تقدیر کمیسیون حقوق بشر از نفر دوم کنکور هرات
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۳/۱/۳۱ کد خبر: 70445 منبع: پرینت

به ابتکار دفتر ساحوی کمیسیون حقوق بشر افغانستان در هرات، محفل تقدیر از خانم نیلوفر کمال دوم نمره عمومی امتحان کنکور در ولایت هرات برگزار شد.

به گزارش کمیسیون حقوق بشر، در این مراسم ابتدا سیدعبدالقادر رحیمی رییس کمیسیون حقوق بشر در حوزه غرب، در مورد بهبود وضعیت تعلیمی برای زنان صحبت کرد و این موفقیت خانم نیلوفر کمال را برای خودش، خانواده و مردم افغانستان تبریک عرض نمود. وی از این که اول نمره و دوم نمره عمومی کنکور امسال دختران هستند، بر دسترسی بیشتر دختران به تعلیم و تربیت که یکی از حقوق اصلی و اساسی می‌باشد تآکید کرد.

سپس پدر خانم نیلوفر کمال، در صحبت هایش از کمیسیون حقوق بشر اظهار سپاس و تشکر نمود که به عنوان اولین ارگان، از دخترش که دوم نمره عمومی امتحان کانکور در سطح افغانستان است تقدیر کرده است. وی در سخنان اش اظهار امیدواری کرد تا دیگر دختران نیز بتوانند با کسب نمرات عالی به تحصیلات عالی افغانستان راه پیدا کنند.

سپس چند تن از کارمندان دفتر ساحوی هرات نیز صبحت نموده ضمن تبریک برای خانم نیلوفر کمال، برای ادامه تحصیلات و خدمت به جامعه برای وی آرزوی موفقیت نمودند.

در آخر، خانم نیلوفر کمال ضمن اظهار تشکر و قدردانی از کمیسیون حقوق بشر به خاطر برگزاری این مراسم، از نهادهای دولتی ذیربط انتفاد نمود که هیچگونه توجهی به این مساله ننموده اند.

قابل ذکر است که محفل مشابهی نیز در دفتر ساحوی مزار شریف در عین زمان برگزار شد و با هماهنگی قبلی و تماس تلیفونی با دفتر ساحوی مزار شریف، رییس دفتر ساحوی مزار به خانم کمال به خاطر کسب مقام دوم کنکور تبریک گفت و بعدآ خانم شهره قادری اول نمره عمومی کنکور که از ولایت مزار شریف می‌باشد همراه با خانم نیلوفر کمال در ولایت هرات صحبت نمودند.

سیدعبدالقادر رحیمی رییس دفتر ساحوی هرات نیز به خانم شهره قادری اول نمره عمومی امتحان کنکور تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت بیشتر کرد.
در پایان لوح تقدیری که از طرف کمیسیون حقوق بشر دفتر ساحوی هرات برای خانم کمال دوم نمره عمومی امتحان کنکور تهیه شده بود به وی اهدا شد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از پسران چيزي ساخته نشد حالا دختران ابتكار را بدست خود بگيرندطوريكه در هرات و مزارشريف نمره اول را گرفتند

>>>   بدا به حال مردان افغان که در طول تاریخ بیشتر به کشتار انسانی و ظلم و ستم رو آورده و از علم نه در قدیم و نه اکنوی آنگونه که استفاده کنند نمی کنند.
وای به حال مردان ... افغانستانی ها.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است