انتحاری‌ هایی که هنوز پشت لبشان سبز نشده است!
گروههای افراطی به این نوجوانان، نه به عنوان کودک، بلکه به دید افرادی می نگرند که به سن تکلیف شرعی رسیده اند که کلیه فرایض از جمله جهاد بر آنها واجب شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۸    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70413 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، متاسفانه با گذشت 13 سال از لشکرکشی آمریکا به کشور ما و تداوم حکومت 12 ساله کرزی که با بوق و کرنای فراوان همراه است، هنوز ادامه جذب آشکار و علنی کودکان و نوجوانان از سوی گروه‌های شبه نظامی مسلح برای استفاده از آنها در عملیات تروریستی در جریان است.

شبه نظامیان مسلح حاضر در افغانستان که تحت حمایت مالی مستقیم آل سعود و حمایت نظامی اسلام آباد قرار دارند، با نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین حقوق کودکان، اقدام به فریب کودکان برای استفاده از آنها در جنگ می نمایند.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که متاسفانه طالبان و دیگر مخالفان دولت که نام تکفیری بر خود نهاده اند، به طور علنی و در مقابل انظار افکار عمومی جامعه جهانی اقدام به آموزش کودکان و برپایی اردوگاههای آموزشی ویژه برای آنها می نمایند.

جنگ افروزان که در پی ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان می باشند، نه تنها به این اقدام خود افتخار می کنند بلکه با هدف تشویق کودکان برای پیوستن به طالبان به طور متناوب اقدام به انتشار افکاری واهی از عاقبت انتحار کردن می کنند و در قالب مسایل دینی (جعل حدیث و روایت) وعده بهشت و حورالعین می دهند.

گروههای افراطی حاضر در افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، لبنان و یمن به این افراد، نه به عنوان کودک، بلکه به دید افرادی می نگرند که به سن تکلیف شرعی رسیده اند که کلیه فرایض از جمله جهاد بر آنها واجب شده است. به همین دلیل وارد کردن کودکان به عرصه جنگ و درگیری را اشتباه نمی دانند. این امر باعث به خطر افتادن کودکانی می افتد که در مناطق تحت سلطه این گروهها زندگی می کنند.

تجربه نشان داده که کسانی که اکنون بر علیه مسلمانان می جنگند و هر روز با عملیاتهای انتحاری تعداد زیادی از زنان و کودکان را به کام مرگ می فرستند، همان کسانی هستند که چند سال پیش در این دوره های آموزشی حضور داشته اند و به مرور زمان کودکان فریب خورده برای حضور در جنگ مهیا شده اند.

سرگذشت این کودکان به بخشی از "میراث گروههای جهادی" تبدیل شده است و به آن به عنوان سرمایه ای برای خودشان می نگرند. زیرا هر کودکی که از این جنگ ها جان به در ببرد و بزرگ شود، قطعا به یک فرمانده باتجربه تبدیل خواهد شد که جنگ را تجربه کرده است و به باور گروهک های مذکور، این امر به تداوم فعالیت و ادامه اندیشه این گروهها تبدیل خواهد شد.

این گروهها، در ابتدا در پوشش آموزش تعالیم اسلام به کودکان، اقدام به جذب آنها می نمایند. این در حالی است که شبکه هایی در سراسر جهان به ویژه کشورهای جهان سوم، کودکان را جذب و به برخی اردوگاهها در سوریه اعزام می کنند. "داعش" اخیرا یک اردوگاه جدید به نام "آموزشگاه مسایل شرعی نوجوانان" در شهر الرقه افتتاح کرده است که بیش از 50 کودک هفت تا 15 ساله در آن در حال آموزش تمرینات بسیار دشواری هستند که ممکن است آنها را به انجام عملیات انتحاری سوق دهد.

یادآور می شود سازمان بین المللی دفاع از حقوق کودکان موسوم به "کودکان را نجات دهید" در گزارش ماه مارس سال گذشته اعلام کرده بود شمار کودکانی که از سوی گروههای تروریستی جذب می شوند در حال افزایش مستمر است و این امر زنگ خطر بزرگی به شمار می آید و نیازمند اقدام کشورهای حامی این گروهها برای مقابله با این پدیده است.

و آنچه که باعث تاسف بیشتر است اینکه دولت کرزی در این مدت هیچ اقدامی علیه گسترش فعالیت این گروه های افراطی انجام نداده است حتی برای بالابردن سطح آگاهی های مردم نیز اقدام مفیدی صورت نگرفته ولی تا دلتان بخواهد به رقص و هرزگی پرداخته شده و خواننده و رقاص تحویل جامعه داده شده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این انتحاری های کم سن از نگاه ذکائی انسانهای پسمان ودارای نواقص ولادی هستند که از بخت بد بدست آن جنایتکاران وهابی و نوکران شان می افتند و شدیداً مغز شوئی میشوند۰ درین جریان اکثریت این بیچاره ها مورد سهو استفاده های جنسی هم قرار میگیرند۰
کابورا

>>>   کابوراجان هروقت کدام سطرنوشته کردید اولآ یکبارآنرامطالعه کنید چرا که مطلق املاء ندارید کوشش کنید.

>>>   از معتصم آغاجان پرسان شود که چرا طالبان بی ایمان این انتحاری ګری ها را میکنند؟
سریابی

>>>   اینها به اصطلاح اطفال اول مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند وبعداً به جهنم فرستاده می شوند
محمد راشد هرات

>>>   طالب سا لهای سال دشمنی به بیچارها وسبزی فروشای سر چوک دارد اگر دین نداری لا اقل مر د باش برو دنبال دشمن اصلی این ملت بیچاره کشتن ندارد خود بخود مرده متحرک است 40 سال جنایت دیگر زنده نمانده خواهر برادر تان را با کمر بندانتخاری می فرستید برو سر باز بیچاره بخاطر لقمه نان با پار تی بازی کار پیدا کرده ان بیچاره را شهید مکنید ایا دین این است مردم از دین ایمان بیزا ر نکنید
حکیم پنجشیر

>>>   بسيار پرحرفي نكنيد همه ميدانيد كه برادر زاده هاي رئيس صاحب جمهوراست بخاطر رئيس صاحب جمهور حق دارند بيايند چند تن از هموطنان را بكشندتحفه خود را بيگيرند بروند اين حق ازبابه وبابه كلانهاي شان به ارث مانده ميگويندفرهنگ كه نداشتي هيچي نداري از اين ها جاي گله نيست
اقبال كابل

>>>   پدران اینها هم دچار فساد اخلاقی بودند واطفال شان هم وقتی بزرگ میشوند راه پدر را تعقیب میکنند وتوسط پنجابی ها مورد تجاوز قرار میگیرند بعدا بخاطر کفاندن خود به افغانستان روان میشوند اگر اینها پدر وفامیل میداشتند حتمی از کار وفعل اولاد خود خبر میبودند

>>>   به آقای که جرئت نداشتی حتی نامت را ذکر کنی و تبصره دوم را نوشتی۰ اشتباه املائی ویا انشائی من را که در نوشته بالاهی من یافتید کدام است؟ در متن و محتوای آن نوشته، چون حقیقت مطلق است، که اصلاً شهامت موجود نیست کسی ایرادی داشته باشد۰
کابورا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است