برنده پولیتزر:
آمریکا باید به پاکستان حمله می‌کرد نه افغانستان
گال مدعی شد که رهبران سابق پاکستان به ویژه پرویز مشرف، رییس‌جمهور سابق پاکستان با هوش بالای خود آمریکا را فریب داده و خود را متحد واشنگتن جا زدند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۶    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70412 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، برنده جایزه پولیتزر در کتاب جدید خود با نام "دشمن اشتباهی: آمریکا در افغانستان 2014-2001 " نوشت که واشنگتن باید به پاکستان حمله می‌کرد نه به افغانستان.

کارلوتا گال، خبرنگار نشریه نیویورک تایمز در این خصوص عنوان کرد: با وجود اینکه حضور آمریکا و ناتو در افغانستان، تلفات زیادی برای طرفین داشت اما مشکل از افغانستان نبود بلکه افراطی‌گری و حمایت از شورش در پاکستان صورت می‌گیرد.

گال مدعی شد که رهبران سابق پاکستان به ویژه پرویز مشرف، رییس‌جمهور سابق پاکستان با هوش بالای خود آمریکا را فریب داده و خود را متحد واشنگتن جا زدند.

گال با متهم کردن پاکستان به تزویر و دورنگی، تصریح کرد که یک نمونه آن حضور اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در پاکستان بود. به گفته گال، دولت پاکستان به مدت شش سال پیش از مرگ بن لادن توسط آمریکا در 2011، از او محافظت می‌کرد.

وی مدعی شد که پاکستان نه تنها از بن لادن حمایت کرده، بلکه به او اطلاعات جاسوسی هم رسانده است. گال این سخنان را بر پایه شنیده‌های خود از منابع مطلع بیان کرد.

برای اینکه بدانید شخصیتی که این سخنان را بیان می کند چه جایگاهی دارد، یادآور می شویم که سال‌ها است نام پولیتزر و روزنامه نگاری با یکدیگر پیوند خورده است و نمی‌توان دنیای روزنامه نگاری و ادبیات را بدون پایه‌گذار اصلی این جایزه معتبر یعنی- ژوزف پولیتزر- به یاد آورد.

جایزه پولیتزر (Pulitzer Prize) جایزه‌ای در روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که بخش‌های گوناگون دارد. این جایزه معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا است که هر ساله (از سال ۱۹۱۷) با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران (و نیز به نویسندگان و شاعران و موسیقی‌دانان) داده می‌شود. این جایزه به‌نام بنیان‌گذار آن جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌‌تبار آمریکایی، در سده نوزدهم نام‌گذاری شده‌است.

هم‌چنین هر ساله بنیاد پولیتزر جوایز نیم میلیون دالری خود را به بهترین عکسهای خبری در زمینه‌های مختلف اهدا می‌کند که در میان تمام عکسهای خبری جهان به عنوان بهترین عکس خبری افشاگرانه و جسورانه معرفی می‌شوند.

حال با این تفاصیل باید پی به سخنان کسانی برد که دوزاده سال پاکستان را دوست و برادر خواندند و اکنون نیز عده ای قصد دارند با همکاری پاکستان، افغانستان هسته ای بسازند!!!

جالبتر اینکه همین آمریکایی که کارشناسانش مدعی اشتباه درحمله نظامی اش به افغانستان هستند، اعلام کرده اند که حدود 10 هزار نیروی آمریکایی بعد از سال 2014 در کشور ما باقی خواهند ماند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غربیها و امریکاییهای خوب میدانیستند که پاکستان لانه تروریستها است اما به انجا حمله نکردند چرا که هدف امریکاییها از بین بردن تروریست بین المللی نبود بلکه تقویت تروریست بود.
سید محمد

>>>   مگر امریکا طفل است که پرویز مشرف نیرنگ کند؟ قصه حمله به افغانستان از قبل طراحی شده بود.بهانه ضرورت داشت.دولت جنایتکار و بی شرف امریکا 3000 نفر از مردم خود ره در ماجرای 11 سپتمبر بطرز مشکوک کشت تا حمله به افغانستان توجیه شود.اما چرا امریکا به حضور در افغانستان ضرورت داشت و دارد؟
قصه مبارزه با تروریسم و غیرذالک مزخرفات پروپاگاندای امریکاست.اصل قضیه این است که در این ماجرا خود افغانستان برای امریکا کدام اهمیتی نداشت و ندارد.بلکه کشورهای پیرامونی مهم بودند و استند.پس قصد امریکا از حمله و اشغال افغانستان کسب پایگاه برای فشار نظامی بالای ایران و چین و روسیه و هند و پاکستان و آسیای میانه بود و است.خلاص.هر که چیز دیگر بگوید یا نافهم است یا خائن و مزدور امریکا و قصد آدرس غلط دادن و گمراه کردن دارد. در 3 سال گذشته باربار اینها ره نوشته کردم.کو گوش شنوا ؟ باز یکعده می گویند امریکا برای معادن افغانستان آمد یا برای مواد مخدر. امریکا این دزدی ها را می کند ولی هدف اصلی که بخاطر او به افغانستان لشکر کشید هموست که گفتم.

>>>   کثیفستان یک ملت اتومیست که 200 میلیون نفوس دارد،ما همینقدر کنیم که شکم خود را سیراب کنیم
اجمل(پنجشیری)

>>>   خانه این زورنالیست اباد که از بوش و اوباما هوشیار تر بوده است وبه حقیقت پی برده است

>>>   کارلوتا گال دختر سندی گال است. سندی گال یک ژورنالیست و شخص خیر بود که بنیاد خیریۀ سندی گال برای معلولین افغانستان خدمات زیادی را انجام داده است. ناگفته نماند که خود سندی گال به مجاهدین افغانستان به خصوص احمد شاه مسعود علاقمندی زیاد داشت و کتابهایی در این مورد نوشته است. در یک کتاب سندی گال که من در سالهای 1371 و 1372 خوانده بودم، سندی گال، یعنی پدر همین خانم، کارلوتا گال، یک مباحثۀ خود با یکی از رهبران آی اس آی را نقل میکند که آن زمانی که سندی گال میگوید که شما در ترتیبات بعد از سقوط کمونست ها در افغانستان که همه چیز را برای حکمتیار در نظر گرفته اید برای مسعود چه سهمی را قائل استید؟ آن رهبر آی اس آی میگوید: کدام مسعود (طوری که گویا وی را نمی شناسد)، همان مسعود پنجشیری را میگویی؟" سندی گال میگوید وقتی که مسعود تمام پلان های آی اس آی را خنثی کرد و حکمتیار را که مخفیانه داخل کابل شده بود از کابل اخراج و خود حکومت ساخت به یادش آمد بالای آن شخص آی اس آی خنده اش گرفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است