راز طول عمر مسن‌ترین فرد جهان چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۰    ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ کد خبر: 67535 منبع: پرینت

مسن‌ترین فرد جهان عامل طول عمر خود را خوردن «سوشی» و هشت ساعت خواب مرتب شبانه می‌داند.

«میسائو اوکاوا»، 115 ساله روز چهارشنبه تولد 116 سالگی‌ خود را جشن می‌گیرد و همچنان رکورددار مسن‌ترین فرد جهان است.

میسائو که در سال 1898 میلادی در ژاپن متولد شده پس از فوت «جیرئومون کیمورا»، 116 ساله در سال 2013 میلادی عنوان مسن‌ترین فرد جهان را از آن خود کرد.

میسائو اوکاوا گفت: در طول روز سه وعده‌غذایی می‌خورم و هر شب نیز هشت ساعت کامل می‌خوابم. همچنین خوردن «سوشی»‌ یکی از اصلی‌ترین دلایل طول عمر من است.

«سوشی» خوراکی برنجی در آشپزی جاپانی است که از ترکیب برنج پخته جاپانی با چاشنی سرکه، چندین گونه خوراک دریایی، سبزیجات و تخم مرغ آماده شده و به صورت سرد خورده می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، کارشناسان معتقدند اینکه دو رکورددار مسن‌ترین فرد در جهان از جاپان هستند، تعجب‌آور نیست. نرخ امید به زندگی در میان زنان جاپان 86 سال و در میان مردان این کشور 79.6 سال است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زندگی خوش و آرام برایشان آرزو دارم ، بهتر میشد اگر بیشتر معلومات در ساحه فعالیت های روزمره زندگی شان هم بــــــه نشر میرسید، چون به نظر من تنها خورد و خواب به تنهایـــی کافی نیست، بلکه فعالیتهای روزمره بی تاثیر در این زمنیــــه نیست.همانطوریکه همه میدانیم زندگی دنیا یک امتحان است، اگر پیغامی به سایر افراد حهان که به عمر کمتر و یا میرسند و یا خیر ، مهم است تا نکته تعلیمی باشد به همه از انسانهاییکه در جمع کردن مال و دارایی میکوشند که از حد و حدود به هزاران جریب زمین و چندین حانه و ... تلاش میکنند بلاخره دست حالی جهان را لبیک گفته و از دار فنا به دار بقا میرویم. عزیزانم نظر من اینست تا با محبت و دوست داشتن زندگی کنید که عاری از دروغ و ریا باشد و تا صف نیکان و بد اندیشان معلوم باشد.ای وای زندگی...؟؟؟ احرش هیچ
خداوند مدد گار تان باشد.
مرد مسافر و دور از میهن

>>>   به نظر دهنده اول!
چند چیز است که در طول زندگی انسان رول دارد:
۱. مسُله جنیتیکی، بدین معنی که اگر طور مثال یکی از والدین شما ویا دیگر اقارب شما به امراض مضمن طور مثال سرطان دچار بوده باشند، خطر این که شما نیز دچار شوید،زیاد است.
۲. بدن تمام زنده جان ها اعم از حیوانات و نباتات و زنده جان ها از حرات ساخته شده است، بناُ فعالیت فزیکی و ذهنی سبب ترمیم حجرات بدن و دوام زیست آنها میشود.
۳. تغذیه صحی، یعنی پروتین، ویتامین،منرال ها و مایعات کافی غرض زنده نگهداشتن حجرات بدن.
۴. خوش زندگی کردن، تشوشات و پرابلم های روانی را از خود دور کنید و از زندگی لذت ببرید.
اما با وجود همه این ها ما هنوز تنها قادریم که عمر خویش را طویل کنیم، اما زندگی جاودانه نمیتوانیم داشته باشیم. زیرا حجرات بدن خود نیز بالاخره ضعیف میشوند و فرسوده میشوند و از بین میروند.
اما باز هم میگویم هنوز قادر نیستیم. اما اینکه در آینده علم بیومیخانیک که عبارت از ترکیبی از علم بیولوژی و میخانیک است، چه دست آورد هایی در زمینه زندگی جاودانه انسان ها خواهد داشت، مسُله یی است که به آینده مربوط میشود.

>>>   یک افغانی در مدینه منوره از قوم ازبک زندگی میکند که 122 سال سن دارد و باقوت کامل گشت و گذار کرده میتواند

>>>   همباق خاله بنده ۱۱۶ سال عمر کرد بدون آن سوشی بخورد مردم جاهل نمیدانند که جان در اختیار جان آفرینست بخوردن و این و آن کار ندارد.
من ۳۸ سالست که فند خون بالا دارم وسی سال آن بدون کنترول بوده وبیست و پنج سال را بااندازه ۳۰۰ و ۴۰۰ ۲۵۰ سپری کرده ام و تا حال جورو سلامت بفضل باری زنده ام در حالیکه کسانیکه همزمان با من مبتلا به این مرض شده بودند قلب شان خراب شد و ګرد ه هایشان از کار افتاد کورشدند بالآخره خداوند مغفرتشان کند و من زنده و سلامت چکر میزنم ودر صدد یک خانم جانانه هم هستم. تغیراتیکه شکر در بدن بوجود می آورد و بدن را تا سرحد مرګ میکشاندده سال بیشتر زمان نمی برد چه برسد به اینکه سی و هشت سال بدون تکلیف قلبی نا رسایی ګرده ها و شرایین باز با فشار خون نورمال بسر برد. اعتقاد تانرا بخداند یکتا درست کنید و بدست خود خودرا بهلاکت هم نیدازد.

>>>   مردم ماوشما یگان تا ناق سن خود را بالامیگن.کدام اسناد که ان را تایید کند ندارد یا تذکره هم ندارند.

>>>   بدون شك يكي از عامل كوتا شدن عمر اين ست كه ما در خورد مان ياافراط مي كنيك يا تفريط اين روي بدن انسان تأثير زياد دارد اگر انسان در خوراك وخواب خود وكارزندگي خودحد اعتدال وميانه را رعايت مي كند انسان صدها سال زنده بماند اگر وقت غذ گير مان بيايد انچنان مي خوريم كه تا غرغره ممكن است يكوقت غذاي گير ما كمتربيايد انوقت چند شبانه روز گرسنه بمانيم

>>>   به نظر دهنده (همباق خاله بنده ۱۱۶ سال عمر کرد )
1 -ممالك غيراسلامي نسبت به مسلمانان بيشتر عمر ميكنند
2 -هركشوريكه وضع اقتصادي مردمش بهتر ميشود به تدريج ميانگين عمر مردم آن بالا ميرود
3- در كشورهاي زندگي مرفه دارند ازجمله امريكا وجاپان
حد اوسط عمر بالاست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است