پشت پرده بدحجابی های رایج در افغانستان کیست؟
این بدحجابی های اخیر که در چند سال گذشته آزاد شده، حمایت برخی از سران دولتی را به همراه دارد. قطعا اگر پشتیبانی شخص بانفوذی در حکومت نبود، هیچگاه مسوولین این تلویزیونها جرات نمی کردند در کشوری که این همه برای اسلام شهید داده، اینگونه دختران را برهنه بر روی صحنه بیاورند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۲/۱۱/۲۷ کد خبر: 66435 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، ما در کشوری زندگی می کنیم که تقریباً همه ی انسانها لاف از دین و دینداری می زنند؛ حتی اگر شخصی مخالف دین سخنی و یا نظریه ی ارایه کند، بلافاصله امر مرگش از سوی علما داده می شود.

اما با تاسف باید گفت که کسانی که سخن از دین و دینداری می زنند، اکثر اوقات از اصل موضوع و یا به عبارت دیگر از موضوعی که باید بر روی آن عمیقا فکر شود دور رفته، به تفرعات و مسایلی که حل آن خیلی ها مشکل و حتی امکان ناپذیر می باشد دست می زنند.

یکی از مسایلی که حتما باید درباره آن بحثها و گفتگوهای فراوان صورت گیرد، همانا مساله ی حجاب زنان می باشد. الحمدلله ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم و از پدر و اجداد نیز مسلمان هستیم. اما امروز خصوصاً اکثر دختر جوانان و زنانی که در ادارات دولتی مصروف کار هستند، به حجاب و مسایل پوششی چنانی که اسلام می خواهد پایبند نیستند. مثال بارز این نوع حجاب و پوشش را در صفحه های تلویزیونی به آسانی می توان مشاهده کرد.

خداوند متعال در چندین سوره قرآن متذکر می شود که زنان اسلامی حجاب خود را آنگونه که شایسته است، رعایت کنند. ( سوره: النساء - آيه: 155، سوره: الاعراف - آيه: 46، سوره: الاسراء - آيه: 45، سوره: مريم - آيه: 17، سوره: النور - آيه: 60، سوره: الاحزاب - آيه: 53، ، سوره: الاحزاب - آيه: 55، سوره: ص - آيه: ،32، سوره: فصلت - آيه: 5، سوره: الشورى - آيه: 51، سوره: الزخرف - آيه: 36 )

براساس فتوای اکثر علمای شیعه و سنی زنان مسلمان باید همه بدنشان از جمله موی سر، تن و پایشان را از مردان نامحرم بپوشانند، ولی می‌توانند دست‌ها را از مچ به پایین و گردی صورت را باز بگذارند، اگرچه پا و زیر چانه و ساعد و آرنج و مانند آن را باید بپوشاند، مطلبی که در اکثر کشورهای اسلامی نمادی شده است برای یک زن مسلمان.

البته باید گفت هیچگاه حجاب وسیله‌ای برای محدود کردن زن به خانه نیست بلکه حجاب وسیله‌ای برای حضور سالم زن در اجتماع است. ضرورت دیگر وجود حجاب از دیدگاه بسیاری از مسلمانان محدود کردن ارضای میل جنسی به محیط خانواده برای جلوگیری از فساد و بی بند و باری در جامعه است.

اما غربی ها و برخی از غرب برگشته ها بدحجابی و بی حجابی را نشانه تمدن می دانند. که در پاسخ شان باید گفت اگر بی حجابی تمدن است پس حیوانات از همه متمدن تر هستند. علت اینکه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته است این است که میل به خودنمایی و خودآرایی مخصوص زنان است. از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شکار است و زن شکارچی، همچنانکه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شکار است و مرد شکارچی. میل زن به خودآرایی از این نوع حس شکارچیگری او ناشی می‌شود. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که مردان لباسهای بدن نما و آرایشهای تحریک کننده به کار برند. این زن است که به حکم طبیعت خاص خود می‌خواهد دلبری کند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود اسیر سازد. لهذا انحراف تبرج و برهنگی از انحرافهای مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است.

قرآن وقتی درباره حجاب سخن به میان می آورد، می‌گوید: حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قایل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند.حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد، نه شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش است. همه اینها اگر رضایت بدهند، قرآن راضی نخواهد بود، چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق‌الله مطرح است و خدای سبحان، زن را با سرمایه عاطفه آفرید که معلم رقت باشد و پیام عاطفه بیاورد.

با این مقدمات شما انصاف دهید آیا وقتی به رسانه های تصویری افغانستان به ویژه تلویزیونهای مطرح ....... نگاه می کنید آیا پوشش زنان و دختران جامعه ی ما، یک پوشش اسلامی و قابل قبول خداوند می باشد؟ آیا می شود نام این تلویزیونها را با پسوند جمهوری اسلامی کنار یکدیگر قرار داد؟

جوان بیچاره ای که صبح تا شب بر سر چوک کارگری می کند، شب با دیدن این همه بدحجابی و آرایش زنان و دختران هموطن خود، چه حسی پیدا می کند؟ دخترکی که پایبند به اصول شرعیه است با دیدن این تصاویر هم سن و سالان خود، چگونه در برابر تحریکات شیطانی مقاومت کند؟

اما آنچه مسلم است اینکه این بدحجابی های اخیر که در چند سال گذشته آزاد شده، حمایت برخی از سران دولتی را به همراه دارد. قطعا اگر پشتیبانی شخص بانفوذی در حکومت نبود، هیچگاه مسوولین این تلویزیونها جرات نمی کردند در کشوری که این همه برای اسلام شهید داده، اینگونه دختران را برهنه بر روی صحنه بیاورند.

بدتر از آن اینکه برخی از افراد مطرح، زنان و دختران کشورهای همسایه شمال را با مجوز رسمی به کابل می آورند و در باغ های خود از آنها کلیپ رقص آماده می سازند و همین رقاصی ها را به نام تولید داخلی به نمایش تلویزیونی می گذارند و هیچ کس را توان مخالفت با آنها نیست.

ببینید زور این اشخاص حامی بدحجابی که البته تحت حمایت مستقیم آمریکا هستند، چقدر زیاد است که حتی علما توان مخالفت با آنها را ندارند و ارباب رسانه که مدارک مستند و محکمی از حمایت آنها در ترویج بدحجابی در افغانستان را در اختیار دارند، نمی توانند نامی از این عالی جنابان ببرند.

اما حال اینکه اینگونه است و این بدحجابی ها از تبعات حضور آمریکا در کشور اسلامی ما است و علما وظیفه دینی خود را از یاد برده اند، بر زنان و دختران مسلمان افغانستان واجب است تا کمی بر مطالعات دینی خود بیفزایند تا خدای ناکرده در دامهای شیطانی این شیطانهای انسان نما نیفتند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیچاره آن دختران و زنانی که به ناحق در اطراف کابل و شهرهای دور افتاده کشته می شوند و در دادگاه صحرایی به ناحق محکوم می شوند.
این علما جایی که آزاد باشند هر کار دل شان خواست می کنند اما جایی که توان نداشته باشند شاید فتوا به آزادی هم بدهند.

>>>   از انتحاری و انفجار بهتر است

>>>   همین تلویزیون های شخصی است که بخاطر دریافت پول و نام کشیدن خود دختر های... افغانی که خارج را...کردندودوباره روبه کشور اورده اند بابدن نیمه برهنه درتلویزیون ظاهرمیگردند که از انها طبقه جوان چه یادبگیرند ودرافغانستان ازهمه چیز کرده حال خواننده زیاد شده نه یک پروگرام دینی وتفریحی است بلکه همه سازاست وسازرقص وبازی ایا وزارت اطلاعات وفرهنگ وجودندارد یااوهم حق میگیرد یک تلویزیون که بسته کنددیگرهاخودش اصلا میگردد مثلا برنامه شب موسیقی تلویزیون یک یک دختر... که همه سوانح اورامیدانند اما زورکس به ان تلویزیون نمیرسد لطفا این نظر رانشرنمایدتا عبرت بگیرند لطفا که جوانهای ماازراه میبراید به لحاظ خدا جلوچنین کارهارابگیرید وظیفه تان است اطلاعات وفرهنگ حق نگیرید... برشما .

>>>   پیام برای خوانندگان عزیز
تمام ماو شما میدانیم که
درعقب این بی حجابی ها
واین تلویزون های طلوع آریانا ستاره
وغیره سازمان های استخباراتی کشور های
سرمایه داری قرار دارد
نفرین بردشمنان اسلام
نفرین برفاشیست ها
نفرین برمعامله گران
نفرین برمزدوران
زنده باداسلام
رنده باد قران
انجنیر (حنیف)
ازکابل

>>>   من خودم موافق حجاب هستم اما معتقدم تا انسان به چیزی باور نداشته باشد اجباری کردن آن باعث تشدید مخالفت ها و بی حجابی بیشتر می شود. از این رو باید برنامه ها و الگوهایی ساخته شود که معرف و مبین کرامت انسانی و ارزش حجاب باشد در حالی که تلویزیونهای کشور ما الگوهایی از کشورهایی مانند ترکیه و هند و ... را ترویج می کنند که در آن بی حجابی و ده ها ضد اخلاقی ترویج می شود چگونه می توانیم از دختران خود انتظار رعایت حجاب را داشته باشیم یک نمونه ستاره افغان در سال گذشته است دختری که در ابتدا اندکی حجاب داشت در اواخر دوره بسیار با آرایش و بی حجاب ظاهر می شد چون از سوی مردم تشویق می شد داور خانمی هم این برنامه دارد که کاملا مبلغ الگوی غربی و بی حجابی است.
ع احمدی مهاجر ایران

>>>   ای برادر ... لطفا علیه مضالم و جنایات القاعده و طالب ها و ترورست های عربی هم چیزی بنوسید تا مردم اگاه شوند

>>>   همه مردم و بزرگان افغانستان باید اگاه باشند که این بد حجابی ها حاصل تهاجم فرهنگی غرب به افغانستان هست وباید جلوی ان گرفته شود
ابراهیم قربانی

>>>   حلقات خاص برای ترویج فرهنگ بیگانه فعالیت میکنند
یک روزخانه های امن مطرح میکنند
زور دیگر حقوق بشر را مطرح میکنند
وروز دیگر درتلویز های مزدوربی حجابی را ترویج میدهند
ستاره افعان نیست شرم افعان است
درعقب ترویج این فرهنگ های بیگانه
همه مامی دانیم که ها قرار دارد

>>>   اقای نوسنده چیزیکه سبب بدبختی وطن ما شده بد حجابی چند دختر خانم نیست بلکه منتقدین بدحجابی مثل جناب شماست که هزاران مشکل را نادیده گرفته و چسپیده اند به حجاب تا چه وقت تجارت دین ؟تو بدیگر مسایل عمده اسلامی عمل کن یعنی 5 بنای مسلمانی را با فلسفه اش و شعوری بی اموز بد حجابی خود حل میشود .
یما از بلخ

>>>   این بی حجابی بهتر از آنست که... به دختران و زنان مردم پیش روی فامیل ها و شوهران شان تجاوز میشد ... اگر بی حجابی است حجاب هم است کسی به زور نه بی حجاب میشود نه با حجاب پس خوب است.

>>>   مملکت سالهاست بنا به تبلیغ ملا های... دست نشاتده عرب ها و غربی هابه جهنم تبدیل شده است. انسان کشی دیگر بس است. علیه انتحاری ها گروهای و هابی ها سلغی ها و پاکستانی های نا انسان چیزی بنویسید و تبلیغ کنید.
نظر حان از لوگر

>>>   نویسنده عزیز! تو در مطالب دینی زیاد تر میفهمی یا علمای دین؟ اگر چنین نیست بگذار هرکس وظیفه اش را دنبال
کند.
جمشید

>>>   مردهای عزیز!
کدام کار تان اسلامی است که این کار تان باشد؟
دروغ میگویید مانند اینکه آب را از گیلاس به راحتی مینوشید.
غیب میکنید و از غیبت کردن بسار حظ میبرید.
چور کردن برایتان لذت خاصی دارد.
رشوه ستانی افتخار تان است.
به زورگویی هایتان به خود میبالید.
تمسخر کردن زنان مصروفیت تان است.
در لاف مهارت دارید.
...فقط لباس ... زن ، اینهم جز مصروفیت تان هست.
نکیله از کابل

>>>   ما باید از پیامبر گرامی اسلام و قرآن پیروی کنیم این یگانه راه نجات مردم است والسلام نامه تمام

>>>   عالم دین وظیفه ی شان تبلیغ و نشان دادن راه حق و باطل است بقیه اش بر می گردد به خود مردم

>>>   باور کنید غربی ها نیز از این همه بی حجابی خسته شده اند دوست دارند مثل کشورهای اسلامی بین زن و مردم حریم و حرمت وجود داشته باشد
البته به دور از افراط و تفریط

>>>   وقتی که ما از حجاب صحبت می کنیم فوراً ذهن ها متوجه یک گونی سوراخ سورخ می شود که روی سر برخی از خانم های محترم وجود دارد

>>>   در یک کلام میگویم ... به رهبران ما

>>>   ما از مــــــژده جمالزاده تا حال بد حجـــابي نديديم

>>>   با عرض درود خدمت دوستان گرامی مطلب خوبی را انتخاب نموده اید .
آیات قران مجید را با ترجمه وتفسیر بخوانید سوره: النساء - آيه: 155، سوره: الاعراف - آيه: 46، سوره: الاسراء - آيه: 45، سوره: مريم - آيه: 17، سوره: النور - آيه: 60، سوره: الاحزاب - آيه: 53، ، سوره: الاحزاب - آيه: 55، سوره: ص - آيه: ،32، سوره: فصلت - آيه: 5، سوره: الشورى - آيه: 51، سوره: الزخرف - آيه: 36 )
ببینید دوستان گرامی اسم کشور ما اسلامی است ولی از فرهنگ غربی ها استفاده میکنیم جای تاسف است این بزرگان دینی ما هم که خودرا فروخته اند اگر به منفعت شان باشد حرف میزنند
کشور ایران را ببینید کشور اسلامی است حجاب را مراعت میکنند تلویزونهای انها شما تماشاکنید واقعا برنامه های اسلامی میگذارند طبقه اتاث را درتلویزیونها شما تماشاکنید میبیند که واقعا مسلمان هستن تلویزون طلوع را که امریکا از او حمایت دارد ببینید با برنامه های مزخرفش ستاره افغان جا ی بسیار شرم است یک افغان مسلمان خانم خودرا میاورد ومیرقصاند یا این تلویزیون یک را ببینید یک پدر دختر خودرا از خارج به اینجا میاورد وبه افتخار میگوید که آرزوی دختر خودرا برآورده کردم واورا میراقصاند اینها را آیا بزرگان دینی نمیبیند چرا از خود صدائی بلند نمیکنند درشهر خانم هارا ببینید به چه وضی میگردن چقدر فهشا به اوج رسیده من خود یک روز یک چدر را دیدم با خانم ودختر خود در بازار دخترش یک پطلون چسپ وبلوز کوتا پوشیده بود وخانمش از دختر بد تر وجای تعجب اینجا بود که با افتخار تسبیح دردست داشت و افتخار میکرد غیرت مردانه گی از افغانستان رفته اگر یک خانم بی حجاب را در جاده ها میبینند هزار موتر دنبالش میکند
ولی یک ملا ویا مولوی درتلویزیون ونماز های جمعه راجیع به این مسایل چیزی نمیگه نام دولت ما هم است دولت اسلامی افغانستان شرم است به این رئیس جمهور وکابینه کرزی هااز این به بعد هم این چنین میشه وسلام
(بابه گلکی)

>>>   شخصیت وحق که اسلام برای زن ها قایل شده است درهیچ ادیان دیگری شما مطالعه کنید نشده اند، اسلام برای زنها حد تعین کرده است واین حد این است در قرآن پاک ذکرشده است پس اگر از این امرسرکشی شد خداوند سخترین جزا را برای ایشان میدهد که او عذاب قبر ورفتن به دوزخ است.. اری ای جوان عزیز تو که تقلید از کفروجهان غرب میکنی آیامیدانی که چنین راهی درپیش رو داری آیامیدانیکه اسلام برای تو بهتر عزت وشخصیت را داده واز آن حمایت نمیکنی پس متوجه خود باش وآگاه باش که یک روزی میرسد که از این اعمال که داری باز پرس خواهی شد .. زن در اروپا وغرب یک وسیله ای تبلیغاتی واعلانات هست زن درغرب وسیله ای بازی وساعت تیرکردن است زن در جهان غرب یک ابزار خوشگذرانی هست .. اما زن در اسلام یک مادر هست یک پرورنده ای کودکی که فردا جهان را از علم اش از شعورش از کتاب ونویسنده گی اش میلرزاند زن در جهان اسلام مادر هست وبهشت زیر پای مادران هست پس زن سرنویشت ساز هست زن گهواره ای اشرف مخلوقات را پرورش میدهد .. پس حجاب چتر زن هست، عزت زن هست، عفط زن هست ، زیبای زن هست، اگر میخواهی که رستگار باشی باید از اصول وقواعد دین به گونه درست استفاده کن چراکه این دین اسلام بزرگترین وبی عیب ترین دین هست که برای هر کس باعث عزت وسربلندی شده کسانیکه دین را پذیرفته اند وبه آن عمل کرده اند هیچ وقت خار وذلیل نشده اند بلک در بهترین شکل زنده گی، زنده گی کرده اند .
محمد آصف خادمی از تخار

>>>   جناب نکیله یا تکیله از کابل شما مثلی که از بد حجابی خواهر مادر وخانم ویا اگر خانم استی زیبائی در خانم ها در بد حجابی نمیباشد هرقدر با حجاب باشی خوب معلوم میشی اگر باورنداری خودرا در مقابل آئین برهنه کن خوب به تمام بدنت نگاه بینداز باز لباس بپوش کدام میپسندی...
(بابه گلکی)

>>>   چرا این هموطن ما مسولیت را تنها به دوش تلویزون می اندازد مګر از این خانه های قصر مانند ها سر نمی زنند که چه خبر است رقص اواز که دختر ها و بچه ها را می رقصانند این برادر ما یک جانبه نباید قضاوت کند ۰

>>>   به نه نظر من آزادی زنان در قانون اساسی ما تضمین وتصریح شده است، و اینکه عکس مردم بدون اجازه چاپ و روی آن تبصره شود خلاف قانون است. مانباید همه چیز رااز عینیک همسایه ها و قانون دیگران بسنجیم، چون هر کشور شرایط خاص خودش را دارد.
حسین از دشت بر چی

>>>   دوست نویسنده ایا چادر داشتن زنان ما مشکل ما را حل می کند چهل سال جنگ چهل سال کشته اوارگی تجاوز برای چی؟ برای حجاب ؟ما که این همه جنگیدیم چه چیز نصیب مان شد ؟ که بعد از این برای حجاب بجنگیم دراین چهل سال به اندازه کافی رنگ خون دیدیم غم ماتم دیدیم دیگه بسه ماهم حق داریم خوش حال باشیم...
مرادی قم

>>>   باز هم دین ستیزان حرف خوبی برای تغیر مسیر افکار عامه از جنایات که یومیه در کشور صورت میگیرد عرضه میدارند ، کجاست این تکه داران دین که در برابر مظالم و سربریدنهای همقطاران شان یعنی طالبان ظلمت و جهالت حرفی بگویند ، برعکس این جنایتکاران با آنها همصدا شده و اسامه را شهید میخوانند ، آنهم از ستیژ های آقای کرزی ، مگر اسلام دین گوش و بینی بریدن است؟. مگر اسلام دین سر بریدن انسانهای بیگناه است؟. مگر اسلام دین تجاوز به ناموس مردم است ، حتا به طفلکان سه و چهار ساله؟. مگر اسلام دین باند های مافیائی است؟. مگر اسلام دین ایجاد افراط و تفریط در جامعه است؟. مگر اسلام دین بچه بازی است؟ مگر اسلام دین ارتشأ و اختلاس بیداد در جامعه است ؟. طبیعی است که جواب اینهمه منفی است، پس چرا رهبران دینی ما تنها زن ستیزی را شعار خود قرار داده و عوام فریبی مینمایند، مگر عقد دختر پانزده ساله توسط مرد هفتاد ساله عادلانه است ، از نظر علمای ما بله... چرا به مردم تبلغ پاکی ، حرمت گذاشتن به حریم خانواده،نوع پروری ، محبت ، پرهیز از مظالم ، نیکوکاری ، عدالت ، تقوا و نقش اینها در آسایش و آرامش جامعه را تبلغ نمی نمایند.
امروز دیگر با سانسور ها نمیتوان جلوگیری نمود و حتا بدتر میشود ، من سریالهای را که از طریق تلویزیونهای افغانی میبینم چنان کت میشود که مفهومش کاملا غیر قابل فهم شده و دو ساعته را نیم ساعت میسازند در حالیکه در سایتهای انترنیتی هم وجود دارد و مردم همه اش را میتوانند مکمل و به زبان فارسی ببنند، آرزومندم واقعیت بینی ، عدالت و انسانیت را چنانچه شایسته دین مبین ماست از زبان این تکه داران بشنویم
نصرالله

>>>   واقعا متاسفم از همه ای بد حجابی ها در کشور خودم و بنام جمهوری اسلامی ؟!

>>>   حجاب در چشم مردان هست نه در تن زنان .
متخصص

>>>   وقتي گپ شد ميگويند اسلام ازهمه بيشتر به زنان حق داده در عمل چشم هاي زنان را مي بندند اين خود توهين براي زنان است آيا اگر چشم ورويش بازباشد حتما اتفاقي مي افتد ؟ شخصيت زن را قبول نداريد؟ او خودش نيك وبد را تميز ميكند ...درحاليكه مردان نسبت به زنان خلاف كاري ده چندان دارند بايد چشم وگوش مردان را ببندند

>>>   فعلا مشكل افغانستان اين نيست كه مژده چادري نپوشيده مشكل مردم ما ازبي كفايتي حكومت است مژده نه كدام زمين را غصب كرده نه كدام بانك را چوركرده
نه حق كس را خورده مشكل مردم از مفسدين است

>>>   حجاب مصونیت است - اگر میخواهید فامیل تان مصون باشد شما آنها را به حجاب تشویق کنید. و اگر نه بگذار به مثل حیوان متمدن باشد.
انور

>>>   برادران عزیز مسلمان
در پشت اینهمه بیحجابی و فساد غربیهای جنایتکار امریکاییهای جنایتکار ایستاده .
غربیهای جنایتکار میلیاردها دالر را برای ترویج بیحجابی و گسترش فساد در افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی مصرف میکنند .
غربیهای جنایتکار کمیسیون حقوق بشر و وزارت زنان افغانستان را برای گمراهی هر چه بیشتر زنان افغان هرنوع کمک میکنند .
اما متاسفانه که دولت ما بخواب غفلت است . هر روز تظاهرات خیابانی زنهای که از اروپا و امریکا بدست امریکاییها افتاده و در افغانستان اورده شده تظاهرات میکنند که ما حقوق و حق میخواهیم . پس ای برادران شما چه فکر میکنید که در پشت این تظاهرات که ایستاده . بلی غربیهای جنایتکار ایستاده .
سید محمد

>>>   زنها و دخترهای که عمرش به اروپا و امریکا استرالیا گزرانده . اینها میایند به افغانستان برای ترویج فساد .

>>>   بابه گلمکی یا بابه گلکی، نمیدانم که مرد هستی یازن.
اینکه کی چگونه معلوم میشود کار خودش است. لطفآ لاف کم بزن!
نکیله از کابل

>>>   در افغانستان بد حجابي وجود ندارد بد حجابي در پاكستان و كشورهاي عربي است

>>>   هر کس که بی حجابی می کند و خود را به دیگران نشان می دهد و.... همانا خداوند برایش عذابی درد ناک آماده کرده است از خداوند می خواهم که تمامی کسانیکه بی حجاب هستند همین در این دنیا بشتر و بشتتر در آن دنیا عذاب بدهد و از تمامی پدران و برادران و کاکا ها و ماماها و .. تقاضا دارم که مواظب دختران و خواهران و .. باشند و نگذارند که در جامعه بی حجاب ظاهر شوند چه میشه که با لباس با حجاب ظاهر شوند ؟؟؟و برای این کسانیکه بی حجاب هستند می گویم از یک طرف که خودتان بی حجاب هستی گناهش به سر جاش و اون کسی که به تو نگاه می کند ( کسانیکه بالغ هستد چه متاهل و چه مجرد ) تو با گناه این ها هم شریک هستی یعنی دو گناه
صدیق

>>>   محترم نصرالله كاملا حقيقت را بيان كرده نصرت نصيبش بادا

>>>   بـــه انجنير حنيف ازكـــــابــل !
خــــوب شد منشا تمام عقب ماني دوصد ساله افغانستان را تو درك كردي ومارا هم فهماندي واقعا تمام مشكلات مردم واين همه بدبختي بيسوادي فقر همينست كه مژده دستمال روسري يا چادري ندارد اگر همه زنان افغانستان از نه ساله گرفته تا هشتاد ساله همه را دربين صندوق يا ســـــــــــــيـف قلف مينمودند حالا افغانستان اولتر از امريكا به مريخ رفته بود حالا ديگر افغانستان به جنت تبديل شده بود خداوند بالاي ديگر كشورهاي اسلامي مثلا پاكستاني ها عربها وديگر ان به خشم نمي آيد تنها مهم افغانستان است اينكه بي نظيربوتو زن پاكستاني ميرود درانگلستان زندگي ميكند وبه نسبت اينكه شوهرش در حبس بوده يك سگ بزرگ رابا خود نگهداري ميكند اينكه وزيرخارجه پاكستان زن تعيين ميشود ودر سفرهاي خارجه اش با اوباما وديگران دست ميدهد يك ملاي پاكستاني مخالفتي ندارد وهيچ عيبي نيست اما در افغانستان يك زن كه بيشتر عمرش را درخارج سپري كرده براي اينكه چرا چادري ندارد همه مي بينند وانتقاد ميكنند آيا همه مشكل يا مشكل بزرگ افغانستان همينست ؟ اينكه پنج مليون افغان مهاجر است در سرتاسر كشور صد متر خط ريل وجود ندارد فاسدترين حكومت جهان هستيم معاش پوليس اردوي خودرا نداريم علتش همين است كه چرا زنان همه چادري نميپوشند انجينر صاحب هفده شانزده سال درس خوانده وبعد از همه تحصيل مشكل افغانستان را درك كرده چون هركس در پوهنزي انجنري درس خوانده مانند گلبدين همينطور نابغه برآمده اند فقط متوجه زنان هستند اگر انجينير صاحب يك حجاب را طراحي نمائيد كه به نظر شما چگونه بايد باشد تا با عملي شدن آن همه بدبختي افغانستان به يك باره گي ازبين برود

>>>   بی حجاب محتاج نگاه دیگران است.

>>>   عقل هاي كه در پناه دين رشد نكند دچار افراط و تفريط مي شود يا مثل ملا عمر منجمد مي شود يا عين فلاني رقاص
آل مولا

>>>   بارک الله نصرالله خان واقعیت گفتی . در جامعه ما دستاورد جهادی و اصلاحات شان فقط کنترول زنان در سرویس های شهری و توهین و تحقیر و توبیخ زنان در معابر عمومی و مجالس و خلاصه دشمنی بازنان که مادران شان اند میباشد ، اگر به دل اینگونه مردم باشد بائیستی همه زنان این وطن را نابود کنند و یا در خانه ها به زولانه ببندند تا این این ها آرام خاطر باشند . شرم کنید و بس کنید به دنیا نگاه کنید...

>>>   ارزش زن به خانه داری و اخلاق است نه به لباس های رنگارنگ

>>>   او برادر ترا چی به حجاب مردم فامیل خود را اصلاح کن برایت کافی است مردم از گرسنه گی میمیرند تو در غم...
افغان

>>>   این بد حجابی نیست بی حجابی است واکثراً کسانی که از خارج آمدن بی حجاب هستند تا مردم را به این امر ترویج بدهند...
حسینی

>>>   بخاطر دارم...... بلی روز هشتم ثور 1371 وقتی مجاهدین گرو گرو به کابل رسیدند ..... حکومت انتقالی مجاهدین اعلان موجودیت کرد. مردم افغانستان که همه آرزو چنین روز را داشتن بی صبرانه منتظر بودند تا یک خط مشی خیلی قوی و قابل قبول به تمام اقشار این سرزمین توسط رهبران , پرچم داران اسلام و مجاهدین قهرمان .... کسانیکه بخاطر رضا خدا و تحقق حکومت اسلامی رزمیده اند ارائه گردد. دیگر از جنگ خبری نباشد, دیگر هیچ هموطن ما از فقر نترسد , دیگر هیچ مکتب و مدرسه بروی اولاد این وطن بسته نباشد , اگر کسی جرئت کنند زنی را دختری را بیازارت سخت مجازات خواهی شد یعنی از مزاحمت خیابانی خبری نخواهد بود , کار ها رنگ و رونق خواهی گرفت, اقتصاد وطن و اقتصاد همه مردم عزیز ما بهتر خواهد شد... وحدت و یکپارچه گی اقوام و ملیت ها همانندی پولاد خواهد گشت و بلاخره تمام ملل دنیا از ما , قهرمانی و شجاحت ما, اینکه ما مسلمانان واقعی هستیم و کفر را شکست داده ایم ... بخاطر رضا خدا و حاکمیت قانون خدا رزمیده بودیم و حالا کشور عزیز خود را بعد جنگ چگونه به قلعه های خوشبختی رسانیده ایم .... افسانه های ماندگار تا قرن ها خواهد گفتن. ولی با تآسف چنین نشد.... برعکس آرزو ها و آرمان های مردم رنج دیده و بلا کشیده افغانستان عزیز... وحشت جای سکون را گرفت , قهر جای محبت را , مکاتب و مدارس را به آتش کشیدن... این کشور که در طول قرن ها مانند مورها توسط دولت های قبلی جمع آوری شده بود تاراج کردند و به دشمنان این س زمین فروختن. اموال دولتی برایشان کفایت نکرد دست به تاراج خانه و کاشانه مردم مظلوم و بی دفاع زدند. شهر ها را بخصوص کابل زیبا را به خاک و خون کشانیدن. اسلام نازنین را دین پاکی و صداقت را دین اخوت و برادری را دین عدالت و آزادی را به دنیا بدنام و برایش یک چهره دیگر ترسیم نمودند. انگلیس ها سه صد سال زحمت کشیدند ولی موفق نشدند, اینها پلان چندصد ساله انگلیس را در ظرف سه ماه پیاده نمودند, همه اقوام با هم برادر ساکن این سرزمین را بروی یکدیگر دشمن ساخته و چنان تخم نفاق کاشتند که باور نکردنیست. با این همه دست آورد که به مردم افغانستان و دین مقدس اسلام بخشیده اند هنوز قناعت ندارند و داد فریاد دارند تا برایشان موقع داده شود.از شکست و بیرون کشیدن روس ها خیلی سخن میگویند ولی از پنجابی های پاکستان برادران که سال ها برایشان صادقانه خدمت کرده اند... ازدوستان و برادان غربی شان اینکه بجائی یک کافر زمینه آمدن 45 کافر را چطور مساعت ساختند کسی حرف نمیزند. خلاصه هموطنان آگاه , شریف , غیور و مسلمان من... من از همان روز اول یعنی هشتم ثور 71 تا امروز از زبان رهبران... مثلی اینکه دیگر هیچ کدام مشکلی افغانستان ندارد بجز بی حجابی خانم ها شنیده ام..... خانم باید حجاب کنند, خانم ها باید دستان شان معلوم نشود, نمیدانم خانم ها باید این کنند و این نکنند. اگر روزی ما موفق شدیم که نان مانرا به گدائی نخورده و عداقل لباس های سر تا پا خانم های مانرا در داخل کشور خودمان تولید کنیم..... آن زمان گفتن این حرف ها بسیار مزه دار خواهد بود. وسلام
ح. اساس

>>>   بی حجاب در جنت انتحاری در دوزخ. در فکر شکم خالی یتیمان باش نی در فکر سر خانم
(م).

>>>   دیگر کشور ها به سیارات نظام شمسی سفر میکنند و شما... از حجاب سخن میزنید. بردارید یکبار تاریخ اسلام ناب و حقیقی را مطالعه کنید یا بروید در دبی یا هم در عربستان سعودی و یا هم در مصر که خارجی ها و داخلی ها برهنه اب بازی میکنند ایا انجا اسلام نیست
رشیدی م

>>>   حجاب بايد براي كساني ساخته شود كه متعرض ومتجاوزاند كه به اينصورت بايد چشم ها وگوشهاي مردان را بايد بست تا خلافكاري نكنند در سطح جهاني ببينيد رئيس جمهورفرانسه درغياب همسرش جرم ميكند روستي جمهور امريكا در پنهاني باديكران رابطه مگيرند درحاليكه زنان شان كاري خلافي نميكنند صدراعظم ايتاليا برلس ده ها رابطه علني وپنهاني با ديگرزنان دارد حالا مجرم ومتجاوزكي است ؟جزايش را بايد زنان تحمل كنند وچشمان زنان بسته شود؟ عدالت اينست كه بايد چشم وگوش مردان را بايد ببندند

>>>   تن آدمی شریف است به جان آمدیت
نه همین لباس زیباست نشان آدمیت...
محمد آصف خادمی از تخار

>>>   درافغانستان تنها این فرد جوابگوی تمامی افرادی که درهمچو موارد دلچسپی دارند میباشد وبس
واعظان کاین وعظ در محراب ومنبر میکنند
چون به خلوت میروند ان کار دیگر میکنند
کاکه از کابل

>>>   اگه میتوانستم تلویزیون طلوع رامیسوزاندم شبکه ای که اصلا جاش درکشوری مثل افغانستان اسلامی نیست.
رحمت محمدی از ایران

>>>   این کشور را ... به این حال و روز انداختند دیگه مردم فریب فتوا دروغین شان را نمیخورد .... چرا انها برضد انتحاری و انفجاری جرئت اعلام فتوا را ندارد بهتر از دوران طالبان است...
نیزک فراهی

>>>   در زمان طالبان حتی روی یا دست زنان را کسی نمیدید، اما همین مردان ما نبودند، که فغان شان به آسمانها بلند شده بود و به حیث پیاده امریکا علیه طالبان جنگیدند؟ این شعر ِ بهار سعید را به زن ستیزان تقدیم میکنم.
مرد مسلمان
زنی میگفت بر مرد مسلمان
که ای والا ترین پارسایان
همه پرهیزیان را تا رسیدم
به مانند تو زاهد کی بدیدم
فروشی فخر بر پاکان گیتی
ز ترسا زاده ها تا زردهشتی
ولی چشمت بیافتد تا که بر زن
ترا لرزیده ایمان و دل و تن
اگر در خانگاه و کعبه باشی
ز بانگ کفش زن در خود بپاشی
بگو آیا بود " یزدان پرستی"؟
که ار در گوشه ی مسجد نشستی
زنی گیسو بیافشاند چو در باد
ز سجاده نمازت رفته بر باد
نگه بر دختر نُه ساله داری
که کودک را به عقد خود بیاری
فرو رفتی درون خود لجن را
ملامت مینمایی اهرِمن را
گناه سستی ات را سنگ و سربی
کفاره بر سر زن مشت کوبی
ترا باید، که جز از همسر خویش
همه را بنگری چون خواهر خویش
تو که بر نفس خود فرمان نداری
برای زن ز چه فرمانگزاری؟
نه زن آلوده سازد دامنی را
نه گردن می نهد اهریمنی را
ز بس اهریمنی از تو بدیدند
به پیشت اهرمن ها رو سپیدند
به بدبختی نشانی چار زن را
اگر دستت رسد سازی حرم ها
به مردان کدامین کیش بینی؟
که میبالد به پرهیز چنینی
اگر کم گفتم و بسیار گفتم
ز کردارت بسا اندر شگفتم
مسلمانی که مانند تو لغزد
گمان من به شیطانی نیارزد
نادر

>>>   افراد که ازبی حجابی همایت میکند برایش میگویم قبول داری که ازفامیل خودت کسی بی حجاب باش نقص ایجاب چی است امروز درفرانسه کسی که ایجاب داشته باشد جریمه میشو د اما یک میلیونر مسلمان فرانسوی میگوید خانم ها با حجاب باشید اگر جریمه شدید پول جریمه را من پرداخت میکنم اما شما که دریک کشورکه 99% مسلمان میباشد چرا ازبی حجابی همایت میکنید تمام این رسم رواج ها ازخاریج برای ما وشما تحمیل میشود ازیک طرف فرهنگ غرب را ترویج میکند ازطرف دیگر انفجار تنتحار را برای نام بد کردن مسلمان ها است چرامردم هنوز هم هوشیار نشده هم تروریستان وهم این تلویزون هاازطرف دشمنان اسلام حمایه میشود درطول 12سال دیده که دردفتریک تلوزیون یک انتحاری داخل شده باشد درمیدان های هوائی هوتل های خارجی حتی وزارت دفاغ انحاری میشود اما تمام بی حیایی دربعضی همین رسانه های تصویری است افوسس به ملت افغانستان که هنوز هم به جان هم دیگر افتیدن
رحمی الله سمنگانی

>>>   آقای نویسنده محترم شما به نظرمن بهترین کار را انجام مدهید چون که حقیقت تلخ است بعضی ارمردم ما توان برداشت آنرا ندارد اما آقای نویسنده لطف نموده درباره موضوعات دیگر هم مانند انتحاری که دروطن مارایج شده بعضی ها کدکان خودرا وادار به انجام عمل زشت مانند انتحاری میکنند.وغیره هم بنوسید.
مصطفی هستم ازهرات

>>>   به نشریهٔ محترم افغان پیپر
قابل توجهٔ بخش امورسیاسی:
نخست باید قضاوت کرد که عامل این بد حجابی خود .....وسردمداران ....است که ملک را به امریکا ٬ انگلیس ٬ اسرائیل ٬ پاکستان ٬ عربستان ٬ ترکیه ٫ کانادا ، اروپا ٬ آسترالیا ٫ ۰۰۰ فروختند وبا استفاده از نام اسلام ازانواع ظلم و تعدی بالای ملت ٬ مردم آزاری ، چور ، چپاول ، وحشت ، دزدی ، بی قانونی ٬ زورگوئی ٬ قتل ، انتحار ، بی رحمی ٬ قصاوت ٬ ترور، بی سوادی ٬ جاری کردن قانون جنگل در وطن ، زمینهٔ مهاجرت رابه مردم مامهیانمودندکه محصول آن نه تنهابه گفتهٔ شمابی حجابی است بلکه یکعدهٔ کثیری ازافغانها ازدین اسلام روگردانیده اندوبه دین عیسویت پیوسته اند ٬ این بی حجابی یک نوع مبارزه و عکس العمل درمقابل این مسلمان های منافق و وطنفروش بوده ، تا بتوانند جامعه را ازشر این وحشی ها نجات داده وزمینهٔ زنده گی انسانی را به مردم و زنان افغانستان مهیا سازند۰
اگر یک قوماندان .... ۲۰ زن داشته باشد ، کسی باید صدای خود رابلند نکند ، درکجای اسلام چنین قانونی وجود دارد؟ درسوریه نکاح جهاد وغیره مسایل وسلوک غیر انسانی مجاهدین چه صبغهٔ شرعی وانسانی دارد ؟ یکبار ویدیو های رقص لچ محافل شهزاده گان سعودی و اعراب را تماشا کنید و بعد قضاوت کنید که دورنگی وچند رنگی مسلمانان را چگونه تعبییر و تفسیر می کنید ، رقص عربی از مشهور ترین رقص های دنیا به شمار می رود۰
مظالم طالب های وحشی و گلب الدین جنایتکار را در افغانستان بررسی ومطالعه کنید ، خودشما از اسلام طالبی وگلب الدینی روگردان می شوید ، کفربار ها نسبت به طالب وگل بی دین شرف وحیثیت دارد۰
برشنا مجددی

>>>   خوب شد اسم ترويج كنندگان رو نگفتي اما با عكس پس زمينه چطور؟فكر نمي كني كه آقاي....مخاطب و نشانه گرفتي؟

>>>   بد حجاب چیه ؟ بد حجاب کی هست؟ بدحجاب ذهنیت و طینت کثیف مردان جاهل هست که زیبایی و مدرنیته را نمی تابند. این شما مردان هستید که شهوت بجای عقل و منطق بر شما حاکم گشته است. دو سوم زنان دنیا در کشورهای جهان بی حجابند و نصف نیروی انسانی و سازندگی را تشکیل می دهند . بروید ببینید کشورهای آزاد و دموکراتیک را ، بهشت ساخته اند ولی شما... فقط در حجاب زنان مانده اید.... افرادی مثل شما کشورهای مسلمان را بیش از هردشمنی ویران و عقبمانده کرده اند. با وجود شما این مردم شوربخت نیازی به دشمن خارجی ندارد ... آیا زن را در گونی و جوال کردن شد نجابت و یا حجاب. حجاب زندان زن قرن 21 است

>>>   موضوع حجاب در سال هشتم هجری یعنی هشت سال بعد از هجرت پیامبر در مدینه، مطر گردید و آن فلسفه دارد. یعنی حجاب باید زنان را مصؤن تر و با تقوی تر سازد. اما فعلاً حجاب فلسفه اش را از دست داده و دیگر لزومی ندارد که این قدر به آن بپیچیم، اکنون تعداد علمای که طرح موضوع حجاب را بسیار مهم نمیدانند کم نیست. علما با مسائلی بسی فوری تر و واجبتر از حجاب روبرو است از جمله اینکه تعداد از بی سوادان اسلام را به گروگان گرفته و از آن آدرس بشریت و مدنیت آن را نشانه می گیرند واین موضوع برای اسلام در آینده بسیار خطرناکتر از بی حجابی است.
عثمان تره خیل، کابل

>>>   برشنا مجددي را ه كه روان هستي بخير به تركستان ميرسي

>>>   محترم نادر !
چون ملك مرد سالاري است زيرنام اسلام هر ظلمي بتوانند فرمان ميدهند وعملي مي خواهند ازشروع زندگي تا لب گور بقط به فكر زن هستند چي ميكند چگونه راه ميرود چگونه كالا ميپوشد طالبان كه درزمان حكومت شان مرد هارا واداربه ريش لنگي ميكردند از صد نفردونفرهم راضي نبود حا لا چرا براي زنان همان چجيزرا ميخواهند ؟ آيا پوشيدن لنگي وريش سنت نيست ؟ پس چرا مرد ها لنگي وريشرا رعايت نميكنند ؟ براي خود لنگي وريش را نمي پذيرند اما براي زنان مي خواهند كه درداخل صندوق ويا سيف پنهان باشد چون حجاب درشريعت آمده همين شريعتبراي مردان هم تكليف را تعيين كرده ريش لنگي اول خود شما عملي كنيد بعد ازديگران بخواهيد اينها فكرميكنند زنان فاقد درك خوب وبد اند در همه جا متعرض ومجرم مردها بوده اند اما اگر قانون جنگل باشد مردها توانا ترند

>>>   مزده درستاره افغان هفته بیش داوری کرد

>>>   بــة عثمان تره خيل !
خيلي خوب گفتي اما اينرا با ملا تره خيل كوچي مشوره كرده ئي؟‌

>>>   من در کشور سویدن با یکی از دختران آنجا دوست شدم بعد می خواستیم با هم ازدواج کنیم گفتم تو باید اول مسلمان شوی!
گفت: مگر شما مسلمانا چه کار کردین که این قدر به من می گی مسلمان شو؟ هر روز خبر شما با جنگ و افنجار قاطی است!
من جوابی نداشتم که بدهم. شما چه؟

>>>   بسیاری از دوستانی که در این صفحه نظر داده اند پس از آنکه چندین مورد بی حجابی در تلویزیون ها را قلمداد نموده اند عرض داشته اند که آیا این ها را ملا ها و علمای دین نمی بینند پس چرا عکس العملی نشان نمی دهند؟ برادران بد بختی ما در این جاست که ملا ها و علمای دینی ما مخالف دیدن تلویزیون اند پس چگونه نظر دهند و انزجار شان را ابراز دارند؟ و مخالفین حجاب اسلامی هم ازین فرصت استفاده نموده دست به هر گونه فعالیت ضد اسلامی شان میزنند
م مشتان

>>>   من یک زن افغان هستم و با طالبی که رد رابطه به موضوع حجاب در بالا نگاشته شده بود کاملا موافق هستم نسبت به اینکه علماء ما در برابر رسانه هایی که امروزه در افغانستان فعالیت دارند خاموش نیتند... که حتی سکوت هم نمیکنند،بلکه حرف هایی را به زبان می آورند که از برنامه های این رسانه ها میباشد مثلا همین مولوی و یا هم قاری قرآن از یک فرد عادی کرده زیادتر سریال وادی گرگها را یا هم دیگر سریالها را تما شا میکند و اگر شبی برق نباشد جنراتور روشن میکند و سر منبر که بالا شد دم از اسلام و شریعت میزند و از بی حجابی و نامحرم گرفته تا مسئله سود و ربا را بر زبان می آورد در حالی که هم اکنون صدها موسسه در بخش قرضه دهی های سودی در کشو ر فعالیت میکند اما وقتی که دقیق ببینیم که مشتریان این بانکها کی ها هستند تعداد بیشماری را هم ملا هاو مولوی ها و قاری ها تشکیل میدهند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است