بازسازی مسجد جامع هرات ادامه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۹    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70408 منبع: پرینت

رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات می گوید: برخی از مشکلات به خاطر کمبود پول برای بازسازی مسجد جامع هرات برطرف شده است.

به گفته وی تا کنون 4 میلیون افغانی برای بازسازی این مسجد جمع آوری شده است و خوشبختانه این مقدار رو به افزایش است.

مولوی هبت الله فاضلی، خطیب و امام جماعت مسجد جامع ولایت هرات می گوید: در آستانه ی فرا رسیدن فصل تابستان و ماه مبارک رمضان، سنگ فرش های این مکان دینی، اسلامی به شدت آسیب دیده و با حجم وسیع حضور مردم در نمازهای جمعه و مراسم ماه رمضان، قابل استفاده ی نمی باشد.

مولوی فاضلی همچنین خاطرنشان کرد که برای تعمیر سنگ فرش های صحن مسجد جامع نیاز به ۹ هزار قطعه سنگ می باشد که در برآوردهای ابتدایی، هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیون افغانی را نیازمند است.

قدمت این مکان تاریخی به هزاره ی اول اسلام بر می گردد. عمده ترین معماری های این مسجد در زمان تیموری های قرن ۷ و ۸ هجری قمری صورت گرفته است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در افغانستان کار های خیریه هم شامل فساد وبد ترین فساد قرار میگیرد خدا میداند که باسم مسجد چقدر پولها جمع اوری گردیده حیف ومیل میگردد یک تعداد مرد م همیشه از همین مدرک نان خورده وامرار زندگی مینمایند از قدیم الایام میگفتند اگر قبر را تش بگیرد خیر است که اتش دیک خاموش نشود چنانچه بنام سره میاشت خانم گیلانی ملیون ها دالر را جمع اوری ودر خارج ذخیره اندوزی نموده کسی نیست که از او سئوال نماید تو در کجا وبرای کدام مستحق معاونت میکنی ؟واین ملیون ها دالر را که از دبی واز هرجا جمع اوری مینمای ودودر صد صکوک اموال التجاره که مستقیما به حساب سره میاشت واریز میگردد ومقدار ان به ده ها ملیون دالر میرسد وعوائید تکت های سره میاشت و... و1313 که به بهانه ای سوراخ های قلب اطفال گرد می اورید تا هنوز سوراخ های جیب خودتان کور نشده نوبت به ان طفل هرگز نمی رسد وخارجی ها هم برای همچو اشخاص که گویا پدرش یک شخص با نفوذ وشوهرش وخودش در خدمت انها قرار دارد اصلا یک روز نمی گویند که این سره میاشت وعوائید ان چه میشود؟همه کس چند مامور شارواالی وچند قاضی بیچاره را یافته که همیش ورد زبان هاگردیده رشوت همه قاضی ها وبلدیه ها برابر با خیانت یک ماه فاطمه گیلانی نمیشود اما کجا گوش شنوا وچشم بینا
تبنگ چی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است