دانشگاه بامیان در سطح مکتب هم نیست!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۲/۳/۱۸ کد خبر: 52851 منبع: پرینت

ولایت بامیان 190 کیلومتر دورتر از پایتخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com)، دانشجویان و اساتید در این دانشگاه از حل نشدن مشکلات و بی توجهی مسوولین به این مشکلات ابراز نگرانی می کنند. والی بامیان نیز این مساله را تاکید می کند.

کار ساخت خوابگاه برای دانشجویان پسر در بامیان تکمیل یافت. این خوابگاه از طرف وزارت مبارزه با مواد مخدر ساخته شده است که فقط برای شماری اندک از دانشجویان است.

در حالی که صدها تن دیگر از دانشجویان در اتاق های کرایه ای و حتی دکان ها زندگی می کنند. با این حال وزرت تحصیلات عالی و والی بامیان می گویند برای حل این مشکلات برنامه های را روی دست دارند.

دانشگاه بامیان 5 دانشکده دارد و 3800 دانشجوی پسر و دختر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ولایت بامیان یگانه ولایت است که از دوران سقوط رژیم طالبان تا اکنون امن ترین ولایت در کشور است و مردم شریف ولایت بامیان همواره از هر لحاظ با دولت همکار بوده ولی دولت افغانستان نسبت به دیگر ولایات در لایت باستانی بامیان توجه چندانی نکرده است همچنین ولایت بامیان یکی از ولایات مرکزی و باستانی میباشد.
من بحیث یک شهروند بامیانی از مقامات ذیربط خواهش مینمایم درباره رفع مشکلات دانشجویان دانشگاه بامیان، ایجاد زمینه کار برای افراد بیکار و رفع مشلات بی برقی در بامیان توجه نمایند.
حبیب الله (حسینی)-دره چاشت

>>>   دانشگاه ولایت بامیان اگر در سطح مکتب نیست اگر در لایت بامیان بازسازی وجود ندارد اگر در بامیان برق وجود ندارد همه و همه به خود مردم و شهروندان ولایت بامیان ارتباط میگرد بخاطری که در برابر این همه بی توجهی دولت مردم ولایت بامیان سکوت نشسته است.
آیا امتیاز ولایت پروان، میدان وردک، لوگر، پکتیا، خوست و... بالا است از ولایت بامیان و یا بخاطر اینکه مردم بامیان صلح دوست است.
من خودم شاهد هستم که در ولایت زابل با آن همه تهدید دشمن انتحار و انفجار بازسازی و قیرریزی سرک ولسوالی میزان و شهر قلات مرکز زابل به صورت خوب و دوام دار جریان دارد.
یک متل است که میگه تا طفل گریه نکند مادرش شیر نمیدهد.
درقدم اول تمام ساخت وساز، توسعه وانکشاف یک ولایت مربوط والی میباشد. و والی بی کفایت مثل خانم حبیبه گل نمیتواند که پلان درست طرح کند و بودجه اختصاصی را ولایت از طریق راه های درست به مصرف برساند. والی ولایت بامیان درسال 1390بودجه را که دولت درولایت بامیان اختصاص داده بود. در آخر سال بخاطر اعتبار بدست بیاورد از طرف والی بامیان پس به خزانه دولت تسلیم داده شد. یعنی که ما هیچ مشکلی نداریم.
عبدالعلی -یکه ولنگ

>>>   ریاست محترم دانشگاه بامیان درقسمت مشکل محصلین دانشگاه بامیان توجه نمایند وخیلی زیادی ازمحصلین در دکان های ویرانه پس کوچه های بازار زندگی میکنند ودرضمن راه بازار تا دانشگاه خیلی دور میباشد از یک طرف فاصله راه بین اتاق محصلین و دانشگاه وازطرف دیگر اشپزی محصلین که مجبور است خود شان غذا را اماده کنند - وقت محصلین را ضایع میکنند تقریبا در روز شاید 4-5 ساعت وقت ضایع شود.

>>>   سلام عرض ادب دارم خدمت تمام کارمندان سایت افغان پیپر و خواننده گان گرمی این سایت سازنده
تاانجایکه بنده ازمشکلات دانشجویان ولایت بامیان اطلاع دارم فقط می توانم اظهارتاسف نمایم یک بعداساسی مشکل دانشجویان ولایت بامیان فاصله زیاد بین دانشگاه ولیلیه ونداشتن ترانسپورت دربین دانشگاه ولیلیه دانشجویان اناث است که این مشکل باعث گردیده است تادانشجویان خوابگاه راترک نموده درنزدیک دانشگاه اطاق بیگرد
خواست من به عنوان یک فردجامعه ازحکومت خاله سرابی عرضه نمودن خدمات ترانسپورتی دانشگاه وخوابگاه تجهزنمودن دانشگاه باخدمات الیکترونیکی درقرن21نه قرن10یا12
تشکرسرور"حسینی "ازیکه ولنگ

>>>   من به صفت یک با میانی که از ولسوالی کهمرد هستم و مدت هشت سال شده که با میان را ندیدم اما مردم با میان بد بخت تر ازان است که حق خویش را گرفته بتوانند ویژگی های که با میان دارد دگر در کجا است؟
1: امنیت سرتاسری
2: محو زرع قاچاق کشت مواد مخدر در با میان
3: معار ف دوستی از ویژگی های دگر این مردم است
بد بختی در این است که این مردم هیچ وقت ازحق خود دفاع کرده نمی تواند و دراین فکر هستند که این وطن از اروپا کرده پیشرفت کرده همیشه مظاهره های را به را می اندازد که گویا این در یونان است و دولت هم شاید بخنددد به حماقت ما...
اگر انفجار نشود انتحار نشود با سازی نیست!
والی بیچاره ضغیف تر ازان است که ما فکر می کنیم خیلی یک زن ضعیف است حتی لیاقت ریاست کوچک را هم ندارد اما بنا بر بعضی ملحوظات حزبی و قومی شاید اگر وضیعت هم چنین بماند و مردم هم در خواب خر کوش باشد بامیان همیشه در تاریکی میماند
"کهمردی"
" از پایان باغ "

>>>   باز هم خوبست كه بنام تظاهرات از دزسخانه بيرون نميشوند

>>>   با تاسف باید گفت که هم دولت افغانستان و هم کشورهای تمویل کننده به جاهای که امنیت برقرار است بی توجهی می کنند و منطق که نه بلکه از روی بی منطقی توجیه می کنند که باید به مناطق نا امن کار کرد تا مخالفین دست از مخالفت بردارند البته شنیدن این سخن از کرزی قابل درک است زیرا کرزی گرفتار همان پشتون خواهی است و از هر طریق به قوم خود می اندیشد و به بهانه های مختلف کمکها را به سوی مناطق پشتون سوق می دهد برای کسانی مدرسه می سازند که یا خراب می کنند و یا آن را به عنوان طویله استفاده می نمایند برای کسانی پل می سازند که باید چند نفر نظامی کنارش بگذارند تا برادران کرزی آن را انفجار نکنند برای کسانی سرک می سازند که در کنارش برادران کرزی ماین می کارند برخلاف کشورهای دنیا که در کنار جاده ها علایم ترافیکی نصب می کنند که مردم کشته نشوند اما برادران کرزی ماین می کارند که مردم زنده نروند و... اما این توجیه از کشورهای تمویل کننده عجیب به نظر می رسند که با چه منطقی این کارهای خلاف منطق و خلاف عقل انجام مید هند ما که نمی دانیم.

>>>   مردم بامیان اگر خواهان بازسازی و رفع مشکلات دربامیان باشد باید درقدم اول والی بامیان را که یک شخص ناکار است برکنار نماید. و از شخصیکه لیاقت داشته باشد استقبال نماید مثل عطامحمد(نور)والی بلخ و گل آقا (شیرزی)والی ننگرهار که واقعاً اشخاص کارکن و خدمت گار میباشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است