هلمند به ولایت درجه اول ارتقا پیدا کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70364 منبع: پرینت

مسوولان محلی در ولایت هلمند می گویند: این ولایت بر اساس فرمان رییس جمهور کرزی و فیصله شورای وزیران از ولایت درجه دوم به یکی از ولایت های درجه اول کشور ارتقا پیدا کرده است. آنان تاکید دارند که از این به بعد، تمام امکاناتی که به ولایت های قندهار، هرات، بلخ، ننگرهار و دیگر ولایت ها در نظر گرفته می شود برای این ولایت نیز اهدا خواهد شد.

یه گزارش طلوع، این گام دولت از سوی صدها باشنده و مقام های این ولایت با جشن و پایکوبی استقبال شد. این جشن در ورزشگاه کرزی برگزار شد و باشندگان این ولایت از تصمیم دولت قدردانی کردند.

محمد نعیم، والی هلمند گفت: ولایت هلمند در سال های اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است و این خواست اساسی باشندگان هلمند بود که به هلمند توجه بیشتری صورت بگیرد.

آقای محمد نعیم گفت: امتیازات ولایت های درجه اول با درجه دوم از لحاظ بودجه و همچنان از لحاظ تعداد کرسی های نمایندگان در پارلمان زیاد می شود و وکلای شورای ولایتی هم زیاد می شوند از لحاظ زراعت و از لحاظ معارف هم بسیار فرق می کند.

والی هلمند می گوید: در این بخش شورای وزیران نیز موافقت کرده است. اما مبدل شدن این ولایت به یک ولایت درجه اول نیاز به تصویب شورای ملی را دارد که به زودی مراحل باقی مانده آن نیز تکمیل خواهد شد.

به گفته والی ولایت هلمند، اکنون ولسوالی های نادعلی و ناوه بعنوان ولسوالی های درجه اول، گرمسیر و گرشک از جمله ولسوالی های درجه دوم و مارجه و نومیش از جمله ولسوالی های درجه سوم این ولایت به شمار می رود.

هلمند که از ولایت های جنوبی کشور به شمار می رود، به گفته مسوولان این ولایت هلمند از لحاظ مساحت در حدود ده درصد کل مساحت کشور را تشکیل می دهد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه بایدیکسان باشد درجه اول ودوم چی است.
نقوی

>>>   تبعیض وتفرقه جالبی درجریان است .ولایت فاریاب که جنگ کمترکرده درجه آخراست.نمیدانم ازنظروکیل صاحبان کدام ولایت اضافی وناکارآمد تشخیص خواهدشد؟ ازاندخوی

>>>   این ولایت بخاتر بیشترین کاشت تریاک وبیشترین طالب داره درجه اول شد
کریم سالاری کاپیسا

>>>   ولایت دایکوندی نیز از طرف آخر اول است و ولایت بامیان از طرف آخر دوم.

>>>   مه خو میگویم که نوش جان تان مربی داری مربا بخور, درولایت غور به همسایگی هلمند , سرک, برق, امکانات اولیه آموزشی مخصوصا درولسوالی ها, مشکلات درعرصه زراعت بلاآخره از کدام بگویم اصلا چیزی وجود ندارد . بخیلی نداریم چون هلمند هم قلب ماست . ولی انکشاف متوازن به کجاست اوف اوف اوف . اگر این ماده از قانون اساسی حذف شود دیگه گله نداریم تااین ماده باشد ما هم بی صدا نیستیم ولی این را هم میدانیم که فایده ندارد ولی باز هم دل خوده جمع میکنیم
وسلام غوری

>>>   با توجه به کاشت تریاک و حضور فعال طالبان انتظار می رفت که آقای رئیس جمهور با این اقدام یک بار دیگر ارادت و علاقه خود را به مالکان مواد مخدر و حامیان طالبان ابراز نمایند.واقعا که ؟
حقیقت

>>>   هلمندبخاطرمخالفت های بیشتردرمقابل دولت درجه اول شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است