خطرناک‌ترین آسیب‌ سريال‌ های ماهواره‌ ای
در این میان تنها جیب کسانی پر می شود که در راستای اهداف غرب گام برمی دارند و با پخش این سریالهای ماهواره ای از اربابان غربی شان پول خوبی دریافت می کنند و اصلا برایشان اهمیت ندارد که چه تعداد دختر و پسر قربانی شهوت و تجاوز و بی غیرتی های یادگرفته از این فیلم ها می شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۱    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70417 منبع: پرینت

به گزارش تحلیلی بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، به لطف عالی مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد کشور و البته برخی افراد پول دوست از غرب برگشته روز به روز بر تعداد سریالهای ماهواره ای در تلویزیون های خصوصی کشور افزوده می شود.

امروزه برخي دور هم بودن‌هاي خانوادگي تبديل به ديدن سريال ها و فيلم هاي ماهواره اي شده است و پيام هايي كه اين سريال ها به مخاطب مي دهند مناسب و در شان يك خانواده اسلامی نيست. برنامه هايي كه در ماهواره پخش مي شود به دليل آنكه با باورهايي كه در كشور ما متفاوت است در خور ديدن نيست زيرا هر كشور و هر جايي براي خودش باورها، ارزش ها و سنت هايي دارد كه آنها نيز برنامه هايي را شامل كارتون، فيلم ها و غيره براي تهاجم به فرهنگ بيگانه تدارك مي بينند.

خانواده ها این فیلم های ماهواره را مي بينند، بنابراين فرهنگ بيگانه به راحتي در سبك زندگي شان اثر مي گذارد. متاسفانه در حال حاضر فيلم ها و سريال هاي ماهواره اي مخاطب بيشتري از ديد والدين دارد و وقتي پدر و مادر وابستگي شديد به ديدن اين سريال ها كه از شبكه هاي مختلف پخش مي شود، دارند، فرزندان نيز ناخودآگاه پا به پاي آنان والدين را همراهي مي كنند.

اكثر اين سريال ها با موضوعاتي نظير خيانت، مصرف مواد مخدر، مصرف الكل و نيز بحث خشونت است كه به شكل گسترده اي در سريال ها وجود دارد و كودكان نيز اين برنامه ها را مي بينند؛ در حاليكه كودكان بين 10 تا 12 ساله طبق نظريات روز دنيا پيامد درك رفتار را ندارند و در ناخودآگاهشان اين مسائل مي ماند.

در دوره بلوغ غريزه جنسي فعال تر مي شود و يك سري مواردي را كه از سريال ها گرفته اند و در ناخودآگاهشان نقش بسته است برايشان مشكل آفرين مي شود.

متاسفانه به دليل عدم آگاهي والدين از بلوغ فرزندانشان شرايط خاصي براي ديدن برنامه هاي ماهواره صورت نمي گيرد و باعث مي شود مواردي مانند خشونت و لجبازي در فرزندان بيشتر خود را نشان دهد. از سوي ديگر والدين وقت زيادي را براي بودن با فرزندانشان نمي گذارند.

در گذشته خانواده ها به همراه هم به پارك و محل تفريحي مي رفتند و غذايي با هم مي خوردند اما امروزه اكثر اين دور همي ها تبديل به ديدن سريال ها و فيلم هاي ماهواره اي شده است و پيام هايي كه اين سريال هاي به مخاطب مي دهند مناسب و در شان يك خانواده اسلامی نيست.

در گروه نوجواني نيز وقتي بچه ها وارد مي شوند به گونه اي مي شود كه هر حرفي همسالانشان بزنند برايشان حجت است كه يكي از اين موارد مي تواند وجود ارتباط جنسي با هر كسي باشد كه از طريق همسالان براي فرد مطرح مي شود و اينكه هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.

الان اين مساله يك مقدار در نوجوانان ما باب شده است. همچنين اطلاعي درباره مواد مخدر ندارند و اين در حالي است كه مواد مخدر به اشكال مختلف حتي شبيه داروهاي گياهي و لاغري عرضه مي شود حتي باعث مرگ افراد مي شود.

تبليغات ماهواره اي سبب مي شود كه يك سري رفتارهاي اعتيادي نيز در افراد شكل بگيرد مانند عادت بازي با موبايل، عادت اس ام اس دادن به ديگران يا عادت صحبت كردن طولاني با ديگران كه متاسفانه در خانواده هايي كه مهارت هاي ارتباطي وجود ندارد خيلي زودتر در حال شكل گرفتن است.

اين مساله به دليل آن است كه خانواده درگير فيلم ها و سريال هاي ماهواره اي است و در حقيقت اعتياد به اين فيلم ها پيدا كرده است و نتوانستند آن ارتباط كافي را با فرزندانشان داشته باشند بنابراين مهارت هاي زندگي را آموزش نمي دهند و همين مساله سبب متلاشي شدن بنيان بخشي از خانواده ها شده است كه به عنوان نمونه مساله خيانت را خيلي قوي در خانواده ها مشاهده مي كنيم.

و در این میان تنها جیب کسانی پر می شود که در راستای اهداف غرب گام برمی دارند و با پخش این سریالهای ماهواره ای از اربابان غربی شان پول خوبی دریافت می کنند و اصلا برایشان اهمیت ندارد که چه تعداد دختر و پسر قربانی شهوت و تجاوز و بی غیرتی های یادگرفته از این فیلم ها می شوند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دولت فاسد نوکر باید اقدام کند ...بر غربیها

>>>   این گفته را توجه داشته باشید راست است:
و در این میان تنها جیب کسانی پر می شود که در راستای اهداف غرب گام برمی دارند و با پخش این سریالهای ماهواره ای از اربابان غربی شان پول خوبی دریافت می کنند و اصلا برایشان اهمیت ندارد که چه تعداد دختر و پسر قربانی شهوت و تجاوز و بی غیرتی های یادگرفته از این فیلم ها می شوند.
نقـوی

>>>   كدام امريكائي تلويزيون كس را بزور روشن كرده وبرايش گفته سريال رل ببين يا نبين؟؟ كارخود مردم است اين چي ربطي به غرب يا شرق دارد؟؟

>>>   دوست گرامی از شتر پرسیدند که گردنت چرا کج است ؟ جواب داد کجای من راست است که گردنم راست باشد این حکومت واین رژیم را بنیاد نهاده اند تا تیشه به ریشه ای دین بزنند وفرهنگ اصیل این قوم وملت را تبدیل نمایند باستثنای تلویزیون تمدن ونور ودعوت دیگر هر تلویزیون را که سویچ نمای رقص وپای کوبی واواز خوانی است وبس درانجا نیروهای امنیتی درجن درجن به شهادت میرسد وبعد از پخش خبر عملیات انتحاری یک رقص رقاصه ها واواز بی بندوبار ها شروع میشود
بلی سریال های هندی وترکی را نه بخاطر عبرت واموزش وانتباه بلکه برای منحرف ساختن جوانهای ما پخش منمایبند اگر این کار را ازیکسو برای تکمیل وقت نشرات مینمایندهدف اساسی شان ترویج فساد و تفشی فحاشی میباشد و عده ای کمی از جوان ها را نیز بدبختانه به همین---حرم سلطان و هوا و تولسی و بدکاره های هندی معتاد ساخته اند بیشتر از سی تلویزیون از دوازده سال بدین سو ضد اسلام و مجاهد و مسلمان نشریه دارد و تمام سعی و تلاش شان این است تا دیانت را در نظر مردم منفور بسازند ولی لله الحمد خودشان در نظر عامه ای ملت منفور گردیده همه انها را شناخته اند که مزدور هستند ودر خدمت بیگانه ها قرار دارند
ملا ترسن از شبرغان

>>>   در مورد اطفال باید خاطرنشان سازم که در کشور های اروپایی، تمام فلم هایی که به نشر میرسد، چه از طریق سینما، چه از طریق تلویزیون و چه از طریق ویدیو و یا دی فی دی، همه ذکر میشوند که از سن شش و یا نه و یا دوازده و یا شانزده و یا هم هژده حق دارند، اطفال ببینند.معمولاً فلم ها و سریال هایی که خشونت زیاد و یا صحنه های برهنه زیاد دارد، از سن هژده به پایین برای اطفال اجازه دیدن داده نمیشود.اکثراً سریال هایی که در افغانستان به نمایش گذاشته میشود، نه صحنه های برهنه و نه هم خشونت زیاد دارد.اما چیزی که به بزرگ سالان ارتباط میگیرد، نباید فقط مثل اسپ گادی چشم بسته، تنها فلم هایی که به کلتور ما تطابق دارند، ببینند و فلم هایی که تطابق ندارند، نبینند.امروز دنیای بزرگ ما در اثر انکشاف وسایل ارتباط جمعی به یک دهکده تبدیل شده است، ما چه بخواهیم و یا نخواهیم از تمام وقایع دنیا،کلتور،عنعنات و رسم و رواج های آنان با خبر میشویم.آیا شما تاریخ را مطالعه نکردید که در قرون وسطایی این مسلمانان بودند که مال التجاره و کلتور و عنعنات شرق را از راه ابریشم و یا بحیره مدیترانه به غرب و از غرب را به شرق انتقال میدادند و خود مسلمانان نیز از دست آورد های علمی و کلتوری هردو تمدن شرق و غرب در کتب شان، در دین شان و در حیات روزمره شان استفاده کرده اند؟

>>>   ما از خود غافیل هستیم اکر خود شیطان پرست نشویم
برماکسی نیست که بگوید این کارنکون واین کار را بکن
گناه از خود ما است چشم در کاسه سری ما است
نه کاسه ماهواره ما اکر خطا نکنیم خطا از ما دور است
فقط خود سوال کنیم چرا با این را ... ورا مرتد
در اسلام هیچ عیبی را ندارد
هرچه عیب هست از مسلما نی ما است
دور ازوطن

>>>   نویسنده گرامی نخست از همه سلام به شما و سایر دوستان ! به مردم وطن عزیزما افغانستان جای ولحظه تفریحی جز این سریال ها نمانده است بنأ سخت گیرنباشید و همه چیزازدیدگاه ستزی با غرب نبنیند واز زاویا دینی هم درموردآن از حوصله کار بگیرید؛
چه خوب فرموده خواجه شیراز:
فردا که حوروکوثرست از برای ما -
امروز نیز ساقی مه رو وجام می.
حافظا می خورورندی کن خوش باش ولی
دام تزویر مکن چون دیگران قرآن را.
امید از دیار دور

>>>   مرده باد امریکا و غرب علمای افغانستان باید جهاد را علیه کفار بیدین اعلام کند

>>>   خیلی بجا و همه جانبه نوشته شده، درست می فرمایند دولت... ما باید جلوگیری کند.

>>>   دوست عزیز . اولا عکس از سریال سلطان سلیمان است واین بیانگر آن است که هدف اصلی این سریال می باشد. که آن هم یک سریال تاریخی از تاریخ امپراتوری اسلامی عثمانی است. دوما . از پارک رفتن قدیم گفتید که باید خدمت عرض کنم ما بجز گرد وخاک جنگ وانفجار چیزی ندیدیم فقط وقتی به مهاجرت وادار شدیم به این پدیده آشنا شدیم . در مورد مواد مخدر باید بگویم نیازی به فیلم وسریال نیست چون در هر گوشه وکنار شهر ها حتی وسط شهر وکنار مدارس می توان این پدیده شوم را مشاهده کرد . وهمچنین در مورد خشونت .خشونت را نیز روزانه تجربه می کنند ومی توان گفت جوانان با خشونت تولد شده وبا خشونت رشد نموده با آن می میرند . قتل . خشونت . مواد مخدر . جنایت وتجاوز نه از فیلم وسریال که از جنگ ها . خشونت ها و فرهنگ غلط افراطیت قومی . زبانی و قبیله ای می باشد و این پدیده از تلویزیون نه که از ورود تلویزیون به زندگی مردم وجود داشته . شاید دوست گرامیم ...از حقایق چشم پوشی کرده اند بهر حال عقاید شان محترم است
ف از هرات

>>>   درین انتخابات چهره های واقعی شناخته شد پشتیبانی علنی وبدون چون وچرای تلویزیون طلوع از احمد زی نشان داد که برنامه های انها از طرف یهود ها تامین ونشر میگردد دربدل ان همه مصارف وحمایت یهود داز انها تقاضا کرده که به هر ترتیب میشود به نفع احمد زی تبلیغات ودروغ های اورا نشر نمایند چنانچه او همین امشب با پر روی میگفت که ما در دور اول برنده ای انتخابات هستیم حتی دور دوم را هم قبول نداشت وگرداننده ای طلوع باسکوت تائید امیز از موضوع گذشت وبه شنونده ها افهام نمود گویا او راست میگوید
نشر برنامه های سریالی بسیار خطرناک است ولی خطرناک تر ازان حمایت وپشتیبانی این تلاویزیون ها از چهره های ضد دینی میباشد که تاثیرات ان قرنها از وجهه ای افغانستان زدوده نخواهد شد از ابتدا هم میگفتند که اکثر بانگاه های خبری وتلویزیون ها را یهود ونصاری تمویل مینماید باورم نمیشد کنون با حمایت همه جانبه ای طلوع از اشرف غنی دانسته شد که دران افواهات هیچ جای شک وتردید باقی نیست
گرچه عده ای باین باور اند که این تلویزیون ها هرکه پول یدهد بان خدمت مینماید ولی درینجا موضوع پول از یک طرف مسئله حمایت عمیق ونشر برنامه های احمد زی میرساند که موضوع فراتر از مادیات بوده هدف اصلی واساسی انها ضربه زدن باسلام ومسلمین بوده واست
ملا ترسن از شبرغان

>>>   مرده باد وزارت اطلاعات وفرهنگ کشور ما و درین زمینه توجه جدی جدی جدی وزارت محترم حج و اوقاف و ستره محکمه را خواهانیم .

>>>   درست می گویید.

>>>   در افغانستان کسی برای خدمت حالا در هرزمینه که باشد نیامده فقط برای دوزدی و چپاول آمده با جبیب خالی می اید و با کسیه پر میرود پیش کسانیکه اجیرشان کرده .در عرصه فرهنگ به بزرگترین ضربه ای که به فرهنگ به باد رفته این مملکت زده تعداد شبکه های که مثل دکان و کاسبی فعالیت میکند و بی حد مرز تلاش دارد که فرهنگ غرب را به جامعه فرسوده به ارمغان بیاورد .

>>>   40 سال جنگ جنگی خانمان سوز در دنیا نزیر ندارداولی کشورجنگی اولی کشور مواد مخدر اولی کشور فساد اداری هرچه زیر صفر با شد ما هییم به خاطر چه جنگیدیم اسلام کی بود مجاهد حالا کی است مجاهد سران مملکت کی است مجاهد این اسلامی است اوره
مجاهد

>>>   سلام من 100%با شما هم نظرهستم چون پدران ومادران به این سرطان مبتلا باشند حتماً ریشه آن به تمام اعضای خانواده سرایت میکند .سعدی (رح) فرموده
ملک زباغ رعیت اگر خوردسیبی
براورندغلامان او درخت ازبیخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است