گمانه زنی ها برای معرفی والی جدید جوزجان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۲/۴/۱۲ کد خبر: 54037 منبع: پرینت

خالق بای خان از اهالی ولایت جوزجان شهر شبرغان در یک نشست بین محاسن سفیدان در شهر مزار شریف که برای اشتراک در برنامه سنگ تهداب مکتب متوسطه احمدشاه مسعود آمده بود، از جنجال های شبرغان قصه می کرد و از آمادگی اهالی جوزجان برای ورود والی جدید سخن می گفت.

در بین شهر شبرغان شایع شده است که رییس شورای ولایتی جوزجان و خیرالله انوش و یکی از کارشناسان ولایت بلخ بنام آقای سنگر قرار است به صفت والی تعیین شوند و به شبرغان سفر کنند. اما خیرالله انوش وقتی ولسوال اندخوی بود چندان کار های مهمی برای این ولسوالی انجام نداده و مردم ذهنیت خوب از او ندارند و مردم به رییس شورای ولایتی جوزجان هم آنقدر خوش بین نیستند. از آقای سنگر هم چندان شناخت دقیق ندارند. ولی تا جایی که مردم می گویند. آدم تحصیل کرده و با دانش است.

گفته میشود که عده خوش بین هم در بین مردم دارد. اما واقعیت را خدا می داند که آقای کرزی و جنرال صاحب دوستم به کدام اینها اعتماد کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همی یکی و پوزکنده بگویم : خیرالله انوش فعلاً‌والی سمنگان است چندان آدم کارگرنیست و ولی سنگر دور از شما باشد از رفیق های کودکی ام است زمانیکه در کارته صلح مزارشریف زنده گی میکردیم یک دور روز ده پاکستان رفت یک سندک تحصیلی آورد ولا.

>>>   معلومات که بنده ازیک منبع موثق بدست اورده ام که.. مربوط جنبش جنرال دوستم است به صفت والی جوزجان تعین شده .
منبع موثق

>>>   چرا همين ظريف نظر را تعين نميكنند تا ديده شود چه ميكند؟

>>>   تاجاییکه من تصورمیکنم آقای خیرالله انوش نه تنها دراندخوی بلکه چارسبا بعد از سمنگان هم رانده خواهدشد چون درین مناطق آبروی برای شان نمانده است. جناب موصوف فارغ از هر گونه مفکوره به دالر ایمان آورده اگر... شان هم کدام خریدار گونده پیدا شود عار ندارند . اگرچه برای امریکا چنین... شخصیت فوق العاده مفید است اما سقوط این ولایات درشرایط کنونی اهمیت بسزایی دارد. ازینکه تحرکات به نفع دوستم .. انجامیده مجبور فقط به مصلحت دوستم حل خواهد شد مردم بیچاره هنوز در گروگان قرار دارد.
جوزجانی

>>>   به نظر من اگر طرفین قبول کنند به پست ولایت جوزجان آقای سنجر کارگر بهترین گزینه خواهد بود..

>>>   احتمال بیسار قوی وجود دارد جناب مولوی صاحب عبدالحی حیات چون یک شخص اجتماعی , عالم , تحصیل کرده و محبت خاصی در بین تمامی اهالی شریف ولایت جوزجان دارد به حیث والی جوزجان تعین گردد .
ب ع

>>>   حکومت نمی خواهد ولایت جوزجان از نقظه نظر اجتماعی، اقتصادی، انکشافی، فرهنگی ... رشد چشمگیری نماید. بناءً حکومت در تعیین والی جوزجان عوام فریبی را بازی میکند. اگر والی هم تعیین شود، دولت باز هم اختتاش را به گونه یی در بین مردم برپا خواهد کرد. چون دولت نمی خواهد صفحات شمال رشد نماید.
ب.و.ق.ف

>>>   خیرالله انوش شایسته مقام ولایت جوزجان یعنی مرکز جنبش م را ندارد.
رییس شورای ولایتی جوزجان بی سواد است او یک ملا است نه حقوقدان.
احمد ولی سنگر رییس اقتصاد بلخ که اصلن قندهاری میباشد و او هم فکر نمیکنم به ریشه جنبش آب بدهد شاید زهر پاش کند و سبب از بین رفتن جنبش شود. بخاطریکه همه جنبشی های همین وقت از جنبش پول میگیرند و به خاطر پول و چکر های خارجی جنبش ایستاد و با جنبش هستند وگرنه جنبش را به دو پشه ای نمیگرن اگر جنبش چیسه نته و به اوزبکستان و ترکیه و هند روان نکند به عیاشی و چکر باید جنرال دوستم هوش و فکر خود را گرفته این انسان های مذکور و پول دوست را از جنبش دور کند و به عوضش جوان های تحصیل کرده و انسان های وفادار به جنبش را به کار بگمارد اگرنه در ده سال آینده شاید از بین رفتن حزب میلیونی جنبش خواهیم بود.
جوان شبرغانی

>>>   سلام به همه
طوری که بنده معلومات دارم سنجر کارگر در بین روشنفکران و جوانان محبوبیت خاصی دارد. چون تا امروز رهبر صاحب نیز کدام اشتبا وی را ندیده, اگر حکومت مرکزی نیز او را انتصاب کند موفقانه کار خواهد کرد. اما مرکز شاید کسی را انتخاب کند که وابسته و نوکر عام و تام باشد...
نیاز محمد-شبرغان

>>>   سنجر کارگر یک شخص بیسواد مطلق و دیپلوم خود را هم به دالر گرفته نه به تحصیل.

>>>   ولایت جوزجان خو ملکیت پدری از یک قوم خاص نیست بان که دیګر اقوام ولایت کند .
فضل

>>>   از شبکه اطلاع رسانی افغانستان متشکرم که شهروندان را از تازه ترین اخبار آگاه میسازد .
موضوع اصلی و نظرات بینندگان را مطالعه نموده به این نتیجه رسیدم که :
به ارتباط گزینش والی جدید جوز جان مهمتر از همه نظرات مردم شرافتمند ولایت جوزجان شرط اساسی بوده و باید هم موافقه مردم گرفته شود ، چراکه دیموکراسی صراحت دارد اینکه
( حکومت مردم از طرف مردم برای مردم ).
به نظرم فراهم ساختن خواست های برحق مردم جزء وظایف دولت و حکومت بوده ، بناً حکومت باید آسانترین طروق کسب رضایت مردم را عادلانه و مسؤولانه جستجو نماید.
به خاطر موثق ساختن موضوع یعنی اکثر شهروندان ساکن ولایت جوزجان آیا چطور اشخاص را منحیث والی پیشنهاد میدارند واز آن حمایت میکنند؟
باید یا از خود مردم پرسیده شود ویا از نماینده های شان.
به نظر کوتاه بنده جلب رضایت و مصلحت وکلای محترم جوزجان در شورای ملی ، وکلای معزز شورای ولایتی جوزجان و آقای دوستم عین ارضاء وبرآورده شدن خواست های برحق مردم خواهد بود ، زیراکه مردم از خطوط فکری نمایندگان شان بخصوص جنرال دوستم حمایت می کنند.
نادم از صفحات شمال.

>>>   هر کس اشتها.. دارد بفرمایید چوکی ولایت جوزجان در خدمت اش است البته اول با ون مشوره کند چرا نی اگر طاقتش را دارد بفرمایید.
از ما یک گفتن
لا لا قلندر

>>>   همايون فوزي بهترين گزينه است براي جوزجان.

>>>   ولی سنگر از افراد خاص مارشال فهیم و ضد جنبش است.

>>>   ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ. ﻫﺮﻛﻲ ﺩﻟﺶ. ﺑﻮﺗﻞ. ﻣﻴﺨﻮاﻫﺪ. ﺷﻮﻕ. ﻭﻻﻳﺖ. ﺷﺒﺮﻏﺎﻥ ﺭا ﻛﻨﺪ. ﺑﻬﺘﺮاﺳﺖ اﻛﺒﺮ ﺑﺎﻱ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺳﻤﺖ. ﻛﻤﺎﺷﺘﻪ. ﺷﻮﺩ. ﻛﻪ ﺗﺠﺮﺑﻪ.ﺑﻮﺗﻞ. اﺳﺘﻌﻤﺎﻟﻲ ﺭا ﺩاﺭﺩ. ﻭاﻗﺎﻱ. ﺳﺎﻋﻲ. ﺑﻴﭽﺎﺭﻩ ﺷﺎﻳﺪ. اﺯﺑﻮﺗﻞ. ﺯﻧﻲ. ﺧﺴﺘﻪ. ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻋﻠﻢ ﻃﻠﺒﺎﻥ ﺭا ﺑﻠﻨﺪ ﻛﺮﺩ.
ﺟﻤﺸﻴﺪ ﺑﺪﺧﺶ

>>>   ازارگ ریاست جمهوری خبری منتشرشده است که ولی جدید جوزجان آقای هنگام معاون آن آقای فخری انتخاب شده است. مردم اهالی شهر شبرغان ازولی جدید استقبال گرم کند.
رحمانی ازتهران

>>>   والی جوزجان آقای مایار تعین شده است

>>>   بگذاريم در مورد ديپلوم مراجع ذيربط تصميم بگيرند. اما در بين اشخاص ذكر شده بالا واقعأ آقاى كارگر شايستگى ولايت را دارند. اما اينكه اراكين ذيصلاح چى تصميمى ميگيرند، موضوع ديگرى است...
شمس الدين از عيد مله- شبر غان

>>>   معلومات که بنده از اداره مستقل ارگان های محل دارم به اساس پیشنهاد اداره مستقل ارگانهای محل ومنظوری مقام عالی ریاست جمهوری میرمفتون بدخشی به صفت والی جدید جوزجان تعین شده ومردم جوزجان نیز ازاین اقدام ریاست جمهوری استقبال کرده وسخت منتظر امدن والی جدیدشان هستند
شریف جوزجانی

>>>   آقای جوان شبرغانی !
شما صد در صد درست گفتید در راس حزب جنبش ملی کسایی قرار دارند همه شان استفاده جو هستند و هر روز در چکر های خارجی هستند مثل نامش از یادم رفت رییس جوانان جنبش افغانستان که چندی پیش در تاشکند بوده و در مظاهرات مردم جوزجان هم نبوده مش.ره من منحیث عضو شورای ولایتی فاریاب به جنرال صاحب ذوستم که این شخصیت های متکبر و بی کفایت را از راس حزب حذف و به عوضشان شخصیت هایی را جا بجا کند که به درد مردم رنجدیده و ستم کشیده افغانستان بلخصوص مردم شمال بخورد نه دردی باشد در آینده ها.
ت. از میمنه

>>>   آدم چی چیزهایی که در این وطن نمیشنود.احمد ولی سنگر به واسطه کارشناس امور اقتصادی ولایت بلخ شده بود و حالی می خواهد والی ولایتی مثل جوزجان شود!او بیچاره یک اداره خرد را اداره نمیتواند میخواهد یک ولایت را اداره کند.او برادران مردم داری هم یک هنر است به دست بی تجربه ها ندهید که بیچاره میشوید.

>>>   والی جدید ولایت جوزجان کسی باشد. هم از نگاه تحصیل و هم از نگاه تجربه کاری داشته باشد و مردم جوزجان یک والی وطن دوست فرهنگ دوست میخواهند. تا امروز در ولایت جوزجان چندین والی آمد متاسفانه هیچ خدمت نکردند. و کرزی صاحب واقعآ دوشمن جوزجان نباشد یک والی دروست مقرر خواهد کرد.
تشکر از جوزجان هستم.

>>>   بالآخره از منبع موثق شنيده شد كه ظريف نظر بحيث والي جوزجان تعيين و منظور شده خوب شد ببينيم چه ميكند.

>>>   به نظرم سید عزیزالله الفتی یک شخص مناسب، به ولایت جوزجان است!

>>>   سید عزیزالله الفتی مناسب ترین شخص در ولایت جوزجان

>>>   ﻛﺪاﻡ... ﺧﻮﺭ و ﺧﻮﻥ ﺧﻮﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﺧﻮاﻫﺪ ﺁﻣﺪ ﻣﺜﻞ ﺩﻳﮕﺮاﻳﺶ ....ﺩﺭ ﻃﻮﻝ 12 ﻳﺎ 13 ﺳﺎﻝ ﺑﻪ ﻭﻻﻳﺖ ﺟﻮﺯﺟﺎﻥ ﻫﻴﭻ ﻭاﻟﻲ ﺩﺭﺳﺖ و ﺩﻟﺴﻮﺯ ﻧﺂﻣﺪﻩ ﺗﺎ ﻳﻚ ﻛﻤﻲ ﺁﺑﺎﺩﻱ ﻛﻨﺪ....ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺷﻬﺮ ﺷﺒﺮﻏﺎﻥ ﺧﺮاﺏ ﺷﺪﻩ ﻣﻴﺮﻩ....ﻫﺮ ﻭاﻟﻲ ﻛﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻪ ﻏﻢ ﺟﻴﺐ ﺧﻮﺩش اﺳﺖ....
اﺯ ﺟﻮﺯﺟﺎﻥ,

>>>   ما از سنجر کارگر حمایت میکنیم...
جوانان کارته دوستم

>>>   مولالدین پوپل و فهیم تنمس از طرف جنرال دستم بعنوان والی جوزجان پیشنهاد شده، البته این پیشنهاد بشکل غیر مستقیم صورت گرفته است.
یعقوب قرش از ترکیه

>>>   شايد قراريكه من اطلاع دارم والي جديد كسي خواهد تعين كًردد كه هم كرزي قبول بكند و هم جناب دوستم صاحب وهم دولت تركيه و در پهلوي اًن ايالات متحده . أو شخص هم محترم انجنير ظهيرالدين "شاكري" فرزند شهيد دكًر جنرال محمد جان "شاكري" كه با تحصيلات عالي در تركيه و ايالات متحده أمريكا و متولد اندخوي ميباشد.
داكتر فنا- فلند

>>>   واقعا سید عزیز الله الفتی یک شخص عاقل با ادب کارگر دانشمند و با شخصیت است که شایسته والایت جوزجان میباشد
از شبرغان

>>>   اکه قرش من هم از یک منبع تایید ناشده شنیدم که مولالدین پوپل درارگ ریاست جمهوری هم از واسطه های خوبی برخوردار است شاید امکان والی شدن او از طرف ریاست جمهوری پیشنهاد شده باشد نه از طرف رهبر صاحب رهبر صاحب به غیراز اوزبیک به دیگر اقوام هیچ اعتماد ندارد ترکمن باشد یا پشتون.

>>>   سنجر کارگر گرینه خوبی است بخاطر ولایت جوزجان موالدین پوپل تجربه کاری ندارد و هم از عهده ولایت برآمده هم نمیتواند یک جوان احساساتی است .

>>>   ما از سنجر کارگر حمایت میکنیم سنجر کارگر گزینه انتخاب عالی است.

>>>   موالدین پوپل حالا تو جوجه هستی از ماما قوم خود خیرالله انوش رشوت آدم کشی وفساد را یاد بگیر پسان خود را به حکومت مرکزی بچسپان تو هم 420 هستی لیکن

>>>   خیرالله انوش اندخوی را چه کرده بود که شبرغان را چه کن هر کس که میگه کارخوب نمیکنه.

>>>   فهیم تنمس یک شخص عیاش است لیاقت ولایت را ندارد وهم چنان یک شخص ملیت پرست وفاشیست است سنجر کارگر را نمی شناسم از کارگر های اندخوی باشد قابل قبول ما نیست .
محصلی از هند

>>>   ما جوانان شبرغان درترکیه اجازه نمیدهیم که مولادین پوپل ویا فهیم تنمس هر دو یک شخص.. است درجوزجان حاکمیت کنند جوزجان هم از خود کدرهای دارد که به صفت والی ایفا وظیفه کنند .

>>>   سلام به همه برادران عزیز!
ولایت جوزجان یکی بهترین ولایات کشور عزیز ماست و در دامان خود هزارها جوان رشید و مبارز را پرورانده است و هم مردم عزیزش دارای مفکوره عالی میباشند
این گمانه زنی ها چند مدت است که زمزمه میشود صرفآ بین دوستان و تصمیم گیری در مورد از صلاحیت خاص بزرگان که در قدرت هستند میباشد
ولی باید بگویم
من به هیچ خزب و تنظیم وابستگی ندارم و هم اینکه من دوره ماستری را در پیش دارم و هم مصروفیت های زیاد کاری در شهر تولدم بلخ با می دارم
((خداوند را شکر گذار هستم وظیفه دولتی که بلخ و در پهلوی مرد قهرمان دارم برایم بالاتر از وزارت است ))
لطفآ در این نوع گمانه زنی ها را ختم کنید دعا کنید شخص با اعتماد به رهبر جنبش همکار عالی دولت وتحصیل کرده وکاردان معرفی شود
خدا ناخواسته نشود که جوزجان عزیز باز به کدام تشنج نرود وبگذارید بزرگان تصمیم بگیرند.
شما میتوانید آماده گی خویش را در انتخابات که صلاحیت مردم است بگیرید تعین والی یک ولایت در نظر سنجی امکان ندارد وبس جز گذشتاندن وقت ونوشته های عجیب و غیب!
دیپلوم میا اخمد ولی سنگر آمر انکشاف اقتصادی مقام ولایت بلخ

>>>   پوهنمل تورنجنرال سیدرحیم سعید مناسب ترین وبا تجربه ترین و معتدل ترین فرد میباشد.
انجنیر قاسم

>>>   مناجات
الهی ! من به دوزخ و بهشت کار ندارم هر کجا ترا و رضای ترا جویم
الهی ! اگر بهشت زیباست بی دیدار تو به صفاست.
الهی امید رجمت ترا دارم که به کردار من منگری که سراسر تقصییر دارم و غفلت و بی خبری.
الهی رضای تو آرزوی ماست و خورسندی تو سبب آرامی روح ماست .
الهی ! چون با تو و در هوای تو ام شاه آزاد دنیای تو ام من از جمله ی خاکساران درگاه تو ام بنده ی عاجز و غرق گناه تو ام .
الهی ! گناهانم را بخش که غرق خطا هایم حذر دارم و سزاوارم به آتش
الهی! من بنده ی عاجز و سرگزدانم بیتو خاکی و بی نشانم .
الهی ! از جرم من در گذر رضای ترا میجویم شام و سحر .
الهی ! بنده ی عاجزم و ضعیف و خطا کار ..
رضای توست مرا افکار به مرحمت توام امیدوار .
الهی ! اگر ببخشی شاد گرذم اگر به آتشم اندازی بر باد گرذم اگر به سایه ی لطف و مرحمتت داری آباد گردم.
الهی! ملک دلم را صفایی بخش روح و جانم را به محبتت روشنایی بخش.
الهی ! سر زمین مهر و و فایم را رهایی بخش مرا درانجا رهنمایی بخش..

>>>   خوب كدام والي اهل كار هست امو واليكه اهل كار هست كسي هست كه نام ببرد؟؟

>>>   جالب است که هنوز هم وطنان ما در مباحث رای زنی انتخاب والی از شخصیت؛ تحصیل و لیاقت و پشت کار حرف میزنند؛ خلاصه حرف را چرا نمگین اینکه که یا کدام شخص با جنرال صاحب یا رئیس جمهور رابطه نزدیک داره عزیزان!

>>>   afi جناب احمد ولی سنگر آمر بخش انکشافی و اقتصادی ولایت بلخ در زمن کار شناس مسایل اقتصادی یک گزینه درست برای بوست های دولتی است ما باید اشخاص صادق را حمایت کنیم و تشویق نمایم تا باشد که بطور درست مصدر خدمت برای وطن شان گردند.
من به بسیار سراحت از برادر بزرگم احمد ولی جان سنگر حمایت می نمایم با مقرر شدن ایشان به حیث والی ولایت جوزجان من یقین دارم که با همکاری مردم شریف ولایت جوزجان شاید بیشرفت های چشم گیر خواهد بود. بیاید از بدبینی بگزرم و اشخاص وطن دوست و کادر های علمی و اداری را احترام کنیم.

>>>   آقای سنگر گزینه‌ی خوبی است.

>>>   احتراماً مینگارم:-
محترم ولی سنگرشخص بادانش وآینده ساز ولایت جوزجان خواهد شد تاجایکه من جناب شان را میشناسم شخص صادق وعلم پرور هستند ویکی از سخن های ناب ومفکوره عالی شان را به مطالعه عزیزان قرارمیدهم این است که «آگاه باشید که فقر نوعی بلا است و سخت تر از تنگدستی بیماری تن و سخت تر از بیماری تن بیماری قلب است آگاه باشید که همانا عامل تندرستی تن تقوای دل است» جناب آقای سنگر:-سخن در بند توست تا آن را نگفته باشی و چون گفتی تو در بند آنی پس زبانت را نگهدار چنانکه طلا و نقره خود را نگه می داری زیرا چه بسا سخنی که نعمتی را طرد یا نعمتی را
=عاشقی از اندخوی باستان=

>>>   از این جا ره به جایی نیست
جای پای رهروی پیداست
کیست این گم کرده ره ؟ این راه ناپیدا چه می پوید؟
مگر او زین سفر ، زین ره چه می جوید ؟
از این صحرا مگر راهی به شهر آرزویی هست ؟
به شهری کاندر آغوش سپید مهر
به باران سحرگاهیی خدایش دست و رو شسته است.
به شهری کز همان لحظه ی ازل
بر دامن مهتاب عشق آرام بغنوده است.
به شهری کش پلید افسانه گیتی
سر انگشت خیال از چهره ی زیباش بزدوده است.
کجا ای ره نورد راه گم کرده ؟
بیا برگرد !
به شهری بر کناره ی پاک هستی ،
به شهری کش به باران سحرگاهی
خدایش دست و شسته است.
به شهری کش پلیدی های انسان این پلید افسانه ی هستی
در این صحرا به جز مرگ و به جز حِرمان
کسی را آشنایی نیست.
بیا برگرد آخر ، ای غریب راه !
کز این جا ره به جایی نیست.
نمی بینی که آن جا
کنار تک درختی خشک
ز ره مانده غریبی ره نوردی بی نوا مرده است؟
و در چشمان پاکش ، در نگاه گنگ و حیرانش ،
هزازان غنچه امید پژمرده است؟
نمی بینی که از حسرت (( کمد صید .. افکنده است ))
و با دستی که در دست اجل بوده است ،
بر آن تک درخت خشک
حدیث سرنوشت هر که این ره را رود ، کنده است:
که : « من پیمودم این صحرا ، نه بهرام است و نه گورش »
کجا ای ره نورد راه گم کرده ؟
بیا برگرد !
در این صحرا به جز مرگ و به جز حِرمان ،
کسی را آشنایی نیست.
ازین صحرا مگر راهی به شهر آرزویی هست؟
بیا برگرد آخر ، ای غریب راه !
کز این جا ره به جایی نیست
هیمشه کام گارباشید جناب سنگر
(عاشقی از اندخوی باستان)

>>>   من از جناب سنگر صاحب حمایت می نمایم چون او یک جوان موفق و کار آزموده است و یک فرد مناسب برای بوست ولایت جوزجان است.
احمد نوید غورزنگ صافی ولایت بلخ

>>>   شاکر گارکر باید والی ولایت جوزجان شود .

>>>   عجب زمانی ! ازاطفال تا پیره مرد آرزوی مقام ولایت جوزجان را دارند . جناب فضل الله خان والی جدیدهرات گفته که هرات جای استراحت است اینها هم باورکردند که جوزجان هم ... بازاراست . اگرطرفدارت اقلا نصف جامعه نباشد مرگ میخواهی قندوزبرو!
فاریابی

>>>   سید عزیالله الفتی مرد لایق چوکی ولایت است و سنجر کارگر مول الدین جان قاری سمیع زاده فهیم جان باتورزاده به درد ملت جوزجان نمیخورند...جوان جنبشی راستگو و حقیقت گو نه پیسه خور و نه...

>>>   ما باید در افغانستان دو کمیته مشورتی داشته باشیم یکی از محاسن سفیدان و دیگری از محاسن سیاهان و یا بی محاسن ها تا اینکه تمام اقشار مختلف مردم افغانستان در پروسه سیاسی و اجتماعی شرکت داشته باشند.
هراتی

>>>   من از ديگران كه شناختي ندارم و جناب سنجر را هم از صفحه فيس بوكش مي شناسم اگر به صفحه فيس بوك ايشان رجوع شود همه اش يا تمجيد از خود است يا كاپي گپهاي ديگران. بنابراين به نظر نمي رسد كه داراي انديشه مستقل و آكادميك بالايي باشد.

>>>   فهیم تنمس کجاست ولایت کجاست 10 سال بعد ای خواب را ببیند حالا سروقت است.
محصلی از مزارشریف

>>>   من هم به نوبه خود نظریات ارایه باید بکنم هموطنان.....
مولدین پوپل سمیع زاده یک شخص عیاش و پ.ل دوست است او نمیتانه ولایت جوزجان را اداره کنه.
فهیم تنمس هم بی سواد او در رشته شرعیات تحصیل کرده او هم در ترکیه نمیتانه که در جای والی کار کنه او باید سکرتر قاضی اندخوی شود.
خصل کلام از این تحصیل گران تریکه ای هیچ کاری نمیشه به خاطریکه همه شان پول خور های جنرال دوستن هستن.
بشردوست از مزارشریف

>>>   لیاقت بهترین گزینه خواهم بود.

>>>   سنگر جوان وشخص تحصيل كرده است ميتواند مصدر خدمت شود
( خرمي )

>>>   سلام به دوستان
از آنجاییکه به تعداد زیاد از مردم بلخ وسایر ولایات معلوم است جناب آقای سنگر یک شخص خاندانی اصل و پر کار بوده و همیش در هر ولایات که سفر کرده بی دست آورد برنگشته وطن ما به همچو اشخاص بافهم ضرورت دارد امید که دولت مرکزی وبزرگان در مورد گماشتن اشخاص به پس های کلیدی توجه جدی نمایند اگر میخواهید که وطن آباد شود کار را به اهلش بسپارید
شکیب عزیزی کابل

>>>   مولوی حیات یک شخص بی سواد و عیاش است اصلآ لیاقت مامور شدن را ندارد چی برسد که ولایت کند آقای سنگر مناسب است و شایستگی ولایت را هم دارد چی بهتر که شخص دانشمند چون آقای سنگر والی ولایت ما(جوزجان)شود.

>>>   من از آقای سنگر حمایت میکنم!

>>>   جناب سنگر صاحب. رای بنده وهمچنان رای اکرمی صاحب باشماست.
بخاطر که شما شخصیت بااستعداد توانا ومبتکرهستید. واین پست شایسته شما است.موفق باشید.

>>>   من از آقای سنگر حمایت میکنم

>>>   قراريكه از مدت تقريبا بيست سال ميشود با محترم سنگر صاحب شناخت دارم يك شخص دانشمند با اخلاق باتربيه پشت كار و داراي اداره سالم و منطقي بوده وهم در بين مردم به اساس دلسوزي كه داردمحبوبيت داشته انشااله ميتواند دل مردم جوزجان راهم بدست ارد بنا شخص مناسب ميبينم
شيراحمد شيرجان. مزارشريف

>>>   باعرض سلام وآدب خدمت تمامی دوستان امیدوارم همه تان صحت کامل داشته باشید
تاجایکه انتخاب یک مقام به ماسپرده میشود ودرنهایت آرای مردم مدنظرگرفته میشود که این خود یک مئسولیت عظیم دشوار است که برشانه های ما کذاشته شده وماباید تاحدنهایی سعی نماییم یک انسان باوجدان ومئسولیت پذیررا انتخاب کنیم انسان که رضایت خدواندمنان را جویاشود ودرد ملت جوزجان را درمان کند کلمه مدیریت را درک کند تاجایکه باجناب سنگر صاحب آشنای دارم باید بگویم که جناب ایشان بهترین انتخاب برای این مقام است.
مدیر عالی است تا اکنون هیچ نوع کوتاهی درانجام وظیفه ازایشان رخ نداده مرد کامل با اعتبار است رای بنده جناب سنگر صاحب است

>>>   سنگر صاحب جوان وشخص تحصيل كرده است ميتواند مصدر خدمت به مردم شریف جوزجان شود..
نورالله نور

>>>   مولالدی جان پوپل جوان تحصیل کرده در خارج است. من این جوان افتخار میکنم. دوران جوانی را در یک کوچه سپری کردیم و چند سال به خانه خود مهمانی کرده بودم،چه وقت هایی بود! این جوان باید والی جوزجان شود و فرید جان افغانزاده هم معاون ایشان خواهد شد.به هردو این جوان افتخار میکنم
قاری سمیع الله از ترکیه

>>>   انسان باشخصیت است آقا ولی سنگر و باعث پیشرفت جوزجان خواهد شد

>>>   سلام به تک تکی شما!
میگویند که آزموده شده را آزمودن خطاست.
جناب دیپلوم میا اخمد ولی سنگر آمر انکشاف اقتصادی مقام ولایت بلخ در زمن کار شناس مسایل اقتصادی یک گزینه درست برای بوست های دولتی بخصوص والی ولایت جوزجان است. ما باید اشخاص صادق را حمایت کنیم و تشویق نمایم تا باشد که بطور درست مصدر خدمت برای وطن شان و بخصوص ولایت جوزجان گردند.
من در کشوري زندگي مي کنم که دويدن سهم کساني است. که هرگز نمي رسند. و رسيدن سهم کساني که هرگز نمي دوند...
ارزش مردگانش چندين برابر زندگانش است.

>>>   آقای سنگر بهترین گزینه ی ممکن است، زیرا هم دانش اداره را دارد و هم دانش اقتصادی را، دوستان! باید به جوان های با استعداد میدان داد! ابتکار جوانانی مانند سنگر می تواند برای نسل های آینده راهگشا باشد ... از ولی سنگر حمایت کنیم!

>>>   سلام به همه دوستان
تبصره هاي كه پيرامون شخص شايسته مقام ولايت جوزجان در اين پلتفورم درج گرديده است مرور كردم. احترام به همه نظريات قائل استم. أما بايد تذكر داد:
محترم داكتر سيد عزيز الله سادات كه درجه دكترا در بخش اقتصاد از دانشگاه دوكوز أيلول تركيه دارد بهترين گزينه خواهم بود. زيرا هم در زمان تحصيل در كشور جمهوري تركيه كه نماينده محصيلين بودند و هم در دوران ماموريت ايشان در وزارت معادن كه به صفت مشاور كار مىيكردند يك شخص به تمام معني عآليجناب هستند. أيشان جوهر پنهان هستند كه تا هنوز خود را روشن نكردند. شخص با دانش ، شخص با فرهنگ ، با درايت ، خدمتگار اصيل ملت، پايه قوي مردمي دارند.
جا دارد كه از همچو شخصيت هاي اصيل استفاده برد. من و دوستان كه با دكتر سيد عزيز الله سادات معرفت داريم أيشان بهترين گزينه ولايت جوزجان ميباشد.

>>>   هرکسی که جانب داری از کار کردهای، خیانتها کرده و پول بشتر بدهد همان شخص والی خواهد شد.

>>>   من از جناب سنگر حمایت میکنم چون بقدر نیاز میشناسم اش جوان عادل و خلاقیست !

>>>   آقای سنگر بهترین گزینه میباشد،ومیتواند که از تجربیات که در نزد والی صاحب بلخ بود در ولایت جوزجان استفاده کند

>>>   سنگر، مرد سنگر و فرهیخته بلخ بامی، مرد که گوشنواز مشوره های اقتصادی والی بلخ در چند سال پسین بوده است، با شناخت مجازی که از ایشان دارم، پیوسته تلاش و پشت کار به خرچ می دهند تا برای مردم و ملتش مصدر خدمت شوند، برای این که چه کسی به این پست راه یابد از میان هر سه گزینه، جناب سنگر بایست در اولویت قرار گیرد.
فرزام

>>>   سلام به تک تک شماعزیزان دوستان عزیزمن به نوبه خودمیخواهم والی جوزجان یک انسان بافهم وباتجربه باشد.تاجایکه من اغای سنکررامشناسم انسان

>>>   من میخواهم که افغان واقعی به ولایت جوزجان فرستاده شود تا دم دوستمی ها را ببرد و آنها را به انسانیت دعوت کنند ورنه ازافغانستان بسوی ازبکستان رخصت ایشان کنند که وطن ازشراین ادم کشان و چپاولگران نجات یابد.
درد دیده ازجوزجان.

>>>   الماس کارگر یک جوانی روشنفکر و گوشواره دار است که جوزجان به همچو یک تیپ ضرورت دارد که موصوف انشاالله بعد از تقرر 100فیصد وعده میدهد که تمام جوانان که از کم یک گوشواره یا حلقه خواهد داشت و کلتور گی را که از غرب اموخته است به عوض شکل کلسیک بچه بازی اندخوی جاگذین خواهد کرد که خود سبب جذب توریست و گردشگرهای خارجی شده و توریزم سکس سبب رشد فرهنگی و اقتصاذی شده که یک والی به این تیپ ضرورت جوزجان را مرفوع خواهد کرد و ریس جمهور که خود نیز یک قنداری است از یک سوطرفدار است ولی کمی متردد است که به گمان اغلب الماس گیگر به احتمال قوی والی جوزجان معرفی میشود.
ج ن ت ا از شبرغان

>>>   سلام خدمت هموطنان.
بنده تا جائیکه ولی سنگر را می شناسم. شخص بسیار روشنفکر، با دانش و فهم، و از مدت که در ولایت بلخ وظیفه اجرا میکند، همیش در خدمت مردم بوده، و بدون در نظر داشت زبان و قوم برای مردم خود خدمت کرده و میکند. و ایشان انشا الله به مردم شریف جوزجان خدمت فراوان انجام خواهد داد.
بنظر بنده ایشان بهتر گزینه در این موقف میباشد.
با احترام - مبین

>>>   ما از سنجر کارگر حمایت میکنیم.
از جوزجان

>>>   خلاصه به تعيين بستي سنگر صاحب اگبر باي موافق نيست او به كرزي صاحب گفته است اگر سنگر والي شد من به كوه بالا ميشوم .
آخر الامر همه به اتفاق آرا آقاي ظريف نظر را تعيين كردند ومعامله ختم شد دوستم هم قبول كرد ؤاخر دعوانا

>>>   سلام سنگر صاحب یک شخصیت جوان با استعداد عالم و دانشمند عالی و فهمیده است که مردم بلخ بالایش افتخار میکنند که هرچی تعریف کنیم کم است بنده از سنگر صاحب حمایت خواهیم کرد.

>>>   خدمت برای مردم کار بسا دشوار است من درین نظرم که معقوله معروف (کار را به اهل کار باید سپرد ) بناٌ پست ولایت جوزجان که درآن دو والی ناکام را تجربه کرد باید بهیک شخص کارا ، مستعد ، متعهد ،دلسوز وتوانا سپرد من یقین دارم که محترم احمد ولی (سنگر ) ازین آزمون بزرگ و خطیر پیروز بدر خواهند آمد کامیابی و بهروزی نصیبش باد .
محمد نادر (باعث )

>>>   محترم سنگرصاحب یک شخص روشن هستند باید والی جوزجان شوند ومیتوانند که به مردم ووطن خدمت کنند.

>>>   سنگر والی جدید زنده باد.

>>>   ما از سنجر کارگر حمایت میکنیم سنجر کارگر گزینه انتخاب عالی است.

>>>   جناب محترم محمدولی"سنگر" یک اقتصاد دان بوده در کنار والی مبکتر بلخ چند سال است کار میکند ومحترم جلالتمآب والی صاحب سترجنرال استاد عطامحمدنور از سنگر صاحب رضایت کامل دارد در پست ولایت جوزجان شخصی مناسب است.

>>>   Jawed Omari به نظر شخصی من سنگر صاحب لیاقتش را دارد ..درعرصه از خداوند ج موفقیت تان را خواهانم.

>>>   اقای سنگر هم انسان وطن دوست است و هم تحصیل کرده.

>>>   می ترسم از بعضی آدمها .
آدمهایی که امروز دوستت دارند و فردابدون هیچ توضیحی رهایت می کنند
آدمهایی که امروز پای درد دلت می نشینند و فردا بیرحمانه قضاوتت می کنند .
آدمهایی که امروز لبخندشان را می بینی و فردا خشم و قهرشان .
آدمهایی که امروز .قدرشناس محبتت هستند و فردا طلبکار محبتت .
آدمهایی که امروز با تعریف هایشان تو را به عرش می برند و فردا سخت بر زمینت می زنند .
آدمهایی که مدام رنگ عوض می کنند .
امروز سفیدند، فردا خاکستری، پس فردا سیاه .
آدمهایی که فقط ظاهرا آدمند .
چیزی هستند شبیه مداد رنگی های دوران بچگی مان !!
هر چه بخواهند می کشند .
هر رنگ که بخواهند می زنند .

>>>   سلام دوستان،
در لست گمانه زنيها مقام جديد والى جوزجان چشمم به اسم ( داكتر سيد عزيز الله سادات ) بر خورد كرد. شناختكه با أيشان دارم واقعآ قابل ستايش است .
جوان تحصيل كرده مدبر ميتواند كه يك گزنيه خوبى به مردم ولايت جوزجان بأشد لطفا اين جوان را حمايت كنيم.
محصلى از أزمير تركيه

>>>   مولدین پوپل به فامیل انجنییر یارمحمد و محمد امین نعمتی وفاداری نکرد بلکه خیانت بزرگ کرد حالا هم ذبیح ..کارد پیداکنه مولدین پوپل را پیدانمیکند مولدین پوپل را پیداکرد کارد را پیدا نمیکند او باید والی فامیل انجنییر یارمحمد و محمد امین نعمتی شود نه جوزجان . جوزجان ازخود صاحب دارد.
کارمند گمرک اندخوی

>>>   قرار اطلاعات موثق محترم مولوى محمد رجب ( عسكر ) به پست ولايت جوزجان پيشنهاد شده اند ايشان شخص مورد اعتماد آقاى كرزى و جنرال دوستم مى باشد . شخص با تجربه و داراى تحصيلات عالى دينى و عصرى بوده وبا همه اطراف قضيه ارتباط خوبى قايم نموده ، گفته ميشود شخص مورد اعتماد گروه كرزى و دوستم مى باشند .

>>>   آقایان محصلین خارجه و بخصوص محصلین محترم ترکیه که درین صفحه بیشتردرخشیده اند ! یقین است انسان باآرزوهوس زنده است و این آرزوست که انسان را واداربه کارمیکند ازآرزومندیهای تان خیلی خرسند و امیدوار شدم .
مگربیادداشته باشند که کسی بدون زینه به منزل بالا رفته نمیتواند . من هم درخارج تحصیل کردم تجربه دارم که شما اگرفاکولته حقوق هم خوانده باشید هنوزدرمورد قوانین افغانستان بیسوادید ، اگرشریعتمدارید هنوزشریعت یا اسلام سیاسی ازترکیه تا مصروپاکستان باسنتگرای افغان روش خاصی دارد که شما بداخل افغانستان اول شاگردشوید میدانید که چه گپهایی است .
ارسطو درعصرخودگفته "من میدانم که نمیدانم" شمادرعصرحاضرمیگویید "من میدانم که میدانم" . بیادداشته باشید که جامعه فقط یکبار میزند چانس دیگری ندارید . چنانچه درصورتی بدون نفوذ اجتماعی ، بدون بلدیت به رسمیات افغان ، بدون روابط نهادهای مدنی و سیاسی تا سرشناس قوم بمقام بالا خیزفوق العاده بزنید هنوزماهی نگذشته مسخره و بیزار میشوید.
بلکه چنان درجامعه بدنام و ناشایست معرفی شوید که تا نسل دیگرآنرا ازذهن مردم پاک هم کرده نمیوانید . اگچه رنوشتن رفقای تان درین صفحه تاثیری ندارد چون امتحان کنکورهم نیست چاره شود امتحان اجتماع است که گرفتن نمره ازآن یک تارمو میان مرگ و زندگیست .
مرا ازبودحرفهای سرد من گنهکارندانید . خواستم دوستانه مصلحت دهم تا فیروزیهای بعدی تان تضمین شده باشد نه پوقانه ای ظاهرفریب و تباه کن . امیدوارم اگردرس خواندید بازهم بخوانیدتکرار و مکرر بخوانید و چندی هم درافغانستان کارکنید خدامهربان است .
فاریابی

>>>   جناب سنجر مرد با دانش و كار فهم است .
احمد فيصل فيض

>>>   به نظر بنده ولی سنگر یک شخص لایق کارا است که لیاقت و شایستگی پست ولایت را دارا بوده و هر گاه وی به پست ولایت جوزجان انتخاب گردد زمینه ساز پیشرفت و ترقی ولایت میگردد زیرا وی تجارب خوب از وظیفه که فعلا در ولایت بلخ دارد حاصل نموده میتواند برای ادره امور از آن استفاده نماید.

>>>   آقای احمد ولی سنگر جوان پر افتخار ولایت بلخ و دارای مدال افتخاری از پارلمان افغانستان...لیاقت و شایشتگی شان در ولایت بلخ از نظر هیچ کس پنهان و پوشیده نیست. خداوند یاری کند ایشان را و با حمایه مردم والی جوزجان مقرر گردند...تا جوزجان را شهر پیشرفت ترقی آبادی و سربلندی برسانند

>>>   آقای احمد ولی سنگر جوان پر افتخار ولایت بلخ بامی و یکی از دارنده مدال پر افتخار پارلمان افغانستان... کار، زحمت ، دلسوزی ایشان در ولایت بلخ از نظر ها پنهان پوشیده نیست..خدواند یاری شان کند تا والی ولایت جورجان شوند..تا یکی از ولایت های دیگر افغانستان با پیشرفت ترقی آبادی و سربلندی شگوفا شود..
احسان خان

>>>   من آقای سنگر را می شناسم شخص حلیم تحصیل کرده و دارای تجارب کاری خوب بوده و مقام ولایت جوزجان را برایشان مناسب میدام و امیدوار ایشان بتوانند بدین پست راه یابند تا باشد مصدر خدمت بهتر به مردم شریف شبرغان شوند. با احترام

>>>   انتخاب شخصی من احمد ولی سنگر برای انتخاب والی جوزحان
بااحترام ایمل آستانی - عربستان سعودی

>>>   آقای سنگر بهترین هستن برای ولایت جوزجان

>>>   آقاي سنگر عزيز ميدانم شما يك آدم خوب مهربان دركشور هستيند راستي به صداي بلنند شما راحمايت ميكنم اميد وارم هميش شما را بلند ترين مقام دولتي در كشور بيبينم خوش ميشوم چونكه كار بدست كار گر باشد اميد من مردم كشور از كار گر است

>>>   واقعآ سيد عزيز الله سادات شايسته بهترين چوكي ها است. دكتر رشته اقتصاد و افتخار تمام مردم افغانستان است.
انجنير كريم بكتاش - بلخ

>>>   محترم ولی سنگرشخص بادانش وآینده ساز ولایت جوزجان خواهد شد تاجایکه من جناب شان را میشناسم شخص صادق و علم پرور هستند.
من از جناب سنگر صاحب حمایت میکنم چون بقدر نیاز میشناسم اش جوان عادل و خلاقیست !
M Azam Omar

>>>   سلام به شما!
میگویند که آزموده شده را آزمودن خطاست.
جناب دیپلوم میا اخمد ولی سنگر آمر انکشاف اقتصادی مقام ولایت بلخ در زمن کار شناس مسایل اقتصادی یک گزینه درست برای بوست های دولتی بخصوص والی ولایت جوزجان است. ما باید اشخاص صادق را حمایت کنیم و تشویق نمایم تا باشد که بطور درست مصدر خدمت برای وطن شان و بخصوص ولایت جوزجان گردند.
من در کشوري زندگي مي کنم که دويدن سهم کساني است. که هرگز نمي رسند. و رسيدن سهم کساني که هرگز نمي دوند...
ارزش مردگانش چندين برابر زندگانش است.
شیرعلی عثمانی

>>>   دوستان عز یز سلام:
چنانچه دوستان هم در فوق ذکر نمودند، آقای احمد ولی "سنگر" شخص روشن فکر،جوان، تحصیل کرده با تجربه است، هویداست که آقای سنگر در ادارات رسمیه دولت از چندین سال بدین سو کار مینماید و فعلأ هم موقف و وظیفه سنگین را در ولایت بلخ برایش داده اند ، که مصروف آن هستند.
بنأ نظر مردم در مورد وی در پست ولایت جوزجان قابل احترام بوده و مطمین استم که مناسب به این موقف میباشد.
محمد رحیم از جوزجان

>>>   محترما:
قراریکه اوراق کاری و تحصیلی محترم احمد ولی "سنگر" فرزند محمد عثمان کارشناس امور اقتصادی مقام ولایت بلخ که در توسعه و رشد اقتصاد (متخصص پروگرام رهبری ارشد پروگرام اساسات تجارت پروگرام مدیریت واداره کشور هند -جرمنی -) وده ها کورس های دراز مدت وکوتا مدت مسلکی دیگر ضرورت امروز وهم در ولایت بلخ و بلند بردن سطح عواید ملی در بلخ از خود ابتکارات و شایسته گی را به خرچ داده است ملاحظه گردید، چنین نگاشته میشود.
بیوگرافی مختصر موصوف:
حسب تصویب شماره (58) 14/3/1382 هیئات محترم عامل بانک مرکزی که همردیف نامه (497) 14/3/1382 مدیریت عمومی اسناد و ارتباط، محترم احمد ولی "سنگر" فرزند محمد عثمان فارغ التحصیل پوهنحی اقتصاد رتشه مالی و تجارت از اثر وصول نامه (1465) 6/3/1382 آمریت کادر های ریاست تشکیلات و کادر های مسلکی ریاست محترم عمومی اداره امور مواصلت ورزیده و نظر به تقاضاء نامه (150) مورخ 14/2/1382 مدیریت نماینده گی دافغانستان بانک مزار شریف که موصوف در برج جوزا سال 1374 به صفت کارمند تقرر و الی سال 4/8/1378 در مربوطات بانک های شمال در پست های مختلف ایفای وظیفه نموده اند، تصدیق گردیده با در نظرداشت مکتوب شماره (1916) 11/3/1382 مدیریت عمومی فارغان مسلکی ریاست محترم عمومی قوای بشری که نامبرده را جهت تقرر بریاست دافغانستان بانک مرکز معرفی داشته اند. و همچنان موصوف در سال 1378 حین سقوط صفحات شمال توسط طالبان کشورش را به قصد لندن ترک و مدت پنج سال در کشور های مختلف اروپائی بصفت مهاجر بود و باش و بعد از پیروزی جمهوری اسلامی افغانستان برویت تحصیلات عالی اش و بعد از به امضاء رسیدن موافقت نامه سه جانبه میان کشور های انگلستان، افغانستان و آژانس پناهنده گان بتاریخ 3/2/1382 بر حسب تصدیق ریاست دولت به کشور برگشتانده شد و در همان تاریخ بعد از طی مراحل مقدماتی استخدام به صفت عضو عالی رتبه دافغانستان بانک مزار شریف تقرر و الی تاریخ 29/10/1384 ایفای وظیفه و بنابر لیاقت و شایستگی موصوف قرار حکم شماره (1483) مقام وزارت امور داخله بعد از اخذ امتحان توسط هئیات اصلاحات اداری در بست (3) بصفت مدیر عمومی سوانح مقام ولایت بلخ تقرر حاصل نموده و مدت یکسال بر حسب لزوم دید هیئات موظف اخذ امتحان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی و مقام ولایت بلخ ذریعه حکم نمبر (3231) 23/11/1385 مقام محترم وزارت امور داخله به صفت کارشناس انکشاف سکتور خصوصی مقام ولایت منظور گردیده و قرار مکتوب نمبر (1105بر760) 30/11/1386 مدیریت استخدام، ریاست کارکنان، ریاست عمومی مالی و اداری، معینیت مالی و اداری اداره محترم مستقل ارگانهای محلی متکی به مکتوب نمبر (9722) 21/11/1386 سکرتریت بورد تعینات خدمات ملکی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی موصوف قرار حکم نمبر (6596) 18/11/1386 مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان در بست رتبه دوم بحیث کارشناس انکشاف اقتصادی مقام ولایت بعد از سپری امتحان تعین ومطابق تشکیل سال 1390 موصوف بصفت آمر امور اقتصادی وبازسازی مقام ولایت بلخ تقرر گردیده است.واز جانب مقام محترم ولسی جرگه کشور واکسر وزارت خانه های محترم تقدیر نامه های رسمی وشورای عالی کارگری افغانستان تقدیر نامه و مدال افتخار روز جهانی کارگر بپاس خدمات شایسته اش تفویض گردیده است از موصوف کدر مسلکی اینولا بوده ودر دوران کارکردش مقام ولایت بلخ وکلای محترم منتخب ولایت بلخ وشورای محترم ولایتی وتاجران محترم اینولا رضایت کامل دارند وامید واریم در پست مقام ولایت حمایت همه جانبه نموده.منحیث کاندید مسلکی ماجوانان پذیرفته ومراجع ذیربط را مطلع سازندتازمینه رشد به همـــــــــچو جوانان پر تلاش از طریق مـــــــراجع ذیربط مساعد گردد واز خداوند متعال موفقیت مــــــــــــــزید خواهانم.
شفیق الله (عثمانی)

>>>   دوستان عزیزم --ممنون این تشکری را با چشم های چر از اشک مینوسم نمیدانم با کدام زبان تشکری نمایم
دوستان عزیز
من همیشه کوشیده ام به وطنم که مادرم است با محبت وصداقت خدمت کنم
ودر این 10 سال کاری ام بعد از برگشتم از انگلستان به وطن فراز ونیشیب های زیاد را دیدم وتعمل کردم
وهمیشه به کشورم ومردمم خدمت کرده ام ورضایت آنرا با خود دارم انشاالله
من عزت وآبرویم را در طول زندگی نفروخته ام نان وآب خوردم ولی فرزند صادق وطن بودم
پدر بزرگوارم میا صاحب عثمان خان ساوول همیشه برایم یک سخن را تکرار میکردد
صداقت وایمانداری را پیشه کن به جایگاه میرسی !
واقعآ امروز حس کردم که در قلب های مردم عزیز جا گرفته ام
دوستتان دارم
ممنونم
اگر مقام ریاست دولت مرا لایق این کرسی دید وعده میدهم جوزجان در 1 سال بعد ترقی های زیاد خواهد کرد
چون من هم نفوذ مردمی دارم وهم استعداد کاری ومدیریت
جون شما میدانید من 10 تمام با والی صاحب بلخ مصروف کارهستم این خود برایم یک مکتب است
محترم والی صاحب بلخ همیشه میگوید
در کشور سازی خد مت وصداقت وعمل وپشت کار وحمایت دولت ضرورت است
که این زمینه را مردم معیا میکند
چی وقت
آن وقت که برایشان خدمات خوب انجام دهی
امید وارم
گوش وچشم مقامات ذیصلاح حمایت تحریری شما را بخوانند وبشنوند ممنونم
میا احمد ولی سنگر
آمر امور اقتصادی وکارشناس مقام ولایت بلخ 17-4-1392

>>>   قابل توجه محصلین افغانی در ترکیه نظرات تان قابل احترام است ولی این را نیز بدانید که شما را به دوتای پشه هم کسی حساب نمیکند بهتر این است که درسکهای تان را درست بخوانید تا در امتحانات کامیاب شوید
شجاع الدین ضرغام
رییس اتحادیه محصلین افغانستان در ترکیه

>>>   شخصیت احمد ولی سنگر یک شخصیت بسیار وطن دوست بشر دوست و با احساس است من با صراحت گفته میتوانم اگر پوست سفارت را هم بدهم پیش برده میتواند همچنان نا گفته نماند که یک فرد فرهنگی و اجتماعی است و با چندین زبان بلدیت دارد اکثر کشور های دنیا را سفر نموده است .و گذینه خوب برای ولایت جوزجان است .

>>>   مولوى عسكر جوزجانى است و به جوزجان تريبت يافته وتحصيل كرده شهر شبرغان از همه مشكلات مردم جوزجان بخوبى آشناست همه او را مى شناسند و تاييد مى كنند

>>>   سنگر خوبست مگر اكبر باي گفته است اگر سنگر والي شود من به كوه بالا ميشوم بنا كرزي صاحب درينمورد تصميم آخرش را گرفت وجناب ظريف نظر را بحيث والي جوزجان تعين ومنظور نمودند مكتوب ايشان ترتيب وتوشيح گرديده وكلاي مجلس هم نرا تائيد كرده اند

>>>   من از آقاي سنگر صاحب حمايت مينمايم

>>>   به نظر من اقای سنگر یکی از گزینه های خوب برای این پست می باشد

>>>   توطیه ها درکار است: مطالعات شبکه جلب نظرات کسانیست که شخصیت را از قبل میشناسد . ازروی بیوگرافی نظرشخصی و صداقت و فسادکاریش تشخیص نمیشود . همه کسانیکه درین صفحه نامی ازآن برده شده بیوگرافی خودرا دارند ولی برای کسانیکه سالها کارشان را عملا دیده لازم به انتشار بیوگرافی ندانسته که اشتیاق یا علایق منفعتی شانرا نشان میدهد .اینکه بیگرافی جناب احمدولی سنگربطوراخص انتشاریافته علایق کدام جناح یاقدرت و دلچسپی خودشان است که مشتاق اخر از کرسی ولایت جوزجان از دست اوزبیکان است . مردم تخارگفت فرزند اوزبیک چرا سهم ندارد ؟در جمله شش ولایت اوزبیک نشین فقط دو نفر والی اوزبیک دارد آیا در کدام ولایت تاجیک نشین و پشتون نشین کدام والی اوزبیک است؟ اگر طرح مسله ملی به اوزبیک عیب است به دیگران چرا؟ تفرقه اندازی کار شیطان است لطقا هموطنان ما موقع ندهند بنام اشغال این کرسی و آن کرسی ملتها را مانند گذشته به جان هم اندازند و فرقه 53 یا عقده مردمی شکل گیرد. مظاهره مردم جوزجان بنام نفرت به فرزند اوزبیک نبود بلکه راهبرد سیاست اعتراض شد . هوشدار که زمینه مظاهره دیگر همگون تخار را در جوزجان هم مجبور نسازند.
جوزحانی

>>>   سنگر صاحب یک شخصیت خوب توانا است اگر پست ریاست جهموری هم باشد پیش برده میتواند دولت باید پست مقام ولایت برای جناب صاحب سنگر بدهد همه مردم سنگر صاحب را دوست دار هستند
روح الله روح الله

>>>   برای اداره در شرایط امروز قلب اگنده از عشق و محبت به همه... شرط اول است....امید است احمد ولی سنگر این پست را بدست اورد.....همین طور در کار کردن و متود ..کار خویش با ما در مشوره بگذارد....

>>>   من آقای سنگر را میشناسم یک شخص خوب میهن دوست و قابل افتخار است من هم رای خود را برای آقای سنگر میدهم...
باحترام... سراج الدین اندخویی.

>>>   شخصیت احمد ولی سنگر یک شخصیت بسیار وطن دوست بشر دوست و با احساس است من با صراحت گفته میتوانم اگر پوست سفارت را هم بدهم پیش برده میتواند همچنان نا گفته نماند که یک فرد فرهنگی و اجتماعی است و با چندین زبان بلدیت دارد اکثر کشور های دنیا را سفر نموده است .و گذینه خوب برای ولایت جوزجان است .

>>>   انتخاب عالی برای بست والی جوزجان جناب احمد ولی سنگر بهترین اند.
حشمت الله نظامی

>>>   به گمان من انسان برای موفقیت در زندگانی باید بتواند در چهار زمینه استاد شود: مناسبات، تدارکات، نگرش و رهبری. و آقای احمد ولی سنگر در نظر من استاد هر چهار زمینه هستن ایشان مرد توانا و اهل قلم هستن من شخصاً از ایشان در بست والی ولایت جوزجان حمایت میکنم خدواند موفق و پیروز بسازد..
محمد احسان عثمانی

>>>   مرد عاقل همواره 9 نکته را درنظر دارد: روشن دیدن، خوب گوش دادن، مهربان سخن گفتن، آداب داشتن، راستگو بودن، انجام وظیفه کردن، پرسیدن هنگام تردید، خود را از خشم دور نگاه داشتن و در عین موفقیت، عادل و منصف بودن. ولی سنگر شایسته هر 9 نکته هستن ایشان را به صفت والی حمایت میکنم

>>>   آغای سنگر یک شخصیت شناخته شده ی محیط و فعال و با دانشی است من یقین دارم که از عهده ی این وظیفه ی بزرگ و خطیر برامده میتواند موفقیت و سعادت برایش آرزو دارم
عالبه عزیزی هوفیانی بلخی
از کانادا

>>>   میزان بزرگی و موفقیت هر فرد بستگی به این دارد که تا چه حد می تواند همه نیروهای خود را در یک کانال بریزد. در وجود ولی سنگر این نیرو نهفته است تا در ولایت جوزجان پیشرفت و ترقی را راه اندازی و عملی سازد.
میا رحیم علی خان از شهر لندن

>>>   جناب احمد ولی سنگر یک شخص بادانش تحصیل کده وکارکن میباشدوهمچنان کارشناس مسایل اقتصادی ولایت بلخ بوده چون اقای سنگر دوست دوره کودکیم است یقین دارم که اینده ساز ولایت جوزجان خواهدشد.

>>>   بنظر بنده که اکثرآ در بین اقشار مختلف مردم در ولایت و ولسوالی های ولایت بلخ که همجوار ولایت جوزجان قرار دارد میباشم مردم شجاع و متتدین جوزجان به شخصیت سنگر صاحب ضرورت دارند که از دو نقطه نظر وجود سنگر صاحب برتری میداشته باشد
1 دارای تحصیلات عالی بوده و تجربه بهتر از مدیریت را دارد.
2 از نقطه نظر اجتماعی ،فرهنگی سیاسی موقف بهتر را دارا بوده شخصیت کارا میباشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است