روته مولر آلمانی سرمربي تيم ملي فوتبال شد
هرچند تیم ملی فوتبال افغانستان تاکنون در هیچ یک از مسابقات جام جهانی فوتبال حضور نداشته است اما این امید وجود دارد که با حضور این مربی آلمانی بهتر شود 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۳/۱/۲۹ کد خبر: 70332 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، اريش روته مولر به عنوان سرمربي موقت تيم ملي فوتبال کشور ما برگزيده شد.

روته مولر 69 ساله که سابقه حضور در کادر فني تيم ملي آلمان، ايران و چند باشگاه بوندس ليگايي را دارد هدايت تيم ملی فوتبال افغانستان را تا پايان جام ملت هاي آسيا برعهده گرفته است.

روته مولر در اين باره گفت: "اين يک تجربه جديد و جالب است. "

اين مربي آلماني بايد تيمش را براي مسابقات چلنج کاپ آسيا که با حضور 8 تيم در مالديو برگزار مي شود آماده کند. قهرمان اين مسابقات جواز حضور در جام ملت هاي آسيا را دريافت مي کند.

عزیزان ورزش دوست کشور می دانند تیم ملی فوتبال افغانستان در سپتامبر 2013 توانست برای اولین بار قهرمان جنوب آسیا شود، جوانان این تیم توانستند در فینال تیم فوتبال هندوستان را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد و به جام قهرمانی دست یابد.

هرچند تیم ملی فوتبال افغانستان تاکنون در هیچ یک از مسابقات جام جهانی فوتبال حضور نداشته است اما این امید وجود دارد که با حضور این مربی آلمانی بهتر شود.

البته بخش ورزشي كشور به همان اندازه كه در مسابقات جهاني و منطقه ای دست آوردهاي خوبي داشته است، مورد انتقاد نيز بوده است زیرا مسوولان دولت کرزی می توانستند بیشتر از اینها برای ورزش افغانستان سرمایه گذاری نمایند. ولی با این وجود همچنان بسياري از ورزشكاران كشور با امكانات محدود با تمرين به ادامه ورزش مي پردازند، و در مسابقات منطقه اي و جهاني افتخارهاي خوبي كسب مي كنند.

از سوی دیگر وقتی که مسوولین از جمله جناب کرزی یا معاونین ایشان پولی را برای ورزش در اختیار مسوولان مربوطه قرار دادند، محل مصرف آن را نیز مشخص می ساختند که این خلاف ضوابط بود زیرا این ابتکار مدیر است که چه چیزهایي در اولویت قرار دارد تا همان کار را انجام بدهد.

همچنین قرار بود شورای عالی ورزش کشور تحت نظر شخص رییس جمهور و یا معاونین ایجاد شود که هدف از ایجاد این شورا این است که دیگر مسوولان ذیربطی که با کمیته ملی ورزش سر و کار دارند، عضویت این شورا را داشته باشند. یعنی اگر کمیته ملی ورزش مشکلی در وزارت خارجه داشت، پیش از پیش این مشکل را با تفاهم حل نماید. اگر ورزشکاران ما مشکلی با وزارت معارف داشتند، باید این مشکل را حل نمایند.

لذا ایجاد این شورا می تواند یک همکار خوب برای ورزش باشد و هم برخی نارسایی هاي که موجود است در حل آن اقدام نماید و هم خوبی هایی که وجود دارد، تشویق بکند. ولی متاسفانه هنوز این طرح عملی نشده است.

خلاصه مطلب اینکه ساختار ورزشی کشور ما از نگاه قوانین و چیزهایی که امروز در دنیا معمول است با آن معیار ها آماده نیست. ما همان تشکیلاتی را داریم که از گذشته ها به شکل کلاسیکش تا به حال ادامه داشته است. هیچ نوع کاری برای رشد تشکیلات ورزشی تا حال صورت نگرفته است.

بسیاری از مردم میهن ما دوستدار ورزش هستند و با وجود قابلیتهای و استعدادهای سرشاری که در کشور وجود دارد مطمئنا می شود با یک برنامه ریزی صحیح و عملکرد دلسوزانه، ورزش افغانستان را به سطحی رساند که اصلا کسی تصورش را هم نکند.

مقامات بلند رتبه دولتی ما باید بدانند که وقتی که با کسی وارد میدان مبارزه می شوند، تنها مبارزه سیاسی نیست، مبارزه تنها با سلاح صورت نمی گیرد و در عرصه های مختلف صورت می گیرد. مبارزه به خاطر اصلاحات در اداره و مکتب، صنف است و این جا هم یک محل مبارزه به خاطر اصلاحات ورزش کشور است.

لذا خدمت به ورزش افغانستان و بهاء دادن به ورزشکاران هم یکی از اولویتهای بازسازی کشور است که باید در دولت آینده توجه بیشتری به آن داده شود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به امید قهرمانی کشورعزیزم در مسابقات چلنج کاپ و راهیابی برای اولین بار به مسابقات جام ملتهای اسیا

>>>   باید به ورزش توجه شود ، عقل سلیم در بدن سالم است .

>>>   خوش آمدید دوست عزیز به تیم ملی
اجمل(پنجشیری)

>>>   کدام کاررئیس جمهود کرزی دراین چندسال درست بوده که این کارش درست باشه.
م.روف ولایت هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است