بن لادن که بود و چه کرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۰    ۱۳۹۲/۲/۲۱ کد خبر: 51562 منبع: پرینت

به مناسبت سالگرد کشته شدن اسامه بن لادن نگاهی کوتاه بصورت تصویری داریم به زندگی وی از زمان به شهرت رسیدن تا زمان مرگ


اسامه بن لادن در سن 15 سالگی در سال 1971 در سویدن

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122322072.jpg

 اسامه بن لادن پسر یک میلیاردر سعودی یمنی تبار در سال 1979 و پس از اشغال افغانستان توسط ارتش شوروی برای نخستین بار سلاح بدست گرفت.

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122321353.jpg

 اسامه بن لادن تا لحظه آخر پیروزی گروه های مختلف مجاهدین افغانستان بر نیروهای شوروی در افغانستان و برای حدود یک دهه سکونت داشت.

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122322185.jpg

 

اسامه در جریان محفل عروسی پسرش محمد در سال 2001 در قندهار

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122324002.jpg
 

در سال 1991 پس از حمله عراق به کویت و آغاز نخستین جنگ خلیج فارس، اسامه بن لادن رو به افراط گرایی نهاد و علیه این جنگ موضع گرفت و از طرف مقامات سعودی که تا آن زمان از او حمایت می کردند مرتد اعلام شد.

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122323321.jpg
 

از آن پس بن لادن در کشورهای مختلفی اقامت گزید و نخستین بار در سال 1993 در عملیات بمبگذاری در مرکز تجارت جهانی در نیویورک دخالت کرد. سپس در سال 1995 یک عملیات بمبگذاری در ریاض را انجام داد.در سال 1996 با یک موتر بمبگذاری شده در عربستان سعودی 19 سرباز آمریکایی را کشت و سپس در سال 1998 دو حمله انتحاری علیه سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا را رهبری کرد.

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122324148.jpg
 

اما علیرغم اینکه اسامه بن لادن تحت تعقیب مقامات بسیاری از کشورها قرار داشت در روز یازدهم سپتامبر 2001 با حملات تروریستی در شهر نیویورک و نیز مقر پنتاگون که منجر به مرگ بیش از 3هزار نفر شد، توجه تمام جهان را به خود جلب کرد.

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122323661.jpg
 

در سال 2001 اسامه بن لادن جزو لیست ده نفری که بیش از همه تحت تعقیب اف بی آی و سایر آژانس های فدرال قرار داشتند، مشاهده می شود. او در آن زمان در افغانستان و در نزدیکی مرز پاکستان بود و همین امر موجب شد تا اواخر این سال نیروهای آمریکایی در یک ایتلاف بین المللی به افغانستان حمله کرده و رژیم طالبان که حامی اسامه بود را ساقط کنند.

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122324165.jpg


اسامه بن لادن با خبرنگار شبکه سی ان ان در سال 1997 در توره بوره

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122323840.jpg
 

اسامه بن لادن در میان افراطگرایان پاکستانی طرفداران زیادی یافت و علیرغم اینکه دستش به خون هزاران نفر آلوده بود، افراطگرایان پاکستانی از او طرفداری می کردند در عین حال بارها و بارها دولت های مختلف پاکستان حضور وی را در خاک خود تکذیب کرده و می گفتند بن لادن هنوز در افغانستان بسر می برد. بارها منابع مختلفی از حمایت پنهانی سازمان اطلاعات پاکستان از بن لادن خبر دادند.

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122324920.jpg
 

بن لادن تحت تعقیب هر از چندی با انتشار پیام های ویدیویی و نوارهای صوتی با طرفداران خود ارتباط برقرار کرده یا دولت های جهان به ویژه دولت های غربی را تهدید می کرد.

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122323946.jpg
 

روز دوشنبه دوم مه پس از اینکه در شب قبل از آن به وقت آمریکا، باراک اوباما مرگ اسامه بن لادن را اعلام کرد، کلیه روزنامه های جهان تیتر یک خود را به این مسئله اختصاص دادند.حتی روزنامه ساموآآبزرور که در جزایر ساموآ در اقیانوس آرام منتشر می شود.

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122323480.jpg
 

و سرانجام تصویری بسیار گویا از پایان کار اسامه بن لادن که سودارشان پاتنایک هنرمند هندی که در ساخت مجسمه های شنی تخصص دارد در ساحل پوری در ایالت اوریسا در هند آن را بخوبی مجسم کرد.

http://files.afghanpaper.com/pics/201105/201105031122322331.jpg

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تصویر اخیر شهکار است. با هزاران مفهوم...

>>>   به نظر من بن لادن یک امریکائی بود وقت که ماموریت اش تمام شد و کارهای را که باید انجام می داد انجام داد..

>>>   ين لادن هم نفر خود امريكا بود....

>>>   بی شک، اسامه بن لادن مجری طرح آمریکا در منطقه بود. دست آن مرتد به خون بسیاری از مردم مظلوم ما آلوده است. و اینک حتماً تقاص پس خواهد داد و در دادگاه عدل الهی به جرم کشتار و ناامنی در کشورما محاکمه خواهد شد و به جزای اعمال ننگینش خواهد رسید!
سروری از غزنی

>>>   منافیق بلاخره چهره اش معلوم میشه که چی قسم میباشد. چرا فامیل خودش چادر ندارد آیا ای زنای بی حجاب خوهران و اعضای فامیل شان نیست که زنهای مردمه بیدون برقه گشتن نمیماند لعنت خدا به این منافیق

>>>   سلام برادران.
این همه جز بازی شطرنج چیزی دیگری نیست... اما این غافلان این را ندانسته اند که بهترین بازیگر خداوند (ج) است که این بازیگرهای روی زمین تاب یک ثانیه بازی آن ذات را ندارند.
هر که کند بلند پروازی
آفتاب سوزان سوزاندش
احمد از کابل

>>>   لعنت خدا بر این جانی خونخوار! زنده باد. سربازان قهرمان که این قاتل تمام عیار را راهی جهنم ساخت.
احمد

>>>   ۱۱ حروف بود اسمی اسامه بن لادن ۱۱حروف بود
۱۱ سپتامبر بود
۱۱ برج های دو قلو مسلی شماره ۱۱بود
۱۱ شماره پرواز تیاره که به برچ اسابت کرد شماره ۱۱بود
۱۱ سال بعد اسامه بن لادن کشته شد
۱۱ ساله بوده میگه اون نهنگ که جنازه اسامه بن لادن را تو دریا خورد
نبی جاغوری

>>>   ممکن هنوز هم زنده باشد و در یکی از سواحل کدام کشور آرام و دور دست در کنار و اطراف وی مو طلایی ها و چشمکهای سبز رنگ به رقص و سرور و شراب و کباب مصروف باشد با آنهم والله اعلم.
خوشحال لغمانی

>>>   با تمام شما برادران عزیز موافقم این خایین اگر مسلمان واقعی میبود می رفت به فلسطین چه بد میکرد به افغانستان؟؟ خداوند جزای تما اعمال زشت این... را برایش بدهد و بوی جنت به مشامش نرسد.

>>>   خدا لعنتش کند و در قعر جهنم جایش باشد

>>>   حرف های محترم نبی حاغوری قابل تدبر و تفحص است تحقیق جالب را انجام داده اند نبی جاغوری

>>>   انشاالله مجاهدين سنگر خالي شما رو پر ميكند و برعليه كفار و غلامان حلقه بگوش شان ميجنگن تا جهان اسلام را شر يهود و نصارا پاك كنند
فاتح

>>>   شما که این تصاویر را به نشر رساندی ایا به طرفداری از امریکا یا به مخالفت امریکا؟
1-اگر به طرفداری امریکا است یا اسامه را منصوب به امریکا میکنید باز چه حاجت که بدی اسامه بن را میگوید پس اسامه یک امریکایی بود امریکا به قتل رساندش.
2-واگر اسامه بن لادن مسلمان بود و توسط امریکایی به قتل رسید باز گپ خوب نیست که بدی گویی یک مسلمان و مجاهد را کنید.
3-واگر شخص بخصوص امریکا بود و به امریکا کار میکرد باز به همه ما لازم است که دشمن اصلی خود را بشناسیم امروز بنام های گوناگون همه مسلمانان جهان را به جنگ انداخته و سر کسیکه زور اش نمی کشد باز تعزیرات اقتصادی را سرش وضع کرده است.
امروز به تمام ما هویدا که قاتل بزرگ در جهان کی است و سالانه به هزارها مسلمان را به اشکال مختلف کی ها به شهادت میرساند.
سادات از کابل

>>>   آری دراین هیچ جای شک نیست... اسامه در دنیا مردانه زندگی نمود. ناگفته نباید گذاشت اسامه... یک مکتب است این راه بدون شک ادامه دارد. روحت شاد

>>>   خدا لعنت كند اسامه بن لادن و تمامي وهابي هاي نادان را كه هر چه بدبختي بر سر ملت نجيب افغانستان آمد بنيانش را آن ملعون... و ملا عمر... گذاشتند. عبدالحي از تهران

>>>   لعنت به چنین مکتب که بن لادن بنا نهاد و هزاران مسلمان را کشت و راه برای کفار باز کرد
حقجو

>>>   سادات صاحب زیبا فرمودید
ای ملت خواب رفته، ای ملت مظلوم، ای ملت خوش باور، ای مردم کم و یا بی علم، ای انسانهای دور از آگاهی قانون الهی، ای ملت غرق در مشکلات خانوادگی، ای مردم نزدیک بین...بیدار شوید و بیدار شوید طبق ارشادات الهی زندگی نمائید و دشمن خود را بشناسید که آن را قرآن هم برای ما آشکار شاخته کفار در راس آن یهود و نصاری.
امت محمد رسوالله

>>>   المجاهدالشيخ شهيداسامه بن لادن يك قهرمان درجهان اسلام بودچون صدهاهزار يهود را بجهنم فرستاد:
روحشاد عادل

>>>   از کی تا حلا جنایت کار مجاهد شده؟؟؟؟؟؟؟؟
اجمل

>>>   بن لادن بوت بود مانند بوت شیکست مردانه ترریست بود
در جهنم جای خوب دارد هر طرف اتش دوزخ فروان است
لعنت هزاران لعنت بر بن لادن و نوکرانش طالیبان از جهنم برای
تا خط می اورد که ترریست باشید خداوند شما را لعنت میکند
یک طالیب نوکر

>>>   اگراسامه... لیکن بعد از مرگ او هزاران اسامه دیگر جور شد که اسامه به هیچ یک آنها نمی رسید

>>>   جهاد انسان می خواهد نه...
عزیزالله

>>>   بنام حق اسام بلادن ادم ... با ایمان و با تقوا بود وی در تمام زند ی خویش عمر با عزت خود را به وقت جهاد فی سبیل الله گذاشت 1 حادثه 11 سپتامبر که دوتا برج تجارتی امریکاه بود فرو ریخت و در ادامه توضیعه خواهم داد در جهان اول تریاک بیشتر در امد دارد 2 و سلاح امریکا در ان زمان یک نقشه طراحی کرد که چطور بتواند به افغانستان حمله کند و تنها فکر این بود که بتواند به بهانه تخریب برج دوقلو بتواند بر افغانستان حمله کند زمانی که این برج ها در حال ساخت بودن در ستون های این برج مواد منفجره را پنهان کردند که در نتیجه اخر این برج ها تکمیل شد و شروع به کار کرد بلادن بلا اخر کار خود را کرد و افراطی را برای تخریب کردن این برج اعزام کردند انان 3 نفر برای اینکار انتخاب کردند اولین اهداف این بود که اولین هواپیما در کاخ سفید منفجر شود و دوم در برج اول سوم در برج دوم منفجر شود بلا اخر روز موعود رسید هواپیما اولین که توسط افراط بلان به گروگان گرفته شده بود به طرف کاخ سفید در حرکت شد و یک روستا مانده بود به کاخ سفید که مسافران این هواپیما شورش کردند و در نهایت هواپیما در روستایی در نزدیکی کاخ سفید سقوط کرد و همه سرنشین های این هواپیما کشته شدند و هواپیما به مقصد خود نرسید خلاصه هواپیمای دوم و سوم که به طرف برج دوقلو در حرکت بودند دومین هواپیما که در برج اول منفجر شد و سومی در برج دوم ایا هواپیما ها باعث تخریب ساختمان های به این بزرگی شده است خیر زمانی که هواپیما در حال بر خورد بود که یک انفجار بزرگی در این برج اول دوم صورت گرفت و بعد هواپیما دوم سوم به برج برخرد کرد و منفجر شد بعد از بیست دقیقه دیگر برج اول فرو ریخت و بعد از گذشت پنج دقیقه دیگر برج دوم فرو ریخت ای جهانیان بدانید که یک هواپیما چطور میتواند ساختمان های به این بزرگی را تخریب کند و در این حادثه 5هزار نفر کشته شدن بعد از ساعاتی دیگری فرمودند که 3هزارو پنصد نفر هستند و این حادثه بهانی شد برای امریکا خونخوار تا بتواند بر افغانستان حمله ور شود و به خواسته های خود برسد زمانی که امریکا به افغانستان امده است کشت تریاک چند برابر شده است و امریکا خونخوار به اهداف شوم خود رسید و به مدتی ملت افغان بدانید امریکا به شهروندان خود رحم نکردند چه برسد به ملت افغان
حبیب الله یوسفزی

>>>   خداوند قریق رحمت اش کند.....
طیب...

>>>   آنقدر که بن لادن و ملا عمر و همفکران فاسدش به دین اسلام و مسلمین ضربه زده اند و پیروان دین محمدی( ص ) را در مقابل پیروان جمیع ادیان سماوی بیعزت و بیوقار و دشمن کرده است ابلیس که دشمن بشر است نکرده است. معلوم میشود که آقای فاتح هم از همان گروه ... آنها میباشد.

>>>   حرچی بود بود اما کار خود را خوب انجام می داد نه مثل دولت و ملت ما که همه چیز را نیمه کاره رها می کند و برای کارگری عازم دیگر کشورها می شود ! باید گفت ای افغانستان خدا تو را بیامرزد
مقیم ایران

>>>   اسامه یک مکتب است مکتب مزدوری برای یهودییان و کافران

>>>   سلام ! به نظر من بعد از مرگ بن لادن هنوز هم بن لادن های وجود دارد یک بار چهار اطراف تان را یک نظر بیندازید و ببینید تا در کشور چی روز و شبهای میگذدر و در حال گذر است پس همه ای ما باید به خداوند ج یکتا ومنان دعا کنیم تا تمامی بن لادن ها و حلقات مزدور شان را نابود سازد اگر موافق هستید بگوید ( آمین ) ما نباید مشکلات را به یک تصویر خاتمه داد مانند تصویر اخیر بن لادن چون آنان که این تصویر را به ترسیم در میاورد آنها باید خوش باشند بخاطریکه آنها همچو ما دیگر غلامان حلقه به گوش ندارند. یک بار دیگر میگویم که بن لادن های دارم در حال حاضر که حضور دارند در پارلمان و دیگر ادارات عالی رتبه افغانستان عزیزام. گفته های من را صرف خودم و خودم میگویم نه طرفداری کسی هستم و نه دیگری برایم یاد داده صرف و صرف یک افغانم و افتخار میکنم و خواهم کرد که یک افعان هستم. اما یک نکته دایم الوقت من را آزار میدهد و افسوس میخورم به حال قشر جوانم به خصوص محصلین عزیز کشورام که از صنف اول پوهنتون های شروع به درس نه بلکه شروع به تضاد گروهی ویا منطقه وی میکند بس است ما رفتیم بساز نام افغانستان را بار دیگر ای افغان !!! در حالت قرار داریم که هیچ دوست نداریم ولی در ظاهر همه جهان دوست ما است و بدان تا زنده ام افتخارام خواهد بود همان.... احمد شاه بابا، میرویس نیکه و...!!! چی زیبا گفت! د دهلی تخت هیرومه چی را یاد کرم --- زما ده شکلی پشتونخواه ده غرو سرونه-- آیا فرزندان آن نیستم ؟؟؟ آیا به غیرت آنان افتخار نداریم؟؟؟ آیا آنان همچو میز و چوکی که امروز در پارلمان کشورام فرش است داشته اند؟؟؟ پس طوریکه خداوند ج منان گفته است در هر جا و هر لحظه حاضرام میگویم خداوندا شما ایشان را هدایت کرده و تمام مردم مسلمان کشورام را درپناه صلح، دوستی، امنیت و اهمیت قراربدهید. ( آمین )
« نصــــــــرت » هرات

>>>   يوسفزي خان بخوان
تو هنوز در خواب خرگوش هستي جهاد را مردم مظلوم افغانستان نمودند نه عرب بيفرهنكً بدان كه اين عرب يعني اسامه و نوكر أمريكا بود جنانجه خان دان وي و ما مداران ان موصوف در خدمت أمريكا براي نابود سأزي مسلمانان است تو أندكي فكر بزرك ان و قهرمانانيكه دو ده در مقابل قدرت هاي دنيا بخاطر ازادي و اسلام مبارزه نمودند و مظلومانه توسط ان... شهيد شدند نما كه امروز هم كشته شده مي روند و انقدر ضعيف شدأيم كه باكستان ما را سيال هم نمي كيريد و تو از مسلمانان بودن ان... براي ما نوشته ميكني
فولاد

>>>   مرګ به امریکا که ملت مظلوم مارا در خواب خرګوش فرو برده و خود به کارش مشغول است و این ملت بی خبر به اعمال امریکا مهر تآئید میگزارند

>>>   سادات جان از کابل آخر خودت فهمیدی چه گفتی؟ مه خو نفهمیدم

>>>   اسامه یک بهانه بود باری مهار کردن افغانستان، از روی ویدیو های که در زمان جنگهای داخلی به وضاحت معلوم می شود که ده ها جاسوس مخفی امریکا در افغانستان بود از جمله اسامه و خیلی مسله اسامه پیچده است و خوب بالای پروژه اسامه کار کرده بودند حالا در تلاش این هستند تا پاکستان را قانع بسازند که سلاح های هستوی خود را از دست بدهد اگر نه در دست ایمن الظواهری می افتد هر قدر در مورد ان بحث کنی باز هم به خود امریکایی ها بر می خورد از (چراغ ظلم ظالم تا ابد نمی سوزد)

>>>   فولاد عزیز برادر کدام مظلوم مگر عرب انسان نیست... تو هنوز کوچک هستی و خبر نداری و لطفا مرا نحصیت نکن چون خودم هم استاد هستم هم اموزش دیدم و از همه چیز خبر دارم بهتر است فولاد جان در این مسایل دخالت نکنید با تشکر
حبیب الله یوسفزی

>>>   خداوند را سپاسگذارم که ملت ما به بیداری سیاسی رسیده اند خداوند تمام ملت عزیز و شریف ما را در پناه و عصمت خویش نگهدارد زنده باد تمام ملت افغانستان مرگ بر تمام دشمن های افغانستان

>>>   اسامه بن لادن در جهاد افغانستان شرکت کرد بعد از ختم جهاد بکشور خودش عربستان سعودی رفت و بنا براختلافات عقیدتی با کشور عربستان بکشور سودان رفت و تحت تعقیب امریکا قرار گرفت روسیه وقتیکه متوجه دشمنی بن لادن با امریکا شد فورا به نوکر و غلامان حلقه بگوش خود... در افغانستان دستور داد که بن لادن را به افغانستان بیارند و ازش حمایت کنند تا در مواقع لازم بر ضد امریکا ازش استفاده کنند. همان بود که نوکران روس 2 تا طیاره را دنبال بن لادن به سودان فرستادند و ایشان را به افغانستان انتقال دادند و تمامی همکاران بن لادن هم به افغانستان سرازیر شدند و نوکران روس... به همه عربهای القاعده تذکره و تابعیت افغانی دادند. بقیه جریان بن لادن را بعد از آن خودتان دیدید دیگر نیاز به توضیح نیست.
بیدار قره باغ

>>>   مردم ما میدانند اگر امروز ندانند فردا معلومات حاصل میکنند که اسامه ودار دسته فاسد ان جز از تفرقه بین اقوام ، جز وهشت ،بجز کشتار بی رحمانه ، تجاوز به نوامیس مردم دیگر کار نداشتند حتی در این کشور جسد های زیر خاک از دست شان در امان نماند.
برای ما تجاوز گر از نظر سیاسی فرق نمی کند که مسلمان است، یهود است ، همسایه است و یا هم بیگانه ما از عرب های جاهل و فاشست ، یهودی ها ، روس ها ، پاکستانی ها غلامان انگلیسی از همه شان جز ظلم، بی رحمی و تجاوز دیگر جیز ندیدیم ما باید خود را بشناسیم و درک از وطن خود داشته باشیم و برای ارامش خود بی اندیشیم و کار کنیم
ص ی ه

>>>   شما هر یکی نظر دادی مګر از شما یک پرسش دارم جسد اسامه چی شد؟ این یک بازی امریکا است که مسلمانها را بدنام بسازد.

>>>   هر چه باشد و هر کس هر نظری داشته باشد به نظر بنده اسامه کسی بود که از طرف امریکا استخدام و مدت سه سال در امریکا در بخش استخبارات تحصیل کرده و در جبهات جنگ افغانستان به ضد دشمن امریکا یعنی شوروی جنگید و همه مبارزین اسلامی که افکار ضد امریکایی داشتند را از سراسر جهان جمع نموده در جبهات به مرگ سوق میداد و آنها را تحت سلطه غیر مستقیم امریکا قرار میداد تا در کشورهای خودشان بر ضد منافع امریکا فعالیت نکنند تا آخر عمر به بادارش وفادار بود و به امر بادارش در کشور تحت اداره آن یعنی پاکستان خودش و فامیلش زندگی آرام داشتند و اینکه امریکا در چندین مورد برای حفظ سیاستش حتی اعضای بلند پایه دولت خودرا و نوکران وفادار خود را قربانی کرده مانند سفیرانش در چند کشور و نوکرانش مانند جنرال ضیاوالحق و حتی تعمیرات اسمان خراشش در نیویارک و چند هزار انسان بیگناه هموطنش در هواپیماها در ۱۱سپتمبر و غیره. و هم شاید کشتن اسامه نیز یک صحنه سازی بوده باشد و او زنده و در امریکا با نام و چهره جدید زندگی کند کی جسد او را دید. پس این همه دسایس امریکا است که در رسیدن به اهداف شومش دست به دسایس و توطعه ها بر ضد اسلام و کشور های اسلامی میزند

>>>   مه میگم خوب شد که از بین رفت
وهاب از مزارشریف

>>>   ای مردم...
اسامه چه نیازی داشت بیاید از آن سوی دنیا و کوه نشینی را انتخاب کنند، و آپارتمان‏های سر به فلک کشیده خود را با کوه‏های افغانستان بدل کند؟
بخدا قسم آن‏قدر که اسامه برای امت مسلمان شفیق بود، في الحال وجود ندارد.
مردم! عینک تعصب تا کی به‏ چشمان ما است؟؟؟؟؟ چرا فریفته‏ی غربی‏ها شده ایم؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟؟؟
بگذار بگویند بر علیه اسامه هرچه می‏گویند ولی... به یقین باید دانست که نسل‏های آینده وقتی دبدبه‏ی امریکا از بین برود، و دالرهایش خلاص شود - که بحمدالله دارد خلاص می‎شود؛ چون قرض‏هایش به هفده تریلیون دالر رسیده - آنگاه هست که اسامه را به عنوان قهرمان... خواهند دانست.
سعد نیمروزی

>>>   روحش شاد باشد...

>>>   القاعده طالبان (بن لادن و ملا عمر) ساخته وپرداخته امریکا وانگلیس است بدا بحال کسی که فریب خورده و اسیر همچو جنایتکاران مزدور گردیده.

>>>   من برا شما قول میدهم همانطور که پدر بن لادن گفته بن لادن هم اکنون زنده بوده و با کملا آرامش و امنیت زندگی میکند.

>>>   يك اسامه رفت خدا را شكر صد اسامه ديگر جايش پيدا شد.

>>>   اسامه يكي از جنرال زاده هاي اينگليسي است.
لادن و لارنس دو برادر انگليسي كه در أن زمان براي جنگ بر زد عثماني ها وارد ممالك عربي شده و به اصطلاح ممالك عربي را از چنگ امپراطوري عثماني نجات دهند.
اين ها كه با حمايت دولت انگليس و درك درست از ذخائر نفت با دختران عرب ازدواج ميكنند تا كه از طريق زنان خود زمين خريداري مينمايند
كه البته باعث أزاديسرزمين إعراب از دست تركهاي عثماني شدند. كه نام نشان لاورنس مشهور است . و در عين زمان جنگ انگليس در أفغانستان هم جريان داشت
لادن كه پدر اسامه ميباشد در يكي از نبرد ها در أفغانستان كشته ميشود.
و داشتن إين همه سرمايه و چاه هاي نفت حاصل همان ميراث پدرش بوده است
خوب طبعي است يك انگليس زاده هميشه تربيه خاص و براي مقاصد خاص
و امدن أن به أفغانستان و بقيه ماجرا كه همه ميدانند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است