جاوید لودین چرا استعفا داد؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۵    ۱۳۹۲/۳/۲۸ کد خبر: 53369 منبع: پرینت

مدت ها بود که مشاجره لغظی جاوید لودین با عبدالحی حیدر معین اداری از یکسو و با آقای زلمی رسول وزیر امور خارجه از جانب دیگر جریان داشت.

آقای لودین گرچه جوان ولی از استعداد زیادی نسبت به هر دو تن ذکر شده برخوردار بود. وی طرفداری یک دستگاه دیپلوماسی بهتر از جمله از طریق نصب و جا بجایی ماموریت سابقه دار با فهم و با تجربه بود. اما سد واقعی این هدف آقایان حیدر و وزیر بودند.

هردو که به منافع خاصی کار می کنند همواره کوشیده اند تا افراد و اشخاص مربوط به خود را بدون درنظرداشت معیار های تعیین شده در پست های حساس مقرر نمایند.
این اختلافات در زمان تعیینات به اصطلاح بهاری کارمندان وزارت خارجه به سفارت خانه ها به اوج خود رسید که بالاخره سبب استعفای آقای لودین گردید.

از جمله آقای لودین سعی می کرد که کارمندان وزارت خارجه که سابقه بد مانند اختلاس، ضعف اخلاق و عدم کفایت کاری دارند، نباید در نمایندگی ها مقرر گردند.
خصوصا انور سادات، رزاق یعقوب، اکبر محمدی، آصف بهاند، ادریس، میرسیف الدین، همایون نظامی، غفار محاسبه و غیره اند.

آقای زلمی رسول که نه از خود خبر دارد و نه از کار وزارت و جنجال با معین اداری نتیجه نداد. زیرا وی گرچه بی کفایت است ولی از طرف گروهی مانند خودش ... حمایه می گردد.

به امید روزی که در وزارت عدل و قانون حکمفرما شود و حق ما بی واسطه ها تلف نگردد.

بااحترام
کارمند ریاست آرشیف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه تان... بدون واسطه کارمند شده نمی توانید بدبختی ها لودین و غیره گل یک باغ هسند

>>>   أودين از جايكه وظيفه كرفته بود به هدايت همان جاه دوباره به جاي أصلي خود رفت تا بعدا به وظيفه ديكري كماشتي شود
جانم تو در وخاب خرطوش هستي تو هم مقرر مي شوي ولي اين قدر بي حوصله نشو لياقت أكر در نظر باشه تو هم جنديان لياقته نداري
فولاد

>>>   نخير ! دليل اصلى در بند و بست انتخاباتى لودين صاحب است كه با افرادى مثل سيد طيب جواد و برنا كريمى و بعضى ديگر براى حمايه شخصى كه فعلاً نميخواهم نامش را بياورم و خود را كانديد رياست جمهورى ميكند ، ميباشد كه چون حالا شديداً روى تأمين منابع مالى تيم شان كار ميكنند از وزارت خارجه استعفا داده تا از قافله رفيقان عقب نماند...
استانكزى از كابل

>>>   بسیار دلایل بی معنی از خود نسازید. لودین بخاطر که رئیس یک شرکت امریکایی شود و ماه پنجاه هزار دالر معاش بگیرد وزارت خارجه را رها کرد. جنگ او با معین مالی و اداری و کریم خرم دلیل استعفایش نیست
کارمند وزارت خارجه

>>>   سبب اصلى اينها كه اشاره شده نيست بلكه وظيفه ده ها هزار دالرى در شركت انهم "ANHEM" كه جاى سپريم را در حال گرفتن است.
با احترام زلمى كارمند بى اداره

>>>   جناب کارمند بی خبر ! لودین از چند ماه به این طرف با حنیف اتمر و اسپنتا روی یک پلان کاری مخصوصآ بخش مالی برای انتخابات کار میکردند که به همان سبب رفته و ریس یک شرکت خصوصی شد و کارش هم زیر نظر دولت انگلیس است خودت از همه چیز بی خبر بانگ داده یی و این را باید بدانی که مرغ که بی وقت آزان بدهد سرش را باید زد نمی دانم خودت را در وزارت چرا پیدا نموده و به سارنوالی معرفی نمی کنند.
صمد

>>>   دوست بسیار عزیز و دلسوز کارمند آرشیف وزارت خارجه سلام و تهنیت به شما. آنچه را شما در قید قلم در آوردید گویائی حقایق تلخی است که متآسفانه در وزارت امور خارجه وجود دارد.جاوید لودین بعد از زلمی عزیز دومین معین شایسته و با کفایت بود که با استعفایش بزرگتریت ضربه بر وزارت وارد گردید.
بیشتر نمی خواهم تبصره کنم زیرا همه چیز هویدا است. خدا خیر کند

>>>   حیف است انسانهای با ظرفیت استعفا بدهد لودین یک دیپلومات خوبی برای افغانستان بود

>>>   کارمند آرشیف یا بسیار ساده است و یا از دل و گروپ خود لودین است.
لودین به جز چند گدودی و بی اهمیت ساختن شعبات سیاسی و ایجاد چند شعبه بی معنی و مصرف بیجای بودجه وزارت برای کار های بی نتیجه کدام دست آورد دیگر نداشت.
وزیر آدم خوبی است اما ایشان علاقه به بهبود اداره وزارت و معیاری شدن امور در آن ندارد. صرف بخاطر مؤفقیت بازی های کرزی و طرافیان خاص وی کار میکند.
معین اداری را همه میشناسند. وی صرف به باداران خود کار میکند. وجدان و کفایت کاری چندانی ندارد. ایشان آنقدر بی کفایت است که از امور خدماتی وزارت بی خبر است. فساد جریان دارد. امور ایکه در یک هفته انجام شود ماه ها را در بر میگیرد. مثلاً تشناب های وزارت حالت شان بد تر از تشناب های عمومی شهر کابل است. هیات خریداری در چیزیکه مفاد نداشته باشد اصلاً اجراأت نمیکنند و انواع بهانه ها را می آورند.
مامور بی واسطه

>>>   هرگاه این دلیل استعفای اقای جاوید لودین حقیقت داشته باشد کار بسیار درست انجام داده اند ولی بخاطر این استعفا لازم است تا یک کنفرانس مطبوعاتی نیز تشکیل داده حقایق را به مردم نیز باز گو نمایند
کاکه از کابل

>>>   نه قطعآ دروغ.
جاوید لودین با عبدالحی حیدر معین اداری مشکل نداشت. او خانم خود را در تجارت داخل نموده بود و قرار داد های مختلف را به شرکت های مختلف به خصوص شرکت (انهم) فراهم ساخت و در بدل فعلا در ان شرکت که مملو از جاسوسان است با گروپ م ای ۶ انگلیس نوکری میکند. او یک عمل بد ... ها دارد و در ریاست جمهوری یکی از دلایل منفکیش همین بود.
درهر دو دوره سفارت بد اخلاقی اش با کارمندان اناث به اوج رسیده بود حتی که خانم قبلی اش به ریس جمهور شکایت کرد و برای ۶ ماه برطرف شد. در هر دوره برطرفی، بیچاره کرزی را ام ای۶ استتخبارات انگلیسی و اسپنتا مجبور ساختند تا جاوید را دوباره مقرر نماید. او چندی قبل نظر به شراب خوری، شب نشینی ها با خانمش و خارجی های انگرریزی نظر به رپورت امنیت و تصدیق خبر توسط خسربره کرزی و ریس دفتر وزارت اقای قریشی، با حضور زلمی رسول ذریعه خرم ریس دفتر ریس جمهور احضار شد و حالت به انجا کشید که با هم مشت و یخن شدند. کرزی از این حالت نگران شد و اسپنتا را خواست تا مناقشه را حل کند. سپنتا چاره نداشت و دوباره پیشنهاد کرد که لودین سفیر در امریکا شود اما خرم و زلمی رسول (با یاری چانس) تاکید کردند که یا لودین یا ما، اسپنتا چون بسیار زیرک است لودین را به دفتر خود برد و سرش را خلاص کرد که گپ خراب شده و مثل قبلا چند وقت در خانه باش و من کرزی را باز قانع میسازم تا معاون شورای امنیت شوی و تو هم با انگلیس ها صحبت کن که بالای کرزی فشار بیاورند، بعدا باز خرم را فوتبال میکنیم و لودین قبول کرد. سپس اسپنتا دیگران را قانع نمود که چند روز بعد لودین را برطرف میکنیم فعلا برای ما خوب نیست. دوستان لودین یک ایجنت بالا رتبه انگلیس است و همیشه در نظام خواهد بود وحالا خیالش خراب نیست چون ماه ۳۸۰۰۰دالر معاش میگیرد وخانمش باکمال های خاصی که دارد ماهانه ۱۸۰۰۰۰دالر پیداگری دارد وجاوید وی را شریک چندین شرکت ها کرده که فیصدی خودرا زریعه خامن اش جمع اوری مینماید. این معلومات صد فیصد حقیقت دارد. اگر باور ندارید عواید خانمش را چک کنید و همچنان تحقیق کنید که او که بود و چه داشت و فعلا به کجا رسیده.
سردار کارمند ارگ

>>>   قربان جنرال صاحب دوستم شؤم كه جاويد خ... را خوب سيلي كاري كرده بود.

>>>   حیف وقت تان لطفا شما صاحب نظران اگر انسان های کار کشته استید متوجه مسوولیت های کاری خویش باشید. چرا وقت گرانبهای خود را ضایع میکنید. آریانا

>>>   خاک دسر کل تان یکی تان هم نتوانستید روشن سازید که بلاخره لودین حق بجانب است یا غلام بچه های ظاهرشاه.

>>>   این آقایان هر کدام شان در چینل های مختلف در امریکا بسته اند هر باند و چینلی که زور شد مزدورش در قدرت می اید وقتی ضعیف شد بر طرف میشود.

>>>   لودين ايجنت انكريزي است و هر امري انكريز ها كند قبول ميكند

>>>   برادران لطفا نام بنده را با لودين يكجا نكنيد. من با او در مورد دزدي هاي كه از بودجه سختماني هاي ارك نموده بود جنجال نمودم و مرا منفك كرد اما كرزي صاحب نظر به خدمات شايسته ام مرا دوباره معين ساخت. تشكر
برنا كريمي

>>>   برادران اسم من را با لودين بسته نسازيد. قطعا دروغ است.
طيب جواد

>>>   جاويد لودين واري انسان ها است كه وطن به سوي بدبختي روان است. او فعلا جذب شده اسفنتا است و هر دو قهرمانان توطعه سازي، حسود و عقده أي ميباشند.
كارمند تشريفات وزارت

>>>   غلام لودین از همان جائیکه ارسال و تعین شده بود از همانجا هدات به برطرفی داده شد۰ انگلیس بزودی بجایش معتصم بی بی جان را مقرر میکند۰

>>>   بنده اقاي لودين را ريس جمهور اينده ميبينم قرار است أمريكا هم از او حمايت كند

>>>   این... را برای کسی انجام دهید، که از موشضوع خبر نداشته باشد. جاوید لودین به شرکت "انهم" که در افغانستان قرارداد های میلیارد دالری دارد پیوسته است و تا جاییکه اطلاعات میرساند نامبرده بعنوان مسوول بخش افغانستان با معاش سالانه صدها هزار دالری مقرر شده است. ضمن اینکه سر و صدای های زیادی پیرامون وابستگی آقای لودین به یکی از کشورها زیاد شنیده میشد.
عزیزی

>>>   ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ. ﺑﺎﻳﺪ. اﻓﺰﻭﺩ. ﻛﻪ اﻛﺜﺮﻳﺖ. اﻳﻦ ﺩﭘﻠﻮﻣﺎﺗﻬﺎﻱ. ﻛﻤﺎﺷﺘﻪ. ﺷﺪﻩ ﺩﺭﺧﺎﺭﺝ ﻛﺸﻮﺭ. ﺣﺎﻓﻆ ﻣﻨﺎﻓﻊ. ﺭﻫﺒﺮاﻥ. ﻭﺟﻨﻚ ﺳﺎﻻﺭاﻥ. اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺟﻮ اﺳﺖ .ﻃﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ. ﺧﺎﻧﻪ ﺳﺎﻣﺎﻥ اﻗﺎﻱ. ﺷﻴﺦ. اﻟﺸﻴﻮﺥ. ﺣﻀﺮﺕ. ﺻﺒﻐﺖ اﻟﻠﻪ. ﻣﺠﺪﺩﻱ. ﺟﻨﺮاﻝ. ﻗﻮﻧﺴﻞ. اﺳﺘﺎﻧﺒﻮﻝ. ﺗﺮﻛﻴﻪ. اﺳﺖ.
ﻛﻪ ﻫﻢ ﺟﻨﺮاﻝ ﻗﻮﻧﺴﻞ. اﺳﺖ ﻭﻫﻢ ﻧﮕﻬﺒﺎﻥ ﻣﻨﺰﻝ ﺷﺨﺼﻲ. ﻣﺠﺪﺩﻱ. ﺩﺭاﺳﺘﺎﻧﺒﻮﻝ ﻭﻭﺯﻳﺮ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺑﻲ ﻛﻔﺎﻳﺖ. ﻭﻣﺼﻠﺤﺖ. اﻧﺪﻳﺶ. ﺑﻴﻚ ﺗﻘﺎﺿﺎ.ي ﺗﻴﻠﻔﻮﻧﻲ.. اﻳﻦ. ﺑﺴﺘﮕﺎﻥ. ﺷﺎﻥ ﺩﺭﺟﺎﻫﺎﻱ. ﻣﻨﺎﺳﺐ. ﻋﺰ ﺗﻘﺮﺭ ﻣﻴﺎﺑﺪ. ﻭﺗﺒﺪﻳﻠﻲ. ﻭﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﻭﻇﻴﻔﻪ. ﻫﻢ ﺗﺪاﺭﻧﺪ.
اﮔﺮ ﺗﺒﺪﻳﻞ. ﺷﻮﻧﺪ. ﻣﻮﻟﺘﻲ. ﺗﻤﺪﻳﺪ. ﺻﻮﺭﺕ. ﻣﻴﮕﻴﺮﺩ. .ﻭﺑﻴﻮاﺳﻂﻪ. ﻫﺎﻱ ﻣﻂﺎﺑﻖ. ﻗﺎﻧﻮﻥ. ﻭﺯاﺭﺕ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺑﻌﺪاﺯﺳﻪ. ﺳﺎﻝ ﺧﺘﻢ. ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺷﺪﻩ ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺮاﻱ ﺳﻪ ﻛﻪ ﻫﻢ ﺗﻤﺪﻳﺪ ﻧﻤﻴﺸﻮﺩ. اﻳﻦ ﻭﺯاﺭﺕ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺑﻪ ﺳﺮاﻱ ﺷﻬﺰاﺩﻩ. ﻛﺎﺑﻞ ﺷﺒﺎﻫﺖ. ﭘﻴﺪا ﻛﺮﺩﻩ اﺳﺖ. اﺯﻳﻨﺮﻭ. اﻳﻦ ﺩﭘﻠﻮﻣﺎﺗﻬﺎﻱ. ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻣﺠﺪﺩﻱ. ﻭﺳﻴﺎﻑ. ﺧﻠﻴﻠﻲ ﻭﻓﻬﻴﻢ ﻣﺼﺮﻭﻑ ﺳﻮﺩﺟﻮﻳﻲ. ﺧﻮﺩ ﺑﻮﺩﻩ. ﺑﻪ ﻣﺸﻜﻞ. ﻣﻬﺎﺟﺮﻳﻦ. اﺻﻼ. ﺗﻮﺟﻪ. ﻧﺪاﺭﻧﺪ
ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﻗﻮاﻱ ﺑﺸﺮﻱ. ﻭﺯاﺭﺕ ﺧﺎﺭﺟﻪ.

>>>   ﺗﺮﺑﻴﺖ.. ﻟﻮﺩﻳﻦ. اﻃﻼﻉ ﻧﺪاﺭﻡ. ﻭﻟﻲ. ﻳﻚ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻓﻌﻼ. ﺩﺭﻭﺯاﺭﺕ. ﺧﺎﺭﺟﻪ اﺳﺖ اﻇﻬﺎﺭ. ﻧﻤﻮﺩ. ﻛﻪ ﻋﺒﺪاﻟﺤﻲ. ﺣﻴﺪﺭ. ﻣﻌﻴﻦ اﺩاﺭﻱ ﻓﻌﻞ.. ﺭا ﭘﻴﺶ ﻛﺶ ﻣﻴﻜﻨﺪ. ﻭﺣﺘﻲ. اﻳﻦ ﺷﺨﺺ اﺩﻋﺎ. ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭﻳﻚ ﺷﺐ ﺑﺎﻻﻱ ﺣﻴﺪﺭ.. ﺯﻟﻤﻲ. ﺭﺳﻮﻝ. ﺣﻤﻴﺪ. ﺻﺪﻳﻖ. ﻭﻋﺒﺪاﻟﺤﻲ. ﺣﻴﺪﺭ. اﺭﺳﺎﻝ ﻣﺼﺮﻭﻑ...ﻭﺣﺘﻲ. ﺗﻘﺴﻴﻢ. ﭘﻮﻝ. ﺳﺮﻗﻔﻠﻲ. ﺯﻳﺮا ﻭﺟﻨﺮاﻝ. ﻗﻮﻧﺴﻞ ﻫﺎ اﺳﺖ. ﻛﻪ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ. ﺻﺪ ﺩﺭ ﺻﺪ. ﺭاﺳﺖ اﺳﺖ.
ﻭاﺭﺩ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﻮﺩﻳﻢ اﺿﺎﻓﻪ. ﺭﻭﻱ ﻧﻤﻮﺩﻩ اﻧﺪ.
ﭘﺴﺮ. ﻳﻜﻲ اﺯﺩﺭﻳﻮاﻥ ﺗﺸﺮﻳﻔﺎﺕ ﻭﺯاﺭﺕ ﺧﺎﺭﺟﻪ.

>>>   اﺯ. ﺧﻮﺩ ﺯﻟﻤﻲ.ﺭﺳﻮﻝ ﺩاﺭﻱ.. ﭼﺎﭘﻠﻮﺱ. ﻭﺩﺭﻭﻏﻜﻮ. ﺩﺭﺯﻳﺮ. ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻛﺒﻮﺩ. ﻣﺘﺎﻟﺶ. ﻧﻴﺴﺖ. ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﻳﻚ.ﺩﻭﺭﻩ ﻧﻘﺎﻫﺖ.. ﺭا ﻛﺬﺷﺘﺎﻧﺪﻩ اﺳﺖ. ﻫﻤﻪ اﻳﻦ ﺩﺳﺎﻳﺲ. ﺭا ﻋﻠﻴﻪ اﺳﭙﻨﺘﺎ. ﻭﻟﻮﺩﻳﻦ. ﺧﻮﺩ. این.. ﺯاﺩﻩ. ﺑﺮاﻩ اﻧﺪاﺧﺘﻪ. اﺳﺖ. ﻭﺭﻧﻪ. اﺳﭙﻨﺘﺎ ﻭﻟﻮﺩﻳﻦ. ﺭا ﻫﻤﻪ ﻣﻴﺸﻨﺎﺳﻨﺪ.
ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ اﺭﺷﻴﻒ

>>>   سلام به همه افغانستانی های رنجدیده .کوتا به سمع همه افغانستانی های عزیز میرسانم. نه به سمع تعداد ارک نشینان وطنفروشان وجاسوسان امریکاوisiپاکستان.درباره دست آورد لودین.. کوتاعرض دارم.لودین خوب دست آورددارد.فسادورشوت یک 20یابالا تر ازآن 30 فیصد بود لودین بسیار به وقت کم رسمی وصددرصد ساخت.
کشورهائیکه 200سال شده حکومت برحال وآرام دارندازهمه شان لودین پیشی گرفت درجهان فاسدترین کشورهای جهان افغانستان را مسمی کردودرجه اول را به برکت لودین.. کماهی کردیم.بسیار دست آورد بزرگ داردلودین. آفرینت ای لودین.کردیدبجای قانون. فسادراجایگزین.فرارمکن ای بی ..
احترام به همه دوستان عزیز.وکارمندان محترم شبکه afghanpaper.

>>>   ﺑﺠﻮاﺏ ﺳﺮﺩاﺭ. ﻧﺎﻡ اﺯاﺭﻙ!
ﺗﻮ ﺧﻮ ﺭاﺳﺖ ﻣﻴﻜﻮﻳﻴﺪ ﻭاﻣﺎ. ﺭﻭﻱ ﭘﺪﺭ .... ﻣﻦ ﻟﻮﺩﻳﻦ ﺭا ﺑﺪﺭﺳﺘﻲ ﻣﻴﺸﻨﺎﺳﻢ. اﻭ اﺩﻡ. ﺩﭘﻠﻮﻣﺎﺕ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ. ﺷﺪﻩ اﺳﺖ. اﻣﺎ.ﻫﻤﻴﻦ ﺯﻟﻤﻲ ﺭﺳﻮﻝ ﻭﺣﻤﻴﺪ ﺻﺪﻳﻖ اﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺭﺯﻳﻞ ﺗﺮﻳﻦ. اﻧﺴﺎﻧﻬﺎي ﺭﻭﻱ. ﺯﻣﻴﻦ ﻭﺑﻲ. ﺣﻴﺜﻴﺖ. ﺗﺮﻳﻦ ﻫﺎﻱ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭ اﻧﺪ ﻛﻪ ﺩﺭﻣﺴﻠﻚ ﺩﭘﻠﻮﻣﺎﺳﻲ ﻭﺳﻴﺎﺳﺖ. ﺧﺎﺭﺟﻪ. ﻳﻚ. ﮔﻨﺎﻩ. ﺑﺰﺭﮒ ﻭﻧﺎﺑﺨﺸﻮﺩﻧﻲ. اﺳﺖ ﻛﻪ اﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ. ﻣﺮﺩﻣﺎﻥ ﻛﻢ ﺳﻮﻳﻪ. اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ. ﺟﻮ, ﻋﻬﺪ. ﺷﻜﻦ. ﺩﻳﺮﻭﺯ. ﻓﺮاﻣﻮﺵ ﺭا ﺗﺎﺭﻳﺦ. ﺳﻴﺎﺳﻲ ﻛﺸﻮﺭ ﺩﺭﺣﺎﻓﻆﻪ. ﺧﻮﺩ ﻧﺪاﺭﺩ. ﻭاﻳﻦ ﺩﻭﺷﺨﺺ. ﺑﻪ ﺣﻴﺜﻴﺖ. ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ. ﻛﺮﺯﻱ و ﻣﺮﺩﻡ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ. ﺑﺎﺯﻱ. ﻛﺮﺩﻩ اﻧﺪ. ﻭﻣﻠﺖ ﻧﻴﺰ. اﺯ ﺭﺯاﻟﺖ. اﻳﻦ ﺩﻭﺧﺒﻴﺖ ﻓﺎﺳﺪ ﺑﻲ اﻃﻼﻉ. ﻧﻴﺴﺖ اﺯﺧﺪاﻭﻧﺪ. ﺧﻮاﺳﺘﻪ اﻡ ﻛﻪ ﺭﻭﺯﻱ ﺑﺮﺳﺪ ﻛﻪ ﻫﺮﺩﻭ. ﺑﺎﺯﻱ ﺭا ﺑﻪ ﻣﻠﻴﻮﻥ. ﺧﺮﻳﺪاﺭﻱ. ﻭﻣﻦ. ﺑﺎﻫﺮﺩﻭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺷﻮﻡ ﺑﺎﺗﻒ. اﺭﺩﻭﻱ ﺷﺎﻧﺮا اﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﻛﻨﻢ.
ﻛﺎﺭﻣﻨﺪ. ﺩﺭﺩ ﺩﻳﺪﻩ. ﻭﺯاﺭﺕ ﺧﺎﺭﺟﻪ

>>>   برادران عزیز،
شما از اشخاص بی کفایت و نامؤفق در دیپلوماسی وزارت خارجه نام بردید، اما از اکلیل حکیمی بی ....هیچ ذکر نکردید. میدانم که وزیر خارجه طرفدار وی است اما تا بکی، اینک سه سال دورۀ کاری وی ختم شدم و انشا الله بزودی گم میشودو شر او از سر ما خلاص میگردد. وی فقط در فکر خانواده و چند نفر محدود چاپلوس هائی است که دور و بر سفیر میگردند. دیگران که اهلیت و لیاقت داشتند و دارند همه در گوشه ای کنار زده شده اند. شما ببینید آقای سروش را که چقدر لیاقت داشت اما سفیر اورا گم کرد. اینک آقای قدیر نور را هم دور کرد. اما یکتعداد دیگر که همیشه چاپلوسی سفیر و خانواده اش را میکنند همه سرخان هستند. افسوس به این برخورد مامورین عالیرتبه در وزارت خارجه که در فکر نام و نشان وزارت نیستند اما در فکر چوکی و قوم و هم زبان خود میباشند. افسوس و صد افسوس.

>>>   ای مردم۰ این لودینک ارزش اینقدر تبصره را ندارد۰ پول بیشتر را در شرکت ENHAM دیده و علت کناره گیری او فقط پول است۰

>>>   این همه بد بختیهای که در افغانستان رخداده ورخ میدهد ومعاملات وجاسوسی های برای کشور های خارجی تازه نبوده بلکه وقت که تاریخ افغانستان را مطالعه کنی همه از پادشاه گیرفته تا به خوردترین ما مور قوم خاص اجینت وجاسوس بودند و از خداوند متعال میخواهم که این قوم را هدایت کند تا مردم بیچاره ازین بلا ومصبت رها یابند ویاهم اینهارا نیست نابود کند. بهر هال من بحیث یک شهروند ازین حالات به سطوح آمدم وهمه مردم یه سطوح آمدن و خداند اینهارا مثل نسل بنی اسرایل یک قوم سرکش وبی حیا وقا تل آفریده تا باشند که مورد قهر وغضب او قرار گیرفته و آتش و هیزم برای دوزخیان باشند بخاطزکه این قوم همیشه برای نژاد قوم سمت وسو مبارزه میکنند نه بخاطر رضای خداوند ج .

>>>   درسیاست دوست ودشمن دائیمی وجود ندارد هر قدر خدمت زیاد نموده باشی توقع پاداش را زیاد نکنید چون لودین در قدرت رسانیدنارگ نشینان نقش کلیدی را داشته بخش بزرگ این خیانت ملی را او مرتکب شده بود بسیار توقع داشت هر بدی که بکند صحه گذاشته خواهد شد وهر معامله گری را که انجام دهد اغماض میشود بیخبر ازین که ارگ نشینان در استفاده جوی واستعمال نمودن مهارت فوق العاده دارند از هرکه استفاده مینمایند بعد اورا دور می اندازند اگر نه حالا شاید در اینده های نزدیک لودی از خیانت های انجام شده پرده خواهد برداشت ومسائل را انطوری که است بیان خواهد نمود
اوفکر میکرد که چون مسبب رفتن انها در ارگ بوده هر ناز ونخره ای ایشان به دیده ای قدر نگریسته میشود غافل ازینکه اگر رنگ قلم خود کار خلاص شود هیچ کسی خود کار بی رنگ را در جیب نمی گرداند ولو هر قدر قیافه ای زیبا هم داشته باشد امید دیگر لودین در کمیسیون انتخابات نیایند ودیگر در تقلبات انتخاباتی رول مهم را بازی ننمایند
شیر علی بلخابی

>>>   سلام بعد از سلام بگويم وزارت خارجه خيلي بي بند بار هست مأمورين وزارت امور خارجه خودشان كارمند وزارت هستن در پهلوان ديگر وظيفه دارن در پوهنتون ها ي خصوصي هم درس مي دهند مثل سيد نورالله راغي كه أصلا هفته يك بار اكر در وزارت هست و ديگر مصروف تدرس در پوهنتون. سلام ودعوت است وزير صاحب خبر هستي

>>>   خوب کردند که قدیر نور... را دور کرد. او هم چیزی نمیداند فقط در فکر دیپلومات بودن خود است که همیشه برخ همه میکشد.سفیر خوب کرد که اورا ازسفارت واشنگتن کشید.

>>>   ﺟﻨﺎﺏ. ﺷﻴﺮ ﻋﻠﻲ. ﺧﺎﻥ ﺑﻠﺨﺎﺑﻲ. ﺳﻼﻡ. !
ﺗﺎﺟﺎﻳﻴﻜﻪ. ﻣﻦ ﻛﺎﻣﻨﺖ. ﺷﻤﺎﺭا ﻣﻂﺎﻟﻌﻪ. ﻛﺮﺩﻡ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﺷﻤﺎ ﻳﻚ اﺷﺘﺒﺎﻩ. ﻛﻮﭼﻚ. ﻧﻤﻮﺩﻩ اﻳﺪ. ﺯﻳﺮا اﻳﻦ ﺟﺎﻭﻳﺪ. ﻟﻮﺩﻳﻦ ﻣﻌﻴﻦ. ﺳﻴﺎﺳﻲ ﻭﺯاﺭﺕ. ﺧﺎﺭﺟﻪ ﺑﺎ ﻟﻮﺩﻳﻦ ﺭﻳﺲ ﻛﻤﻴﺴﻴﻮﻥ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ. ﺩﻭﺭ ﻗﺒﻞ ﻭﺭﻳﻳﺲ ﻛﻨﻮﻧﻲ. ﺭﻳﺎﺳﺖ. ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ. ﺑﺎ ﻓﺴﺎﺩ. ﻭاﺭﺗﻌﺸﺎ اﺷﺘﺒﺎﻩ. ﮔﺮﻓﺘﻪ. اﻳﺪ. ﻭﺩﺭﺩﻳﻜﺮ. ﻛﺎﻣﻨﺖ. ﻫﺎﻳﺖ. ﻣﻮاﻓﻘﻢ..
ﺧﺮاﺳﺎﻧﻲ

>>>   از جمع خاینین یکی لودین بود که گم شد

>>>   من 100 فیصدبا گفته آقا صمد معافق هستم . لودین و اتمر درسال 1997 جاسوس انگلیس شداند.
بی پروا

>>>   سردار کارمند ارگ برادرخداوند خير بدهيد كه مارا ازموضوع بسيار مهم خبر كردي
پولاد

>>>   در مورد سابقه آقای لودی غرض نمی گیریم ولی یک سوال است چگونه در شرکت " انهم" به آن معاش گزاف مقرر شد ؟ آیا این خود سوال بر انگیز نیست؟ چگونه یک کارمند عادی نمیتواند یک وظیفه ولو 500 دالری پیدا کند و آقا لودین با همان معاش گزاف در یک شرکت خارجی اشعال پست میکند؟ همه میدانید دیگه که... نوش جان شان در دنیا و عذاب شان در آخرت.
اکرم راهی

>>>   براي اين استعفا داد كه خود كفا شده بود

>>>   خرابترین حصه مضمون این بود که نویسنده ها به حریم شخصی لودین داخل شد و از پیداگری ...... 180000 نام برده که باید ثابت گردد و تعقیب نیز گردد زیرا اینقدر پول از چینل حلال مشکل است بدست اید وازطرف دیگر .......

>>>   خوب من ميگفتم كه چرا هر روز همين راغي صاحب وزارت ناوقت مي آيد خوب ديگر وظيفه دارد. تشكر مي كينم از كساني كه اين قسم..كار را معرفي مي كيند معاش وزارت خارجه را مي گير د أما از خدمت أش معلوم نيست .
افرين به اين قسم انسان ها
با احترام كارمند وزارت خارجه

>>>   سلام خدمت کاربران شبکه اطلاع رسانی افغانستان... همان طوریکه دوستان درمورد شخصیت اقای لودین گفتند، چندین بار اقای لودین در سفر رسمی در ایالات متحده امرکیا می امد اما به حدی می نوشید با بعضی از دوستان که در سفارت دارد واقعاً که حیف است به این طور اشخاص در دستگاه سیاسی کشور وووووو البته ذکر کردند اسم سایر دوستان خوب نیست یکی از عیاش ترین فرد کابینه بود خوب که یکی از مفسدین کم شد

>>>   به جواب برادران. گرچه راجع به خانم اشخاص باید ننویسیم ولو لودین بسیار بد باشد. ام متسفانه، خانمش باکمال های خاصی که دارد شریک تمام خیانت ها و بازازیابی برای جاوید است . ماهانه ۱۸۰۰۰۰دالر پیداگری دارد وجاوید وی را شریک چندین شرکت ها کرده که فیصدی خودرا زریعه خامن اش جمع اوری مینماید. این معلومات صد فیصد حقیقت دارد. شما لطفاَ کمپنی خانمش را چک کنید که با کی ها شراکت دارد باز جواب سوال های تان خود بخود عیان میشود. و همچنان تحقیق کنید که او که بود و چه داشت و فعلا به کجا رسیده. خانم ریس دفتر و معین سیاسی اسبق چگونه یک کمپنی موفق دارد. راستی من با دوستان در باره چاپلوس، مطلب اشنا، دوست فراموش و بی کفایت بودن زلمی رسول موافق استم اما وی وطن فروش و بدعمل مانند لودین نیست. برای ان عده که لودین را تعلیم یافته و دیپلومات میدانند، لودین ماستری ندارد وی، اتمر و مرادیان از یک نل اب نوشیده اند و ام ای ۶ یرای شان اسناد تهیه نموده. لودین در جوانی اگر به یاد دوستان اگاه باشد، لودین چون با اتمر در خاد بودند فوقلعاده بدون ختم لیسه داخل فاکولته شد. بعداّ با موفقیت مجاهدین از افغانستان گریختند و اکثریت شان در پاکستان (ان جی او) های خاص باز کردند. چون در تربیه شده ای استخبارات بودند به اسانی توانستند که با ام ای ۶ انگلیس روابط قایم نمایند. ام ای ۶ همیشه به وطن فروش ها ضرورت دارد. وانها را به مرکز استخبارت انگلیس برای تربیه مزید به اگلستان فرستادند وشهادتنامه های ساختگی را اخذ کردند، وبعداَ درپروسه کاری کنفرانس بن به حیث پای دو، اب وچای بر، تکتیکی برای سخن چینی، راپورت دهی وشیطانت داخل نمودند. اگر فاکولته لندن را چک کنید لودین یک روز در صنف نبوده و یک صنفی دوست هم ندارد، عجب. خانم وی هم همکار شان است. خدا کند که جواب قانع کننده باشد.
سردار کارمند ارگ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است