ریال های سعودی، آمریکا را مجبور به سکوت می کند
رییس جمهور آمریکا حتی یک لحظه نیز به اتخاذ اقداماتی علیه عربستان نیاندیشید و این امر باعث شد که آل سعود در زمینه جذب مزدور برای گروههای تکفیری و تامین مالی آنها، نقش محوری ایفا نماید 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۳    ۱۳۹۳/۱/۲ کد خبر: 68685 منبع: پرینت

روزنامه ایندیپندنت جنگ علیه تروریزم را شکست خورده دانست و نوشت: غرب عامل شکست در مبارزه با تروریزم است و آمریکا و انگلیس به دلیل توان مالی عربستان از هرگونه انتقادی از این کشور به خاطر حمایت از گروه‌های تروریستی خودداری می‌کنند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت تاکید کرد: گروههای تکفیری افراطی وابسته به القاعده منطقه ای در غرب عراق و شرق سوریه، بخش هایی از افغانستان و سومالی با مساحتی بیش از مساحت انگلیس را در کنترل خودشان دارند.

ایندیپندنت افزود: کشورهای غربی، شعار "مبارزه با تروریزم" را برای آغاز جنگ در عراق و افغانستان مطرح و سرمایه فراوانی را در این زمینه هزینه کردند، و آزادی شهروندان را سلب کرده و حقوق بشر را زیر پا گذاشتند. همچنین از اقداماتی مانند شکنجه، بازداشت بدون محاکمه و جاسوسی از شهروندان چشم پوشی کردند. اما در این زمینه با شکست مواجه شدند.

براساس تحقیقات پاتریک کاکبرن خبرنگار روزنامه ایندیپندنت، عربستان در اوج گرفتن فعالیت های القاعده نقش فراوانی داشته است؛ به طوری که در حملات 11 سپتامبر، از 19 هواپیما ربا، 11 نفر تبعه عربستان بودند.

این روزنامه نوشت: جورج بوش رییس جمهور سابق آمریکا حتی یک لحظه نیز به اتخاذ اقداماتی علیه عربستان نیاندیشید و این امر باعث شد که این کشور در زمینه جذب مزدور برای گروههای تکفیری و تامین مالی آنها، نقش محوری ایفا نماید.

ایندیپندنت افزود: جورج بوش به جای عربستان، به انتقاد و انتقام از عراق و دیکتاتور آن (صدام حسین) پرداخت. اما هیچ دلیلی برای متهم کردن وی به حمایت از تروریزم در اختیار نداشت.

این روزنامه انگلیسی در پایان نوشت: آمریکا و انگلیس به دلیل توان مالی عربستان از هرگونه انتقادی از این کشور به دلیل حمایت های ریاض از گروههای تروریستی خودداری می کنند و کشورهای مذکور برای بستن قراردادهای نظامی با ریاض تلاش می نمایند. علاوه بر این، منافع شخصی سران و افراد قدرتمند در غرب نیز در این زمینه دخیل است.

این گفته روزنامه نگار انگلیسی در حالی است که سالیان سال ما می گوییم که اگر حمایت مالی آل سعود و مزدوری پاکستان نبود، آمریکا هرگز نمی توانست کشورهای اسلامی از جمله افغانستان عزیز ما را به اشغال خود در آورد.

آل سعود ادامه ی حیات مستبدانه خود را در گسترش گروه های تکفیری برای ناامنی کشورهای مخالف خود می بینند و در این راستا حاضر هستند تا مبالغ هنگفتی را هزینه نمایند. آمریکا هم نه از پول بدش می آید و نه از وجود گروه های سرسپرده و افراط گرا.

کاخ سفید با این سیاست هم به نفت ارزان عربستان دست پیدا می کند و هم گروه هایی همچون طالبان و القاعده و داعش را در خاورمیانه در اختیار دارد و می تواند به بهانه وجود آنها به حضور نظامی خود مشروعیت بخشد.

پس اگر وضعیت امروز مسلمانان اینگونه نابه سامان است به خاطر وجود مزدورانی همچون سران آل سعود در مرکزیت اسلام است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عربستان همیشه نوکر دزدهای غربی بوده
....بر غربیها و نوکرانش

>>>   منافع اقتصادی و سیاسی غربیها در عربستان دهن و حلقوم سازمان به اصطلاح ملل را تا حدی پور و بسته کرده که این سازمان منافق ملل دیگر کشورها را به نام حقوق بشر زیر فشار قرار میدهد اما به کشور عربستان نوکر غربیها که میرسد یکباره زبان بسته میشود و جام میماند .
....بر سازمان غربی ملل
.....بر غربیها

>>>   بما میگویندزشت مگو گناه داردولی خودشان بخنجر میزنند ما به عربستان برای زیارت خانه خدا(ج) میروییم ولی عرب ها بما قاتل میفرستند بما میگویند مکتب برو ولی عمال شان مکتب را می سوزاند ..... نمیدانم این چنین نارا درکجا خوانده اند.

>>>   واقعیت است
در اصل این همه از خاطر ضعیفی مسلمانان است که کشور های غربی هر قسمیکه خواست شان باشد خواسته های
خود را در کشور های اسلامی عملی می کند غربی ها در عربستان سعودی بخاطر عیاشی به انجا میرود در حالیکه ما مسلمان ها به خاطر حج بیت الله به انجا میرویم هیچ کشور عربی از فلستین حمایت نه می کند و خاموشی اختیار کزده اند کودکان فلستینی بی گناه شهید می شوند
ولی متآصفانه همه مسلمانها خاموش استند .

>>>   خون همه مسلمانان که در سوریه و عراق میریزد وهمه تباهی های که به این کشور های مسلمان وارد گردیده مسئوولیت آن به عهده حاکمان سعودی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است