ایران خواستارخروج نیروهای خارجی از افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۰    ۱۳۸۸/۸/۱۹ کد خبر: 4870 منبع: پرینت

ایران خواستارخروج نیروهای خارجی از افغانستان

سفيرونماينده کشور ایران درسازمان ملل ، خواهان خروج سريع سربازان خارجي از افغانستان شد.

محمد خزاعي ،سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل روز دوشنبه در نشست مجمع عمومي اين سازمان که به بحث افغانستان اختصاص داشت، باحمايت از دولت افغانستان ،خواهان خروج سريع سربازان خارجي از اين کشور شد.

وی با اشاره به افزايش ميزان تلفات غيرنظامي حاصل ازاقدامات تروريستي ،‌ تصريح کرد که افزايش نا امني ها در افغانستان نشان مي دهد که تلاش ها و اقداماتي که به نام وحدت ملي و تلاش هايي که براي ساکت کردن گروه هاي افراطي و گروه هاي تروريستي توسط قدرت هاي بزرگ درافغانستان صورت گرفته اثرات معکوس داشته و صرفا آنها را جسورتر کرده است.

سفير ایران همچنین ‌‌در سخنان خود ،‌عمليات نظامي نيروهاي خارجي را يکي از نگراني هاي عمده اي بر شمرد که ذهن مردم افغانستان و افکار عمومي را به خود مشغول کرده است و تاکيد کرد که ‌خروج سريع نيروهاي خارجي از افغانستان و واگذاري کنترل و اداره اين کشور به دست مردم و دولت افغانستان ضروري است .

این درحالی است که کاخ سفيد گزارش برخي رسانه ها را مبني بر تصميم باراک اوباما براي اعزام نيروي بيشتر به افغانستان رد کرد.

چندی پیش شبکه سي بي اس و برخي روزنامه هاي آمريکایی از تصميم باراک اوباما در خصوص اعزام بيش از 30 هزار نيروي نظامي به افغانستان خبر داده بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) ،درحال حاضر 100 هزار نيروي تحت کنترل ناتو در افغانستان مستقر هستند که 68 هزار تن از اين نظاميان‌ آمريکايي هستند


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ایران کی است که بگوید کسی از افغانستان خارج شود یا نه؟ این تصمیم را دولت افغانستان و مردمش در صورتیکه ارامش برقرار شود میگیرند.

>>>   بلی نیرو های خارجی بیرون شوند که ایران ازادانه بتواند کار های خرابکاراته را توسط اجنت های خودانجام دهد.زیرا ایران در هر کجا ابک زیر کاه است.هیچ قابل اعتماد نیست.اگر به یاد داشته باشید ماه گذشته که میخواست عملیات تصفیه در شهر هرات اغاز گردد. به مدت سه روز مرز دوغارون بروی اجنت های ان باز شد همه خود را از هرات کشیدند.تا که دولت خبر شد در حدود 1100نفر از مرز گذشتند. حلا به سفیر محترم شان در سازمان ملل میگوییم که شما غم مارا نخورید. شما کار خود را بکنید. تکلیف ان سلاح های که به افغانستان.عراق.یمن.اسراییل.ران میکنید روشن کنید
هراتی

>>>   سلام به هموطنان عزیز!
ایران کدام............ است که در سرنوشت افغانستان تصمیم میگیرد.!!
محمد علی

>>>   انها بروند که ایرانیها وپاکستانیها بیایندکه دوباره افغانستان را بدبخت کنند؟

>>>   اگه افغانستانو بدن دست ایران باور کنید که حداقل نصف بد بختی هامون تموم میشه! البته خیلی درد داره که ادم خودش نتونه کشورشو اداره کنه.

>>>   دوست بی نام که هویتت راگم کرده ای ههههههههه شما اول خودت هویتت را پیداکن بعد دراین مورد اظهار نظرکن بااین لهجه مسخره ات...
خودباور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است