کمک 30 میلیون دالری ایران به بازسازی افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۸۸/۱۰/۱۷ کد خبر: 6702 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ایران در حدود 30 میلیون دالر به بازسازی افغانستان کمک خواهد کرد.

این مطلب در دیدار روز چهارشنبه که میان داکتر رنگین دادفرسپنتا، سرپرست وزارت امور خارجه و فرحی معاون مالی و اداری وزیر خارجه کشور ایران صورت گرفت ، بیان شد.

گفتنی است که در این دیدار داکتر سپنتا ضمن قدردانی از مساعدت های جمهوری اسلامی ایران در راستای بازسازی افغانستان طی سالیان گذشته و میزبانی از مهاجران افغان ، روابط میان دو کشور برادر مسلمان را دوستانه توصیف کرد و گفت که افغانستان و ایران دارای پیوند های دیرینه دینی و فرهنگی می باشند.

در گزارشی از باختر آمده است که فرحی نیز در این دیدار اظهار داشت که با درنظر داشت روابط دوستانه میان دو کشور اسلامی مقام جمهوری اسلامی ایران فرمانی را صادر نموده که بربنیاد آن افغان های مهاجر مقیم ایران می توانند به تحصیلات عالی در دانشگاه های ان کشور بپردازند.

داکتر سپنتا همچنین در این دیدار در مورد کنفرانس لندن و کنفرانس های منطقه ای که قراراست در مورد افغانستان برگزار گردد ؛ نیز معلومات داد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   متاسفانه حرفهای ردو بدل شده میان مقامات دو کشور همواره مبتنی بر تعارفات دیپلو ماتیک است وواقعیات روابط دو کشوررا بیان نمیکندمتاسفانه هیچکدام ازدو طرف درمورد مهاجرین حاضر نیست با شفافیت صحبت نماید وبدین جهت همیشه سرنوشت مهاجرین درایران باابهام روبرو است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است