حکومت در آزادسازی معتصم آغا جان نقش دارد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۳    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70391 منبع: پرینت

روز یکشنبه ‎گذشته وزارت خارجه تایید کرده بود که معتصم آقا جان، در امارات متحد عربی ناپدید شده و دولت افغانستان در تلاش به دست آوردن اطلاعاتی در مورد سرنوشت او است.

ناپدید شدن یکی از مقام‌های ارشد طالبان در دوبی، سرو صداهای زیادی را به دنبال داشت اما شورای عالی صلح می گوید: معتصم آغا جان در امارات متحده عربی تحت نظارت است.

قاضی محمد امین وقاد، معاون شورای عالی صلح افغانستان تایید کرده است که محدودیت‎هایی که برای ملا معتصم آغا جان در شهر دوبی امارات متحده عربی ایجاد شده بود از جمله تلیفون این مقام سابق گروه طالبان غیر فعال شده بود، برداشته شده و او اکنون آزاد است و با دبیرخانه شورای عالی صلح در ارتباط است.

او تاکید کرد که این مقام طالبان برای ایجاد صلح میان دولت و گروه طالبان با نمایندگان شورای عالی صلح مذاکره و برای این کار زمینه سازی می‎کرده است اما در روزهای گذشته برایش محدودیت‌های ایجاد شد که یکی از دلایل آن را می توان وجود مشکل در پاسپورت وی دانست.

آقای وقاد می گوید که دبیرخانه شورای عالی صلح نیز با معتصم آقاجان در ارتباط است که روز پنجشنبه از امارات متحده عربی خواسته تا مولوی معتصم را هر چه زودتر رها کنند.

گفته شده که رییس جمهور کرزی برای آزادی این مقام ارشد طالبان تلاش می‌کند تا با میانجیگری آغاجان، زمینه برای گفتگوهای صلح و پروسه صلح در کشور از سر گرفته شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است