یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم
آیا انصاف است که ما مسلمانان با داشتن بانویی چون حضرت فاطمه زهرا (س) با این همه شرافت و بزرگواری، روز گرامیداشت مقام زن را هم از غربی ها الگو برداری نماییم؟ وقتی سراسر تاریخ اسلام پر از زنان نمونه و با کرامتی است که می توانند الگوی کنونی زنان مسلمان باشند، پیروی از غربیها واقعا جای تاسف دارد 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۶    ۱۳۹۳/۱/۳۰ کد خبر: 70440 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، روز یکشنبه سی و یکم ماه حمل و بیستم جمادی الثانی 1435 هجری قمری، مصادف است با سالروز فرخنده میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر حضرت محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلم.

در بسیاری از کشورهای اسلامی از این روز، به عنوان روز زن و روز مادر یاد می کنند، که انصافا جزء بهترین بزرگداشتهای اسلامی محسوب می شود. چرا که حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها براساس منابع معتبر شیعه و سنی سیده نساء العالمین می باشد. که به گوشه ای از این فضایل نگاهی کوتاه می اندازیم:

پیغمبر اکرم(ص) فرمودند: برترین زنان بهشت خدیجه دختر خویلد، و فاطمه دختر محمّد، و مریم دختر عمران، و آسیه دختر مزاحم {همسر فرعون} می باشند. این حدیث در «مستدرک الصحیحین»، جلد 2، صفحه 497 نقل شده و سپس تصریح می‌کند که اسناد این حدیث صحیح است.

در حدیثی (مستدرک الصحیحین، جلد 3، صفحه 154 ) از زبان عایشه می‌خوانیم که می‌گوید: من هیچ کس را در سخن گفتن از فاطمه شبیه تر به رسول خدا(صلی الله علیه وآله) ندیدم، هنگامی که وارد بر پدر می‌شد به او خوش آمد می‌گفت، و در برابر دخترش فاطمه بر می‌خاست، دست او را می‌گرفت و می‌بوسید، و او را در جای خود می‌نشاند.

در (صحیح ترمذی جلد 2، صفحه 319 ) از پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله)نقل می‌کند که فرمود: " اِنَّما فاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یُؤْذِینِی ما آذاها وَ یَنْصَبُنِی ما نَصَبَها " . فاطمه پاره تن من است، آنچه او را آزار دهد مرا آزار می‌دهد و آنچه او را به زحمت افکند مرا به زحمت می‌افکند.

بدیهی است علاقه پدر و فرزندی هرگز نمی‌تواند چنین پدیده ای را توجیه کند، زیرا پیغمبر به عنوان «رسول الله» چیزی را اراده نمی‌کند جز آنچه خدا اراده کند، و هماهنگی خشنودی و رضای فاطمه با خشنودی و رضای خدا و پیامبر دلیلی جز محو اراده او در اراده و خواست خدا ندارد.

ذهبی در «میزان الاعتدال» آورده است که پیغمبر اکرم(صلی الله علیه وآله) فرمود: نخستین کسی که وارد بهشت می‌شود، فاطمه است.

بسیاری از بزرگان در کتب خود از جمله در: مسند احمد، ج 4، ص 326- صحیح بخاری، ج 4، ص 210، 212 و ج 1، ص 532- صحیح مسلم، ج 7، ص 141- سنن الترمذی، ج 5، ص 360 - المستدرک علی الصحیحین، ج 3، ص 158 - سنن الکبری، ج 10، ص 201 - بیهقی، ج 5، ص 147 - سنن الترمذی، ج 5، ص 698، ح 3967 و ده ها کتاب دیگر از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) نقل کردند: که فاطمه پاره تن من است. هرکس فاطمه را اذیت کند، من رسول خدا را اذیت کرده است.

حضرت فاطمه(س) دخت پیغمبر اکرم(ص) در بین زنان عالم، معروف ترین و محبوب ترین چهره دینی، اخلاقی، ایمانی، علمی، ادبی و معنوی به شمار می آید. جاذبیت حضرت فاطمه(س) قلمروی بس وسیع دارد که پیش از زندگی او در این جهان شروع می شود و تا مرز ابدیت امتداد می یابد.

حضرت زهرا (س) در عمر کوتاه ولی پر برکت خود، عالی ترین درسهای زندگی را به انسانها آموخت و بهترین سرمشق و نمونه برای زنان جهان گردید.

حضرت صدیقه (س) در دوران زندگی بانویی از هر جهت نمونه و کامل بود. او دختری نمونه برای پدرش پیامبر(ص) و همسری نمونه برای علی(ع) و مادری نمونه برای فرزندانش بود و بالاخره در تمام ابعاد وجود، زن نمونه ای برای عالم بشریت به شمار می آمد.

حضرت فاطمه(س) در زندگی خصوصی خویش، نمونه ای در حیا، عفاف، پاکدامنی، مهر، عاطفه، معرفت، ایمان و... بود و در زندگی اجتماعی نیز نمونه و الگویی از شهامت، شجاعت، فداکاری در راه حق محسوب می شد.

فاطمه زهرا(س) از اصحاب کسا و یاران مباهله است و از کسانی است که در سخت ترین اوقات با پیغمبر(ص) هجرت کرد و نیز از آنهاست که آیه تطهیر در شانشان نازل شده و خدا به صِدقشان گواهی داده است. فاطمه(س) مادر ائمه(ع) است و در بقای ذریه پیغمبر تا روز قیامت از برکت وجود اوست و او بانوی همه بانوان جهان است.

پیغمبر(ص) می گفت: فاطمه پاره تن من است. هر که او را شاد سازد، مرا شاد ساخته و هر که او را اندوهناک کند، مرا اندوهناک کرده است. فاطمه از همه مردم پیش من عزیزتر است. همه اینها برای شخصیت زهرا (س) یعنی برای صفاتی بود که فاطمه زهرا(س) داشت ؛ زیرا قیمت هر کس به صفات و روحیات اوست. زهرا در علو صفات به حدی بود که پیامبر گرامی(ص) او را مادر (ام ابیها) می نامید.

حال آیا انصاف است که ما مسلمانان با داشتن بانویی چون حضرت فاطمه زهرا (س) با این همه شرافت و بزگواری که مورد توافق همه مسلمانان است، روز گرامیداشت مقام زن را هم از غربی ها الگو برداری نماییم. غربیها هشتم مارچ که در آن روز زنان کارگر کارگاه‌های پارچه‌بافی و لباس‌دوزی در نیویورک آمریکا به خیابان‌ها ریختند و خواهان افزایش دستمزد شدند و سپس این تظاهرات با حمله پولیس و لت و کوب زنان برهم خورد، را به ما روز جهانی زن معرفی کردند.

اگر ما خود شخصیت و بزرگی چون حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها نداشتیم، از آنها الگو می گرفتیم ایرادی نداشت. ولی وقتی سراسر تاریخ اسلام پر از زنان نمونه و با کرامتی است که می توانند الگوی کنونی زنان مسلمان باشند، پیروی از غربیها واقعا جای تاسف دارد چرا که به گفته شاعر: آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم، یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم.

این وظیفه علما و مروجین و مبلغین دینی است که با معرفی حضرت زهرا سلام الله علیها و دیگر بانوان اسلام، طرحی جامع، الگویی کامل و نمونه بارز یک زن مسلمان را به جهانیان معرفی کنند تا همگان چنین روزی را روز جهانی بزرگداشت مقام زن قرار دهند، نه اینکه مثل بقیه موارد از غربی پیروی کنیم که زن را وسیله شهوت و زراندوزی می داند.

شبکه اطلاع رسانی افغانستان یکبار دیگر فرا رسیدن این ایام خجسته را به همه مسلمانان به ویژه بانوان عفیف و پاکدامن افغانستان عزیز اسلامی، تبریک و تهنیت عرض می کند به این امید که روزی بزرگان و مقامات دینی و دولتی ما، الگوهای اسلامی خود را پیدا کرده و دست از تقلید غرب بردارند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ولادت فاطمه الزهرا(س) رابه همه مسلمين جهان به خصوص زنان و مادران عزيز تبريك و تهنيت عرض مي كنم. الحق که حضرت فاطمه دخت رسول مقبول ص الگوی حجاب تقوا و استواری در دین است. ولی باید دانست که تولد اسلام بود که عزت عفت و زنان را به ارمغان آورد که نمونه این عزت و عفت و پاکدامنی حضرت فاطمه زوجه ای شیر خدا مادر سردار جوانان بهشت است انکه با متانت هر انچه اسلام گفت کرد و خلاف اسلام قدمی هم بر نداشت

>>>   سلام در پناه خدا باشین سلام بر سیدتنا فاطمه الزهرا که الگوی هست برای دختران افغانستان دختر نبی اکرم ص الهم صل علم سیدنا محمد وعلی اله و اصحابه اجمعین
یحیی

>>>   مریم از یك نسبت عیسى عزیز *** از سه نسبت حضرت زهرا(س) عزیز
نور چشم رحمه للعالمین *** آن امام اولین و آخرین
آنكه جان در پیكر گیتى دمید *** روزگار تازه آیین آفرید
بانوى آن تاجدار اهل أتى *** مرتضى مشكل گشا، شیرخدا
پادشاه و كلبه اى ایوان او *** یك حسام و یك زره سامان او
مادر آن مركز پرگار عشق *** مادر آن كاروان سالار عشق
آن یكى شمع شبستان حرم *** حافظ جمعیت خیر الامم
تا نشیند آتش پیكار و كین *** پشت پا زد بر سر تاج نگین
در نواى زندگى سوز از حسین(ع) *** اهل حق حرّیت آموز از حسین(ع)
سیرت فرزندها از امّهات *** جوهر صدق و صفا از امّهات
مزرع تسلیم را حاصل بتول *** مادران را اسوه كامل بتول
بهر محتاجى دلش آنگونه سوخت *** با یهودى چادر خود را فروخت
نورى و هم آتشى فرمانبرش *** كه رضایش در رضاى شوهرش
آن ادب پرورده ى صبر و رضا *** آسیاگردان و لب قرآن سرا
گریه هاى او ز بالین بى‌نیاز *** گوهر افشاندى بدامان نماز
اشك او برچید جبرئیل از زمین *** همچو شبنم ریخت بر عرش برین
رشته ى آیین حق زنجیر پاست *** پاس فرمان جناب مصطفى است
ورنه گرد تربتش گردیدمى *** سجده ها بر خاك او پاشیدمى
علی عطاي - دوبی

>>>   میلاد نور چشم نبی اکرم (ص), ناموس امیرالمومنین (رض) و مادر مهربان شیر بچه های اسلام حسن و حسین (رض) را به ملت عظیم اسلامی از صمیم قلب تبریک عرض میکنم.
فرخاری

>>>   سلام دوستان
میلاد با سر سعادت دخت نبی مکرم اسلام بانوی دو عالم سیده نساء العالمین و ام الائمه
بر تمامی مسلملنان جهان خصوصا هموطنان عزیز م در جای جای کشور افغانستان تبریک و تهنیت باد
دختر خير الورى و همسر فخر بشر***علم مخزون، غيب مكنون در ضميرش مستتَر
ليلة القدر، نزول كل قرآن مبين***مطلع الفجر ظهور منجى دنيا و دين
آسمان يازده خورشيد تابان وجود***روشن از نور جمالش عالم غيب و شهود
شمع جمع اهل بيت و نور چشم مصطفى***مهجه قلبى كه آن دل بود قلب ماسوى
آيه تطهير وصف عصمت كبراى او***هل أتى تفسيرى از دنيا و از عقباى او
تا قيامت شد به او روشن چراغ عقل و دين***منتشر از او به دنيا نسل خير المرسلين
اندر آن روزى كه وا نفسا بگويند انبيا***شيعتى گويان بيايد او به درگاه خدا
مصحف او لوح محفوظ قضاء است و قدر***در حديث لوحِ او برنامه اثنى عشر
علم ما كان و يكون ثبت است اندر دفترش***نى سلونى گفته در عالم كسى جز همسرش
اوست مشكاة دو مصباحى كه شد عرش برين***زينت از آن دو، چراغ راه رب العالمين
ميوه باغ وجودش حلم و جود مجتبى است***حاصل آن عمر كوتاهش شهيد كربلا است
زينب آن اسطوره صبر و شجاعت دخترش***گوى سبقت برده در اسلام و ايمان مادرش
دامنش جان جهان و يك جهان جان پروريد***وه چه جانى كه خداوند جهان او را خريد
خون بهاى خون او شد ذات قدّوس خدا***گشت كشتى نجات خلق و مصباح الهدى
منقطع شد وحى بعد از رحلت خير الأنام***ليك جبريل امين بنمود در كويش مقام
بود امين وحى دائم در صعود و در نزول***تا گذارد مرحمى بر قلب مجروح بتول
دل شكسته بود و از هجر پدر بيمار بود***پشت و پهلو هم شكسته از در و ديوار بود
تسليت مى‌داد او را ذات پاك ذو الجلال***تا بكاهد زان غم و آن رنج و آن درد و ملال
عطر و بوى و رنگ و روى و خُلق و خَلق عقل كل***ساطع و لامع بُد از آن بضعه ختم رسل
زين سبب روح القدس شد در حريم او مقيم***تا در آن آئينه بيند صاحب خُلق عظيم
زين قفس چون مرغ روحش رو به رضوان پر كشيد***رفت جبريل امين و از مدينه دل بريد
مرتضى آن قطب عالم لنگر دنيا و دين***عرش علم و روح ايمان و اميرالمؤمنين
آنكه در تسليم و صبرش عقل شد مبهوت و مات***كرد در فقدان اين همسر تمناى ممات
بود زهرا ركن آن ركن زمين و آسمان***رفت و ويران شد سر و سامان آن شاه جهان
با احترام

>>>   با عرض سلام و احترام خدمت همه دوستان هم از نويسنده مطلب فوق و هم از ابراز نظر كننده ها پيرامون سالروز خچسته تولد حضرت فاطمه الزها سلام الله عليها كه نزد همه مسلمانان چهان تبرك و گرامي است اما اين را نبايد فراموش كنيم كه وفتي خود را عضو چامعه ملل مي گريم و ميگوييم الحمد و لله رب العلمين پس بايد در رويدادهاي چهاني به خصوص كه وجوه مشرك با ما و مروم ما دارد از آن هم چشم پت تير نشويم اگر جينين نظر مي دهيم كه چنين حوادث را بايد ناديده بگيريم بايد تمام روابط خود را با جهان غير اسلام قطع نمياييم اينقدر تعصب هم خوب نيست طرف ديگر ما كدام عدالت در محيط كاري و زندگي خود از پيش كسوتان اسلام مراعات كرده ايم آيا تمام رفتار كردار و اعمال موجوده ما به اسلام برابر است كه نيست پس ما كه اعمال ما به اسلام برابر نيست شرم است كه نام از اسلام مي ببريم ديگر مردم مسلمان ما را شناخته اند اينكه توان مقابله را امروز ندارند چيز ديگري است ورنه مي شناسند
بااحترام پرواني

>>>   شبکه دروغپراکنی انگلیسیها ( بی بی سی) یک خبر دروغ را مشل همیشه نشر کرده که اقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران از روز زن که غربیها هر سال تجلیل میکنند تجلیل کرده . برادران عزیز مسلمان . ما مردم مسلمان روز تولد حضرت فاطمه الزهرا (ع) را باید تجلیل کنیم نه اینکه از غربیهای جنایتکار پیروی کنیم . روز زن را که مسلمانان تجلیل میکند با روز زن که در کشورهای غربی تجلیل میشود کاملا فرق دارد . غربیها از زنهای فاحشه نیویورک که قبلا در کارخانه های امریکاییها کشته می شد تجلیل میکند. همچنان روز عاشقان یا والین تاین که از طرف غربیها طرح ریزی شده نباید تجلیل شود . و کسی که از این روز سیا تجلیل کند مسلمان نیست کافر است .....بر غربیها... بر بی بی سی

>>>   ای مسلمانان اسوه ای که قرآن معرفی کرده رهبری که خدا معین کرده همگی با یک صدا ازآن پیروی کرده تااینکه یک وحدت عظیم به وجود آوریم و ملت کفر را از سرزمین های اسلامی بیرون کنیم. اداره ملت های های اسلامی زمانی ازچنگ استعمار رهایی می یابد که خط و مشی اسوه ها تجلیل شود با تشکر

>>>   امام فخر رازى در ذیل آیه إنّا أعطیناک الکوثر می‌نویسد:
کوثر هشت معنا دارد که تمام آن معانى درباره حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا‌(سلام الله علیها) است. آنگاه خودش می‌گوید: چگونه، فاطمه کوثر نباشد که چون علی‌بن‌الحسین و محمد‌بن‌على باقرالعلوم و صادق المصدق، میوه و ثمره دارد.
سوره کوثر إنّا أعطیناک الکوثر، فصلّ لربّک وانحر، إنّ شانئک هو الأبتردر شأن نزول این سوره گفته شده:زمانى که رسول‌(صلی الله علیه وآله) دو تن از فرزندان خود به نام‌هاى عبد‌اللّه و قاسم را از دست داد و دشمنان آن حضرت، براى تضعیف او، زبان طعن و شماتت، گشودند، عاص بن وائل او را «ابتر» خواند،که در لغت عرب به «مقطوع النسل» اطلاق می‌شود.1کوثر از ریشه کثرت است و بر چیزى اطلاق می‌شود که شأنیت کثرت در او باشد و مراد از کوثر خیر فراوان است.2البته آن خیر کثیرى که پیامبر در نتیجه اعطاى خداوند؛ مالک آن شده است، در آیه اول مشخص نشده و شاید بدین لحاظ باشد که با اطلاق و عدم تقیید آن، عظمت و شأن خاص، بدان ببخشد.براى کلمه (کوثر) در این سوره، معانى متعدد مطرح شده است، علامه طباطبایى در المیزان با توجه به معناى آخرین آیه که دشمن آن حضرت را، ابتر معرفى کرده، مناسب‌ترین معنا را «کثرت» ذریه پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) ذکر می‌کند.3 اگر خیر کثیر هم مراد باشد، یقیناً یکى از مصادیق آن، فراوانى نسل آن حضرت است.کوثر، صیغه مبالغه است. یعنى اى پیامبر، به تو، دخترى دادیم که مجسمه خیر است، استوانه برکت و اسطوره بالندگى است، به تو دخترى دادیم که اگر همه فضایل و سجایاى انسانى را مجسم کنند، زهرا می‌شود.
اى پیامبر، به شکرانه این نعمتى که به هیچ‌کس داده نشده و نخواهد شد، نماز بخوان و در هنگام تکبیر، دستهایت را بلند کن که این یک حالت خضوع است براى بنده و جلالتى است برا ى خدا!کوثر از ریشه کثرت است و برچیزى اطلاق می‌شود که شأنیت کثرت در او باشد و مراد از کوثر خیر فراوان است
امام فخر رازى در ذیل آیه می‌نویسد:کوثر هشت معنا دارد که تمام آن معانى درباره حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا‌(سلام الله علیها) است. آنگاه خودش می‌گوید: چگونه، فاطمه کوثر نباشد که چون علی‌بن‌الحسین و محمد‌بن‌على باقرالعلوم و صادق المصدق، میوه و ثمره دارد.4
آرى فاطمه، چگونه خیر کثیر نباشد که از این نهر کوثر، صدها و بلکه هزاران جوى زلال و روشن، منشعب است.حسن ختام این بخش، آن که نزول چنین سوره‌اى و چنین تعبیر بلندى (کوثر) درباره فاطمه در عهد جاهلیت عربى که «زن» نه تنها از کم‌ترین حقوق انسانى برخوردار نبود، بلکه تولد دختر مایه ننگ و سرافکندگى بود و دختران، زنده به گور می‌شدند، نشانگر جایگاه ارزشمند زن در مکتب حیات بخش اسلام است.موجودى که می‌تواند منشأ این مقدار خیر و برکت در تاریخ بشریت باشد. موجودى که بنده ف این برگزیده خدا و اشرف مخلوقات عالم، باید به شکرانه برخوردارى از آن، در برابر پروردگارش، سربرخاک بساید.
به راستی در کدامین مکتب می‌توان چنین قرب و منزلتى براى زن یافت؟5
پی نوشت ها :
1. ابن منظور، لسان العرب/36.
2. طبرسی، مجمع البیان فى علوم القرآن، 5/549.
3. علامه طباطبایی، المیزان، 7/370.
4. امام فخر رازی، التفسیر الکبیر، 32/122.
5. سید جواد ورعی، کوثر، محبوبه است/63؛ ماهنامه پیام زن.

>>>   بوالله قسم انصاف نیست.
مهدی سرخجویی

>>>   بسم رب العشق، رب العالمین
عشق مولایم، امیرالمومنین
فاطمه تعبیر دوری از عذاب
بهترین تفسیر از ام الکتاب
مادر یکتای هستی از عدم
مادر لوح و قلم، روح قسم
جسم ناسوتی او روح فلک
روح لاهوتی او جسم ملک
دست تقدیر خدا بر عالمین
مادر ارباب مظلومم حسین
حجت کبری است بر کل حجج
با دعایش می رسد یوم الفرج
جنتی که زیر پای مادر است
خاک پای دختر پیغمبر است
آنکه حق جنت به او تقدیم کرد
نار را جنت به ابراهیم کرد
انبیا درند و دریا فاطمه
لم یکن ایجاد لولا فاطمه
ارث مادر بر تمام اولیاء
علم و حلم و صدق و تسلیم و رضا
در امامت گر علی تکثیر شد
بچه شیر از شیر مادر شیر شد
تا امید جود از دادار از اوست
رونق بازار استغفار از اوست
حق چو در محشر هویدا می شود
مومن از مجرم مجزا می شود
روح در عشاق او چون می دمند
صور این الفاطمیون می دمند
خلق در محشر پیاده او سوار
هاتفی آواز می دارد کنار
کور باد و دور باد هر کس که هست
هان که اجلال نزول فاطمه ست
آمده عرش خدا را قائمه
آمده ناموس یزدان فاطمه
گفت احمد: مرتضی جان من است
حافظ زهرا و قرآن من است
ناجی کل بشر هستیم ما
امت خود را پدر هستیم ما
حال اگر باب مسلمانان علی ست
مادر خود خوب فهمیدیم کیست
روز وصل دوستداران یاد باد
یاد باد آن روزگاران، یاد باد
داغ مادر جان ما را شمع کرد
گرد فرزند رشیدش جمع کرد
ای برادر حال مادر خوب نیست
پای بستر، حال حیدر خوب نیست
فاطمه در غشوه های احتزار
مرتضی در رعشه های اضطرار
گوش دل های همه بر پشت در
بر وصیت های مادر با پدر
فاطمه یک نغمه دارد زیر لب
صحبت از کفن است و دفن نیمه شب
صحبت از بی یار و بی یاور شدن
غسل دادن از ورای پیرهن
صحبت سجاده و چادر نماز
نیمه ی شب، زینب و راز و نیاز
ای که غم ها را عسل کردی علی
پس چرا زانو بغل کردی علی
ای به جنت همنشین فاطمه
ای امیر المومنین فاطمه
ای که بر ارض و سما هستی امیر
جان زهرایت سرت بالا بگیر
آن که باید این چنین باشد منم
شرمگین و دل غمین باشد منم
خواستم یاری کنم اما نشد
ریسمان از دست هایت وا نشد
مرگ چون آید برایت کام من
گریه کن بر من و بر ایتام من
شد صدای فاطمه آرام تر
ای برادر ها همه آرام تر
ناله ی جانسوز می آید به گوش
صحبت از یک روز می آید به گوش
صحبت از یک روز گرم و آتشین
داستان یک بدن روی زمین
داستان خیمه ی افروخته
دختران و گیسوان سوخته
ماجرای مادر بی طفل چیست
ساقی تشنه کنار آب کیست
قصه ی سرباز در گهواره چیست
داستان گوش های پاره چیست
داستان سر بریدن از قفا
غارت دار و ندار خیمه ها
بارش باران سنگ از روی بام
صحبت از بازار شوم شهر شام
زینب و بند اسارت وای وای
اهل بیت و این جسارت وای وای

>>>   سلام براى همه: تبريك باد اين روز خجسته براى تمام بانوان جهان و به خصوص براى بانوان افغانستان.
سيد بلال از آلمان

>>>   حقا که جایگاه حضرت خاتون دو جهان فاطمه الزهرا در شامخ ترین و عالیترین مقام ها قرار داشته اگر سیرت طیبه ان دخت گرامی جضرت پیامبر گرامی دقیق مطالعه گردد همه به منزلت و مرتبت ایشان اعتراف خواهند نمود چون ایشان یگانه فرزند رسول خدا و شاگرد عالی مقام مکتب پیامبر بودند که بهترین الگو از شخصیت عالی و والای ان عالی جناب میباشند. در باب سیرت گرامی ام حسنین هر چه بنویسیم و بگویم هنوز کم گفته ایم و انطوریکه دوست ما اشاره نموده اند یگانه شخصیت بلا منازعه در میان همه مذاهب اسلامی ایشان و ذریه طیبه ای شان بحساب می ایند. ولی ایکاش دوست گرامی ما در ابتدای مقاله ای خویش همین شعر که با مقام طهارت مناسبت ندارد نمی نوشتند گر چه از نگاه معنی شاید تا اندازه ای همخوانی داشته باشد ولی لفظا و د ودر نظر ابتدائی کمی اسائه ای ادب به چشم میخورد زیرا دران کلمه ای یار بکار رفته بهر حال منظور نویسنده احترام و توقیر منزلت بیبی مسلمانان است شاید خداوند ایشان را ببخشد و درین اشتباه مئواخذه نگردند
شیر علی

>>>   فرخنده میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهر( س ) اولآ به پیشگاه حضرت بقیته الله ( عج ) و به تمام مسلمانان جهان تبریک و مبارک باد میگویم به امید شفاعت بی بی دو عالم هستیم .
بااحترام عبدالله

>>>   کاشکی مایان از اسلام آگاهی کامل میداشتیم اما صد حیف که نداریم
اجمل(پنجشیری)

>>>   میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) بی بی دوجهان بتمام رهروان اهلبیت عصمت وطهارت تبریک باد.
نقوی

>>>   عالم شده معطر از گلشن خدیجه
خندد گل محمد در دامن خدیجه
آنان که دیده بستند از خدمت خدیجه
کی می توان ببینند این عزت خدیجه
زهرا که از فروغش عالم ضیا گرفته
دین نبی ز فیضش نشو و نما گرفته
مریم زمکتب او درس حیا گرفته
جشنی به عرش اعلی بهرش خدا گرفته
فاطمه یعنی شرف،یعنی حجاب
فاطمه فخر زنان، روز حساب
فاطمه یعنی رضای کردگار
شاهکار خلقت پروردگار
سالروز فرخنده میلاد با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل ام بیها، صدیقه کبری ، حضرت فاطمه زهرا (س) ، سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان بر همه عالم انسانیت مبارک باد!آیین همیشه جاود اسلام برای بشریت هم برای زنان و هم برای مردان، الگوهای بی بدیل و بی نظیری عرضه کرده است.فاطمه زهرا(س) اسوه تمام عیاری برای زنان عالم است.از هر بعد که زنان را در نظر بیگیریم، دختر پیامبر گرامی اسلام ، نمونه یگانه و تنها سرمشق میباشد به گونه ای که بهتر از او نمیتوان سراغ داشت.شخصیت زن مسلمان این است و انتظار دین اسلام، از همه زنان این است که شخصیتی همچون فاطمه زهرا داشته باشند.در نظام امپریالیستی غربی، زنان آزادی دارند؛ ولی شخصیت ندارند.آزادی به قیمت از دست دادن شخصیت، کرامت و فضیلت.جامعه غربی به زنان، نگاه اقتصادی و جنسی دارد.از زنان توقع دارد که لخت و عریان و با پیشرفته ترین و زیباترین نوع و شیک ترین مدل آرایشی، در جامعه در پیش چشمان مردان، جلوه گری و تنازی کنند. توجه مردان را به خود جلب کنند و منظره تمام عیار برای تهییج شهوت مردان باشند.
لباس های لوکس و ...، بپوشند و در سوپر مارکیت ها و در انظار عمومی، با ناز و کرشمه راه بروند تا نظر بنندگان را به نحوه لباس و مد و ... جلب کنند و وسیله و اهرمی باشند برای تبلیغات کالاهای لوکس شرکت های تولیدی و گرمی بازار و هجوم آوردن بسوی آرایشگاهها و مصرف کردن مواد لازم آرایشی و رونق بازار شرکهای سازنده آن مواد و ....جان سخن اینکه نگاه نظام سرمایداری غرب، به زنان، نگاه ابزاری، جنسی و اقتصادی است.آزادی داده است در راستای براوده شدن این انتظارات مغایر با کرامت و شخصیت زنان.تا 50 سال قبل، زنان در جامعه غربی از هر نوع آزادی محروم بودند حتی حق تحصیل و درس خواندن نداشتند. حق نداشتند، در ادارات دولتی و در جاهای دیگر به عنوان کارمند استخدام شوند( نگاه کنید به سریال پزشک دهکده). در این آواخر آن هم از لحاظ که در تقابل با اسلام قرار داشتند و اسلام برای انسانها چه زن و چه مرد حقوقی تعریف کرد و در نظر گرفت که در جامعه غربی، خبری از آن، نبودند لذا برای اینکه در تقابل با مکتب انسان ساز اسلام، به ظاهر کم نیاورد (چون حقوقی که آنها برای انسانها و مخصوصا برای زنان تعریف کردند، حقوق نما بودند و ظاهر خوب داشتند ولی در واقع سرابی بیش نبودند) و به بقای ننگین خود ادامه بدهند، برای انسانها و بویژه زنان، حق آزادی مهار گسخته قایل شد؛ ولیکن به قیمت گرفتن، دین، شخصیت، کرامت و حیا و حجاب و ..!!
عبد الله

>>>   اگر همین مسلمانهای عصر حاضر را که میبینیم ، ضرورت به هیچ غرب و شرق نیست که دین را تخریب و یا تضعیف کنند ، زیرا عملکرد اینها نه به اسلام آبروی مانده و نه هم به مسلمان ، همین طرز تفکر های تنگ نظرانه است که نتنها درد را درمان نمیکند بلکه زیانبار نیز خواهد بود ، حالا مردم گزشته ها را ندیده اند و با اعمال موجود ها در باره حال و گذشته قضاوت مینمایند ، بهتر است تا بجای نظر دادن های زیاد عمل خوب و انسانی داشته باشیم ، زیرا:
هنرمند بودن به گفتار نیست
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
اکرم

>>>   وای به حال ما زنان نادان که تا هنوز از مقام والای دختر پیامبر اسلام اگاهی نداریم جوامع کفری وهمدستان هموطن فقط نشر کارهای زشت وشرم اور زنان غربی رابه ما سریال گونه نمایش میدهند ای کاش قصه های شرین زنان اسلا م به ما میرساند تا دختران ما غربی پوش وغربی پرست نمیگردید شاید حال هم یک تعداد باشند چنین نوشته هارا عقب مانی تعریف کنند ولی کسانیکه به مردن عقیده داشته باشند باید بدانند که خدا وند } ج از هر عمل ما پرسان میکنند به خصوص ازمسلمانان که چرا در مطابقت به زندگی اسلامی اهل بیت ,ع سلام عمل نکرده ایم خداوند ج مارا هدایت بفر مایند امین

>>>   باسلام وعرض تبریک به مناسبت میلاد باسعادت بی بی دوجهان حضرت فاطمه زهرا (س) خدمت مولا امام زمان (ع) و همه کسان دوست دار آن حضرت هست به خصوص به تمام سادات معظم درسرتاسر جهان اسلام شاداب وسر بلند باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است