ستاره افغان، کدام ستاره ؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۸    ۱۳۹۳/۱/۲۷ کد خبر: 70253 منبع: پرینت

همه ساله یک پروسه ای است به نام ستاره افغان که از سوی تلویزیون طلوع برگزار می شود. مثلا وقتی این ستاره با صدای دلکش و اهورایی خود باعث مدهوش شدن یک تعداد عظیمی از علاقمندانش می شود همه او را می شناسند و برایش به به و چهچه می کنند و رای ناقابل شان را به این ستارۀ درخشان هنر کشور می فرستند تا جایی که انتخابات افغانستان را هم با تمام عرض و طولش تحت الشعاع خود در می آورد و واقعا اگر این هنرمندان MP3 افغانستان حضور جدی در عرصۀ هنر موسیقی نمی داشتند اکنون لودویگ ون بتهوون بزرگترین موسیقدان جهان از عذاب وجدان ده بار دیگر هم این دنیا را بدرود می گفت.

در اخر کار هیچی دیگه... چیزی که شرکت های تجارتی در افغانستان وجود دارند می ایند و مصارف رستورانت، سفر به دوبی، سفر به هند، بورس تحصیلی، مواد شوینده، لباس، مصارف سالانۀ شامپو و صابون، پول نقد، موتر، طلا و غیرۀ را برای این ستارۀ نایاب کشور جایزه می دهند؛ طوریکه اطفال از سن 5 سالگی تمرین می کنند تا در سن 25 سالگی یکی از ستاره های خوب اواز در کشور شوند و بعد از ستاره شدن یکی دو درجن دختر هندی و تاجیکی را کرایه می کنند و یک کلیپ تصویری درست می کنند و می شوند هنرمندان موسیقی بصورت فشرده.

اما وقتی یک دختر با تمام مشکلات مختلف می اید و در بین دو صد و شصت هزار نفر... به زبان راست می اید این عدد... یعنی در بین 260 هزار نفر اشتراک کنندۀ کانکور در سطح افغانستان می شود نفر اول این ازمون سراسری انوقت نه تنها خبری از جوایزی چون موتر اخرین مودل، طلا، رستورانت، بورس، سفرهای تفریحی، شامپو، صابون، سنگ پا، گِل سرشوی و حتی یک خلال دندان نیست، بلکه وزارت تفریحات عالی افغانستان اول نمره بودن این دختر را یکی از چانس های جامعه زنان می دانند و معتقدند که اول شدن این دختر از دستاوردهای بزرگ این وزرات به حساب می اید.

از تاجران متعهد ملی کشور که اصلا خبری نیست و مقامات بلندپایه دولتی هم فعلا به این چیزها پول خرچ نمی کنند چون می دانند که اگر اینکار ناپسند در کشور ترویج یابد همه می روند پشت تحصیلات عالی و بعد از چند سال جای انها را خواهند گرفت.
برخی رسانه ها هم در صورتی که این دختر در کنار رشتۀ طب به اواز خوانی بپردازد یک جایی برای رشد استعداد هنری اش در نظر می گیرند.

م.ثاقب...


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا جالب آقای ثاقب گپ دل ما را زدی

>>>   آفرین به شما که به این موضوع جالب و مغفول از جامعه پرداختید چراکه نیاز جامعه امروز علم و تحصیل علم است نه ستاره افغان شدن

>>>   با این همه نظریات موافقم خوب موضوع را اشاره کردید جناب نویسند، ممنون از اینکه درد دل ما را نوشتید و حد اقل شما درک تان را درین راستا معطوف داشته اید.
ف.ب از کابل...

>>>   حرفی درستی است
واقعا ستاره افغان یعنی چی ؟ کسانیکه این چیزا ترویج می کند درواقع دارد فساد وفحشا را ترویچ می کنند ودر مقابل دین وآیین مردم مسلمان ما هنجار شکنی می کنند ستاره بودن به رقص و آواز نیست بلکه به علم ودانش و ابتکار وخلاقیت هست ما به رقص و آواز بجای نمی رسیم بلکه با علم ودانش است که ما می توانیم پیشرفت وترقی کنیم .

>>>   حرف حق!

>>>   واقا که همین طور است شرکتهای مخابراتی هم سود فراوانی از این برنامه ها از مردم کسب میکنند

>>>   خوب وطندار قند آقای ثاقب محترم یادت باشد این تلویزیون های ... فهشا بجز ترویج لجن بودن کاری ندارن
من هم نمیفهمم چرا از نام هنر... نصیب کشور مامیشوندهیچ کدام ازین شبکه ها در خدمت
این مملکت نیستند بجزلهو لهب کدام بر نامه آموزشی دیگری ندارن بجز رزالت وبد بختی وسر شکسته گی
وظیفه دیگری ندارن
با احترام سمیع

>>>   این قسم برنامه ها از آدرس امریکای خائن است.امریکا می خواهد تا دختران افغان مصروف رقص و آواز باشند نه مصروف علم و دانش تا همیش افغانستان عقب مانده باشد.برای همی است که این قسم برنامه ها در تلویزیونهای ما که با پول امریکا جور شده و اغلب غیرملی استند جور میشود.
خالو

>>>   به نظر من هنوز هم دولت مردان ما به آگاهی کامل نرسیده که اهمیت علم بالا تر از بازنگری است وبر علاوه این پلان های شوم غربی ها است که میخواهند فرهنگ بازنگری وآواز خوانی را رشدداده وفضای رشد دانش وعلم را خفه کنند .
یوسف از کابل

>>>   مامردان خودمان درنقش سرنوشت زنهای کشورمان سهیم هستیم مقامات وبلندپایه های دولتی متاسفانه فقدبه مفکوره های دیکتورانه خویش که قبلآ دوران شوری سابق بود فکرمیکنند و زنهای مسلمان این کشور را بجای تشویق به تحصیل وآموزش به هنرمندی و روسپیگری (فحشآ) بیشتر حمایت میکنند..
آرمان شهریاری ازبدخشان

>>>   ستاره افغان يعنى دختران جوان وشير بحچه هاي جوان مارا به كمرايي دعوت نمودن است دراين جامعه مسلمان افغان اعمال شيطانى را مروج كردن است اين است شيرازه ستاره افغان،مردم را از راه علم اموختن وجوانان رابه عدم معرفعت نا اشناه كردن از دست اوردهاي ستاره افغان است .
عبدالله ريحان
افغان است .

>>>   آقای ثاقب بسیار درست گفتی زنده باشید.
نقوی

>>>   قدرت مغرب نه از چنگ و رباب
نی ز رقص دشمنان بی حجاب
قدرت مغرب از علم و فن است
از همین آتش چراغش روشن است
سیاست شوم غربی ها تبدیل جوانهای مصمم،
مومن و وطن پرست ما به جوانان عیاش و خوشگزران و مصرف گراست.
ایرانی

>>>   اين كمي دروجود رهبري وزارت معارف است آنها بايد اينرا رهبري ميكردند مثلا كدام تجار وطندوست بخواهد تشويق كند نميتواند به مزارشريف تلفون كند وآدرس اورا معلوم سازد وزارت معارف بايد درينمورد كاري ميكرد ونمرات 1 . 2 . 3 را تشويق ميكرد تا ديگران هم سهم ميگرفتند اما وزير صاحب معارف صرف متوجه دختران پاكستان است
گيلگمش

>>>   دوستان این یک پروژه تجاری است که شرکت های مخابراتی براه انداخته اند ربطی هم به غرب و کدام مرجع ندارد فقط تعدادی استعداد به مردم معرفی می شود و مبلغی هم به جیب این شرکت ها میرود

>>>   اوبرادر استعداد ما مردم فقط در همین آواز خوانی است هر سال تولید آواز خوان باید جلو این مردمان بی یند بار گرفته شود که بخاطر تجارت خود اولاد مردمه بی کمال میسازند باز پدرشان هم با افتخار در تالار رقاصه گری اولاد خوده میبینن. بجای ما دگر ملت میبود خوردن ونوشیدن را بخود حرام میکرد تا وطن شان آباد میشد
وزیر اطلاعات وفرهنگ بجای مداعی گری خاندان ظاهر بیا به وظیفه ات عمل کن که از درکش معاش میگیری اکثر تلویزیونها یا نفاق یا فحشا ترویج میکنند. (ما غمزده گان را لب پر خنده نشاید)

>>>   خوانندگان محترم آه !!! ملت مسلمانیکه درهربلیست خاک پاک اش خون شهدای فرزندان فرشته صفت شما ریخته است ایادست اورد تلاش های خیلی طولانی شما درطول سه ده گذشته همین بود که فرزندان معصوم تانرا چه دختران یاپسرانیکه اینده سازان یک جامعه اسلامی میباشند به سوی جهنم سوق دهید این یک جفای است که شما پدران ودوستان دربرابرفرزندان تان انجام میدهید درحالیکه درشناس نامه تان درمقابل دین اسلام نوشته است ایا این برنامه که شما تماشا ودوستان را جهت اشتراک دران تشویق میکنید شمه ای ازاساسات اسلام دران گنجانیده شده است ؟پس چرا دوزخ را به پول و سرمایه خود میطلبید. بلکه شما جوانان را را خداوند در روز محشرزیرسایه عرش خود قرارمیدهد بشرطیکه زندگی تانراتحت امرخداوند سپری نموده باشید .
(( رشاد حکیمی ))

>>>   راست گفتی اما در پروسه ستاره افغان از کنکور کرده، تقلب کمتر است، سوالات کنکور را میشه خریداری کرد، اما صدا و ماقبولی را نمیشه و داوران و کامره های تلویزیونی همه چی را ثبت می کنند.

>>>   هدف ازین ستاره ها حمایت و تقویت از فحشا و روسپی گری ها و دعوت مردم به بی حیایی و تطبیق سیستم غربی در کشور هست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است