نگرانی وزارت مهاجرین از وضیعت مهاجرین
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۶    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70393 منبع: پرینت

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان از وضیعت مهاجرین که در حال حاضر در کشور های ایران و پاکستان بدون مدرک قانونی به سر می برند اظهار نگرانی می کند.

در همین حال کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می گوید: برای حل مشکلات مهاجرین افغانستان در کشور های ایران و پاکستان برنامه های جدید را روی دست دارند.

از سویی هم شماری از باشنده های کشور که برای اخذ ویزا در سفارت ایران صف های طولانی بسته اند از بی توجهی سفارت ایران در کابل به شدت انتقاد می کنند.

مشکلات مهاجرین افغانستان که در حال حاضر در کشور های ایران و پاکستان به سر می برند پا برجا است اما این بار وزارت مهاجرین و عودت کنندگان اظهار امید واری می کند که مشکلات آنان را حل خواهد نمود اما این وزارت می پذیرد که هنوز هم مشکلاتی فرا راه آنان قرار دارد.

در همین حال کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می گوید: برای کسانی که بطور دواطلبانه به کشور عودت می کنند برای هر فرد یک خانواده 200 دالر در نظر گرفته است اما این کمیشنری از سفرهای بدون مدرک قانونی شهروندان کشور سخت نگران است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در قصه مهاجرین کسی نیست مهاجرین را دولت افغانستان هیچ ارزش قایل نیستند ومورد استهزا نیز قرار میگیرند درحالیکه اراکین بلند پایه خودشان مهاجر بودند وحالا وزیرشدند مانند سپنتا چخین
هامبورگ

>>>   سفارت افغانستان در ایران هیچگونه کمک برای حل مشکلات مهاجرین نمیکند.کارمندانش فقط به فکر جیب هایشان هستند.سفیر افغانستان در ایران باید برکنار شود

>>>   ایران چه خبره! که همه برای رفتن به ایران صف کشیدند؟!
این همه مهاجر در ایران با مشکلات عدیده بس نیست،که باز هم برای رفتن به ایران صف می کشند؟
دولت افغانستان چرا تدابیری نمی اندیشد؟ ماندن افغانستانی ها در کشور خودشان باعث، رشد اقتصادی خود فرد و کشور مفید است.

>>>   کسانی که غیر قانونی به ایران می روند با افغانی هایی که سالهاست قانونی در ایرانند تفاوت دارند .
از مهاجران غیر قانونی که حدود مرزی را رعایت نکرده اند جز اخراج نباید حمایتی شود

>>>   ایران همین الان هم پر افغان هست . جا نداره دیگر . چرا این همه افغان می خوان بیان ایران؟

>>>   آیا سفارت فرانسه به افغانها ویزا می دهد ؟ چرا جلو سفارت فرانسه صف نمی بیندید؟ چه توقعات بی جایی از ایران دارید.

>>>   مشکل اینجاست که افغانها به ایران بیایند بر نمی گردند . سفارت ایران تقصیر ندارد . می ترسد که افغانها با ویزا بیایند اما دیگر بر نگردند.

>>>   هر کسی که غیر قانونی به سایر کشورها برود هر چه بر سرش آید تقصیر خودش است و کسی را مقصر نداند.

>>>   سلام . من ایرانیم.من ناراحتم .
رسانه های افغانستان می گویند شهروندان افغانی که برای اخذ ویزا در سفارت ایران صف های طولانی بسته اند از بی توجهی سفارت ایران در کابل به شدت انتقاد می کنند.سوال می کنم چرا الان که افغانستان دارای دولت است و جنگ نیست باز باید چند میلیون افغانی در ایران باشند.زمانی که جنگ بود حضور میلیونی افغانها در ایران قابل درک بود اما الان حضور میلیونی افغانها در ایران قابل درک نیست .هر خانواده افغان کلی بچه دارد . مدام بچه دار می شوند پشت هم . اون وقت اونها رو برای کار می فرستن ایران چرا ما باید مشکلات شغل شما افغانها را حل کنیم؟چرا می بینید افغانستان مشکلات دارد و شغل کم دارد پشت هم بچه دار می شوید؟خانواده افغانی در ایران کلی بچه دارن . یکی شیر خواره بغل مادر خانواده . یکی بغل پدر خانواده دو تا در دست پدر خانواده . دو تا در دست مادر خانواده چند هم پشت سر و جلو . اگر در کشور خودتان باشید به ما ربطی ندارد که چند تا بچه بیاورید .
ولی این درست نیست ...کمی در رفتارهای خود بیندیشید.دولت افغانستان باید برای شما افغانها شغل ایجاد کند چرا از ایران توقع دارید؟ این صف طویل برای گردشگری که نمی خواهند به ایران بیایند . دنبال کارند . کار شما به ما چه؟ واقعا به ما چه؟ مگر افغانستان به فکر بیکاران ایرانی هست؟افغان پیپر نشان بده .

>>>   راه حل نهایی مشکل مهاجران در ایران و پاکستان بازگشت آنها به افغانستان است . وزارت مهاجرین شرایط بازگشت داوطلبانه را مساعد کند.

>>>   مردم افغانستان عزیزم. خواهرا و برادرای عزیزم بیایید بهخ جای این که تقصیر را به گردن دیگران بیندازیم رفتار خود و طرز زندگی عقب مانده خود را درست کنیم.
طرز فکر و طرز معاشرت و شیوه زندگی خود را اصلاح کنیم. کشور خودمان بهترین است.

>>>   تنظیم خانواده مهم است . افغانستان به سرعت جمعیتش زیاد میشود اما امکانات خیلی کم است . کار نیست . پول نیست . مردم همکاری کنند و تعداد بچه زیادی درست نکنند.

>>>   در فاميل هاي افغان وقتي از طريق راديو وتلويزيون وزارت صحت در مورد جلوگيري از تولد پي در پي وبدون وقفه كه هم باعث صحت مادران ميششود وهم براي تربيه ونگهداري اطفال مهم است مردم ميگويند روزي اش را خدا ميدهد وزنش را زمين مي بردارد در فاميليكه توانائي تربيه وتغذيه دوطفل را ندارد ده تا دوازده طفل تولد ميكنند پانزده سال بعد نفوس افغانستان قريب به پنجاه مليون ميشود در حاليكه سطح رشد اقتصادي متوقف يا خيلي كند است روز هاي بدتري را مردم در پيش خواهند داشت واز طرفي گروه هاي جاهل طالب وترورست مكاتب را بروي اولاد مردم بسته اند تا در آينده آن نسل بيسواد براي آنها سربازي كنند

>>>   مقصر اصلي دولت افغانستان است نه دولت ايران وپاكستان ، دولت افغانستان خوبه كه يك كم خجالت بكشد تاكي سر بار ديگران؟
(يك نفر افغاني از ايران)

>>>   اگر وازارت مهاجرین نگران است برای بازگشت عزتمندانه مهاجرین به کشور کاری کند.

>>>   متاسفانه سفارت کبیر افغانستان در تهران نه تنها هویت افغانی را حفظ نمیکند بلکه به زخمهایی که بر پیکر مهاجرین وارد شده نمک پاش میدهد و این یک خیانت بزرگ در حق مهاجرین افغانستان است و سفارت افغانستان در تهران نه تنها حافظ منافع افغانها نیست بلکه با صف های طولانی که مقابل سفارت صورت میگیرد و کوچک بودن محیط سفارت باعث میشود که افغانها مورد تحقیر قرار بگیرند و اینها همه جفا در حق مهاجرین میباشد.
عبدالغفار خان هوتک


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است