باز هم کرزی و بازیچه هایش دست به کار شدند
معلوم نیست که باز کرزی و متحدان غربی اش چه خوابی برای مردم ما دیده اند که اینگونه هم خود کرزی، نامزدها را دعوت به آرامش می کند و هم جامعه مدنی ساخته ی دست کرزی، بعد از گذشته دو هفته از انتخابات به رقص و پایکوبی می پردازند و جشن ملی را با این همه تاخیر برگزار می کنند 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۶    ۱۳۹۳/۱/۲۹ کد خبر: 70357 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، پس رسوایی هایی که کمیسیون انتخابات و برخی نیروهای امنیتی در روز شانزدهم حمل در ماجرای انتخابات ریاست جمهوری به بار آوردند که فیلم و عکس های آن تا کنون طنز رسانه های خارجی است، کرزی تلاش می کند تا به هر نحو که شده برای روی این تقلبها سرپوش بگذارد.

به قول رییس کمیسیون انتخابات نمی گوییم که تقلب در حدی بوده که مشروعیت انتخابات را زیر سوال ببریم، ولی مانند کرزی و بازیچه هایش هم نیستیم که سر خود را مانند کبک لای برف کنیم و بگوییم شتر دیدیم ندیدیم و برای شانه خالی کردن از بار مسوولیتها، این همه تخلف و تقلب را نادیده بگیریم.

بسیار جالب بود که امروز حامد کرزی در بیانیه ی رادیویی خود که هر 15 روز یکبار منتشر می شود، به گونه ای سخن گفت که گویا اصلا تقلب و تخلفی در انتخابات صورت نگرفته و بهترین انتخابات جهان در افغانستان برگزار شده است.

محترم کرزی در این بیانیه ی از نامزدان ریاست جمهوری خواست به نتیجه انتخابات و رای مردم احترام بگذارند و زمینه ثبات در کشور را فراهم آورند. در واقع وی اینبار از هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری درخواست کرد که به رای شهروندان و نتایج انتخابات احترام بگذارند تا ثبات در کشور تحکیم گردد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: نتایج انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی از سوی کمیسیون انتخابات در زمان تعیین شده آن اعلام گردد. همچنان کمیسیون‌های انتخابات و رسیدگی به شکایات انتخاباتی روند انتخابات کشور را بر اساس قانون و به گونه‌ای مستقل و شفاف در پیش گیرند.

کرزی صاحب با بیان اینکه رییس جمهوری آینده افغانستان، رییس جمهوری همه شهروندان کشور است و باید به وحدت ملی توجه جدی داشته باشد، ابراز امیدواری کرد که حکومت جدید افغانستان برای رشد، آرامش، صلح و ثبات در کشور گام‌های اساسی بردارد.

همانگونه که مشاهده می کنید حامد کرزی به هیچ کدام از تخلفات گسترده کمیسیون انتخابات، کوتاهی های نیروهای امنیتی در روز انتخابات، دخالتهای بی مورد مقامات دولتی در روند انتخابات و بی اعتنایی ها به حضور گسترده مردم در انتخابات، اشاره ای نکرد و طوری وانمود کرد که انتخاباتی که در سایه حکومت وی برگزار شده، هیچ کم و کاستی نداشته و فقط این نامزدها و طرفدارانشان هستند که باید نتیجه انتخابات را هرچه که هست بپذیرند.

معلوم نیست که باز کرزی و متحدان غربی اش چه خوابی برای مردم ما دیده اند که اینگونه هم خود کرزی، نامزدها را دعوت به آرامش می کند و هم جامعه مدنی ساخته ی دست کرزی، بعد از گذشته دو هفته از انتخابات به رقص و پایکوبی می پردازند و جشن ملی را با این همه تاخیر برگزار می کنند.

این را به این جهت گفتیم که امروز بعد از گذشت چند روز از انتخابات تازه مسوولان جامعه مدنی با برپایی جشنی، حماسه مردم برای شرکت در انتخابات را گرامی داشتند.

این فعالان به اصطلاح جامعه مدنی از برگزاری موفق انتخابات و حماسه مردم سالاری با نمایش‌های ورزشی، آواز خوانی در مقابل قصر دارالامان در شهر کابل تجلیل کردند که بیشتر شبیه میله و ساعت تیری بود تا تجلیل از حماسه بزرگ مردمی در روز انتخابات.

جامعه مدنی که حال و روز آنها برای مردم معلوم و مشخص است که عده ای به اصطلاح روشنفکر دور هم جمع شدند و خواسته های حامد کرزی و بعضا اهداف غربی ها را در جامعه پیاده می کنند، نه تخصص لازم را دارند و نه آشنا به سیاست و دولت داری و نه حتی آگاه از کم و کاستی های فرهنگی کشور.

ولی اینگونه که از شواهد برمی آید ظاهرا آنها هم می دانند که کرزی و دوستانش در کمیسیون انتخابات قرار است چه دسته گلی بر سر این ملت بزنند که اینقدر شادند و به رقص و آواز مشغول هستند.

اما به قول معروف هرچه ته دیگ باشد با کفگیر بالا می آید و به زودی مشخص می شود که نتیجه این حماسه بزرگ مردم در روز انتخابات چه بوده است؟

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بملاحظه حامد کرزی رئیس جمهور انتصابی کشور افغانستان برسد.
چه دلاور است دزدی که بکف چراغ دارد
جناب رئیس جمهور ایا شما در دودوره انتخابات به وزرا والیها جنرالها و صاحب منصبان پولیس تفهیم ننمودید تا تمان رایهای مردم را در صنادیق شما بریزند ؟؟
ایا یک میلیون رای تقلبی در حضور جهانیان از جانب شما ترتیب وتهیه نشده بود ؟ایاکشور افانستان در زمان شما بدنامترین کشور جهان در ارتباط به تریاک ومشتقات تر یاک وگسیل ان بجهان بشریت نبود ؟ایا رها نمودن طالبان خون خار ملت تباه افغانستان از محابس به انواع واقسام مختلف توسط شخص شما هدایت داده نشده بود ؟در زمانیکه اردوسر بکف افغان قریب بود تا دمار از روزکار این قاتلان خبیث بنام طالب در هر جبه بکشند اتش بس درین لحظات حساس از طرف شخص خودت هدایت داده نشده بود ؟در حالیکه از اب افغانستان مملک همجوار استفاده اعظمی نموده وقصدا از طرف شما مانع بند وانهار کشور نبودید ؟با مصارف بیلیونها دالر کدام است یک زیر بنای اساسی کشور ؟برق ما بقیمت گزاف از حارج وارد میشود در حالیکه در تمام کشور امکان بند برق وابیاری میلیونها هکتار زمین بایر موجود بوده است ایا کابل پای تخت شما یکی از کثیفترین شهر های دنیا نیست ؟در عقب مانده ترین کشور جهان کانالزیسیون ها موجود است به استثنای افغانستان این بزرگترین شرم بشما نیست ؟ مردم از تشخیص غلط مریضان خود سیل اسا بدیار بیگانه امد وشد دارند ودهها میلیون دتلر دری راستا حیف میل نشده است ؟ایا از دوای که زهر مظلق بحیات مردم است روی کراچیها در تمام کشور بفروش نمیرسد وتودر محشر بحیس قاتل این ملت بحضور خدا شرم سار رسوا ودر مانده نیستی ؟افانستان در طول تاریخ یک کشور زراعتی بوده است شما در توسعه زراعت کدام قدم مفید را گزاشته ئید ؟ اگر در راستای زراعت میکانیزی شده وطن یک میلیارد دالز مصرف میشد امر وز تمام احتیاحات روزمره کشور از همین خاک تدارک میشد که نشد اکنون که شما قبل ازقبل عناصر ... مثل خودت در دو کمیسیون انتصاب شده و... دست بهم داده ونفر مقصد شمارا برنده اعلان مینمایند ودر اخیر اعلان هم میکنی که کاندیدان خاموش هرچه بالیاتان امد صبر کنیدشماا در روز باس پرس نزد خد ا وند روسیاه بد بخت وبا این همه بار گناه عظیم چگونه بخدا جان خواعی داد رئز باز پرسی است یانه ؟
لالا توخو پیگی سه سیم

>>>   دمو کراسی تنها رفتن مردم واشتراک انها در انتخابات نیست بلکه تکمه ای این رون واحترام گذاشتن به نتیجه ای واقعی واراده ای ملت میباشد اگر تنها ریختن مردم در پای صندوق های رای واشتراک ملت در ان باشد در کشور های غیر دموکراتیک تعداد رای دهند گان گاهی بیشتر از نودوپنج در صد هم میباشداما نه غرب ونه هم جوامع مدنی ان را دموکراسی نمیدانند درینجا که مردم نه به زور وفشار بلکه برای تعیین سرنوشت خود وانتخاب زعیم واقعی کشورشان از خود حماسه ای بینظیر نشان داده اند ارگ نشینان وحامیان غربی شان صرف از صورت ظاهری مسئله بهره برداری نموده واین رویداد تاریخی را نیز به نفع خود واشخاص مورد نظرشان تمام مینمایند گرچه ازین هشت نفر باقی مانده هیچ کدام مخالفت ویا سرکشی از فرمان انها را ندارند ولی انها باین بسنده نکرده روش دین زدای واسلام دشمنی خود را این بار اشکارا نموده نزدیکترین اشخاص به خود وبی دین ترین شان را می اورند ودیگر کاسه ای صبرشان لبریز شده ومدت دوازده سال تمام منتظر ماندند تا دیگر در افغانستان صدای اذان محمدی ونعره ای تکبیر یا قایم ال محمد{ص }شنیده نشود ازین هشت نفر انهای که به ظاهر عبا وقبای مسلمانی دارد بیشتر خدمت گذار ومطیع انها بوده در تسرع برنامه های انها خوبتر خدمت گذاراند انها مخالفین دخود را با شهادت جناب مارشال به امام رسانیده دیگر کسی را مخالف برنامه وکار زار های دین ستیزی خود نمی بینند وبا اطمئینان کامل به تبشیر ومسیحی سازی بصورت علنی اغاز مینمایند چنانچه مصاحبه ای خانم اشرف غنی احمد زی را اکثرا خوانده باشید که در انجام همچو عمل دقیقه شماری مینماید و معاون اول غنی هم از سالها قبل با اسلام ومسلمان دشمنی داشت که این بار همه عقده های گذشته را به یکبارگی میگشاید وتا میتواند کلمه گو های محمد وال محمد را به خاک وخون میکشد
ملا ترسن از شبرغان

>>>   به فکر بنده هر کاری را که جناب کرزای بکند به نفع و وحدت ملی این ملت میباشد
اجمل(پنجشیری)

>>>   کرزی واقعیت را هرگز درطول 12 سال نگفته ونمیگوید ؟؟؟
مهسا جان

>>>   اجملک پنجشیری !
تادیروزکه کرزی به داکتر عبدالله چراغ سبز نشان نداده بود با ایشان سرسنگین داشته ومخالفت مینمودی حا چطور به یکبارگی حرف وعملکرد جناب کرزی مورد تائید تان است
احمد از خوست

>>>   جناب نویسنده مقاله این قدر منفی باف نباش اگه شما جای کرزی بودی چه میگفتی ؟مردم ونامزد هارا به ارمش وپذیرش نتایج انتخابات دعوت نمیکردی ؟ !!!اصلا وظیفه رئیس جمهور همین است ...مانند مرغی که تخمش عنقریب به زمین می افتد اما جای مناسب برای نشستن پیدا نمیکند .هر خدمتی برای تان بکند باز ناله وفریاد میکنید واز نیروهای امنتی که از جان مایه گذاشتند وامنیت انتخابات را گرفتند بجای تشکر انتقاد میکنی خدایی اگه شما جای انها بودی با همین شچاعت میتوانستی جلوی لانتحاری ها مقومت کنی. حرف زدن راحت است برو عمل کن .
محمد جان از قم

>>>   سلام به همه دوستان، میخواهم چند مورد را به نویسنده این مقاله بګویم که : در زمان که حامد کرزی به چوکی ارګ تکیه زد شما یک توجه به ګذشته آن داشته باشید که در افغانستان چی میګذشت. جنګ خانه به خانه که از سال ۱۳۷۱ شروع و تا ۱۳۸۱ دوام داشت. در قدم اول مجاهدین بین هم بخاطر قدرت جنګ کردند که تاسال ۱۳۷۵ شهر کابل و ولایات ویران ګردید تمام هستی و دارای دولت افغانستان چور و چپاول ګردید. فابریکات ویران شد. اقتصاد مردم خراب شد. بعد آن دوران طالبان که بقیه چیزهای که داشتم از بین رفت. در چنین شرایط که مردم افغانستان جنګ کوچه به کوچه را سپری نموده و شورای نظار حزب وحدت را قبول نداشت و حزب اسلامی شورای نظار را قبول نداشت به همین طور تمام احزاب یک دیګر خود را خوش نداشتند که در قدرت باشند. که دلیل تمام جنګها همین قدرت بود. پس بعد از ګذشت چنین دوره حامد کرزی به افغانستان آمد و تا اکنون توانست که تمام ګروپ ها را در پشت یک میز نشسته و با هم صحبت میکنند و دیګر آن مشکلات حل شده است. در قدم اول مطبوعات و آزادی بیان به حدی رشد کرده است که اکنون نویسنده مقاله خطاب به رییس جمهور کشور ګپ های ...را میزنند اګر جناب نوسینده توانایی اظهار این چنین صحبت ها را در سال های ۱۳۷۵ الی ۱۳۸۱ میداشت باز من برایش آفرین میدادم. امروز آزادی بیان به حد رسیده است که مردم به رییس جمهور کشور سخنان رکیک ، کارتون های مذخرف را استعمال میکنند که این هم از حوصله های رییس جمهور حامد کرزی است. افغانستان در این مدت ۱۳ سال با آنکه با فشار های داخلی و خارجی روبرو بوده است باز هم نسبت به جنګ و خونریزی ۳۰ ساله ګذشته ، در تمام عرصه ها خوب رشد کرده است. در چنین حالتی که دنیا مفاد خود را در افغانستان جستجو میکنند و به همین خاطر به ما کمک های فراوان میکنند و از طرف هم دست های داخلی مصروف پرنمودن جیب های خود هستند و هیچ کدام از وزرای کابینه صادقانه به کشور خدمت نمی کنند. چون هرکدام شان از طرف یک کشور پرتاب شده است. پس در چنین حالت رییس جمهور کشور امور ریاست جمهوری را به پیش ببرند و یا هم امور یک وزارت را. مردم افغانستان دوبار رییس جمهور شان را انتخاب کردند که در آن تقلب صورت نګرفته است. من میخواهم که نویسنده مقاله یکبار سر در ګریبان خود کرده و یکبار به ګذشته نظر کند بعدا به خود حق بدهد تا د رمورد حامد کرزی صحبت و نظر بدهد. مردم افغانستان شاید این روز خواهند بودند تا بګویند که از این رییس جمهور کرده حامد کرزی خوب بود. وسلام . ا. سروری از کابل

>>>   احمد از خوست!
من همیشه از جناب کرزی تقدیر کردم به جز در گزینه های کوچک که مخالف بودم با جناب ایشان
اجمل(پنجشیری)

>>>   سلام کشور ما باید برخی از روند های دموکراسی را که هنوز به مخیله اش نگنجیده را نیز بایدطی کند ایا در ایالات متحده در زمان بوش پسر تقلب نشد؟ پس چرا اقای الگور سکوت کرد این سکوت باعث ایجاد چه چیزی در ایالات متحده ش؟ ...برای بدست اوردن ارزشی باید هزینه ان را پرداخت کنید ما دموکراسی را به قیمت فرهنگ وشرف وکرامت استقلال و ازادی ....بدست اوردیم ان دموکراسی که برای امریکا خسارتی به با ر نیاورد وان چیزی جز روی کار امدن کسانی که به ارمانهای امریکا پایبندند در افغانستان نیست
سید علی گو هر محمودی

>>>   سلام دوستان عزیز :
مردم ما باید از حامد کرزی ریس جمهوراسلامی افغاستان تشکری نمایند .ما چی داشتیم قآی کرزی از صفر شروع کرد پولیس نداشتیم اردو نشداشتیم حطا مردم مابسیار راه ها را پیاده طی میکردن اما حالی ما باید شکر کذار باشیم که هر فرد از کشور موتر 2012 و2010 داره کلش از ثمره ریاست آفای کرزی بوده
نصیر احمد بودم

>>>   لا لا توخوبیگی سه سیم،
زیاد انتقاد نکو اگه نی کرزی صاحب بریت میکه که پیش از حکومت وی هر کس مجبور بود برای یک تلفون کدن به پاکستان میرفت!!!!!! و آلی شکر کله گی یک یک تلفون دارد که از خارج "سیروم"!!!! گدائی کند!!!!! امیقه ّیشرفت بس تان است!!!
سرگنکس سرمچار

>>>   این رقاص بی معنی... از فرهنگ کدام همسایه آمده است

>>>   در دست این جوانه مرد رقاص باید بیل داده شود که تا کار کند و ملک آباد شود. این رقص فرهنگ مردم افغانستان نیست.

>>>   این رقاص تحفه حکومت اسلامی کرزی خان

>>>   بجواب سروری از کابل که ممکن است این اسم درست نباشد
کسی نزد ملای رفت وگفت ملا صاحب در چاتی دوشو شان موش افتاده وخراب شده است ایای دوشو حلال است یا حرام ؟؟مولا گفت درین صورت دوشو حرام شده است ولی ادم سائل گفت او که میخرد خو مزه میته جالا توکه از حامدکرزی لقمه خور هستی بتو فرق حلال وحرام بی تواوت است اینکه گفتی سخنان رکیک بکرزی میگویم واو تحمل میکند شخص ... هستی وزدان کرزی سالهاست مرده به صفت وغیبت فحش وناسزا مدحت غیبت همه یکسان است نزد اودیگر به او همه چیز بی تفاوت است بشنو من یک سر تیر مجاهد هستم زمانیکه تو ومثل تو در... از ضعف ایمان ویا وبی ایمانی پنهان بودید من رویا روی با روس درجنگ ودفاع مقدس کشورم بودم .من از هیچ احدی ترس ندارم بشنو که مولانا جلا الدیئ بلخی رحمت الله علیه چه میگوید
هرکه از حق ترسد و تقوی گزید
تر سد از وی جن و انس و هرچه دید
من ازخدا میترس و واینرا به وجدان خوبم ثابت کرده ام کرزی دروغ گوی خائن قران خائن ملت افغان وخائن انسان است وتو ... شریک تمام مطالم او هستیکه بجیفه دنیا اخرت را تباه کردی که از همچو انسان ... دفاع میکنی من حقایقرا همواره گفته ام ولی زمینئی نشر ان نبود که اکنون درین نشریه وزین نشر میشود

>>>   حامد کرزی درطول ریاست خود برای مردوم افغانستان خیانت بزرگ راانجام دادندآقای کرزی هنوز هم می خواهد کشور افغانستان رابه بحران بکشاند امامردوم افغانستان این ایجازه رابر هیچ کس نخواهند دادمردوم افغانستان دیگر فریب نخواهند خورد
محمدعلی (نجات) معروف به اسم محمدی (نجات) ازولایت بامیان ولسوالی یکاولنگ قریه سردشت نیطاق

>>>   این مرد ها رقاصه هم از همان قوم دختر فروش اند

>>>   به سرگنکس سرمچار
این سهولت ها را هم همان کاکای که خود کرزی خان را از رستورانش در افغانستان برد آورده نه کرزی۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است