اعلان فوتی
برداشت تلخ طنز گونه ای از جبهه ملی 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۲    ۱۳۸۸/۲/۲۴ کد خبر: 549 منبع: پرینت

پروفیسر برهان الدین ربانی پدر،
قسیم فهیم،ضیا مسعود و صدیق چکری برادران سکه.
نورالحق علومی، سید محمد گلاب زوی، مصطفی ظاهر و عبدالرشید دوستم برادران ناسکه.
یونس قانونی و مرحوم سیدمصطفی کاظمی کاکا ها.
قومندانان جهادی، تفنگ سالاران، قاچاقبران، قاتلین و غاصبین ،دوستان نزدیک.
نسبت وفات جبهه ملی که جنازه قبلاء بطور مخفیانه در کابل بخاک سپرده شده، به اطلاع دوستان میرسانندکه فاتحه مرحومی فعلاء در هیچ مسجد، ولایت و هیچ کشور رسما بر گزار نگردیده و الی انتخابات پارلمانی بتعویق انداخته میشود.
انا لله و انا الیه راجعون.
فاضل سانچارکی یک تن از اوسقالان این فامیل محترم که در کنفرانس مطبوعاتی در کابل سخن میگفت علت عدم برگزاری فاتحه را، مشکلات فامیلی قلمداد نموده افزود: جناب قسیم فهیم پسر بزرگ استاد نسبت ملاقات های دوامدار که درین اواخیر با جناب کرزی صاحب دارند،نمیتوانند درمراسم فاتحه شرکت نمایند.
دو فرزند دیگر شان آقای ضیا مسعود و مصطفی ظاهر دیر زمانیست با پدر شکررنجی داشته و از شرکت در فاتحه امتناع ورزیدند.
اگر چی علت شرکت نکردن عبدالر شید دوستم فرزند دیگر استاد را،فاضل سانچارکی سفرطولانی شان به ترکیه دانست،اماناظیرین میگویند دوستم سالهاست با پدر مناسبات تشریفاتی داشته و بارهاگفته که ربانی آدم دروغگو و فریبگر است، و این مطلب را بار دیگر از طریق تماس تلفونی که با دوستش محمد محقیق داشته با صراحت ابراز کرد.
سید محمد گلاب زوی و نورالحق علومی در نامه ی منتشر شده خویش از تشریف آوری دوست ورفیق دیرینه شان جناب حبیب منگل که بعد از سال ها دوباره به وطن تشریف آورده خبر داده ونخواستند درین لحظات حساس مهمان و رفیق عزیز خود را تنها بگزارند.
در کنفراس خبری درباره صدیق چکری سوال نشد زیرا همه میدانند که چکری با وجود انتقاد های متواتر که از کرزی وحکومت وی داشت ،بمجرد پیشنهاد پست وزارت حج و اوقاف چنان چهار گام بطرف قصر ریاست جمهوری دوید که کفش هایش رامانند استاد ربانی در زمان گریز ازطالبان، درخانه فراموش کرد. این عمل صدیق پدر پیررا سخت آزرده ساخت.
او سقال سانچارکی که خیلی متاثر بنظر میرسید علت وفات جبهه ملی را چنین بیان کرد:
از همان روز تولد، مریض به دنیا آمد،که به تدریج مریضی اش مزمن شد. دکتوران همیشه تلاش میکردند کمکش کنند،بخصوص متخصصین کشورهای دوست ایران و روسیه.
در زمان حیات کاکایش، مصطفی کاظمی، چون مناسبات خیلی دوستانه با دکتوران ایرانی داشت آنها همیشه بکابل تشریف آورده و در قسمت تداوی شان همکاری میکردند. اما به تاسف بعد از مرگ سید کاظمی علاقمندی ایرانی ها کم شد. اما دوستان روسی ما همیشه همکاری داشتند تا از مرگ جبهه جلوگیری کنند.
سانچارکی افزود، علت اساسی وفات شان بگفته دکتوران خارجی وداخلی ،ویروسی خیلی خطر ناکی بود که شاید در نتیجه تماس های متواتری اعضای خانواده مرحومی با اداره ریاست جمهوری کرزی و یا اعضای سازمان استتخباراتی امریکا انتقال شده باشد که مریضی مزمن جبهه را تشدید کرد، روز به روز وضعیت شان تا حدی خراب شد که دیگر حتا پروفیسران روسی از تداوی آن عاجز ماندند و وجود مبارکشان خیلی مظلومانه دعوت حق را لبیک گفت.
استاد برهاالدین ربانی که نیز درین نشست خبری شرکت داشت باچشمان اشکبار فرمودند: من خیلی فراز ونشیب های زندگی را دیده ام،خوشی ها و تلخی ها را، جبهه ملی آخرین فرزند ،فرزند پس کورکی، آرزو ها و آرمانهای پیری من بود. اما پسران من چنان ضربه ی بمن وارد کردند که دیگر توان وطاقت زندگی سیاسی را نداشته و مغاره نشین خواهم شد.
هنگامیکه از چوکی اش در حال بر خاستن بود، اضافه کرد، پس ازین همه این فرزندان ونواده های ناخلف را به عبدالله عبدالله میسپارم.
ب.الهام-مینسک


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انا لله و انا الیه راجعون.

>>>   ما مردم ستمدیده افغانستان منتظر نابودی عام و تام تمام اعضا و وابسته گان دور و نزدیک این فامیل .... میباشیم .
آگاه دور از دیار

>>>   اصلاً هم جالب نبود
آيه نادي

>>>   من سوال دارم از اين نويسنده ؟خودتو چي فكر ميكن زمان جنگ با شوروي همين ادم ها بودن كه جنگ ميكردن تو به خارج گوشت و نوشابه ميخودي
طنين هروي از تهران

>>>   طنز زیاد خواندم و ګاه ګاهی هم نویشتم اما جالب تر ازین ندیدم. این فقط طنز نیست بلکه سرنوشت راستین مردم بیچاره ماست که نمیدانم تا کی اینګونه ورق خواهد خورد. ملتی که هر ګز سعی نمی کند از ګذشتهایش عبرت ګیرد خدا میداند چیهای دیکر بر سرش خواهد آمد.....
نسیم آتن

>>>   این طنز نبود مرض و عقده با تعصب

>>>   آقای طنین من فکر نمیکنم که نویسنده در خارج کشور بوده باشد بلکه نویسنده درد و آلام مردم را درک نموده و واقعیت های جامعه را انعکاس داده اما بنظر من شما در افغانستان نیستید و نمیدانید که این رهبران از روس ها هم بد تر بالای مردم ظلم کردند و از برکت اینها بود که مردم ما کور کورانه طالبان را قبول کردند و طالبان هم بهانه برای آمدن ده ها کشور بیگانه شد. و مردم میدانند که اگر همین نیرو های خارجی امروز نباشد این رهبران بخاطر خود خواهی خود دوباره هزاران نفر را میکشند و هزار ها خانه را ویران میکنند.
فایز از کابل

>>>   با تشكر ولي يك اضافه كنم تا جاييكه برهان الدين رباني را ميشناسم از اين طنز شما خوشش ميايد . زيرا انقدر عاشق شهرت و دغدغه خود است كه اكر دشنام هم داده شود ميكويد شكر سبب شهرت و سر زبانها خو ميشوم.

>>>   من فکر می کنم طنز فعلی ، قبلی و هم درحال جریان همه اش یکی است

>>>   عالی است
موفق باشید

>>>   واقعاً که آقای ب- الهام مینسک، درد و آلام مردم را خوب تشخیص داده و توسط این طنز زیبایش آن را اظهار نموده است. واقعاً جالب می باشد زیرا خودم سخت علاقمند طنز هستم و تا کنون چنین طنز جالبی را نخوانده بودم. به آقای الهام مینسک موفقیت های مزید از خداوند خواهانم.
با احترام آقا گل ملنگ

>>>   بسیار جذاب بود و اینها همه واقعیات مردم ما هست

>>>   مردم افغانستان مردم نا شکر، خورسند و ناسازگاری هستند، اصلا با هیچ زمام و رژیمی موافق نیستند. تجربه ثابت نموده است، که افغانستانی ها در طول تاریخ بخاطر بدست آوردن قدرت بین هم نبرد های کرده اند. مردم ما باید یک کمی از پاکستانی ها و ایرانی ها بیاموزند، که ملت های گوناگون دور هم مشترکا کار و بخاطر بهبودی فرهنک و کشور شان کار میکنند و در حال حاضر به هیچ کسی هم نیاز ندارند. بیایید ای مردم یک دیگر را تحمل کرده بخاطر رفاه، آزادی و فرهنگ خویش تعصب را کنار گذاشته، یکدیگر را بپذیریم. آخر نمیشود که این خارجی ها تا ابد در اینجا بمانند و برای ما زمینه کار و امنیت را تامین کنند. مگر فرشته خدا از اسمان نمی آید، که کشور ما را بسازد !!!

تشکر

بهروز نوریان

>>>   از برادران عزیز خویش خوا هش دارم تا به بی کفایتی شخصیی خود مردم پر درد افغانیستان سر گرم این توطها نه انداخته بلکه سبب همبستگی مردم مهین محبوب افغانیستان شوند. موضع فاعته داری موضع غیر اسلامی و انسانی است .

>>>   تمام اینها حقیقت داشته و منعکس دهنده نظریات مردم میباشد اینچنین طنز ها باید تقدیر شود و مردم از پیشتیبانی این... اجتناب ورزند و از گذشته عبرت گیرند.

میوند

>>>   برادر عزیز ! تازمانیکه همه اعضای فامیل مرحومی ودیگر شرکای سر جوال شان دار فانی را لبیک نگویند با یک اعلان فوتی که انعکاس دهندۀ درد های بیشمار اکثریت هموطنان ماست درد ورنج ما کمتر نمیشود. با احترام
حقگو

>>>   برادرعزیز ازاین حرفها می خواهی چی بدست بیاری اگر امون
کسانی که شما جنگ سالار می نامیدشان نبودند
الان شما باید لیلند می گفتید بابه کلان
به امید روزی که شما هم شفا پیدا کنید

رحمت الله اکریمی از تهران

>>>   قربان زبان و دست نوشته ات شوم آقای ب الهام مینسک
هارون بدخشی

>>>   خدمت آقای طنین هروی : یک کمی شرم کنید. درست است که کمونیست نیز جنایات سنگینی را متقبل شدند و هزاران دانشمند و افراد با اهمیت مان را از بین بردند. اما کمونیست ها تنها دشمنان خود را از بین میبردند. در عوض مکتب میساختند و مردم را به علم و دانش تشویق میکردند. در حالی که این جنگ سالاران محترم مان نه تنها مردم بیگناه مان را زیر راکت هایی که به شکل کور کورانه فیر میشد قرار دادند بلکه مکتب ها را سوختاندند و ساختمان های زیبا را با خاک یکسان کردند. فرهنگ و کلتور را نابود ساختند و پارک های زیبا را به ویرانه ها تبدیل کردند. و از همه بد تر فرهنگ وحشت آور پاکستانی را در کشورمان رایج ساختند. کرده های این منافقان را هیچ کافری نیز نخواهد کرد. چون هر چقدر کافر نیز که باشد در قلبش کمی ترحم وجود دارد. در حالیکه این وحشی های منافق در قلبشان ذره ای ترحم وجود ندارد.
ر. راسخ

>>>   از مقام محترم شما یک جهان سپاز گذارم امید که .....

>>>   من گفته جناب ر راسخ را تائید می کنم واقعا"خوب نوشته اند تنها اعضای جبهه نه بلکه تمام رهبران ........جهادی که ملت را به خاک وخون کشاندند و تباه کردند واینها ...... ترین موجودات روی زمین اند که .........نظیر ندارنداینها همان مسلمان نما های..........اند که اسلام را وسیله تجارت قرار دادند وازین را ه پول وثروت اندوختند و سبب امدن طالب های سیا ه وامدن کشورهای خارجی شدند یعنی که اسلام را ووطن را به پول معا وضه کردند واینها هیچ حیثیت وابرو نزد هیچ انسان با وجدان وچیز فهم ندارند مکاتب را حریق میکردند وابادی ها را ویران می کردند وامروز که طالب همان کار را می کند اورا جنایت کار می گویند واقعا"بسیار بی حیا وبی شرم اند
بااحترام عینی ازشهر نو کابل

>>>   واقعا جالب بود اگركمي آب و تاب مي داديد فكرميكنم خيلي جالب تر ميشد .
بينوا هستم از هرات

>>>   خداوند بر پدرش بیامرزد

>>>   برادر ب از طنز بی نظیر تان تشکر واقعا درد ملت را بیان کرده اید به امید ان روز که فاتحه راستین این مفسد ین فی الارض را تماشا کنیم و به ان مجا هدین که ازاسلام ومادروطن دفاع کردند احترامانه یاد وقدر دانی نمایم

>>>   واقعا" طنز بی نظیر و خوب بود و امیدوارم که انشاءالله خداوند تمام این رهبران جهادی را مثل جبهه ملی رسوا و شرمسار مردم بگرداند . آفرین بر تو (ب.الهام-مینسک)
تشکر
محمد حامد باشنده خیرخانه شهر کابل

>>>   برادران سلام !
در دوران حکومت ربانی ، از ربانی پرسيده شد که ؛
در پشاور ميگفتيد که به مجرد رسيدن به کابل اسلام را پياده ميکنم ، درين باره چقدر موفق شده ايد ؟
ربانی گفت ؛
به بورادران معععلوم است که الحمدلله 96 فيصد مسلمانان را پياده کرده ام و 7 فيصد مسلمانان بايسکل دارند ، انشا الله آنها را هم به زودی پياده ميکنم .
خبر نگار پرسيد ؛ جناب ربانی 96 و 7 ميشود 103 ؟
ربانی جواب داد ؛ مه ميفههههمم يا تو 100 ميشه 100
خبر نگار گفت ؛ خوب صحيح است
خودم از کابل ويران

>>>   برادران عزيز ! حالا همينها......... همه يكجا شده و از داكتر صاحب عبدالله عبدالله حمايت ميكنند . فهميده نميشود كه آنها گويا خودرا به آب زمزم شسته اند ويا باز پلان دارند بلاي هاي ديگر را بر ما نازل فرمايند؟
كابل مجروح

>>>   سلام آقای طنین حرف های شما خیلی جالیب بود ولی میخ آهنی لوش بازهم چند برادر استاد ربانی فراموش کرده اید حکمتیار مزاری پسر خاله ها بودن
باز هم می بینیم جنازه حکمت فعلی را به کدام مسجد خوانده شود یابه فضای آزاد

>>>   وقتيكه الجزاير استقلال خودرا از فرانسه در دهه شصت گرفت حسن بن بلا رهبر آزاديخواهان الجزيره در راس مبارزه قرار داشت و همين كه الجزاير آزاد شد حسن بن بلا در صحنه حاضر شده و از گرفتن چوكي و قدرت كناره گيري نمود . پست هاي مختلف برايش پيشكش شد ولي آن مرد تاريخ گفت كه من در عرصه مبارزه و نبرد تجربه دارم نه در ميدان دولت داري وسياست ومردم به نام نامي آن ابر مرد سكه الجزاير را زدند و نام بچه اي الجزاير را برايش دادند من به آن مرد تاريخ افتخار مينمايم ولي شما خود قضاوت نمائيد كه رهبران جهادي ما چه كردند وچه ميكنند ؟
عبدالخليل خاوري از شهر مزار شريف

>>>   دیواری که تهدابش کج باشد اخر چپه میشود

>>>   برادران عزیز !!!!!!!!!!!!!!!! خواهران گرامی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هر چه باشد نباشد من قول میدهم تا حالا هر که به کرسی بلند نشسته لا اقل یک بار ؟ کله.....استاد ربانی را بوسیده است مانند جناب کرزی جناب قانونی و و و و

>>>   سمبه کرد

دود و باروت زمین ابر سمارا سمبه کرد انقلاب ملک افغان آسیا را سمبه کرد
شاه امان الله غا زی بهر تحکیم نجا ت لشکر با قدرت برتانیا را سمبه کرد
خادیم دین نبی برخواست با چوب وچماق شاه امان الله غازی بادشاه را سمبه کرد
بعد ازآن نادر به نحو مهر بر قرآن پاک خادم دین نبی ابن سقا را سمبه کرد
خالق ازپاس نمک با ضرب تیردربین ارک نادر سفاک و بی خدا را سمبه کرد
ظاهر آمد مدت چهل سال در جای پدر ملت پس مانده یی بی دست پارا سمبه کرد
همت داود را نازم کی در یک صبح دم پسر عمش ظاهران بلا را سمبه کرد
تر کی بکمک مسکو به نفع خلقی ها موسس جمهوریت داودشاه را سمبه کرد
تا امین نا امین استاد خود را بر ملا ترکی این چوکیدار دلکشاه را سمبه کرد
کارمل از قصر کرملین فتنه بر پا نمود این مفسید گم کرده راه را سمبه کرد
مدت نگذشت تا دوکتورنجیب قمیازه کنان کارمل این مکار بی ملک جاه راسمبه کرد
دوره که مجاهد و آخند در کابل نمود تا نجیب دستگیر حزبی ها را سمبه کرد
صبغت الله تکیه نمود بر تخت شهی صاحب تیغ و کج کلا هارا سمبه کرد
جنگ ویران گر تداوم کرد اما عاقبت دیدی ایدل این عمل خلق خدا را سمبه کرد
دوستانی ناخوانده غربی با بی پنجاودو این غربی ها طالبان و عربی هارا سمبه کرد
سایه ابر قد رت ها فتا د درین کشو ر ممثلین جهاد و تشنه کرسی ها را سمبه کرد
کرزی بپاس غلامی بنشست برتخت ریاست این شاگردهوتل باغلامی غیرت افغانهارا سمبه کرد

>>>   برادر عزیر طنز تان واقعا جالب بود . این پدر زجرکشیده نمیدانم با دادن موقف خود به عبدالله چی پلان خونخوارانه دیگر را طرح کرده و باز پلان قتل چند میلیون دیگر را در سر دارد . به نظرم پسر میراث خور وفرمانبردارش نیز در پلان های پدرش شریک است به خاطریکه در کمپاین های انتخاباتی خود خطاب به پدر و شرکای دیگر اش میگفت" شما به من رای دهید تا من قدرت را دوباره به شما برگردانم " پس واضح است که ...............
موفق باشی
لیلی

>>>   امیدوارم از دست من ناراحت نشوید - این افغان پیپر هم خریت خود را دارد برخ می کشد این چرت و پرت ها چی است می نویسید ؟
ما که اینجا برای خواندن چیزی سر می زنیم توقع داریم چیز خوبی برای خواندن ببنیم...

>>>   بسیار ..... بودی طنز نویس اگر تو یک کمی عقل میداشتی یک نقته به کسی تو حین نمی کردی بخا طر یکه قا نون اساسی افغانستان را ه پاه کردی نمیدانم در کجا زندهگی میکنی وقتیکه به کشورت پا بند نیستی به کی احترام قا ئیل میشوی اگر ازبابایت بپر سی شاید برایت بگو ید آنها بودن به کمک خدا وند متعال شوروی را شکست دادند وانها بودند که سیالنک های پا کیستانی را اجازه اشغال خا که که در ان افغان ها زنده گی میکنند برایش ندادند اگر یک کمی فکر کنید به جان خود نرم میشوید .
عبدالحمید (امینی) از کوهستان

>>>   خيلي جالب بيد جيگر

>>>   این حقیقت است اگر این کرسی ها دولت باشد فامیل ها با هم نزدیک از هم جدا خواهند شد این نشان دهنده این است که هیچ کس و هیچ وقت کسی راست نمیگوید . پس گناه مردم مظلوم افغانستان چی است ... اقای ربانی شخصی بسیار دلسوز و خوش باور است همه او را وسیله قرار داده به نفع خود کار میکنند و خود را به موقف میرسانند . ما مردم افغانستان خو حیران ماندیم که چه کنیم شاید به فاتحه رسیدگی نتوانیم چون اختلافات زیاد است باز ما فریب خواهیم خورد
تشکر عارف شهر پرگرد خاک چغچران

>>>   طنین جان هروی از تهرون گذشته ها گذشت . حال خودت کجاستی جانم اگز طنز نویسان انوقت در کشور نبودند یک حرف واضع است که ازدست همین جنابان فرار را بر قرار ترجیح دادند اما خودت که مدافع متوفی ها هستی چرا در زمان حاکمیت و اقتدار متوفی ها فرار کردی و به ایران تشریف فرما شدی

>>>   به جای این قدر گفتار بسیار چرا تصمیم نمیگریم که باید چی کارکنیم که به ملت ما خوب است از این که یکی بد یک نفر میگو ودیگر بد دیگر میگو از این حرف ها چی جور میشود امیدوارم بدتان نیامده باشد :
وسلام (محمدی ) از کاپیسا

>>>   خون ناحق دست از دامان قاتل بر نداشت
دیده باشی لکه های دامن قصــــــــــاب را
میرویس از کابل

>>>   من از خداوند میخواهم که تمام ملحدین از بین بروند وما شاید ان باشیم .
غمکش

>>>   خـداوند از عـمر ش به عـمر آقـای مجددی بیافزاید .کاش از جنآب ایشان طا لب استخاره میگشتند. ورنه امروز ست ولغت یکجا با جناب کـرزی مثل همیشه همکاسه می بودند.
به پسر عزیزم
بـرای حـامد کـر ز ی من استخاره کنم
به پیر لندنیء خـود به سر اشاره کنم
نـد ای پـیر کهـن همزمـان مـرا میگفت
که من جـوان شوم وزندگی دباره کنم
مـرا به نا خلفی ظعنه ها بسی ندهید
به هـر لعاب دهن من مریضی چاره کنم
مـرا به حلقهء تسبح که کله ها پی هم
قسـم که کله شـمرده و هـم شماره کنم
مـرا ز حسرت قدرت که مـاهی بیش نبود
شبانه ناله و از دیده خون فـو ا ر ه کنم
یکی بنیء خمیری ز استخاره چــکید
نشسـته تا بکی از نو بنی تـغاره کنم
صبا ندا ی بی بی سی چه خوش ترانه سرود
ترا وطن بـه بهـشت بـرین ا جــاره کـنم
به این رسن بزنم چنگ و نوکر پیـرم
که فـرق تآجک و پشتون و هم هزاره کنم
حق نویس

>>>   اعلان فوتی
ملا صدو برادر
ملا عصمت و ملا قربان شايد پسران
نسبت وفات ملا دولت به اطلاع دشمنان رسانيده ميشود که لاش فردا ازين سايت برداشته ميشود و بر درخت آويزان ميشود . و محفل اتن در زير سايه همان درخت گرفته ميشود .
ملای مسجد

>>>   هر ملتی حکومتی را دارد که ارزش آنرا دارد
جاوید

>>>   اغای طنین هروی (تهرانی) خودت حالا کجاستی که افغانستان برای ما و شما ضرورت دارد.
خالد منصور از هرات باستان

>>>   وهین آمیز بود بمن نشان بدهید به حق این ملت کی جفا نکرده است.

>>>   سلام به كابل مجروح و احترمات به شهداي گاگون كفن

>>>   والله باالله که هیچ چنین واقعیتی نشنیده بودم و شما این واقعیت را طنز میگویید ایا این چشم پوشی ازحقیقت وحق تلفی نیست؟ تشکر
میرآقا صمیمی از پوهنتون کابل

>>>   هرگز آدمی.... مثل این آقای طنین ندیده بودم.
و.ق از کابل

>>>   سنچارکی به قروتچارکی کفت توچه قروتاره چارک میکنی بیا پیش سنچارکی بی بین سنگاره ده چارک انداخته راه ره بند میکنه .
چارکباز

>>>   یک چارک سنگ بر فرق سانچارکی وسایر اعضا , گروه های وابسته این جبهه وبرادرناسکه نالایق شان (رشید دوستم) باد.

>>>   سلام به دوستان
واقعا طنز جالب و خواندنی می باشد و خداود کمک کند که واقعا هم ګلیم این نامردان از افغانستان برچیده شود ، بادار کلان شان در این روز ها قهر است و امیدوارم تا هر چه زودتر با اینقاتلین ملت تصفیه حساب نماید .
نصرت پروانی

>>>   محترما
این جبهه متحد ملی نبود بلکه جبهه منافقین ملی بود بااجترام

>>>   من هم به نوبه خود خدمت همه سلام عرض میکنم من نه جهادی هستم ونه ازدیگرانش ,فقط ازبرادرنویسنده میپرسم اگرشماجای آنان بودید چی کار میکردید آیابهترازآنان رادرنظردارید>

>>>   با اینکه این سیاهه درون مایه ی طنز نداشت بلکه در حد یک فکاهه هم نمی شود اینگونه چرند هارا پذیرفت
کمی به هوش بیایید
قلم تان را درست بپرخانید و به طنز توهین نکنید

>>>   آفرین من یک نظر در باره خود شما دارم شما می توانید به کورس های سواد حیاتی مراجعه نماید چون آنجا چیزی را بنام تربیه هم درس میدهند چون شما از این دور مانده اید امید وارم این مشکلیکه بسیار بهران زا است شما توجوع کنید.
غیور غیرت

>>>   الهام جان طنزت بسیار جالب بود اما نام پسران عاق شده جبهه را چون حکمتیار.ملاعمر.تنی.........................را که در بربادی کشور سهم دارند هم ذکر میکردید.

>>>   ازشما راسخ اظهارسپاس میکنم واقعا عالی گفتید شما باوربه خدا کنید که م خودم در خط اول جهادبودم امامن فعلا دریک خانه کرائی در چهلستون زنده گی میکنم باورکنیدوقتی مردم مرا مگویند که جهاد کرده اید؟ از شرم گفته نمیتوانم که بلی درحالیکه باید با افتخاربگویم بلی کرده ام ولی شرم ام می آید که بگویم من جهادی است چراکه جهاد را بدنام ساختن حالا از هرجهادی مصنوعی که فعلا در جبهه اند پرسان کنید سرمایه هرکدام آنها میتواند تمام فقرافغانستان را برچیند ولی نه آنها هنوزهم در فکرقدرت هستند زنده باد کمونیستان که ظالم ترین افراد این دنیا بودند ولی... برمجاهدین مصنوعی که نام جهاد را بد ساختن اینها نه دراین دنیا و نه هم در آن دنیاکامیاب خواهند بود
انشاالله علی هزاره

>>>   برادری عزیزم الهام طنز شما را به دقت مطالعه کردم اما خالی از تعصب نیست چرا که جنایت این وطن را تنها مجاهدین نکردند بلکه کسانیکه امروز تحت نام دموکراسی هزاران جنایت را براین ملت رواء میدارند هم نا بخشودنی است کسانیکه شما به نحوی با نوشتن این طنز به آنها توهین نمودید شخصیت های ملی افغانستان بودند هستند وخواهند بود هیچ کدامشان پاسپورت خارجی ندارند وهمیشه در کنار این ملت بودند از جناب شما خواهش میکنم که دوباره چنین کاری را نکنیدکه باعث بی حرمتی به هویت ملی افغان ها گردد.
عبدالله از تالقان

>>>   بسیار خوب ....مگر برای تان بگویم که تمام افغانها یک رقم هستیم برای کدام پادشاه خدمت گزار رانام بگیرید که در تاریخ افغانستان خدمت کرده باشد.اصلا " وجود ندارد.
حامد کانادا

>>>   سلام برای تمام برادران عزیز و خواهران گرامی ..........
یکی از برادران ما کفتن که اینها در مقابل روس ها جهاد نمودن .......... برادر عزیز برایم نشان بداهد از اینها کدام اعضای فامیل شان شهید شده است ؟ا صلا " نه ......فقد و فقد بیچاره و غریب . اینها خود فروخته شده گان اعراب.... پاکستانی... اهستن ..
وسلام فرهاد المان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است