پیام تبریک رییس جمهور به مناسبت سال نو
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۲/۱/۱ کد خبر: 49532 منبع: پرینت

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در بیانیهء پانزده روزهء رادیویی خویش سال نو ۱۳۹۲ و نوروز را به تمام هموطنان عزیز تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که سال نو سال صلح، امن و ترقی برای کشور عزیز ما و سال نهایت نیکو، پر بار و پرثمر به تمام مردم افغانستان باشد.

رییس جمهور در رابطه به اینکه با شروع سال نو، سال تعلیمی جدید نیز در کشور آغاز می گردد، شاگردان مکاتب را خطاب قرار داده گفت که از هر ثانیهء وقت شان برای کسب تعلیم و علم استفاده کنند، استادان و والدین خود را احترام نمایند، از آنها اطاعت کرده، نیک کردار باشند و با زحمت و کسب علم، خود، خانواده و کشور عزیز خویش را از احتیاج بیرونی، برهانند.

حامد کرزی تاکید کرد که افغانستان تنها به بازوی پر توان و کسب علم و تحصیل جوانان عزیز می تواند به آرزوی دیرینه اش که همانا پیشتاز بودن در کاروان ترقی جهان است، برسد.

وی یکبار دیگر طالبان را خطاب قرار داده گفت: در این روز خوشحالی و سرور که مردم افغانستان سال نو را آغاز می کنند، بر طالبان، آن تعداد طالبانیکه افغان، مسلمان و خود را از این خاک می دانند، باز هم بنام برادر خطاب می کنم که برادر! تفنگ خارجی را که بر منفعت بیرونی ها و خارجی هاست از سر شانه هایت دور کن، بیا به خاک و خانه عزیزت و با هموطن ات دست را یکی کرده در ترقی و پیشرفت این خاک و در تقویت اسلام و افغانیت با این خاک یکجا شو تا این مملکت ما از احتیاج و نیاز به خارجی ها بی نیاز شود.

رییس جمهور به طالبان گفت که با کنار گذاشتن تفنگ و یکجا شدن به صلح از تلفات ملکی دست بکشید، ریش سفید، بیوه زن، فرزند، جوان و صغیر افغانستان را در حملات ناحق تلف نکنید و به جوان افغانستان که به یک معاش ناچیزی هر روز به دفاع این خاک ایستاده است، حمله نکنید، زیرا حمله بر سرباز، پولیس و کارمندان امنیت افغانستان، حمله بر تقویت این خاک است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تشکر ریس جمهور ما! برای شما هم سال نو را تبریک و تهنیت گفته امید است کمکی دیگر هم حوصله کنید. مردم ما هیچ وقت قدر و ارزش ارامی را نمیدانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است