به زودی شاهد دومین حمله اتمی تاریخ خواهیم بود؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۵    ۱۳۹۲/۱/۱۱ کد خبر: 49901 منبع: پرینت

تهدیدات اخیر کره شمالی برای جنگ با آمریکا ریشه در رقابت پشت پرده آمریکا و چین برای گسترش نفوذ در شرق آسیا دارد و کره شمالی در ‌‌نهایت از بروز درگیری جدی با آمریکا اجتناب خواهد کرد.

در صورت بروز هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی ایالات متحده، نیروهای کره شمالی باید» بی‌رحمانه به خاک اصلی ایالات متحده و پایگاه‌های نظامی آن کشور در اقیانوس آرام، از جمله هاوایی و گوام، و کره جنوبی حمله و آن‌ها را نابود کنند."

این بخشی از دستور روز گذشته کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به نیروهای نظامی این کشور بود، دستوری که قاعدتاً باید از سوی ارتش این کشور جدی گرفته شود، اما رهبر جوان کره شمالی به راستی تا چه اندازه به دنبال شروع یک جنگ هسته‌ای با آمریکا و کره جنوبی است؟ نبردی که به احتمال زیاد کره شمالی پیروز آن نخواهد بود.

بحرانی که هم اکنون شاهد آن هستیم چندان جدید و دور از انتظار نیست در واقع شبهه جزیره کره همواره در طول نیم قرن اخیر صحنه تنش میان کره جنوبی و آمریکا از یک سو و کره شمالی از سوی دیگر بوده است اما شاید این نخستین بار باشد که کره شمالی خود را تا این حد مصمم به جنگ نشان می‌دهد، به نظر شما دلیل این امر چه می‌تواند باشد؟

در واقع باید گفت موضوع بحران اخیر در شبهه جزیره کره مستقیماً به استراتژی کلان ایالات متحده آمریکا مربوط می‌شود زیرا تیم جدید سیاست خارجی آمریکا یعنی مثلث اوباما، هیگل و کری در سیاستی جدید درصدد انتقال حوزه نفوذ آمریکا از خاورمیانه به شرق آسیا هستند، آن‌ها معتقدند منطقه خاورمیانه برای آمریکا منطقه پردردسری است و در طول ۱۰ سال گذشته باعث هزینه‌های تریلیون دالری برای آن کشور شده است و از این رو معتقدند آمریکایی‌ها باید منافع خود را به شرق آسیا منتقل کنند که هم از امنیت بیشتری برخوردار است و هم اینکه به لحاظ تجاری و سرمایه گذاری در مرتبه‌ای بالا‌تر از خاورمیانه قراردارد اما باید توجه داشت که همه کشور‌ها با این خواست ایالات متحده موافق نیستند، پشت صحنه جنگ روانی که کره شمالی آغاز کرده است کشوری مثل چین قرار دارد که می‌خواهد به هر نحو ممکن مانع از تحقق این استراتژی کلان ایالات متحده بشود و در واقع به امریکا بفهماند که منطقه شرق آسیا بدون خواست چین نمی‌تواند نقطه امن آمریکا برای سرمایه‌گذاری و تولید باشد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بنام الله مهربان...!
جناب نویسنده این پروگرام چی وقت عملی میشود و یا حملات اتومی کوریای شمالی بالای پایگاه ها و یا خاک خود امریکا انجام میپذیرد...؟ اولا خداوند در سخن شما برکت بی اندازد دوم اینکه همه ملل دنیا بجط از هم پیمانان ناتو یهود و نصاری همه دست به دعااند که چی وقت خاک امریکا را زیر بمبهای اتومی بیبنند که در طول این قرن جنایتکاران امریکا همیش بالای ملل جهان از بمب های اتومی شیمایی نایتروجنی و از هر گونه صلاح استفاده نمودند و بالای انسان هیج رحمی در ذهن و ضمیر امریکایی ها نیست اصلا به انسان به مانند جوامع خود امریکایی ها ارزشی و یا کرامت انسانی برای انها مطرح نیست از خداوند منان التجا مینمایم شب و روز به اساس دعای ان حضرت (ص) که ای خدا ظالمین را توسط خود ظالمین نابود بیساز بیاید همه با هم در هر وقت خواب و یا بیدار این دعا را ورد زبان خود سازیم میشود که دعای یکی از ما و شما بدرگاه الهی مورد قبول واقع شود که خاک امریکا تحت بمباردمان اتومی قرار گیرد و ان وقت درد مردم چاپان اعراق فلسطین لیبیا افغانستان و سایر نقاط جهان که نیروهای شریر امریکایی بر انها حمله نموده اند احساس نمایند که این ملل در حدود یکصد سال هست که در این اتش های اتومی میسوزند و جناب نویسنده سخت بی صبرانه مشتاقانه و دعاگویان منتظر ان ساعت ان دقیقه و ان روز هستم که خاک امریکا همراه با اتباع اش را در حال سوختن در اتشهای اتومی وپ خش سریع السیر امواج رادیو اکتیف در سرزمین... امریکا هستم خداوند قادر هست که این شیطان قرن به زودی از پا بی افتد. و امید به درگاه ایزد متعال دارم و استدعا می نمایم که خاک امریکا را در اتش بمب های اتومی بی بینم
با احترام محمد جاوید

>>>   بخاطریکه منافع ملی آمریکا در خطر است باید جنګ جهانی سوم را آغاز کنه، چون راه دیګری نیست.
روحید از کابل

>>>   کره شمالی هرگز این جرات را ندارد و نه هم این توانایی را دارد، و چین هم نمی خواهد که بر سر این مسله با امریکا درگیر شود.
بهرام از پکن پایتخت چین

>>>   لعلی
اگر جنگ اتمی شروع شود جهان خط صعودی تمدن انکشافی را پیموده بسوی نابودی حرکت خواهد نمود که تاثیر آن بالای تما بشریت خصوصت افغانستان بسیار منفی خواهد بود. اگر چه جنگ اصلی که ممکن است بعد از 500 سال بعد تخمین میشود که بوجود بیاید بالای آب خوهد بود که آن جنگ جنگ است که قیامت را بوجود خواهد اورد. بهر حا ما به امید صلح، آرمی و احترم بحق همه بشریت دعای خیر مینمایم.

>>>   کره شمالی نمی تواند در مقابل آمریکا مقاومت کند، آمریکا تمام زیرساخت ها و تاسیسات کره ای شمالی را از بین خواهد برد، حالا کره هم شاید چند پایگاه آمریکا را از بین ببرد. چین و روسیه جرات مقابله با آمریکا را ندارند.
مبارز...

>>>   اخطار کوریای شمالی اعلان تغیر کیفی( انقلاب قرنه 21) بوده و به یاد داشته باشید که زوال این نهنگ(امریکا) اشکریز از همین روز اغاز و اب و ابروی این ارباب قریه(زمین)یا کاکه قهرمان قرن 21و (کوریا شمالی) را در پیشگاه مردم قریه(زمین) خواهند ریخت و اغاز فروریزی، بی اعتباری و تجزیه این امپراتوری سالخورده خواهد شد زیرا حالا امریکا به کی برسد: افغانستان، کوریا، باکستان، سوربه، ایران، و یا دیگران متعدد. به هر صورت امریکا بازنده خوهد بود و در محضر جهانیان رویش سیاه و به غضب خدا گرفتار خواهد شد.

>>>   محمد جاوید!
خبر نداری که نیت بد قضای سر است؟!... باید بدانی که استعمال اسلحه اتومی کدام بازیچه اطفال نیست، در صورت کاربرد آن هیچ گوشه جهان از اثرات و تبعات منفی آن در امان نمی مانند، از طرز صحبت ات معلوم است که در مخیله ذهنت فقط جنگ و تباهی اوج میزند و یا فکر میکنی که با آغاز جنگ آتومی آب از آب تکان نمیخورد. پس یگانه راه خیر و فلاح جوامع ملل در صلح و همزیستی میباشد نه در جنگ آن هم با اسلحه اتومی...

احمد

>>>   آقای محمد جاوید از کیسه خلیفه می بحشد. فکر نمی کند که در جنگ حلوا بخش نمی کنند. اثرات چنگ ترا هم مستقیم یا غیر مستقیم در کام خود فرو خواهد برد.
مفلس فرنگی از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است