رییس کمیسیون شکایات انتخابات کیست؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۳/۱/۲۶ کد خبر: 70152 منبع: پرینت

طور مقدمه عرض شود که چون آقای ستار سعادت، رییس کمیسیون شکایات انتخابات، در برنامه "تَودِی خبری" تلویزیون طلوع، همه اقوام غیرپشتون افغانستان را خارجی و وارد شده قلمداد کرد وقوم شریف هزاره را نسل چنگیز یاد نموده است، بحیث هموطن، ما نیز حق داریم بفهمیم که ستار سعادت از کجا وارد بغلان شده؟ زمین های نامحدود شان را از کجا بدست آورده؟ و سوم اینکه چطور در این موقع حساس تاریخ افغانستان، رییس کمسیون شکایات انتخابات سال ۱۳۹۳ انتخاب شده است؟

چون خودش حاضر به جواب نیست، در قریه شان رفته پرسان کردم. شنیدم که در زمان محمدگل مهمند بیست خانوار مردم باره پشاور پاکستان، که اساساً کوچی اند، به نام "ناقلین" در اطراف "نهرجان غارق" مرکز بغلان جابجا شده اند.
این نهرجان غارق قدامت چندین هزار ساله دارد و در همین قریه مردم زندگی می کرده اند. حکومت وقت، مردم اصلی این قریه را از کشت و شالی کاری منع کرده و امر نموده تا لبلبو بکارند، بعداً مردم بیچاره این قریه را مجبور ساخت که از زمین های خویش استعفا بدهند، بعد که مردم از زمین های خود صرفنظر نموده اند، این زمین های شالی کاری را به همین بیست خانوار توزیع نموده و مزیداً سه هزار جریب زمین للمی را نیز به این قوم داده است. بعد از غصب زمین ها، مثل طالبان، بر این قریه مظلوم ظلم، قتل، تجاوز و سرقت شبانه را شروع نموده اند، البته به تشویق محمدگل مهمند!

مردم این قریه علاوه بر این فشار، تحت فشار دیگر حکومت قرار گرفته در خدمت اجباری و شاقه و بیگاری حکومتی، سرک سازی و تعمیرات دولتی مأمور گردیدند. مردم مجبور شده به کوه های هزار قاق، تپه های کرکر و چِم قلعه و دهنه غوری و بای ثقال فرارنموده اند، که هنوزهم اولادهای شان در للم های بدون آب سرگردان اند. قریه با تمام خانه های مردم اصلی و مسجد که هنوز درخت های دوصد ساله در آن موجود است، توسط این قوم اشغال و غصب و نام این قریه (باره زی) گذاشته شده است.

در زمان اسماعیل خان مایار، در برخورد با مردم بیچاره پشه ای کوهستان، این قوم تعدادی زخمی شدند، زیرا مردم پشه ای که جز خانه، زمینی نداشتند، مورد ظلم قرارگرفتند از طرف باره زی ها اخطار شدند که از خانه های تان کوچ کنید، زمین ها از ما است!

اسماعیل مایار بعد از این جنگ مغلوبه فیصله عنعنوی جرگه را صادر کرده و سیزده دختر مردم پشه ای را بطور بد به باره زی ها داد، که هنوز هم اولادهای شان زنده اند.

بالاخره در زمان طالبان، ستار سعادت و قوم اش عسکر طالبان شدند و پیش از رسیدن طالبان بغلان را به آنان تسلیم و بیرق شان رابلند نمودند.

ستار سعادت عضو فعال افغان ملت و نطاق این حزب می باشد، که تعدادی از اقارب شان با کریم خرم رییس دفتر کرزی در فرانسه هم کاسه و هم خانه شدند.

به اساس همان آشنایی، دفعتاً این عضو افغان ملت، ارگ نشین و نفر خاص حلقه کرزی و افغان ملت، در کمسیون بررسی شکایات انتخابات بحیث رییس نصب شد، که به نفع اشرف غنی احمدزی فعال است.

نتیجه اینکه هرکس اقوام افغانستان را توهین و تحقیر کرده است، بدون زحمت به پول، خانه، زمین و عزت در افغانستان رسیده و صاحب چوکی های کلان دولتی شده است.
چنان معلوم می شود که ستار سعادت، این نابغه از تاریخدان هایی چون بیهقی، هرودوت، هوانتسنگ سیاح چینی و ابن خلدون عرب، بیشتر تاریخ و جغرافیای افغانستان را می داند!

من حیران هستم که آقای شفیع عیار در کدام خواب غفلت است که این نابغه چهارم را فراموش کرده، زیرا ستار سعادت کشف نموده است که ولسوالی های چاه آب و درواز، هردو در تاجیکستان می باشد! ضرور است تا شفیع عیار به معرفی این نابغه چهارمی نیز بپردازد.

با احترام
خلیل الله نیک پی پل خمری ـ بغلان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این ادم بدبخت است چون تاریخ خود بلد نیست بخدا ماه هیران استم چیتو رئیس شده

>>>   آقای سعات نفرکریم خرم است من ازاین گپ وقت خبربودم.
نقــــــــــــــــــــــــــــــوی

>>>   سعات سرسخت مخالف آقای سیاف است.
نقوی

>>>   بعدازایجاد اداره موقت باآمدن آقای کرزی اشرف غنی هم چندی بعد به دستورااسرایل وغرق با ملیون هادالربه افغانستان آمد چون اسرایل درسراسرجهان سرگردان است تاقوم گمشده خودراپیداکند اشرف غنی باپول امریکا و اسرایل در افغانستان جستجو کرد و گزارش هم داکه که قوم پتان مربوط به اسرایل است به اثر این تلاش ،غنی نابغه جهان شد واین ریس شکایات هم مربوطه به آنان می باشد ازتاریخ 5000 هزار ساله آریانا را مطالعه نماید آقای سیرت میداند که خودش مربوطه به کدام قوم است. مشکل اساسی دراینجا است که آنها از سوار کافی برخوردار نیست تند تا ریشه یابی اقوام افغانستان و افهام اسم عام و اسم خواص را کرد بتوانند
با احترام

>>>   بلی این فاشیست افغان ملت توسط کرزی واشرفغنی به این چوکی خیلی حساس گماشته شد هرچه عاجل باید ازین پست برکنار شود زیرا ستاد انتخاباتی استاد سیاف هم شب گزشته گفت که درجلسه ایکه نماینده گان تمام کاندید هارا درهوتل کانتیننتل خواسته بودند از ورود وداخل شدن نماینده استاد سیاف جلو گیری کرد ونگزاشت تا این نماینده درین مجلس اشتراک کند
بلی ستار سعادت با خود یک طالب مشهور ویک عضو آی اس آی دیگر هوتک را که درزمان طالبان شخص بسیار مشهور واز اعضای برجسته طالبان بود توسط اشرفغنی وکرزی شامل لست کمشنران انتخابات کرد که درهمان مرحله نیز با ممانعت اکثریت افغان ها مواجه شد مگر دولت افغانستان وکرزی صدای ما افغان هارا نشنیدند همه اعضای کمیسیون شکایات انتخابات را از حزب افغان ملت گرفتند که فیصله این کمیسیون فعلا قابل قبول کاندیدان محترم ریاست جمهوری نمی باشد وکرزی وحکومت افغانستان قصدا افغانستان را به بحران میبرند که مسولیت همه ای این جعل کاری ها بدوش کرزی وحکومت افغانستان است زیرا اعضای کمیسیون انتخابات باید مربوط هیچ حزب سیاسی نباشد وهم شخص شناخته شده دانشمند بیطرف و قابل اعتماد باشد که کرزی یک بچه خورد سال کم عقل دانش ودارای سوانح خراب را درین کمیسیون به صفت رییس مقرر کرد تا بتواند برای اشرفغنی زمینه تقلب را مساعد کند قسمیکه همین کار را کرده ویدیو ها وتصاویر نشان میدهد که این تقلبات همه پلان شده ومنظم پیشرفته که مسول همه کرزی وحکومت افغانستان است

>>>   صرف یک موضوع را درباره هزاره ها و اجداد آنها مایل ام اینجا ذکر کنم:
هزاره ها یا از ساکنین اصلی افغانستان هستند که شواهد زیادی برای این ادعا نیز وجود دارد، که در این صورت آثاری که در سرتاسر افغانستان یافت میشود از بوداهای بامیان، کوشانی ها و ... متعلق به این مردم است، که این بحث در این جا خاتمه پیدا میکند.
و یا هزاره ها از ترک - مغول ها هستند که در این صورت بزرگانی از چنگیزخان مغول گرفته تا تیمور و بابر، گوهرشاد و شاهرخ و ... متعلق به این مردم است. شهر جلال آباد ساخته شده توسط جلال الدین اکبر پادشاه مغول، شهر مزارشریف ساخته شده توسط سلطان حسین بایقرا پادشاه مغول، تاج محل هندوستان، بیدل دهلوی، مسجد گوهرشاد مشهد، باغ بابر کابل، باغ زنانه کابل ساخته شده توسط عمه بابر و .... از افتخارات این مردم است. در مورد شخص چنگیزخان هم که انگلیسی ها ضرب المثلی دارند که استعداد وی را در فنون نظامی به استعداد شکسپیر در ادبیات انگلیسی مقایسه میکنند و تنها جهانگشایی است که که تقریبا تمام دنیا به جز بخشی از اروپای غربی را تصرف کرد، کاری که هیچ جهانگشایی نتوانسته تا کنون انجام دهد. و از طرف دیگر اگر به سلسله های پادشاهی نگاهی بندازیم می بینیم که همه در دست ترک - مغول ها بوده است از چنگیز خان، تا بابر تا غزنویان تا سلجوقیان تا خوارزمشاهیان، تا تیمور و فرزندانش و ...و مولانای بلخی هم می فرماید: " نیم ام ز ترکستان، نیم ام ز فرغانه....." بنابراین هزاره ها چه از اولاد چنگیز خان مغول باشند و یا از کوشانی ها و ساکنین اصلی افغانستان، بزرگترین افتخارات این خاک هستند و من به عنوان برادری ارزشمند به آنها می نگرم.
جلیل آریوب کانادا

>>>   جنرال حمــــيـــــد گـــل پاكستاني از بقاياي فاميل محمد گل مومند است بعضي از مردم تا زمانيكه صحبت نميكنند خوب معلوم ميشوند اما زمانيكه زبان باز كردند چيزهاي مي گويند كه باوركردني نيست مثلا همين بي سعادت در شعبه اش نقشه افغانستان را ندارد؟ از گوگل بگيرد وبداند سرحدات شمالي افغانستان تا كجا است؟ اين را هم بايد امريكائي ها درس بدهند؟ از طرفي حق بجانب است چون او حقوق خوانده جغرافيه را تا حال نخوانده ! اين را ميتواند از خرم صاحب معلومات كند كه السوالي ها مربوط كجاست؟

>>>   قواره اش به هندو ميماند، وابسطه به ISI است، كرزى در ١٣سال حكومت طالب ها را رشد داد و شريك دولت ساخت، مارشال مصروف پول جمع كردن و اسپهاى خود بود و كلان هاى ديگر أقوام در خواب و شگر گويى كرزى
گل رحمان از قندز

>>>   به تأییدحرف های برادر خلیل الله نیک پی که یک واقغیت غینی را نوشته اند باید یاد آور شوم ،که حکومت های قبیله گرا وقومی افغانستان در مقاطع مختلف تاریخ دست به خیانت ها وحق تلفی های گسترده بر ضد اقوام غیر پشتون این سر زمین زده اند، که یکی از جملهء این مظالم همین آوردن پشتون های پاکستانی به نام ناقلین به شمال افغانستان وجابه جایی آن ها درین مناطق وتوزیع زمین های آبی وصالح الزراعت مردمان این مناطق به خصوص مردمان مظلوم ازبیک به آن ها می باشد. این پلان ونقشهء ظالمانه ابتدا در زمان امان الله خان شروع ودر زمان نادر خان توسط محمدگل مهمند به شدت تطبیق گردید. برای عملی شدن این پلان شوم محمدگل مهمند را نایب ا لحکومهء ولایات شمال مقرر نمودند. محمد گل مهمند در زمان که درین مناطق حکمروایی میکرد هزران خانوادهء پشتون های مناطق جنوب وپاکستانی را در بین قریه های مردمان این مناطق به خصوص دربین مردمان مظلوم ازبیک مسکن گزین نمود وزمین های آبی وحاصل خیز این مناطق را به این ناقلین توزیع نمود. زمانیکه این ناقلین پشتون درین مناطق مسکن گزین شدند ، دست به ظلم وتعدی بالای مردمان بومی این مناطق زدند واکثر آن ها را وادار به این کردند که زمین هاواملاک شان را رها نموده ویا به قیمت نازل به این ناقلین به فروش برسانند وخود شان اکثراٌ به مناطق همجوار کوهستانی للمی ویا جا های دیگر برای زنده گی نمودن از شر وظلم این ناقلینِ که حمایت همه جانبهء حکومت وبه خصوص محمدگل مهمند را با خود داشتند نقل مکان نمایند. اگر درین زمان کسی از ظلم این ناقلین شکایتی به دستگاهء حکومتی می کرد ، نه تنها که به شکایت شاکی گوش داده نه می شد بلکه در بسیاری موارد خود عارض وشاکی در دوایر حکومتی که از طرف محمد گل مهمند دستور داده شده بود مجازات وگوشمالی داده میشد. بناءٌ کسی جرأت نه می توانست که از دست این ناقلین شکایت کند ، نا چار اکثراٌ آن هامجبور بودند که خانه واملاک خودرا به قیمت نازل به این ناقلین بدهند وخود شان به جا هایی دیگری بروند. خانوادهء عبدالستار سعادت هم یکی ازهمان جمله پیشتونهای پاکستانیی است که در همان زمان محمد گل مهمند از منطقهء بارهء پشاور پاکستان اورده شده ودر یکی از مناطق ولایت بغلان مسکن گزین گردانیده شده وحالا پسر شان عبدا لستار سعادت را در کمیسیون شکایات انتخاباتی آورده اند که برای ما تعین سر نوشت نماید.
با احترام محمد

>>>   تاریخ این سرزمین همه ظلم و ستم، واقعآ که چی درد آورد است، ما در کدام قسمت نفرین شده کرده زمین زندگی میکنیم که هیچ وقتی روی خوشی و سعادت را ندیده است و کسانی بنام سعادت بالاتر از قوم و قبیله خود دیگر اقوام شریف این سرزمین را مهاجر میگویند. آفرین بر حوصله مردمان این مرز و بوم، چی روزگار بی پایان و چی شب یلدای بی صحر داشتند. اما حالا شکر که مردمان این سرزمین تا اندازه به نبوغ سیاسی رسیده اند و کسانی مانند ستار سعادت که کاسه لیس ارگ و یک مهاجر پاکستانی است بازی به سرنوشت ملت بزرگ افغانستان را با خود به گور خواهد برد.
کابلی

>>>   آقای خلیل نیک پی حتمأ شما جاسوس انگلیس و یا امریکا هستید این مربوط همه افغانها هست هر کس از یک ولایت به ولایتذدیگر سفر میکنند و درهمان ولایت مستقر میشوند بطور مثال کسانی از قندهار به فاریاب رفتند کسی از بدخشان به هلمند کسی از کنر به هرات و کسی هم از غور به پکتیا این مربوط به افغانها که هر کجا زندگی میکند تفرقه انداختن کار...منافقین است که جزا این نوعه اشخاص جهنم است.
آفغا بچه گک

>>>   ...آیا در دنیا تنها پشتون ها هستند که در دو مملکت زندگی میکنند؟ در تمام دنیا مناطق سرحدی بین ممالک دارای زبان مشترک، کلتور مشترک، عنعنات مشترک و تاریخ مشترک اند. آیا باید تمام سرحدات این ممالک را زیر و رو کرد و از نو تقسیمات کرد؟ یک کم ذره از منطق و فکر و درایت کار بگیرید. تمام بدبختی ها و جنگ های افغانستان از آغاز صدارت محمد داود در زمان ظاهر شاه تا کودتا داود و تا دولت خلقی ها و پرچمی ها و مجاهدین و طالبان و دولت فعلی، ناشی از عدم شناختن همین خط دیورند است. و حالا وقتی شده است که اگر شما خط دیورند را به رسمیت بشناسید، پاکستان آن را به رسمیت نمیشناسد، زیرا پاکستان خود را مالک تمام افغانستان میداند و تبدیل نام صوبه سرحد بنام ایالت پشتونخواه نیز به همین ملحوظ است. زیرا پشتون نه تنها آنطرف سرحد را در بر میگیرد، بلکه این طرف سرحد را نیز در بر میگیرد.

>>>   این یک واقعیت مسلم است که - تا هنوز هجوم پاکستانیها به کشور تمام نشده- مسله کوچی و کوچیگری خود نشانگر عمق مساله است- که هنوز هم ناقلین هندی سابق یا پاکستان امروزی بنام کوچی وارد این سرزمین میشوند.
فراهی

>>>   حال که تیم های رقیب به خصوص شورای نظار خود را در شکست می بینند. خود را به درو دیوار زده از وحود انسان های نا مطلوب علیه اقای اشرف غنی اسناد جمع میکنند.اگر این شناخت را داشتید چرا در زمان تعینات اعتراض نه نمودید.؟

>>>   تیم داکتر عبدالله اصلا به باخت باور ندارد زیرا یگانه تیم ملت ومردم افغانستان است کدام تیم خارجی نیست که از خارج آمده باشد مانند اشرفغنی واین تیم دردل ملیون ها افغان جادارد

>>>   اجمل پنجشيري نمونه اخلاق وادب از طرفداران داكتر عبدالله است حالا قضاوت كنيد چي قسم مردم طرفداران او است

>>>   به یوتیوب به برنامه یکصدوشصت شفیع عیار سربزنید- مصاحبه این بیفرهنگ پاکستانی یعنی ستار نا سعادت را با طلوع نیوز در سابق بشنوید.
کابلی

>>>   عبدالله که برنده است ، این که سوالی ندارد.

>>>   اجمل پنجشيري نظر به طاقت ویون جواسیس ای اس ای٫ شرف دارد. چون مرد میدان اند.
صمیم کابلی

>>>   مشکلی ندارد مناطق پشتون نشین انګلیس از کشوری ماجدا ساخته وماشما این تجزیه رابرسمیت نمی شناسیم پس ازهرجا که است وطن دار ماشم است غوغا وشور جورنکنید که پیامد بد خواهد داشت
جاوید هرات

>>>   خنده دار است۰ این ... تاریخ خودشانرا نمیدانند ولی ساکنین اصی این دیار را مهاجر میخوانند...

>>>   پدران ما خلیل اله جان نیک پا تقریباه پنحاه سال قبل از چین به سرزمین افغان ها مهاجرت نموده ایم
بااحترام پعلی یاور

>>>   خواسته باشيد يا نه ريس است و در حكومت أينده انشاالله يك وزير خواهد بود .
موسي هميم از بغلان

>>>   افغان بچه گگ !
از بیان واقعیت های تاریخی چرا هراس داری. آقای نیک پی که کدام کار خراب نه کرده ، صرف او حقایق را بیان نموده تو چرا ازبیان حقایق می هراسی، او که به تو چیزی نه گفته، او از ظلم و ستم که نادر دیره دونی و محمد گل مهمند در حق مردم مظلوم این دیار نموده پرده برداشته این کار به تو چه ارتباط دارد.

>>>   این شخص برگزیده کرزی است بنا ماهیت و شخصیت ان بیانگر هویت و ماهیت اصلی کرزی میباشد زیرا طی 12 که طالب را برادر گفت بیجا نیست بلکه ناشی از قومگرایی میباشد شما محمد گل مومند را مقصر فکرمیکنید در حالیکه اب در کوزه تشنه لبان میگردید مهندسی کرزی بدتر از مومند است و هرگز نمیخواهد که قدرف به ملیت دیگر انتقال یابد وطی 12 سال کار های زیر بنایی را انجام داده و صدها اشخاصی مانند خرم وسعادات که اهلیت کتابت ندارند به مقام های وزارت وریاست برگزیده است و این نتیجه نظام تک قدرتی است.
دوراندیش

>>>   سه قوم در جهان با مقايسه با وطن آبائي شان در مهاجرت بيشتر بسر ميبرند.
١. يهود
٢. ارمني
٣. تاجك
جوانان تاجك، ازبك و تركمن لطفآ در مورد مهاجرت تان در سالهاي ١٩٢٠ الي ١٩٣٠ از خاك شوروي سابق به افغانستان از بزرگان جويا شويد.
رهبر تاجكان احمدشاه مسعود اگر ... اين كشور را خاك خود ميدانست، هيچگاه با روسها پروتوكول نمي بنديد.
همچنان رهبران فعلي تاجكان مانند مارشال فهيم، قانوني، عبدالله و غيره كه كشور را به امريكايي ها فروخت.
تاجكان يك چيز را خوب بدانيد كه آفتاب با دو انگشت پنهان نمي شود.
داود نورزايي - كابل

>>>   همین سعادت بود که به استاد سیاف دوبار سرک را ماین گذاری کرده بود وشب گزشته نماینده استاد سیاف ادعا کرد که این شخص میخواست استاد سیاف را شهید کند پس چگونه رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی شده ؟

>>>   کسی که اصلیت و نصب و تاریخ خود را نمیفهمد شرم اور است که راجع به قوم اصلی این سرزمین اعانت میکند ...
سعادت چتلستانی

>>>   دریا به ...مردار نمیشود، اقای نیک پی ،با تاسف که به مسایل تاریخی بد پی برده ای نه نیک .سعی نه کنید مسایل قومی را دامن بزنید و در قدم اول شما تاوان خواهد کردید ، یادتان است در زمان ربانی مسعود هر چه کردید و گفتید و نتیجه آمدن طالب که من نیز متضرر شدم و تو هم . کمی قضاوت کنید وطن ما به ترمیم و همزیستی نیاز دارد نه به تفرقه و توهین به یکدیگر.ستار سعاد شاعر و حقوقدان سرشناس کشور است ولی انسان های که که جز زهر تعصب چیزی دیگری در وجود شان دیده نمی شود نمی توانند اورا نقد کنند.
سیاوس هروی

>>>   احمد شاه قنداری شاگرد نادر افشار که وظیفه اجرا میکرد و بعد خودرا مالک این سرزمین میدانست... تمام وقت در فکر قدرت از شویه احمد شاه قنداری هست که بسیار شرم اور است
شفق از کاپیسا

>>>   اجمل پنجشيري نظر به طاقت ویون جواسیس ای اس ای٫ شرف دارد. چون مرد میدان اند.
صمیم کابلی

>>>   آفرین بجه ها ی پشتون وهزاره وتاجک خوب یک دیګررابکوبید وتوهین کنبد ودشمنان خودرا شادسازید. همچنان آفرین بر خلیل الله نیکپی واامثال او که زمینه زد وخورد را برایتان مهیا میسازد.
سیل بین بی غرض

>>>   آی خدا!!! من چی کنم با این همه انسان های... که همه دار و نا دار کشور عزیزم را به یغما میبرند.
این سعاد...کی است که میخواهد این همه بدبخت را در کشور دردمندم روا دارد.
...نمیدانی که همه افغان ها مسلمان اند و افغان اند؟؟؟؟؟؟
بخدا با شنیدن این موضوعات تبعیض آمیز اشکم میاید و از بودنم در کشور عزیزم پشیمان میشود........
جمیل قندهاری

>>>   تمام اقوام افغانستان باید بدانند که درمقابل این افراد جاهل فقط زور کارگر خواهد افتاد ، هروقت شما زور داشته باشید ومتحد باشید دست های شما را می بوسند واگر متفرق بودید مثل دوستم درکنار کوچی ها رفتید وفریب خوردید آن وقت ستار ها به شما خنجر خواهد زد.به ستار بی سعادت بگویید کاری نکنید با زهم رسول خان به جان تان بفرستیم وبه زور خنجر به پشاوربفرستیم تان. به خودت جر آت نده وسخن هوای نگو تو خجالت نمیشی تو یک ناقل آمدی و ادعای تاریخی و وطن داری می کنی.
محمد

>>>   متاسفانه بزرگترین خیانت را جنرال صاحب دوستم ازبک وسرور دانش هزاره به ملت ازبک وهزاره می کنند امروز فاریاب ، بادغیس ، جوزجان ، بلخ وبغلان توسط طالبان وبیشتر همین ناقلین هستند نا امن شده است ناقلینی طی سالها سرمین ترک تباران را با فرامین ظالمانه تصرف کرده اند .دوستم خوب این مسئله را می داند اما طمع قدرت باعث شده با کسی همکاری کند که جنرال را به حساب نمی آورد سرور دانش هم هنوز داستان غم بار ارزگان ودایچوبان وقصه شیرین ارزگانی را به یاد دارد که توسط قوم اشرف غنی نابود شدند وسر زمین شان برای همیشه از دست شان گرفته شد اما افسوس وصد افسوس که عینک ها فقط چوکی قدرت را می بیند وبس اگر اشرف غنی پیروز شود ممکن است چند روزی جنرال صاحب بر کرسی معاونت اول ودانش بر جای خلیلی تکیه زنند اما به زودی خواهند دانست که در کنار غنی کوچی هیچ کاری برای مردم شان نمی توانند چنانچه ضیا مسعود ف فهیم وخلیلی در کنار کرزی صاحب نتوانستندکه به مراتب دموکرات تر از اشرف غنی بود وتعصب کمتری داشت بلی برادران عزیز ازبک وهزاره جنرال صاحب ، خلیلی وسر ور دانش به زودی می فهمند ومن تو هم می فهمیم اما وقتی که بسیار دیر شده باشد وکاری از دست ما بر نیاید پس چه خوب است همین حالا متوجه باشیم چنانچه انتخابات به دور دوم کشیده شود در رای های خود دقت بیشتر نماییم این سخن من به معنای مخالفت با برادران پشتون نیست چه اینکه عبدالله هم پشتون است حرف در این است که مابه رییس جمهوری نیاز داریم که به همه شهر وندان افغانستان با یک دید نگاه کند یا لا اقل تعصب قومی ونژادی کمتری داشته باشد.من به برادران بامیان یاد آوری می کنم که طبق برخی خبر ها اشرف غنی در ولایت شما پیشتاز است به راستی هنوز نمی دانید اشرف غنی برادر حشمت غنی نماینده کوچی ها است برادران یکاولنک ورس پنجاب آرامش حاکم بر مناطق شما مرهنون خون شهدایی است که در دایمیرداد وبهسود بر زمین ریخته شده است خانه های آباد شما مدیون خانه های سوخته دره کجاب ، تیزک ودایمیر داد است مدرسه های شما به خاطر محروم شدن کودکان معصوم آنجا باز است وگرنه به خدا قسم لشکر حشمت غنی احمد زی ونعیم کوچی آرامش را از شما سلب می کرد
بامیانی های عزیز دودوره استاد خلیلی معاون دوم بود ، والی بامیان هم منسوب به ایشان در این مدت شما توانستید سرک های بامیان را کاه گل کنید فکر می کنید با معاونت آقای دانش سرک های شما آسفالت می شود ؟زهی خیال باطل.کسی که در وزارت تحصیلات افتخار می کند یک هزاره را جابجا نکرده است می دانید معنی این حرف چیست ؟ معنایش این است که در میان مردم هزاره یک نفر لیاقت نداشته است که در وزارت تحصیلات عالی استخدام شود.
به مدعیان روشن فکری هزاره مثل انجینر عباس وعزیز رویش می گویم شما که دم از حقوق مردم می زنید وهمیشه کلمه هزاره را بر زبان می آورید وحتی با مقدسات دینی ومذهبی مردم جبهه گیری دارید با کدام منطق با کسانی همراه شده اید که در طول تاریخ ابزار سرکوب قوم تان بوده است.
شگفتا از چنین روشن فکری!من هرگز ظلمی را که در این چند سال بر مردم ما شده است فراموش نخواهم کرد .خانه های به یغما رفته! مکتب های سوخته! کودکان از مکتب باز مانده! مادران به داغ نشته! امید وارم افغان پیپر نظراتم را نشر کند والسلام
« امید وار»

>>>   داود نورایی : کسانی را که تو نام برده ای از بزرگان تاجک نیستند . اگر بزرگان شان را میخواهی زیادتر بشناسی به خانه رفته معلومات بکو که کی ها هستند . !

>>>   به داود نورزایی !
از وطن فروشانی چون امیردوست محمد خان که معاش مستمری از دولت انگلیس دریافت میداشت ، عبدالرحمن جلاد که نیم خاک افغانستان را به حکومت هند برتانوی بخشید ، از شاه شجاع که توسط قوای انگلیس به سلطنت رسید دوبار ، از نادر غدارکه به کمک قوای انگلیس قدرت را با خون تصاحب کرد ، از ملاعمر کور که پیشاپیش سپاه پاکستان و پنجاب به امارت رسید ، از گلبدین راکت یار که روزانه هزاران راکت کور بالای شهریان کابلی به دستور استخبارات پاکستان شلیک میکرد ، از حامد کرزی که توسط بوش جبرا بالای مردم افغانستان تحمیل و قدرت را غضب نمود . به هیچکدام این وطن فروشان که اسناد ، مدارک و کتب گوناگون در باره خیانات شان در گوشه گوشه دنیا موجود است چیزی نمیگویی . فقط بخاطر تعصبات قومی و زبانی ات از زنده یاد احمد شاه مسعود بعنوان ... یاد میکنی ، مسعود عمر شریف اش را در دفاع از میهن وآزادی صرف و شاهد این مدعا توطیه مرگ و شهادت شان توسط باداران تو و امثال تو اشخاص است . و اگر فهیم ، قانون و دیگر تاجیکان در فروش افغانستان سهم میداشتند ، پس کرزی این .... چپن پوش را چرا به کرسی ریاست جمهوری مینشاندند ، خود شان چرا ریس جمهور نمیشدند.
آفتاب را با دو انگشت نمشود پنهان کرد و معلوم میشه که تو یک انسان نافهم و بی معلومات استی که فکر میکنی تاجیکان این وارثین آریانای کهن در سال های 1920 و 1930 به افغانستان کنونی مهاجرت کرده اند این موضوع را برو از نزد طاقت و یونت بپرس. ...
کوه کن

>>>   هرکس باشد دزد وقاتل نیست حالا درپوست کلیدی قراردارد یک شخص بااستعداد است
(لالا)

>>>   به سلام خدمت دوستان شامل بحث در مورد شخصیت اقای سعادت همه میدانند و میفهمند که از چی خصوصیات و ویژه گی های برخوردار است و بصورت قطع گفته میتوانیم که ایشان شدیداً دچار تکلیف تعصب و فبیله گرای استند. اقای سعادت لطف کنن یکی دو کتاب از میان صدها و هزار ان کتب معتبر تاریخی که در باره تاریخ این سرزمین نوشته از هیرودت تاریخ نویس مشهور اروپائی تا نویسنده گان نامدار دنیا را یکبار بخوانند باز بعداً قضاوت کنند شخصاً بنده از ملیت هزاره نیستم اما تا جای که مطالعه کردیم این قوم شریف و اگاه از مردمان بومی این سرزمین استند فقط یک مثال میدهم و بس اثار و شواهد تاریخی که از محلات افغانستان بدست امده بخصوص مجسمه های باستانی که قدامت تاریخی دو تا سه هزاره ساله دارد شکل چهره ان مجسمه به هزاره های این سرزمین شباهت دارد پس .
قیومی از کابل

>>>   ضرور است که آقای دوستم این مضمون را که حکایت واقعی از زندگی مردمانی ستمدیده و تبعیض زده است، بخواند و خوب دقت نماید ومغز خودرا بکار اندازد تا مورد...و ذلت تاریخی قرار نگیرد.

>>>   داود نورزی
اگر به تاجیکان و دیگر اقوام بومی این سرزمین باور نداری و خود و قوم خود را صاحب و مالک این سرزمین میدانی - احد اقل به مولانا جلال الدین بلخی- فرودوسی توسی- سنایی غزنوی- کردیزی-بیهقی-فرخی سیستانی-عنزله بادغیسی-مولانا جامی هروی -ابوحنیفه غازی -ابومسلم خراسانی وغیره ازین دانشمندان و نوابغ توجه کن- و بعد از کلانهایتان سوال کنید که - وقتی اینها بودند- نیاکان شما درکجا بودند؟؟؟؟
کابلی

>>>   این نا سعادت ازطرف آی اس آی مامور برهم زنی - وحدت و یکدلی مردم افغانستان است- همانند طاقت- یون و غنی احمدزی.
هلمندی

>>>   اين قوم به تاريخ معلوم است كه بخاطر رسيدن به قدرت از همه چال ونيرنگ حتا ....... استفاده مينمايند براي مزدوري خارجي ها نمره اول دارند .
اقبال

>>>   آفرین برشما کابلی صاحب خوب گفتی براین شخص داوود تاریک زی که خودرا ازحامیانی ستارسعادت یا بد بخت قلمداد میکند ....
بدخشانی

>>>   من به خلیل میگویم که خودراتاریخ دان متعصب مثل غبارمعرفی نکو.اقوام پشتون مالکین اصلی این سرزمین هستند.دیگراقوام ازممالک همسای مهاجر شدند پوهندوی ستارسعادت لیاقت همین پوست راداشت که باان معرفی شده چرا این داکترای دیگرمعرفی نشده است بلکه دیگراشخاص لیاقت این کرسی راندارد.
فانوس اربغلان

>>>   خىاوند پاک حامد کرزی را در دنیا و آخرت بشرماند که تخم نفاق و شقاق را در بین ملت افغانستان کاشت و همیشه از منصب خود استفاده سوء نمود، اگر هدف اش خودخواهی و بی اتفاقی نمیبود باید از جمله استادان پوهنتون چند تن را آنهم از اقوام مختلف را به شورای ملی جهت اخذ رای معرفی میکرد، تا ایشان بگونه بیطرفانه و مستقل عمل میکردند و مردم هم مطمن میبود که کسی به سرنوشت شان بازی نمیکند. حالا شما عادلانه قضاوت کنید که ترکیبی اعضای کمیسون چگونه اشخاص هستند و با کی ها در اربتاط قرار دارند؟ و در روز اول انتخابات چی کاستی های اساسی صورت گرفت (در بیشترین ولایات غیرپشتون نشین برگه های رایدهی در نیمه روز خلاص شدو هزاران نفر مایوسانه بدون اینکه از رای خود استفاده نمایند دوباره به خانه های شان بر میگردند،) پس انتخابات یعنی چه ؟ دوم اینکه کاندید های تقلبی را چرا رئیس جمهور به شکل خاص خود مهندسی کرد تا آرای مردم غیر پشتون را تقسیم نماید مثلا : رحیم وردگ و یا هدایت امین ارسلا که نظر به کبر سن توان فعالیت را ندارند اما معرفی میشوند که خود بیانگر خیانت و مصارف هنگفت مالی در این پروسه ملی را ببار می آورد. سوم اینکه آوردن همچو اشخاص مانند اشرف غنی که از بنیان گذاران افغان ملت و طرفدار رژیم طالبان در مقابل داکتر عبدالله خود یک نوع تحریک موضوعات قومی بوده ، و از طرف دیگر به شکل دروغین از زلمی رسول حمایت میکند تا مردم فکر کنند که رئیس جمهور هیچ کدام کاری با اشرف غنی ندارد از طرف دیگر می بینیم که وزیر مالیه وزیر تجارت اسماعیل یون و همه افغانی ملتی ها میخواهند که نتیجه انتخابات را معکوس ساخته و به سرنوشت مردم خود را حاکم سازند. همه بدبختی از شخص رئیس جمهور در خلال 12 سال گذشته بود که موقف واضح و قاطع در مقابل مردم افغانستان نداشت از اردوی ملی کرده بیشتر شفقت بالای طالبان داشت، از استاد عطا کرده بیشتر جمعه خان همدرد را نوازش میکرد، هیچگاه کسی را بخاطر خدمات ارزنده تقدیر نکرد ودر قسمت برچیدن فساد هیچگونه اقدامات جدی نداشت موضوع کابل بانک مثال روشن در قسمت دخیل بودن برادراش است کاکای رئیس جمهور بنام عزیزخان بعداز اخذ رشوت از افغانهای مقیم عربستان سعودی به حیث سفیر در مسکو معرفی شد عوض اینکه به سارنوالی معرفی میشد، در مقابل حملات راکتی پاکستان همیشه سکوت اختیار کرد در حالیکه دفاع از نوامیس ملی فرض است و...

>>>   فانوس جان
این اغا بخاطر انتحاری بودنش از طرف اشرف غنی در این جا نصب شده است تا رای مردم افغانستان را به نفع اشرف کوچی بدزدد.

>>>   به فانوس از بغلان!
مرحوم میر غلام محمد غبار یکی از جملهء بزرگترین ومشهورترین مورخین افغانستان بوده و حتی می توان اورا پدر تاریخ افغانستان نامید. مردم افغانستان به شخصیت او افتخار می کنند. خودت اورا متعصب خطاب نموده ای به خاطریکه او واقعیت های تاریخی را بیان نموده است. در حالیکه او با این کار خود بزرگترین خدمت تاریخی را انجام داده است. اگر تاریخ غبار نه می بود ما امروز از معلومات واطلاعات بخش بزرگ از تاریخ خود بی نصیب می بودیم. او واقعیت های تاریخی را طوریکه به وقوع پیوسته بیان نموده حال اینکه به نفع خودت است یا به ضررت این چیزی دیگر است. اگر تصور می کنی که پشتون ها مالکین اصلی این سر زمین هستند باز به این سوال جواب بدهید که قبل از ۳۰۰ سال شما در کجا بودید؟ اگر واقعاٌ شما از جملهء ساکنین قدیمی این خاک بوده اید ومالکین این خاک به گفتهء خودت که گویا شما هستید ودیگران مهاجرانِ هستند که از کشور های همسایه به این جا آمده اند! چرا باز شواهد تاریخی عکس گفتهء شما را ثابت می سازد؟ لطفاٌ بگویید که آیا شما قبل از ۳۰۰ در تعین سر نوشت این خاک کدام رول داشته اید؟ اگر کدام رول ِ داشته باشید، لطفاٌ علامه یا مقبره ونشانِ از همان پادشاه یا شخصیت را نشان بدهید که درین مناطق زنده گی نموده باشد ونام ونشان ویادگاری در تاریخ از خود به جا مانده باشد.؟ واقعیت این است که اصلاٌ شما در آن زمان درین مناطق نه بوده اید،بلکه شما در آن زمان در کوه های سلیمان واطرف آن بودوباش داشته اید وبعد ازینکه چنگیز به خراسان حمله کرد واکثر ساکنین ای مناطق را قتل عام نمود وبسیاری جا های این مناطق عاری از سکنه گردید، آن زمان بود که زمینه برای مهاجرت قبایل افغان مساعد گردید وقبایل افغان کم کم از کوه ها سلیمان واطراف آن به سوب مناطق خراسان زمین و تصرف زمین های حاصل خیز این مناطق دست به مهاجرت زدند ودرین مناطق کم کم مسکن گزین گردیدند. پس باید بدانی که ساکنین ومالکین اصلی این سر زمین قبایل افغان نه بلکه ترک ها، تاجک ها ودیگران بوده اند نه شما.
با احترام محمد

>>>   برادران جاروجنجال نكنيد انسان كه قناعت نكند چهل قاضي برايش قناعت داده نميتواند نظرمن اينست كمي تاريخ مطالعه كنيد شب يكساعت به فكر آرام وجدانت را قاضي قراربده ميداني كه كدام قوم تاچه حد به مادر وطن خيانت كرده جاپان وافغانستان بكروز به استلاح استقلال خويش را گرفته اند قضاوت بدست وجدان چه باسرعت رشد ترقي درجاپان بيبين چه حال داريم سركها، مكتبها، پلهارا ببين از طرف جدام قوم تخريب ميشود .
اقبال

>>>   سعادت در زمان طالبان مهره کلیدی آنها بوده و در جنایت آنها دست دارد . جاسوسی کریم خرم به پاکستان به هیچ کس پوشیده نیست وسعادت یکی از کاسه لیسان کرم خرم است. اگر چنین نیست آقای سعادت با کدام تحصیل ، تجربه به این پست کماریده شده است.

>>>   ستار سعادت و امثال
وقتی اجداد من درین کشور زندگی میکردند اجداد تو عقب شتر های سرگردان شان در صحرا های اسرائیل راهشانرا گم کرده بودند که از بخت بد به کوه های سلیمان انجامید۰ تو درین کشور تاریخ نداری، نوروز را نمیدانی، و هیچ دست آورد فرهنگی نداری۰ تمام اسم های محلات تاریخی و کهن این کشور به زبان فارسی اند که خود نمایندگی از قدامت و اصلیت من درین خاک میکند، در حالیکه تو در اول یک مهاجر و بعداً یک ناقل هستی۰
کابورا

>>>   بنده سر سعادت صاحب افتخار میکند ، از هر جای که امده امده حالی افغان است و افغان واقعی است ، او نمی خواهد که افغانستان یکبار دیګر به دست دزد ها و ...به افتد ، انشالله که صد ها هزار رایی را باطل اعلان خواهد کرد تشکر
م م کابل

>>>   بنده تو به ستار سعادت صاحبت افتخار میکنی، آن یکی دیگرت بالای امیرالجاهلین تان افتخار میکند، آن چند تا دیگر تان با مجوداتی چون آن یون و طاقت به اصلاح حزب سیاسی ساخته مفتخر میشوید، کرزی تان تروریستان را برادر خطاب میکند، وغیره و غیره... ولی بدانید که ما دیگر آرام نمی نشینیم۰بس است مراعات و خاموشی۰
کابورا

>>>   اسماعیل یون، جنرال طاقت ، عبد ا لستار سعادت و غیره ازین قماش مردم که ضد اقوام غیر پشتون هستند ودشمنی خود را علناٌ از طریق تیلویزیون ها اعلا نموده اند. گماشتن این گونه افراد متعصب وضد وحدت ملی در همچو یک پست حساس مانند کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی که سر نوشت مردم را تعین می نمایند ، یک جفای بزرگ در خق اکثریت مردمان این سر زمین است. زیرا سعادت این آدمک که درین مملکت خودش یک مهاجر است هیچگاهی حق ندارند که دیگران را مهاجر خطاب نماید. اسلاف سعادت را محمد گل مهمند از منطقهء باره پشاور پاکستان به ولایت بغلان آورده ودر آن جا مسکن گزین نموده است. وحالا کرزی اورا درین پست حساس مقرر نموده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است