و تفرقه انداز گشت و گزار دارد و محافل خاصی دارد که دور از اداب اجتماعی، انسانی، اخلاقی و دیپلوماتیک میباشد. بسیار زبان بد دارد و همیشه از اعمال...به افتخار و با جرأت صحبت مینماید. در حال که هیچ دست اورد و مصروفیت ندارد و بخود محمد زایی لقب هم میدهد با ان هم به پشتون ها به هفته ها وقت نمیدهد. شما بزرگان وزیر خارجه، معاونین و ریس جمهور اگر خود را مسلمان و افغان میگوهید لطفأ از خالد ذکریا و افغانها از کرده ها و اعمال وی بپرسید که چه گل های را اینجا شپفته و او را محکمه علنی نماهید تا دیگران پند ببرند. اما متاسفانه این فغان را کی خواهد شنید و ...
کارمند سفارت در قطر

>>>   این... که در دوران اسپنتا و داود مرادیان به وزرارت خارجه جذب شدند راه اندازی مینمایند واقعا یک جفای بزرگ به حق ملت افغانستان بخصوص پشتون ها در این دوره انجام شد اکنون اگر در وزارت خارجه افغانستان اگر داخل شوید فکر میکنید حتما در چین و یا کوریا هستید اگر ترکیب قومی را در وزرات خارجه بررسی نمایند هزاره ها با وجودیکه 6 فیصد نفوس کشور را تشکیل میدهند تعداد شان از پشتون ها زیاد است.

>>>   دوست عزیز حعفری صاحب: اگر این بی بندو باری ها درحکومت کرزی نمی بود چرا وطن با این همه دشواری ها دچار می شد کرزی صاحب مانند خود طالب نماها را مقررمی کند که جای پای طالب را زیاد باز کند شرم است به همچو سفیر که معاش از دولت می خورد و حمایت از جنایت کاران می کند.
نائب

>>>   اسد الله حنيف هركه است از كريمي.... و بيكاره .
اسدي از اسدآباد

>>>   به جواب شاهزاده بامیان:
یکی از مسلمانی های سفیر بیرون ساختن تمام اعضای خانوده اش با لباسی مفتضحانه در انظار دیپلوماتان خارجی است که در روز استقلال کشور در هوتلی برگزار شده بود وی نه دین دارد و نه مذهب و معلوم نیست که به کدام قوم شریف کشور ما تعلق دارد. زیرا وی را جز یک استفاده جو متملق و خود خواهی بیش نمی یابید. وی تمام دیپلوماتان همکار خود را در نظر کرزی بد معرفی نمود و تنها به دیدار کرزی همراه با پسر خود روان شد و در جواب کرزی گفت که آنان سواد ندارند. وی جعل کاری را برای خانوده خود انجام میدهد که اخرینش ساختن یک شهادت نامه تقلبی برای یک تن از پسران خودش است که سه بار آن را عوض کرده است تا آنکه در دانشگاه پذیرفته شد. وی امروز اختیار سفرات را از یکسو در اختیار خانوده خود قرار داه و از سوی دیگر برخی افراد مافیای اقتصادی و قومی و حزبی را بر سرنوشت سفارت حاکم ساخته است. و گلایه برادران هم بجای است که در آن روز اختیارات مجلس در جلو افراد حزب اسلامی و جریان طالبان بود که در محفل سخنرانی کردند و چینی هم برجبین ذلیل سفیر کشور نمایان نشد و با کمال بی ننگی سخنان آنان را میشنید.
حق گوی

>>>   من گِله از دشمن ندارم. طالبان و گلبدین دشمنان مردم افغانستان اند.
اما نمیدانم که این همه "دوستان" ما چرا در خدمت دشمنان قرار دارند. همه رهبران... که خود شان را نماینده قوم خود میدانند، در همین حکومت فاسد منافع قوم خود را قربانی دالر و موتر های کادیلاک و قصرهای زینتی میکنند. اما انسان های ساده دل هنوز هم هر خیانت رهبران شانرا فقط یک "اشتباه" یا "سرگردانی" تعبیر میکنند. چند سال "سرگردانی" ؟ و چند مرتبه"اشتباه" ؟
نادر

>>>   راجع به موضوع محفل و مهمانان كه از كابل تشريف آورده بودند حضور خوانندگان محترم طبق معلومات من از يك ملاقات سابق بنده با شخص جناب شهرانى صاحب (مشاور ارشد ريس جمهور در امور دينى) اين است كه اين اشخاص ارسالى به كورسهاى قصيرالمدت وزارت اوقاف كويت از داخل افغانستان از جانب يك كميسيون مشترك از وزارت حج و اوقاف، مشاوريت رياست جمهورى در امور دينى، دار العلوم كابل برگزيده ميشوند. به اين معنى كه شخص سفير صاحب در اختيار اين اشخاص و برنامه ايشان دخالت مستقيم ندارد. البته كوشش ها و زحمات ايشان را در براه اندازى همچون بروگرامها و دستيابى دولت جمهورى اسلامى افغانستان به همچون امتيازات و بورسيه ها و كورسها از جانب دولت كويت را نبايد از ياد ببريم. چون تا آمدن ايشان بحيث سفير أفغانستان در كويت و در زمان كار سفراى قبلى ما از همچون فعاليتها اصلا هيچ خبرى نبود.
در باره ديدار ما افغانها با وزيران ما و يا ريس جمهور بايد بگوييم كه سفير صاحب آقاى حنيف هميشه كوشش كرده تا ملاقات ما مردم را با مهمانان عزيز ما مهيا سازد. من شخصا با همه مهمانان رسمى كه در كويت تشريف آوردند ملاقات كردم بجز ريس جمهور صاحب كه وقت اقامت و پروگرام شان در كويت به ساعتهاى محدود بود. بطور مثال بنده با وزراى حج و اوقاف و خارجه، با جناب شهرانى صاحب كه مشاور ارشد ريس جمهور است و غيره ملاقات داشتم. پس همه حرفهاى نويسنده اين شايعه مغرضانه بغير از كينه و حسادت ديگر چيزى نيست.
يكى از افغانهاى مقيم كويت - سالميه

>>>   اسد الله جان جنيف اصلا لاياقت دوكاندارى يا بياده دفتر را هم ندارد اما جه كنى فساد وخيش خوارى ونفاق جارى در افغانستان كه همجون اشخاص بصفت سفير كرزى وديبلومات شدند بايدايشان را سفراى كرزى بشماريم نه سفراى دولت افغانستان خدا نكند كه همجنين اشخاص سفراى دولت افغانستان باشند تنها اسد الله جان حنيف در قافله سفراى كرزى نيست كه ارزش سفير شدن را ندارند بلكه اكثريت اعضاى قافله همين است اخلاق شان وكردارشان
كارمند وزارت خارجه

>>>   به جواب سرگردان از کابل: بلی آقای کرزی تغیرات را در بدنه حکومت آورده اند که همان دو تا وزیر معاوین... است اما جناب عاقل ما در عصر زندگی میکنیم که شعار ها همگرای ، برادری ، براری م=، مساوات... است که این شعار ها یکی از افتخارات دولت کرزی به شمار میرود آیااگر از یک قوم 25 درصدی دو تاوزیر ، سه تا ریس ... داشته باشید این همگرای وبرابری است یا نه از حرف شما معلوم میشود که شما حتی یک وزیر یا یک ریس را از قوم هزاره را در بدنه حکومت تحمل ندارید اما آیا آقای کرزی میتواند در ایت عصر مثل عبدالرحمن یا نادر خان باشد که ختی یک مامور هم از این قوم در حومت نپزیرد اگر در چنین تفکر باشی که چند تا چوکی سمبولک برای اینها کافی است .اساساٌ بشتر از این حق ندارد خیلی بیهوش و شخص قزن هجر به شمار میروی.
میم

>>>   زمانیکه کرزی صاحب از آدرس ریاست جمهوری طالبان را برادر خطاب نماید پس سفراء چه ملامتی دارند که با آنها می نشیند ویا به سخنان شان گوش میدهند در حقیقت این سوال از بزرگان صورت گیرد در صورتیکه طالبان با ما برادر هستند پس به این همه جنگ ویرانی چه نیاز است

>>>   بزرگ ترین و خطرنال ترین کس در این حکومت سپنتا است. وی با کمونست ها سوسیالیست، با پشتون ها بارکزی و در حقیقت یکی از رهبران ماویستی است. همه تاریخچه المان او را میدانند. بد بختی و فساد در دوران سپنتا در وزارت خارجه ده حد نهایی رسید. بسیار دیپلومات های تعلیم یافته، مجرب، وطن دوست و مسلمان در دوره وی زریعه توطعه های سپنتا و گروپ مافیایی وی یا مجبورآ رانده شدند و یا از احترام به شخصیت خود و فامیل خود وزارت را ترک نمودند. دیگر گله چرا، همان گروپ مافیاهی و ایجنت های خارجی هم اکنون در رس قدرت اند. حتا فعلا با زور شورای امنیت وزارت خارجه را رهبری میکند. .زلمی رسول بیچاره یک عسکر است که هنوز هم از ترس سپنتا هیچ تصمیمی گرفته نمیتواند. حمید...صدیق ریس خوش زبان از وی کرده قدرتمند تر است. نماینده سپنتا، جاوید لودین ...همان پالیسی سپنتا رنگارنگ را پیش میبرد. شما همه خوب میدانید، پس گله چرا. میگند (سر خطا جمله خطا)
عضو تشریفات

>>>   از كي و از چه بگويم عتيق الله بلاغ ملاصاحب در نيويارك يك برادر اش كه داكتر طب است در تشريفات فكر نكنم به داكتر در وزارت خارجه ضرورت باشد و همه بيسواد ان .

>>>   به جواب برادری سالمیه نشین:
برادر عزیز حرف شما بسیار نابجاست که میگویید همه پیشرفتها در عهد سفیر فعلی صورت گرفته است و این حرف در حقیقت اهانت به سفرا و دپلوماتان گذشته است که اساس همه کارها و روابط را در کویت اساس گزاری نمودند. به عنوان مثال آغازگر تأسیس مرکزی به نام میانه روی اصلا آقای سید نبی نبیل است که در گذشته چندین بار با مقامات کویت دیدار کرده بود و همچنان وی بیش از پنج هزار کتاب و دایرة المعارف فقهی کویت را به دانشگاهاهی کشور ارسال داشت وی توجه برخی مؤسسات کویت برای حفظ مخطوطات افغانستان جلب نموده و با مبرة آل و اصحاب پیمانی را در مورد ترجمه کتب و آثار مفید عقد نمود، و زمینه سازی برای سفر مقامات عالی رتبه کشور به کویت زمینه سازی نمود و بیش هزارها جلد قرآن کریم به فرمایش سفارت کشور چاپ و در دسترس هموطنان ما در داخل و خارج قرار گرفت وی تعداد 40 تن را تقریبا که از کویت اخراج می گردیدند با تلاشهای شبا روزی دوباره صاحب کار و شغل در کویت ساخت. البته این برخی از فعالیتهای آقای سید نبی بود که معاون سفارت و سپس به حیث سرپرست سفارت کشور ایفای وظیفه نمود به همیت ترتیب کم و بیش سفرای گذشته هر کدامم به نوبه خود خدماتی نمودند که انکار آن کمال بی خردی است. اما من و یا تو میآییم تنها کسی را که ما خوش داریم برجسته ساخته و از کار دیگران انکار میکنیم این به دور از انصاف است. شما گفتید در مجالس مختلف شرکت کردید درست شما شرکت کردید که جزئی از همان حلقه سفیر هستید قسمیه در نوشته ذکر هم شده و شما میدانید که برخی وزرا مانند امیر اسماعیل خان در سفرشان یک بار توسط یک حامی طالب اهانت شد در حضور سفیر و در خانه شان. چه میگویید از جعل کاری شهادت نامه پسر شان مانندیکه اینجا یاد آوری شده و از موتر فروشی و تجارت شان که در گذشته سر و صداهایی را به پا ساخت و چه میگویید از... خانوده اش در مجلس استقلال در محضر دپلوماتان؟؟؟
کلک راست گوی

>>>   آغای جفر موسوی حاجی محمد شما و دوستم... رای خود را به کرزی دانند و هم قوم خود را گفتند که به کرزی رای تان را بدهید چی گله گی داری از داود زی سفیر کرزی در پاکستان؟

>>>   سلام به همه افغانان وطن پرست و وطن دوست، نه تفرقه افگن و... شما را به خدا قسم بروید شخصیت داکتر صاحب حنیف را بدانیدو پدر مرحوم و مغفور و بزرگوار و دانشمندش را که یک عمرش را در راه خدمت به وطن و هموطنانش صرف نمود و کتابهایی زیادی نوشت و خود جناب سفیر صاحب هم شخصی هستن که به همچو شخصیت های پاک و دلسوز ما افتخار میکنیم به لحاظ خدا خجالت بکش که تو هر مسلمانی که... شما بگویید که وهابی است... بس است...
مهدی کابل

>>>   هموطنان عزيز و اقاى جعفر موسوى
تعصبات قومى در سفارت افغانستان در كويت همزمان با تقرر اقاى نصير احمد نور بصفت شارز دافير سفارت در كويت اغاز شد جناب نصير احمد خان سفارت را به يك حوضه و دفتر و مهمانخانه براى بنجشير و انهم منطقه معينى در بنجشير تبديل كرد و كارمندان محلى سفارت را همه از اعضاى فاميل و وطنداران خود تشكيل ميداد و همه امتيازات و بورسهاى تحصيلى را از همان خسربره و برادر زاده و هميشره زاده نمود و يك نوع اختناق را در فضاى سفارت بوجود اورده بود كه حتى براى بقيه ديبلومات هاى سفارت موقع كار و فعاليت را نمى داد تا انيكه همه كارمندان ديبلومات سفارت مجبور به ترك كويت شدند كه از جمله انها از دانشمند عزيز كشور اقاى تارشى نامبرده مى توانيم
در عقب تبديلى نصير احمد خان اقاى عباس كريمى به سفارت تشريف اورد كه ايشان هم سفارت را به مركز نمايندگي تخار تبديل كرد و با معاون خود سيد نبى اغا در جمع اورى زكات و خيرات از بيت الزكات كويت و غير موسسات خيريه كويتى به ادعاهاى دروغيين در جنگ و مجادله و زد و خورد مشغول بود و دوره كارى خود را در زد خورد با ديبلومات هاى سفارت از ان جمله خانم مليحة صيقل و اقاى سيد نبى اغا و سيد احمد اشرفى سبرى كرد جالبتر اينكه اقاى كريمى كه خود از تخار دو معاوننيش اقاى اشرفى و سيد نبى اغا هم از تخار بودند و اين مثلث جهت جمع اورى بول و زكات دست به كربان هم بودند تا اينكه نوبت اقاى اسد الله جان حنيف به سفارت در كويت رسيد و ايشان هم بنوبه خود سفارت را مركز مزار شريف و بالخصوص در خدمت فرزندان و دامات هاى جناب سفير تبديل كردند و اسد الله جان كه خيال سكرتريت محلى در يك سفارت را هم نداشت از بركت فتواى هاى مولوى حنيف مستشار دينى كرزى سفير شد
خدايا ! در اميد انروزى هستيم كه همه اين... به ميز عدالت كشانيده شوند
كويتى

>>>   آقایان جعفری و حق گوی!
افترا و بهتان در حق یک انسان چه بسا مسلمان حرام است. پدر اسدالله حنیف مرحوم مولوی حنیف بلخی از ولایت بلخ از علمای جید، نویسنده معروف و شاعر چیره دست کشور بود. آنچه که خودت از جزییات از داخل سفارت و سیاست شخص سفیر ارایه میدارید معنی اش اینست که کسی از همکاران سفارت این نوع اسرار و محرمیات را به شما منتقل می نمایند که یقینا همان شخص با سفیر مشکل دارد و حرف های غرض آلود وی را شما می نویسید که خود باز هم گناه است.
دوم: شما آقای حنیف را متهم به قوم ستیزی بخصوص قوم های هزاره کرده اید در حالیکه شاید کویت یگانه کشوری در منطقه باشد که کمترین ارقام برادران هزاره افغانستان داشته باشد. زیرا بیشترین مردم در کشور های خلیج بردران پشتون جنوب کشور مقیم اند. سوم: داستانی را که شما از جریان مجلس یاد کرده اید و سفیر در برابر دشمنان کشور سکوت مفتضحانه داشت شما به عنوان شهروند با غیرت کشور همان طور که طالب از موقف خود دفاع کرد مردانه و با جرات از حقوق مسلم خود و هموطنانت دفاع می کردید. شما همیشه بار خود را به شانه دیگران نگزارید. بلند می شدی و به دهن طالب و گلبدینی با مشت آهنینت می کوبیدی عزیزم. کوشش کنید که بیشتر از این ملت های برادر دیگر بخاطر احقاق حقوق تان مکلف نسازید. همه مطالبی که از شما ارایه شده است بی اساس پر از کینه و عقده مندانه است.
شاهزاده از بامیان

>>>   اگر اینقدر از سفیر گله دارید یک کمی از معاون و قنصلش آقای خاموش هم بگویید که او تا بحال حزبی سر سخت است که در هر مجلس افغانها بارها و بشکل بسیار بی شرمانه خود را وفادار به گلبدین حکمتیار و حزب اسلامی معرفی میکند در حالیکه همه افغانستان و جامعه جهانی حزب اسلامی و گلبدین حکمتیار را تروریست میدانند! باید همچون چوچه های گلبدین را شما مورد انتقاد خود قرار دهید و نه اشخاصیکه اصلا شما تنها شانه های خود را ناحق بالایشان خالی میکند. قابل یادآوری است که او هم مثل بعضی دیگر از دپلوماتهای سفارت کویت و یا سفارتخانه های دیگر ما شهادتنامه پسرش را دو بار جعلی جور کرده تا با معایر دانشگاه کویت برابر شود. پسر او اصلا در افغانستان هیچ درس نخوانده بلکه فارغ تحصیل صنف دوازده ایران است و برایش شهادتنامه جعلی افغانی جور کرد که در دانشگاه کویت پذیرفته شود. اقلا تا جای شناسایی من و اقوال خود سفیر که بچه سفیر در افغانستان درس خوانده و فارغ مکاتب کابل میباشد. دیگر مشکلات آقای خاموش را مثل حیف و میل پول سفارت برای خود و خانواده اش در غیاب سفیر و غیره را فاش نمیکنیم تا گناه بزرگتر را مرتکب نشویم. اما شاید نزدیکان او در کویت از همه کارهایش خبردار باشند. حرف آقای شاهزاده از بامیان کاملا بجا است. شخصیکه اینقدر جزییات و اسرار سفارت را فاش میکند حتما کارمند سفارت است و حتما دپلومات و نه کدام کارمند محلی. پس چرا او اینقدر بی وفا و غیر متعهد برای حفظ اسرار کار و ماموریت خود است. آیا این خودش بلندترین مرتبه... نیست؟ باید اولتر از همه همچون مامورین بی وفا و غیر متعهد به اخلاق کاری مجازات شوند. شاید روزها شخصیت این فرد... و امثال او را فاش سازد.
جاغوری/ کویت

>>>   برادر عزیزی که نوشته هزاره ها در وزارت خارجه زیاد هستند بیاید پنجشیری های بی سواد و سو استفاده گر را ببیند که در اغلب نمایندگی های خارجی چنبره زده اند و می تازند هیچ کس هم جلو دارشان نیست.
عبدالعلی هزاره

>>>   شاهزاده جناب سفیر:
شما اگر با دید بی طرفانه به کار کردهای سفیر نگاه کنید حتما دید شما در موردش تغییر میکند. این سفیر به هیچ اصولی پایبندی ندارد نه اصول اسلامی و نه مذهبی و نه حزبی و نه وطن پرستی، یگانه هدف وی رسیئن به اهداف مادی و منصب و مقام است و مادی گرایی برای وی همه چیز است. درست است که پدر شان نویسنده و این و آن بود اما درباری، خدا رحمتش کند در مورد وی بیشتر چیزی نمی گویم. و این دلیل بر این نمیشود که پسرشان هم مثل وی باشند. دیگر اینکه گفته شده ها در مورد سفارت ربطی به گفتن کسی از داخل سفارت ندارد زیرا داستانهای سفیر زبانزد عام و خاص اما وی همواره ممکن بالای همکاران خود شک کند وی حتد بالی افغانها اعتماد ندارد به همان خاطر یک دختر لبنانی را به حیث سکرتر خود انتخاب کرد و نه یک افغانی را تا در پهلوی افغانی بود از مزایای کشور خود استفاده برد و نقطه اصلی بی اعتمادی سفیر به افغانهاست زیرا آنان تمام مراسلات و گشت و گذارهای وی را زیر نظر میداشتند و همچنان برخی تقلباتش را مستند مشاهده می کردند. معنای کم بودن هزاره و یا تاجک و قوم دیگری این نیست که باز مظلوم باشند و یا در مجالس در انظار مقامات رسمی اهانت شوند. و آقای سفیر به جز از افراد مورد نظر خود به دیگران اجازه اصلا نمی دهد و رد کردن کار یک شرکت کننده نیست بلکه کار سفارت بود و خاصتا فیر باید خطوط و مرزها را برای سخن رانان مشخص می ساخت. تمام مطالب نوشته شده واقعی و حقیقت داشته که هر انسان منصف به آسانی میتواند آن را در سفیر و در جریان کارش درک کند به جز حلقات مافیایی که شاهزاده بامیان هم از زمره آنان است کسی دیگری در آن به آسانی راه نمی یابد.
حق گوی

>>>   آقای جعفری!
هیچ نگران نباشین رییس منابع بشری وزارت امور خارجه تازه چند ماهی میشود که تعیین شده، ایشان از جمله هزاره های فاشیست هستند که در همین مدت کم یک تعداد قابل ملاحظه ی از هزاره ها را در بخش های مختلف تعین نموده و این روند هنوز هم ادامه دارد، شش ماه قبل از امروز حدود 900 نفر از متقضیان کار د وزارت امور خارجه در یک پروسه ی کانکوریک شرکت نمودند، که از جمع اشتراک کننده ها 30 نفر دروزارت امور خارجه جذب شدند، در این میان چند نفر از هزاره های که به کمک رییس منابع بشر آقای اکبری کامیاب گردیده بوند، دربست های سه و چهارتعیین بست شدند، بر عکس افرادی که مربوط به دیگر اقوام بودند با وصف داشتن درجه تحصیلی ماستری و تجربه ی کاری دربست ها شش مقرر شدند، فاشیست هر که باشد فرق نمی کند چه پشتون باشد و یا هم تاجک و هزاره، آقای اکبری به عنوان سمبول فاشیسم مظلوم نما دروزارت امور خارجه مشهور است. چرا کسی ازین یاد نمیکند؟
فردوس مهشید ازکابل

>>>   خوب آقای جعفر موسوی
شاید شما از هما برادران هستید که عقده های شخصی خود را در این صفحه نوشته اید.
داکتر صاحب اسدالله حنیف نتها انسان دانا و مهربان و همیشه در تلاش است که نسل آینده افغانستان را به راه درست رهنمائی کند. البته باید گفت که شاید شما آقای جعفر موسوی از همان کسانی باشید که امرالله صالح در مقاله خود تذکر نموده و شما میخواهید یک سفیر دانشمند مثل داکتر حنیف بدنام سازید. اولاً داکتر حیف تعصب را نمیشناسد و دوم این که موصوف در ولایت مزار شریف بدنیا آمده و شما خودتان شاید با من همنظر باشید که مزار شریف یک ولایت هزاره نشین هم است.
هیچگاه داکتر حنیف به هیچ شخصی بدی نمیکند، داکتر صاحب حنیف قبلاً بحیث مشاور رئیس صاحب جمهور وظیفه اجرا نموده و آن وظیفه مشارویت را صرف و صرف بخاطر که به وطی و نسل آینده خدمت نماید ترک نموده و مدت چهار سال بحیث معاون حقوق معاهدات وظیفه اجرا نموده است.
من خوب به خاطر دارم که به چه اندازه تلاش نموده تا یک شفاخانه در ولایت بامیان افغانستان برای برادران هزاره ما از طریق کمک آباد نماید و اینجا آقای جعفر خان آمده و به خلاف موصوف حرف میزند.
و اگر دریور هزاره سفارت را از برطرف نموده به معنی این نیست که با تمام مردم هزاره دشمنی دارد، دریور هزاره شما به وقت حاضر نمیشد، موتر را برای استفاده فامیل خود گرفته بود و شاید هم قاچاق بری میکرد. همچو اشخاص به دام زده شود و داکتر حنیف آدم مهربان است که به پولیس منطقه موصوف را تسلیم نکرده است.

>>>   بل کل مطلب راکه به ایصطلاح حقگو در مورد انیف چخین تحریر داشته دور از واقیعت نیست و حقیقت داره
حقبین

>>>   به پاسخ اسم مستعار جاغوری- کویت شاهزاده سفیر:
تمام بی بند و باری سفارت از دست سفیر است نه دپلوماتان دیگر زیرا وی همه اختیارات را در دست دارد. و این باید بدانید که همواره در هر نظامی شخص رده اول مورد باز پرس قرار میگیرد نه افراد دست دو د کسانی که اختیاری ندارند. این که اسرار سفارت را چه فردی به نشر میسپارد این سخن غیر منطقی و بی خردانه است زیرا افشای چهره... وجیبه هر انسان است و تستر بر... و خلاف کاری ها عین جرم و شریک در جرم پنداشته می شود. اگر این سفیر آدم صادق باشد نیازی بر تکتم اسرار نیست و ایشان نظر به پندارهای سوء که داشتند یک سکرتر دختر عرب تبار را به عوض یک افغانستانی انتخاب نمودند را از مکاتیب و مراسلات مخالف با قانون که به خاطر مصلحت های آنی و شخصی سفیر صورت می گیرد یه افغانستانی آگاه نشود و فردا دست آویزی بالای سفیر نباشد. دیگر اینکه آنچه را که شما اسرار مینامید توسط پسر سفیر در اختیار دوستانش قرار داده میشود و باز هم به بیرون و در دست رس هم قرار می گیرد و این نیازی به گفتن مقامات داخل سفارت ندارد آنان برای اینکه معلوماتی را از دیگران به دست آورند حتی از کارهای خاص خانوده خود هم دریغ نکرده همه را در اختیار جانب دیگر قرار داده تا معلومات به دست آورند که مردم بیرون از حلقات سفیر چه نظر و اندیشه ای در مورد سفیر و سفارت دارند، شما بیایید از هر فرد بپرسید که چیست در مورد سفیر که آن را ندانند. سفیر همان گونه که نیت شوم و بد نسبت به دیگران دارد خداوند متعال وی را هر بار چهره اش را برای مردمی که فریب میخورند آشکار می کند با آنکه وی قابلیت این همه نوشته ها را ندارد و مانند هر آرمان فروش دیگر به نزدیکی ها از کرسی خود کنار رفته و خوار و زبون در پشت هر در خواهد دوید تا کرسی و قدرتی را به قیمت کرامت و عزت خود بدست آورد.
کمال بهزاد- کویت

>>>   این سفیر به وزیر خارجه افانستان در کویت ګفت که دبلوماتن که در سفارت کار میکنند همه بی کاره و بی سواد اند و من تنها همه کارهای سفارت را پیش میبرم، وزیر خارجه از این حرف های سفیر خوش نبود و با خود ګفت که این این دبلوماتها را که وی مقرر و تعین ساخته است پس حرف های سفیر توهین به او تلقی میشود. زیر تصمیم ګرفته است تا این سفیر ار از کویت تبدیل نماید. این حرف های است که خود دبلوماتهای سفارت میکویند، سفیر همه دبلوماتها را در قطی جا کرده و قونسل را ګفته است که با افغانها ملاقات نه کند.

>>>   ... بخدا قسم اگر خودت در جای همان سفیر باشی فقط قوم خودت دیگر اقوام را حتی در دزوازه سفارت هم نخواهی گذاشت!

>>>   هیمن هزاره های ما چرا مظلوم نمایی میکنند؟؟؟

>>>   اګر مشکل در سفرات نباشد پس چرا اینقدر هیاهوی است. همکارن سفارت همه میګویند که سفیر همه را در قطی جا کرده و هیچ دبلږومات حق ندارد با کسی ببیند و ملاقات کند. قاری فضل الرحمن را ګفته است با قونسل یکجا به دیدن کدم افغان نرود هزارها سخت دیګر درانجا است خداوند کرزی را هدایت کنند همه این بدبختی ها از دست اوست با احترام
عزیزالله از کویت

>>>   نصیر احمد نور در قطر، مصر و فعلاً در ایران پنجشیری بازی مثل دوره کویت میکند. اما ببینید که با وجود همه بی کفایتی و بدون کدام دست اورد چهار سفارت را... کرد... کرزی خوش است که حکومت میکند.
کارمند تشریفات

>>>   از جهالت چه ننگ است، تمام بزرگان این دولت... و طالب هستند که بالای نام دانش و تحصیل تمسخر میکنند و بخود میبالند که شکر بیسواد و کم سواد هستند.
...ستیز آشتی ناپذیر کابلی

>>>   دوستان من برادران من سلام. همان طور كه اطلاع داريد دولت كرزي يكي از... نا كار آمدترين. و بي سوادترين كابينه اي جهان است. كه رجالهاي... صفت و انسان نماهاي... فاقد هر نوع افكار و انديشه هاي سياسي افغانستاني كه در دوران جنگهاي داخلي هر كدام نقش ملموسي در تباهي اين مردوم داشتن و در زمان اشغال كشور توسط... گروه طالبان ياغي با به فرار گذاشتن اينبار كه از تصدق سر امريكا طالبهاي... بيرون رانده شد. دوباره سر و كله اين... هميشه در كمين و فرصت طلب بيدا شد. تا براي بر كردن جيب و شكمهاي... چند روزي را با هر شيوه اي و در هر بستي و مقامي با انتصابهاي غير رسمي از طريق.... بالاتر و... بدون آراء و اگاهي مردوم منصوب ميشود. اينها حامل و عامل هر بدبختي هست. بجز خدمتگذاري.و همينطور بدترين و ناكار آمدترين سفيران نيز در اين كابينه اي بدنام وجود دارد. اعم از كاركنان سفارت تا رئيس بيسوادش. شما وقتي در ايران به سفارت افغانستان مراجعه ميكني. كاركنانشان همان جيره خواران مفت خور. جواب سلامت را هم نميدهد. اگر سؤالي ببرسي .مثل... با سر جواب ميدهد. زبان... فقط از ايرانيها اطاعت ميكند.
قادر رضاي. ولايت غزني. ولسوالي ناهور .قريه جسكه. شيار.
گيلكو.

>>>   سلام
مطلبى كه برادر جعفري كفتند كاملا صحيح است ومه از برادر جعفري خواهشمند اكر در رابطه به الجالية الافغانية بدولة الكويت ( انجمن افعانهاى مقيم كويت ) معلوماتى دارد براي ما ارائه كنند كه انوار الله لودين كى است وبه خليل الله حنيف بسر سفير كه در وزارة اوقاف كويت مشغول كار است جى رابطه دارد
ايا اي جالية ديكر اقوام را كه ازبكها وهزارها هستند شامل است يا نه
به كدام دليل سفارت همراى جالية همكار است در حاليكه ديكر اقوام در اين جالية اشتراك ندارند
اين خودش يك دليل ديكرى است كه اسد الله حنيف سبب تفرقه وفتنه بين افغانها در كويت هستند
جرا در اين جالية از قوم طاهرى هيج كسي وجود ندارد در حاليكه بيش از 500 فاميل از قوم طاهرى در كويت است
اكر كسي در رابطه بجالية معلومات دارد براى ما ارائه كند كه حقائق را بفهمم
طاهرى از صباحية - كويت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است