مکالمه مقام های دولتی، دیگر شنود نمی شود؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70388 منبع: پرینت

وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی می گوید: سیستمی را ایجاد کرده اند که گفتگوهای تلیفونی مقام های دولتی مصون خواهد ماند.

به دنبال افشای طرح شنود مکالمات مقام های افغانستان توسط دولت آمریکا، سخنگوی وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی اعلام کرد که سیستمی ایجاد شده است که بر اساس آن از شنود مکالمات تلیفونی مقام ها جلوگیری می‌شود.

ادوارد اسنودن کارمند اداره امنیت ملی آمریکا از شنود مکالمه های تلیفونی سران کشورها توسط آمریکا خبر داده بود. بر همین اساس مقام های وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی اعلام کرده بودند که احتمال می‌رود مکالمه های تلیفونی سران کشور نیز توسط آمریکا شنود شود اما حالا سخنگوی وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی گفت که سیستمی ایجاد شده که دیگر مکالمات مقام های دولتی شنود نمی شود.

نصرت الله رحیمی سخنگوی مسوول این وزارت گفت: با توزیع سیم کارت های شبکه سلام ،تماس های رییس جمهوری، معاونین و کابینه را مصون ساخته اند و در صورت امکان تلاش می شود تا تماس های والیان و وکلای شورای ملی را نیز غیر قابل شنود بسازند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ کشوری به شمول خود امریکا توانایی این را ندارد که صد فیصد مکالمات تیلفونی خویش را محفوظ نگاه کند. زیرا وسایل و تجهیزات جاسوسی به اندازه ای پیشرفته اند که حتی اگر کمپیوتر شما به انترنت وصل نباشد، بازهم امکانات جاسوسی از کمپیوتر شما ممکن است.چند وقت پیش هیاتی از آلمان به امریکا رفت تا مامورین امنیتی امریکا را قانع بسازند که دیگر از مقامات بلند پایه دولتی آلمان جاسوسی نکنند. اما مقامات امنیتی امریکا این و عده را ندادند.
آیا تخنیک مخابراتی افغانستان از آلمان بهتر است؟ اگر این امکانات وجود میداشت، دولت آلمان از آن استفاده میکرد.

>>>   باید به راه ها پول مصرف شود سافت ویرخریده شود ..... پول از جیب ملت است دیگه اگر واقعا از شنود مسئون شده باشد ارزش مصرف را دارد درغیر ان صرف سافت ویر خریده شده وبس
چوپان مزارشریف

>>>   اگر خارجی ها راست میگویند ضد فساد اند واین پدیده ای شوم راخود در دیار ما ترویج وتشویق نرده اند همه فساد های به پیمانه ای بزرگ را ضبط نموده ودر اختیار دارند و همه وزیرها نوبتی چندین بار روی کار امده اند وهیچ ممانعت از امدن انها صورت نگرفته اتست در اصل فساد دولتی افغانستان برای توجیه فساد های بزرگ وبزرگتر خود انهاست تا پول های خیراتی دیگر کشور ها را ازما بربایندوبه قول کلینتون {مصارف ما در افغانستان تنها در صد عوئید ما از انجا است}ازین معلوم است که بسیار معامله های پنهانی ومعامله های مرموز درین کشور جریان دارد که کسی نمیداند ازسالهای متمادی بدینسو کشور ما وملت ما میدان جنگ وهیزوم کازارهای بین المللی بوده است وکنون چشم خود را به ذخایر تریلیونی این مرزوبوم دوخته اند تا یک فلس مانده ان را به یغما خواهند بردومزدوران وغلامان خودرا درینجا جاگزین وراه دست بردهارا میسر میسازند اما این همه جفا وسیاه روزی را که از چندین دهه بالای ما حاکم گردانیده وملت ما را به ماتم نشانده اند گاهی فرامش ما نشده روزی انتقام ان را خواهیم گرفت
ملا ترسن از شبرغان

>>>   جرمنی باهمه پیشرفت های تیلیکمونیکیشن که در جهان قریب است که هرف اول را داشته باشد، نتوانست از طریق تخنیکی سد این عمل شود . قطعاٌ برای من قابل باور نیست . ممکن توطه در راه باشد . دولت مردان افغانستان باید از هوش و ذکاوت خود کار بگیرند .
نیازی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است