کرزی هم به عبدالله فکر می کند !
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70363 منبع: پرینت

این روزها اکثرا به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فکر می کنند. انگار پذیرفته اند که میان دو نامزد مطرح انتخابات به دور دوم می رود در حالیکه هنوز نتایج آرا بصورت کامل مشخص نیست.
در این دور رقابت ها نفس گیر و جدی خواهد شد و طرفداران هر دو تیم مطرح نهایت تلاش شان را برای پیروزی تیم شان بخرج خواهند داد.

ظاهرا مهره اصلی حامد کرزی در این دور از انتخابات ناکام ماند. هرچند گفته می شود که رییس جمهور کرزی از زلمی رسول استفاده تبلیغاتی کرده و هدف اصلی اش اشرف غنی بوده است اما حالا دیگر برای رییس جمهور کرزی مهم نیست که عبدالله رییس جمهور شود یا اشرف غنی! اینک آنچه برای کرزی می تواند مهمتر باشد این است که کدام تیم برای او بیشتر امتیاز خواهد داد.

شاید کرزی به این نتیجه رسیده باشد که در صورت پیروزی اشرف غنی اگرچه قوم گرایی وی حفظ می شود اما جایگاه هایی را که در دولت آینده درنظر دارد به کسان دیگری قول اش داده شده است ولی در صورت برنده شدن عبدالله، کرزی می تواند جایگاه قومی خود را در جنوب کشور حفظ کند. زیرا در کنار داکتر عبدالله نیروهای قوی از پشتون ها وجود ندارد و این به نفع کرزی است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ما منتظر طرح جناب قانونی صاحب هستیم ،یعنی ایتلاف همه نامزد ها و به کار گماشتن اقوام به اساس لیاقت و شایستگی و بدون این طرح این ملت به بحران خواهد رفت،و یک حقیقت را باید بپذیریم که تیم غنی چوچه یهود بحران زاست و یک صدمه بزرگ به ملت و وحدت ملی میزند پس باید از صحنه کنار برود و رقابت بین داکتر صاحب محترم عبدالله عبدالله و زلمی رسول باشد،چون هر دو تیم نمایانگر و سمبول وحدت ملی میباشد و بس
اجمل(پنجشیری)

>>>   کرزی بچیش بیه به طرف داکترعبدالله داکتردفعه پیش همرایت مردی کرد به دور دوم نرفت توهم فراموش نکن.
نقوی

>>>   داکتر صاحب عبدالله عبدالله حمایت میلیونها نفر از شهروندان افغانستان را با خود دارد و هر کسی هم میداند که اگر انتخابات به دور دوم هم برود باز هم داکتر صاحب عبدالله برنده است. بنآ داکتر صاحب عبدالله ضرورت ندارد تا به کسی کدام امتیاز هوائی بدهد.
کابلی

>>>   کرزی یک انسانی معامله ګر وچاپلوس راخوب شناخته وحتما
با اومعامله خواهد کرد وبعد ازتلاشهای بسیار پروفیسر احمدزی
به معامله باکرزی مداری حاضر نشود وکرزی بعد ازین خیایت
باید برای خود پنجشیر رابحیث جای زندګی انتخاب کند اګراو
درمیان پشتونهاحاضر شود مردمبا کفشهای خود اوراخواهد کشت
وما همه پشتونها دیګر کرزی رابحیث قوم قبول نداریم واز او براېت
می خواهیم ورهبری یګانه داکتر غنی است
جاوید هرات

>>>   خلاصه کلام اگر داکتر عبدالله رئیس جمهور نشد هر کسی دیگری رئیس جمهور شد از پشتیبانی کرزی و امریکا برخوردار بوده. ولی اگر داکتر عبدالله رئیس جمهور شد با رای مردم رئیس جمهور شده. آخ... چی وقت آدم میشیم چی وقت؟!!

>>>   درین صورت انتابات بی مفهمو وشرکت سهامی ادامه .

>>>   از ملا عمر کور گرفته تا کرزی ، اتمر، کلب الدین، ...خلاصه همه کمونیست ها،لاییک ها بی دین ها و عیسوی ها دست تان خلاص ما ریس جمهور هستیم ....دکتور عبدالله عبدالله...

>>>   اجمل جان هیچ وقت اگرمیخواهید یک انسان بزرگ باشید هیچ کس را توهین نکنید چرا که توهین وتقیر سلاح ضعیفان است اگرتوهم حرف های کوچک را بگوئید ازجناب اشرف غنی هیج تفاوت ندارید

>>>   راییس جمهور آینده را کرزی نه، بلکه خود امریکا تعیین میکند. یک دست نشانده هیچ وقت نمیتواند دست نشانده دیگر را تعیین کند.

>>>   طالب ....همه زاده و دست پرورنده غرب و امریکاست. انشالله پیروز میشوند.

>>>   دیده میشود هواداران عبدالله سخت در تب وسوز و درد هستند هر چه از دهن شان بر امد میگویند.یکی را هم ارام نمی ماند.

>>>   تیم عبدالله دربازی دادن مردم شهرت دارد

>>>   اجمل پنجشیری بچیش!!!
ایقه فرمان باین و ان نتی!! تو آدم عقده ای که خدا میدانه عقدیت از کجاس!! به درد ای وطن نمیخوری!!! ای کشور در وجود شما جور شدنی نیست!!!!! یک امیر عبد الرحمن!!
با احترام نواسه سردار محمد ایوب خان

>>>   اخلاق اجــمــل نمونه از طرفداران داكتر صاحب عبدالله است اين بي ادب حتي معني يهود را هم نميداند هدفش مسيحي است ونميداند كه يهود پيروان حضرت موسي را مي گويند حضرت محمد گفته است پيغمبران برادر يكديگر اند

>>>   برای داکترصاحب عبدالله بهتر است بدون کمک کرزی به پیش رود باهرکس اتحاد ولی نه با باکرزی زیرا مردم افغانستان را بازی داده و آزموده را آمودن اشتباه است باشند که درآینده با مشکلات ....؟

>>>   دوستان محترم! از خواندن نظریات شما چنین نتیجه گرفتم که .... احمدزی صاحب یا عبدالله صاحب هر کدام خدا میدانه ده پشت پرده بر علیه ما چی پلان ها داارن و ما اینجه سایت ره میدان جنگ جور کده ده کله یک دیگر ما میزنیم یعنی اینکه اگه همین طور ادامه پیدا کنه افغانستان ده صد سال دیگر آباد نمیشه از همه اولتر باید به نظریات یک دیگر ما احترام کنیم

>>>   داکتر عبدالله, با آرای مردم انتخاب شده و این آخر کلام است. آقای قانونی کاری را میکند که در انجام آن, استاد است, معامله گری, ارزان فروشی, برای نفع شخصی و دست و پای برای شخص خود تن به ذلت دادن !!داکتر صاحب, مردم هنوز کنار آمدن قبلی تان با کرزی را فراموش نکرده اند اما باز هم به شما اعتماد کردند. ائتلاف, زد و بند, "طرح یونس قانونی", هرنوع مماشات با کرزی ولو دادن کوچکترین امتیاز به کرزی و حتا احترام به کرزی پس از اینهمه تلاشی که برای دزدی آراء مردم کرد, به منزله ی خودکشی سیاسی است. شما فقط به افرادی که کرزی برای دزدی انتخابات مقرر کرد بنگرید: ستار سعادت یا سادات, نور احمد نور و آن دیگر مردکه که اسمش را نمیدانم ولی از چهره اش عقده و نفرت از فارسی زبان میبارد, مردکه ایکه در عمرش یک کلمه هم فارسی صحبت نکرده و پتلون نپوشیده. کرزی کاری نبود که از فاقد وجدان ترین مردم ساخته میبود که نکرد. یک سال است که این ملت را برای مهندسی انتخابات سرگردان دارد. همرای با کرزی و قانونی, خود کشی است. حتا اگر زلمی رسول را در کابینه بگیرید, مردم به کنه معامله پی می برند. لطفا خود کشی نکنید و رای پاک و بی غش مردم را حفظ کنید, هر چه باداباد !
حقا که با عقوبت دوزخ برابر است
رفتن به پای قانونی و کرزی در بهشت
فردین بلوچ

>>>   شما نزردهندگان به ده سال پیش فکر کنید بعد به الن نگاه کنید بعدن کرزی را مخسیر بدانید از قوم گرایی خودداری کنید لطفا
(عبدالحکیم)

>>>   رییس جمهور آینده کشور را نه کرزی تعیین میکند نه امریکا، فقط مردم افغانستان با رای های خود تعیین میکنند۰
آهنگر

>>>   اشرف غنی متعصب و مسلمان نیست مسلمان انسان رحم دل و مهربان می باشد

>>>   اشرف غنی زمانیکه 36 سال قبل در دانشگاه امریکایی بیروت لبنان تحصیل مینمود -در یکی از روزها به آقای پشتون اظهار داشته که -او یعنی اشرفغنی به هیچ دین و آیینی ایمان ندارد آقای یوسف پشتون گفته است که - من خیلی عصبی شدنم ومیخواستم او را از منزل سوم دانشگاه به بیرون پرتاپ نمایم- اما برخی از محصلین دیگر مانع شدند.

>>>   اشرف غنی متعصب و مسلمان نیست مسلمان انسان رحم دل و مهربان می باشد قریب 3 ملیارد دالر جامعه جهانی در سال 2001 و2002 به افغانستان کمک بخاطر رفاه مردم افغانستان به وزارت مالیه نقد تقدیم کرد ولی اشرف غنی این پول را برای زنده گردن دوباره طالب ها به طالبان تسلیم کرد و خود اش از ترس از سمت وزارت مالیه استعفاد داد. طالب از یک قبیله آدم کش است مانند زن اشرف غنی یهود و نصارا . این طالبان فقد بگوی که زاد شان یا نسل و ریشه شان یا نژاده شان از قوم اسراییل یا نصارای اشغال گر باشند. بخاطریکه به کودک به زن به پیر و جوان در نواحی افغانستان رحم انسانی ندارند

>>>   کرزی تا دیروز به زلمی زسول فکر میکرد امروز به داکتر عبدالله فکر میکند شاید فردا به اشرف غنی فکر کند بسیار جای شرم است که با آرای مردم بازی صورت بگیرد واین مردم را فریب دهد آخر خداوند پرسان خواهد نمود

>>>   ما درین مورد کدام نظر ندارم فقط منتظر هستیم بزرگان چی میفرمایند
فصل جدید وادی گرگ ها

>>>   معلوم میبشودکه بشمول کرزی همه در فکر غصب قدرت هستند نه خدمت رای ملت را بانیرنگ گرفتند وحالا درفکر فروشن ان چانه زنی میکنند کرزی که ناکام مانده بیه هر خسو خاشااک دست می اندازد خداعاقبت مارا بخیر داشته باشد.

>>>   . داکتر صاحب اشرف غنی از لحاظ جسمی ضعیف است بسیار در روز و شب خسته مانده می باشد و زیاد خواب می رود و اکثریت روز خواب می رود و از نان گندم اساسیت دارد تنها نان جواری با ماس میخورد . داکتر ها در امریکا گفتند که سرطان معده دارد او دوباره عود می کند وهم به طور مزمن از بیماری روانی عصب بانی می شود رنج می برد.

>>>   او مردم افغانستان هوشیار باشید که به فرد غیر مسلمان ما نند اشرف غنی دوستم دولت ندهید . این افراد بی دین انسا نهای بی برکت هستند و افغانستان را دوباره بقهقراه می کشانند. ریس جمهور بالای ملت بجای سایه خدا (ج) است.

>>>   اشرف غنی بیشتر از 3 میلیارد دالر کمک جامعه جهان که بخا طر رفاه مردم افغانستان نقده به وزارت مالیه در زمان که آقای اشرف غنی وزیر مالیه بود تحویل نموده است . ولی اشرف غنی این هنگفت را به مردم افغانستان به مصرف نه رسانید به طالب و القاعده بخاط ادامه جنگ کمک کرد و خود را از پوست وزارت مالیه استعفاداد. باید اشر غنی به محکم کشانیده شود. وهم اشرف غنی پاسپورت امریکایی دارد.

>>>   سخن های پوچ بی معنی این متفکر بی مغز غنی کوچی دیگران را به بزکشی یعنی به جنگ و تعصب قومی دعوت میکنند و به حرکات وگپ زدن نه غنی ونه دوستم نمیفهمند هردو بی معنی گپ می زنهد یکی بی سواد فرق تن وگرام کرده نمی تواند ودگر بی حوصله جنجال بین اقوام خلق می کند . در کجای اعضای تیم داکتر عبد الله مسله تجزیه افغانستان دیده شده است. داکتر عبدالله پشتون قند هاری معاون اول آن هم پشتون معاون دوم آن برادر های هزاره حتی در تیم داکتر عبدالله از قوم تاجیک وجود ندارد. من در مورد سخن دوستم پاده وان از تیمه داکتر عبدالله ستی را میبینم باید این تیم به دادگاه عالی از سخنان رشید شکایت کند

>>>   او مردم افغانستان آکاه باشید که دست اشرف غنی احمد زی به خون مردم بیگناه آلوده نیست ازاین جهت مابه اشرف غنی اعتماد داریم که یک نفر است که دست اش در قدم اول از خون بیگناه ملت افغانستان پاک است ودر قدم دوم دست اش از فساد مالی پاک است چی کنیم آن مسلمانی راکه دست اش به خون مردم آلوده باشد وتمام بدن اش از فساد پرباشد .

>>>   خداکندبه نفع ملت افغاستان تمام شود.

>>>   ناگفته نماند که تیم عبدالله از بازهای سیاسی خوبی برخوردار است و وعده های زیادی به مردم داده اند حال تا چه حد به این قول و قرارشان موفق می شود خدا می داند. هر چه باشد بهتر از غنی یهودی زاده است.خدا نکند که سرنوشت این کشور به دست غنی یهودی بیفتد و الا روزی مردم سیاه است.
غمخوار

>>>   بی غم باشید اصلا این خوشی همه شما موقتی است.
به این سبب که عبدالله موقتا خوش باشد، وی را برنده اعلام می دارد،
ولی بعدا خواهیم دید که اصل شخص کیست.
کسکه در جنگ های داخلی دخیل نبود، کسیکه اخوانی نیست
کسیکه مردم بی گناه را نه کشته اند و کسیکه از راه های
نامشروع دارایی ها به دست نیاورده است، و کسیکه خداوند او را غنی خلق
کرده است، همان شخص رییس جمهور است.
تشکر از حوصله همه ی شما
زهرا راسخ

>>>   انشاالله که عبدالله بیاید وافغانستان راباد کنه

>>>   شاید فکر کنه
نظری

>>>   بلی برادران یک عده آم های ... بیگانه پرست نوکر وغلام ومزدور مثل اشرفک جای نداره
باید برگردد به اسرائیل ویهودستان
با احترام سمیع

>>>   اخلاق اجــمــل هیچ ایرادی ندارد۰ او واقعیت را با شهامت کامل ابراز میکند۰ اینکه واقعیت برای کسانی تلخ واقع میشود مشکل در او نیست۰

>>>   بزرگترین انسان نمائی معامله گر، چاپلوس، و پله بین خود این کرزی است۰ تاریخ ۱۳ سال اخیر گواه آن است۰
فوشنگی، هراتی اصیل، نه از آن ناقل های بیفرهنگ

>>>   پیروزی داکتر صاحب تبریک برای همه هوا خواهانش وکسانیکه به او رای دادند تشکر خداوند خودت وهم طرفانت را پیروز داشته باشد تا بتوانید به وطن ومردم خدمت واقعی کنید وگذشته ها هرگز تکرار نشود به امید خدای پاک ارام باد افغانستان عزیز

>>>   ملت هاي پسمانده كه هنوز هم در قيد زهر قوميت قرار دارند هميشه غلام خواهد ماند افسوس به حال ما -----از نګاه اسلام شرافت انسان در علم و ادپ است نه در قوميت. در كشور هاي كفري اصلا قوم وجود نه دارد و نه در اسلام قوميت وجود دارد بلال حبشي نمونه زنده آن است .....افغان ها بايد يك راه را در پيش ګيرند كه تعليم و تعلم است در غير ان هميشه كشته و زخمي و بد تر از ان غلام خواهيم ماند .
نادر افغان - كندهار

>>>   زنده باد داکتر عبدالله ما برنده ایم انشا الله

>>>   بازی کرزی رانخورید دیگه هرچه که میکنید

>>>   این مهم نیست که آقای کرزی در دولت آینده افغانستان جایگای مشخص داشته باشد یا نباشد مهم این است که آقای کرزی بی طرفی خود را در میان این دو کاندید پیشتاز حفظ کند و به آرای پاک این ملت احترام نماید و بگزارد که کمیسون مستقل انتخابات با در نظر داشت قوانین که دارند در این عرصه درست تصمیم بگیرند. من فکر میکنم اگر اقای کرزی از مداخله نمودن در میان این دو کاندید جلو گیری نماید انشاالله پروسه شمارش آرا همان طوری که در نتایج قسمی اعلام شد در بتدایی هم به پیش خواهد گام نهاد. و جناب ایشان نیز از جایگای بر جسته در دولت آینده بر خوردار خواهد بود چو آقای کرز کسی را که میخواست ریس جمهور آینده مردم باشد اما مردم نخواست> بناا باید بی طرفی خود را حفظ نماید

>>>   ماافغان هستیم وبه این افغانستان ضرورت داریم پس ما از شخصیتی حمایت میکنیم که به این وطن وبه مردم افغانستان ضرورت دارد.
محمد"حسنی"

>>>   خـــــدا آن ملـتـــی راســروری داد
که تقدیرش بدست خویش بنویشت
بــه آن مـلـــت سروکـــاری نــــدارم
کـه دهقــانش بـرای دیگران کیشت.
به مطلب این مصرع پیبرده وفکر کنید.
مجیب الرحمن"مبارز"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است