وزارت مخابرات:
ما از کشورهای اروپایی هم پیشرفته تر شدیم!
امروز وزارت مخابرات با ادعایی بزرگ اعلام کرد که با اجرای برنامه ای جدید، مکالمات تلفونی مقامات دولتی را در مقابل شنودهای تلفونی بیگانگان امن کرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۷    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70416 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، پس از آنکه افشا شد 2 میلیارد مکالمه تلفونی مردم و مقامات افغانستان توسط سازمان سیای آمریکا شنود شده است و مطلبی باقی نمانده که آمریکاییها در آن مورد جاسوسی نکرده باشند، امروز وزارت مخابرات با ادعایی بزرگ اعلام کرد که با اجرای برنامه ای جدید، مکالمات تلفونی مقامات دولتی را در مقابل شنودهای تلفونی بیگانگان امن کرده است.

محترم نصرت رحیمی سخنگوی وزارت مخابرات امروز شنبه (30 حمل) گفت: این برنامه برای مصونیت گفتگوهای تلفونی مقامات دولتی پس از آن ایجاد شد که گزارشهایی از شنود دو میلیارد گفتگوی تلفونی مردم افغانستان توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) منتشر شد.

جناب رحیمی افزود: با اجرای این برنامه، هیچ کس قادر به شنود تلفون مقامات دولتی افغانستان نیست. در واقع شبکه مخابراتی دولتی ˈسلامˈ که توسط وزارت مخابرات کشور ایجاد شده، از شنود تلفونی مصون است.

این ادعای بزرگی که وزارت مخابرات کرده است به این معنا می باشد که ما از بسیاری از کشورهای اروپایی که در برابر این جاسوسی های غیرقانونی آمریکا عاجز مانده اند، پیشرفته تر شده ایم.

آلمان و فرانسه که خود را متحدان اصلی واشنگتن می دانند تازه قصد دارند، شبکه ارتباطی اروپایی راه اندازی نمایند که هدف از راه اندازی این شبکه افزایش امنیت کاربران اینترنت و جلوگیری از مبادله پست الکترونیک و دیگر داده ها از طریق آمریکا است که فعلا این طرح در حد یک ایده می باشد.

تقریبا دو ماه قبل آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که با اولاند رییس جمهور فرانسه درباره به کارگیری ارایه دهندگان اروپایی خدمات اینترنت صحبت کرده تا دیگر به ارسال ایمیل و دیگر اطلاعات به آن سوی اقیانوس اطلس نیازی وجود نداشته باشد ولی تلاش های او تاکنون نتیجه نداشته است.

دیلما دا روسف، رییس جمهور برزیل نیز خواستار ایجاد انجمنی جهانی به منظور مقابله با جاسوسی های مقامات کاخ سفید شد و پیشنهاد داد: می خواهیم در این انجمن از اینترنتی آزاد، دموکراتیک و بدون محدودیت دفاع کنیم. فکر می کنیم اکثر کشورهای جهان از تشکیل چنین انجمنی رضایت داشته باشند. در این انجمن می خواهیم از حقوق شهروندان تک تک کشورهای جهان دفاع کنیم.

ولی این طرح هنوز در سازمان ملل مطرح نشده است. با وجود چنین بزرگانی در این عرصه، ادعای وزارت مخابرات افغانستان برای جلوگیری از شنود مکالمات تلفونی مقامات افغانستان توسط آمریکا، بیشتر شبیه یک شوخی خنده دار است تا یک واقعیت علمی.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين حقيقت ندارد دست پاكستان در وزارت مخابرات باز است هرچه خواسته باشد ميتواند افراد زيادي در وزارت مخابرات وجود دارد كه علاقه خاصي به پاكستان دارند

>>>   جنایتکاران امریکای میخواهند که تمام دنیا را کنترول کنند دولت افغانستان باید دست غربیها خارجیها را چه در زمینه نظامی و جاسوسی از افغانستان کوتا کند .

>>>   لطفا" یک سیمکارت افغان بیسیم یا از کدام شرکت دیگر افغانی به من بدهید تا از جاسوسی امریکا خلاص بشوم.
آنگلا مرکل-صدراعظم آلمان!!

>>>   دختر فروشی در اروپا نیست ولی دختر فروشی قبایلی

>>>   عزیز جان شنود مکالمات تلفونی ربطی به ارتباط اینترنتی ندارد مکالمات تلفونی از طریق آنتن های BTS و خطوط مخابراتی برقرار میشود گر چه امکان جاسوسی از آنتن های BTS و خطوط مخابرات هم وجود دارد ولی اگر شرکت مخابرات خودش با سازمان های جاسوسی همکاری نکند و بخواهد جلو تجسس و شنود را بگیرد میتواند تا حدودی زیادی مکالمات را در برابر سازمان های جاسوسی امن تر کند.

>>>   نظر سوم خیلی شیرین وبامزه بود نویسند ه اش هرکس باشد باید گفت احسنت خیلی ذوق عالی دارد.
عبدالرب

>>>   تعجب من از دولت افغانستان این است که با این اعترافات شنود توسط آمریکا،به جای اخراج آمریکایی ها از کشور،باز هم دنبال دوستی باآمریکایی ها هستند..

>>>   هم دختر فروشی در اروپا است هم زنای پدر با دختر و خواهر با برادر.هم زن فروشی در اروپا است .هم معاوضه زن خود با زن دیگران در پارتی ها.هم ناموس فروشی.هم همه چیز.در غرب زن یک شیئ است برای شهوت رانی مرد.برای همی است که صدها مجله سکسی دارند و هزاران مراکز فساد و فحشا. ما خیال می کنیم چون جلد اروپاییها سفید است اینها فرشته استند!!
مطلع

>>>   خدمات سلام برابر با معیار های بین المللی جدیدا در عرصه خدمات مخابراتی قد علم کرده بیشک در امنیت شبکه دقیقا بی مانند است دل حریفان را خون کرده اما کسانی که در مورد اش بد گویی و یا کنایه پرانی میکنند افغان نه بلکه جیره خور خارجی ها است.
وسلام زنده باد سلام

>>>   کدام گفته مقامات راست است که این اظهارات واقیعت داشته باشد.این تبلیغات صرف میتواند مردم عوام و بی خبر را فریب دهد و بس اگر سکتور های خصوصی و منابع خارجی نمیبود تا صد سال آینده ما نه تیلیفونی میداشتیم و نه جاده اسفالت شده وزارت مخابرات تنها مزاهم بسیار بزرگی در راه پیشرفت شبکه های خصوصی بوده و کسانیکه به انها پول ندهد یک گام هم برداشته نمیتواند تنها شبکه نیمه دولتی که افغان تیلیکام است 90% قابل استفاده نیست و همه چیز در این شبکه در دست آی اس آی و پاکستانیها است شبکه سلام اگر یک کیلومتر از آنتن ان دور شوی اصلا کار نمیکند در مرکز هم باید در جا هی بلند از ان استفادی شود تبایغات در اینمورد دروغ محض است.
صبور مزار

>>>   این خبر دروغ نیست. مکالمات تیلیفونی را میتوان رمز گذاری کرد با رمز گذاری مکالمات تیلیفونی، این مکالمات هنوز هم شنیده میشوند اما از آنجاییکه که تمام سگنالها رمز گذاری شده شنونده خارج از لین متن و مفهوم مکالمه را فهمیده نمیتواند و برای فهمیدن مکالمه به کلید رمز ضرورت است. بدین ترتیب مطمین بودن این رمز گذاری مربوط به مطمین بودن رمز است که نباید به آسانی بشکند و یا به اصطلاح افشا شود. اما باید گفت که شکستن این رمز ها با موجودیت کمپیوتر های بسیار سریع امروزی ناممکن نیست.درست است که مکالمات تیلیفونی به آنتن های بی تی اس و ستلایتها ضرورت دارد اما دستگاههای کمپیوتری و تیلیفونهایی که در سیستم بکار برده میشوند همه به سافت ویر های عامل (آپریتنگ سیستم) ضرورت دارد و این سافت ویر های عامل تقریبآ همه توسط شرکت های امریکایی ساخته میشوند و خلاها و پروگرام کود این سافت ویر ها همه در دسترس دستگاههای جاسوسی امریکا قرار دارد، شبکه های انترنیتی جهانی و نقاط تجمع آنها همه توسط امریکاییها کنترول میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است