چه کسی رییس جمهور آینده مصر است؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۳    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70424 منبع: پرینت

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جبهه مردمی مقابله با اخوانی شدن مصر" با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از نامزدی "عبدالفتاح سیسی" فرمانده کل سابق نیروهای مسلح مصر، خواستار محاکمه سران نظام "حسنی مبارک" و "محمد مرسی" روسای جمهوری پیشین این کشور شد.

در این بیانیه تاکید شده است که سیسی قادر به تحقق خواسته های مردمی و اهداف انقلاب 30 ژوئن (برکناری محمد مرسی و اخوان المسلمین از قدرت) است.
"یاسر جابر" از سران این جبهه، از سیسی، عدالت اجتماعی، آزادی، بهبود حقوق کارمندان و بازگشایی کارخانجات را درخواست کرد.

در حالی که روز به روز بر هواداران سیسی افزوده می شود، گروه دیگری از سیاستمداران معتقدند، نوع برخورد دولت فعلی و جانبداری رسانه های گروهی از سیسی به نفع "حمدین صباحی" نامزد جریان مردمی است. چون وی نامزد جریان انقلاب 25 ژانویه علیه حسنی مبارک و اندیشه به قدرت رسیدن رییس جمهوری غیرنظامی است.

حمدین صباحی سیاستمدار مصری که از فعالان انقلاب ۲۰۱۱ مصر بود، در انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 این کشور که مرسی به پیروزی رسید، پس از احمد شفیق آخرین نخست وزیر دوران مبارک در رتبه سوم قرار گرفت. در آن انتخابات صباحی از طرف هیچ حزبی حمایت نشد اما توانست 21 درصد آرا را از آن خود کند.

"خالد داوود" سخنگوی حزب "الدستور" به خبرنگار العالم در قاهره گفت: این حزب از رییس جمهور غیرنظامی و وابسته به جریان انقلاب 25 ژانویه حمایت می کند، لذا اندیشه صباحی به اصول و افکار این حزب نزدیکتر است.

وی افزود: امیدوار بودیم سیسی در منصب وزیر دفاع باقی بماند.
از سوی دیگر هواداران صباحی می گویند، نتایج انتخابات سابق نشان دهنده قدرت وی برای پیروزی است، اما هواداران سیسی معتقدند صباحی تاکنون نتوانسته آمادگی لازم برای شرکت در انتخابات را به دست آورند، لذا چگونه می خواهد با نامزدی رقابت کند که بسیاری از مردم مصر قبل از آنکه نامزدی اش را اعلام کند، وی را به عنوان رییس جمهور برگزیده اند.

خبرنگار العالم در گزارشی از مصر می افزاید: رییس جمهور آتی به خاطر بحران های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و خواسته های گسترده مردم با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود.
یک شهروند مصری می گوید: بیکاری از دهه 90 آغاز شد و با لغو اسخدام اوضاع بدتر شد.شهروند دیگری می گوید:مشکلات به جای مانده از رژیم سابق بسیارشدید است و به همین دلیل کسی نمی تواند آنها را به طور کامل حل کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا 30 سال ارباب مصر بود و مصر مستعمره امریکا.حالا بعد از 30 سال پیمان استراتجیک با امریکا مصر کشوری است فقیر با مردمی گرسنه و بدبخت.این است عاقبت پیمان با شیطان.قابل توجه عشاق و غلامان امریکا.به عاقبت مصر نگاه کنید و دست از غلامی امریکا بردارید.وطندار باشید نه غلام و مزدور اجنبی.
مهاجر جوان

>>>   موسی دوباره تولد خواهد شد و گلیم فرعونیان را برخواهد چید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است