بیایید سیستم فدرال را بکار گیریم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۹    ۱۳۹۳/۱/۲۲ کد خبر: 69927 منبع: پرینت

اشرف غنی احمدزی بارها به صراحت و شهامت گفت خون احمدشاه بابا و میرویس نیکه در رگهای من جاری است.

کدام یک از مدعیان قوم تاجیک گفت خون حبیب الله کلکانی و احمدشاه مسعود در رگهای من جاری است؟

این آدم های معامله گر حتا از بحث در باره ی خط دیورند ابا ورزیدند، اما من لطیف پدرام به صراحت می گویم خون حبیب الله کلکانی و احمدشاه مسعود در رگهای من جاری است، البته از باب عدالت خواهی و انصاف نه شوونیزم و نژادپرستی.

بگذارید موانع اصلی عدالت خواهی ملی و اجتماعی از راه ما پس شود، دروغ و فریب کافی است ما زنده هستیم و ققنوس وار از خاکسترخود بر می خیزیم.

بگذارید جوانان وارد میدان رهبری شوند اعلام می کنم نیروهای تانرا برای ایجاد یک سیستم فدرال به منظور شکست قوم گرایی بسیج کنید.

راه دیگر نداریم من راهم را ادامه می دهم حتا اگر تنها بمانم.

نتیجه ی انتخابات پیشاپیش معلوم بود فقط بی خبران عزادار اند .

‏دکتر عبداللطیف پدرام‏


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پدرام جان زياد خيزک نزن !
کشور را شما طوريکه است اداره کرده نميتوانيد چه رسد که انرا فدرال کنيد و تقسيمات !
تالقاني

>>>   واقعاً نظر نیک است۰ کشور ما دارای انواع ویژه گی های خاص در نقاط مختلف آن میباشد۰ برای چنین یک حالتی بهترین سیستم حکومتداری سیستم فدرال است۰
آهنگر

>>>   افرین برادر تالقالی واقعا با یک جمله واقیعت گفتید موافقم.
حمیدبغلانی

>>>   چرا اداعای عدالت می کنیم اما همه می دانیم که جز قوم گرایی و بی عدالتی در کشور مان حکومت نمی کند.
ادعای وحدت ملی می کنیم اما کدام وحدت ملی؟ همین که به ضرر زیاده خواهان تمام شد موضوع مغایر وحدت ملی شناخته می شود، اگر دیگران قربانی قوم گرایی شدند آب از آب تکان نمی خورد، حق به حق دار نمی رسد نه تنها دولت به عنوان حافظ منافع ملی از زیاده خواهان حمایت می کند بلکه بلند کردن صدا برای نفی آن را هم ضد منافع ملی و وحدت ملی تعبیر می کنند. تاکی ؟!بهتر است راه مان را از آنانی که قابلیت اهلی شدن را ندارند جدا کنیم.
رضایی

>>>   صدقه چشم پدرام صاحب. زنده باد پدرام با این حقیقت گویی!
کلکانی

>>>   حقیقت است .
پروانی

>>>   بدون شک پشتون ها هیچگاهی به این کار موافق نیستند بخاطریکه انها در طول این 300 سال حکومت .....خود را بر سر این مردم به زور قبولانده اند ، این مربوط به سایر اقوام است که حق خود را از ظالم بگیرند به این گفته معروف یقین دارم ، حق گرفته میشود ، داده نمیشود
حسن غمکش

>>>   کار خوبیست اقای پدرام اگر ...

>>>   فدرالی خوب است ولی میترسم که پهلوانان ،دیوانه ها وآغا ها قدرت را قبضه کنند و ملت را به قهقرا بکشانند .

>>>   واقعا وقتی جامعه بحد تکامل آن میرسد یقینا فدرالیزم یگانه الترناتیف برای ایجاد حکومت و سرزمین آزاد است ومعقولیت آن از حکومات توتالیته قدیمی بمراتب بهتر و انسانی تر است .

>>>   اول ملت سازی شود وبعدا" فدرالیزم .

>>>   جنرال دوستم را نمیشود -از رهبر و پیشوایش با فدرالی سازی جدا ساخت- بگذارید فدرالی شود و دوستم میتواند -رهبرش و بابای معنویش غنی جان کوچی را نیز در جنوب عبادت و دستبوسی نماید- فدرالی به معنی تجزیه نیست.
کلم دراز از شهر کلم جما

>>>   آیا کلم جما موافق اند؟؟در سابق سرگرده کلم جم نیز شعار فدرالی و حتی تا سرحد تجزیه را نیز سر میداد- اما امروز بخاطر گل روی پدر معنویش غنی کوچی و یارانش اسماعیل یون- کرنیل طاقت -ستار سعادت- این شعار را تمام شده اعلام نموده.
کلم قات

>>>   آقای پدرام نظر شان بد نیست. البته اینگونه که میگویند، جنوب رابه طالبان واگذار میکنیم بدلایل ذیل مشکل وغیر عملی است :
1) تجزیه افغانستان معنی میدهد ( من شخصاً موافقم.ولی غربی ها هیچگاه این کار را انجام نمی دهند. )
2) نابودی پاکستان، زیرا پشتون های هر دو طرف کشور واحدی تشکیل خواهند داد.
3 ) غربی ها نمیخواهند در منطقه جنگ خاموش شود.
4 ) قسمت قبایلی پشتون نشین منابع طبیعی ندارد بغیر از چهارتراش. منابع طبعی از قبیل نفت ، گاز، مس، لاجورد,یورانیوم وغیره درهرات، بدخشان، پنجشیر، و مزارشريف وغیره میباشند. لذا مناطق جنوب و همچنین چتلستان( آی اس آی )که عامل جنگ هستند، به این اشد ضرورت دارندو هرگز دست از جنگ نخواهند کشید.

>>>   پدرام جان شخصیت خودت از آرائیکه برای ریاست جمهوری کسب کردی و همچنان دشنامهائیکه نثار شاه امان الله خان کردی کفایت میکند. اینکه دولت آمریکایی است و کسی برای محاکمه ات وجود ندارد همین برایت کفایت میکند. بیش ازین از یاوه سرایی دست بگیر.
کریم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است